Anexa la ___________________________
1. Constituirea fondurilor de stimulare 1.1. Fondul pentru acordarea de stimulente personalului din compartimentele de specialitate ale P.M.T. si serviciile publice cu atributii in stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea, incasarea creantelor bugetare, si atragerea la bugetul local de sume reprezentand venituri suplimentare ale acestuia, se constituie din aplicarea cotei de 5% asupra sumelor incasate : a) prin executare silita, conform legii ; b) in cadrul procedurii de reorganizare judiciara si a falimentului c) din impozite si taxe locale stabilite ca urmare a constatarii de bunuri impozabile sau taxabile, stabilite suplimentar peste nivelul celor declarate de catre contribuabil, rezultat al inspectiilor fiscale efectuate, precum si din dobanzile si penalitatile de intraziere aferente acestora. 1.2. Se considera sume incasate la bugetul local prin executare silita, acele sume asupra carora a fost inceputa executarea silita prin comunicarea somatiei in conditiile legii, reprezentand impozite, taxe, diferente de impozite si taxe sau orice alte venituri ale bugetului local, de la : -debitor -unitatea bancara unde debitorul isi pastreaza disponibilitatile banesti -orice tert, persoana fizica sau juridica care isi asuma obligatii, potrivit legii printr-un angajament de plata sau printr-un act de garantie incheiat in forma autentica, sa achite in numele debitorului sau, ori alaturi de acesta debitul pentru care s-a inceput executarea silita -orice tert, persoana fizica sau juridica, ca urmare a valorificarii bunurilor mobile sau imobile ale debitorului. 1.3 In categoria sumelor prevazute la pct. 1.1. lit c se include: a) impozite si taxe identificate suplimentar, ca urmare a inspectiilor fiscale, peste nivelul celor declarate de catre contribuabil si incasate b) dobanzile si penalitatile de intraziere calculate si incasate, aferente sumelor identificate suplimentar in timpul inspectiilor fiscale c) orice alte venituri bugetare incasate, stabilite si identificate suplimentar peste obligatiile de plata declarate de contribuabil de natura impozitelor si taxelor locale.
2. Principalele criterii de repartizare pe salariati a strimulentelor 2.1. Contributia efectiva la activitatea de identificare a bunurilor si serviciilor
taxabile si de atragere la bugetul local de venituri suplimentare 2.2. Contributia personala la identificarea debitorilor si a modalitatilor optime de
incasare a obligatiilor acestora 2.3. Gradul de periculozitate si de dificulatate a actiunilor de stabilire, urmarire si
executare silita. 2.4. Competenta profesionala dovedita si disponibilitate la sarcini in indeplinirea
atributiilor specifice 2.5. Contributia la buna organizare si functionare a activitatii de stabilire,
constatare, control, urmarire si incasare a creantelor bugetare locale 2.6. Respectarea ordinii si disciplinei in munca 2.7. Timpul efectiv lucrat in luna de acordare a stimulentelor sau pe perioada
pentru care se acorda acestea.
3. Conditii de utilizare a fondului de stimulare a personalului din aparatul propriu
3.1. Cuantumul lunar al stimulentelor individuale nu poate depasi un salariu de baza. 3.2. Fondurile pentru acordare de stimulente, constituite la nivelul fiecarei directii se repartizeaza de catre directorii directiilor sau conducatorii ierarhici superiori, dupa caz, la propunerea sefilor compartimentelor de specialitate sau a sefilor serviciilor publice beneficiare a prezentei hotarari. Sumele cuvenite primarului, viceprimarilor si secretarului Municipiului Timisoara vor fi suportate in proportie egala din fondurile de stimulente constituite la nivelul fiecarei directii, serviciu public respectiv Serviciului Juridic in parte. 3.3. Sumele prevazute la pct. 1.1. lit.c, incasate de catre compartimentele de specialitate cu atributii in stabilirea si constatarea acestora, sunt atribuite exclusiv angajatilor care desfasoara activitate in aceste servicii care contribuie la atragerea la bugetul local de venituri suplimentare si conducatorilor ierarhici superiori. 3.4. De sumele incasate in cadrul procedurii de reorganizare judiciara si a falimentului, prevazut la pct. 1.1. lit. c beneficiaza Serviciul Juridic. 3.5. Creantele fiscale locale incasate ca urmare a transmiterii somatiei sau a intocmirii adresei de infiintare a popririi, de catre compartimentul de specialitate din cadrul PMT constituie fond de stimulente in proportie de 50% pentru serviciul de specialitate sau serviciu public care a constatat, stabilit sau calculat creanta, respectiv 50% pentru serviciul cu atributii in executare silita. In cazul in care titlul executoriu este o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, sumele vor fi distribuite astfel: 40% pentru Serviciul Juridic, 30% pentru serviciul de specialitate sau serviciul public care a constatat creanta si 30% pentru serviciul de specialitate care a incasat creanta. 3.6. Creantele fiscale incasate de catre compartimentul de specialitate ca urmare a aplicarii modalitatilor de executare silita asupra bunurilor mobile sau imobile (altele decat cele mentionate la pct. 3.5 ) sunt atribuite exclusiv angajatilor care desfasoara activitate de executare silita si conducatorilor ierarhici superiori. 3.7. In vederea repartizarii corecte a fondului de stimulente in condtiile pct. 3.5., serviciul de specialitate din cadrul PMT cu atributii in executare silita, are obligatia de a transmite lunar sumele incasate ca urmare a transmiterii somatiilor si intocmirii adresei de infiintare a popririi, directorilor directiilor beneficiare a sumelor in proportia stabilita prin prezenta hotarare. 3.8. Propunerile lunare de acordare a stimulentelor, pe baza de tabel si liste nominale, vor fi facute de catre directorii directiilor beneficiare a prezentei sau sefii serviciilor publice si vor fi supuse aprobarii primarului.
Pentru birourile si compartimentele de specialitate din cadrul Serviciului Juridic propunerile vor fi facute de catre secretarul Municipiului Timisoara si vor fi supuse aprobarii primarului.
4. Dispozitii finale 4.1 Plata stimulentelor aprobate se face in cursul lunii curente pentru luna precedenta. 4.2. Fondul de stimulente constituit in conformitate cu prevederile din prezenta metodologie, ramas neutilizat la sfarsitul anului, se repartizeaza si se foloseste in anul urmator cu aceeasi destinatie. 4.3. Stimulentele atribuite sunt supuse impozitarii, potrivit legislatiei in vigoare, nu fac parte din salariul de baza si nu se suporta din fondul de salarii. 4.4. Evidentierea in contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueaza potrivit normelor stabilite de Ministerul Finantelor.
4.5. Personalul insarcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv propriu din cadrul PMT are obligatia de a verifica corecta utilizare a fondului de stimulente si de a nu permite constituirea si dupa caz, plata sumelor care nu se incadreaza in prezenta metodologie, refuzand acordarea vizei de control financiar preventiv propriu si informand despre aceasta pe ordonatorul principal de credite. 4.6. Sursele de constituire a fondului de stimulente precum si cotele procentuale stabilite prin acte normative ulterioare se adapteaza corespunzator ori de cate ori intervin astfel de modificari sau completari legale.
PRESEDINTE DE SEDINTA