CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA CENTRUL SOCIAL DE URGENŢĂ PENTRU PERSOANE FĂRĂ ADĂPOST
CU CANTINĂ SOCIALĂ TIMIŞOARA Str. Telegrafului nr. 8 Tel./Fax: 0256/433.645
e-mail: [email protected] http://www.cantinasocialatm.ro/
Anexa nr.1 la HCL nr_______/________________
PROCEDURA DE ADMITERE
ÎN CENTRUL SOCIAL DE URGENŢĂ PENTRU PERSOANE FĂRĂ ADĂPOST CU CANTINĂ SOCIALĂ TIMIŞOARA
1. A. Condiţiile de admitere ale beneficiarilor în Centrul Rezidenţial În vederea admiterii Centrul Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină
Socială Timişoara, instituţie de tip rezidenţial aflată în subordinea Consiliului Local Timişoara trebuie îndeplinită o serie de condiţii, în concordanţă cu bugetul aprobat şi cu capacitatea centrului.
Beneficiarii trebuie să îndeplinească să se găsească în una din următoarele situaţii: - Persoane cu domiciliul în Timişoara sau pe raza judeţului Timiş; - Persoane/familii cu sau fără copii, care şi-au pierdut locuinţa din diverse motive
(incapacitate de plată a cheltuielilor de întreţinere, abuzuri, escrocherii, înşelăciuni, jafuri, tâlhării etc.), indiferent de perioada de timp petrecută în stradă;
- Persoane sau familii aflate de curând în stradă; - Tineri proveniţi din centrele de plasament, care, după împlinirea vârstei de 18 ani, nu
au o soluție de locuire; - Persoane private de libertate care după ispăşirea pedepsei sunt lipsite de adăpost; - Persoane victime ale traficului de persoane sau ale violenței în familie, pe perioada
urgenței; - Persoane vârstnice/handicap în vederea transferului în instituţii specializate; Condiţiile minime de admitere în centrul rezidenţial sunt: ‐ solicitarea admiterii şi asumarea de către beneficiar a respectării Cartei Drepturilor
şi Obligaţiilor beneficiarilor Centrului Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială Timişoara şi a celorlalte reguli interne pe bază de angajament scris;
‐ persoana fără adăpost nu are afecţiuni medicale transmisibile/contagioase de natură a pune în pericol viaţa celorlalţi beneficiari ai centrului.
B. Condiţiile de admitere ale beneficiarilor în Serviciul de Urgenţă Pentru admiterea în Serviciul de Urgenţă, să se găsească în una din următoarele situaţii:
- persoane cu domiciliul pe raza altor judeţe, la recomandarea Poliţiei Locale sau a altor instituţii, până la rezolvarea urgenţei şi reîntoarcerea la locul de domiciliu/rezidenţă (în limitele resurselor locale/a locurilor în centru);
- persoane fără adăpost care solicită acest lucru şi îşi asumă respectarea Cartei Drepturilor şi Obligaţiilor beneficiarilor Centrului Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială Timişoara, şi a celorlalte reguli interne pe bază de angajament scris;
- persoane vârstnice/handicap în vederea transferului în instituţii specializate; Persoanele aflate temporar pe stradă, fără adăpost/ocrotire din Timişoara, Timiş sau alte
judeţe pot fi găzduite pe o perioadă de maxim 14 zile lucrătoare.
2. a. Cine ia decizia de admitere/respingere a admiterii în serviciul de tip rezidenţial
Decizia de admitere/respingere a admiterii în serviciul de tip rezidenţial este luată de o comisie compusă din:
1. Directorul Centrului Social 2. Un consilier local 3. Şeful serviciului de tip rezidenţial 4. Consilierul juridic 5. Psihologul centrului 6. Secretarul comisiei (fără drept de vot)
Decizia se adoptă cu majoritate simplă, după prezentarea cazului de către asistentul social responsabil de caz şi eventuala audiere a solicitantului admiterii în centru, se redactează de secretarul comisiei şi se semnează de către directorul Centrului Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială Timişoara, pe baza delegării de competenţă emise de Primarul Municipiului Timişoara
B. Cine ia decizia de admitere/respingere în serviciul de urgenţă Decizia de admitere/respingere a admiterii în Serviciul de Urgenţă este luată de Şeful de
serviciu al Centrului de Urgenţă, pe baza delegării de competenţă emise de directorul Centrului Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială Timişoara.
3. Modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii Contractul de furnizare servicii în Centrul Rezidenţial se încheie în formă scrisă, conform
modelului existent la nivelul centrului, după hotărârea favorabilă a comisiei de admitere, dar nu mai târziu de 7 zile de la înregistrarea în registrul de evidenţă privind admiterea beneficiarilor.
În Serviciul de Urgenţă termenul pentru elaborarea documentaţiei de admitere este de 24 ore
4. Perioada de rezidenţă în centru: a. în serviciul de tip rezidenţial perioada de rezidenţă este de până la 1 an, cu
posibilitatea prelungirii la maximum 2 ani; b. în serviciul de urgenţă perioada de rezidenţă este de maximum 14 zile
lucrătoare.
5. Actele necesare: a. cererea de admitere, semnată de beneficiar/reprezentantul familiei, în original; b. angajamentul scris referitor la respectarea Cartei Drepturilor şi Obligaţiilor
beneficiarilor Centrului Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu
Cantină Socială Timişoara, şi a celorlalte reguli interne, respectarea obligativităţii efectuării igienizării şi deparazitării, a obligativităţii de a se conforma recomandărilor/tratamentelor medicale;
c. declaraţie pe proprie răspundere a beneficiarului referitoare la starea sa economică şi la existenţa sau nu a cazierului penal;
d. cartea de identitate a beneficiarului (copie), precum și, dacă este cazul, cărțile de identitate ale copiilor, în copie; în cazul în care beneficiarul nu are act de identitate, personalul centrului face verificări în vederea identificării ultimei adrese de domiciliu; în lipsa documentelor de identitate – declaraţie pe propria răspundere privind identitatea;
e. documente tipizate de preluare a persoanei şi de predare a acesteia în/din centru;
f. contractul de furnizare servicii semnat de părți, în original (după luarea deciziei de admitere);
g. decizia de admitere, în original, semnată de directorul centrului, pe baza delegării semnate de Primarul Municipiului Timişoara.
PROCEDURA DE ÎNCETARE A SERVICIILOR ÎN CENTRUL SOCIAL DE URGENŢĂ PENTRU PERSOANE FĂRĂ
ADĂPOST CU CANTINĂ SOCIALĂ TIMIŞOARA
1. Principalele situaţii în care centrul încetează/sistează acordarea serviciilor către beneficiar pe o anumită perioadă de timp:
- În cazul părăsirii centrului de către beneficiar din propria voinţă; - În caz de internare în spital, în baza recomandărilor medicale; - În caz de transfer într-un alt centru/instituţie, în scopul efectuării unor terapii sau
programe de recuperare/reabilitare funcţională sau de integrare/reintegrare socială pe perioadă determinată;
- În cazuri de forţă majoră (cataclisme naturale, incendii, apariţia unui focar de infecţie, sistarea licenţei de funcţionare a centrului, etc.) centrul stabileşte, împreună cu beneficiarul şi serviciul public de asistenţă socială pe a cărei rază teritorială îşi are sediul centrul, modul de soluţionare a situaţiei fiecărui beneficiar (transfer în alt centru, revenire în familie pe perioadă determinată, etc.);
- În caz de deces al beneficiarului; - În cazul în care beneficiarul are un comportament inadecvat care face incompatibilă
găzduirea acestuia în centru în condiţii de securitate pentru el, pentru ceilalţi beneficiari sau pentru personalul centrului;
- Când nu se mai respectă clauzele contractuale de către beneficiar; - Dacă a săvârşit fapte penale în timpul furnizării serviciilor în Centrul
Rezidenţial/Serviciul de Urgenţă;
- Dacă a sustras sau a distrus voit bucuri din cadrul Centrului sau a produs vătămări corporale altor persoane.
2. Decizia de încetare a serviciilor oferite atât în Centrul Rezidenţial, cât şi din Serviciul de Urgenţă se concretizează prin dispoziţia de încetare a furnizării serviciilor şi se consemnează de către personalul de serviciu în registrul de evidenţă privind admiterea beneficiarilor, pe baza cererii scrise sau a constatării unei absenţe nemotivate din centru mai mare de 12 ore.
Despre încetarea serviciilor oferite atât în Centrul Rezidenţial, cât şi în Serviciul de Urgenţă este înştiinţat de urgenţă Directorul Centrului şi dispeceratul Poliţiei Locale Timişoara, comunicându-se numele şi prenumele beneficiarului, eventualele semnalmente, data şi ora constatării părăsirii instituţiei.
3. Actele necesare:
a. cererea de încetare a serviciilor, semnată de beneficiar/reprezentantul familiei (după caz), în original;
b. registrul de evidenţă privind admiterea beneficiarilor; c. procesul verbal de transfer într-un alt centru/instituţie; d. copie după constatatorul/certificatul de deces; e. copie după registrul de consemnare a evenimentelor/procesul verbal prin care
s-a constatat comportamentul inadecvat care face incompatibilă găzduirea acestuia în centru în condiţii de securitate pentru el, pentru ceilalţi beneficiari sau pentru personalul centrului, ori de constatare a nemairespectării clauzelor contractuale de către beneficiar;
f. documente tipizate de preluare a persoanei şi de predare a acesteia în/din centru.
Director Jr. Rodica COJAN
Şef Serviciu Eugen BUCUR
Thred.EB, 2 ex.
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA
CENTRUL SOCIAL DE URGENTA PTR. PERSOANE FARA ADAPOST CU CANTINA SOCIALA
Str. Telegrafului nr. 8 Tel:0256/433645,Fax: 0256/203070 e-mail: [email protected]
http://www.cantinasocialatm.ro/
NR:1107/16.03.2015 APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU
REFERAT Privind aprobarea procedurilor de admitere şi de încetare a serviciilor în Centrul Social de Urgenţă pentru
Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială şi transmiterea în folosinţă gratuită a corpurilor de clădire 1(S+P+M), 1A (P+E), 2(P+M) şi 3(P+E+M) situate în Timişoara, str. Telegrafului nr.8 către Centrul Social de Urgenţă pentru
Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială Centrul Social de Urgenţă pentru Persoane Fără Adăpost cu Cantină Socială Timişoara derulează proiectul social:, REABILITAREA/MODERNIZAREA, DEZVOLTAREA ŞI ECHIPAREA CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL TIMIŞOARA PENTRU DEZVOLTAREA UNUI CENTRU SOCIAL DE URGENŢĂ PENTRU PERSOANE FĂRĂ ADĂPOST” - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1. – „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: „Poli de creştere. Axa prioritară 1. Având în vedere Ordinul Ministrului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice nr. 2126/05.11.2014 prin care s-au aprobat Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale şi care stau la baza acreditării şi licenţierii serviciilor, legiuitorul reglementează foarte strict condiţiile minime obligatorii atât pentru beneficiarii Centrului Social de Urgenţă cu Cantină Social, cât şi pentru personalul angajat. Acelaşi Ordin prevede asigurarea unui spaţiu de distribuire contra cost, la preţ de achiziţie a alimentelor de bază către beneficiarii Cantinei Sociale. În vederea atingerii tuturor obiectivelor stabilite în proiectul european CENTRUL SOCIAL DE URGENŢĂ PENTRU PERSOANE FĂRĂ ADĂPOST, conform căreia persoanele cazate în centru vor desfăşura activităţi ocupaţionale, activităţi didactice, ateliere de creaţie, mică industrie, manufactură uşoară etc, în vederea profesionalizării lor şi a recuperării sociale, este necesar a dezvolta la parterul clădirii aceste ateliere, precum şi o sală de mese pentru cei peste 150 de beneficiari ai Cantinei Sociale şi vestiare pentru 16 educatori ai centrului. Pentru beneficiari avem obligaţia legală de a le asigura spaţiu de servire a mesei, în conformitate cu OMMPSPV nr.2126/2014. Menţionăm că la acesta adresă funcţionează în prezent Centrul Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială Timişoara şi toate contractele de utilităţi ale întregului imobil de pe str. Telegrafului nr 8, sunt încheiate pe numele instituţiei noastre. În vederea respectării normativelor specifice acreditării şi licenţierii serviciului nostru și a derulării tuturor activităţilor centrului conform legii, propunem: Art. 1. Se aprobă Procedura de admitere precum și cea de încetare a serviciilor în Centrul Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială (Anexa 1). Art. 2. Se aprobă atribuirea în folosinţă gratuită pe o perioadă de 10 ani a corpurilor de clădire 1(S+P+M), 1A (P+E), 2(P+M) şi 3(P+E+M) situate în Timişoara, str. Telegrafului nr.8, proprietatea Primăriei municipiului Timişoara, către Centrul Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială. Art. 3. Se abrogă Hotărârea Consiliului Local nr.488/31.10.2006 şi Hotărârea Consiliului Local nr.489/31.10.2006. Art.4. Cu aducerea la îndeplinire a prezenţei hotărâri se încredinţează Centrul Social de Urgenţă pentru Persoane fără
Adăpost cu Cantină Socială Timişoara. Art.5. Anexa 1 face parte integrantă din prezenţa hotărâre.
DIRECTOR Jr. RODICA COJAN Intocmit Șef serviciu Eugen Bucur Consilier juridic Sandra Ursei Serviciul juridic al PMT
Cod FO 53-01 ver.1