Anexa la ___________________________
1. Constituirea fondurilor de stimulare 1.1. Fondul pentru acordarea de stimulente personalului din cadrul directiilor, serviciilor,
birourilor P.M.T. si serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara cu atributii in stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea, incasarea creantelor bugetare, si atragerea la bugetul local de sume reprezentand venituri suplimentare ale acestuia, se constituie conform prevederilor Og nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare din aplicarea cotei de 15% asupra:
a) sumelor reprezentând valoarea creanţelor fiscale stinse prin executare silită, potrivit prevederilor prezentului cod; b) sumelor încasate în cadrul procedurii insolventei; c) sumelor reprezentând impozite, taxe şi contribuţii stabilite suplimentar ca urmare a inspecţiei fiscale, stinse prin încasare sau compensare; d) sumelor reprezentând obligaţii fiscale accesorii stabilite de organele fiscale, stinse prin încasare sau compensare; e) sumelor reprezentând valoarea amenzilor stinse prin încasare sau compensare; f) sumelor reprezentând valoarea bunurilor confiscate şi valorificate.
2. Principalele criterii de repartizare pe salariati a strimulentelor 2.1. Complexitatea activitatii desfasurata in exercitarea atributiilor ce le revin angajatilor
beneficiari ai prezentei. 2.2. Gradul de periculozitate si de dificultate a actiunilor de constatare, stabilire, urmarire
si executare silita a creantelor bugetare locale. 2.3. Gradul de implicare in activitatea specifica serviciilor si compartimentelor de
specialitate cu atributii in administrarea creantelor bugetare. 2.4. Contributia la buna organizare si functionare a activitatii de stabilire, constatare,
control, urmarire si incasare a creantelor bugetare locale. 2.5. Respectarea ordinii si disciplinei in munca. 2.6. Timpul efectiv lucrat in luna de acordare a stimulentelor sau pe perioada pentru care
se acorda acestea.
3. Conditii de utilizare a fondului de stimulare a personalului din aparatul propriu 3.1. Beneficiaza de stimulente in baza legii si a prezentei hotarari personalul din: directiile,
serviciile si birourile din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, serviciile publice cu sau fara personalitate juridica din subordinea Consiliului local Municipiului Timisoara, cu atributii in activitatea de administrare a creantelor bugetare denumite generic in continuare structuri.
3.1. Fondurile pentru acordare de stimulente se constituite la nivelul fiecarei structuri beneficiara a stimulentelor si se repartizeaza de catre conducatorii acestora sau conducatorii ierarhici superiori, dupa caz, la propunerea sefilor compartimentelor de specialitate1 beneficiare a prezentei hotarari. Sumele cuvenite primarului, viceprimarilor si secretarului Municipiului Timisoara vor fi suportate in proportie egala din fondurile de stimulente constituite la nivelul fiecarei structuri in parte.
3.2. Sumele prevazute la pct. 1.1. lit.c, d si e, incasate de catre compartimentele de specialitate cu atributii in stabilirea si constatarea impozitelor si taxelor locale, sau de catre compartimentele si serviciile publice cu atributii in aplicarea amenzilor sunt atribuite angajatilor care desfasoara activitate in aceste servicii, care contribuie la atragerea la bugetul local de venituri suplimentare si conducatorilor ierarhici superiori. 1 Nota: Prin compartimente de specialitate in intelesul prezentei se inteleg serviciile, birourile si alte asemenea aflate in subordinea unei structuri asa cum au fost definite la pct. 3.1.
3.3. Creantele fiscale locale incasate ca urmare a transmiterii somatiei sau a intocmirii adresei de infiintare a popririi, de catre compartimentul de specialitate din cadrul PMT constituie fond de stimulente in proportie de 50% pentru serviciul de specialitate sau serviciu public care a constatat, stabilit sau calculat creanta, respectiv 50% pentru serviciul cu atributii in executare silita.
In cazul in care titlul executoriu este o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, sumele vor fi distribuite astfel: 40% pentru Serviciul Juridic, 30% pentru serviciul de specialitate sau serviciul public care a constatat sau stabilit creanta si 30% pentru serviciul de specialitate care a incasat creanta.
3.4.In cazul in care, sumele care au facut obiectul unui litigiu in instanta, reprezentand creante bugetare se incaseaza inaintea inceperii procedurii de executare silita, acestea vor fi distribuite astfel: 60% Serviciului Juridic si 40% serviciului de specialitate sau serviciului public care a constatat sau stabilit creanta respectiva.
3.5. Creantele fiscale incasate de catre compartimentul de specialitate ca urmare a valorificarii bunurilor sechestrate, cele incasate in cadrul procedurii de insolvabilitate aplicabila persoanelor fizice, precum si sumele prevazute la pct. 1.1. lit. f sunt atribuite exclusiv angajatilor care desfasoara activitate de executare silita si conducatorilor ierarhici superiori.
3.6.Sumele incasate in cadrul procedurii insolventei prevazuta la pct. 1.1. lit. b aplicabila persoanelor juridice se distribuie astfel: 60% Serviciului Juridic si 40% serviciului de specialitate sau serviciului public care a constatat sau stabilit creanta respectiva.
3.7. Sumele prevazute la pct. 1.1. lit e din prezenta anexa se distribuie astfel: 85% structurii care a aplicat amenda si 15% celei care incaseaza si administreaza veniturile bugetare provenind din amenzi, in speta Directiei Economice.
In vederea aplicarii prezentului pct. serviciile care stabilesc si aplica amenda vor transmite lunar sumele care revin Directiei Economice in vederea distribuirii acestora.
3.8. In vederea repartizarii corecte a fondului de stimulente in conditiile pct. 3.3., serviciul de specialitate din cadrul PMT cu atributii in executare silita, are obligatia de a transmite lunar sumele incasate ca urmare a transmiterii somatiilor, intocmirii adresei de infiintare a popririi si a celorlalte acte de executare, conducatorilor structurilor beneficiare a sumelor in proportia stabilita prin prezenta hotarare.
4. Dispozitii finale 4.1. Documentele justificative privind realizarea (incasarea) creantei bugetare in baza carora
se constituie fondul de stimulente, se intocmesc de catre compartimentele de specialitate, se centralizeaza la nivelul fiecarei structuri urmand a fi comunicate spre verificare si avizare Biroului Contabilitatea Veniturilor din cadrul Directiei Economice.
4.2. Respectarea prevederilor punctului 3 din prezenta anexa va face obiectul verificarii de catre directorul Directiei Economice care, dupa acordarea vizei de control financiar preventiv va transmite fiecarei structuri fondul cuprinzand sumele pentru acordarea stimulentelor ce revin angajatilor acestora.
4.3. Propunerile lunare de acordare a stimulentelor, pe baza de tabel si liste nominale, vor fi intocmite de catre conducatorii structurilor beneficiare a prezentei in urma consultarii cu sefii compartimentelor subordonate, dupa caz, si vor fi supuse aprobarii ordonatorului principal de credite.
Propunerile lunare de acordare a stimulentelor pentru conducatorii structurilor vor fi efectuate de catre sefii ierarhici superiori, dupa caz, si aprobate de catre ordonatorul principal de credite.
4.4. Plata stimulentelor aprobate se face in cursul lunii curente pentru luna precedenta, pana la data de 15 a fiecarei luni.
4.5. Fondul de stimulente constituit in conformitate cu prevederile OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare si distribuit cu respectarea prevederilor din prezenta anexa, ramas neutilizat la sfarsitul anului, se repartizeaza si se foloseste in anul urmator cu aceeasi destinatie.
4.6. Stimulentele atribuite sunt supuse impozitarii, potrivit legislatiei in vigoare, nu fac parte din salariul de baza si nu se suporta din fondul de salarii.
4.7. Evidentierea in contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueaza potrivit normelor stabilite de Ministerul Finantelor.
4.8. Sursele de constituire a fondului de stimulente precum si cotele procentuale stabilite prin acte normative ulterioare se adapteaza corespunzator ori de cate ori intervin astfel de modificari sau completari legale.
PRESEDINTE DE SEDINTA