keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 70/21.02.2017 privind reconsiderarea suprafeţelor spaţiilor verzi ţinând cont de zonele de protecţie şi siguranţă a drumurilor

21.02.2017

Hotararea Consiliului Local 70/21.02.2017
privind reconsiderarea suprafeţelor spaţiilor verzi ţinând cont de zonele de protecţie şi siguranţă a drumurilor


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017 - 4043/20.02.2017, al Primarului Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi problemele minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere avizul Comisiei de Circulaţie cu nr. SC2007-25968/20.11.2007;
Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2) lit.c) şi d), alin (6) lit. a) pct. 11, 13 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Zonele de siguranţă şi de protecţie a drumului pe teritoriul Municipiului Timişoara, definite în acord cu prevederile legale, aşa cum sunt stabilite de Comisia de Circulaţie prin avizul cu nr. SC2007-25968/20.11.2007 şi anume:
I. Zona de siguranţă a drumului va fi de:
- 5 m de la bordura care delimitează partea carosabilă (marginea carosabilului) pentru drumurile de categoria I şi a II-a;
- 3 m de la bordura care delimitează partea carosabilă (marginea carosabilului) pentru drumurile de categoria a III - a şi a IV-a;
II. Zona de protecţie a drumului va fi:
- Strazi de categoria I (magistrale) - 22 metri de la axa drumului;
- Strazi de categoria a II-a (de legătură) - 19 metri de la axa drumului;
- Strazi de categoria a III-a (de colectare) - 13 metri de la axa drumului;
- Strazi de categoria a IV-a (de folosinţă locală) - 11 metri de la axa drumului;
- Pentru intersecţii, zona de protecţie a drumului va fi suprafaţa delimitată de o rază de 35 metri de la intersecţia axelor drumurilor,
care figurează, în Cadastrul verde la data prezentei, vor fi considerate cu această calitate de zonă de siguranţă şi protecţie a drumului odată cu intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, calitate care va fi consemnată ca atare în evidenţa Cadastrului verde.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Direcţia de Mediu şi Direcţia Tehnică din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Corpului de Control şi Antifrauda al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

Page 1 COD FO 53-01, VER. 1

REFERAT privind reconsiderarea suprafeţelor spaţiilor verzi ţinând cont de zonele de protecţie şi

siguranţă a drumurilor

Potrivit art. 2 din OG nr. 43/1997, drumurile sunt căi de comunicaţie terestră special

amenajate pentru circulaţia vehiculelor şi pietonilor. Fac parte integrantă din drum: ampriza şi zonele de siguranţă, suprastructura şi infrastructura drumului, podurile, podeţele, şanţurile, rigolele, viaductele, pasajele denivelate, zonele de sub pasajele rutiere, tunelurile şi alte lucrări de artă, construcţiile de apărare, protecţie şi consolidare, trotuarele, pistele pentru ciclişti, locurile de parcare, oprire şi staţionare, staţiile de taxare, bretelele de acces, drumurile tehnologice amenajate pentru întreţinerea autostrăzilor, indicatoarele de semnalizare rutieră şi alte dotări pentru siguranţa circulaţiei, sistemele inteligente de transport şi instalaţiile aferente, spaţiile de serviciu sau control, spaţiile cuprinse în triunghiul de vizibilitate din intersecţii, spaţiile cuprinse între autostradă şi/sau drum şi bretelele de acces, sistemele pentru protecţia mediului, terenurile şi plantaţiile din zona drumului şi perdelele de protecţie, mai puţin zonele de protecţie.

Conform prevederilor art. 16 alin. (1) din OG nr. 43/1997, zonele de siguranţă sunt suprafeţe de teren situate de o parte şi de cealaltă a amprizei drumului, destinate exclusiv semnalizării rutiere, plantaţiei rutiere sau altor scopuri legate de întreţinerea şi exploatarea drumului, siguranţei circulaţiei ori protecţiei proprietăţilor situate în vecinătatea drumului. Din zonele de siguranţă fac parte şi suprafeţele de teren destinate asigurării vizibilităţii în curbe şi intersecţii, precum şi suprafeţele ocupate de lucrări de consolidare a terenului drumului şi altele asemenea. Realizarea de culturi agricole sau forestiere pe zonele de siguranţă este interzisă.

Zonele de protecţie sunt suprafeţele de teren situate de o parte şi de alta a zonelor de siguranţă, necesare protecţiei şi dezvoltării viitoare a drumului (art. 17 alin. (1) din OG nr. 43/1997).

Zonele de siguranţă şi de protecţie în intravilan se stabilesc prin studii de circulaţie şi prin documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului, cu avizul administratorului drumului (art. 19 alin. (3) din OG nr. 43/1997).

Tinând cont de prevederile legale în vigoare, Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara a stabilit zonele de siguranţă şi de protecţie a drumului pe teritoriul Municipiului Timişoara astfel:

I. Zona de siguranţă a drumului va fi de: - 5 m de la bordura care delimitează partea carosabilă (marginea

carosabilului) pentru drumurile de categoria I şi a II-a - 3 m de la bordura care delimitează partea carosabilă (marginea

carosabilului) pentru drumurile de categoria a III - a şi a IV-a II. Zona de protecţie a drumului va fi:

- Strazi de categoria I-a (magistrale) – 22 metri de la axa drumului;

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA TEHNICĂ SERVICIUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI BIROUL TRANSPORT NR.

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Page 2 COD FO 53-01, VER. 1

- Strazi de categoria II-a (de legătură) – 19 metri de la axa drumului; - Strazi de categoria a III-a (de colectare) – 13 metri de la axa drumului; - Strazi de categoria IV-a (de folosinţă locală) – 11 metri de la axa drumului; - Pentru intersecţii zona de protecţie a drumului va fi suprafaţa delimitată de o

rază de 35 metri de la intersecţia axelor drumurilor. Codul rutier, aprobat prin OUG nr. 195/2002, stipulează faptul că autorităţile administraţiei publice locale iau măsuri pentru menţinerea permanentă în stare tehnică bună a drumurilor pe care le administrează, precum şi pentru iluminarea corespunzătoare a acestora, întocmesc şi actualizează planurile de organizare a circulaţiei pentru localităţile urbane şi iau măsuri pentru realizarea lucrărilor ce se impun în vederea asigurării fluenţei şi siguranţei traficului, precum şi a reducerii nivelurilor de emisii poluante, stabilesc reglementari referitoare la regimul de acces şi circulaţie, staţionare şi parcare pentru diferite categorii de vehicule. În cazul în care administratorul drumului public nu îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în Codul rutier, precum şi în cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum şi a obstacolelor ori lucrărilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravenţional, civil sau penal, în condiţiile legii.

Alin. (9) al articolul 27 din OG nr. 43/1997 precizează că se interzice obturarea vizibilităţii indicatoarelor rutiere prin amplasarea construcţiilor, instalaţiilor, panourilor publicitare, plantaţiilor rutiere şi a oricăror alte obstacole.

Pe drumurile publice se interzice, aşa cum rezultă din prevederile art. 43 din OG nr. 43/1997: ocuparea, sub orice formă, a părţii carosabile, a acostamentului, a zonei de siguranţă a podurilor, a staţiilor mijloacelor de transport în comun, a spaţiilor de control sau serviciu ale administratorului drumului, a şanţurilor, a trotuarelor, a pistelor şi a zonelor de siguranţă ale drumului, precum şi afectarea stării de curăţenie a acestora.

Drumurile trebuie să fie semnalizate şi menţinute în stare tehnică corespunzătoare desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă de către administratorul drumului (art. 40 alin. (1) din OG nr. 43/1997).

Mai mult, vegetaţia amplasată în apropierea drumului public opturează vizibilitatea indicatoarele anulându-le semnificaţia, astfel producându-se evenimente rutier. La elaborarea Planului Urbanistic General s-a ţinut cont de zonele de siguranţă şi de protecţie a drumului pe teritoriul Municipiului Timişoara aşa cum sunt stabilite de Comisia de Circulaţie prin avizul cu nr. SC2007-25968/20.11.2007. Având în vedere cele mai sus menţionate propunem spre aprobare:

- Zonele de siguranţă şi de protecţie a drumului pe teritoriul Municipiului Timişoara, definite în acord cu prevederile legale, aşa cum sunt stabilite de Comisia de Circulaţie prin avizul cu nr. SC2007-25968/20.11.2007 şi anume:

I. Zona de siguranţă a drumului va fi de: - 5 m de la bordura care delimitează partea carosabilă (marginea

carosabilului) pentru drumurile de categoria I şi a II-a - 3 m de la bordura care delimitează partea carosabilă (marginea

carosabilului) pentru drumurile de categoria a III - a şi a IV-a II. Zona de protecţie a drumului va fi:

- Strazi de categoria I-a (magistrale) – 22 metri de la axa drumului; - Strazi de categoria II-a (de legătură) – 19 metri de la axa drumului; - Strazi de categoria a III-a (de colectare) – 13 metri de la axa drumului; - Strazi de categoria IV-a (de folosinţă locală) – 11 metri de la axa drumului;

Page 3 COD FO 53-01, VER. 1

- Pentru intersecţii zona de protecţie a drumului va fi suprafaţa delimitată de o rază de 35 metri de la intersecţia axelor drumurilor.

care figurează, în Cadastrul verde la data prezentei, vor fi considerate cu această calitate de zonă de siguranţă şi protecţie a drumului odată cu intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, calitate care va fi consemnată ca atare în evidenţa Cadastrului verde.

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

ŞEF BIROU, CONSILIER,

CRISTINA GAVRA

NASTASIA POP

SERVICIUL JURIDIC,

CRISTINA BOZAN

DIRECTOR D. DE MEDIU, ADRIAN-AMEDEO BERE SEMEREDI

ŞEF SERV. SP. VERZI ŞI LOC. DE JOACĂ, DIANA –MIHAELA NICA