keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale în Municipiul Timisoara pentru anul 2012

31.05.2011

Hotararea Consiliului Local 171/31.05.2011
privind stabilirea impozitelor si taxelor locale în Municipiul Timisoara pentru anul 2012


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având in vedere Referatul nr.IF 2011 / 5052&12.05.2011 al Primarului Municipiului Timisoara - Domnul dr. ing. Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultura, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere prevederile art. 16 alin. 2 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată;
Având în vedere prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificata - Titlul IX;
Avand in vedere prevederile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, modificata - Titlul IX;
In temeiul Hotarârii Guvernului nr. 956/2009 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2010;
Avand in vedere prevederile art. 36 alin.2 lit. (b) si alin.4 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicată şi modificată.


HOTARASTE

Art. 1: Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2012, după cum urmează:
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2012;
b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,75 %;
c) cota impozitului pe clădiri în cazul unei clădiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă, se stabileşte la 5%;
d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,5 %;
e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%;
f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1 % fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile de profil, pentru întreaga perioadă de cazare.
Art. 2: Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2012, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2012 de către contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificaţie de 10%.
Art. 3: Majorarea anuală aplicată impozitului pe clădire datorat de contribuabilii persoane juridice, pentru anul fiscal 2012, se stabileşte de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara, la 20%."
Art. 4: (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj.
(2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice.
b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice.
Art. 5: Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul 2012, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre.
Art. 6: Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu, acordate de Consiliul Local al Municipiului Timisoara pentru anul 2012, sunt reglementate in Anexa nr. 3.
Art.7: Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2012 pentru montarea şi punerea în funcţiune panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv panouri fotovoltaice pentru producerea /stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4.
Art. 8: Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora sunt prevăzute în Anexa nr. 5.
Art. 9: Anexele nr. 1- 5 fac parte integranta din prezenta hotărâre.
Art. 10: Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2012.
Art. 11: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timisoara, Institutia Arhitectului Sef, Direcţia Patrimoniu, Directia Tehnica, Direcţia de Mediu, , Serviciul Administrare Fond Funciar şi Compartimentul Arhivă din cadrul Primăriei Municipiului Timisoara.
Art. 12: Prezenta hotărâre se comunica:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara;
- Institutiei Arhitectului Sef;
- Direcţiei Politiei Locale ;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Administrare Fond Funciar;
- Compartimentului Arhivă;
- Compartimentului Control Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_nr._4_la_HCL_2012.pdf

ANEXA nr. 4laHCL.nr. / 052011 ANEXA «ivind procedura, criteriile şi condițiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuința de domiciliu în anul 2012 pentru montarea şi punerea în funcțiune panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuințelor, respectiv panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electrice 1, Contribuabilii persoane fizice, beneficiază de scutire în proporție de 100% la plata impozitului datorat pentru locuinţa de domiciliu pentru anul 2012, în cazul în care aceştia realizează următoarele lucrări: - Montarea şi punerea în funcțiune de instalaţii panouri solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau - Montarea și punerea în funcțiune de panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electrice; Se va solicita Autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoi monument istoric/ansamblu/sit/zonă de protecție. Nu se acordă această facilitate beneficiarilor Programului de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală sau alte sisteme, finanțate de către Ministerul Mediului şi Pădurilor prin AFM. 2. Lucrările amintite mai sus vor fi executate de contribuabilii ce beneficiază de scutire, în cursul anului 2012. 3. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu poate depăşi cuantumul impozitului datorat de către contribuabili pentru anul fiscal 2012. 4. Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuința de domiciliu, dovedită prin cartea de identitate/buletinului de identitate a solicitantului. Prin locuinţa de domiciliu sau de reşedinţă se înțelege locuința situată la adresa înscrisă în actele de identitate ale membrilor de familie sau după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinței. 5. După terminarea lucrării, persoanele fizice care solicită scutirea trebuie să depună la Primăria Municipiului Timişoara — Direcţia de Mediu — Serviciul Avize Mediu Urban şi următoarele documente justificative: - copiile de pe facturi şi chitanțele fiscale; - copiile actelor de identitate ale proprietarilor, cu adresa de domiciliu; - copia Autorizaţiei de construire (dacă este cazul), extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile; - fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor; 6. Consilierii Serviciului Avize Mediu Urban — Direcţia de Mediu vor verifica la faţa locului realizarea investiţiei şi funcționarea acesteia, după care se va încheia un document de constatare la fața locului. Consilierii Serviciului Avize Mediu Urban vor întocmi şi un referat de specialitate care va cuprinde propunerile de acordare/neacordare a facilităților fiscale, documente care vor completa dosarul depus de contribuabilul solicitant şi va fi transmis Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. 7. Contribuabilii beneficiază de această facilitate în cazul în care, la data depunerii dosarului, nu figurează în evidențele fiscale cu rămăşite. Verificarea îndeplinirii acestei condiții se va realiza de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. 8. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se acordă, pentru întreg anul 2012, de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara pe baza documentului de constatare şi Referatului întocmit de către Direcţia de Mediu — Serviciul Avize Mediu Urban. VICEPRIMA! [ 14 ADRIAN ORZĂ | DIRECTOR EXECUTIVINIRECȚIA DE MEDIU, ŞEF SERVCIU AVIZE MEDIU URBAN, VASILE UPA ADRIAN BERE - SEMEREDI

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr. 2 _______________________

Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, modificată

Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2012, beneficiază de scutire în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu, următoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară

b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.

(2) Scutirea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi în afara celei de domiciliu. Nu se încadrează în prevederile alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.

Art.2 – (1) Pentru anul fiscal 2012, persoanele prevăzute la art.1 alin.(1) din

prezenta hotărâre, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata impozitului pe terenul aferent locuinţei de domiciliu, în condiţiile prevăzute la art.1 alin.(1) din prezenta hotărâre.

(2) Nu se încadrează în prevederile alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.

Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se

acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 şi 2 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.

Art.4 – Reducerea, respectiv scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de

domiciliu si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.

Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.

Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu

originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau

reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net,

cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)

1

- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.

(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.

Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.

Art.8 – Pentru a beneficia de reducerea la plata impozitului pe clădire prevăzută la art.1 alin.(1) din prezenta anexă, respectiv de scutirea prevăzută la art.2 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele Primariei cu debite restante.

Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara. Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.

DIRECTOR EXECUTIV

Directia Fiscala a Municipiului Timisoara ADRIAN BODO

2

Atasament: Anexa_1.pdf

-Anexa nr. 1 La HCL NR._________________________

1. Impozitul asupra mijloacelor de transport pe apă

Tipul taxei Nivelul pentru anul 2012 Impozit – lei -

Art. 263 alin. (7) pct. 4 – Nave de agrement 964 2. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-

Tipul taxei Nivelul pentru anul 2012

Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :

Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 5 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 6 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 8 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 10 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv 12 f) peste 1.000 m² 12 + 0,01 lei/mp. pentru fiecare mp. care

depaseste suprafata de 1.000 mp. Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări

7 lei pentru fiecare mp afectat

Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor

7 lei pentru fiecare mp de suprafata

ocupata de constructie

Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu

11 pentru fiecare racord

Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene

13

Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă

8

Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban

69

Art. 268 alin. (1^1) Viza anuala pentru autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice

50% din cuantumul taxei de autorizare

Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare

17

Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale

28 lei

Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:

- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru

68

1

boabe, alte cereale ; - mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase

pentru boabe ; - plante textile - floarea soarelui, rapita pentru ulei, soia boabe,

alte plante uleioase; - sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte

industrializari ; - cartofi; - plante medicinale si aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza, conopida, castraveti-

cultivate in camp, solarii si sere - pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii (garoafe,

trandafiri, gerbera, frezia etc.) - plante ornamentale si dendrologice; - fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la

distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;

- struguri din plantatiile viticole; - material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti

fructiferi; - rasaduri de legume si flori; - lapte, branza, smantana si alte produse lactate; - miere de albine, propolis, laptisor de matca si alte

produse apicole ; - ciuperci cultivate; - muraturi; - carne; - bovine, porcine, ovine şi caprine, cabaline; - iepuri; - păsări din toate speciile (găini, gâşte, raţe, curci,

etc.);

- morcovi, patrunjel, pastarnac, telina, hrean; - ceapa, praz, usturoi; - ridichi de vara si de iarna; - sfecla rosie; - brocoli ; - andive; - dovleci, dovlecei; - gulii; - fasole verde, mazare verde; - struguri de viţă din curte sau gradina; - capsuni ;

44

- fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti; - arpagic; - seminte de legume si flori; - oua;

14

- salata, spanac, măcriş; - ridichi de luna; - marar, cimbru, tarhon, leustean, busuioc,

sparanghel;

8

2

- frunze de patrunjel si telina; - flori de gradina (lalele, narcise, zambile,

crizanteme, trandafiri, gladiole etc.) Art. 268 alin (5) Taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, care au o suprafata pana la 50 mp 2. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp.

300 lei

500 lei

700 lei

Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.

Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.

3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama

si publicitate :

a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica

b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura

de afisaj pentru reclama si publicitate

lei/mp sau fractiune de mp.

28

20

4. Impozitul pe spectacole – cap. VII Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistică sau activitatea distractivă :

a) în cazul videotecilor b) în cazul discotecilor

lei/mp. 0,2 0,4

5. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor

publice

1. taxa pentru depozitarea de materiale

lei/mp/zi

1 leu/mp/zi

3

2 a. taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote 2 b. taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare

3. taxa pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere

4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate

5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor

de afişaj proprietate a PMT amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara

6. Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în

vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanţi)

7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare

3 lei in zona A

2 lei in celelalte zone

3 lei în zona A 2 lei în celelalte zone

- 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august - 1 leu/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie - 0,5 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie

0,25 lei/mp/zi

1,5 lei/mp/zi

5 lei/mp/zi

5 lei/mp/zi

DIRECTOR EXECUTIV Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

ADRIAN BODO

4

Atasament: Referat.pdf

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul C.D. Loga nr.1, C.I.F. 21666630, tel/fax 0256-293606, www.primariatm.ro

Nr. __________________________

APROBAT PRIMAR

DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU

R E F E R A T privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2012

in Municipiul Timisoara

În conformitate cu prevederile art.292 alin.(1) şi (2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată:

„(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează o dată la 3 ani, ţinând cont de evoluţia ratei inflaţiei de la ultima indexare.

(2) Sumele indexate se iniţiază în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului, emisă până la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecărui an.”

Arătăm ca, prin HG nr. 956/2009 au fost aprobate nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2010, astfel, prin coroborarea acestui act normativ cu prevederile art. 292 alin. 1 din Legea nr. 571/2003 aceste valori sunt aplicabile si in anul fiscal 2012.

Pentru anul fiscal 2012, s-a propus majorarea impozitului pe clădire datorat de persoanele juridice cu 20%. Majorarea propusa respecta prevederilor art. 287 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată, conform căruia:

„Nivelul impozitelor şi taxelor locale prevăzute în prezentul titlu poate fi majorat anual cu până la 20% de consiliile locale, judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, cu excepţia taxelor prevăzute la art. 263 alin. (4) şi (5) şi la art. 295 alin. (11) lit. b)-d).”

In baza prevederilor Legii nr. 571/2003 consiliul local are competenta sa stabileasca cota

impozitelor si taxelor locale, cand acestea se determina pe baza de cota procentuala, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevazute in suma fixa, stabilirea altor taxe locale tinand cont de prevederile cap. X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificatiei de pana la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin. 2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevazute la art. 286 din Codul fiscal modificat si completat.

De asemenea, prin codul fiscal persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, organul competent sa instituie in sarcina contribuabililor aceasta obligatie fiind consiliul local. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora.

Cod FP 53-01 Ver. 1

În conformitate cu prevederile art.282 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată, domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum si cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale. Potrivit art.30 din Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.

Având în vedere intenţia Primăriei Municipiului Timişoara de a realiza Strategia şi Planul de acţiune privind schimbările climatice, necesitatea reducerii gazelor cu efect de seră (GES) - în special a celor produse prin activităţi antropice, precum şi promovarea utilizării de către cetăţeni a sistemelor care folosesc energiile regenerabile, pentru stimularea contribuabililor persoane fizice care montează şi pun în funcţiune astfel de instalaţii s-a considerat oportuna mentinerea facilităţilor fiscale, constând în scutirea de la plata impozitului pe clădiri în proporţie de 100% pentru anul fiscal de referinţă.

Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au fost inaintate Directiei Fiscale in calitate de initiator al Proiectului de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2012 de catre compartimentele de specilitate care administreaza aceste impozite si taxe prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat. (Directia Patrimoniu – Biroul Autorizare Publicitate si Comert – adresa nr. IF2011- 4654/11.05.2011, Directia Patrimoniu – Biroul Autorizare Publicitate si Comert – adresa nr. IF2011- 4654/10.05.2011, Directia de Mediu – Serviciul Avize Mediu Urban – adresa nr. E22011- 013096/09.05.2011/IF2011-4654/09.05.2011, Institutia Arhitectului Sef – Biroul Dezvoltare Urbana si Avizare PUZ/PUD – adresa nr. IF2011-4654/05.05.2011, Directia Patrimoniu – Serviciul Administrare Patrimoniu – Baze Sportive Biroul Tehnic – adresa nr. IF2011-4654/11.04.2011, Institutia Arhitectului Sef – Biroul Dezvoltare Urbana si Avizare PUZ/PUD – adresa nr. IF2011-4654/11.05.2011, Directia Tehnica – adresa nr. IF2011-4654/10.05.2011, Compartiment Arhiva – adresa nr. IF2011- 4654/10.05.2011, Institutia Arhitectului Sef – Serviciul Banca de Date Urbana si Cadastru – adresa nr. IF2011-4654/05.05.2011, Institutia Arhitectului Sef – Serviciul Banca de Date Urbana si Cadastru – adresa nr. IF2011-4654/10.05.2011, Serviciul Administrare Fond Funciar – adresa nr. IF2011- 4654/09.05.2011 )

Avand in vedere cele prezentate mai sus,

PROPUNEM:

1. Stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2012, după cum urmează:

a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2012; b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,75 %; c) cota impozitului pe clădiri în cazul unei clădiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă, se stabileşte la 5%; d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,5 %; e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1 % fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile de profil, pentru întreaga perioadă de cazare.

Cod FP 53-01 Ver. 1

2. Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2012, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2012 de către contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificaţie de 10%.

3. Majorarea anuală aplicată impozitului pe clădire datorat de contribuabilii persoane juridice, pentru anul fiscal 2012, se stabileşte de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara, la 20%.

4. (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al consiliului local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj. (2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel: a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de la 60 lei la 240 lei în cazul persoanelor fizice, şi de la 240 la 960 lei în cazul persoanelor juridice. b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de la 240 lei la 600 lei, în cazul persoanelor fizice, şi, de la 960 la 2400 lei în cazul persoanelor juridice.

5. Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul 2012, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre.

6. Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu, acordate de Consiliul local al Municipiului Timisoara pentru anul 2012, sunt reglementate in Anexa nr. 3.

7. Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2012 pentru montarea şi punerea în funcţiune panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv panouri fotovoltaice pentru producerea /stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4.

8. Taxele speciale propuse a fi instituite prin prezentul referat şi cuantumul acestora sunt prevăzute în Anexa nr. 5.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

EC. ADRIAN BODO

Vizat juridic Mirela Lasuschevici

Cod FP 53-01 Ver. 1

Atasament: Anexa_3.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA ENSTITUȚIA ARHITECTULUI ŞEF tanti o ga te tr e-mail:institutiaarhitectuluisefEprimariatm.ro, înternet:www.primariatm.ro IF2011-4654/08.06. 2011 Ha E ţ Anexa 3 LAHCLNR. /3f 434 05 20f/ Procedura, criteriile şi condițiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuința de domiciliu în anul 2012 Contribuabilii persoane fizice, incluzând aici şi persoanele cu domiciliul în străinătate care dețin în proprietate clădiri pe raza municipiului Timişoara, pentru prima clădire dobândită în proprietate, determinată cronologic, dacă persoana respectivă efectuează la această clădire lucrările menționate mai jos, precum şi persoanele care-şi au domiciliul într-un imobil care nu este proprietatea lor, pentru prima clădire pe care o dobândesc în proprietate, determinată, de asemenea, cronologic, dacă efectuează la această clădire lucrările menționate mai jos, şi Asociaţiile de proprietari pot beneficia de scutire de impozit datorat pentru locuința de domiciliu, proporțional cu efortul financiar al contribuabilului, în cazul în care aceştia se obligă ca în anul în care beneficiază de această facilitate fiscală (2012) să realizeze următoarele lucrări: - înlocuire tâmplărie exterioară la clădiri cu tâmplărie din geam termopan; - înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă sau refacerea acoperişurilor vechi tip şarpantă; - izolații termice şi hidro la fațade şi terasele imobilelor; - refacerea fațadelor imobilelor (îndepărtarea placajelor care se desprind de pe fațade şi înlocuirea cu alte placaje noi, fie îndepărtarea completă a placajelor şi astuparea rosturilor cu spumă, retencuire, zuprăvire, alte soluții tehnice cât şi refacerea fațadelor unde există tencuială şi ornamente. Scutirea se acordă în proporție de 100% pentru acei contribuabili care au realizat si finanțat lucrarea de reabilitare exclusiv din surse proprii, şi în proporție de 20% pentru acei contribuabili care au realizat si finanțat lucrarea de reabilitare prin intermediul programelor guvernamentale, potrivit cărora o parte din investiție este finanțată din bugetele locale, județene sau de stat, după caz. Se va solicita Autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoria: monument istoric/ansamblu/sit/zonă de protecție precum şi pentru înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă şi izolare termică fațade. Lucrările amintite mai sus vor fi executate de contribuabilii ce beneficiază de scutire, în cursul anului 2012. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu poate depăşi cuantumul impozitului datorat de către contribuabili pentru anul fiscal 2012. Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuința de domiciliu, certificată de copia buletinului de identitate a solicitantului. Prin locuința de domiciliu sau de reşedinţa, se înțelege locuința situata la adresa înscrisa în actele de identitate ale membrilor de familie sau după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinței.

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA INSTITUȚIA ARHITECTULUI ŞEF Bd Constantin Diaconovici Loga, NT. IT, SUUUIU, TETJTEX FIU ZSS e-mail:institutiaarhitectuluisefEprimariatm.ro, internet:www.primariatm.ro După terminarea lucrării, persoanele care solicită scutirea trebuie să depună documente justificative: copii de pe facturi şi chitanţe fiscale, copii de pe buletinele de identitate ale proprietarilor cu adresa de domiciliu, copie autorizație de construire (dacă este cazul), extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile, iar pentru Asociaţiile de proprictari extras de carte funciară în extenso, în copie, nu mai vechi de 30 de zile, tabel cu persoanele care fac parte din Asociaţia de Proprietari, semnat şi ştampilat de către administrator precum şi fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor. Contribuabilii beneficiază de această facilitate, în cazul în care la data depunerii dosarului nu figurează în evidențele fiscale cu rămăşite. Verificarea îndeplinirii acestei condiții se va realiza de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se acordă, pentru întreg anul 2012, de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara pe baza referatului întocmit de către Instituţia Arhitectului Şef. ARHITECT EL, Arh. Cipridn Sjfțviu CĂDARIU Intocmit, Ing. Simina DUMITRAŞCU Red./dact. 5.P., 2 ex.

Atasament: Anexa_5.pdf

Anexa nr. 5 Taxele speciale stabilite pentru anul fiscal 2012 b CL N 7 Denumirea taxei speciale Taxa cazare Vila Bistra | Nivelul taxei speciale -Hei- 15 lei/noapte + TVA — pentru angajatii PMT 20 lei/noapte + TVA — pentru consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru persoarele invitate Denumirea compartimentiilui de specialitate care presteaza serviciul taxabil Directia Patrimoniu- Serviciul Administrare Patrimoniu — Baze Sportive 2. Taxa imprimat 6lei Directia Patrimoniu Biroul Autorizare Publicitate si Comert Cast autocolant 10 lei Directia Patrimoniu Biroui Autorizare Publicitate si Comert Taxa artificii 200 lei/min. Directia Patrimoniu Biroul Autorizare Publicitate si Comert Taxa urgenta eliberare acte — în termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv ziua depunerii -in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act Toate seviciile si compartimentele de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si serviciilor şi direcțiilor cu personalitate juridică aflate în subordinea Primarului Municipiului Timişoara sau a Consiliului Local Taxa permise de intervenţie, avize, predare amplasament şi spargere 450 lei Direcţia Tehiiică Taxă eliberare aviz de principiu protecția mediului 50 lei Direcţia de Mediu Serviciul Avize Viediu Urban

Taxa eliberare planuri de situatie- persoane fizice si juridice în regim de urgenţă 24 lei Instituţia Arhitectului Serviciul Banca de Dat: Urbană şi Cadastru Taxa emitere Harta Municipiului Timişoara, P.U.G., P.A.T,, în regim de urgenţă 123 lei Înstituţia Arhitectului Şef — Serviciul Banca de Date Urbană și Cadastru 10. Taxă imprimare nomenclator stradal şi parte scrisa P.U.G.P.U.Z./P.U.D. Format A4 color — 4 lei / fila Format A4 alb-negru — 2 lei / fila Format A3 color — 5 lei / fila Format A3 alb-negru — 4 lei / fila Institutia Arhitectului Sef - Serviciul Banca de Dat Urbana si Cadastru 1, Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati persoane fizice/juridice si proces-verbal de vecinatati conform HG nr. 8341991 a) pana la 1000 mp inclusiv: 20 lei b) peste 1000 mp: 20 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1000 mp Institutia Arhitectului Sef - Serviciul Banca de Date Urbana si Cadastru 12, Taxa autorizatie de functionare/nefunctionare pentru întabulare/radiere construcții 200 lei Institutia Arhitectului Sef - Serviciul Banca de Date Urbana si Cadastru 13, Taxa emitere adeverinte teren intravilan IN REGIM NORMAL: 25 lei TAXA DE URGENTA este de 59 lei + contravaloarea adeverintei Institutia Arhitectului Sef - Serviciul Banca de Dat Urbana si Cadastru [ 14 Abonament G.LS. — consultare Banca de Date 6 luni — 600 lei 12 luni — 1900 lei Institutia Arhitectului Sef - Serviciul Banca de Dai Urbana si Cadastru 1 15. Taxa căutare acte in arhiva 30 lei /doc. Compartiment arbi 16. Taxa eliberare copii documente Format A4 — 5 lei/filă Format A3 — 10 lei/filă Compartiment arhivă 17. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta — in termen de 7 zile lucrătoare 500 Institaţia Arhitectului Şef Serviciul Autorizare şi Control Construcţii, Biroul de Dezvoltare Urbana si Avigare PUZ, PUD 18. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire in regim de urgenţă — in termen de 7 zile lucrătoare 1000 + 100% din cuantumul taxei de autorizare pentru investiții de până la 250.000 euro 1000 + 50% din cuantumul taxei de Instituţia Arhitectului Şef Serviciul Autorizare şi Control Construcţii a

auto rizare pentru investiții cuprinse intre 250,001 euro - 2.000.000 euro 1000 + 25% din cuantumul taxei de autorizare pentru investiții de peste 2.000.000 euro Taxa eliberare informații 1. taxa pentru eliberare plange 2, taxa pentru eliberare parte scrisa 10/păg Înstituția Arhitectului Şef Serviciul Autorizare şi Contre Construcţii —_ Taxa pentru aviz plan de eliminare a deseurilor 50 Direcţia de Mediu Serviciul Avize Mediu Urban Taxa inscriere la examenul de atestare a persoanelor fizice pentru functia de administrator de imobile 10 Direciia Taxa de autorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea 60 Directia Tehnica activitatii de administrare imobile economice Taxa pentru desfăşurarea activităților 65 lei Direcţia Patrimoniu Viza anuala pentru activitatile economice ce fac obiectul Legii nr. 550/2002, altele decat cele de alimentatie publica 30% din cuantumul taxei de autorizare Direcţia Patrimoniu Biroul Autorizare Publicitate s Comert L 15. transport pentru transportul public local de mărfuri în regim contractual şi de persoane priit curse regulate cu __tramvaie și troleibuze (valabil 5 ani) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de 332 lei Direcţia Tehnică 26. ___transport (de orice tip) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de 332 lei Direcţia Tehnică 27. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport pentru transportul public local de: - mărfuri în regim contractual, _transport public local de mărfuii cu 244 lei Direcţia Tehnică

28. tractoare, remorci sau semiremorci(valabilă 5 ani) - de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere sau transportul public de bunuri sau mărfuri în regim de taxi (valabil 5 ani) Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport, pentru transportul public local efectuat cu vehicule speciale destinate serviciilor funerare Olei Direcţia Tehnică 29. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme a autorizaţiei de transport sau a licentei de trasen, ocazionate de schimbarea denumirii operatorului de transport/intreprinderii, si/sau a persoanei desemnate, adresei sediului social/domiciliului acestuia sau de schimbare a autovehiculului utilizat pentru serviciul de transport 29% din tariful iniţial Directia Tehnica 30, Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi (valabil S ani) 509 lei — 250 ]ei Direcţia Tehnică 31. Taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională 50 lei Directia Tehnica 32. Taxa de tranzit, pentru vehicule de transport marfă de peste 7,5 tone care tranziteaza Municipiul Timisoara, cu exceptia persoanelor fizice sau juridice care au domiciliul / sediul pe raza judeţului Timiş și a vehiculelor care aduc/preiau marfa in/din Municipiul Timisoara şi/sau judetul Timis 200 lei Directia Tehnica 33. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport pentru transportul public Glei Direcţia Tehnică

local efectuat cu vehicule speciale destinate serviciilor funerare (valabilă 5 ani) 34. Taxa de eliberare a avizului pentru aplicarea de inscrisuri si simboluri care reprezinta publicitate pentru terti pe autovehiculele ce efectueaza serviciul de transport public de persoane in regim de taxi si în regim de inchiriere 50 lei/autovehicul/an Directia Tehnica 35. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la Registrul Comertului, pentru transportul public de persoane în regim de inchiriere (serviciul de inchiriere) 244 Directia Tehnica 36. Taxa pentru emiterea Avizului de Oportunitate si a Avizului Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si de Urbanism 100 lei Instituţia Arhitectului Şef Biroul Dezvoltare Urbană şi Avizare PUZ/PUB 37, Taxa pentru activităţile de informare şi consultare a publicului pentru planurile urbanistice 400 lei Instituţia Arhitectului Şef 38. Taxa pentru inaiutarea documentatiilor Pian Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic de Detaliu (PUZ/PUD) in plenui Consiliului Local al municipiului Timisoara 100 Instituţia Arbitectului pi Biroul Dezvoltare Urban Avizare PUZ/PUD 39. Taxa de urgenţă pentru obţinerea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă Instituţia Arhitectului Şef Serviciul Banca de Dat Urbana si Cadastru 40, Taxa pentru viza anuală pentru unitățile de alimentaţie publică, altele decât restaurante și baruri 509 lei Insfituţia Arbitectului Şef Serviciul Banca de Date Urbana si Cadastru |

ota: 1. Taxa de urgenta, prevăzută la pct. 5 se datorează în toate cazurile în care este posibilă eliberarea în regim de urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu excepţia celor pentru care in anexa 5 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenţă, şi se încasează pe baza notei de plata întocmite de către angajații cu atribuții în eliberarea acestora. II. Referitor la taxa pentru eliberarea certificatului de performanţă energetică, având în vedere art. 16, alin (1) din Normele metodologice privind performanța energetică a clădirilor, certificatul de performanţă energetică valabil 10 ani de la data emiterii, se elaborează prin grija investitorului/proprietarului pentru clădirile care se construiesc sau sunt vândute sau închiriate cu respectarea legislaţiei în vigoare. Pentru clădirile de locuit unifamiliale și apartamentele din blocurile de locuinţe pentru care se încheie contracte de vânzare-cumpiărare sau de închiriere, prevederile acestor norme se aplică începând cu data de 01.01.2011. III. Procedura privind administrarea taxei de tranzit, prevăzută la pct. 47 din tabelul de mai sus, a fost aprobata prin HCL nr. 445/2009.