keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 393/26.09.2006 privind aprobarea Normelor metodologice pentru distribuirea si utilizarea stimulentelor destinate personalului din directiile, serviciile si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, precum si serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara cu atributii in administrarea creantelor bugetare

26.09.2006

Hotararea Consiliului Local 393/26.09.2006
privind aprobarea Normelor metodologice pentru distribuirea si utilizarea stimulentelor destinate personalului din directiile, serviciile si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, precum si serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara cu atributii in administrarea creantelor bugetare


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având in vedere Referatul nr. SC2006-17764/08.09.2006 al Primarului Municipiului Timisoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având in vedere avizele Comisiei pentru studii prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor si al Comisiei pentru cultura, învatamânt, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara ;
Având in vedere prevederile art. 195 alin. 4-9 asa cum a fost modificat de pct. 42 din Ordonanţa Guvernului nr. 35/2006 privind modificarea si completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala, republicata si modificata,
În conformitate cu prevederile art. 38 alin.2 lit (b )din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, modificată de Legea nr. 286/2006;
În temeiul art. 46 alin. 2 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, modificată de Legea nr. 286/2006;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba Normele metodologice privind distribuirea si utilizarea stimulentelor destinate personalului din directiile, serviciile si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, precum si serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara cu atributii in administrarea creantelor bugetare, conform Anexei care face parte integranta din prezenta hotarâre.

Art. 2: La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se revoca Hotarârea Consiliului Local nr. 129/2004 privind aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Timisoara.

Art. 3 :Cu aducerea la indeplinire se incredinteaza Directia Economica, Directia Edilitara, Directia Patrimoniu, Directia Urbanism, Serviciul Juridic si Biroul Resurse Umane din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 4: Prezenta hotarare se comunica:
- Instituţiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timişoara
- Directiei Economice;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Edilitare;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Control Intern;
- Centrul de Consiliere pentru Cetateni;
- Biroului Relatii Publice;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
VALENTIN MOLDOVAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa-stim-2006.pdf

Anexa la ___________________________

1. Constituirea fondurilor de stimulare 1.1. Fondul pentru acordarea de stimulente personalului din cadrul directiilor, serviciilor,

birourilor P.M.T. si serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara cu atributii in stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea, incasarea creantelor bugetare, si atragerea la bugetul local de sume reprezentand venituri suplimentare ale acestuia, se constituie conform prevederilor Og nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare din aplicarea cotei de 15% asupra:

a) sumelor reprezentând valoarea creanţelor fiscale stinse prin executare silită, potrivit prevederilor prezentului cod; b) sumelor încasate în cadrul procedurii insolventei; c) sumelor reprezentând impozite, taxe şi contribuţii stabilite suplimentar ca urmare a inspecţiei fiscale, stinse prin încasare sau compensare; d) sumelor reprezentând obligaţii fiscale accesorii stabilite de organele fiscale, stinse prin încasare sau compensare; e) sumelor reprezentând valoarea amenzilor stinse prin încasare sau compensare; f) sumelor reprezentând valoarea bunurilor confiscate şi valorificate.

2. Principalele criterii de repartizare pe salariati a strimulentelor 2.1. Complexitatea activitatii desfasurata in exercitarea atributiilor ce le revin angajatilor

beneficiari ai prezentei. 2.2. Gradul de periculozitate si de dificultate a actiunilor de constatare, stabilire, urmarire

si executare silita a creantelor bugetare locale. 2.3. Gradul de implicare in activitatea specifica serviciilor si compartimentelor de

specialitate cu atributii in administrarea creantelor bugetare. 2.4. Contributia la buna organizare si functionare a activitatii de stabilire, constatare,

control, urmarire si incasare a creantelor bugetare locale. 2.5. Respectarea ordinii si disciplinei in munca. 2.6. Timpul efectiv lucrat in luna de acordare a stimulentelor sau pe perioada pentru care

se acorda acestea.

3. Conditii de utilizare a fondului de stimulare a personalului din aparatul propriu 3.1. Beneficiaza de stimulente in baza legii si a prezentei hotarari personalul din: directiile,

serviciile si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului local Municipiului Timisoara, cu atributii in activitatea de administrare a creantelor bugetare denumite generic in continuare structuri.

3.1. Fondurile pentru acordare de stimulente se constituite la nivelul fiecarei structuri beneficiara a stimulentelor si se repartizeaza de catre conducatorii acestora sau conducatorii ierarhici superiori, dupa caz, la propunerea sefilor compartimentelor de specialitate1 beneficiare a prezentei hotarari. Sumele cuvenite primarului, viceprimarilor si secretarului Municipiului Timisoara vor fi suportate in proportie egala din fondurile de stimulente constituite la nivelul fiecarei structuri in parte.

3.2. Sumele prevazute la pct. 1.1. lit.c, d si e, incasate de catre compartimentele de specialitate cu atributii in stabilirea si constatarea impozitelor si taxelor locale, sau de catre compartimentele si serviciile publice cu atributii in aplicarea amenzilor sunt atribuite angajatilor care desfasoara activitate in aceste servicii, care contribuie la atragerea la bugetul local de venituri suplimentare si conducatorilor ierarhici superiori. 1 Nota: Prin compartimente de specialitate in intelesul prezentei se inteleg serviciile, birourile si alte asemenea aflate in subordinea unei structuri asa cum au fost definite la pct. 3.1.

3.3. Creantele fiscale locale incasate ca urmare a transmiterii somatiei sau a intocmirii adresei de infiintare a popririi, de catre compartimentul de specialitate din cadrul PMT constituie fond de stimulente in proportie de 50% pentru serviciul de specialitate sau serviciu public care a constatat, stabilit sau calculat creanta, respectiv 50% pentru serviciul cu atributii in executare silita.

In cazul in care titlul executoriu este o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, sumele vor fi distribuite astfel: 40% pentru Serviciul Juridic, 30% pentru serviciul de specialitate sau serviciul public care a constatat sau stabilit creanta si 30% pentru serviciul de specialitate care a incasat creanta.

3.4.In cazul in care, sumele care au facut obiectul unui litigiu in instanta, reprezentand creante bugetare se incaseaza inaintea inceperii procedurii de executare silita, acestea vor fi distribuite astfel: 60% Serviciului Juridic si 40% serviciului de specialitate sau serviciului public care a constatat sau stabilit creanta respectiva.

3.5. Creantele fiscale incasate de catre compartimentul de specialitate ca urmare a valorificarii bunurilor sechestrate, cele incasate in cadrul procedurii de insolvabilitate aplicabila persoanelor fizice, precum si sumele prevazute la pct. 1.1. lit. f sunt atribuite exclusiv angajatilor care desfasoara activitate de executare silita si conducatorilor ierarhici superiori.

3.6.Sumele incasate in cadrul procedurii insolventei prevazuta la pct. 1.1. lit. b aplicabila persoanelor juridice se distribuie astfel: 60% Serviciului Juridic si 40% serviciului de specialitate sau serviciului public care a constatat sau stabilit creanta respectiva.

3.7. Sumele prevazute la pct. 1.1. lit e din prezenta anexa se distribuie astfel: 85% structurii care a aplicat amenda si 15% celei care incaseaza si administreaza veniturile bugetare provenind din amenzi, in speta Directiei Economice.

In vederea aplicarii prezentului pct. serviciile care stabilesc si aplica amenda vor transmite lunar sumele care revin Directiei Economice in vederea distribuirii acestora.

3.8. In vederea repartizarii corecte a fondului de stimulente in conditiile pct. 3.3., serviciul de specialitate din cadrul PMT cu atributii in executare silita, are obligatia de a transmite lunar sumele incasate ca urmare a transmiterii somatiilor, intocmirii adresei de infiintare a popririi si a celorlalte acte de executare, conducatorilor structurilor beneficiare a sumelor in proportia stabilita prin prezenta hotarare.

4. Dispozitii finale 4.1. Documentele justificative privind realizarea (incasarea) creantei bugetare in baza carora

se constituie fondul de stimulente, se intocmesc de catre compartimentele de specialitate, se centralizeaza la nivelul fiecarei structuri urmand a fi comunicate spre verificare si avizare Biroului Contabilitatea Veniturilor din cadrul Directiei Economice.

4.2. Respectarea prevederilor punctului 3 din prezenta anexa va face obiectul verificarii de catre directorul Directiei Economice care, dupa acordarea vizei de control financiar preventiv va transmite fiecarei structuri fondul cuprinzand sumele pentru acordarea stimulentelor ce revin angajatilor acestora.

4.3. Propunerile lunare de acordare a stimulentelor, pe baza de tabel si liste nominale, vor fi intocmite de catre conducatorii structurilor beneficiare a prezentei in urma consultarii cu sefii compartimentelor subordonate, dupa caz, si vor fi supuse aprobarii ordonatorului principal de credite.

Propunerile lunare de acordare a stimulentelor pentru conducatorii structurilor vor fi efectuate de catre sefii ierarhici superiori, dupa caz, si aprobate de catre ordonatorul principal de credite.

4.4. Plata stimulentelor aprobate se face in cursul lunii curente pentru luna precedenta, pana la data de 15 a fiecarei luni.

4.5. Fondul de stimulente constituit in conformitate cu prevederile OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare si distribuit cu respectarea prevederilor din prezenta anexa, ramas neutilizat la sfarsitul anului, se repartizeaza si se foloseste in anul urmator cu aceeasi destinatie.

4.6. Stimulentele atribuite sunt supuse impozitarii, potrivit legislatiei in vigoare, nu fac parte din salariul de baza si nu se suporta din fondul de salarii.

4.7. Evidentierea in contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueaza potrivit normelor stabilite de Ministerul Finantelor.

4.8. Sursele de constituire a fondului de stimulente precum si cotele procentuale stabilite prin acte normative ulterioare se adapteaza corespunzator ori de cate ori intervin astfel de modificari sau completari legale.

PRESEDINTE DE SEDINTA

Atasament: Referat.pdf

PRIMARIA MUNICIPIULUI T I M I S O A R A DIRECTIA ECONOMICA NR._____________/_________

APROBAT P R I M A R

GHEORGHE CIUHANDU

R E F E R A T privind aprobarea Normelor metodologice pentru

distribuirea si utilizarea stimulentelor acordate personalului din directiile, serviciile si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, precum si serviciile publice cu

sau fara personalitate juridica aflate in subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara cu atributii in administrarea creantelor bugetare

Personalul cu atributii in administrarea creantelor bugetare care isi desfasoara activitatea in cadrul: directiilor, serviciilor si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea consiliului local, denumite in continuare generic structuri beneficiaza de stimulente in baza prevederilor OG nr. 35/2006 pentru modificarea si completarea OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala. Prin administrarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat se înţelege ansamblul activităţilor desfăşurate de organele fiscale în legatura cu: a) înregistrarea fiscală; b) declararea, stabilirea, verificarea şi colectarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat; c) soluţionarea contestaţiilor impotriva actelor administrative fiscale.

In vederea stimularii personalului din cadrul unitatilor administrativ teritoriale cu atributii in administrarea creantelor bugetare prin pct. 42 din OG nr. 35/2006 pentru modificarea si completarea OG nr. 92/2003 privind codul fiscal au fost modificate alin. 4- 9 ale art. 195 din OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala.

Astfel potrivit prevederilor din OG nr. 35/2006 amintite mai sus se instituie obligatia unitatilor administrativ teritoriale de a constitui „lunar fonduri pentru acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi din unităţile subordonate, respectiv compartimentelor de specialitate cu atribuţii în administrarea creanţelor fiscale locale, după caz, prin reţinerea unei cote de 15% din: a) sumele reprezentând valoarea creanţelor fiscale stinse prin executare silită, potrivit prevederilor prezentului cod; b) sumele încasate în cadrul procedurii insolventei; c) sumele reprezentând impozite, taxe şi contribuţii stabilite suplimentar ca urmare a inspecţiei fiscale, stinse prin încasare sau compensare; d) sumele reprezentând obligaţii fiscale accesorii stabilite de organele fiscale, stinse prin încasare sau compensare; e) sumele reprezentând valoarea amenzilor stinse prin încasare sau compensare; f) sumele reprezentând valoarea bunurilor confiscate şi valorificate.” (art. 195 alin. 4)

Constituirea si utilizarea fondului pentru acordarea de stimulente are drept scop pe de o parte imbunatatirea activitatii de colectare a impozitelor si taxelor locale, identificarea de noi surse de venituri la bugetul local iar pe de alta parte o mai buna motivatie a personalului implicat in activitatea de administrare acreantelor bugetare reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume care reprezinta venituri ale unitatilor adminitrativ –teritoriale precum si atragerea de noi surse la bugetul local.

Pentru distribuirea corecta si impartiala a fondurilor din care se vor acorda stimulente personalului cu atributii in administrarea creantelor bugetare in asa fel incat aceasta distribuire sa reflecte pe de o parte complexitatea activitatilor specifice administrarii creantelor bugetare iar pe de alta parte contributia efectiva a fiecarei directii la stabilirea, constatarea, solutionarea litigiilor care au ca obiect acte administrative fiscale si in final incasarea acestora, este necesara aprobarea unor norme metodologice prin care se vor stabilii compartimentele de specialitate care vor beneficia de prevederile pct. 42 din OG nr. 35/2006 si modul in care se distibuie aceste fonduri si cotele ce revin fiecarei directii in parte in anumite situatii complexe cand atragerea unor sume suplimentare la bugetul local reprezinta rezultatul colaborarii intre directii diferite ale Primariei Municipiului Timisoara. Avand in vedere cele prezentate mai sus:

P R O P U N E M :

1. Aprobarea Normelor metodologice privind distribuirea si utilizarea stimulentelor destinate personalului din directiile, serviciile si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, precum si serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului local al Municipiului Timisoara cu atributii in administrarea creantelor bugetare.

2. Revocarea HCL nr. 129/2004 privind aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Timisoara.

Director executiv Director Dir. Edilitara Adrian Bodo Anton Andor Director Dir. Patrimoniu Director Dir. Urbanism Nicusor Miut Sorin Ciurariu

Director executiv Directia Politia Comunitara Doru Spataru

Vizat juridic Sorin Chira

Silvia Taranu