keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 114/31.03.2017 privind prelungirea termenului de folosinţa gratuita asupra spaţiului situat în clădirea Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu din Timişoara, P-ta Huniade nr. 3, atribuit către Centrul Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 135/24.04.2007 modificată cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 259/31.07.2007

31.03.2017

Hotararea Consiliului Local 114/31.03.2017
privind prelungirea termenului de folosinţa gratuita asupra spaţiului situat în clădirea Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu din Timişoara, P-ta Huniade nr. 3, atribuit către Centrul Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 135/24.04.2007 modificată cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 259/31.07.2007


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017-5580/08.03.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 135/24.04.2007 - privind atribuirea in folosinta gratuita a suprafetei de 880,00 m.p. din imobilul situat in Timisoara, P-ta Huniade nr. 3 catre Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Psihopedagocic, modificată cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 259/31.07.2007;
Având în vedere adresa cu nr. SC2017-3650/15.02.2017 a Centrului Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş şi adresa cu nr. SC2017-2440/01.02.2017 a Consiliului Judeţean Timiş;
Având în vedere Procesul verbal din data de 28.02.2017 al Comisiei de analiză a spaţiilor temporar disponibile situate în imobilele instituţiilor şcolare şi medicale aflate în proprietatea Municipiului Timişoara, constituită în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 261/20.12.2016;
În conformitate cu prevederile art. 874, alin. 1 din Codul Civil;
În temeiul art. 36, alin. (6), lit. a), pct. 1 şi art.124 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă prelungirea termenului de folosinţă gratuită pe o perioadă de un an asupra spaţiului în suprafaţă de 880,00 m.p., situat în clădirea Colegiului Tehnic "Emanuil Ungureanu" din Timişoara, P-ta Huniade nr. 3, proprietatea publică a Municipiului Timişoara atribuit către Centrul Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 135/24.04.2007 modificată cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 259/31.07.2007, începând cu data de 24.04.2017.

Art. 2: Între cele două părţi se va încheia un contract de comodat conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Biroul Şcoli-Spitale şi Serviciul Juridic din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Biroul Şcoli-Spitale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Centrului Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş;
- Colegiului Tehnic "Emanuil Ungureanu";
- Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

ROMĂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SCOLI- SPITALE Nicolae Robu COMPARTIMENT ŞCOLI Nr.SC2017-5580/08.03.2017

REFERAT

privind prelungirea termenului de folosinţa gratuita asupra spaţiului situat în clădirea Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu din Timişoara, P-ta Huniade nr. 3, atribuit către

Centrul Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş prin HCLMT nr. 135/24.04.2007 modificată cu HCLMT nr. 259/31.07.2007

Se supune spre analiză Comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara

materialul întocmit de Biroul Şcoli Spitale – Compartiment Şcoli, privind prelungirea termenului

de folosinţa gratuita a supra spaţiului situat în clădirea Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu

din Timişoara, P-ta Huniade nr. 3, atribuit către Centrul Judeţean de Resurse si Asistenţă

Educaţională Timiş prin HCLMT nr. 135/24.04.2007 modificată cu HCLMT nr. 259/31.07.2007

Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş a fost înfiinţat prin Dispoziţiile

I.S.J Timiş nr. 70/17.02.2006 şi nr. 11 /12.01.2007, în baza HG nr. 1251/2005 şi Ordinul

Ministerului Educaţiei şi Cercetări nr. 5418/08.11.2005 şi funcţionează într-un spaţiu din clădirea

Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu, atribuit în folosinţă gratuită pe o perioadă de 10 ani prin

HCLMT nr. 135/24.04.2007 modificată cu HCLMT nr. 259/31.07.2007.

Conform art. 99, alin 4 şi 5 din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale Centrele judeţene de

resurse şi asistenţă educaţională sunt unităţi specializate ale învăţământului preuniversitar, cu

personalitate juridică, coordonate metodologic de inspectoratele şcolare şi sunt finanţate de la

bugetul consiliilor judeţeane.

Având în vedere că termenul de folosinţă gratuită expiră la data de 24.04.2017, Centrul

Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş prin adresa cu nr. SC2017 -3650/15.02.2017

a solicitat prelungirea termenului de folosinţă gratuită asupra acestui spaţiu.

De asemenea Consiliul Judeţean Timiş prin adresa cu nr. SC2017- 2440/01.02.2017 a solicitat

prelungirea termenului de folosinţă gratuită asupra acestui spaţiu, în vederea continuării activităţii

Centrului Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională.

Solicitarea Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională şi solicitarea Consiliului

Judeţean Timiş au fost analizate în Comisia de analiză a spaţiilor temporar disponibile situate în

imobilele instituţiilor şcolare şi medicale aflate în proprietatea Municipiului Timişoara, constituită

în baza HCLMT nr. 261/20.12.2016 şi conform Procesului verbal din data de 28.02.2017, comisia

a hotărât prelungirea termenului de folosinţă gratuită pe o perioadă de un an datorită faptului că

imobilul va intra în lucrări de reabilitare şi refuncţionalizare pe parcursul anului 2018.

Cod.FO 53-01,Ver.1

Între Municipiul Timişoara şi Centrul Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş se

va încheia un contract de comodat care va cuprinde o clauză expresă de încetare a contractului

înainte de termen în cazul în care vor începe lucrările de construcţii.

Având în vedere cele expuse mai sus, supunem spre analizare şi aprobare Consiliului

Local:

Prelungirea termenului de folosinţă gratuită pe o perioadă de un an asupra spaţiului în

suprafaţă de 880,00 m.p, situat în clădirea Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu din Timişoara,

P-ta Huniade nr. 3, proprietatea publică a Municipiului Timişoara, atribuit către Centrul Judeţean

de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş în baza HCLMT nr. 135/24.04.2007 modificată cu

HCLMT nr. 259/31.07.2007, începând cu data de 24.04.2017.

Între Municipiul Timişoara şi Centrul Judeţean de Resurse si Asistenţă Educaţională Timiş se va

încheia un contract de comodat.

VCEPRIMAR, ŞEF BIROU Dan Diaconu Adrian Faur

CONSILIER, Ioana Ciucur

Serviciul Juridic Daniela Ştefan

Cod.FO 53-01,Ver.1

Atasament: Anexa.pdf

Anexă La HCL nr…..

CONTRACT DE COMODAT Nr..... din ........

I. PĂRŢILE CONTRACTANTE

1.1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, str.C.D.Loga nr.1, reprezentată prin Primar Nicolae Robu si Şef Biroul Şcoli Spitale Adrian Faur în calitate de COMODANT, pe de o parte

şi 1.2 CENTRUL JUDEŢEAN DE RESURSE ŞI ASISTENŢA EDUCAŢIONALĂ

TIMIŞ cu sediul în Timişoara,…………………………………… ,reprezentat prin Director......................................... în calitate de COMODATAR, pe de altă parte, au convenit să încheie prezentul contract de împrumut de folosinţă (comodat): II. OBIECTUL CONTRACTULUI 2.1. Obiectul contractului îl constituie: cedarea de către comodant, cu titlu gratuit, a dreptului de folosinţă asupra spaţiului suprafaţă de 880,00 m.p, situat în clădirea Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu din Timişoara, P-ta Huniade nr. 3, proprietatea publică a Municipiului Timişoara,cu destinaţia de sediu, in baza HCLMT nr. 135/24.04.2007 modificată cu HCLMT nr. 259/31.07.2007 şi HCLMT nr................................ III. DURATA CONTRACTULUI 3.1. Prezentul contract se încheie pe o perioadă de 1 an începând cu data de 24.04.2017 pana la data de 24.04.2018, dată la care bunul va fi predat comodantului. 3.2. Prin acordul părţilor, prezentul contract poate să înceteze şi înainte de termen. IV. DREPTURI ŞI OBLIGAŢII 4.1. Drepturile comodantului a). să rezilieze contractul, în cazul în care comodatarul nu-şi respectă obligaţiile prevăzute în prezentul contract; b). comodantul are dreptul să denunţe în mod unilateral contractul de comodat, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local. c).comodantul îşi rezervă dreptul de a notifica încetarea contractului de comodat înainte de termen în cazul în care vor începe lucrările de reabilitare şi refuncţionalizare a clădiri. d).comodantul are dreptul să inspecteze bunul precum şi modul în care comodatarul îşi respectă obligaţiile asumate prin contract. e). comodantul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de comodat, cu notificarea prealabilă a comodatarului din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local. 4.2. Obligaţiile comodatarului a). să se îngrijească de bunul împrumutat întocmai ca proprietarul acestuia; b). să folosească lucrul potrivit destinaţiei sale; c). să suporte, de la data preluării bunului, cheltuielile necesare folosinţei acestuia, neavând dreptul să ceară restituirea acestora de la comodant; d).Să suporte lunar plata utilităţilor, în baza un contract de furnizare utilităţi încheiat cu unitatea de învăţământ, comodatarul obligându-se să achite eventualele diferenţe rezultate ca modificare din variaţia preţurilor şi tarifelor percepute prin apariţia de noi acte normative.

2

e). să nu transmită folosinţa bunului asupra altei persoane – indiferent cu titlu oneros (locaţiune) sau cu titlu gratuit (comodat), sau să se asocieze cu alte persoane fizice sau juridice; f). să restituie bunul împrumutat la împlinirea termenului stipulat în prezentul contract ; g). să solicite acordul scris al comodantului pentru efectuarea oricăror modificări aduse ; h). la încetarea contractului, să pună la dispoziţia comodantului bunul primit în folosinţă în starea în care acesta se găseşte la momentul respectiv, eventualele investiţii, îmbunătăţiri, construcţii, efectuate în perioada de derulare a contractului neputând fi ridicate, iar contravaloarea lor neputând fi solicitată; i). dacă bunul împrumutat a fost deteriorat din culpa comodatarului, el este obligat să-l restituie în natură sau să achite contravaloarea lui; j). la încetarea contractului de comodat prin ajungere la termen comodatarul este obligat să restituie comodantului, în deplina proprietate in mod gratuit şi libere de orice sarcini, bunul împrumutat precum şi toate investiţiile, îmbunătăţirile, construcţiile efectuate. k). comodatarul este obligat sa respecte condiţiile impuse de natura bunului ( materiale cu regim special, condiţii de siguranţa în exploatare, protecţia mediului, etc) l). la încetarea contractului de comodat din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majoră şi cazul fortuit, comodatarul este obligat sa asigure continuitatea exploatării bunului, în condiţiile stipulate in contract, până la preluarea acestuia de către comodant. m). comodatarul este obligat să continue exploatarea bunului, în noile condiţii stabilite de comodant, în mod unilateral, potrivit art. 4.1. lit. (d) din prezentul contract de comodat, fara a putea solicita încetarea acestuia. V. RISCURI 5.1. Comodatarul va suporta riscul deteriorării sau pieirii bunului în următoarele cazuri: - întrebuinţarea acestuia contrar destinaţiei sale; - folosirea bunului după expirarea termenului convenit de părţi prin prezentul contract; - dacă comodatarul ar fi putut salva bunul împrumutat, atunci când există pericolul distrugerii acestuia. 5.2. În celelalte cazuri riscul deteriorării sau pieirii lucrului este suportat de comodant; VI. ÎNCETAREA CONTRACTULUI 6.1. Prezentul contract îşi încetează efectele în următoarele cazuri: a) prin restituirea bunului de către comodatar înaintea termenului prevăzut în contract; b) în cazul nerespectării obligaţiilor de către comodatar, contractul se desfiinţează de plin drept fără acţiune în justiţie şi fără nici o altă formalitate prealabilă; c) la expirarea duratei stabilite in contract, daca partile nu convin, in scris, prelungirea acestuia, in conditiile legii; d) în cazul in care interesul national sau local o impune, prin denunţarea unilaterala de catre comodant; In aceasta situatie de incetare a contractului nu se percep daune;

3

e) la disparitia, dintr-o cauza de forta majora, a bunului sau in cazul imposibilitatii obiective a comodatarului de a-l exploata, prin renuntare, fără plata unei despagubiri; 6.2. Prezentul contract încetează înainte de termen în cazul în care vor începe lucrările de reabilitare şi refuncţionalizare a clădiri. VII. NOTIFICĂRILE ÎNTRE PĂRŢI 7.1. Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părţi, cu cel puţin 15 zile înainte de data la care încetarea urmează să-şi producă efectele. 7.2. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract. VIII. LITIGII 8.1. Părţile au convenit că toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea şi încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor. 8.2. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente. IX. CLAUZE FINALE 9.1. Prezentul contract a fost încheiat în patru exemplare, din care unul pentru comodant. COMODANT COMODATAR, MUNICIPIUL TIMISOARA P R I M A R NICOLAE ROBU VICEPRIMAR SERVICIUL JURIDIC SEF BIROU ŞCOLI SPITALE CONSILIER COMPARTIMENT ŞCOLI