Număr | 171 |
---|---|
An | 2011 |
Data emiterii | 31.05.2011 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 31.05.2011 |
Hotararea Consiliului Local 171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale în Municipiul Timisoara pentru anul 2012 Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având in vedere Referatul nr.IF 2011 / 5052&12.05.2011 al Primarului Municipiului Timisoara - Domnul dr. ing. Gheorghe Ciuhandu; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultura, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara; Având în vedere prevederile art. 16 alin. 2 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată; Având în vedere prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificata - Titlul IX; Avand in vedere prevederile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, modificata - Titlul IX; In temeiul Hotarârii Guvernului nr. 956/2009 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2010; Avand in vedere prevederile art. 36 alin.2 lit. (b) si alin.4 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata; In temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicată şi modificată. HOTARASTE Art. 1: Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2012, după cum urmează: a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2012; b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,75 %; c) cota impozitului pe clădiri în cazul unei clădiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă, se stabileşte la 5%; d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,5 %; e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1 % fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile de profil, pentru întreaga perioadă de cazare. Art. 2: Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2012, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2012 de către contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificaţie de 10%. Art. 3: Majorarea anuală aplicată impozitului pe clădire datorat de contribuabilii persoane juridice, pentru anul fiscal 2012, se stabileşte de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara, la 20%." Art. 4: (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj. (2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel: a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice. b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice. Art. 5: Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul 2012, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre. Art. 6: Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu, acordate de Consiliul Local al Municipiului Timisoara pentru anul 2012, sunt reglementate in Anexa nr. 3. Art.7: Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2012 pentru montarea şi punerea în funcţiune panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv panouri fotovoltaice pentru producerea /stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4. Art. 8: Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora sunt prevăzute în Anexa nr. 5. Art. 9: Anexele nr. 1- 5 fac parte integranta din prezenta hotărâre. Art. 10: Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2012. Art. 11: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timisoara, Institutia Arhitectului Sef, Direcţia Patrimoniu, Directia Tehnica, Direcţia de Mediu, , Serviciul Administrare Fond Funciar şi Compartimentul Arhivă din cadrul Primăriei Municipiului Timisoara. Art. 12: Prezenta hotărâre se comunica: - Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara; - Institutiei Arhitectului Sef; - Direcţiei Politiei Locale ; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei de Mediu; - Serviciului Juridic; - Serviciului Administrare Fond Funciar; - Compartimentului Arhivă; - Compartimentului Control Intern; - Biroului Managementul Calităţii; - Mass-media locale.
|
Anexa nr. 2 _______________________
Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, modificată
Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2012, beneficiază de scutire în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu, următoarele categorii de persoane:
a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară
b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
(2) Scutirea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi în afara celei de domiciliu. Nu se încadrează în prevederile alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.
Art.2 – (1) Pentru anul fiscal 2012, persoanele prevăzute la art.1 alin.(1) din
prezenta hotărâre, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata impozitului pe terenul aferent locuinţei de domiciliu, în condiţiile prevăzute la art.1 alin.(1) din prezenta hotărâre.
(2) Nu se încadrează în prevederile alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.
Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se
acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 şi 2 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.
Art.4 – Reducerea, respectiv scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de
domiciliu si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.
Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.
Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu
originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau
reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net,
cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)
1
- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.
(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.
Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.
Art.8 – Pentru a beneficia de reducerea la plata impozitului pe clădire prevăzută la art.1 alin.(1) din prezenta anexă, respectiv de scutirea prevăzută la art.2 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele Primariei cu debite restante.
Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara. Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.
DIRECTOR EXECUTIV
Directia Fiscala a Municipiului Timisoara ADRIAN BODO
2
-Anexa nr. 1 La HCL NR._________________________
1. Impozitul asupra mijloacelor de transport pe apă
Tipul taxei Nivelul pentru anul 2012 Impozit – lei -
Art. 263 alin. (7) pct. 4 – Nave de agrement 964 2. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-
Tipul taxei Nivelul pentru anul 2012
Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :
Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 5 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 6 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 8 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 10 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv 12 f) peste 1.000 m² 12 + 0,01 lei/mp. pentru fiecare mp. care
depaseste suprafata de 1.000 mp. Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări
7 lei pentru fiecare mp afectat
Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor
7 lei pentru fiecare mp de suprafata
ocupata de constructie
Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu
11 pentru fiecare racord
Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene
13
Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă
8
Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban
69
Art. 268 alin. (1^1) Viza anuala pentru autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice
50% din cuantumul taxei de autorizare
Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare
17
Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale
28 lei
Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:
- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru
68
1
boabe, alte cereale ; - mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase
pentru boabe ; - plante textile - floarea soarelui, rapita pentru ulei, soia boabe,
alte plante uleioase; - sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte
industrializari ; - cartofi; - plante medicinale si aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza, conopida, castraveti-
cultivate in camp, solarii si sere - pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii (garoafe,
trandafiri, gerbera, frezia etc.) - plante ornamentale si dendrologice; - fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la
distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;
- struguri din plantatiile viticole; - material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti
fructiferi; - rasaduri de legume si flori; - lapte, branza, smantana si alte produse lactate; - miere de albine, propolis, laptisor de matca si alte
produse apicole ; - ciuperci cultivate; - muraturi; - carne; - bovine, porcine, ovine şi caprine, cabaline; - iepuri; - păsări din toate speciile (găini, gâşte, raţe, curci,
etc.);
- morcovi, patrunjel, pastarnac, telina, hrean; - ceapa, praz, usturoi; - ridichi de vara si de iarna; - sfecla rosie; - brocoli ; - andive; - dovleci, dovlecei; - gulii; - fasole verde, mazare verde; - struguri de viţă din curte sau gradina; - capsuni ;
44
- fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti; - arpagic; - seminte de legume si flori; - oua;
14
- salata, spanac, măcriş; - ridichi de luna; - marar, cimbru, tarhon, leustean, busuioc,
sparanghel;
8
2
- frunze de patrunjel si telina; - flori de gradina (lalele, narcise, zambile,
crizanteme, trandafiri, gladiole etc.) Art. 268 alin (5) Taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, care au o suprafata pana la 50 mp 2. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp.
300 lei
500 lei
700 lei
Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.
Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.
3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama
si publicitate :
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura
de afisaj pentru reclama si publicitate
lei/mp sau fractiune de mp.
28
20
4. Impozitul pe spectacole – cap. VII Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistică sau activitatea distractivă :
a) în cazul videotecilor b) în cazul discotecilor
lei/mp. 0,2 0,4
5. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor
publice
1. taxa pentru depozitarea de materiale
lei/mp/zi
1 leu/mp/zi
3
2 a. taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote 2 b. taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare
3. taxa pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere
4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate
5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor
de afişaj proprietate a PMT amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara
6. Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în
vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanţi)
7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare
3 lei in zona A
2 lei in celelalte zone
3 lei în zona A 2 lei în celelalte zone
- 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august - 1 leu/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie - 0,5 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie
0,25 lei/mp/zi
1,5 lei/mp/zi
5 lei/mp/zi
5 lei/mp/zi
DIRECTOR EXECUTIV Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
ADRIAN BODO
4
R O M Â N I A Judetul Timis
Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
Timisoara, B-dul C.D. Loga nr.1, C.I.F. 21666630, tel/fax 0256-293606, www.primariatm.ro
Nr. __________________________
APROBAT PRIMAR
DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU
R E F E R A T privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2012
in Municipiul Timisoara
În conformitate cu prevederile art.292 alin.(1) şi (2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată:
„(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează o dată la 3 ani, ţinând cont de evoluţia ratei inflaţiei de la ultima indexare.
(2) Sumele indexate se iniţiază în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului, emisă până la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecărui an.”
Arătăm ca, prin HG nr. 956/2009 au fost aprobate nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2010, astfel, prin coroborarea acestui act normativ cu prevederile art. 292 alin. 1 din Legea nr. 571/2003 aceste valori sunt aplicabile si in anul fiscal 2012.
Pentru anul fiscal 2012, s-a propus majorarea impozitului pe clădire datorat de persoanele juridice cu 20%. Majorarea propusa respecta prevederilor art. 287 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată, conform căruia:
„Nivelul impozitelor şi taxelor locale prevăzute în prezentul titlu poate fi majorat anual cu până la 20% de consiliile locale, judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, cu excepţia taxelor prevăzute la art. 263 alin. (4) şi (5) şi la art. 295 alin. (11) lit. b)-d).”
In baza prevederilor Legii nr. 571/2003 consiliul local are competenta sa stabileasca cota
impozitelor si taxelor locale, cand acestea se determina pe baza de cota procentuala, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevazute in suma fixa, stabilirea altor taxe locale tinand cont de prevederile cap. X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificatiei de pana la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin. 2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevazute la art. 286 din Codul fiscal modificat si completat.
De asemenea, prin codul fiscal persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, organul competent sa instituie in sarcina contribuabililor aceasta obligatie fiind consiliul local. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora.
Cod FP 53-01 Ver. 1
În conformitate cu prevederile art.282 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată, domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum si cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale. Potrivit art.30 din Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.
Având în vedere intenţia Primăriei Municipiului Timişoara de a realiza Strategia şi Planul de acţiune privind schimbările climatice, necesitatea reducerii gazelor cu efect de seră (GES) - în special a celor produse prin activităţi antropice, precum şi promovarea utilizării de către cetăţeni a sistemelor care folosesc energiile regenerabile, pentru stimularea contribuabililor persoane fizice care montează şi pun în funcţiune astfel de instalaţii s-a considerat oportuna mentinerea facilităţilor fiscale, constând în scutirea de la plata impozitului pe clădiri în proporţie de 100% pentru anul fiscal de referinţă.
Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au fost inaintate Directiei Fiscale in calitate de initiator al Proiectului de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2012 de catre compartimentele de specilitate care administreaza aceste impozite si taxe prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat. (Directia Patrimoniu – Biroul Autorizare Publicitate si Comert – adresa nr. IF2011- 4654/11.05.2011, Directia Patrimoniu – Biroul Autorizare Publicitate si Comert – adresa nr. IF2011- 4654/10.05.2011, Directia de Mediu – Serviciul Avize Mediu Urban – adresa nr. E22011- 013096/09.05.2011/IF2011-4654/09.05.2011, Institutia Arhitectului Sef – Biroul Dezvoltare Urbana si Avizare PUZ/PUD – adresa nr. IF2011-4654/05.05.2011, Directia Patrimoniu – Serviciul Administrare Patrimoniu – Baze Sportive Biroul Tehnic – adresa nr. IF2011-4654/11.04.2011, Institutia Arhitectului Sef – Biroul Dezvoltare Urbana si Avizare PUZ/PUD – adresa nr. IF2011-4654/11.05.2011, Directia Tehnica – adresa nr. IF2011-4654/10.05.2011, Compartiment Arhiva – adresa nr. IF2011- 4654/10.05.2011, Institutia Arhitectului Sef – Serviciul Banca de Date Urbana si Cadastru – adresa nr. IF2011-4654/05.05.2011, Institutia Arhitectului Sef – Serviciul Banca de Date Urbana si Cadastru – adresa nr. IF2011-4654/10.05.2011, Serviciul Administrare Fond Funciar – adresa nr. IF2011- 4654/09.05.2011 )
Avand in vedere cele prezentate mai sus,
PROPUNEM:
1. Stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2012, după cum urmează:
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2012; b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,75 %; c) cota impozitului pe clădiri în cazul unei clădiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă, se stabileşte la 5%; d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,5 %; e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1 % fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile de profil, pentru întreaga perioadă de cazare.
Cod FP 53-01 Ver. 1
2. Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2012, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2012 de către contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificaţie de 10%.
3. Majorarea anuală aplicată impozitului pe clădire datorat de contribuabilii persoane juridice, pentru anul fiscal 2012, se stabileşte de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara, la 20%.
4. (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al consiliului local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj. (2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel: a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de la 60 lei la 240 lei în cazul persoanelor fizice, şi de la 240 la 960 lei în cazul persoanelor juridice. b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de la 240 lei la 600 lei, în cazul persoanelor fizice, şi, de la 960 la 2400 lei în cazul persoanelor juridice.
5. Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul 2012, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre.
6. Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu, acordate de Consiliul local al Municipiului Timisoara pentru anul 2012, sunt reglementate in Anexa nr. 3.
7. Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2012 pentru montarea şi punerea în funcţiune panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv panouri fotovoltaice pentru producerea /stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4.
8. Taxele speciale propuse a fi instituite prin prezentul referat şi cuantumul acestora sunt prevăzute în Anexa nr. 5.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
EC. ADRIAN BODO
Vizat juridic Mirela Lasuschevici
Cod FP 53-01 Ver. 1