keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 76/01.03.2016 privind aprobarea Regulamentului de functionare si organizare a Comisiei de analiza a cererilor de atribuire teren asociatiilor, fundatiilor sau federatiilor constituite in baza O.G. nr.26/2000, a criteriilor de eligibilitate si selectie pentru stabilirea ordinii de prioritate

01.03.2016

Hotararea Consiliului Local 76/01.03.2016
privind aprobarea Regulamentului de functionare si organizare a Comisiei de analiza a cererilor de atribuire teren asociatiilor, fundatiilor sau federatiilor constituite in baza O.G. nr.26/2000, a criteriilor de eligibilitate si selectie pentru stabilirea ordinii de prioritate


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2016 - 3081/09.02.2016 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Ordonanţa Guvernului nr. 26/30.04.2000 - cu privire la asociaţii şi fundaţii;
În conformitate cu prevederile art.36 alin. (2) lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Regulamentul de funcţionare si organizare a comisiei de analiză a cererilor de atribuire teren asociatiilor ,fundatiilor sau federatiilor constituite in baza Ordonanţei Guvernului nr.26/2000, conform Anexei nr.1 la prezenta hotărâre.

Art.2: Se aprobă criteriile de eligibilitate si selecţie pentru stabilirea ordinii de prioritate in soluţionarea cererilor de atribuire a unui teren catre asociaţii, fundaţii sau federaţii constituite in baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, conform Anexei nr. 2 la prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse prin Serviciul Terenuri ,Banca de Date Urbane si Cadastru si Biroul Cladiri din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

MUNICIPIUL TIMIŞOARA Aprobat, DIRECŢIA CLADIRI, TERENURI SI DOTARI DIVERSE Primar BIROUL CLADIRI NR. NICOLAE ROBU

REFERAT

Privind aprobarea regulamentului de functionare si organizare a omisiei de analiza a cererilor de atribuire teren asociatiilor ,fundatiilor sau federatiilor constituite in baza OG.26/2000,a criteriilor de eligibilitate si selectie pentru stabilirea ordinii de prioritate

Ca urmare a solicitarilor adresate Biroului Cladiri cu privire la punerea la

dispozitie, in functie de posibilitati, a unor terenuri pentru asociatii, fundatii sau federatii, se impune stabilirea cadrului organizatoric prin aprobarea unui Regulament de organizare si functionare a Comisiei de analiza a cererilor de atribuire teren asociatiilor ,fundatiilor sau federatiilor constituite in baza OG.26/2000,a criteriilor de eligibilitate si selectie pentru stabilirea ordinii de prioritate

Avand in vedere prevederile art. 49 alin (1) a), b)si alin 2 din OG 26/2000: “ (1) Autorităţile administraţiei publice locale vor sprijini persoanele juridice constituite în temeiul prezentei ordonanţe prin: a) punerea la dispoziţia acestora, în funcţie de posibilităţi, a unor spaţii pentru sedii, în condiţiile legii; b) atribuirea, în funcţie de posibilităţi, a unor terenuri în scopul ridicării de construcţii necesare desfăşurării activităţii lor.” : (2)Autoritatile administratiei publice locale intocmesc liste de prioritate pentru atribuirea imobilelor prevazute la alin (1) Avand in vedere cele prezentate mai sus se impune stabilirea criteriilor de eligibilitate si selectie pentru stabilirea ordinii de prioritate in solutionarea cererilor de atribuire a unui teren catre asociatii , fundatii sau federatii.

PROPUNEM :

1.Emiterea unei Hotărâri de Consiliu Local prin care sa se aprobe Regulamentul de functionare si organizare a comisiei de analiza a cererilor de atribuire teren asociatiilor ,fundatiilor sau federatiilor constituite in baza OG.26/2000, conform anexei nr. 1la hotarare,

2. Aprobarea criteriilor de eligibilitate si selectie pentru stabilirea ordinii de prioritate in solutionarea cererilor de atribuire a unui teren catre asociatii , fundatii sau federatii constituite in baza OG 26/2000, conform anexei nr. 2 la hotărâre.

ADMINISTRATOR PUBLIC, PT. SECRETAR, SORIN IACOB DRAGOI SIMONA DRAGOI PT. DIRECTOR, LAURA KOSZEGI SEF BIROU, CALIN N. PIRVA

AVIZAT SERVICIUL JURIDIC

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2la HCL _____/_________________

CRITERII DE ELIGIBILITATE SI SELECTIE

Pentru stabilirea ordinii de prioritate in solutionarea cererilor de atribuire a unui teren catre asociatii, fundatii sau federatii constituite in baza OG 26/2000

Denumirea Solicitantului………………………………………………………… Adresa……………………………………………………………………………… Presedinte/Persoana de contact…………………………………………………… Date de identificare: CUI……………………………………………………………… Inscrisa in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor nr. …………… Scop si obiectiv:……………………………………………………………………. I. CRITERII DE ELIGIBILITATE Sunt eligibile urmatoarele categorii de persone juridice: Persoanele juridice constituite in baza Ordonantei 26/2000, actualizata, care: A) Nu se afla in litigiu cu autoritatea locala. B) Nu inregistreaza obligatii de plata catre impozitele si taxele catre stat, precum si contributiile catre asigurarile sociale de stat. C) Nu se afla in procedura de dizolvare sau lichidare. D) Nu beneficiaza si nu au beneficiat de un alt teren apartinand autoritatii locale, cu exceptia celor a caror raport de locatiune a fost intrerupt din alte considerente decat din culpa lor,stabilita prin hotarare judecatoreasca, definitiva si irevocabila sau ca urmare a unei proceduri administrative. E) Nu detin in proprietate un teren.

ETAPA I: Verificarea de catre secretariatul comisiei a documentelor justificative: Nr./ data de inregistrare la Primaria Municipiului Timisoara

Tipul documentului

Rezultatul verificarii Observatii

DA NU

Raportul privind activitatea solicitantului,raportat in scopul si obiectivul acesteia precum si in ceeea ce priveste utilitatea publica ,in ultimii 5 ani.

Certificatul de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor.

Actul constitutiv si statutul solicitantului

Hotararea judecatoreasca de infiintare

Extras din Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, dar nu mai vechi de 30 zile inainte de depunerea cererii

Ultimul bilant contabil, inregistrat la Directia Generala a finantelor publice Balanta de verificare aferenta lunii anterioare depunerii cererii.

Declaratia ca nu se afla in litigiu cu autoritatea locala

Certificat fiscal eliberat de Directia Generala a Finantelor Publice Timisoara

Certificat fiscal eliberat directia de taxe si impozite locale din cadrul Primariei Municipiului Timisoara

Declaratie ca nu se afla in procedura de dizvolzare sau lichidare

Declaratie ca nu detine in proprietate un imobil

Declaratie ca nu beneficiaza si nu au beneficiat de un alt imobil apartinand autoritatii locale

Rezultatul etapei I ( se bifeaza ) Comisia constata indeplinirea conditiilor de eligibilitate Procesul de evaluare continua ……………………………………………………………………... Comisia constata neindeplinirea conditiilor de eligibilitate Procesul de evaluare este sistat…………………………………………………… Comisia constata existenta documentelor justificative; Procesul de evaluare continua……………………………………………………. Comisia constata neexistenta documentelor justioficative; Procesul de evaluare este sistat………………………………………………… Domeniile utilizate in criteriile de selectie sunt: A) Cultura B) Arta C) Invatamantul D) Sportul E) Tineretul F) Social G) Promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilitati, inclusiv activitati de abilitare si recuperare a persoanelor cu dizabilitati; H) Educatie si dreptul la educatie, etc. ETAPA II: Evaluarea de catre Comisia a solicitantului pe baza criteriilor de selectie Punctaj

maxim Punctaj acordat

Oportunitatea atribuirii unui teren in raport cu domeniile prioritare,raportat la scopul si obiectivul solicitantului

25

Vechimea cererii de atribuire a unui spatiu depusa la Primaria 25

Municipiului Timisoara Se acorda urmatorul punctaj: ‐ 1 an se acorda 5 pct ‐ intre 1-2 ani se acorda 10 pct ‐ intre 2-3 ani se acorda 15 pct ‐ intre 3-5 ani se acorda 20 pct ‐ peste 5 ani se acorda 25 pct Complexitatea proiectelor derulate de asociatie / fundatie in ultimii 5ani

25

Tipul proiectelor solicitantului raportat la obiectivele municipalitatii conform strategiei de dezvoltare

25

TOTAL PUNCTAJ ACORDAT: 100 Rezultat comisie: Solicitantul va fi inscris pe lista de prioritati cu un punctaj de ………………………… Membrii comisiei ( numele si prenumele) Semnatura Data

Pt. DIRECTOR LAURA KOSZEGI SEF BIROU CALIN N.PIRVA

Atasament: Anexa_1.pdf

Anexa nr.1 la HCL_______/___________ MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA CLADIRI, TERENURI SI DOTARI DIVERSE BIROUL CLADIRI

REGULAMENT DE FUNCŢIONARE SI ORGANIZARE A COMISIEI DE ANALIZĂ A CERERILOR DE ATRIBUIRE TEREN ASOCIATIILOR FUNDATIILOR SAU

FEDERATIILOR CONSTITUITE IN BAZA OG.26/2000 ACTUALIZATA

CAP. I - DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1 - Obiectul prezentului regulament îl constituie activitatea Comisiei de analiză cererilor de atribuire teren asociatiilor fundatiilor sau federatiilor constituite in baza OG.26/2000 actualizata terenuri proprietatea Municipiului Timişoara si avizarea listelor de prioritatii intocmite in baza criteriilor de eligibilitate si selectie

CAP. II – FUNCŢIONAREA SI ATRIBUTIILE COMISIEI :

Art. 2 - Comisia îşi desfăşoară activitatea lunar sau ori de cate ori este nevoie. Membrii comisiei se convoaca cu minim 48 ore inainte de ziua stabilita pentru

intrunirea comisiei, telefonic sau in scris, insotit de ordinea de zi. Art. 3 - Comisia este legal constituită în prezenţa a jumatate plus unu membri din numărul

membrilor ce constituie comisia, iar hotărârile se adopta cu votul majorităţii membrilor prezenţi si al presedintelui.

Componenta comisiei se aproba prin Hotărâre de Consiliu Local. In cazul in care un membru al comisiei nu participa consecutiv la 3 sedinte de comisie, el poate

fi schimbat. Art. 4 - (1) Sedintele comisiei vor fi consemnate în procese-verbale care vor cuprinde hotărârea

membrilor comisiei, cu privire la fiecare caz în parte.

(2) Procesele verbale se semnează de preşedintele de şedinţă şi de persoanele prezente. (3) Procesele verbale se păstrează la Biroul Cladiri. Art.5 - Secretariatul Comisiei este asigurat de Biroul Cladiri din cadrul Primăriei Municipiului

Timisoara.

Art. 6 - Competentele Comisiei de analiza a cererilor de atribuire teren asociatiilor, fundatiilor sau federatiilor constituite in baza OG.26/2000 actualizata si avizarea listelor de prioritatii intocmite in baza criteriilor de eligibilitate si selectie sunt urmatoarele:

(1) analizarea solicitarilor de atribuire a terenului catre asociatii, fundatii, O.N.G.-uri constituite in baza OUG 26/2000 ; (2) evalueaza si selectioneaza solicitantii pe baza criteriilor de eligibilitate si selectie, in baza analizei efectuata de catre secretariatul comisiei cu privire la continutul documentatiei depuse de solicitanti si respectarea conditiilor legale privind inscrierea pe lista de prioritati (asociatii, fundatii sau federatii constituite in baza OUG 26/2000; (3) propune deliberativului local atribuirea, in functie de terenurile disponibile, terenuri solicitantilor inscrisi pe lista de prioritati, aprobata prin Hotararea Consiliului Local.

Art. 7 – Secretariatul va prezenta în comisie următoarele situaţii:

- cererile solicitanţilor, situaţia privind ordinea şi variantele de soluţionare a cererilor de terenuri; - terenurile disponibile aflate în proprietatea Municipiului Timisoara specificand situaţia juridica, însoţită de acte doveditoare,

Art. 8 - Secretariatul are, potrivit prezentului regulament, următoarele atribuţii: a) asigură evidenţa cererilor de solicitare a terenurilor însoţite de documente justificative referitoare la situaţia juridical a soicitantilor;

b) analizeaza documentatiile depuse de solicitanti; c) întocmeste raspunsurile la cereri ca a urmare a hotărârii Comisiei de de analiza ; d) intocmeste proiecte de hotarari in ceea ce priveste punerea in aplicatie a hotărârilor comisiei.

CAP.III - DISPOZIŢII FINALE

Art.9 - Prezentul regulament se completează de drept cu prevederile legislaţiei incidente. ADMINISTRATOR PUBLIC PT. DIRECTOR SORIN IACOB DRAGOI LAURA KOSZEGI SEF BIROU CALIN N PIRVA