keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 5/27.01.2009 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara"

27.01.2009

Hotararea Consiliului Local 5/27.01.2009
privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2009 - 859/16.01.2009 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul de intervenţie 1.1 - Planuri integrate de dezvoltare urbană;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, nr. 387/30.09.2008 privind aprobarea delimitării zonei de influenţă a polului naţional de creştere Timişoara;
Având în vedere prevederile Hotărârii de Guvern nr. 998/27.08.2008 pentru desemnarea polilor naţionali de creştere în care se realizează cu prioritate investiţii din programele cu finanţare comunitară şi naţională, modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.149/18.09.2008 şi Hotărârea Guvernului nr.1.513 din 19 noiembrie 2008;
Având în vedere prevederile art. 35, alin. 3,4,5 şi 6 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;
În conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată;
În conformitate cu prevederile art. 11, 12, 13 şi 36, alin.2, lit. e), alin.7, lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă participarea municipiului Timişoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara" în vederea cooperării cu comune din zona sa de influenţă, aşa cum a fost definită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 387/30.09.2008, pentru realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori al furnizării în comun a unor servicii publice.
Art.2:Se aprobă participarea Municipiului Timişoara la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu o contribuţie în valoare de 1.500 lei din bugetul local.

Art.3:Se aprobă Actul constitutiv şi Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara", conform Anexei 1 şi Anexei 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.4:Se aprobă încheierea unui contract de comodat între Municipiul Timişoara şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara"pentru stabilirea sediului acesteia în incinta clădirii Primăriei Municipiului Timişoara din Bv. C.D. Loga, nr. 1, conform Anexei 3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.5:Se desemnează să reprezinte Consiliul Local al Municipiului Timişoara în calitatea de membru fondator al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara" Primarul Municipiului Timişoara, D-l Gheorghe Ciuhandu, cu puteri depline pentru semnarea documentelor de constituire a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara" şi a altor documente necesare în acest scop.

Art.6:Se desemnează să reprezinte Consiliul Local al Municipiului Timişoara în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara" Primarul Municipiului Timişoara şi următoarele persoane:
1. Domnul Simion Moşiu - consilier local;
2. Doamna Claudia Borza - consilier local;
3. Doamna Maria Saracan - consilier local;
4. Domnul Constantin Sandu - consilier local;
5. Doamna Smaranda Popa Radovan - consilier local;
6. Doamna Elena Wolf - consilier local;
7. Domnul Constantin Catană - consilier local;
8. Domnul Valentin Moldovan - consilier local;
9.Domnul Sorin Grindeanu - Viceprimarul Municipiului Timişoara;
10.Domnul Radu Ţoancă - consilier local;
11.Domnul Traian Stoia - consilier local;
12.Domnul Francisc Szabo - consilier local;
13.Domnul Ciprian Jichici - consilier local;
14. Doamna Adriana Blaj - consilier local.

Art.7: Se desemnează dna. Simona Mateescu, cu cetăţenie română, născută la data de 30.09.1982, domiciliată în Timişoara, str. Leandrului nr. 25, ap. 14, titulară a C.I. seria TM, nr. 503414, eliberată de Municipiul Timişoara, ca persoană împuternicită să îndeplinească procedurile prevăzute de lege pentru înregistrarea Asociaţiei la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de pe lângă grefa Judecătoriei Timişoara.

Art. 8: Se desemnează doamna Popovici Mirela, cu cetăţenie română, născută la data de 30.05.1975,domiciliată în Timişoara, Int.Lugojului nr.9, sc.B, ap.6, titulară a C.I. seria TM, nr.483983, eliberată de S.P.C.L.E.P. Timişoara, ca prim cenzor al asociaţiei".

Art.9: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare, Direcţia Economică şi Direcţia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.10:Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Serviciului Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană;
- Direcţiei Poliţia Comunitară;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Membrilor Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Polul de creştere Timişoara";
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa3.pdf

1

Anexa 3 la HCL nr. _____________

CONTRACT DE ÎMPRUMUT DE FOLOSINŢĂ - COMODAT nr……… data…………..

I PĂRŢILE CONTRACTANTE Art.1. Art.1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, B-dul C.D. Loga, nr.1, cod poştal 300030, CUI RO 14756536, tel: 0256-490363, fax: 0256-490635, e-mail: [email protected], reprezentat de domnul ing. Adrian Orza, Viceprimar, şi de d-na ec. Smaranda Haracicu Director Economic, în calitate de COMODANT, pe de o parte şi ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ „Polul de creştere Timişoara” (denumită în continuare „Asociaţia”), în calitate de COMODATAR, reprezentată de dl. Dr. ing. Gheorghe Ciuhandu, legitimat cu B.I /C.I. seria ..., nr. ....., eliberat/ă de ................................., la data de ...................., având calitatea de Preşedinte al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara. . au convenit să încheie prezentul contract de împrumut de folosinţă (comodat):

II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art. 2. Obiectul contractului îl constituie cedarea de COMODANT către COMODATAR, cu titlu gratuit, a dreptului de folosinţă a următorului bun: un spaţiu în suprafaţă de 12 mp, reprezentând biroul de la camera 119 din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara din Bv. CD Loga nr. 1, pentru desfăşurarea activităţii Asociaţiei.

III. DURATA CONTRACTULUI

Art.3. Prezentul contract se încheie pe perioada de existenţă a Asociaţiei şi atâta timp cât din Asociaţie face parte şi Municipiul Timişoara, începând cu data înscrierii Asociaţiei în Registrul Asociaţiilor şi fundaţiilor, dată la care COMODANTUL va preda COMODATARULUI spaţiul prevăzut la Art.2 din prezentul contract.

2

IV. DREPTURI ŞI OBLIGAŢII

Art.4. Drepturile COMODANTULUI sunt următoarele: a) să rezilieze contractul, în cazul în care COMODATARUL nu-şi respectă obligaţiile prevăzute în prezentul contract; b) să denunţe în mod unilateral contractul de comodat, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local; c) COMODANTUL are dreptul să inspecteze spaţiul prevăzut la Art.2, precum şi modul în care COMODATARUL îşi respectă obligaţiile asumate prin contract. Verificarea se va efectua numai cu notificarea prealabilă a comodatarului în termen de 15 zile, de către reprezentanţii COMODANTULUI. Art.5. Obligaţiile COMODANTULUI sunt următoarele: a) să pună la dispoziţia COMODATARULUI bunul precizat la Art. 2 din prezentul contract; b) să nu-l împiedice pe COMODATAR să folosească bunul, pe toată durata contractului; c) să îi restituie COMODATARULUI cheltuielile extraordinare, necesare şi urgente făcute de acesta pe parcursul executării contractului, pentru conservarea bunului (art. 1574 C. civ.); d) să îl despăgubească pe COMODATAR pentru prejudiciile pe care acesta le-a suferit din cauza viciilor ascunse ale lucrului împrumutat, vicii pe care comodantul le-a cunoscut, însă nu l-a informat despre acestea pe comodatar (art. 1575 C. civ.). Art. 6. Drepturile COMODATARULUI sunt următoarele: a) să i se asigure de către comodant folosinţa bunului pe toată durata contractului; b) să ceară restituirea cheltuielilor extraordinare, necesare şi urgente făcute de acesta pe parcursul executării contractului, pentru conservarea bunului; c) să reţină bunul până când comodantul îi va remite cheltuielile de conservare a bunului. Art. 7. Obligaţiile COMODATARULUI sunt următoarele: a) să se îngrijească de bunul împrumutat întocmai ca proprietarul acestuia; b) să folosească spaţiul prevăzut la Art.2 potrivit destinaţiei sale, respectiv pentru desfăşurarea activităţii Asociaţiei; c) să suporte, de la data preluării spaţiului, cheltuielile necesare folosinţei acestuia, neavând dreptul să ceară restituirea acestora de la COMODANT; d) să nu transmită folosinţa spaţiului asupra altei persoane - indiferent cu titlu oneros (locaţiune) sau cu titlu gratuit (comodat); e) să solicite acordul scris al COMODANTULUI pentru efectuarea oricăror modificări asupra spaţiului prevăzut la art.2; f) să repare bunul în ipoteza în care acesta a fost avariat, dacă nu dovedeşte că avarierea s-a produs fortuit sau că deteriorarea este consecinţa folosirii potrivit destinaţiei şi fără culpă din partea sa; g) să restituie spaţiul la împlinirea termenului stipulat în prezentul contract. Eventualele investiţii sau îmbunătăţiri efectuate de COMODATAR în perioada de derulare a contractului nu pot fi ridicate, iar contravaloarea lor nu poate fi solicitată.

3

V. RISCURI

Art. 8. Comodatarul va suporta riscul deteriorării sau pieirii bunului în următoarele cazuri: a) întrebuinţarea acestuia contrar destinaţiei sale; b) folosirea bunului după expirarea termenului convenit de părţi prin prezentul contract; c) dacă comodatarul ar fi putut salva bunul împrumutat, atunci când exista pericolul distrugerii acestuia.

VI. ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Art. 9. Prezentul contract îşi încetează efectele în următoarele cazuri: a) prin restituirea bunului de către comodatar înaintea termenului prevăzut în contract; b) la expirarea duratei stabilite în contract, daca părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condiţiile legii; c) prin reziliere, în cazul nerespectării obligaţiilor de către COMODATAR; d) prin desfiinţarea Asociaţiei; e) prin retragerea Municipiului Timişoara din Asociaţie; f) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de catre comodant, cu un preaviz de 30 de zile. g) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului sau în cazul imposibilităţii obiective a comodatarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri.

VII. FORŢA MAJORĂ ART. 10. Forţa majoră exonerează părţile de răspundere în cazul executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Art. 11. Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil ori insurmontabil, apărut după încheierea contractului, care împiedică părţile să-şi execute obligaţiile asumate. VIII. NOTIFICĂRILE ÎNTRE PĂRŢI

Art. 12. Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părţi, cu cel puţin 15 zile înainte de data la care încetarea urmează să-şi producă efectele. Art. 13. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.

VIII. LITIGII

Art. 14. Părţile au convenit că toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea şi încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor.

4

Art. 15. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.

IX. CLAUZE FINALE

Art. 16. Prevederile prezentului contract se completează cu prevederile legale în vigoare. Art. 17. Prezentul contract s-a încheiat în 4 (patru) exemplare originale, câte 2 (două) pentru fiecare parte. COMODANT COMODATAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Asociaţia De Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara” VICEPRIMAR Preşedintele Asociaţiei Ing. Adrian Orza Dr. ing. Gheorghe Ciuhandu DIRECTOR ECONOMIC Ec. Smaranda Haracicu ŞEF SERVICIUL ACHIZIŢII PUBLICE Ec. Cristina Scutariu AVIZAT JURIDIC

Atasament: referat.pdf

FP 53-01, Ver. 1 1

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu DIRECŢIA DEZVOLTARE SERVICIUL DEZVOLTARE LOCALĂ ŞI INTEGRARE EUROPEANĂ SC2009 – 859/16.01.2009

REFERAT privind aprobarea participării municipiului Timişoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare

Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara”

În concordanţă cu politica de coeziune a Uniunii Europene, cu Strategia de Dezvoltare Teritorială a României pentru perioada 2007 – 2030, Cadrul Naţional Strategic de Referinţă (2007 – 2013) a stabilit ca obiectiv de dezvoltare naţională echilibrată implementarea unei strategii pentru dezvoltarea polilor de creştere existenţi sau în formare.

Polii de creştere sunt definiţi ca zone cuprinzând nuclee (centre) urbane şi arealele lor înconjurătoare, care au capacitatea de a răspândi dezvoltarea economică în zonele adiacente şi în care se vor concentra investiţiile publice cu scopul maximizării impactului asupra dezvoltării regionale. Astfel, prin Hotărârea de Guvern nr. 998/27.08.2008 pentru desemnarea polilor naţionali de creştere în care se realizează cu prioritate investiţii din programele cu finanţare comunitară şi naţională, modificată prin H.G. nr. 1.149/18.09.2008, municipiul Timişoara a fost desemnat ca pol de creştere, alături de următoarele municipii: Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi şi Ploieşti. La nivelul Consiliului Local al Municipiului Timişoara s-a aprobat HCL nr. 387 din 30.09.2008 privind aprobarea delimitării zonei de influenţă a polului naţional de creştere Timişoara, aceasta fiind alcătuită din următoarele 15 comune: Dumbrăviţa, Ghiroda, Moşniţa Nouă, Giroc, Şag, Sînmihaiu Român, Săcălaz, Dudeştii Noi, Sînandrei, Remetea Mare, Bucovăţ, Giarmata, Becicherecu Mic, Orţişoara şi Pişchia. Programul Operaţional Regional (POR) este documentul strategic care implementează elemente ale Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională din cadrul Planului Naţional de Dezvoltare (PND) şi contribuie, alături de celelalte programe operaţionale (e.g. Programul Operaţional Sectorial Infrastructura de Transport, Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice), la realizarea obiectivului Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională şi al Cadrului Naţional Strategic de Referinţă, respectiv diminuarea disparităţilor de dezvoltare economică şi socială dintre România şi media dezvoltării statelor membre ale UE. Axa prioritară 1 a Programului Operaţional Regional are ca obiectiv creşterea calităţii vieţii şi crearea de noi locuri de muncă, prin reabilitarea infrastructurii urbane şi îmbunătăţirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum şi prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor şi a antreprenoriatului.

FP 53-01, Ver. 1 2

În cazul polilor de creştere, în vederea accesării fondurilor este necesară elaborarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (P.I.D.U.), document de planificare comprehensivă a dezvoltării întregului areal al polului de creştere, în care se corelează politicile sectoriale - economice, sociale, de mediu, transport - cu politicile teritoriale şi se implementează prin proiecte individuale, în scopul realizării unei dezvoltări durabile.

Strategia şi planul de acţiune vor miza în mod special pe obţinerea unui teritoriu competitiv prin valorificarea oportunităţilor de dezvoltare pe cele trei coordonate principale de infrastructură: urbană, economică şi socială. O cerinţă obligatorie impusă de Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Locuinţelor pentru depunerea planului integrat de dezvoltare la nivelul polului de creştere este asocierea între municipiu şi localităţile din arealul (zona) de influenţă care constituie polul de creştere, sub forma unei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară, definită potrivit prevederilor Legii administraţiei publice locale nr.215/2001. Asociaţia de dezvoltare intercomunitară reprezintă o structură de cooperare cu personalitate juridică, înfiinţată în condiţiile legii de unităţile administrativ-teritoriale, pentru realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori furnizarea în comun a unor servicii publice. Asocierea dintre Municipiul Timişoara şi localităţile din arealul (zona) de influenţă, în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară asigură identificarea reală şi evaluarea priorităţilor de rezolvare a problemelor cu care se confruntă localităţile din din polul de creştere pentru elaborarea, dezvoltarea şi implementerea Planului integrat de dezvoltare urbană.

Pentru atingerea obiectivelor mai sus menţionate, s-a hotărât înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara”, care va avea sediul în incinta clădirii Primăriei Municipiului Timişoara din Bv. C.D. Loga, nr. 1, conform contractului de comodat anexă prezentului referat.

Având în vedere cele menţionate mai sus,

PROPUNEM comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara spre aprobare:

- participarea municipiului Timişoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara” în vederea cooperării cu comune din zona sa de influenţă, aşa cum a fost definită prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Timişoara nr. 387 din 30.09.2008, pentru realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori al furnizării în comun a unor servicii publice. - participarea Municipiului Timişoara la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu o contribuţie în valoare de 1.500 lei din bugetul local. - Actul constitutiv şi Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara”, conform Anexei 1 şi Anexei 2.

FP 53-01, Ver. 1 3

- încheierea unui contract de comodat între Municipiul Timişoara şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara” pentru stabilirea sediului acesteia în incinta clădirii Primăriei Municipiului Timişoara din Bv. C.D. Loga, nr. 1, conform Anexei 3. - desemnarea Primarului Municipiului Timişoara, D-l Gheorghe Ciuhandu, să reprezinte Consiliul Local al Municipiului Timişoara în calitatea de membru fondator al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara”, cu puteri depline pentru semnarea documentelor de constituire a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara” şi a altor documente necesare în acest scop. - desemnarea Primarului Municipiului Timişoara şi a 14 persoane să reprezinte Consiliul Local al Municipiului Timişoara în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Polul de creştere Timişoara”. - desemnarea dnei. Simona Mateescu, de cetăţenie română, născută la data de 30.09.1982, domiciliată în Timişoara, str. Leandrului nr. 25, ap. 14, titulară a C.I. seria TM, nr. 503414, eliberată de Municipiul Timişoara, ca persoană împuternicită să îndeplinească procedurile prevăzute de lege pentru înregistrarea Asociaţiei la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de pe lângă grefa Judecătoriei Timişoara. - Primarul Municipiului Timişoara va numi, prin dispoziţie, primul cenzor al Asociaţiei. Director Direcţia Dezvoltare Serviciul Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană Arh. Aurelia Junie Ec. Adriana Deaconu Director Direcţia Economică Şef Serviciul Achiziţii Publice Ec. Smaranda Haracicu Ec. Cristina Scutariu

Avizat juridic Cons. Juridic Mirela Lasuschevici

Redactat Cons. Claudia Bălulescu

Atasament: Anexa_1_Act_constitutiv.pdf

1

Anexa 1 la HCL nr.5/27.01.2009

ACTUL CONSTITUTIV al ASOCIAŢIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ

„POLUL DE CREŞTERE TIMIŞOARA” Capitolul I Datele de identificare a membrilor asociaţi Capitolul II Exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus Capitolul III Denumirea, sediul, forma juridică şi durata de funcţionare a

Asociaţiei Capitolul VI Patrimoniul iniţial al Asociaţiei Capitolul V Primele organe de conducere, administrare şi control ale

Asociaţiei Capitolul VI Dispoziţii finale

2

Capitolul I Datele de identificare a membrilor asociaţiei Art.1. – Unităţile administrative- teritoriale reprezentate de primari, care se constituie, în baza art. 11 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara”, în conformitate cu Ordonanţa de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, actualizată, şi ale Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 387/30.09.2008 privind delimitarea zonei de influenţă a polului naţional de creştere Timişoara, sunt următoarele: 1. Municipiul Timişoara, prin Consiliul Local al municipiului Timişoara, cu sediul în

Timişoara, Bvd. C.D. Loga, nr. 1, jud. Timiş, cod 300030, reprezentat de D-l Gheorghe CIUHANDU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. ___________ ;

2. Judeţul Timiş, prin Consiliul Judeţean Timiş, cu sediul

..............................................................., reprezentat de D-l Constantin OSTAFICIUC, CNP ................................................, în calitate de Preşedinte, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. ___________ ;

3. Comuna Becicherecu Mic, prin Consiliul Local al comunei Becicherecu Mic, cu

sediul în Becicherecu Mic, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Constantin BUZATU, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 49 din 30.10.2008;

4. Comuna Bucovăţ, prin Consiliul Local Bucovăţ, cu sediul în Bucovăţ, str.

.................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Tiberiu Ionel JIVAN, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 30 din 10.11.2008 ;

5. Comuna Dudeştii Noi, prin Consiliul Local al comunei Dudeştii Noi, cu sediul în

Dudeştii Noi, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Alin Adrian NICA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 36 din 17.11.2008 ;

3

6. Comuna Dumbrăviţa, prin Consiliul Local al comunei Dumbrăviţa, cu sediul în Dumbrăviţa str. .................... nr. …., jud. Timiş, cod poştal ..............., reprezentat de Geza SZILAGYI , CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 47 din 27.11.2008;

7. Comuna Ghiroda, prin Consiliul Local al comunei Ghiroda, cu sediul în Ghiroda,

Str. Victoria nr. 46, jud. Timiş, cod poştal 307200, reprezentat de Vasile CĂDARIU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 69 din 22.12.2008;

8. Comuna Giarmata, prin Consiliul Local al comunei Giarmata, cu sediul în

Giarmata, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ion DELVAI, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 50 din 18.12.2008;

9. Comuna Giroc, prin Consiliul Local al comunei Giroc, cu sediul în Giroc, str.

Semenic nr. 54, jud. Timiş, cod poştal 307220, reprezentat de Iosif-Ionel TOMA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 45 din 28.10.2008;

10. Comuna Moşniţa Nouă, prin Consiliul Local al comunei Moşniţa Nouă, cu sediul în

Moşniţa Nouă, str. .................... nr. 73, jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ioan SORINCĂU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 111 din 16.12.2008;

11. Comuna Orţişoara, prin Consiliul Local al comunei Orţişoara, cu sediul în

Orţişoara, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Gheorghe Aleodor SOBOLU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 50 din 31.10.2008 ;

12. Comuna Pişchia, prin Consiliul Local al comunei Pişchia, cu sediul în Pişchia, str.

.................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ioan SAS, CNP

................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 29 din 28.10.2008 ;

4

13. Comuna Remetea Mare, prin Consiliul Local al comnei Remetea Mare, cu sediul în Remetea Mare, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ilie GOLUBOV, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 25 din 23.10.2008;

14. Comuna Săcălaz prin Consiliul Local al comunei Săcălaz, cu sediul în Săcălaz, str.

.................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ilie TODAŞCĂ, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 100 din 28.11.2008 ;

15. Comuna Sînmihaiu Român, prin Consiliul Local al comunei Sânmihaiu Român,

cu sediul în Sânmihaiu Român, str. .................... nr.1, jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Viorel BARA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 91/30.11.2008 ;

16. Comuna Şag, prin Consiliul Local al comunei Şag, cu sediul în Şag, str.

.................... nr. , jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Venus OPREA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 39 din 27.11.2008 ;

Capitolul II Exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus

Art. 2. (1) – Reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale menţionate la art.1, în calitate de persoane juridice, au hotărât constituirea Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară „Polul de Creştere Timişoara”, în conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, ale O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, actualizată, ale H.G. nr. 998/27.08.2008 pentru desemnarea polilor naţionali de creştere în care se realizează cu prioritate investiţii din programele cu finanţare comunitară şi naţională, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 387/30.09.2008 privind delimitarea zonei de influenţă a polului naţional de creştere Timişoara, în scopul cooperării între unităţile administrativ-teritoriale membre, pentru realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori al furnizării în comun a unor servicii publice.

5

(2) – Asociaţia de dezvoltare intercomunitară „Polul de creştere Timişoara” se va constitui în cadrul legislativ existent, în condiţiile păstrării autonomiei fiecărei unităţi administrativ-teritoriale membre. Capitolul III Denumirea, sediul, forma juridică şi durata de funcţionare a Asociaţiei Art. 3. – Denumirea asociaţiei este Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara” (denumită în continuare „Asociaţia”), conform dovezii privind disponibilitatea denumirii nr. 67242 din 14.11.2008, eliberată de Ministerul Justiţiei. Asociaţia va avea ştampilă şi însemne proprii. Art. 4. – (1) Sediul Asociaţiei este în România, judeţul Timiş, Municipiul Timişoara, Bv. C.D. Loga nr.1, cod poştal 300030. (2) Sediul Asociaţiei poate fi schimbat de Consiliul Director. Art. 5. – Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara” este persoană juridică română de drept privat şi de utilitate publică. Art. 6. – Asociaţia este constituită pe o durată nedeterminată, începând cu data înscrierii sale în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, iar dizolvarea nu poate avea loc mai devreme de 31 decembrie 2020. Capitolul IV Patrimoniul iniţial al Asociaţiei Art. 7. (1) - Activul patrimonial la data constituirii Asociaţiei este de 3.000 Ron şi se constituie din contribuţii financiare din partea fiecărui membru asociat. (2) Asociaţii vor participa la constituirea patrimoniului iniţial cu suma de 100 Ron/reprezentant în Adunarea Generală. Structura aportului asociaţilor în vederea constituirii patrimoniului iniţial este următoarea:

Denumire unitate administrativ teritorială

Aport

Municipiul Timişoara 1.500 Ron Judeţul Timiş 100 Ron

Comuna Becicherecu Mic 100 Ron Comuna Bucovăţ 100 Ron

Comuna Dudeştii Noi 100 Ron

6

Comuna Dumbrăviţa 100 Ron Comuna Ghiroda 100 Ron Comuna Giarmata 100 Ron

Comuna Giroc 100 Ron Comuna Moşniţa Nouă 100 Ron

Comuna Orţişoara 100 Ron Comuna Pişchia 100 Ron

Comuna Remetea Mare 100 Ron Comuna Săcălaz 100 Ron

Comuna Sînmihaiu Român 100 Ron Comuna Şag 100 Ron

(3) În situaţia acceptării de noi membri în asociaţie aceştia vor contribui la patrimoniul Asociaţiei în conformitate cu prevederile alin.2. Capitolul V Primele organe de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei Art. 8. (1) - Adunarea Generală este organul suprem de conducere, alcătuit din totalitatea membrilor Asociaţiei. Cu excepţia Consiliului Judeţean Timiş, numărul reprezentanţilor membrilor va fi în proporţie cu populaţia, un reprezentant la 20.000 locuitori, dar nu mai puţin de un reprezentant de fiecare membru. Consiliul Judeţean Timiş va fi reprezentat de 1 persoană. În situaţia acceptării de noi membri în asociaţie, unităţile administrativ- teritoriale care au dobândit calitatea de membri asociaţi vor fi reprezentaţi în Adunarea Generală a Asociaţiei în mod similar. Numărul total al reprezentaţilor în Adunarea Generală este, la momentul constituirii, de 30 de persoane, structurat dupa cum urmează:

Denumirea unităţii administrativ teritoriale

Număr reprezentanţi

Nume

Municipiul Timişoara 15 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.

7

Judeţul Timiş 1 Comuna Dumbrăviţa 1

Comuna Ghiroda 1 Comuna Moşniţa Nouă 1

Comuna Giroc 1 Comuna Şag 1

Comuna Sînmihaiu Român 1 Comuna Săcălaz 1

Comuna Dudeştii Noi 1 Comuna Remetea Mare 1

Comuna Bucovăţ 1 Comuna Giarmata 1

Comuna Becicherecu Mic 1 Comuna Orţişoara 1 Comuna Pişchia 1

(2) Preşedintele Asociaţiei este Primarul Municipiului Timişoara. Art. 9. (1) - Consiliul Director este organul executiv de conducere al Asociaţiei, format din Preşedintele Asociaţiei şi încă 2 (doi) membri numiţi de Adunarea Generală pe o perioada de 2 ani. Componenţa Consiliului Director va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociaţiei, utilizând principiul reprezentării prin rotaţie. (2) Preşedintele Asociaţiei este şi Preşedintele Consiliului Director. (3) Sunt numiţi în calitate de membri ai primului Consiliul Director: - Dl. Gheorghe Ciuhandu, Preşedintele Consiliului Director - Dl. Ilie Todaşcă - Dl. Iosif-Ionel TOMA Art. 10. (1) Controlul financiar intern al asociaţiei este asigurat de un cenzor numit de Adunarea Generală, la propunerea Consiliului Director, pe o perioadă de 2 (doi) ani, cu posibilitatea prelungirii. Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori. (2) Primul cenzor al asociaţiei este dna. Popovici Mirela, cu cetăţenie română, născută la data de 30.05.1975, domiciliată în Timişoara, Int. Lugojului nr.9, sc. B, ap. 6, titulară a C.I. seria TM, nr. 483983, eliberată de S.P.C.L.E.P. Timişoara. Art.11. Atribuţiile organelor de conducere, administrare şi control sunt prevăzute în Statutul asociaţiei. Capitolul VI Dispoziţii finale Art.12. Persoane împuternicite

8

Pentru desfăşurarea procedurii de dobândire a personalităţii juridice a Asociaţiei se împuterniceşte dna. Simona Mateescu, cu cetăţenie română, născută la data de 30.09.1982, domiciliată în Timişoara str. Leandrului nr. 25, ap. 14, titular al C.I. seria TM, nr. 503414., eliberată de Municipiul Timişoara. Prezentul Act constitutiv a fost semnat în .......................(...............) exemplare originale, azi, ..........................., data autentificării sale. Semnăturile asociaţilor Municipiul Timişoara Prin D/l Gheorghe CIUHANDU, în calitate de Primar _________________________ Judeţul Timiş Prin D/l Constantin OSTAFICIUC, în calitate de Preşedinte al Consiliului Judeţean _________________________ Comuna Becicherecu Mic Prin D/l Constantin BUZATU, în calitate de Primar _________________________ Comuna Bucovăţ Prin D/l Tiberiu Ionel JIVAN, în calitate de Primar _________________________ Comuna Dudeştii Noi Prin D/l Alin Adrian NICA, în calitate de Primar _________________________ Comuna Dumbrăviţa Prin D/l Geza SZILAGYI , în calitate de Primar _________________________

9

Comuna Ghiroda Prin D/l Vasile CĂDARIU, în calitate de Primar _________________________ Comuna Giarmata Prin D/l Ion DELVAI, în calitate de Primar _________________________ Comuna Giroc Prin D/l Iosif-Ionel TOMA, în calitate de Primar _________________________ Comuna Moşniţa Nouă Prin D/l Ioan SORINCĂU, în calitate de Primar _________________________ Comuna Orţişoara Prin D/l Gheorghe Aleodor SOBOLU, în calitate de Primar _________________________ Comuna Pişchia Prin D/l Ioan SAS, în calitate de Primar _________________________ Comuna Remetea Mare Prin D/l Ilie GOLUBOV, în calitate de Primar _________________________ Comuna Săcălaz Prin D/l Ilie TODAŞCĂ, în calitate de Primar _________________________ Comuna Sînmihaiu Român Prin D/l Viorel BARA, în calitate de Primar _________________________

10

Comuna Şag Prin D/l Venus OPREA, în calitate de Primar _________________________

Atasament: Anexa_2_statut.pdf

1

Anexa 2 la HCL nr.5/27.01.2009

STATUTUL ASOCIAŢIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ

„POLUL DE CREŞTERE TIMIŞOARA”

Capitolul I Datele de identificare a membrilor asociaţi Capitolul II Exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus Capitolul III Denumirea, sediul, forma juridică şi durata de funcţionare a

Asociaţiei Capitolul IV Scopul şi obiectivele Asociaţiei Capitolul V Categoriile de resurse patrimoniale ale Asociaţiei Capitolul VI Calitatea, drepturile şi obligaţiile membrilor asociaţi Capitolul VII Organele de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei Capitolul VIII Modificarea Actului constitutiv şi a Statului Asociaţiei Capitolul IX Dizolvarea Asociaţiei Capitolul X Lichidarea Asociaţiei Capitolul XI Dispoziţii finale

2

Capitolul I Datele de identificare a membrilor asociaţiei Art.1. - Unităţile administrative- teritoriale reprezentate de primari, care se constituie, în baza art. 11 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara”, în conformitate cu Ordonanţa de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, actualizată, şi ale Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 387/30.09.2008 privind delimitarea zonei de influenţă a polului naţional de creştere Timişoara, sunt următoarele: 1. Municipiul Timişoara, prin Consiliul Local al municipiului Timişoara, cu sediul în

Timişoara, Bvd. C.D. Loga, nr. 1, jud. Timiş, cod 300030, reprezentat de D-l Gheorghe CIUHANDU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. ___________ ;

2. Judeţul Timiş, prin Consiliul Judeţean Timiş, cu sediul

..............................................................., reprezentat de D-l Constantin OSTAFICIUC, CNP ................................................, în calitate de Preşedinte, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. ___________ ;

3. Comuna Becicherecu Mic, prin Consiliul Local al comunei Becicherecu Mic, cu

sediul în Becicherecu Mic, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Constantin BUZATU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 49 din 30.10.2008;

4. Comuna Bucovăţ, prin Consiliul Local Bucovăţ, cu sediul în Bucovăţ, str.

.................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Tiberiu Ionel JIVAN, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 30 din 10.11.2008 ;

5. Comuna Dudeştii Noi, prin Consiliul Local al comunei Dudeştii Noi, cu sediul în

Dudeştii Noi, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Alin Adrian NICA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 36 din 17.11.2008 ;

3

6. Comuna Dumbrăviţa, prin Consiliul Local al comunei Dumbrăviţa, cu sediul în Dumbrăviţa str. .................... nr. …., jud. Timiş, cod poştal ..............., reprezentat de Geza SZILAGYI , CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 47 din 27.11.2008;

7. Comuna Ghiroda, prin Consiliul Local al comunei Ghiroda, cu sediul în Ghiroda,

Str. Victoria nr. 46, jud. Timiş, cod poştal 307200, reprezentat de Vasile CĂDARIU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 69 din 22.12.2008;

8. Comuna Giarmata, prin Consiliul Local al comunei Giarmata, cu sediul în

Giarmata, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ion DELVAI, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 50 din 18.12.2008;

9. Comuna Giroc, prin Consiliul Local al comunei Giroc, cu sediul în Giroc, str.

Semenic nr. 54, jud. Timiş, cod poştal 307220, reprezentat de Iosif-Ionel TOMA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 45 din 28.10.2008;

10. Comuna Moşniţa Nouă, prin Consiliul Local al comunei Moşniţa Nouă, cu sediul în

Moşniţa Nouă, str. .................... nr. 73, jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ioan SORINCĂU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 111 din 16.12.2008;

11. Comuna Orţişoara, prin Consiliul Local al comunei Orţişoara, cu sediul în

Orţişoara, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Gheorghe Aleodor SOBOLU, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 50 din 31.10.2008 ;

12. Comuna Pişchia, prin Consiliul Local al comunei Pişchia, cu sediul în Pişchia, str.

.................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ioan SAS, CNP

................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 29 din 28.10.2008 ;

4

13. Comuna Remetea Mare, prin Consiliul Local al comnei Remetea Mare, cu sediul în Remetea Mare, str. .................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ilie GOLUBOV, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 25 din 23.10.2008;

14. Comuna Săcălaz prin Consiliul Local al comunei Săcălaz, cu sediul în Săcălaz, str.

.................... nr. ...., jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Ilie TODAŞCĂ, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 100 din 28.11.2008 ;

15. Comuna Sînmihaiu Român, prin Consiliul Local al comunei Sânmihaiu Român,

cu sediul în Sânmihaiu Român, str. .................... nr.1, jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Viorel BARA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 91/30.11.2008 ;

16. Comuna Şag, prin Consiliul Local al comunei Şag, cu sediul în Şag, str.

.................... nr. , jud. Timiş, cod poştal..............., reprezentat de Venus OPREA, CNP ................................................, în calitate de Primar, legal împuternicit în acest scop prin Hotărârea Consiliului Local nr. 39 din 27.11.2008 ;

Capitolul II Exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus Art. 2. (1) - Reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale menţionate la art.1, în calitate de persoane juridice, au hotărât constituirea Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară „Polul de Creştere Timişoara”, în conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, ale O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, actualizată, ale H.G. nr. 998/27.08.2008 pentru desemnarea polilor naţionali de creştere în care se realizează cu prioritate investiţii din programele cu finanţare comunitară şi naţională, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 387/30.09.2008 privind delimitarea zonei de influenţă a polului naţional de creştere Timişoara, în scopul cooperării între unităţile administrativ-teritoriale membre, pentru realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori al furnizării în comun a unor servicii publice.

5

(2) - Asociaţia de dezvoltare intercomunitară „Polul de creştere Timişoara” se va constitui în cadrul legislativ existent, în condiţiile păstrării autonomiei fiecărei unităţi administrativ-teritoriale membre. Capitolul III Denumirea, sediul, forma juridică şi durata de funcţionare a Asociaţiei Art. 3. - Denumirea asociaţiei este Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara” (denumită în continuare „Asociaţia”), conform dovezii privind disponibilitatea denumirii nr. 67242 din 14.11.2008, eliberată de Ministerul Justiţiei. Asociaţia va avea ştampilă şi însemne proprii. Art. 4. - (1) Sediul Asociaţiei este în România, judeţul Timiş, Municipiul Timişoara, Bv. C.D. Loga nr.1, cod poştal 300030. (2) Sediul Asociaţiei poate fi schimbat de Consiliul Director. Art. 5. - Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Polul de creştere Timişoara” este persoană juridică română de drept privat şi de utilitate publică. Art. 6. - Asociaţia este constituită pe o durată nedeterminată, începând cu data înscrierii sale în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, iar dizolvarea nu poate avea loc mai devreme de 31 decembrie 2020. Capitolul IV Scopul şi obiectivele Asociaţiei Art. 7. - Scopul Asociaţiei este cooperarea între unităţile administrativ-teritoriale membre, pentru realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori al furnizării în comun a unor servicii publice. Art. 8. - (1) Obiectivul general al Asociaţiei este creşterea calităţii vieţii şi crearea de noi locuri de muncă în Polul de Creştere Timişoara, prin reabilitarea infrastructurii urbane şi îmbunăţirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum şi prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor şi a antreprenoriatului. (2) Obiectivele specifice ale Asociaţiei sunt: - creşterea rolului economic şi social al centrului urban Timişoara, printr-o abordare policentrică pentru a stimula dezvoltarea echilibrată a regiunii Vest. - creşterea calităţii vieţii locuitorilor şi a prosperităţii Polului de creştere Timişoara;

6

- reducerea disparităţilor dintre localităţi; - crearea unui pol de concentrare economică şi de sprijin în atragerea de investiţii directe în arealul Polului de creştere Timişoara; - valorificarea potenţialului economic local; - protejarea şi dezvoltarea patrimoniului cultural; - protejarea şi valorificarea mediului natural; - dezvoltarea turismului în zonă; - promovarea imaginii şi potenţialului de dezvoltare ale arealului. Art. 9. - Atribuţiile Asociaţiei sunt: - elaborarea, implementarea şi monitorizarea Planului Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara; - promovarea strategiei de dezvoltare economică a zonei şi a competitivităţii zonei; - atragerea de investitori străini; - identificarea, elaborarea şi implementarea unor proiecte ce vizează dezvoltarea economico - socială şi culturală durabilă, modernizarea infrastructurii publice, protecţia mediului şi îmbunătăţirea serviciilor către cetăţeni; - obţinerea de fonduri de finanţare nerambursabilă şi pregătirea documentaţiilor tehnico- economice pentru dezvoltarea zonei; - identificarea unor surse de finanţare interne şi externe; - promovarea egală în exterior a intereselor fiecărui membru al Asociaţiei; - realizarea de parteneriate cu alte entităţi juridice publice şi private în scopul atingerii obiectivelor asociaţiei; - alte activităţi relevante pentru dezvoltarea zonei. Capitolul V Categoriile de resurse patrimoniale ale Asociaţiei Art. 10. (1) - Activul patrimonial la data constituirii Asociaţiei este de 3.000 Ron şi se constituie din contribuţii financiare din partea fiecărui membru asociat. (2) Asociaţii vor participa la constituirea patrimoniului iniţial cu suma de 100 Ron/reprezentant în Adunarea Generală. Structura aportului asociaţilor în vederea constituirii patrimoniului iniţial este următoarea:

Denumire unitate administrativ teritorială

Aport

Municipiul Timişoara 1.500 Ron Judeţul Timiş 100 Ron

7

Comuna Becicherecu Mic 100 Ron Comuna Bucovăţ 100 Ron

Comuna Dudeştii Noi 100 Ron Comuna Dumbrăviţa 100 Ron

Comuna Ghiroda 100 Ron Comuna Giarmata 100 Ron

Comuna Giroc 100 Ron Comuna Moşniţa Nouă 100 Ron

Comuna Orţişoara 100 Ron Comuna Pişchia 100 Ron

Comuna Remetea Mare 100 Ron Comuna Săcălaz 100 Ron

Comuna Sînmihaiu Român 100 Ron Comuna Şag 100 Ron

(3) În situaţia acceptării de noi membri în asociaţie aceştia vor contribui la patrimoniul Asociaţiei în conformitate cu prevederile alin.2. Art. 11. ( 1) - Categoriile de resurse patrimoniale ale Asociaţiei sunt: a) patrimoniul iniţial constituit în baza Actului constitutiv al asociaţiei; b) cotizaţiile anuale ale membrilor; c) dobânzile şi dividendele rezultate din eventuala plasare a sumelor disponibile, în condiţii legale; d) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de asociaţie; e) venituri realizate din activităţi economice directe; f) donaţii, sponsorizări sau legate; g) resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale/ surse internaţionale; h) alte venituri prevăzute de lege. (2) Data plăţii cotizaţiei şi cuantumul acesteia se vor stabili în prima şedinţă a Adunării Generale. Art. 12. - Asociaţia poate înfiinţa societăţi comerciale. Dividendele obţinute de asociaţie din activitatea acestor societăţi comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociaţiei.

Art.13. - Asociaţia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al acesteia. Capitolul VI Calitatea, drepturile şi obligaţiile membrilor asociaţi Art. 14. - Pot fi membri ai Asociaţiei : Municipiul Timişoara, judeţul Timiş şi oricare din comunele din zona de influenţă a municipiului Timişoara, aşa cum aceasta a fost definită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 387/30.09.2008, respectiv: Dumbrăviţa, Ghiroda, Moşniţa Nouă, Giroc, Şag, Sînmihaiu Român, Săcălaz, Dudeştii Noi, Sînandrei, Remetea Mare, Bucovăţ, Giarmata, Becicherecu Mic,

8

Orţişoara şi Pişchia. Art. 15. – Membrii Asociaţiei sunt membrii fondatori, adică semnatarii actelor constitutive ale Asociaţiei şi membrii care aderă la asociaţie după constituirea acesteia. Se consideră că orice membru al Asociaţiei acceptă în totalitate prevederile Statutului şi ale Actului Constitutiv ale Asociaţiei la data aderării sale. Art. 16. (1) - Aderarea la Asociaţie se face la cererea scrisă a unităţii administrativ- teritoriale, însoţită de hotărârea de asociere a consiliului local/judeţean. (2) Cererea de aderare împreună cu hotărârea consiliului local/judeţean se prezintă în prima şedinţă a Adunării generale în vederea adoptării hotărârii de acceptare a unui nou membru. În urma adoptării hotărârii Adunării Generale a Asociaţiei de a accepta un nou membru, se va încheia un Act Adiţional la prezentul statut. Art.17. (1) - Calitatea de membru al Asociaţiei se pierde prin retragere sau excludere. (2) Retragerea unui membru se face prin cererea scrisă a acestuia, adresată preşedintelui în exerciţiu şi depusă la sediul Asociaţiei cu cel puţin 30 de zile înaintea datei preconizate pentru retragere. Cererea va fi însoţită de hotărârea consiliului local/judeţean de retragere din asociaţie. Cererea va fi avizată de Consiliul Director în prima şedinţă a acestuia, urmând a fi aprobată în următoarea Adunare Generală.

(3) Excluderea are loc la propunerea Consiliului Director şi va fi hotărâtă de Adunarea Generală în următoarele situaţii:

a) nerespectarea clauzelor actelor constitutive ale Asociaţiei; b) neplata cotizaţiei pe o perioadă de 2 ani.

Art. 18. - Membrii asociaţiei au următoarele drepturi: a) să aleagă şi să fie aleşi în organele de administrare şi de control ale Asociaţiei; b) drept de vot în Adunarea Generală; c) să ia parte la întocmirea materialelor de pe ordinea de zi, să participe la dezbateri şi să exprime opinii asupra documentelor elaborate, discutate în lipsa lor; d) să participe de drept la orice manifestări sau programe organizate de Asociaţie; e) să reprezinte Asociaţia, în limitele mandatului încredinţat, la manifestări angajate cu terţi; f) să fie informaţi asupra programelor şi proiectelor de dezvoltare a zonei; g) să formuleze solicitări şi propuneri de proiecte privind dezvoltarea zonei; h) să beneficieze de rezultatul activităţilor desfăşurate de asociaţie; i) să utilizeze baza de date şi informaţii a Asociaţiei; j) să conteste deciziile adoptate, inclusiv cea de excludere din Asociaţie; k) să se retragă din Asociaţie, conform procedurii prevăzute în prezentul Statut, dar nu înainte de 31 decembrie 2020. Art. 19. - Membrii asociaţiei au următoarele obligaţii: a) să respecte prevederile prezentului Statut, hotărârile Adunării Generale şi deciziile

9

Consiliului Director; b) să achite Asociaţiei cotizaţia anuală; c) să anunţe în termen de 15 zile la sediul Asociaţiei orice modificare care a intervenit în legătura cu persoana sa (schimbare de sediu, nume/denumire, reprezentant legal, etc); d) să contribuie la susţinerea materială a Asociaţiei în condiţiile stabilite de Adunarea Generală; e) alte obligaţii stabilite de Adunarea Generală sau de Consiliul Director. Capitolul VII Organele de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei Art. 20. - Organele de conducere ale Asociaţiei sunt:

a) Adunarea Generală; b) Consiliul Director (Consiliul de Administraţie) c) Cenzorul

Art. 21. (1) - Adunarea Generală este organul suprem de conducere, alcătuit din totalitatea membrilor Asociaţiei. Cu excepţia Consiliului Judeţean Timiş, numărul reprezentanţilor membrilor va fi în proporţie cu populaţia, un reprezentant la 20.000 locuitori, dar nu mai puţin de un reprezentant de fiecare membru. Consiliul Judeţean Timiş va fi reprezentat de 1 persoană. În situaţia acceptării de noi membri în asociaţie, unităţile administrativ- teritoriale care au dobândit calitatea de membri asociaţi vor fi reprezentaţi în Adunarea Generală a Asociaţiei în mod similar. Numărul total al reprezentaţilor în Adunarea Generală este, la momentul constituirii, de 30 de persoane, structurat dupa cum urmează:

Denumire unitate administrativ teritorială

Număr reprezentanţi

Municipiul Timişoara 15 Judeţul Timiş 1

Comuna Dumbrăviţa 1 Comuna Ghiroda 1

Comuna Moşniţa Nouă 1 Comuna Giroc 1 Comuna Şag 1

Comuna Sînmihaiu Român 1 Comuna Săcălaz 1

Comuna Dudeştii Noi 1 Comuna Remetea Mare 1

Comuna Bucovăţ 1 Comuna Giarmata 1

Comuna Becicherecu Mic 1 Comuna Orţişoara 1 Comuna Pişchia 1

(2) Fiecare reprezentant are un drept de vot egal în Adunarea Generală a Asociaţilor. În caz de absenţă motivată, fiecare reprezentant îşi poate desemna un înlocuitor care să-l

10

reprezinte în Adunarea Generală. Art. 22. - Adunarea Generală are drept de control permanent asupra activităţilor Consiliului Director şi a Comisiei de Cenzori. Art. 23. - Competenţa Adunării Generale cuprinde:

a) aprobarea Planului Integrat de Dezvoltare a Polului de Creştere Timişoara; b) stabilirea strategiei şi obiectivelor generale ale asociaţiei; c) realizarea obiectivelor generale ale asociaţiei; d) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil; e) analiza şi evaluarea activităţii şi aprobarea raportului de activitate pentru

perioada anterioară; f) alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director; g) alegerea şi revocarea Cenzorului, la propunerea Consiliului Director; h) modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului; i) dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor

rămase după lichidare; j) stabilirea modalităţii de exercitare a votului; k) mandatarea Consiliului Director să îndeplinească în numele său unele din

atribuţii pe perioada dintre şedinţele Adunării Generale şi pentru motive temeinice. Mandatul trebuie să fie expres şi special;

l) admiterea de noi membrii în cadrul Asociaţiei, retragerea, precum şi excluderea unor membrii din cadrul Asociaţiei la propunerea motivată a Consiliului Director;

m) hotărăşte asupra finanţării unui obiectiv de interes comun şi stabileşte cotele de participare. Aceste hotărâri vor fi supuse aprobării consiliilor locale membre;

n) orice alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut, rezultate din activităţile asociaţiei.

Art. 24. (1) - Preşedintele Asociaţiei este Primarul Municipiului Timişoara şi are următoarele atribuţii: a) convoacă şi conduce lucrările Adunării Generale şi cele ale Consiliului Director; b) are drept de vot egal cu al tuturor reprezentanţilor membrilor în Adunarea Generală a Asociaţilor; c) reprezintă asociaţia în legătură cu terţii; d) semnează, în numele Asociaţiei, actele şi documentele adoptate de organele de conducere ale asociaţiei;

11

e) stabileşte sarcinile şi îndrumă activităţile pentru membrii Consiliului Director; f) deleagă responsabilităţile specifice unei persoane împuternicite; g) urmăreşte aducerea la îndeplinire a hotărârilor, deciziilor, altor documente şi măsuri, stabilite de către Adunarea Generală şi de către Consiliul Director; h) propune Adunării Generale numirea şi/sau revocarea Cenzorului; i) constituie Secretariatul Asociaţiei; j) indeplineşte alte sarcini dispuse de către Adunarea Generală şi/sau Consiliul Director. (2) În cazul în care, din motive temeinice, Preşedintele Asociaţiei nu îşi poate îndeplini atribuţiile statutare, înlocuitorul său de drept va fi unul din cei 2 Viceprimari împuternicit în acest scop. Regulile privind organizarea şi funcţionarea Adunării Generale Art. 25. - (1) Actul de autoritate al Adunării Generale este hotărârea. (2) Hotărârile luate de adunarea generală, în limitele legii, ale actului constitutiv

şi/sau ale statutului sunt obligatorii chiar şi pentru asociaţii care nu au luat parte la adunarea generală sau au votat împotrivă.

(3) Hotărârile adunării generale, contrare legii, actului constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în statut, pot fi atacate în justiţie de către oricare dintre asociaţii care nu au luat parte la adunarea generală sau care au votat împotrivă şi au cerut să se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţă, în termen de 15 zile de la data când au luat cunoştinţă despre hotărâre sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz. Cererea de anulare se soluţionează în camera de consiliu de către judecătoria în circumscripţia căreia asociaţia îşi are sediul. Hotărârea instanţei este supusă numai recursului.

(4) Adunarea Generală se întruneşte semestrial, în şedinţe ordinare, la convocarea

Preşedintelui Asociaţiei, în numele Consiliului Director. Sedinţele sunt conduse de preşedintele în exerciţiu al Asociaţiei.

(5) Convocarea trebuie să cuprindă: locul, data, ora Adunării generale, precum şi

ordinea de zi şi va fi comunicată membrilor asociaţiei cu cel puţin 5 zile înainte de data Adunării Generale ordinare.

(6) Prin excepţie de la dispoziţiile aliniatului (4), cel puţin 1/3 din numărul membrilor

Asociaţiei pot convoca Adunarea Generală extraordinară. În această situaţie, convocarea Adunării Generale se va face cu cel puţin 2 zile înainte de data întrunirii acesteia.

(7) Adunarea Generală este statutar constituită dacă participă cel puţin 2/3 din

numărul membrilor asociaţiei, prezenţi personal sau prin reprezentant. Dacă la prima convocare nu se întruneşte acest cvorum, se procedează la o nouă convocare, la o dată ulterioară, dar nu la mai mult de 15 zile de la data primei

12

convocări. La a doua convocare, Adunarea Generală este considerată statutar constituită indiferent de numărul membrilor prezenţi.

(8) Şedinţele Adunării generale vor fi conduse de Preşedintele Asociaţiei sau, în

absenţa acestuia, de unul dintre cei 2 viceprimari, împuternicit în acest sens.

(9) Adunarea Generală va alege dintre participanţii la şedinţă un secretar care va redacta procesul verbal al şedinţei.

(10) Procesul verbal este semnat de Preşedinte şi de secretar. O copie a procesului

verbal va fi transmisă, în termen de cel mult 5 (cinci) zile calendaristice de la data şedinţei, fiecărui membru, indiferent dacă reprezentantul acestuia a fost sau nu prezent la şedinţă.

(11) Hotărârile Adunării generale a Asociaţilor se consemnează într-un registru de

procese-verbale, care se păstrează la sediul Asociaţiei. Responsabilitatea ţinerii acestei evidenţe se stabileşte în sarcina Secretarului Asociaţiei şi sub supravegherea directă a Consiliului Director.

(12) Hotărârile Adunării Generale sunt luate prin vot deschis, cu votul a jumătate +1

din numărul reprezentanţilor membrilor Asociaţiei prezenţi.

(13) Hotărârile Adunării Generale referitoare la excluderea/retragerea unui membru, primirea unui membru nou în Asociaţie şi hotărârile privind patrimoniul Asociaţiei se iau cu votul a două treimi (2/3) din numărul reprezentanţilor membrilor Asociaţiei prezenţi.

(14) Decizia de fuziune sau de divizare se ia prin hotărârea a cel puţin două treimi

(2/3) din numărul total al membrilor Adunării Generale.

(15) Membrii Consiliului Director sunt aleşi cu votul a două treimi (2/3) din numărul reprezentanţilor membrilor Asociaţiei prezenţi.

(16) În situaţia în care o hotărâre a Adunării generale priveşte în mod direct un

anumit membru, nici o hotărâre nu poate fi luată fără prezenţa şi votul favorabil al reprezentantului acestuia.

(17) Hotărârile, semnate de Preşedinte şi de secretar, vor fi aduse la cunoştinţa

membrilor Asociaţiei în termen în termen de cel mult 5 (cinci) zile calendaristice de la data şedinţei.

Art. 26. Incompatibilităţi (1) Asociatul care, într-o anumită problemă supusă hotărârii Adunării Generale, este

interesat personal sau prin soţul său, ascendenţii sau descendenţii săi, rudele în

13

linie colaterală sau afinii săi până la gradul al patrulea inclusiv nu va putea lua parte la deliberare şi nici la vot.

(2) Asociatul care încalcă dispoziţiile alin. (1) este răspunzător de daunele cauzate

asociaţiei dacă fără votul său nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerută. Art. 27. (1) - Consiliul Director este organul executiv de conducere al Asociaţiei, format din Preşedintele Asociaţiei şi încă 2 (doi) membri numiţi de Adunarea Generală, pe o perioadă de 2 ani. Componenţa Consiliului Director va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociaţiei, utilizând principiul reprezentării prin rotaţie. (2) Preşedintele Asociaţiei este şi Preşedintele Consiliului Director. (3) Membrii Consiliului Director sunt răspunzători pentru activitatea lor, în conformitate cu legislaţia în vigoare. (4) Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale şi exercită atribuţiile prevăzute de prezentul statut şi cele ce îi vor fi delegate de Adunarea Generală. (5) În exercitarea competenţelor sale, Consiliul Director:

a) prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectul programelor asociaţiei;

b) încheie acte juridice în numele şi pe seama asociaţiei; c) hotărăşte schimbarea sediului Asociaţiei; d) propune cuantumul cotizaţiei pentru anul următor; e) propune cenzorul Asociaţiei; f) aprobă organigrama şi politica de personal ale asociaţiei; h) convoacă, prin Preşedinte, Adunarea Generală, propune ordinea de zi şi asigură

buna desfăşurare a lucrărilor; i) colaborează cu autorităţile publice centrale naţionale şi internaţionale pentru

asigurarea finanţării unor obiective de interes comun; j) propune spre aprobare organelor deliberative ale membrilor asociaţi proiectarea,

finanţarea şi realizarea unor obiective de interes comun şi respectiv a cotei de participare la realizarea acestora;

k) adoptă decizii şi face recomandări în probleme ce intră în competenţa sa; l) informează Adunarea Generală asupra problemelor ce apar în activitatea

Asociaţiei; m) stabileşte priorităţile privind programele /oportunităţile de dezvoltare; n) îndeplineşte orice atribuţii prevăzute în statut sau stabilite de către Adunarea

Generală.

14

(6) Consiliul Director poate desemna una sau mai multe persoane de specialitate din cadrul executivului fiecărei autorităţi publice membre, pentru a exercita unele atribuţii.

(7) Consiliul Director se întruneşte o dată la trei luni şi ori de câte ori este necesar, la

convocarea Preşedintelui. Deciziile Consiliului Director se iau în prezenţa tuturor celor trei membri, cu votul favorabil a cel puţin doi dintre ei.

(8) Prin excepţie de la alin. (7), dacă Preşedintele consideră că lucrările Consiliului

Director sunt îngreunate din motive nejustificate, poate supune aprobării Adunării Generale propunerile de hotărâri indiferent de votul favorabil sau nefavorabil al celorlalţi membrii.

(9) Convocarea Consiliului Director se face cu cel puţin 5 (cinci) zile înaintea şedinţelor iar în situaţii care reclamă urgenţă cu cel puţin 2 zile. Convocarea se face în scris, de către preşedintele Consiliului Director, precizându-se ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării şedinţei.

(10) Şedinţele Consiliului Director sunt statutar constituite dacă sunt prezenţi toţi

membrii săi. Sedinţele sunt conduse de preşedinte. Dacă la prima convocare nu se întruneşte acest cvorum, se procedează la o nouă convocare, la o dată ulterioară, dar nu la mai mult de 15 zile de la data primei convocări. La a doua convocare, Consiliul Director este considerat statutar constituit indiferent de numărul membrilor prezenţi.

(11) Deciziile Consiliul Director se semnează de către preşedinte. Lucrările Consiliului

Director sunt consemnate în procese verbale şi se semnează de către preşedinte şi secretar. Acestea sunt întocmite prin grija secretarului.

(12) Preşedintele Consiliului Director îndeplineşte următoarele atribuţii: a) conduce şi convoacă lucrările Adunării Generale şi şedinţele Consiliului Director; b) convoacă şedinţele Consiliului Director şi conduce lucrările acestuia; c) reprezintă asociaţia în legătură cu terţi; d) semnează acte şi documentele adoptate de organele Asociaţiei; e) stabileşte sarcini şi îndrumarea activităţilor pentru membrii Consiliului Director; f) urmăreşte şi asigură ducerea la indeplinire a hotărârilor, deciziilor, altor

documente şi măsuri, stabilite de Adunarea Generală şi de Consiliul Director; g) îndeplineşte şi alte sarcini în mod operativ până la întrunirea Consiliului Director. Art. 28. Nu poate fi membru al Consiliului Director orice persoană care ocupă o funcţie

de conducere în cadrul unei instituţii publice, dacă Asociaţia de dezvoltare intercomunitară „Polul de Creştere Timişoara” are ca scop sprijinirea activităţii acelei instituţii publice.

15

Art. 29. Controlul financiar (1) Controlul financiar intern al asociaţiei este asigurat de un cenzor numit de

Adunarea Generală, la propunerea Consiliului Director, pe o perioadă de 2 (doi) ani, cu posibilitatea prelungirii. Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori.

(2) Primul cenzor al asociaţiei este dna. Popovici Mirela, cu cetăţenie română, născută la data de 30.05.1975, domiciliată în Timişoara, Int. Lugojului nr.9, sc. B, ap. 6, titulară a C.I. seria TM, nr. 483983, eliberată de S.P.C.L.E.P. Timişoara.

(3) În realizarea competenţei sale, cenzorul: a) verifică modul în care sunt administrate bunurile Asociaţiei; b) întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale; c) poate participa la şedinţele Consiliul Director fără drept de vot; d) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în Statut sau stabilite de Adunarea Generală. Capitolul VIII Modificarea Actului Constitutiv şi a Statului Asociaţiei Art. 30. – (1) Modificarea sau completarea oricăror prevederi stabilite prin actul constitutiv şi/sau prin statutul asociaţiei se face prin înscrierea acestora în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul asociaţia, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor cuprinse în Ordonanţa de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, actualizată. (2) Cererea de înscriere a modificării va fi însoţită de hotărârea adunării generale, iar în cazul modificării sediului, de hotărârea consiliului director, precum şi de Actul adiţional în care sunt înscrise aceste modificări, semnat de reprezentanţii tuturor părţilor, special împuterniciţi în acest scop în formă autentificată sau atestată de avocat. (3) Demersurile pentru autentificarea Actului adiţional şi înscrierea modificării se întreprind de către o persoană desemnată în acest sens de Adunarea Generală sau Consiliul Director, după caz. (4) Menţiunea privitoare la schimbarea sediului se va opera, dacă este cazul, atât în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie se află vechiul sediu, cât şi în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie se află noul sediu. În acest scop, o copie de pe încheierea prin care s-a dispus schimbarea sediului, va fi comunicată, din oficiu, judecătoriei în circumscripţia căreia asociaţia urmează să-şi aibă noul sediu. Capitolul IX Dizolvarea Asociaţiei Art.31. - Asociaţia se dizolvă:

16

a) de drept; b) prin hotărârea instanţei judecătoreşti competente; c) prin hotărârea Adunării Generale; d) prin retragerea Municipiului Timişoara din Asociaţie, dar nu înainte de 31

decembrie 2020.

Art.32. (1) - Asociaţia se dizolvă de drept prin: a) realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop; b) imposibilitatea constituirii adunării generale sau a consiliului director în conformitate cu statutul asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuia constituit; c) reducerea numărului de asociaţi sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3 luni. (2) - Constatarea dizolvării se realizează prin hotărârea judecătoriei în a cărei circumscripţie se află sediul asociaţiei, la cererea oricărei persoane interesate; Art.33. (1) - Asociaţia se dizolvă, prin hotărârea instanţei judecătoreşti competente, la cererea oricărei persoane interesate: a) când scopul sau activitatea asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice; b) când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice; c) când asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit; d) când asociaţia a devenit insolvabilă; e) când nu a obţinut autorizaţiile administrative, conform art. 14 din O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii. (2) Instanţa competentă este judecătoria în circumscripţia căreia asociaţia îşi are sediul. Art. 34. - Asociaţia se poate dizolva şi prin hotărârea Adunării Generale, dar nu înainte de 31 decembrie 2020. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, procesul- verbal, în formă autentică, se depune la judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul, pentru a fi înscris în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. Art. 35. - În cazul dizolvării asociaţiei bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice. Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, prin hotărâre a Adunării Generale, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 33, alin. 1), lit. a)-c), când se procedează conform O.G. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, actualizată.

17

Capitolul X Lichidarea Asociaţiei Art. 36. Lichidarea patrimoniului Asociaţiei se realizează după cum urmează: (1) În cazurile de dizolvare prevăzute de art. 32 şi 33 lichidatorii vor fi numiţi prin însăşi hotărârea judecătorească. (2) În cazul dizolvării prevăzute de art. 34 lichidatorii vor fi numiţi de către Adunarea Generală, sub sancţiunea lipsirii de efecte juridice a hotărârii de dizolvare. (3) În toate cazurile, mandatul consiliului director încetează o dată cu numirea lichidatorilor. (4) Lichidatorii vor putea fi persoane fizice sau persoane juridice, autorizate în condiţiile legii. (5) Imediat după intrarea lor în funcţie, lichidatorii vor face inventarul şi vor încheia un bilanţ care să constate situaţia exactă a activului şi pasivului asociaţiei. (6) Lichidatorii sunt obligaţi să primească şi să păstreze registrele şi orice alte acte ale asociaţiei. De asemenea, ei vor ţine un registru cu toate operaţiunile lichidării în ordinea datei acestora. (7) Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorilor. (8) Lichidatorii sunt obligaţi să continue operaţiunile juridice în curs, să încaseze creanţele, să plătească creditorii şi, dacă numerarul este insuficient, să transforme şi restul activului în bani, procedând la vânzarea prin licitaţie publică a bunurilor mobile şi imobile. (9) Atât faţă de asociaţie, cât şi faţă de asociaţi, lichidatorii sunt supuşi regulilor mandatului. (10) După terminarea lichidării, lichidatorii sunt obligaţi ca în termen de două luni să depună bilanţul, registrul jurnal şi un memorandum, declarând operaţiunile de lichidare la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor al judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul asociaţia. (11) Lichidatorii sunt obligaţi să îndeplinească toate procedurile pentru publicarea lichidării şi radierea asociaţiei din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. (12) După terminarea lichidării, lichidatorii trebuie să ceară radierea asociaţiei din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. (13) Asociaţia încetează a avea fiinţă la data radierii din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. Capitolul XI Dispoziţii finale Art. 37. - Toate prevederile prezentului statut se completează cu prevederile legale în vigoare. Art. 38. - Toate disputele născute din sau în legătură cu acest Statut, inclusiv orice problemă privind interpretarea, validitatea sau încetarea acestuia, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente.

18

Prezentul Statut a fost semnat în .......................(...............) exemplare originale, azi, ...................................., data autentificării sale. Semnăturile asociaţilor Municipiul Timişoara Prin D/l Gheorghe CIUHANDU, în calitate de Primar _________________________ Judeţul Timiş Prin D/l Constantin OSTAFICIUC, în calitate de Preşedinte al Consiliului Judeţean _________________________ Comuna Becicherecu Mic Prin D/l Constantin BUZATU, în calitate de Primar _________________________ Comuna Bucovăţ Prin D/l Tiberiu Ionel JIVAN, în calitate de Primar _________________________ Comuna Dudeştii Noi Prin D/l Alin Adrian NICA, în calitate de Primar _________________________ Comuna Dumbrăviţa Prin D/l Geza SZILAGYI , în calitate de Primar _________________________ Comuna Ghiroda Prin D/l Vasile CĂDARIU, în calitate de Primar _________________________

19

Comuna Giarmata Prin D/l Ion DELVAI, în calitate de Primar _________________________ Comuna Giroc Prin D/l Iosif-Ionel TOMA, în calitate de Primar _________________________ Comuna Moşniţa Nouă Prin D/l Ioan SORINCĂU, în calitate de Primar _________________________ Comuna Orţişoara Prin D/l Gheorghe Aleodor SOBOLU, în calitate de Primar _________________________ Comuna Pişchia Prin D/l Ioan SAS, în calitate de Primar _________________________ Comuna Remetea Mare Prin D/l Ilie GOLUBOV, în calitate de Primar _________________________ Comuna Săcălaz Prin D/l Ilie TODAŞCĂ, în calitate de Primar _________________________ Comuna Sînmihaiu Român Prin D/l Viorel BARA, în calitate de Primar _________________________ Comuna Şag Prin D/l Venus OPREA, în calitate de Primar _________________________

20