keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 625/19.12.2014 privind administrarea "Structurii Locale pentru sprijinirea afacerilor în Comuna Dumbrăviţa - Incubator de Afaceri", cod SMIS 26443, investiţie finanţată în parteneriat cu Comuna Dumbrăviţa prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, axa prioritară 1 - D.I.1.1, subdomeniul Poli de creştere

19.12.2014

Hotararea Consiliului Local 625/19.12.2014
privind administrarea "Structurii Locale pentru sprijinirea afacerilor în Comuna Dumbrăviţa - Incubator de Afaceri", cod SMIS 26443, investiţie finanţată în parteneriat cu Comuna Dumbrăviţa prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, axa prioritară 1 - D.I.1.1, subdomeniul Poli de creştere


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014- 33215/10.12.2014, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 241/29.06.2010 privind aprobarea colaborării Municipiului Timişoara cu comuna Dumbrăviţa pentru realizarea în parteneriat a proiectului "Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor în comuna Dumbrăviţa - Incubator de afaceri" şi depunerii acestui proiect spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul de intervenţie 1.1 - Planuri integrate de dezvoltare urbană;
În baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 302/29.07.2010 privind aprobarea participării în parteneriat a Municipiului Timişoara, în calitate de lider de proiect, în cadrul proiectului "Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor în comuna Dumbrăviţa - Incubator de afaceri" în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere" modificată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 168/10.05.2011;
Având în vedere prevederile art. 1-17, art. 36-64, art. 137-152, art. 153`12-153`24, art. 191-203 din Legea nr.31/1990 privind societăţile - republicată şi modificată;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin.(2), lit. a), b), c) şi e), alin (3) lit. c), alin (4) lit. a), alin. (5) lit. a), alin (7) lit. a) şi lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: (1) Se aprobă înfiinţarea societăţii "Start Afaceri T & D" SRL în asociere cu comuna Dumbrăviţa, cu obiect principal de activitate administrarea "Structurii locale pentru sprijinirea afacerilor în comuna Dumbrăviţa - incubator de afaceri" şi cu sediul social în Comuna Dumbrăviţa, str.Bela Bartok nr.4, conform Actului constitutiv - Anexa 1 - care face parte integrantă din hotărâre.

(2) Se mandatează Primarul Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu, pentru semnarea actului constitutiv al societăţii înfiinţate la art.1(1).


Art. 2: Se desemnează reprezentantul Consiliului Local al Municipiului Timişoara, d-nul ANDREI PETRIŞOR, în Adunarea Generală a Asociaţilor.


Art. 3: Administratorul societăţii se mandatează să reprezinte Municipiul Timişoara la încheierea actelor necesare dobândirii personalităţii juridice a societăţii administrator pentru obiectivul "Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor în comuna Dumbrăviţa - Incubator de afaceri" şi să semneze în faţa organelor competente orice acte juridice necesare, în numele Municipiului Timişoara.


Art. 4: Se aprobă suma de 5.000 lei, reprezentând aportul Consiliului Local al Municipiului Timişoara la capitalul social al societăţii, şi alocarea acestei sume în bugetul local al Municipiului Timişoara.


Art. 5: Se acordă către societatea administrator dreptul de folosinţă cu titlu gratuit asupra unui spaţiu în suprafaţă de 18,40 mp, mobilat şi dotat cu echipamente de birotică, reprezentând un birou din cadrul "Structurii locale de sprijinire a afacerilor în comuna Dumbrăviţa - incubator de afaceri", str. Bela Bartok nr. 4, pentru desfăşurarea activităţii societăţii, conform Contractului de comodat - Anexa 2 - care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire se încredinţează Serviciul Juridic, Direcţia Dezvoltare şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.


Art. 7: Prezenta hotărâre se comunică;
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei de Urbanism;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Comunei Dumbrăviţa;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
CIPRIAN JICHICI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: contract_comodat.pdf

1

CONTRACT DE ÎMPRUMUT DE FOLOSINŢĂ - COMODAT nr……… data…………..

I PĂRŢILE CONTRACTANTE Art.1.

1.1 Municipiul Timisoara prin Consiliul Local al Municipiului Timisoara, cu sediul in Timisoara, B-dul C.D.Loga nr. 1, judeţul Timiş, cod poştal 300030, România, cod de înregistrare fiscală nr. RO 14756536, titular al contului nr. ………………., deschis la…………………, reprezentat de domnul Nicolae Robu, având funcţia de Primar şi

1.2 Comuna Dumbrăviţa, prin Consiliul Local al Comunei Dumbrăviţa, cu sediul în Dumbrăviţa, str. Petofi Sandor, nr. 31, judeţul TIMIŞ, cod poştal 307160, România, cod de înregistrare fiscală nr. 4663480, reprezentată legal de domnul Victor Malac, având funcţia de Primar,

în calitate de COMODANT, pe de o parte şi

1.3 START AFACERI T&D SRL, reprezentată de ……………legitimat cu …………….., având calitatea de administrator.

în calitate de COMODATAR. au convenit să încheie prezentul contract de împrumut de folosinţă (comodat):

II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art. 2. Obiectul contractului îl constituie cedarea de COMODANT către COMODATAR, cu titlu gratuit, a dreptului de folosinţă a următorului bun: un spaţiu în suprafaţă de …. mp, mobilat şi dotat cu echipamente de birotică, reprezentând un birou din cadrul „Structurii locale de sprijinire a afacerilor în comuna Dumbrăviţa - incubator de afaceri”, str. Bela Bartok nr. 4, pentru desfăşurarea activităţii societăţii. Predarea-primirea bunului se va consemna în procesul verbal de predare-primire

III. DURATA CONTRACTULUI

Art.3. Prezentul contract se încheie pe o perioadă de 10 ani începând cu data înscrierii societăţii la Oficiul Registrului Comerţului, dată la are COMODANTUL va preda

2

COMODATARULUI spaţiul prevăzut la Art.2 din prezentul contract pe baza provesului verbal de predare-primire. La expirarea termenului prevăzut, părţile pot conveni să prelungească contractul printr-un act adiţional. Notificarea dorinţei de prelungire a contractului se face cu 30 de zile înainte de expirarea contractului.

IV. DREPTURI ŞI OBLIGAŢII

Art.4. Drepturile COMODANTULUI sunt următoarele: a) să rezilieze contractul, în cazul în care COMODATARUL nu-şi respectă obligaţiile prevăzute în prezentul contract; b) să denunţe în mod unilateral contractul de comodat, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local; c) COMODANTUL are dreptul să inspecteze spaţiul prevăzut la Art.2, precum şi modul în care COMODATARUL îşi respectă obligaţiile asumate prin contract. Verificarea se va efectua numai cu notificarea prealabilă a comodatarului în termen de 15 zile, de către reprezentanţii COMODANTULUI. Art.5. Obligaţiile COMODANTULUI sunt următoarele: a) să predea spre folosinţă COMODATARULUI bunul menţionat la Art. 2 din prezentul contract, pe bază de proces-verbal de predare –primire; b) să răspundă de repararea daunelor cauzate de viciile ascunse ale bunului. c) să nu-l împiedice pe COMODATAR să folosească bunul, pe toată durata contractului; Art. 6. Drepturile COMODATARULUI sunt următoarele: a) să i se asigure de către comodant folosinţa bunului pe toată durata contractului; b) să solicite repararea daunelor cauzate de viciile ascunse ale bunului. Art. 7. Obligaţiile COMODATARULUI sunt următoarele: a) să se îngrijească de bunul împrumutat întocmai ca proprietarul acestuia; b) să folosească spaţiul prevăzut la Art.2 potrivit destinaţiei sale, respectiv pentru desfăşurarea activităţii societăţii; c) să suporte, de la data preluării spaţiului, cheltuielile necesare folosinţei acestuia, neavând dreptul să ceară restituirea acestora de la COMODANT; d) să nu transmită folosinţa spaţiului asupra altei persoane - indiferent cu titlu oneros (locaţiune) sau cu titlu gratuit (comodat); e) să solicite acordul scris al COMODANTULUI pentru efectuarea oricăror modificări asupra spaţiului prevăzut la art.2; f) să repare bunul în ipoteza în care acesta a fost avariat, dacă nu dovedeşte că avarierea s-a produs fortuit sau că deteriorarea este consecinţa folosirii potrivit destinaţiei şi fără culpă din partea sa; g) să restituie spaţiul la împlinirea termenului stipulat în prezentul contract. Eventualele investiţii sau îmbunătăţiri efectuate de COMODATAR în perioada de derulare a contractului nu pot fi ridicate, iar contravaloarea lor nu poate fi solicitată.

3

V. RISCURI

Art. 8. Comodatarul va suporta riscul deteriorării sau pieirii bunului în următoarele cazuri: a) întrebuinţarea acestuia contrar destinaţiei sale; b) folosirea bunului după expirarea termenului convenit de părţi prin prezentul contract; c) dacă comodatarul ar fi putut salva bunul împrumutat, atunci când exista pericolul distrugerii acestuia.

VI. ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Art. 9. Prezentul contract îşi încetează efectele în următoarele cazuri: a) prin restituirea bunului de către comodatar înaintea termenului prevăzut în contract; b) la expirarea duratei stabilite în contract, daca părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condiţiile legii; c) prin reziliere, în cazul nerespectării obligaţiilor de către COMODATAR; d) prin desfiinţarea societăţii; e) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de catre comodant, cu un preaviz de 30 de zile. f) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului sau în cazul imposibilităţii obiective a comodatarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri.

VII. FORŢA MAJORĂ ART. 10. Forţa majoră dovedită în condiţiile legii apără de răspundere partea care o invocă. VIII. NOTIFICĂRILE ÎNTRE PĂRŢI

Art. 12. Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părţi, cu cel puţin 15 zile înainte de data la care încetarea urmează să-şi producă efectele. Art. 13. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.

VIII. LITIGII

Art. 14. Părţile au convenit că toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea şi încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor. Art. 15. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.

IX. CLAUZE FINALE

Art. 16. Prevederile prezentului contract se completează cu prevederile legale în vigoare.

4

Art. 17. Prezentul contract s-a încheiat în 4 (patru) exemplare originale, câte 2 (două) pentru fiecare parte. COMODANT COMODATAR

Atasament: Act_constitutiv.pdf

 

ACT CONSTITUTIV AL SOCIETĂŢII

START AFACERI T&D SRL I. ASOCIAŢII 1.1 Municipiul Timişoara cod de înregistrare fiscală nr. 14756536, prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara, cu sediul in Timişoara, B-dul C.D.Loga nr. 1, judeţul Timiş, cod poştal 300030, România, reprezentat de domnul Nicolae Robu, având funcţia de Primar, în calitate de ASOCIAT; 1.2. Comuna Dumbrăviţa, cod de înregistrare fiscală nr. 4663480, prin Consiliul Local al Comunei Dumbrăviţa, cu sediul în Dumbrăviţa, str. Petofi Sandor, nr. 31, judeţul TIMIŞ, cod poştal 307160, România, reprezentată legal de domnul Victor Malac, având funcţia de Primar, in calitate de ASOCIAT; asociaţi fondatori, am hotărât de comun acord să înfiinţăm o societate cu răspundere limitată, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 31/1990, cu modificările şi completările ulterioare, a dispoziţiilor Codului civil şi a celelorlalte dispoziţii legale în vigoare privind societăţile, precum şi cu prevederile prezentului act constitutiv. II. DENUMIREA, FORMA JURIDICĂ, SEDIUL ŞI DURATA SOCIETĂŢII 2.1. Denumirea societăţi este START AFACERI T & D S.R.L., în conformitate cu dovada privind disponibilitatea firmei nr.75896 din 03.12.2014 eliberată de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Timiş. 2.2. În toate actele, scrisorile, publicaţiile, anunţurile,facturile şi alte documente emise de societate, denumirea societăţii va fi urmată de iniţialele S.R.L, sediul, codul unic de înregistrare, atributul fiscal si numărul de ordine din registrul comerţului. 2.3. Societatea este persoană juridică română constituită în forma de societate cu raspundere limitată. 2.4. În cazul în care adunarea generală a asociaţilor va hotărî transformarea formei juridice a societăţii, aceasta transformare va determina în mod obligatoriu modificarea pct. 2.3. precum şi îndeplinirea formalitatilor de autorizare, publicitate, inmatriculare si inregistrare, impuse de lege. 2.5. Sediul societăţii este în România, localitatea Dumbrăviţa, strada Bela Bartok, număr 4, judet Timiş. 2.6. Societatea se constituie pe durata nedeterminată, începand cu data înmatricularii în Registrul Comerţului. 2.7. Data înmatriculării societaţii în Registrul Comerţului este data înfiinţării sale III. OBIECTUL DE ACTIVITATE AL SOCIETĂŢII 3.1. În conformitate cu clasificarea activităţilor din economia naţională, Cod CAEN, societatea are ca obiect urmatoarele activităţi:

 

Cod CAEN 6820 - Închirierea şi subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate – ca activitate principală

3.2. Obiectul societăţii cuprinde de asemenea: Cod CAEN 6832 Administrarea imobilelor pe bază de comision sau contract

Cod CAEN 7022 Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management Cod CAEN 8230 Activităţi de organizare a expozitiilor târgurilor şi congreselor

3.3. Societatea are ca domeniu principal de activitate administrarea obiectivului “Structuri locale de sprijinire a afacerilor în comuna Dumbrăviţa - Incubator de afaceri”. 3.4. Pentru activităţile pe care le va desfăşura societatea, asociaţii se obligă să obţină avizele si autorizaţiile necesare realizării lor. 3.5 Societatea va putea participa, în calitate de acţionar sau asociat, la alte societăţi, în condiţiile legislaţiei în vigoare. IV. CAPITALUL SOCIAL 4.1. Societatea se constituie cu un capital social in numerar de 10.000 lei, divizat în două părţi sociale având fiecare valoarea nominală de 5000 lei. 4.2. Participarea asociatilor fondatori la constituirea capitalului se stabileste astfel: a) Municipiul Timişoara deţine o parte socială, în valoare nominală de 5.000 lei; b) Comuna Dumbrăviţa deţine o parte socială, în valoare nominală de 5.000 lei; 4.3. Cotele de participare, constituite exclusiv in numerar, sunt urmatoarele pentru fiecare asociat in parte: a) Municipiul Timişoara: un procent de 50% b) Comuna Dumbrăviţa: un procent de 50% 4.4. Capitalul social subscris a fost varsat în întregime la data constituirii societăţii. 4.5. În cazul retragerii sau excluderii unuia dintre asociaţi, acesta are dreptul la restituirea contravalorii aportului la capitalul social, evaluat oficial la data respectivă, după deducerea eventualelor creanţe ale societăţii din contravaloarea aportului meţtionat la punctele 4.2. si 4.5. 4.6. Capitalul social poate fi majorat, în baza hotărârii Adunării generale, prin: a)admiterea de noi asociaţi; b)includerea de rezerve sau profituri cuvenite asociaţilor; c)noi aporturi de capital în numerar sau în natura (evaluate de experţi); d)alte modalităţi legale. 4.7. Capitalul social poate fi majorat prin aport, în numerar şi în natură, pe baza hotărârii Adunării Generale a Asociaţilor, cu respectarea prevederilor legale cu privire la constituirea societăţii. 4.8. Reducerea capitalului social se poate face prin hotărârea Adunării generale extraordinare, cu respectarea minimului de capital social prevazut de lege. 4.9. Capitalul social poate fi redus prin: a) micşorarea numarului de părţi sociale; b) reducerea valorii nominale a părţilor sociale; c) dobândirea de către societate a propriilor părţi sociale, urmată de anularea acestora. 4.10. Participarea asociaţilor la beneficii şi pierderi se determină în raport cu numărul şi valoarea parţilor sociale deţinute, conform legii. 4.11. Parţile sociale conferă asociaţilor dreptul să primească dividende.

 

4.12. Cesiunea parţială sau totală a parţilor sociale către terţi se face cu acordul asociaţilor şi cu respectarea dreptului lor de preemţiune, cu indeplinirea condiţiilor de fond şi forma prevăzute de lege. 4.13. Fiecare parte socială dă dreptul asociaţilor la un vot în Adunarea generală. V. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE ASOCIAŢILOR 5.1. Drepturi si obligaţii decurgând din parţile sociale: a) societatea va ţine evidenţa părtilor sociale într-un registru ce se va pastra la sediul societăţii; b) administratorul va elibera, la cerere, un certificat constatator al drepturilor asupra parţilor

sociale, dar cu menţiunea ca acesta nu poate servi ca titlu pentru transmiterea drepturilor constatate, sub sanctiunea nulităţii transmiterii; c) fiecare parte socială transmisă si vărsată conferă posesorului ei un drept proporţional egal, potrivit cu numărul părţilor sociale existente, drept de vot în Adunarea generală, participarea la profit sau la activul social, precum şi alte drepturi prevăzute în Actul constitutiv.

5.2. Drepturi si obligaţii decurgând din exercitarea dreptului de vot: a) hotărârile privind organizarea si funcţionarea societăţii vor fi luate în Adunarea generală, cu

majoritatea absolută a voturilor; b) hotărârile privind modificarea Actului constitutiv al societăţii se iau cu votul tuturor asociaţilor. 5.3. Fiecare asociat este obligat să verse cota sa de participare la capitalul social, în strictă conformitate cu dispoziţiile legii şi ale prezentului Act constitutiv. 5.4. Asociaţii raspund numai în limitele părţilor sociale, obligaţiile societăţii fiind garantate cu capitalul ei social. 5.5. Un creditor al unui asociat poate formula pretenţii numai asupra părţii din beneficiul societăţii care i se va repartiza acestuia de Adunarea generaăa sau asupra cotei-parţi cuvenite la excluderea sau retragerea lui ori la lichidarea societăţii, conform prevederilor Actului constitutiv. VI. ADUNAREA GENERALĂ 6.1. Adunarea generală a asociaţilor este organul de conducere a societăţii şi ia decizii atât în privinţa activităţilor societăţii, cât şi referitor la politicile sale economice şi comerciale. 6.2. Adunarea generală este formată din câte un reprezentant desemnat de fiecare asociat în parte. 6.3. Adunarea generală a asociaţilor are urmatoarele atribuţii principale: a) să discute, să aprobe sau să modifice situaţiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de administrator, respectiv de directorat, de cenzori sau, după caz, de auditorul financiar, şi să fixeze dividendele; b) desemnează administratorul societăţii, comisia de cenzori, lichidatorii, decide contractarea auditului financiar atunci când acesta nu are caracter obligatoriu potrivit legii, stabileşte comisioanele şi indemnizaţiile acestora, eliberarea din sau rechemarea în funcţie; c) stabileşte periodic atribuţiile şi competenţele administratorului specificând care sunt activităţile şi contractele care pot fi realizate sau semnate numai cu aprobarea prealabilă a adunării generale precum şi indicatorii de performanţă pe care acesta trebuie să le atingă; d) aprobă Regulamentul de ordine interioară al societăţii; e) stabileşte competenţele şi responsabilităţile administratorului;

 

f) hotărăşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare şi acordarea de garanţii; g) aprobă repartizarea pe destinţii a profitului net; h) decide atât majorarea, cât şi reducerea capitalului social şi în privinţa cesiunii părţilor sociale; i) decide în privinţa modificărilor aduse actului constitutiv al societăţii; j) decide referitor la întreprinderea de noi investitii majore; k) hotărăşte modalităţile de evaluare pentru determinarea valorii patrimoniului societăţii. l) să stabilească bugetul de venituri si cheltuieli şi, după caz, programul de activitate, pe exerciţiul financiar următor; 6.4. Adunarea generală a asociaţilor este organizată prin convocarea tuturor asociaţilor. Adunarea generală a asociaţilor este de două feluri: ordinară si extraordinară. 6.5. Adunarea generală ordinară se convoacă de către administrator, cel puţin o dată la 6 luni, în scris cu conformare de primire cu cel puţin 10 zile înainte de ziua fixată pentru ţinerea ei. 6.6. Adunările generale extraordinare sunt convocate in urmatoarele situatii: - la cererea oricăruia dintre asociaţi; - la cererea cenzorilor. 6.7. Adunarea generală extraordinară se întruneste ori de câte ori este necesar a se lua o hotărâre pentru: a) schimbarea formei juridice a societăţii; b) mutarea sediului societăţii; c) schimbarea obiectului de activitate al societăţii; d) înfiintarea sau desfiinţarea unor sedii secundare: sucursale, agenţii, reprezentante sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, dacă prin actul constitutiv nu se prevede altfel; e) majorarea capitalului social; f) fuziunea cu alte societăţi sau divizarea societăţii; g) dizolvarea anticipată a societăţii; h) oricare altă modificare a actului constitutiv sau oricare altă hotărâre pentru care este cerută aprobarea Adunării generale extraordinare. 6.8. Adunarea generală decide prin votul unanim al celor doi asociaţi. În caz de dezacord, hotărăşte instnţa de judecată la cererea asociatului interesat. 6.9. Fiecare parte socială dă dreptul la un vot. Un asociat nu poate să-şi exercite dreptul la vot în deliberările adunărilor generale ale asociaţilor referitoare la aporturile sale în natură sau la actele juridice încheiate între ele şi societate. VII. ADMINISTRAREA SOCIETĂŢII 7.1. Conducerea şi administrarea societăţii se va face de către un administrator. 7.2. Numirea administratorului se face de către Adunarea Generală a Asociaţilor dintre persoanele desemnate de asociaţi. Primul administrator al societăţii este: 1). (numele si prenumele)…………….....................…………………domiciliul ............................................................., posesor al B.I./C.I. seria ..... nr. ............. cod numeric personal ........................ eliberat de ..................................... la data de .................... 7.3. Administratorul poate delega drepturile şi obligaţiile sale unei alte persoane numai cu aprobarea adunării generale, în caz de absenţă pe perioadă determinată, prin act notarial în care se vor menţiona durata, obiectul şi limitele mandatului.

 

7.4. Administratorul are următoarele atribuţii: - elaborează şi prezintă adnuării generale, spre aprobare, planul de administrare care include strategia de administrare pe durata mandatului pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă stabilite; - propune organigrama societăţii, numărul de posturi şi regulamentul propriu de funcţionare; - supune anual Adunării generale a asociaţilor, în termen de 90 de zile, de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul contabil şi contul de profit şi cheltuieli al societăţii pe anul în curs; - aprobă regimul de amortizare a mijloacelor fixe şi scoaterea din funcţiune a acestora; - vizează şi propune spre aprobare Adunării generale a asociaţilor bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat la începutul exerciţiului financiar; - prezintă cenzorului cu cel puţin 15 zile înainte de ziua stabilită pentru şedinţa adunării generale a asociaţilor bilanţul exercitiului financiar precedent cu contul de profit şi pierderi, însoţit de raportul său şi de documentele justificative; - orice alte probleme date de lege în competenţa sa. 7.5. Obligaţiile şi răspunderile administratorului sunt reglementate de dispoziţiile referitoare la mandat şi de cele special prevăzute de Legea 31/1990 privind societăţile. 7.6. Administratorul nu poate primi, fără autorizarea adunării asociaţilor, mandatul de administrator în alte societăţi concurente sau având acelaşi obiect de activitate, nici să facă acelaşi fel de comerţ ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sancţiunea revocării şi răspunderii pentru daune. VIII. CONDUCEREA EXECUTIVĂ ŞI RESPONSABILITĂŢILE ACESTEIA 8.1. Executarea operaţiunilor societăţii poate fi încredinţată unui director executiv numit de către Adunarea generală. Directorul executiv reprezintă şi angajează societatea în relaţiile cu terţii, potrivit limitelor de competenţă stabilite de Adunarea generală. În cazul anumitor operaţiuni stabilite de Adunarea generală reprezentarea şi angajarea societăţii se realizează de către administrator. 8.2. Directorul executiv duce la îndeplinire, în limitele prevăzute de lege, hotărârile adunării generale. Obligaţiile şi răspunderile directorului sunt prevăzute de prezentul act, contractul individual de muncă şi de legislaţia în domeniu. 8.3. Directorul executiv organizează activităţile curente, asigurând conducerea operativă a personalului societăţii. 8.4. Directorul executiv va prezenta lunar administratorului rapoarte scrise despre operaţiunile pe care le-a executat. IX. ACTIVITATEA FINANCIAR-CONTABILĂ 9.1. Exerciţiul economic-financiar incepe la 1 ianuarie şi se termină la 31 decembrie al fiecarui an. Primul exerciţiu va incepe la data constituirii societăţii. 9.2. Amortizarea fondurilor fixe se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorilor de amortizare a fondurilor fixe si se includ în contul prestărilor de servicii sau în cheltuielile de circulaţie fiind utilizate pentru înlocuirea mijloacelor fixe şi alte nevoi ale societăţii.

 

9.3. Societatea va întocmi anual bilanţul şi contul de profit si pierderi, va ţine în lei evidenţa activităţii economico-financiare. 9.4. Bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi raportul de gestiune se vor întocmi, în mod obligatoriu, anual, precum şi în situaţia lichidării societăţii; ele se depun în termen de 15 zile de la data Adunării generale, la Oficiul Registrului Comerţului. 9.5. În bugetul de venituri si cheltuieli se pot cuprinde cheltuieli de sponsorizare si de reprezentare în limita procentelor prevăzute de lege, din cifra de afaceri a societăţii. 9.6. Profitul si pierderile vor fi repartizate asociaţilor în proporţii corespunzatoare cotei de contribuţie la capitalul social, după plata impozitelor şi constituirea fondului de rezervă stabilit de Adunarea generală a asociaţilor pe baza bilanţului anual. 9.7. Determinarea profitului net se face conform dispoziţiilor legale şi a prevederilor din actul constitutiv. 9.8. Repartiţia şi încasarea dividendelor se va face la încheierea exerciţiului economico- financiar, dar şi pe parcursul anului, în functie de rezultatele financiare ale societăţii 9.9. În cazul în care societatea înregistrează pierderi, asociaţii sunt obligaţi să analizeze cauzele şi să ia măsurile ce se impun. X. MODIFICAREA FORMEI JURIDICE 10.1. Adunarea generală poate hotărî modificarea formei juridice a societăţii, care devine opozabilă terţilor numai după îndeplinirea formalităţilor de autentificare, autorizare, publicitate, înmatriculare şi înregistrare, cerute de lege la înfiinţare. XI. CONTROLUL ACTIVITĂŢII SOCIETĂŢII 11.1. Oricare dintre asociaţi are dreptul de a cere şi de a primi date privind situaţia patrimoniului, a veniturilor, cheltuielilor, profitului şi pierderilor, precum şi orice alte date legate de activitatea socială şi au acces la toate documentele acesteia. 11.2. Adunarea asociaţilor numeşte în calitate de cenzor/cenzori ________________, ori, un auditor financiar, după caz. 11.3. In lipsa de cenzori sau, după caz, de auditor financiar, fiecare dintre asociaţi care nu este administrator al societăţii va exercita dreptul de control. 11.4. Cenzorii răspund în faţa socieăţtii conform legii, putând fi revocaţi sau suspendaţi de Adunarea generală. XII. EXCLUDEREA SI RETRAGEREA ASOCIAŢILOR 12.1. Poate fi exclus din societate: a) asociatul care, pus în întarziere, nu aduce aportul la care s-a obligat; b) asociatul care comite frauda în dauna societăţii sau se serveşte de semnatura socială sau de capitalul social în folosul lui sau al altora. 12.2. Excluderea se cere instanţei judecătoreşti de către societate sau de către un asociat. Asociatul exclus: a) răspunde de pierderi şi are dreptul la beneficii până în ziua excluderii sale, însa nu va putea cere lichidarea lor până când acestea nu au fost repartizate potrivit actului constitutiv;

 

b) nu are dreptul la o parte proporţională din patrimoniul social, ci numai la o sumă de bani care să reprezinte valoarea acesteia. c) rămâne obligat faţă de terţi pentru operaţiunile făcute de societate până în ziua rămânerii definitive a hotărârii de excludere. 12.3. Poate să se retragă din societate asociatul: a) cu acordul celuilat asociat; b) pentru motive temeinice (in lipsa unor prevederi în actul constitutiv) în baza unei hotărâri a instanţei judecătoresti. 12.4. Drepturile asociatului retras, cuvenite pentru părţile sale sociale, se stabilesc prin acordul asociaţilor ori de un expert desemnat de aceştia sau, în caz de neîntelegere, de instanţa judecătorească. XIII. DIZOLVAREA ŞI LICHIDAREA SOCIETĂŢII 13.1. Au ca efect dizolvarea societăţii şi dau dreptul fiecărui asociat să ceară deschiderea procedurii lichidării acesteia urmatoarele: a) trecerea timpului stabilit pentru durata societăţii; b) imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societăţii sau realizarea acestuia; c) declararea nulităţii societăţii; d) hotărârea Adunării generale; e) hotărârea tribunalului, la cererea oricărui asociat, pentru motive temeinice, precum şi în cazul neîntelegerilor grave dintre asociaţi, care impiedică functionarea societăţii; f) falimentul societăţii; g) în orice alte situaţii, prin hotărîrea Adunarii generale a asociaţilor, luată cu unanimitate de voturi. 13.2. Lichidarea societăţii se face de unul sau mai mulţi lichidatori numiţi de Adunarea generală, care pot fi persoane fizice sau persoane juridice, astfel: a) din momentul intrării în funcţiune a lichidatorilor, mandatul administratorului/administratorilor încetează, acesta/aceştia nemaiputând întreprinde noi operaţiuni în numele societăţii; b) lichidatorii au aceeaşi răspundere ca şi administratorii; c) lichidatorii îşi ândeplinesc mandatul sub controlul Adunării generale; d) lichidatorii pot apărea în faţa instanţelor judecătoreşti şi pot încheia tranzacţii şi compromisuri cu creditorii societăţii; e) lichidatorii îi pot înstiinta pe creditori, printr-un anunţ public, despre lichidarea societăţii, solicitând să îsi prezinte pretenţiile într-un anumit termen; f) lichidatorii care efectuează noi operaţiuni ce nu sunt necesare scopului lichidării răspund, personal şi solidar, de executarea acestora; g) din sumele rezultate ca urmare a lichidării vor fi satisfăcuţi creditorii privilegiati si apoi ceilalti creditori; h) lichidatorii vor intocmi bilantul de lichidare si vor face propuneri de repartizare intre asociaţi a rezultatelor financiare ale lichidării, conform calculului şi repartizării beneficiilor şi pierderilor, aprobat de Adunarea generală, ţinându-se seama de cotele de participare ale acestora la capitalul social, precum şi de activitatea fiecăruia la bunul mers al societăţii; i) pe baza bilanţului de lichidare, lichidatorii vor întocmi acte ce vor urma cursul stabilit de lege, iar după încheierea lichidării, vor cere radierea societăţii din registrul comerţului.

 

XIV. SOLUTIONAREA LITIGIILOR 14.1. Toate neîntelegerile intervenite în legătură cu interpretarea sau executarea prezentului Act constitutiv vor fi soluţionate pe cale amiabilă. 14.2. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instantelor judecătoresti. XV. CLAUZE FINALE 15.1 Încadrarea salariaţilor se face pe baza de contract de muncă cu respectarea prevederilor în vigoare a Legii nr. 53/2003, republicată, şi a regimului de asigurări sociale. 15.2. Eventualele modificări ale prezentului act constitutiv, se vor efectua prin acte adiţionale, cu respectarea dispoziţiilor legale. 15.3. Prezentul act constitutiv intră în vigoare după înmatricularea societăţii în registrul comerţului. 15.4. Prevederile prezentului act constitutiv se completează, de drept, cu dispoziţiile legale referitoare la societăţi. 15.5. Prezentul act constitutiv a fost redactat în ____ exemplare, la data de _________. 15.6. S-au eliberat parţilor ___ exemplare originale.

ASOCIATI,

MUNICIPIUL TIMISOARA COMUNA DUMBRĂVIŢA Nicolae Robu Victor Malac

Primar al Municipiului Timisoara Primar al Comunei Dumbrăviţa

Semnătura Semnătura

Data şi locul Data şi locul

 

Atasament: Referat.pdf

Cod. FO 53-01,ver.1

ROMANIA APROBAT, JUDETUL TIMIS PRIMAR MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECŢIA DEZVOLTARE NICOLAE ROBU Serviciul Proiecte cu Finanţare Locală, Regională, Naţională SC2014 – 33215/10.12.2014

REFERAT privind constituirea societăţii de administrare a obiectivului “Structuri locale pentru sprijinirea

afacerilor în comuna Dumbrăviţa – incubator de afaceri” Proiectul „Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor în comuna Dumbrăviţa - Incubator de afaceri”, SMIS 26443, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul: Poli de creştere, este implementat în parteneriat de către Municipiul Timişoara şi Comuna Dumbrăviţa. Obiectivele colaborării partenerilor în cadrul acestui parteneriat sunt următoarele: 1. Crearea unei structuri locale pentru sprijinirea afacerilor - Incubator de afaceri - în comuna Dumbrăviţa; 2. Administrarea în comun a acestei structuri locale pentru sprijinirea afacerilor - Incubator de afaceri din comuna Dumbrăviţa; Prin proiect a fost realizată o structură de sprijin pentru afaceri de tip incubator. Incubatoarele de afaceri au menirea de a sprijini dezvoltarea spiritului antreprenorial al cetăţenilor, de a susţine start- up-ul şi dezvoltarea IMM-urilor. Incubatorul este localizat în comuna Dumbrăviţa, jud. Timiş, str. Bela Bartok nr.4, într-o zonă cu acces facil atât din punctul de vedere al mijloacelor de transport în comun (M45/viitor Tb.14) cât şi din punctul de vedere al căilor de acces rutiere şi pietonale (DJ691 Timişoara – Lipova). Din punct de vedere constructiv, investiţia este realizată din 2 corpuri de clădire cu următoarele caracteristici: - Corpul A în regim P+2E, găzduieşte următoarele funcţiuni: - parterul: 2 săli polivalente, front desk, copy center, spaţii tehnice, grupuri sanitare şi circulaţii; - etajul 1: 2 spaţii locaţie firme de servicii, 1 spaţiu all inclusive locaţie firme de servicii, 1 birou administraţie incubator, 2 birouri administraţie firme productive, grupuri sanitare, circulaţii; - etajul 2: 3 spaţii locaţie firme de servicii, 1 spaţiu all inclusive locaţie firme de servicii, 2 birouri administraţie firme productive, grupuri sanitare, circulaţii; - Corpul B în regim P – corp tip hală, găzduieşte următoarele funcţiuni: 4 spaţii de producţie/depozitare, vestiare, grupuri sanitare şi circulaţii. Infrastructura este dotată cu reţea IT – telefonie, sistem de sonorizare, utilităţi (apă, canalizare, încălzire, climatizare, energie electrică, gaze naturale), parcare exterioară, platforma de aprovizionare şi spaţii verzi. În conformitate cu planul de afaceri anexă la Cererea de finanţare aprobată prin Contractul de finanţare nr.2659/14.12.2011, la finalizarea investiţiei structura de sprijin a afacerilor va fi administrată de o societate de administrare special înfiinţată în acest sens de către cei doi parteneri. Având în vedere cele de mai sus,

PROPUNEM:

- (1) Aprobarea înfiinţării societăţii „Start Afaceri T & D” SRL în asociere cu comuna Dumbrăviţa, cu obiect principal de activitate administrarea „Structurii locale pentru sprijinirea afacerilor în comuna Dumbrăviţa – incubator de afaceri” şi cu sediul social în Comuna Dumbrăviţa,str.Bela Bartok nr.4, conform Actului constitutiv - Anexa 1 - care face parte

Cod. FO 53-01,ver.1

integrantă din hotărâre; (2). Mandatarea Primarului Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu, pentru semnarea actului constitutiv al societăţii înfiinţate la art.1(1);

- Desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Timişoara în cadrul organelor de conducere a societăţii de administrare, respectiv:

(1) Desemnarea unui reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Timişoara în Adunarea Generală a Asociaţilor: ………………………

(2) Desemnarea administratorului societăţii: ………………………

- Mandatarea administratorului desemnat la art.2(2) să reprezinte Municipiul Timişoara la

încheierea actelor necesare dobândirii personalităţii juridice a societăţii administrator pentru obiectivul „Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor în comuna Dumbrăviţa - Incubator de afaceri” şi să semneze în faţa organelor competente orice acte juridice necesare, în numele Municipiului Timişoara;

- Aprobarea sumei de 5.000 lei reprezentând aportul Consiliului Local al Municipiului Timişoara

la capitalul social al societăţii şi alocarea acestei sume în bugetul local al Municipiului Timişoara;

- Acordarea către societatea administrator a dreptului de folosinţă cu titlu gratuit asupra unui

spaţiu în suprafaţă de 18,40 mp, mobilat şi dotat cu echipamente de birotică, reprezentând un birou din cadrul „Structurii locale de sprijinire a afacerilor în comuna Dumbrăviţa - incubator de afaceri”, str. Bela Bartok nr. 4, pentru desfăşurarea activităţii societăţii, conform Contractului de comodat - Anexa 2 - care face parte integrantă din hotărâre;

- Cu aducerea la îndeplinire se încredinţează Serviciul Juridic, Direcţia Dezvoltare şi Direcţia

Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Director Direcţia Dezvoltare Secretar, Aurelia JUNIE Ioan COJOCARI Şef Serviciu Proiecte cu Finanţare Director Direcţia Economică Locală, Regională, Naţională Smaranda HARACICU Gabriela BICA Manager proiect Director Direcţia Clădiri, Terenuri Daniela GHINEA şi Dotări Diverse Ec. Laura Koszegi

Avizat juridic Cons. Juridic Daniela ŞTEFAN