keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 176/08.05.2017 privind aprobarea finanţării din bugetul local al Municipiului Timişoara, a proiectului sportiv ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’

08.05.2017

Hotararea Consiliului Local 176/08.05.2017
privind aprobarea finanţării din bugetul local al Municipiului Timişoara, a proiectului sportiv ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017-010588 /28.04.2017 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Ţinând seama de documentele depuse de către Federatia Romana de Badminton, înregistrate cu nr.SC2017-010067/ 24.04.2017, pentru finanţarea proiectului de sport ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’, din cadrul Programului national de utilitate publică ,,Promovarea Sportului de performanţă";
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.100/31.03.2017 privind aprobarea bugetului local al Municipiului Timisoara pe anul 2017;
În conformitate cu prevederile art.3 alin. (1), art. 12 alin (1), art. 69 alin (1), (2) si (3) si art.71 alin.(1) lit. a, din Legea 69/2000 a educaţiei fizice şi sportului, republicată şi modificată;
Ţinând seamă de prevederile art.36 alin (4) lit. a), alin (6) lit. a), pct. 6 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se repartizeaza suma de 35.000 lei, din bugetul local pe anul 2017, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 100/31.03.2017, cap.67.02 "Cultură, recreere si religie", subcapitolul 67.02.05.01 "Servicii recreative şi sportive - Sport", Federatiei Romane de Badminton, pentru proiectul sportiv ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’.
Art.2: Se aprobă Contractul de finanţare nerambursabilă cu Anexele nr.1 si nr.2, Anexă la prezenta hotărâre .
Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Sport-Cultură şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei de Mediu;
- Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
- Biroul Sport-Cultură;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Federatiei Romane de Badminton;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

1 COD FO 53 – 01 ver.2

ROMĂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SPORT-CULTURĂ COMPARTIMENT SPORT

SC2017-.....................................

APROBAT, PRIMAR, NICOLAE ROBU

Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -408.300; internet: www.primariatm.ro

REFERAT privind aprobarea finanţării din bugetul local al Municipiului Timişoara, a proiectului sportiv

’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’ Federatia Romana de Badminton, a depus către Municipiul Timişoara documente privind fundamentarea proiectului de sport ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’ editia 2017. Turneul de badminton, un adevarat campionat mondial s-a desfasurat an de an in orasul Timisoara, editia curenta fiind a 17-a din istoricul competitiei.Materialele de sustinere a proiectului au fost înregistrate cu nr. SC2017-010067/ 24.04.2017 şi cuprind descrierea proiectului şi solicitarea pentru finanţarea proiectului de sport menţionat, care se încadrează în cadrul Programului national de utilitate publică ,,Promovarea Sportului de performanţă”.

În solicitarea de finanţare depusă, Federatia Romana de Badminton a prezentat proiectul , scopul şi obiectivele proiectului: - titlul: ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’. - scopul şi obiectivele: Promovarea sportivilor români şi timişoreni, îmbunătăţirea pregătirii lor sportive prin participarea alături de sportivi de valoare din lume într-o Cupa Mondială oficială cuprinsă în Circuitul European; promovarea imaginii municipiului Timişoara în plan internaţional şi totodata, promovarea Timişoarei ca şi Capitală Culturală Europeană; asigurarea continuitatii organizarii si desfasurarii in Timisoara a unui turneu mondial de badminton. - grupuri ţintă, beneficiari: sportivi de performanţă, jucători amatori, profesori, elevi şi studenţi din Timişoara pasionaţi de Badminton. - activităţile principale cuprind urmatoarele: 1. Planificare si pregatire. 2. Desfasurarea Internationalelor de Badminton ale Romaniei. 3. Activitati post-eveniment. - rezultatele estimate: Participarea la Internaţionalele de Badminton ale României a sportivilor de performanţă timişoreni; promovarea imaginii municipiului Timişoara în plan internaţional. Proiectul ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’ cuprinde următoarele activităţi/acţiuni:

1. Planificare si pregatire in perioada ianuarie 2017 - mai 2017. De la începutul anului s-au desfășurat primele activități pentru planificarea și pregătirea necesară proiectului “Internaționalele de Badminton ale României”. În luna ianuarie s-a redactat varianta oficială a invitației pentru potențialii participanți, în conformitate cu cerințele regulamentului Federației Mondiale (BWF – Badminton World Federation). Pentru aceasta au trebuit stabilite toate detaliile tehnice de organizare a competiției: locul de desfășurare, alegerea suprafețelor și mingilor de joc, hotelurile oficiale ale competiției, aeroportul oficial, etc, toate conform cerințelor regulamentului amintit anterior. Suprafața de joc și mingile de joc sunt alese pe baza listei de echipamente acreditate de BWF pentru competițiile internaționale.

i SĂ

2 COD FO 53 – 01 ver.2

De la început de februarie s-a început promovarea concursului către federațiile din alte țări europene, dar nu numai, pentru ca participarea să fie cât mai numeroasă. Toate înscrierile sunt făcute doar de către federații, de aceea acest pas este foarte important. Înscrierile continuă până în data de 25 aprilie. 2. Sosirea majorității participanților este în 24 mai. În dupaamiaza zilei de miercuri, se vor desfășura antrenamentele oficiale, la care au acces toți participanții înscriși. Tot în data de 24 mai vor sosi toți oficialii și arbitrii competiției. Joi, 25 mai va începe competiția, cu meciurile de pe tablourile de calificare. Vineri, 26 mai vor avea loc primele tururi de pe tablourile principale. Sâmbătă, 27 mai, dimineața vor avea loc sferturile de finală, iar dupamasa, semifinalele. Sâmbătă seara va fi masa festivă, care are loc la orice turneu de genul acesta. Duminică, 28 mai, dimineața vor avea loc finalele la cele 5 probe. În acel interval, între finale, va avea loc ceremonia de acordare a Înaltului Patronaj din partea Casei Regale a Romaniei. Aceasta va fi un moment mediatizat in mod exceptional atat in tara, cat si in Europa, deoarece badmintonul are radacini in crtile regale, iar Federatia Europeana a fost incantata sa afle ca Federatia Romana de Badminton primeste aceasta recunoastere. Astfel, dimineață va sosi la sala Principesa Maria, care va oficia ceremonia, dar și alți invitați. După finale urmează festivitățile de premiere. 3. După încheierea evenimentului, se vor face ultimele comunicate de presă, pentru a maximiza vizibilitatea în presa locală și națională. Bugetul total al proiectului ,conform anexei atasate este estimat la valoarea de 70.000 lei, pe care, Federatia Romana de Badminton l-a impartit pe surse de finantare astfel:

-contributia totala a beneficiarului este estimată în sumă de 35.000 lei si va fi acoperită din sponsorizări, contribuţie a Federatiei Romane de Badminton;

-contribuţia financiară nerambursabilă de la bugetul local, solicitată, este estimată în sumă de 35.000 lei.

Având în vedere dimensiunea internaţională a proiectului şi anvergura sa din punct de vedere a complexităţii activităţilor derulate, considerăm că derularea acestuia şi acordarea unei finanţări-cota din bugetul total al proiectului, sunt importante pentru municipiul Timisoara, aducând un capital mare de imagine în plan mondial. De aceea, propunem Consiliului Local să analizeze proiecul pentru aprobarea unui parteneriat cu Federatia Romana de Badminton, materializat printr-un contract de finanţare nerambursabilă între părti, aprobat prin hotarare de consiliu local.

Procedura de aprobare a finanţării din partea Municipiului Timişoara, care îşi asuma parteneriatul pentru organizarea şi derularea proiectului sportiv, are la baza prevederile Legii nr.69/ 2000, şi nu se supune selecţiei de proiecte în baza Regulamentului privind regimul finanţărilor nerambursabile din bugetul local-HCL nr.436/2015, în baza Legii 350/2005.

Menţionăm prevederile Legii nr.69/2000, actualizată: -art. 3, alin.(1):”(1) Autorităţile administraţiei publice, unităţile şi instituţiile de învăţământ, instituţiile sportive, precum şi organismele neguvernamentale de profil au obligaţia să sprijine sportul pentru toţi şi sportul de performanţă şi să asigure condiţiile organizatorice şi materiale de practicare a educaţiei fizice şi sportului în comunităţile locale.” -art.12(alin1):” (1) Sportul de performanţă constituie un factor esenţial pentru dezvoltarea sportivă pe plan naţional, îndeplinind o importanta funcţie reprezentativă pentru România în competiţiile sportive oficiale cu caracter internaţional.” -art.69:”(1) Structurile sportive fără scop patrimonial şi Comitetul Olimpic Român, în condiţiile prezentei legi, pot beneficia de sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale pentru finanţarea de programe sportive. Aceste sume se asigură pe bază de contracte încheiate între structurile sportive respective şi organele administraţiei publice centrale sau locale, după caz.

3 COD FO 53 – 01 ver.2

(2) Contractul va cuprinde prevederi cu privire la: obiectul şi volumul activităţilor specifice, parametrii sportivi de realizat, suma stabilită pentru finanţarea programelor, defalcată pe obiective, activităţi şi naturi de cheltuieli, obligaţiile şi responsabilităţile părţilor. Regimul de gestionare a sumelor astfel primite şi controlul financiar se fac în condiţiile legii. (3) Prevederile contractului au putere deplină pentru cele două părţi, constituindu-se în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ. Menţionăm că prin H.C.L.M.T. nr.100/31.03.2017 s-a aprobat bugetul local pe anul 2017, la sectiunea de functionare, cap.67.02 "Cultură, recreere si religie", subcapitolul 67.02.05.01 "Servicii recreative si sportive - Sport" fiind alocată suma de 6.000 mii lei.

Din aceasta suma s-a repartizat pentru finantari proiecte de sport(alin 30.30) suma de 3.236,15 mii lei.

Derularea finanţării se va realiza în baza contractului de finanţare nerambursabilă, anexă la hotarârea de consiliu, care cuprinde toate clauzele finanţării şi contribuţia părţilor contractante. Având în vedere cele menţionate, propunem aprobarea finanţării din bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru proiectul sportiv ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’ care se incadreaza in Programul national de utilitate publică ,,Promovarea Sportului de performanţă’’, în următoarele condiţii:

1. Se va repartiza suma de 35.000 lei, din bugetul local pe anul 2017, aprobat prin H.C.L.M.T. nr. 100/31.03.2017, cap.67.02 "Cultură, recreere si religie", subcapitolul 67.02.05.01 "Servicii recreative şi sportive - Sport", Federatiei Romane de Badminton, pentru proiectul sportiv ’’Internationalele de Badminton ale Romaniei’’ ;

2. Municipiul Timişoara va încheia cu structura sportiva un contract de finanţare

nerambursabilă, anexa la hotărârea de consiliu local, care va cuprinde toate aspectele legate de modul de derulare a contractului, pentru desfăşurarea proiectului sportiv.

Drept pentru care înaintăm pentru analiză, avizare şi aprobare proiectul de hotărâre

alăturat.

Viceprimar, Biroul Sport Cultură, Dan Diaconu Ioan Mihai Costa Director Direcţia Economică, Compartiment Sport, Steliana Stanciu Tiberiu Stoia Serviciul Juridic, Daniela Ştefan

Atasament: Anexa_1_contract.pdf

Anexa 1 la contract nr.______________________ FISA PROIECT I. Finanţarea este solicitată de: Federaţia Română de Badminton

Prescurtarea: FRB Adresa: Str. Vasile Conta, nr. 16, Sector 2, Bucureşti Certificat de identitate sportivă: B/C/00029/2002 Alte date de identificare: Telefon/Fax: 0213 171 037 E-mail: [email protected], Web: www.badminton.ro Denumirea bancii: BRD, Sucursala Calderon Numarul de cont: RO08BRDE410SV21870244100 Titular: Federaţia Română de Badminton Cod fiscal: 4266219

Responsabil proiect : Animona HUŢU, Telefon: 0722 248 937; Fax: 0213 171 037. E-mail: [email protected]

II. Informaţii despre Federaţia Română de Badminton Fondată la data de 29 ianuarie 1990 şi reorganizată în conformitate cu Legea Educaţiei Fizice şi Sportului nr. 69/2000, Federaţia Română de Badminton organizează concursuri pe plan naţional conform calendarului competiţional, competiţii internaţionale din Circuitul European de Badminton precum şi concursuri destinate amatorilor pasionaţi de badminton. Din proiectele cele mai cunoscute ale FRB, desfăşurate în parteneriat cu primăria municipiului Timişoara, amintim: “Internaţionalele de Badminton ale României” ajunse la cea de a XVII-a ediţie şi care se desfăşoară anual în mod tradiţional la Timişoara; „Shuttle Time – Badmintonul în şcoli” care înregistrează în prezent un număr de 22 de şcoli înscrise în program din judeţul Timiş respectiv 217 şcoli înscrise pe plan naţional; „Cupa Timişoara” şi „Cupa firmelor”, programe sportive recreative dedicate practicanţilor amatori şi veterani.

III. Informaţii despre proiectul pentru care se solicit finanţarea

Titlul /Denumirea proiectului: „Internaţionalele de Badminton ale României” . Încadrarea pentru linii de finanţare: Promovarea Sportului de Performanţă. Obiectivele şi scopul: asigurarea condiţiilor organizatorice şi materiale pentru desfăşurarea competiţiei de badminton de talie internaţională la Timişoara; promovarea sportivilor români şi timişoreni, îmbunătăţirea pregătirii lor sportive prin participarea alături de sportivi de valoare din lume într-o Cupa Mondială oficială cuprinsă în Circuitul European; promovarea imaginii municipiului Timişoara în plan internaţional şi totodata, promovarea Timişoarei ca şi Capitală Culturală Europeană. Grupuri ţintă, beneficiari: sportivi de performanţă, jucători amatori, profesori, elevi şi studenţi din Timişoara pasionaţi de Badminton. Rezultatul estimat: Participarea la Internaţionalele de Badminton ale României a sportivilor de performanţă timişoreni.

IV. Descrierea proiectului: Cupă Mondială „Romanian International” face parte din Circuitul

European şi se va desfăşura la Timişoara, în sala Constantin Jude, în perioada 25 – 28 Mai 2017. Inscrierile se incheie in data de 25.04.2017, astfel numai atunci vom ști numărul de participanți. La edițiile anterioare au participat în fiecare an peste 150 de sportivi din peste 30 de țări. În ziua de duminică, 28 mai, în timpul finalelor, este planificat împreună cu Casa Regală a României, să aibe loc ceremonia de acordare a Înaltului Patronaj Federației Române de Badminton. Acesta va fi un moment mediatizat în mod excepțional atât în țară, cât și în Europa, deoarece badmintonul are rădăcini în curțile regale, iar Federația Europeană a fost încântată să afle că FRB primește această recunoaștere.

De asemenea, pe parcursul competiției, organizăm un curs pentru arbitri al Federației Europene, la care participă 12 arbitri, dintre care doi români (unul fiind din Timișoara). Activităţi de promovare se vor derula prin intermediul partenerilor media ai competiţiei: TVR Timişoara - tel. 0256.499.560, [email protected]; Radio Timişoara - tel. 0256.491.085, [email protected]; Sporttim- [email protected] dar si prin comunicate de presă pe parcursul evenimentului, care sunt preluate și de presa națională. Parteneri ai evenimentului: Badminton Europe, MTS, Primăria Timișoara, Consiliul Local Timișoara, DJST Timiș, UVT Timișoara.

V. Acțiunile principale ale proiectului “Internaționalele de Badminton ale României”

1.Planificare și pregătire: perioada ianuarie 2017 – mai 2017 De la începutul anului s-au desfășurat primele activități pentru planificarea și pregătirea necesară proiectului “Internaționalele de Badminton ale României”. În luna ianuarie am redactat varianta oficială a invitației pentru potențialii participanți, în conformaitate cu cerințele regulamentului Federației Mondiale (BWF – Badminton World Federation). Pentru aceasta au trebuit stabilite toate detaliile tehnice de organizare a competiției: locul de desfășurare, alegerea suprafețelor și mingilor de joc, hotelurile oficiale ale competiției, aeroportul oficial, etc, toate conform cerințelor regulamentului amintit anterior. Suprafața de joc și mingile de joc sunt alese pe baza listei de echipamente acreditate de BWF pentru competițiile internaționale. Hotelurile oficiale trebuie să se ridice la un stardard civilizat (trebuie ținut cont că sportivii de multe ori nu văd decât aeroportul, hotelul și sala de sport, iar pentru toată lumea este importantă imaginea despre România și Timișoara, cu care pleacă participanții de aici) și la o distanță cât mai mică de locul de desfășurare a competiției. Echipa de organizare, care este una formată pe parcursul anilor, cu experiență în organizarea multor ediții, și-a repartizat sarcinile pentru tot ce înseamnă faza premergătoare evenimentului, respectiv evenimentul în sine. De la început de februarie am început promovarea concursului către federațiile din alte țări europene, dar nu numai, pentru ca participarea să fie cât mai numeroasă. Toate înscrierile sunt făcute doar de către federații, de aceea acest pas este foarte important. La sfârșitul lunii martie atât președintele, cât și secretarul general al federației au fost prezenți la Adunarea Generală a Federației Europene, unde au avut loc discuții cu reprezentanții multor țări pentru a atrage participarea. Înscrierile continuă până în data de 25 aprilie. Pentru dezvoltarea nivelului de arbitraj din România, am oferit Federației Europene sprijinul de a organiza împreună un curs european de arbitri la Timișoara, în timpul Internaționalelor. La acest curs vor participa 12 arbitri, iar datorită faptului că organizăm împreună cursul, doi dintre participanți vor fi români, din care unul din Timișoara. În luna ianuarie am primit scrisoarea de la Casa Regală prin care ne înștiințau că urmează ca Principesa Maria să acorde Înaltul Patronaj Federației Române de Badminton. Am fost la o întâlnire la Palatul Elisabeta, unde am convenit ca această ceremonie să aibe loc în timpul celui mai important eveniment badmintonistic din România, Internaționalele de la Timișoara. Astfel, în paralel cu organizarea competiției, ne ocupăm și se pregătirea acestei ceremonii, pentru a face un moment deosebit în cadrul evenimentului. În luna mai vom începe promovarea pe plan local a evenimentului. De asemenea continuăm parteneriatele media și pregătim toate cele necesare, în special cu TVR Timișoara, care transmite in 3 zile de concurs câte 2 ore la nivel național, pe TVR3, cât și cu Radio Timișoara. 2. Desfășurarea Internaționalelor de Badminton ale României Sosirea majorității participanților este în 24 mai. Aceștia vor fi preluați de către organizatori de la aeroportul oficial al competiției, aeroportul Traian Vuia din Timișoara și vor fi conduși la hotelurile oficiale.

În data de 24 mai, după prânz vom amenaja sala Constantin Jude pentru desfășurarea competiției. În dupaamiaza zilei de miercuri, se vor desfășura antrenamentele oficiale, la care au acces toți participanții înscriși. Tot în data de 24 mai vor sosi toți oficialii și arbitrii competiției, respectiv arbitrii și lectorii care vor participa la cursul de arbitri europeni. Joi, 25 mai va începe competiția, cu meciurile de pe tablourile de calificare. Vineri, 26 mai vor avea loc primele tururi de pe tablourile principale. (Vor fi 2 ore de transmisii TV) Sâmbătă, 27 mai, dimineața vor avea loc sferturile de finală, iar dupamasa, semifinalele. (Vor fi 2 ore de transmisii TV) Sâmbătă seara va fi masa festivă, care are loc la orice turneu de genul acesta. Duminică, 28 mai, dimineața vor avea loc finalele la cele 5 probe. În acel interval, între finale, va avea loc ceremonia de acordare a Înaltului Patronaj. Astfel, dimineață va sosi la sala Principesa Maria, care va oficia ceremonia, dar și alți invitați. După finale urmează festivitățile de premiere. (Vor fi 2 ore de transmisii TV) După aceea urmează demontarea covoarelor / suprafețelor de joc și eliberarea sălii. Pe tot parcursul evenimentului vom transmite presei locale și centrale comunicate de presă și de asemenea vom fi foarte prezenți pe rețelele de socializare pentru a promova evenimentul pe cât mai multe canale. De asemena se va face promovare prin intermediul Federației Europene de Badminton, pe canalele lor. 3. Activități post-eveniment După încheierea evenimentului, vom face ultimele comunicate de presă, pentru a maximiza vizibilitatea în presa locală și națională. Un element important este feedback-ul pe care îl strângem de la participanți pentru a ne asigura că putem îmbunătăți continuu nivelul de organizare. La fel de important este raportul pe care ni-l face arbitrul principal (referee) catre Federația Europeană.

VI. Echipa responsabilă de derularea proiectului Coordonator: Animona Huţu Responsabil cu probleme tehnice: Posteucă Florin - Director de concurs, Preşedintele Comisiei de Competiţii a FRB. Alţi membri: Ştefănescu Radu – Secretar General al FRB, Florentina Constantinescu – Presedintele Comisiei de Inalta Performanță a FRB, Mircea Solymosi – deputy referee al concursului (este referee / arbitru principal certificat de Badminton Europe), Hăranguş Rodica, Adina Tarnu, Popescu Alin, Denis Dehelean, Ofelia Ficard, Maria Stoicuța, Eleonora Posteucă, Valentin Maier precum şi voluntari timişoreni pasionaţi de badminton.

VII. Obiectivele și indicatorii proiectului “Internaționalele de Badminton ale României” Obiectivele generale ale proiectului sunt: -continuarea tradiției de a organiza aceast turneu în Timișoara, aflânu-ne acuma la a 17-a ediție; -asigurarea condiţiilor organizatorice şi materiale pentru desfăşurarea competiţiei de badminton de talie internaţională la Timişoara ; -îmbunătăţirea nivelului de performanţă al sportivilor juniori şi seniori din cluburile sportive timişorene, asigurarea creşterii din rândul tinerilor a unor viitori sportivi de performanţă în municipiul Timişoara; -atragerea unui număr cât mai mare de practicanţi amatori din rândul populaţiei din Timişoara; -susținerea organizării în bune condiții a cursului de arbitri europeni asigurat de Federația Europeană în perioada competiției; -realizarea unei ceremonii de înaltă ținută, în care Alteța Sa Regală, Principesa Maria va acorda Înaltul Patronaj Federației Române de Badminton, în ziua finalelor;

-promovarea imaginii municipiului Timişoara în plan naţional şi internaţional și promovarea “Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2021”. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: -promovarea sportivilor români şi timişoreni, îmbunătăţirea pregătirii lor sportive prin participarea alături de sportivi de valoare din lume într-o competiţie internaţională oficială cuprinsă în Circuitul European, competiție care punctează în clasamentul mondial (fiind echivalentul unei Cupe Mondiale); -promovarea imaginii municipiului Timişoara în plan internaţional şi totodata, promovarea Timişoarei; -participarea a unui arbitru din Timișoara la cursul de arbitri organizat de Federația Europeană (din totalul de maxim 12 arbitri admiși la curs); -creșterea pe parcursul anului 2017 a numărului de copii și adulți din Timișoara care joacă badminton în mod regulat; -creșterea numărului de sportivi legitimați la cluburile din Timișoara. Indicatorii fizici sunt: -asigurarea organizarii competitiei conform regulamentului internațional, cu toate cele 5 probe: simplu feminin și masculin, dublu feminin, masculin și dublu mixt;

-participarea a minim 100 de sportivi în competiție; -participarea a minim 15 jucători români, din care minim 7 jucători de la cluburile din Timișoara; Indicatorii de rezultat sunt:

-participarea la Internaţionalele de Badminton ale României a sportivilor de performanţă timişoreni. -raportul pe care ni-l face arbitrul principal catre Federatia Europeana.

-calificarea a minim 4 jucători români pe tablourile principale ale competiției. Municipiul Timisoara, Federația Română de Badminton, Biroul Sport-Cultura, Reprezentanti legali,

Atasament: Contract_Anexa_1_HCL.pdf

Cod FO120-01 1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SPORT-CULTURA COMPARTIMENT SPORT Nr.inregistrare____________

Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -408.300; internet: www.primariatm.ro

ANEXA la HCL nr. ________ / ____________ CONTRACT DE FINANTARE Cap.I. PĂRŢILE 1.1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara, reprezentat prin Primar- dl. Nicolae Robu, cu sediul în Bv. C.D. Loga nr.1, cod fiscal nr.14756536, şi 1.2. FEDERATIA ROMANA DE BADMINTON , cu sediul in Bucuresti, str, Vasile Conta, nr.16, Sector 2, certificat de identitate sportiva B/C/00029/2002, cod fiscal nr.4266219, cont bancar nr. RO08BRDE410SV21870244100, deschis la BRD, Sucursala Calderon, reprezentat prin d-na Animona Hutu, în calitate de preşedinte, în temeiul dispozitiilor Legii nr. 69/2000, a educatiei si sportului, au convenit încheierea prezentului contract. Cap.II. OBIECTUL ŞI VALOAREA CONTRACTULUI Art.1. Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea proiectului sportiv ,,Internationalele de Badminton ale Romaniei’’, care se incadreaza in Programul national de utilitate publică ,,Promovarea Sportului de performanţă ”; Art.2. Municipiul Timişoara repartizează Federatiei Romane de Badminton suma de 35.000 lei, din bugetul local, din capitolul 67.02. „Cultura, recreere si religie”, subcapitolul 67.02.05.01-Sport, pentru finanţarea actiunilor / activitatilor proiectului sportiv ,,Internationalele de Badminton ale Romaniei’’. Cap. III. DURATA CONTRACTULUI Art.3. Prezentul contract intră în vigoare de la data semnării lui de către părţi şi este valabil până la data de 30.06.2017. Cap.IV DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR Art.4. Federatia Romana de Badminton are următoarele drepturi şi obligaţii: a) să utilizeze suma alocată din bugetul local prevăzută la art. 2, exclusiv pentru finanţarea cheltuielilor aferente actiunilor / activitatilor proiectului, conform Anexei 1, potrivit destinaţiei stabilite in Anexa 2 şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; b) să realizeze acţiunile/activităţile prevazute in proiect, respectiv obiectivele şi indicatorii prevazuti, conform Anexei 1; c) să promoveze denumirea si imaginea Municipiului Timişoara in cadrul actiunilor/activitatilor proiectului, respectiv pe toate materialele promoţionale aferente proiectului sportiv şi evenimentele media; d) să permită persoanelor delegate de Municipiu să efectueze controlul privind modul de utilizare a sumei prevăzute la art.2; e) sa contribuie cu suma minima de 5250 lei( 15%); f) să întocmească şi să transmită, către Municipiul Timişoara următoarele documente:

Cod FO120-01 2

- raportul financiar al proiectului, în termen de 30 de zile calendaristice de la data încheierii competitiei, privind executia contributiei financiare. Raportul financiar va fi structurat conform bugetului de venituri şi cheltuieli-Anexa 2, în scopul verificării de către Primarie a încadrării în articolele/categoriile de cheltuieli. - raportul financiar va fi însoţit obligatoriu de documentele justificative, în copie, cu menţiunea’’conform cu originalul’’, inclusiv dovada plăţilor efectuate de beneficiar, în copie; la solicitarea Primăriei beneficiarul va prezenta documentele justificative şi în original; -raportul de evaluare privind realizarea acţiunilor/activităţilor prevazute in proiect, respectiv modul de indeplinire a obiectivelor şi indicatorilor prevazuti in Anexa 1; g) să restituie, în situaţia nerespectării dispoziţiilor legale şi a prevederilor prezentului contract, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei de plată din partea organului de control din partea Primăriei, sumele primite, precum şi penalităţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; h) să respecte prevederile actului constitutiv şi ale statutului propriu, precum şi statutul si regulamentele federaţiei sportive nationale la care este afiliat; i) să promoveze un climat de fair-play şi să facă o imagine pozitivă Municipiului Timişoara; Art.5. Municipiul Timişoara are următoarele drepturi şi obligaţii: a) Asigură o contribuţie financiară pe anul 2017, de la bugetul local al Municipiului Timişoara, din cap.67.02. "Cultură, recreere şi religie" (67.02.05.’’Servicii recreative şi sportive’’), în sumă de 35.000 lei, exclusiv pentru finanţarea cheltuielilor aferente actiunilor / activitatilor proiectului, conform Anexei 1, potrivit destinaţiei stabilite in Anexa 2 şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare b) Categoriile de cheltuieli, care se pot suporta din bugetul local, aferente contribuţiei Municipiului Timişoara în cadrul finanţării, sunt precizate în Anexa 2, cu respectarea prevederilor Hotararii de Guvern. nr.1447/2007, privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă şi a Hotararii de Guvern nr.720/2016 privind modificarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă; c) să supravegheze şi să controleze modul de utilizare a sumelor alocate din bugetul local, precum şi modul de respectare a dispoziţiilor legale; d) să plătească suma prevăzută la art.2, astfel: - în avans, suma de 10.500 lei reprezentand 30 % din valoarea contractului; - în termen de 30 de zile calendaristice de la validarea documentelor justificative prevazute la art.4 lit.f), va efectua plata contributiei financiare, în limita bugetului disponibil şi a disponibilului în cont; e) activitatea financiară a structurii sportive, cu privire la modul de cheltuire a sumelor alocate din bugetul local, va fi controlată de către Comisia de analiza si control numită prin Dispozitia Primarului Municipiului Timişoara ; f) Biroul Audit din cadrul Primăriei şi Curtea de Conturi au dreptul de a exercita controlul financiar asupra derulării activităţii nonprofit finanţate conform prezentului contract; g) În situaţia în care se constată că structura sportiva nu respecta prevederile prezentului contract, Municipiul Timisoara are dreptul de a solicita restituirea sumelor acordate, precum si sistarea virarii sau diminuarea sumei repartizate, dupa caz.

Cod FO120-01 3

Cap.V. MODIFICAREA CONTRACTULUI Art.6. Nici o parte nu poate modifica unilateral prezentul contract. Modificarea contractului poate interveni numai prin acordul de vointa liber exprimat al partilor, prin act aditional. Cap.VI. RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ Art.7. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, partea în culpă răspunde în condiţiile prezentului contract şi ale dispoziţiilor legale în vigoare. Art.8. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o invocă, în condiţiile legii. CAP.VII. LITIGII Art.9. Divergenţele care pot apărea între părţi pe parcursul derulării prezentului contract vor face obiectul unei concilieri pe cale amiabilă. În situaţia în care aceasta nu s-a realizat, partea nemulţumită se poate adresa instanţei de judecată competente, în condiţiile legii. Cap. VIII. DISPOZITII FINALE Art.10. Regimul de gestionare a sumei repartizate de Municipiul Timisoara şi controlul financiar se realizează în condiţiile legii. Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor efectuate de structura sportiva in baza prezentului contract se fac potrivit normelor privind finanţele publice. Art.11. Prevederile prezentului contract au putere deplină pentru părţi şi se constituie în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ. Art.12. Anexele 1 si 2 fac parte integranta din prezentul contract. Art.13. Prezentul contract se încheie în 3 exemplare, dintre care două exemplare pentru Municipiul Timişoara şi un exemplar pentru structura sportivă.

MUNICIPIUL TIMIŞOARA, FEDERATIA ROMANA DE BADMINTON

PRIMAR, PREŞEDINTE

DIRECŢIA ECONOMICĂ, RESPONSABIL FINANCIAR,

BIROUL SPORT-CULTURĂ, SERVICIUL JURIDIC,

Atasament: Anexa_2_contract.pdf

1

ANEXA 2 LA CONTRACT NR._____________________

BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI AL PROIECTULUI

”Internationalele de Badminton ale Romaniei ” Nr. crt.

Denumire indicatori TOTAL

I. VENITURI – TOTAL, din care: 70000 1. Contribuţia beneficiarului (a+b+c+d) 35000 a). contribuţie proprie 32000 b). Donaţii c). Sponsorizări 3000 d). alte surse 2. Finanţare nerambursabila din bugetul local 35000 II. CHELTUIELI – TOTAL, din care: 70000 1. Închirieri 2. Onorarii /fond premiere/Consultanţă 3. Transport 5000 4. Cazare şi masă 30000 5. Consumabile 6. Echipamente 7. Servicii 8. Administrative 9. Tipărituri 800 10. Publicitate 11. Alte cheltuieli (se vor nominaliza)

Alimentatie de efort Plata arbitri, medici si alte persoane 7000

Asigurarea persoanelor, a materialelor si echipamentelor sportive si a altor bunuri

Achizitionarea de materiale si echipamente sportive

12000

Medicale si pt. control doping

-inchirieri baze sp,sali,spatii, aparatura,alte bunuri

-refacere dupa efort, recuperare,igiena

-asig.serviciilor medicale,ordinii publice,a resp.normelor PSI

5000

-achiz.panouri, materiale publicitare... 6000

-taxe de inscriere/ participare la actiuni sportive, taxe de organizare

2200

-taxe de vize

-pentru realizarea actiunilor de cercetare,documentare,informare

-consultanta in domeniul sportului -Premii, indemnizatii .....si alte cheltuieli( cupe/medalii) 2000 TOTAL 70000

2

Detalierea cheltuielilor cu evidenţierea surselor de finanţare pe fiecare categorie de cheltuială:

Nr crt

Categoria bugetara

Contribuţia finanţator

Contribuţia Beneficiarului

T o t a l b u g e t

Contribuţie proprie

Alte surse (donaţii, sponsorizări

etc.)

Închirieri Fond premiere/Consultanţă Transport 5000 5000 Cazare şi masă 18000 12000 30000 Consumabile Echipamente Servicii Administrative Tipărituri 800 800 Publicitate

Alte cheltuieli (nominal) Alimentatie de efort

Plata arbitri, medici si alte persoane

7000 7000

Asigurarea persoanelor, a materialelor si echipamentelor sportive si a altor bunuri

Achizitionarea de materiale si echipamente sportive

12000 12000

Medicale si pt. control doping

-inchirieri baze sp,sali,spatii, aparatura,alte bunuri

-refacere dupa efort, recuperare,igiena

-asig.serviciilor medicale,ordinii publice,a resp.normelor PSI

5000 5000

-achiz.panouri, materiale publicitare...

3000 3000 6000

3

-taxe de inscriere/ participare la actiuni sportive, taxe de organizare

2200 2200

-taxe de vize

-pentru realizarea actiunilor de cercetare,documentare,info rmare

-consultanta in domeniul sportului

-Premii, indemnizatii

.....si alte cheltuieli( cupe medalii)

2000 2000

TOTAL 35000 32000 3000 70000 -Distributia in detaliu , in interiorul capitolelor/articolelor/ actiunilor/ activitatilor din Anexa 2, a sumelor alocate din bugetul local, cade in sarcina structurii sportive, potrivit hotararilor Adunarii Generale si deciziilor Consiliului Director ale asociatiei, care raspund de modul de utilizare a sumelor alocate, in conformitate cu scopul si obiectivele acesteia si prevederile legale in vigoare. -Modificarea repartitiei articolelor/naturilor de cheltuieli cuprinse in bugetul de venituri si cheltuieli din prezenta anexa, cu respectarea valorii finantarii aprobate, se poate face prin act aditional la contract semnat de reprezentantii legali ai partilor. Preşedintele structurii sportive/organizaţiei Responsabilul financiar al structurii sportive/organizaţiei (numele, prenumele şi semnatura) (numele, prenumele şi semnatura)

Data Ştampila