keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 116/31.03.2020 privind aprobarea mentinerii valabilitatii tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulatiei rutiere, intretinere, functionare si dirijare a circulatiei rutiere pe raza municipiului Timisoara", activitate delegata prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 162/10.05.2016

31.03.2020

Hotararea Consiliului Local 116/31.03.2020
privind aprobarea mentinerii valabilitatii tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulatiei rutiere, intretinere, functionare si dirijare a circulatiei rutiere pe raza municipiului Timisoara", activitate delegata prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 162/10.05.2016


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotarare nr. SC2020-5007/26.02.2020, al Primarului Municipiului Timisoara - domnul Nicolae Robu;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. SC2020-5007/26.02.2020, intocmit de catre Directia Generala Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati;
Avand in vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 26.02.2020 - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2020-5007/26.02.2020;
Avand in vedere Adresa Directiei Economice nr. SC2020-5007/27.02.2020;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale si Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere adresa nr. 1328/24.02.2020 a SC Drumuri Municipale Timisoara SA;
Avand in vedere prevederile Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 162/10.05.2016 privind delegarea gestiunii, prin atribuire directa, a serviciului "Activitatea de semnalizare a circulatiei rutiere, intretinere, functionare si dirijare a circulatiei rutiere pe raza municipiului Timisoara", precum si aprobarea Caietului de sarcini, Regulamentului de organizare si functionare a serviciului si Contractului de delegare a gestiunii, modificata prin Hotararea Consiliului Local nr. 72/21.02.2017;
Avand in vedere Contractul de delegare a gestiunii nr. SC2016-12904/26.05.2016;
Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 114/2018 instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal - bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene;
In conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
Avand in vedere prevederile Legii nr. nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020;
In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, modificata si completata, precum si prevederile Regulamentului de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1391/2006;
Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local si prevederile Reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 955/2004;
Conform prevederilor art. 3 alin. (1) si (2), art. 8 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice;
In conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2), lit. d), si alin. (7) lit. m) si n) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului 57/2019 - privind Codul Administrativ;
In temeiul art. 139 alin. (1) si art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului 57/2019 - privind Codul Administrativ;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba prelungirea valabilitatii tarifelor aferente serviciului "Activitatea de semnalizare a circulatiei rutiere, intretinere, functionare si dirijare a circulatiei rutiere pe raza municipiului Timisoara", ce fac obiectul Contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12904/26.05.2016, asa cum au fost ele actualizate prin actul aditional nr. 3/04.07.2019.

Art. 2: In acest sens, urmeaza a se incheia un act aditional la Contractul privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12904/26.05.2016, conform modelului ce se regaseste in Anexa.

Art. 3: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia Generala Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si SC Drumuri Municipale Timisoara SA.

Art. 4: Prezenta hotarare se publica in Buletinul Informativ al Primariei Municipiului Timisoara si pe site-ul propriu si totodata, se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Generala Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati;
- Directiei Economice;
- Directiei Generala Urbanism;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse - I EST;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse - II VEST;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Comunicare-Relationare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Polul de Crestere Timisoara;
- Societatii Drumuri Municipale Timisoara S.A.;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR GENERAL CAIUS SULI

Atasament: Act_aditional_5.pdf

ACT ADITIONAL NR. 5/......................... la Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016 privind delegarea de gestiune prin atribuire directa a serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a

circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”

In conformitate cu HOTARAREA nr. ............................ a Consiliului Local al Municipiului Timisoara - de comun acord - partile: 1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, bv. C. D. Loga nr. 1, cod fiscal 14756536, tel. 0256-408480, fax 0256-408469, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar, numit in continuare delegatar, 2. SOCIETATEA DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A., cu sediul in Timisoara, str. Eternitatii, nr. 45, Jud. Timis, e-mail: [email protected], CIF RO3286536, numar de ordine in registrul comertului J35/3475/1994, cont curent nr. RO69BRDE360SV07486763600, deschis la B.R.D. Timisoara, reprezentata prin ing. Valentin Martânov - Director general şi ec. Marcela Fericel - Director economic, numita in continuare delegat,

convin la modificarea clauzelor contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12904/26.05.2016, dupa cum urmeaza:

Art.1. Se prelungește valabilitatea tarifelor actualizate prin actul adițional nr. 3/04.07.2019 - ca

urmare a adoptării HCLMT nr. 350/27.06.2019, prin care s-au modificat prevederile art. 6 alin. (1) din Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016.

Art.2. Celelalte prevederi ale contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016- 12904/26.05.2016, raman neschimbate.

Prezentul act aditional s-a incheiat si semnat astazi ....................., in 4 (patru) exemplare, cate 2 (doua) pentru fiecare parte contractanta. DELEGATAR DELEGAT MUNICIPIUL TIMISOARA Societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA PRIMAR DIRECTOR GENERAL NICOLAE ROBU VALENTIN MARTÂNOV P. DIRECTIA ECONOMICA DIRECTOR ECONOMIC SLAVIŢA DUBLEŞ MARCELA FERICEL DIRECTIA D.G.D.P.P.R.U. AVOCAT DIRECTOR - CULITA CHIS FLORIN BAIAS ŞEF SERVICIU T., ADRIAN COLOJOARĂ PT. ŞEF SERVICIU JURIDIC, CRISTINA BOZAN

Atasament: Referat.pdf

Cod FO53-03, Ver.1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIULUI TIMIŞOARA PRIMAR SC2020- / TIMIŞOARA 2021 CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERATUL DE APROBARE A PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE privind aprobarea menținerii valabilității tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe

raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016

1. Descrierea situatiei actuale Activitatea de semnalizare rutieră este delegată către SC Drumuri Municipale Timişoara SA prin

HCLMT nr. 162/10.05.2016. Potrivit Contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016-12094/26.05.2016 (art. 6, alin. 2), tarifele se vor actualiza periodic, conform legislaţiei în vigoare. Tariful mediu pe oră (prețul manoperei) pentru Contractul de delegare a gestiunii nr. SC2016- 12094/26.05.2016 a fost actualizat tinand seama de H.G. nr. 846/29.11 .201 7, astfel incepand cu 01.01.2018 când s-a stabilit salariul de bază minim brut pe tara garantat in plată ca fiind 1.900 lei lunar pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, in medie pe luna, in anul 2018. Prin HCL Timisoara nr. 10 din 30.01.2018 s-a actualizat tariful mediu pe ora la valoarea de 22,80 lei/ora.

Conform O.U.G. nr. 114/ 2018 în perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2019, pentru domeniul construcțiilor, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabileste în bani, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 17,928 lei/ora.

Pentru anul 2020, începând cu data publicării Legii nr. 5/2020 - Legea bugetului de stat pe anul 2020, cota contribuției obligatorii pentru muncă se păstrează la 0,27% (2,25 % x 12 %= 0,27%).

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate Având în vedere cele de mai sus, se impune menținerea în vigoare a tarifelor așa cum au fost ele

actualizate prin actul adițional nr. 3/04.07.2019 - ca urmare a adoptării HCLMT nr. 350/27.06.2019. Prin menținerea în continuare a tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de

semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016, se păstrează alinierea salariilor conform prevederilor legale în vigoare.

3. Alte informatii - Nu este cazul. 4. Concluzii Urmare celor de mai sus, consider necesară și oportună aprobarea menținerii în continuare a

tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016.

PRIMAR, DIRECTOR D.G.D.P.P.R.U., NICOLAE ROBU CULIŢĂ CHIŞ

Atasament: Raport.pdf

Cod FO53-01,Ver.1

Page 1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA GENERALĂ D.P.P.R.U. Nr. TIMIŞOARA 2021 CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea menținerii valabilității tarifelor actualizate aferente serviciului

”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr.

162/10.05.2016

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2020- a Primarului

Municipiului Timișoara și Proiectul de hotărâre privind aprobarea menținerii valabilității tarifelor actualizate aferente serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016. Facem următoarele precizări: Consiliul Local al Municipiului Timişoara, prin Hotărârea nr. 162/10.05.2016, a aprobat delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara” către SC Drumuri Municipale Timişoara SA. Prin aceeaşi hotărâre s-a aprobat şi Contractul de delegare de gestiune, prin atribuire directă, a serviciului, tarifele aplicate, etc., iar prin HCLMT nr. 72/21.02.2017 s-a aprobat modificarea şi completarea Hotărârii nr. 162/10.05.2016.

Potrivit art. 3 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, serviciile de utilităţi publice sunt în responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale sau, după caz, a asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară având ca scop serviciile de utilităţi publice, conform mandatelor acordate acestora prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre. Serviciile de utilităţi publice se organizează şi se gestionează cu respectarea prevederilor legale, potrivit hotărârilor adoptate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale, în funcţie de gradul de urbanizare, de importanţa economico-socială a localităţilor, de mărimea şi de gradul de dezvoltare ale acestora şi în raport cu infrastructura tehnico-edilitară existentă..

În organizarea, funcţionarea şi dezvoltarea serviciilor de utilităţi publice interesul general al comunităţilor locale este prioritar. Prevederile prezentei legi vizează satisfacerea cât mai completă a cerinţelor utilizatorilor, protejarea intereselor acestora, întărirea coeziunii economico- sociale la nivelul comunităţilor locale, precum şi dezvoltarea durabilă a unităţilor administrativ- teritoriale (art. 3 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006).

Autorităţile administraţiei publice locale au competenţă exclusivă, în condiţiile legii, în tot ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea şi funcţionarea serviciilor de utilităţi publice, precum şi în ceea ce priveşte crearea, dezvoltarea, modernizarea, reabilitarea şi exploatarea bunurilor proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale care compun sistemele de utilităţi publice. (art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006).

Cod FO53-01,Ver.1

Page 2

Serviciul pentru administrarea domeniului public şi privat este reglementat prin Ordonanţa Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, si Hotărârea Guvernului nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local

Potrivit art. 13 alin. (2) din Regulamentul – cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobat prin Anexa 1 din Hotărârea Guvernului nr. 955/2004, gestiunea directă se realizează prin compartimente specializate, organizate în cadrul aparatului propriu al consiliului local, consiliului judeţean sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, ori prin serviciile publice organizate în subordinea consiliilor locale, consiliilor judeţene sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Potrivit de art.2 lit.a) din O.G. nr.71/2002, serviciile de administrare a domeniului public si privat sunt definite ca reprezentând „totalitatea acţiunilor şi activităţilor edilitar-gospodăreşti prin care se asigură administrarea, gestionarea şi exploatarea bunurilor din domeniul public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, altele decât cele date, potrivit legii, în administrarea altor servicii publice locale”. Acestea sunt destinate satisfacerii unor nevoi ale comunităţii locale, contribuie la ridicarea gradului de civilizaţie şi confort al acestora şi grupează activităţi edilitar- gospodăreşti şi acţiuni de utilitate şi interes public local, având ca obiect, printre altele, şi „instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, în vederea asigurării siguranţei traficului şi pentru fluidizarea acestuia", conform art.3 alin.1 lit. g) din O.G. nr.71/2002.

Potrivit art. 128 alin. (1) lit. b) şi c) din OUG nr. 195/2002 autoritatile administratiei publice locale iau masuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei, conform standardelor în vigoare, ţinând evidenţa acestora; întocmesc şi actualizează planurile de organizare a circulaţiei pentru localităţile urbane şi iau măsuri pentru realizarea lucrărilor ce se impun în vederea asigurării fluentei şi siguranţei traficului, precum şi a reducerii nivelurilor de emisii poluante.

Tariful mediu pe oră (prețul manoperei) pentru contractul de lucrări „Activitatea de semnalizare a circulatiei rutiere, intretinere, functionare si dirijare a circulatiei rutiere pe raza municipiului Timisoara" a fost actualizat tinand seama de H.G. nr. 846/29.11 .2017, astfel incepand cu 01.01.2018 când s-a stabilit salariul de bază minim brut pe tara garantat in plată ca fiind 1.900 lei lunar pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, in medie pe luna, in anul 2018, reprezentând 11,40 lei/ora. Prin HCL Timisoara nr. 10 din 30.01.2018 s- a actualizat tariful mediu pe ora la valoarea de 22,80 lei/ora.

Conform O.U.G. nr. 114/ 2018 în perioada 1 ianuarie 2019- 31 decembrie 2019, pentru domeniul construcțiilor, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabileste în bani, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 17,928 lei/ora.

Asta inseamnă o creștere de 57,89% a salariului minim brut pe țară pentru domeniul construcțiilor față de cea mai recentă actualizare, respectiv de la valoarea de 1.900 lei la 3.000 lei (tarif orar de la 11,40 lei/ora la 17,928 lei/ora).

Având în vedere această creștere determinată de prevederile legislative, precum și prevederile art. 6 aliniatul (2), din contractul de lucrări nr. SC2016-12904/26.05.2016, s-a impuns actualizarea conform modificărilor legislative a tarifului mediu pe oră și punerea in aplicare odată cu intrarea in vigoare a acestora. Astfel a fost aprobată HCLMT nr. 350/2019.

Potrivit art. 71 din O.U.G. nr. 114/ 2018, prin derogare de la prevederile art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, în perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2019, pentru domeniul construcţiilor, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte în bani,

Cod FO53-01,Ver.1

Page 3

fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 17,928 lei/oră. Prevederile de mai sus se aplică exclusiv domeniilor de activitate prevăzute la art. 66 pct. 1 din prezenta ordonanţă de urgenţă, respectiv: (i) activitatea de construcţii definită la codul CAEN 41.42.43 - secţiunea F – Construcţii.

Menţionăm faptul că în obiectul de activitate al SC Drumuri Municipale Timişoara SA se regăseşte activitatea de construcţii definită la codul CAEN 41.42.43 aşa cum rezultă din Actul Constitutiv nr. 710/31.01.2018 şi Certificatul constatator nr. 5861/23.01.2019.

Potrivit Contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016-12094/26.05.2016 (art. 6, alin. 2), tarifele se vor actualiza periodic, conform legislaţiei în vigoare. Prin adresa cu nr. 1328/24.02.2020, SC Drumuri Municipale Timişoara SA solicită actualizarea tarifelor aferente contractului mai sus menţionat, justificat de modificările legislative.

Legea bugetului de stat pe anul 2020- Legea nr. 5/2020, art. 57, care prevede că: „În anul 2020, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, în conformitate cu prevederile art. 2206 alin (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din contribuția asiguratorie pentru muncă încasată la bugetul de stat se distribuie, lunar, până la sfârșitul lunii în curs, o cotă de: a) 12%, care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, constituit în baza Legii nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, cu modificările ulterioare; b) 17%, care se face venit la Bugetul asigurărilor pentru șomaj; c) 2%, care se face venit la Sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale; d) 22%, care se face venit la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate pentru plata concediilor medicale; e) 47%, care se face venit la bugetul de stat într- un cont distinct.” Astfel, pentru anul 2020, începând cu data publicării Legii nr. 5/2020- Legea bugetului de stat pe anul 2020, cota contribuției obligatorii pentru muncă se păstrează la 0,27% (2,25 % x 12 %= 0,27%).

Ca atare, Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA, solicită prelungirea valabilităţii tarifelor aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulației rutiere, întreținere, funcționare și dirijare a circulației rutiere pe raza municipiului Timișoara”, activitate delegată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 162/10.05.2016.

Având în vedere cele mai sus menţionate, se impune aprobarea prelungirii valabilităţii tarifelor aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, așa cum au fost ele actualizate prin actul adițional nr. 3/04.07.2019 - ca urmare a adoptării HCLMT nr. 350/27.06.2019 . În acest sens, urmează a se incheia un act aditional la Contractul privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12904/26.05.2016 aprobat prin HCLMT nr. 162/10.05.2016.

ŞEF BIROU T.S.C., ŞEF BIROU G.M.P.E, CRISTINA GAVRA NASTASIA POP

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU T, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

Atasament: Act_aditional_5.pdf

ACT ADITIONAL NR. 5/......................... la Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016 privind delegarea de gestiune prin atribuire directa a serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a

circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”

In conformitate cu HOTARAREA nr. ............................ a Consiliului Local al Municipiului Timisoara - de comun acord - partile: 1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, bv. C. D. Loga nr. 1, cod fiscal 14756536, tel. 0256-408480, fax 0256-408469, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar, numit in continuare delegatar, 2. SOCIETATEA DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A., cu sediul in Timisoara, str. Eternitatii, nr. 45, Jud. Timis, e-mail: [email protected], CIF RO3286536, numar de ordine in registrul comertului J35/3475/1994, cont curent nr. RO69BRDE360SV07486763600, deschis la B.R.D. Timisoara, reprezentata prin ing. Valentin Martânov - Director general şi ec. Marcela Fericel - Director economic, numita in continuare delegat,

convin la modificarea clauzelor contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12904/26.05.2016, dupa cum urmeaza:

Art.1. Se prelungește valabilitatea tarifelor actualizate prin actul adițional nr. 3/04.07.2019 - ca

urmare a adoptării HCLMT nr. 350/27.06.2019, prin care s-au modificat prevederile art. 6 alin. (1) din Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016.

Art.2. Celelalte prevederi ale contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016- 12904/26.05.2016, raman neschimbate.

Prezentul act aditional s-a incheiat si semnat astazi ....................., in 4 (patru) exemplare, cate 2 (doua) pentru fiecare parte contractanta. DELEGATAR DELEGAT MUNICIPIUL TIMISOARA Societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA PRIMAR DIRECTOR GENERAL NICOLAE ROBU VALENTIN MARTÂNOV P. DIRECTIA ECONOMICA DIRECTOR ECONOMIC SLAVIŢA DUBLEŞ MARCELA FERICEL DIRECTIA D.G.D.P.P.R.U. AVOCAT DIRECTOR - CULITA CHIS FLORIN BAIAS ŞEF SERVICIU T., ADRIAN COLOJOARĂ PT. ŞEF SERVICIU JURIDIC, CRISTINA BOZAN

Atasament: Referat.pdf

Cod FO53-03, Ver.1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIULUI TIMIŞOARA PRIMAR SC2020- / TIMIŞOARA 2021 CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERATUL DE APROBARE A PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE privind aprobarea menținerii valabilității tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe

raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016

1. Descrierea situatiei actuale Activitatea de semnalizare rutieră este delegată către SC Drumuri Municipale Timişoara SA prin

HCLMT nr. 162/10.05.2016. Potrivit Contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016-12094/26.05.2016 (art. 6, alin. 2), tarifele se vor actualiza periodic, conform legislaţiei în vigoare. Tariful mediu pe oră (prețul manoperei) pentru Contractul de delegare a gestiunii nr. SC2016- 12094/26.05.2016 a fost actualizat tinand seama de H.G. nr. 846/29.11 .2017, astfel incepand cu 01.01.2018 când s-a stabilit salariul de bază minim brut pe tara garantat in plată ca fiind 1.900 lei lunar pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, in medie pe luna, in anul 2018. Prin HCL Timisoara nr. 10 din 30.01.2018 s-a actualizat tariful mediu pe ora la valoarea de 22,80 lei/ora.

Conform O.U.G. nr. 114/ 2018 în perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2019, pentru domeniul construcțiilor, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabileste în bani, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 17,928 lei/ora.

Pentru anul 2020, începând cu data publicării Legii nr. 5/2020 - Legea bugetului de stat pe anul 2020, cota contribuției obligatorii pentru muncă se păstrează la 0,27% (2,25 % x 12 %= 0,27%).

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate Având în vedere cele de mai sus, se impune menținerea în vigoare a tarifelor așa cum au fost ele

actualizate prin actul adițional nr. 3/04.07.2019 - ca urmare a adoptării HCLMT nr. 350/27.06.2019. Prin menținerea în continuare a tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de

semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016, se păstrează alinierea salariilor conform prevederilor legale în vigoare.

3. Alte informatii - Nu este cazul. 4. Concluzii Urmare celor de mai sus, consider necesară și oportună aprobarea menținerii în continuare a

tarifelor actualizate aferente serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016.

PRIMAR, DIRECTOR D.G.D.P.P.R.U., NICOLAE ROBU CULIŢĂ CHIŞ