România SE APROBĂ Judeţul Timiş PRIMAR, Municipiul Timişoara dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU Direcţia Tehnică Serviciul Drumuri şi Poduri Biroul Infrastructură Transport Nr. SC 2012 – 8864 din 05.04.2012
REFERAT privind modificarea art. 8 al HCL nr. 171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor
şi taxelor locale în municipiul Timişoara pentru anul 2012
Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 171 din 31.05.2011 au fost stabilite impozitele şi taxele locale în municipiul Timişoara pentru anul 2012.
Prin această hotărâre, la Anexa 5, au fost instituite taxele speciale pentru anul 2012, printre care se numără şi taxele aferente actelor emise de Serviciul Drumuri, Poduri din cadrul Direcţiei Tehnice.
Iniţial pentru prestaţiile specifice Serviciului Drumuri, Poduri, Direcţia Tehnică a propus următoarele taxe speciale:
- taxă permis de intervenţie 100 lei - taxă aviz de principiu, predare amplasament 200 lei - taxă permis de spargere 120 lei. Cu ocazia şedinţei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Timişoara din
data de 31.05.2011, Anexa 5 a fost modificată prin amendament. Amendamentul făcut pentru a reduce numărul taxelor instituite de Municipiul
Timişoara, a propus cumularea într-una singură a taxelor „care reprezintă acelaşi lucru: permis de intervenţie, aviz de principiu, predare de amplasament, permis de spargere”, în cuantum de 450 lei .
Întrucât hotărârea nu explicitează cuantumul taxei pentru fiecare document în parte, în prezent, la eliberarea oricăruia dintre următoarele: permis de intervenţie, aviz de principiu, predare de amplasament sau permis de spargere se plăteşte suma de 450 lei.
Acest lucru a creat reale nemulţumiri cetăţenilor, în special persoanelor fizice , care sunt de-a dreptul şocaţi de creşterea spectaculoasă a acestor taxe ( între 225% şi 450% ) şi solicită cu vehemenţă revocarea hotărârii care a stabilit asemenea taxe exorbitante.
Prin aceste acte Primăria Municipiului Timişoara impune condiţiile de execuţie a
lucrărilor care se execută în zona drumului , pe domeniul public, însă ele sunt independente una faţă de cealaltă.
Astfel Permisul de Intervenţie se eliberează numai în caz de avarie a reţelei tehnico-edilitare, la solicitarea deţinătorilor sau administratorilor de reţele edilitare, şi nu mai necesită eliberarea unui aviz de principiu şi/sau permis de spargere şi/sau proces verbal de predare-primire amplasament.
Avizele de principiu se eliberează la faza de proiectare , atât pentru lucrări tehnico-edilitare cât şi pentru alte lucrări care se execută în zona drumului şi trotuarelor (exemplu: accese la proprietăţi). La lucrările tehnico-edilitare, după obţinerea Autorizaţiei
Cod FP53-01, ver 1
de Construire se eliberează Permis de Spargere şi Proces Verbal de Predare-Primire Amplasament, prin care se delimitează perioada de execuţie a lucrărilor precum şi modul de refacere a domeniului afectat.
Având în vedere cele de mai sus, precum şi faptul că la propunerea amendamentului s-a dorit o reducere a numărului de taxe instituite de Primăria Municipiului Timişoara şi nicidecum majorarea acestora;
Pentru a nu se crea confuzii şi pentru a veni în sprijinul cetăţenilor propunem
detalierea punctului 6 din Anexa 5 al hotărârii HCL nr. 171/2011, şi anume: - taxă permis de intervenţie 100 lei - taxă aviz de principiu 100 lei - taxă predare amplasament 100 lei - taxă permis de spargere 150 lei. Menţionăm că suma totală va fi de 450 lei, aşa cum a fost aprobată iniţial prin
HCL nr. 171/2011.
VICEPRIMAR, DIRECTOR DIRECŢIA FISCALĂ, SORIN GRINDEANU ADRIAN BODO
DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ, ŞEF SERV. DRUMURI ŞI PODURI, CHIŞ CULIŢĂ IOAN GANCIOV
ŞEF BIROU INFRASTRUCTURĂ TRANSP., AVIZAT JURIDIC VASILE OLAR Întocmit, GEORGETA SZABO Cod FP53-01, ver 1
România SECRETAR, Judeţul Timiş IOAN COJOCARI Municipiul Timişoara Consiliul local PROIECT DE HOTARARE Nr.________
Din data de__________________ privind modificarea art.8 al HCL nr. 171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor şi taxelor
locale în municipiul Timişoara pentru anul 2012 Consiliul Local al Municipiului Timişoara
Având în vedere Referatul nr. SC2012- 8864 din 05.04.2012 intocmit de către Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor, Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara; Avand in vedere prevederile Hotarârii Consiliului Local nr. 171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale în Municipiul Timisoara pentru anul 2012; Avand in vedere prevederile art. 36 alin.2 lit. (b) si alin.4 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata; In temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata.
HOTĂRĂŞTE: Art. 1. Se modifică art.8 din Hotărârea Consiliului Local nr. 171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în municipiul Timişoara pentru anul 2012, după cum urmează:
(1) “Taxele speciale instituite prin prezenta hotarâre si cuantumul acestora sunt prevazute în Anexa nr. 5.
(2) Taxa specială de 450 lei, prevăzută la poziţia 6 din Anexa 5, se va detalia după cum urmează:
- permis de intervenţie 100 lei - aviz de principiu 100 lei - predare amplasament 100 lei - permis de spargere 150 lei.”
Art. 2. Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local nr. 171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în municipiul Timişoara pentru anul 2012, rămân neschimbate. Art. 4. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Directia Fiscala a Municipiului Timisoara şi Direcţia Tehnică din cadrul Municipiului Timişoara. Art. 5. Prezenta Hotărâre se comunică: - Institutiei Prefectului Judetului Timis; - Primarului Municipiului Timisoara; - Directiei Patrimoniu; - Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara; - Directiei Politiei Locale ; - Directiei Economice; - Directiei Tehnice; - Directiei Dezvoltare; - Directiei Comunicare; - Directiei de Mediu; - Serviciului Juridic; - Serviciului Administrare Fond Funciar; - Compartimentului Control Intern; - Biroului Managementul Calitatii; - Mass-media locale. Preşedinte de şedinţă, Consilier Cod FP53-02, ver 1