keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 558/27.11.2014 privind aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor în clădirea INCUBOXX realizată prin proiectul "Infrastructură regională de afaceri şi inovare în sectorul IT&C", cod SMIS 34472

27.11.2014

Hotararea Consiliului Local 558/27.11.2014
privind aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor în clădirea INCUBOXX realizată prin proiectul "Infrastructură regională de afaceri şi inovare în sectorul IT&C", cod SMIS 34472


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2014 - 31296/21.11.2014 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu şi Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere art. 2 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 431/12.09.2014 privind aprobarea alocării anuale a sumei necesare pentru plata serviciului de administrare şi management şi a întreţinerii clădirii a "Infrastructurii regionale de afaceri şi inovare în sectorul IT&C", cod SMIS 34472;
În baza prevederilor art. 792-857 din Noul Cod Civil;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2), lit. c), alin. 5, lit. a) şi b) din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Metodologia de închiriere a spaţiilor din clădirea INCUBOXX - clădire construită prin proiectul "Infrastructurii regionale de afaceri şi inovare în sectorul IT&C", cod SMIS 34472 şi Anexele I, II (A şi B) şi III, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara prin persoanele angajate în acest sens.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
CIPRIAN JICHICI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2b_-_Model_plan_de_afaceri-_consolidare.pdf

ANEXA IIB

Model PLAN de AFACERI

pentru firme aflate în perioada de consolidare

DATE DE IDENTIFICARE

1.Numele firmei:

2. Activitatea principală a firmei şi codul CAEN al activităţii principale:

3. Valoarea capitalului :

4. Persoană de contact/ adresa/ număr telefon/ adresa e-mail:

A. VIZIUNE, STRATEGIE

A 1. Care este esenţa afacerii? Ce anume va genera bani şi profit?

A 2. Cine vor fi clienţii?

Persoane fizice

Firme

Statuli

Nr.crt. Clienţi/

Grupe de clienţi

Anul 1 Anul 2 Anul 3

Mii Lei % Mii Lei % Mii Lei %

Total cifra de

afaceri

100 100 100

Nr.crt. Clienţi/

Grupe de clienţi

Anul 4 Anul 5

Mii Lei % Mii Lei %

Total cifra de

afaceri

100 100

A 3. Obiectivele pentru următorii 5 ani.

Nr.

crt.

Obiective (Indicatori

ţintă)

UM Anul N

(anul

curent)

Anul

N+1

Anul

N+2

Anul

N+3

Anul

N+4

1. Cifra de afaceri, din care: Mii

Lei

2. Export

3. Profit

2. Nr. Angajaţi Nr.

2

A 4. Care sunt „punctele tari”?

Exemple:

Cunoştinţe tehnologice

Cunoştinţe de piaţă

Capital

Relaţii

Capacitate de muncă B. ISTORIC, MANAGEMENT, RESURSE UMANE

B 1. Istoric

Cum a apărut ideea de afacere?

Ce experientă practică şi/sau teoretică aduceț i în afacere? B 2. Management, Resurse Umane

Managementul unei firme este determinant pentru evoluţia acesteia. Încercaţi să

evidenţiaţi modul în care cunoştinţele, specializările,experienţa fiecăruia dintre manageri

va influenţa în mod pozitiv evoluţia firmei.

MANAGEMENT

Nume şi prenume Funcţia Studii/ Specializări

PERSONAL

Detaliere pe funcţii/ activităţi/ nivel de instruire

Activitatea Număr de salariaţi/ Nivel de

instruire

Activitatea 1

Activitatea 2

Activitatea 3

...

TOTAL

C. ANALIZA PIEŢEI

Date privind piaţa şi promovarea noului produs/ serviciu:

C 1. Clienţi potenţiali:

Descrieţi ce strategie de marketing aţi gândit să aplicaţi, cum aţi identificat clienţii potenţiali,

din ce categorie fac parte: persoane fizice sau juridice, instituţii publice - cum veţi extinde

piaţa sau identifica noi pieţe, etc.

Anul curent (N)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii Lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

Total piaţă externă

Total intern+export

3

Anul (N+1)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii Lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

Total piaţă externă

Total intern+export

Anul (N+2)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

Total piaţă externă

Total intern+export

Anul (N+3)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

4

Anul (N+4)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

(se pot ataşa studii de cercetare de piaţă sau statistici la care se face referire, precum şi

cereri de ofertă/ pre-contracte de la potenţialii clienţi)

C 2. Concurenţi potenţiali

Care sunt principalii concurenţi?

Nr.crt Produs /serviciu oferit pieţei Firme concurente în condiţiile lansării pe piaţă a

produselor/serviciilor noi

Denumirea firmei Ponderea pe

piaţă (%)

1

2

3

4

Ce puncte tari şi puncte slabe au aceştia?

Nr.crt Denumirea firmei Puncte tari Puncte slabe

1

2

3

4

C 3. Principalele avantaje care vă diferenț iază pe dumneavoastră de concurenț ă:

Referiţi-vă la: Politica de preţ (modul de stabilire a preţului de vânzare, corelarea cu costul

de fabricaţie şi tendinţele pieţei); Calitate; Caracteristici noi sau îmbunătăţite faţă de ale

concurenţei;

Servicii post-vânzare; alte avantaje

C 4. Activităţi de promovare:

De ex.: Publicitate, Lansare oficială, Pliante, broşuri, Plata în rate, Promoţii

Descrieţi care este strategia de promovare pentru lansarea produselor/serviciilor şi după

aceea estimaţi costurile anuale de promovare

5

Cheltuieli pentru promovarea

produselor/serviciilor pe categorii de

cheltuieli (mii Lei)

Anul N

Anul N+1

Anul

N+2

Anul

N+3

Anul N+4

Total cheltuieli de promovare

F. PROIECŢII FINANCIARE

F 1. Cheltuieli anuale

Cheltuieli directe Suma

Mii Lei

% din total

cheltuieli

Materii prime

Materiale auxiliare

Manoperă directă (salarii + taxe şi contribuţii

sociale)

Energie, alte utilităţi

Subansamble

Servicii sau lucrări subcontractate

Alte cheltuieli directe (detaliaţi)

Total cheltuieli directe

Cheltuieli indirecte Suma

Mii Lei

% din total

cheltuieli

Administraţie / Management

Cheltuieli de Birou / Secretariat

Cheltuieli de Transport (transport intern,

manipularea produselor în cadrul activităţii şi cu

ce forţe se realizează)

Cheltuieli de protecţia muncii şi a mediului

Alte chetuieli indirecte

Total cheltuieli indirecte (detaliaţi)

TOTAL

F 2. Venituri anuale preconizate:

Vânzări la capacitatea maximă Suma (lei)

Produsul/Serviciul 1

Produsul/Serviciul 2

Produsul/Serviciul 3

Total

F 3. Situaţia veniturilor şi cheltuielilor

Indicator Valoare (in mii Lei)

Anul N Anul N+1 Anul N+2 Anul N+3 Anul N+4

Venituri din vânzări

Costuri de producţie

6

Profit brut (

impozabil)

Impozit pe profit

Profit net

Dividende plătite

Profit nerepartizat

Dobânzi scadente

Profit disponibil

Profit disponibil

cumulat

Pierderi din activitatea

de bază

F 2. Flux de numerar

Indicator Valoare (in mii Lei)

Anul N Anul N+1 Anul N+2 Anul N+3 Anul N+4

Resurse financiare la

începutul perioadei

Credite

Vânzări

TOTAL INTRARI

DE NUMERAR

Investiţia + creşterea de

capital circulant net

Cheltuieli operaţionale

Cheltuieli financiare –

dobânzi

Rate de credit

Impozit pe profit

Dividende plătite

TOTAL IEŞIRI DE

NUMERAR

SURPLUS/ DEFICIT

DE NUMERAR

Atasament: Anexa_2a_-_Model_plan_de_afaceri-_incubare.pdf

ANEXA IIA

Model PLAN de AFACERI

pentru firme aflate în perioada de incubare

DATE DE IDENTIFICARE

1.Numele firmei:

2. Activitatea principală a firmei şi codul CAEN al activităţii principale:

3. Valoarea capitalului :

4. Persoană de contact/ adresa/ număr telefon/ adresa e-mail:

A. VIZIUNE, STRATEGIE

A 1. Care este esenţa afacerii? Ce anume va genera bani şi profit?

A 2. Cine vor fi clienţii?

Persoane fizice

Firme

Statuli

Nr.crt. Clienţi/

Grupe de clienţi

Anul 1 Anul 2 Anul 3

Mii Lei % Mii Lei % Mii Lei %

Total cifra de

afaceri

100 100 100

A 3. Obiectivele pentru următorii 3 ani.

Nr.

crt.

Obiective (Indicatori ţintă) UM Anul N

(anul curent)

Anul N+1 Anul N+2

1. Cifra de afaceri, din care: Mii Lei

2. Export

3. Profit

2. Nr. Angajaţi Nr.

A 4. Care sunt „punctele tari”?

Exemple:

Cunoştinţe tehnologice

Cunoştinţe de piaţă

Capital

Relaţii

Capacitate de muncă

2

B. ISTORIC, MANAGEMENT, RESURSE UMANE

B 1. Istoric

Cum a apărut ideea de afacere?

Ce experientă practică şi/sau teoretică aduceţi în afacere? B 2. Management, Resurse Umane

Managementul unei firme este determinant pentru evoluţia acesteia. Încercaţi să

evidenţiaţi modul în care cunoştinţele, specializările, experienţa fiecăruia dintre manageri

va influenţa în mod pozitiv evoluţia firmei.

MANAGEMENT

Nume şi prenume Funcţia Studii/ Specializări

PERSONAL

Detaliere pe funcţii/ activităţi/ nivel de instruire

Activitatea Număr de salariaţi/ Nivel de

instruire

Activitatea 1

Activitatea 2

Activitatea 3

...

TOTAL

(Se poate ataşa organigrama viitoarei firme)

C. ANALIZA PIEŢEI

Date privind piaţa şi promovarea noului produs/ serviciu:

C 1. Clienţi potenţiali:

Descrieţi ce strategie de marketing aţi gândit să aplicaţi, cum aţi identificat clienţii potenţiali,

din ce categorie fac parte: persoane fizice sau juridice, instituţii publice - cum veţi extinde

piaţa sau identifica noi pieţe, etc.

Anul curent (N)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii Lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

Total piaţă externă

Total intern+export

3

Anul (N+1)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii Lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

Total piaţă externă

Total intern+export

Anul (N+2)

Clienţi Vânzări preconizate

pe clienţii principali

Mii Lei

( Grupe de) produse/servicii, Mii Lei Total

Produs 1 Produs 2 Produs 3 Produs 4 Mii lei %

Clienţi

Interni

1

2

3

Total piaţă internă

Clienţi

externi

1

2

3

Total piaţă externă

Total intern+export

(se pot ataşa studii de cercetare de piaţă sau statistici la care se face referire, precum şi

cereri de ofertă/ pre-contracte de la potenţialii clienţi)

C 2. Concurenţi potenţiali

Care sunt principalii concurenţi?

Nr.crt Produs /serviciu oferit pieţei Firme concurente în condiţiile lansării pe piaţă a

produselor/serviciilor noi

Denumirea firmei Ponderea pe

piaţă (%)

1

2

3

4

4

Ce puncte tari şi puncte slabe au aceştia?

Nr.crt Denumirea firmei Puncte tari Puncte slabe

1

2

3

4

C 3. Principalele avantaje care vă diferenţiază pe dumneavoastră de concurenţă:

Referiţi-vă la: Politica de preţ (modul de stabilire a preţului de vânzare, corelarea cu costul

de fabricaţie şi tendinţele pieţei); Calitate; Caracteristici noi sau îmbunătăţite faţă de ale

concurenţei;

Servicii post-vânzare; alte avantaje

C 4. Activităţi de promovare:

De ex.: Publicitate, Lansare oficială, Pliante, broşuri, Plata în rate, Promoţii

Descrieţi care este strategia de promovare pentru lansarea produselor/serviciilor şi după

aceea estimaţi costurile anuale de promovare

Cheltuieli pentru promovarea

produselor/serviciilor pe categorii de

cheltuieli (mii Lei)

Anul N

Anul N+1

Anul N+2

Total cheltuieli de promovare

F. PROIECŢII FINANCIARE

F 1. Cheltuieli anuale

Cheltuieli directe Suma

Mii Lei

% din total

cheltuieli

Materii prime

Materiale auxiliare

Manoperă directă (salarii + taxe şi contribuţii

sociale)

Energie, alte utilităţi

Subansamble

Servicii sau lucrări subcontractate

Alte cheltuieli directe (detaliaţi)

Total cheltuieli directe

Cheltuieli indirecte Suma

Mii Lei

% din total

cheltuieli

Administraţie / Management

Cheltuieli de Birou / Secretariat

Cheltuieli de Transport (transport intern,

5

Cheltuieli directe Suma

Mii Lei

% din total

cheltuieli

manipularea produselor în cadrul activităţii şi cu

ce forţe se realizează)

Cheltuieli de protecţia muncii şi a mediului

Alte chetuieli indirecte

Total cheltuieli indirecte (detaliaţi)

TOTAL

F 2. Venituri anuale preconizate:

Vânzări la capacitatea maximă Suma (lei)

Produsul/Serviciul 1

Produsul/Serviciul 2

Produsul/Serviciul 3

Total

F 3. Situaţia veniturilor şi cheltuielilor

Indicator Valoare (in mii Lei)

Anul N Anul N+1 Anul N+2

Venituri din vânzări

Costuri de producţie

Profit brut ( impozabil)

Impozit pe profit

Profit net

Dividende plătite

Profit nerepartizat

Dobânzi scadente

Profit disponibil

Profit disponibil cumulat

Pierderi din activitatea de bază

F 2. Flux de numerar

Indicator Valoare (in mii Lei)

Anul N Anul N+1 Anul N+2

Resurse financiare la începutul perioadei

Credite

Vânzări

TOTAL INTRARI DE NUMERAR

Investiţia + creşterea de capital circulant net

Cheltuieli operaţionale

Cheltuieli financiare – dobânzi

Rate de credit

Impozit pe profit

Dividende plătite

TOTAL IEŞIRI DE NUMERAR

SURPLUS/ DEFICIT DE NUMERAR

Atasament: Anexa_1_-_Cerere_Tip.pdf

ANEXA I

CERERE TIP

Data Împuternicit/Reprezentat legal

………………………………………………….

Semnătura

DATE GENERALE

Denumire solicitant:

Cod Unic de Înregistrare:

Nr. de înregistrare la ORC:

Localitatea:

Adresă solicitant:

Nr. Telefon/ Nr. Fax:

Email:

Persoană de contact (denumire, telefon, email):

Categorie unde se solicită locare Incubare

Consolidare

Activitățile IT: *Se poate bifa mai mult de o activitate

Consultanță IT Securitate IT

Web design

Virtualizare

Recuperare date Depanare

Calc.

Asistenţă tehnică, mentenanţă IT

Înregistrare domenii şi web hosting

Crearea unor programe informatice specializate

Proiectare reţele de calculatoare

Număr de locuri de muncă nou create(minim două):

Locuri de muncă existente la data înscrierii pe perioadă

nedeterminată:

Cifra de afaceri (conform ultimului bilanţ contabil anual

aprobat), dacă e cazul ................................................................................. lei

Atasament: Referat.pdf

ROMANIA APROBAT, JUDETUL TIMIS PRIMAR MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECŢIA CLĂDIRI, TERENURI ŞI DOTĂRI DIVERSE Nicolae Robu NR.__________________________

REFERAT

privind aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor în clădirea INCUBOXX realizată prin proiectul “Infrastructură regională de afaceri şi inovare în sectorul IT&C”, cod SMIS 34472,

Clădirea INCUBOXX realizată prin proiectul “Infrastructură regională de afaceri şi inovare în

sectorul IT&C”, cod SMIS 34472, a fost finanţat în cadrul Regio - Programul Operaţional Regional 2007- 2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul de intervenţie 1.1. „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: Poli de creştere.

Obiectivul general al proiectului a fost realizarea unei structuri locale de sprijinire a afacerilor pentru încurajarea iniţiativei antreprenoriale locale, într-un domeniu de importanţă strategică pentru îndeplinirea viziunii de dezvoltare a Polul de Creştere Timişoara - tehnologia informaţiei şi telecomunicaţii – în vederea dezvoltării durabile a mediului de afaceri din această zonă.

Imobilul în speţă a fost construit pentru găzduirea unei structuri de sprijinire a afacerilor (incubator) în domeniul IT&C, menită să contribuie la sprijinirea micro intreprinderilor aflate în faza demarării şi a IMM- urilor aflate în faza consolidării afacerilor lor şi a serviciilor de suport pentru firmele incubate, care să contribuie la reducerea cheltuielilor indirecte ale acestora, în vederea creşterii competitivităţii lor pe piaţă.

Clădirea a fost finalizată, dotată şi recepţionată iar termenul de finalizare a contractului de finanţare este 25.01.2015.

Conform Caietului de sarcini aprobat prin HCL nr.516/23.10.2014 pentru închiriere spaţiilor (birourilor) din incinta clădirii INCUBOXX este necesară elaborarea unei Metodologii de închiriere. Metodologia de închiriere a spaţiilor din clădirea INCUBOXX conţine: criteriile de admitere a firmelor în spaţiile pentru incubare şi pentru consolidare, tipurile de activităţi eligibile ce se vor desfăşura în cadrul infrastructurii de afaceri, actele solicitate pentru închirierea de spaţii, modalitatea de evaluare a dosarelor, distribuirea spaţiilor, avantajele firmelor din incubare şi consolidare, obligaţiile firmelor, preţurile de închiriere/metru patrat, condiţiile de menţinere a spaţiilor. De asemenea, metodologia este însoţită de 3 anexe: Anexa I - Cerere tip de solicitare închiriere spaţiu în INCUBOXX, Anexa II - Model Plan de afaceri (IIA pentru incubare şi IIB pentru consolidare) şi Anexa III – Angajament privind menţinerea şi crearea de locuri de muncă. Având în vedere cele menţionate mai sus, solicităm aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor din clădirea INCUBOXX cu anexele menţionate mai sus.

Având în vedere cele menţionate mai sus, precum şi necesitatea îndeplinirii tuturor indicatorilor prevăzuţi şi asumaţi prin proiect,

PROPUNEM: - aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor din clădirea INCUBOXX - clădire construită prin proiectul “Infrastructurii regionale de afaceri şi inovare în sectorul IT&C”, cod SMIS 34472, şi Anexele I, II (A şi B) şi III. Administrator public Secretar, Sorin DRĂGOI Ioan COJOCARI Director Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări diverse Manager de proiect

Laura Koszegi Daniela-Elena BURTIC

Avizat juridic Cons. Juridic Daniela ŞTEFAN

Cod. FO 53-01,ver.1

Atasament: Metodologie_de_admitere_a_intreprinderilor_in_INCUBOXX_FINAL.pdf

METODOLOGIA

de atribuire a spaţiilor în clădirea INCUBOXX realizată prin proiectul

“Infrastructură regională de afaceri şi inovare în sectorul IT&C”,

cod SMIS 34472

1. Prezentare Generala Viziune:

Consolidarea unui sector IT&C la nivel regional capabil sa facă faţă forţelor concurenţiale şi

competiţiei internaţionale.

Misiune:

Sprijinirea IMM-urilor innovative din domeniul IT&C capabile să utilizeze în mod eficient

resursele existente.

Scopul incubatorului va fi cel de generare de locuri de munca si de crestere a competitivitatii prin

sustinerea dezvoltarii afacerilor viabile.

Obiective specifice:

sprijinirea antreprenorilor prin facilitarea accesului la infrastructura de afaceri la preturi sub media pietei;

atragerea de noi investitori si surse de finantare pentru dezvoltarea activitatilor economice;

generarea de noi locuri de munca (în administrarea infrastructurii, dar mai ales in cadrul firmelor găzduite);

creşterea probabilităţii de succes a firmelor nou înfiinţate în primii ani (perioada critică);

crearea unor mecanisme si instrumente de impulsionare a activitatilor de cercetare tehnologica inovativa si accelerarea vitezei de implementare a noilor tehnologii prin incurajarea relatiilor de

cooperare intre institutii de educatie si cercetare si intreprinderi;

promovarea afacerilor incubate pe plan national si international;

Acordarea de asistenta tehnica si instruirea potentialilor intreprinzatori in perioada premergatoare incubarii.

Serviciile oferite firmelor găzduite sunt prezentate în continuare:

A. Închirierea de spaţii pentru desfăşurarea activităţii

B. Asigurarea accesului la utilităţi:

 Energie electrică – contor individual pentru fiecare locatar;  Internet + telefonie + TV – contract individual;  Apă şi canal – sub forma grupurilor sanitare comune;

 Servicii de curăţenie a spațiilor comune;  Climatizare - disponibil pentru toţi locatarii clădirii, fără contorizare individuală.

C. Servicii de secretariat:

 Organizare acces săli de şedinţă;  Curierat;  Recepţie şi direcţionare clienţi.

Din punctul de vedere al serviciilor de secretariat, atât firmele aflate în etapa de incubare, cât

şi firmele aflate în etapa de consolidare vor fi deservite de recepţia de la parterul clădirii.

D. Servicii de recrutare personal

 Postarea de anunţuri pe pagina web a infrastructurii de afaceri;

 Organizarea de sesiuni de practică pe baza colaborării cu universităţile de profil, sesiuni în cadrul cărora firmele gazduite vor avea contact direct cu studenţii (reprezentatnţi a ofertei pe piaţa forţei

de muncă).

E. Organizarea de cursuri de formare profesională

F. Acces la expoziţii şi conferinţe în domeniulIT&C organizate în cadrul infrastructurii de

afaceri, dar şi în exterior

G. Servicii de consultanţă

 Consultanţă juridică în negocierea contractelor cu clienţii, furnizorii sau subcontractanţii, modificări în ceea ce priveşte obiectul de activitate, modificări ale structurii participării la

formarea capitalului social, etc.

 Consultanţă financiară şi de management: organizarea fluxurilor interne, negocierea contractelor cu partenerii sociali, sprijinirea accesării de credite bancare sau fonduri nerambursabile, etc.

Serviciile de consultanţă nu vor fi prestate în mod direct de către Primăria Municipiului

Timișoara, ci vor fi externalizate. În acest scop, o firmă de consultanţă va fi găzduită la parterul clădirii, în zona administrativă.

H. Servicii de contabilitate

 Contabilitate primară;  Contabilitate de gestiune;  Contabilitate financiară.

Asemenea serviciile de consultanţă, serviciile de contabilitate nu vor fi prestate în mod direct

de către Municipiului Timișoara, ci vor fi externalizate. În acest scop, o firmă de contabilitate va fi găzduită la parterul clădirii, în zona administrativă.

I. Servicii de analiză a pieţei, marketing şi vânzări, networking

J. Servicii de alimentaţie – prestate la parterul clădirii de către o firmă de profil

K. Pre-incubare şi training antreprenorial:

2. Criterii de eligibilitate Criteriile de eligibilitate, în vederea admiterii întreprinderilor, sunt:

1. Pentru firmele aflate în perioada de incubare:

- Sediul social al chiriașului va fi unic, fără alte puncte de lucru și va fi locat în structură; - Numărul maxim de angajați este de 9; - Obligativitatea de a menţine numărul de angajaţi cu care intră în infrastructură şi de a mai angaja minim

două persoane în perioada de incubare;

- Să dețină minim un cod CAEN activ, aferent activităților IT, definite la capitolul 3. Activități eligibile.

Perioada maximă de incubare este de 3 ani.

2. Firme aflate în perioada de consolidare:

- Sediul social al chiriașului va fi unic, fără alte puncte de lucru și va fi locat în structură; - Numărul maxim de angajați este 49; - Obligativitatea de a menţine numărul de angajaţi cu care intră în infrastructură şi de a mai angaja minim

două persoane în perioada de consolidare;

- Să dețină minim un cod CAEN activ, aferent activităților IT, definite la capitolul 3. Activități eligibile.

- Cifra de afaceri de maxim 600.000 euro/an; - Numărul maxim de birouri/firmă – 3 birouri.

Perioada maximă de consolidare este de 5 ani. În cazul în care cifra de afaceri depășește 600.000 euro, perioada de consolidare se va încheia. După 5 ani, la solicitarea firmelor aflate în

perioada de consolidare, durata se prelungește, cu aprobarea Municipiului Timișoara, prin Directorul INCUBOXX, dar chiria percepută poate fi la prețul pieței.

3. Activități eligibile Beneficiarii de bază ai infrastructurii de afaceri sunt firme care activează în domeniul IT&C.

Activităţile desfăşurate de acestea au fost grupate în 10 categorii (clasificarea se constituie într-o

posibilă abordare a segmentării pieţei firmelor găzduite).

1. Consultanţă IT

Serviciul de consultanţă IT este un serviciu de asistenţă logistică oferit în scopul întreţinerii,

optimizării şi dezvoltării sistemului informatic din companie:

- Consultanţă pentru achiziţionarea de echipamente noi;

- Consultanţă pentru extinderea şi optimizarea infrastructurii de networking;

- Consultanţă pentru modernizarea sistemului informatic pentru adaptarea acestuia la cerinţele

momentului actual;

- Consultanţă pentru achiziţionarea şi utilizarea legală a produselor software de orice tip

(aplicaţii, produse multimedia, etc);

- Consultanţă IT prvind implementarea unui sistem-cadru de securitate mult mai solid;

- Consultanţă IT a managementului informaţiei;

- Standardizarea procedurilor de backup al informaţiei;

- Acordarea de asistenţă în angajarea personalului IT;

- Consultanţă IT pentru implementarea de sisteme de protecţie împotriva acţiunilor de

spamming şi viruşi.

2. Asistenţă tehnică, mentenanţă IT a) Asistenţă tehnică calculatoare, mentenanţă calculatoare:

- Verificare antivirus;

- Utilizarea spaţiului pe disk;

- Defragmentare hardisk;

- Remediere probleme hardware si software;

- Verificare softuri instalate;

- Verificare log-uri;

- Instalare sisteme de operare;

- Instalare programe informatice.

b) Asistenţă tehnică reţele de calculatoare, mentenanţă reţele de calculatoare:

- Verificare switchuri, routere;

- Verificare cablare;

- Verificare ip-uri alocate;

- Verificare printere;

- Verificare reguli firewall;

- Verificare log-uri firewall;

- Update firewall calculatore;

- Verificare UPS-uri.

c) Asistenţă tehnică servere, mentenanţă servere:

- Verificare funcţionalitate servicii instalate (Web, Mail, Firewall, Routare, DHCP, DNS,

FileServer, Active Directory);

- Verificare log-uri servere;

- Instalare update-uri si servicepack-uri necesare;

- Verificare permisiuni fişiere;

- Verificare funcţionalitate aplicaţii instalate;

- Verificare redundanţă;

- Verificare backup-uri.

3. Recuperare date:

- Recuperare date de pe harduri de desktop sau laptop;

- Recuperare date card;

- Recuperare date stick USB, ARS;

- Recuperare date DVD/CD;

- Recuperare date de pe harduri externe;

- Recuperare date de pe hard-uri RAID;

- Recuperare date de pe IPOD;

- Recuperare date de pe SSD-uri;

4. Web design:

- Design şi creaţie logo şi banner-e publicitare;

- Construcţie site static;

- Construcţie site dinamic;

- Construcţie magazin virtual;

- Construcţie newsletter;

- Redesign site;

- Administrare site;

- Servicii pentru optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare (tehnici SEO – Search Engine

Optimization).

5. Înregistrare domenii şi web hosting (găzduire Web)

6. Securitate IT

- Securizare Email: filtrarea mesajelor SPAM şi detecţie viruşi;

- Securizare Web: filtrarea conţinutului Web;

- Securizare Servere: audituri de securitate şi aplicarea continuă a patch-urilor de securitate;

- Securizare retea informatica: audituri de securitate, testarea vulnerabilităţii;

- Securizare informaţii: pachet cuprinzător de tehnologii pentru a preveni scurgerea de informaţii

din companie;

- Securizare calculatoare: antivirus, antispyware şi tehnologii de navigare pe Internet în

siguranţă;

- Securizare fizică: prevenirea accesului neautorizat.

7. Virtualizare

- Virtualizare servere;

- Virtualizare calculatoare;

- Virtualizare aplicaţii.

8. Depanare calculatoare

- Depanare şi configurare software şi hardware;

- Diagnosticare IT;

- Curăţare şi întreţinere componente IT;

- Înlocuire compnente defecte;

- Achiziţii componente de schimb.

9. Proiectare reţele de calculatoare

- Alegerea şi achiziţia echipamentelor necesare pentru proiectarea unei reţele de calculatoare;

- Instalarea, configurarea şi montarea componentelor IT necesare pentru proiectarea unei reţele

de calculatoare.

10. Crearea unor programe informatice specializate

- Programe informatice special concepute pentru agenţii comerciali (ex: programe software de

gestiune financiar-contabilă, managementul documentelor, analiză economico-financiară,

Enterprise Resource Planning, managementul relaţiilor cu clienţii, etc.);

- Programe informatice pentru telefoanele mobile;

- Programe informatice pentru administraţia publică;

- Programe informatice pentru instituţii de învăţământ;

- Programe informatice pentru maşinile industriale;

- Programe informatice pentru electronice şi electrocasnice;

- Programe informatice pentru Internet (e-mail, partajare fişiere, editor HTML, browser Web,

etc.);

- Software engineering (bugtracker, compilator, debugger, Integrated Development Environment,

revision control, generator de documentaţie, software pentru instalare, software pentru

dezinstalare);

- Multimedia (editor audio, software pentru grafică computerizată 3D, software pentru editare

grafică de tip „bitmap”, software pentru editare grafică vectorială, software pentru redare

multimedia, software pentru editare video, etc.);

- Securitate (antivirus, firewall, criptare, password cracking/recovery/auditing);

- Prelucrarea datelor (sisteme pentru baze de date, software pentru backup, sofware pentru

arhivarea fişierelor, etc.);

- Motoare pentru jocuri.

4. Acte necesare

Dosarele se depun la Primăria Municipiului Timișoara, la Serviciul de Relaţionare Directă cu Cetăţenii (cam 12), în timpul programului de lucru și trebuie să conțină obligatoriu: 1. Pentru firmele în perioada de incubare:

1. Cerere tip (Anexa 1); 2. Plan de afacere (Anexa 2a); 3. Angajament de realizare a locurilor de muncă (Anexa 3); 4. Copie după cartea de identitate a administratorului; 5. Copie după certificatul de înregistrare la ONRC; 6. Certificat constatator în termen de valabilitate;

7. Acte doveditoare privind numărul de angajați (contracte de muncă, tabel Revisal), dacă există; 8. Ultimul bilanț contabil, dacă există.

Acte necesare firme consolidare:

1. Cerere tip (Anexa 1); 2. Plan de afacere (Anexa 2b); 3. Angajament de realizare a locurilor de muncă (Anexa 3); 4. Copie după cartea de identitate a administratorului; 5. Copie după certificatul de înregistrare la ONRC; 6. Certificat constatator în termen de valabilitate;

7. Acte doveditoare privind numărul de angajați (contracte de muncă, tabel Revisal); 8. Ultimul bilanț contabil.

5. Evaluarea dosarelor

Dosarele depuse se analizează și se evaluează continuu de către echipa de management a INCUBOXX, formată din Director, Administrator și Responsabil Marketing. Termenul pentru transmiterea răspunsului în urma procesului de evaluare este de maxim 30 de zile, iar rezoluția se comunică în scris.

În cazul în care va exista un număr insuficient de birouri raportat la numărul cererilor depuse,

vor avea prioritate:

1. Pentru firmele aflate în perioada de incubare, ordinea priorităților va fi: 1. absolvenții ai facultăților de profil, cei cu vârsta maximă de 35 ani, care droresc să înființeze o

firmă și în care în baza unui plan de afaceri dovedesc că au o afacere viabilă; 2. profesori ai facultăților de profil, cei cu vârsta maximă de 35 ani, care droresc să înființeze o

firmă și în care în baza unui plan de afaceri dovedesc că au o afacere viabilă; 3. microîntreprinderi înființate cu cel mult 2 ani înainte de data depunerii cererii de intrare în

structura de afaceri;

4. firmele care își asumă că vor angaja numărul cel mai mare de persoane pe perioada incubării. Departajarea se va face și în funcție de prevederile Planul de afaceri și celelalte

documente depuse la dosar, de către echipa de management a INCUBOXX.

2. Pentru firmele aflate în perioada de consolidare:

Departajarea se va face și în funcție de prevederile Planul de afaceri și celelalte documente depuse la dosar, de către echipa de management a INCUBOXX, iar prioritate vor

avea firmele care își asumă că vor angaja numărul cel mai mare de persoane pe perioada incubării.

6. Alegerea birourilor Numărul maxim de birouri care poate fi închiriat este:

1. Pentru firmele aflate în perioada de incubare: 1 birou 2. Pentru firmele aflate în perioada de consolidare: 3 birouri

Birourile se vor distribui la alegerea chiriașilor, după semnarea contractelor de închiriere, în ordinea acceptării dosarelor, cu aprobarea echipei de management a INCUBOXX.

Nu există posibilitatea de a rezerva un birou.

Birourile nu sunt mobilate, astfel chiriașii au sarcina mobilării acestuia. De asemenea utilitățile, abonamentele de telefonie, internet și TV nu sunt incluse în prețul de închiriere, și vor fi menționate în contractul de închiriere.

Spațiul destinat pre-incubării va fi utilizat pentru perioade scurte de timp de către firmele / antreprenorii care îşi pregătesc planurile de afaceri (în vederea intrării în etapa de incubare), cu

aprobarea Directorului INCUBOXX.

7. Avantajele firmelor din cadrul INCUBOXX 1. Firmele aflate în perioada de incubare, au gratuitate la:

- cursurile de perfecționare, conferințele, evenimentele, expozițiile organizate de către INCUBOXX;

- au prioritate la închirierea sălilor de ședințe (cu rezervare la secretariat); - echipamentele aflate pe etajul firmei în perioada de incubare; - închirierea sălilor de seminar, expoziții și conferințe.

2. Firmele aflate în perioada de consolidare, au:

- gratuitate la sălile de ședințe (cu rezervare la secretariat);

- 50% reducere la cursurile de perfecționare, conferințele, evenimentele, expozițiile organizate de către INCUBOXX;

- 50 % reducere la închirierea sălilor de seminar, expoziții și conferințe. Firmele aflate în INCUBOXX pot accesa spațiile închiriate oricând în afara orelor de lucru.

8. Închirierea de spaţii pentru desfăşurarea activităţii  Etajul 4 este destinat găzduirii firmelor aflate în etapa de incubare. Aria construită desfăşurată a

nivelului este de 941,23 mp. Include 16 săli care pot fi închiriate către micro – întreprinderi

(dintre care una all-inclusive), fiecare sală având o arie utilă de aprox. 35 mp. Suplimentar, a fost

prevăzută la acest etaj o sală destinată serviciilor de preincubare.

 Etajul 3 este destinat de asemenea găzduirii firmelor aflate în etapa de incubare. Aria construită desfăşurată a nivelului este de 924,17 mp. Include 14 săli (dintre care una all-inclusive) care pot

fi închiriate către micro – întreprinderi, fiecare sală având o arie utilă de aprox. 35 mp.

 Etajul 2 va fi disponibil pentru găzduirea firmelor aflate în etapa de consolidare. Aria construită desfăşurată a nivelului este de 941,23 mp. Include 12 săli care pot fi închiriate către întreprinderi

mici, fiecare sală având o arie utilă de aprox. 50 mp. Pereţii amovibili prevăzuţi vor permite

redimensionarea facilă a sălilor, în conformitate cu nevoile de spaţiu ale fiecărei firme locatare.

 Etajul 1 este destinat de asemenea găzduirii firmelor aflate în etapa de consolidare. Aria construită desfăşurată a nivelului este de 924,17 mp. Include 12 săli care pot fi închiriate către

întreprinderi mici, fiecare sală având o arie utilă de aprox. 50 mp. Aria sălilor va putea fi

redimensionată în conformitate cu nevoile de spaţiu ale fiecărei firme locatare.

 Parterul va găzdui 4 firme cu profil diferit: o firmă care va exploata snak-bar-ul (50 de locuri), o

firmă care va exploata spațiul destinat sălii de fitness, o firmă de consultanţă juridică şi de afaceri, respectiv o firma care va presta servicii de contabilitate.

Prețul de închiriere a spațiilor este: 1. pentru firmele aflate în perioada de incubare:

a) închirierea birourilor - Anul I = 3.5 euro/mp2; - Anul II = 4.0 euro/mp2; - Anul III = 5.0 euro/mp2. b) închirierea sălilor de seminar, conferințe și a spațiului de expoziții - Gratuit

2. pentru firmele aflate în perioada de consolidare:

a) închirierea birourilor - Anul I = 5.0 euro/mp2 - Anul II = 6.0 euro/mp2 - Anul III = 7.0 euro/mp2 - Anul IV = 8.0 euro/mp2 - Anul V = 9.0 euro/mp2 b) închirierea sălilor de seminar, conferințe și a spațiului de expoziții - 50% reducere față de prețul de închiriere a spațiilor pentru firmele din exteriorul INCUBOXX

Chiria este formată din preţul pe spaţiu (lei/mp) la care se adaugă cheltuielile pe utilităţi.

Firmele aflate în cadrul INCUBOXX nu pot da în folosința gratuit, sau subînchiria spațiile primite, altor firme din exterior. Prețurile de închiriere a sălilor de seminar, conferințe a spațiului de expoziții pentru firmele din exteriorul INCUBOXX vor fi următoarele:

Tariful de închiriere al sălii de conferinţă (pentru 120 persoane) pentru exterior – 600 lei/zi

Tariful de închiriere al sălii de conferinţă (pentru 70 persoane) pentru exterior – 500 lei/zi

Tariful de închiriere al sălii de conferinţă (pentru 50 persoane) pentru exterior – 400 lei/zi

Tariful de închiriere al sălilor de seminar (pentru 30 persoane) pentru exterior – 300 lei/zi

Tariful de închiriere al spaţiului de expoziţie pentru exterior – 1.000 lei/zi

Tariful per cursant pentru cursurile de perfecţionare pentru exterior – 400 lei/zi

Tarif expozanţi externi – 450 lei/stand

Tarif vizitatori externi – 3 lei/vizitator

Închiriere spațiului destinat snak-bar-ului, sălii de fitness, pentru firma de consultanță juridică și pentru firma de contabilitate se va realiza prin licitație publică, pe baza unui caiet de sarcini.

9. Condiții de menținere a spațiilor Pentru a menține birourile primite în chirie în incinta INCUBOXX firmele trebuie să:

- să respecte regulamentul de ordine interioară, elaborat de echipa de management a INCUBOXX; - angajeze minim două persoane, în termen de 2 ani de la data semnării contractului de închiriere; - îndeplinească raportul de 1:2 – o femeia la doi bărbați în cadrul angajaților firmei, în

termen de 2 ani de la data semnării contractului;

- prezinte anual un raport de activitate și bilanțul contabil; - nu figureze cu deficit în bilanțul contabil.

Aceste condiții vor fi incluse în contractul de închiriere.

Atasament: Anexa_3_-_Angajamentul_firmelor_in_INCUBOXX.pdf

ANEXA III

ANGAJAMENT

Privind menţinerea şi crearea de locuri de muncă

Subsemnatul(a) __________________________ domiciliat(ă) în _________________,

identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ____ nr. _____________ eliberat de ________________________

la data de _____________, reprezentant legal/împuternicit al S.C. ___________________ S.R.L.

cu sediul în _________________, mă oblig prin prezentul angajament să menţin numărul

locurilor de muncă de la intrarea în INCUBOXX pe toată perioada de incubare/consolidare şi de

a mai crea minim 2 locuri de muncă, în primii 2 ani de la intrarea în infrastructura de afaceri.

Cunoscând prevederile art. 326 din Codul Penal, declar pe propria răspundere că datele

din această declaraţie sunt conforme cu realitatea.

_________________________________

(numele şi funcţia semnatarului autorizat să reprezinte întreprinderea)

Data ____________

Semnătura ___________________

Ştampila