ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA TEHNICĂ SERVICIUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI BIROUL TRANSPORT NR.
APROBAT PRIMAR
Nicolae Robu
Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
Cod FP 53-01, ver. 2
REFERAT modificarea prevederilor Regulamentului de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în
Municipiul Timisoara aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 63/26.02.2013, modificata si completata prin Hotararile Consiliului Local nr. 203/04.04.2013, HCLMT nr. 418/30.07.2013, respectiv HCLMT nr.
613/10.12.2013
Prin Hotărârea nr. 63/26.02.2013, Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiului Timişoara.
Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara aprobat asigură eficient îndeplinirea tuturor obiectivelor pe care şi le propune un sistem de parcare şi de asemenea, are efect direct sau indirect, asupra calitatii vietii si asupra calitatii mediului prin reducerea poluarii. Aceste obiective privesc modul în care se administrează locurile de staţionare prin mijloace curente şi au ca scop îmbunătăţirea situaţiei:
- reconfigurarea sistemului de parcare prin zonificarea acestuia pentru o mai bună administrare a locurilor de parcare existente pe raza municipiului si pentru crearea de venituri la bugetul local;
- modernizarea sistemului de plata pentru parcare prin SMS; - utilizarea cât mai eficientă a locurilor de parcare existente; - oferta de taxare prin mijloace moderne: telefonie mobilă. Prin aceea�i hotărâre men�ionată mai sus, Consiliul Local al Municipiului Timi�oara a decis ca
sumele rezultate din exploatarea sistemului se constituie în venituri ale Consiliului Local al Municipiului Timişoara în proporţie de 50%, respectiv ale operatorului în proporţie de 50 %.
Prin HCLMT nr. 203/04.04.2013 Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiului Timişoara a fost modificat şi completat pentru a veni în sprijinul cetăţenilor străini care tranzitează Municipiul Timişoara, respectiv scutirea de la plata parcării a cetăţenilor străini care tranzitează Municipiul Timişoara. De asemenea, au fost suspendate de la aplicare anumite dispoziţii din Regulament, respectiv cele care privesc parcările special amenajate prevazute cu sisteme de control al accesului.
HCLMT nr. 418/30.07.2013, modifică si completează Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiului Timişoara, după cum urmează:
- instituirea unor zone de parcare speciale, denumite zona 0 (verde), în următoarele locaţii: P-ta Iancu Huniade (Parcare Modex); str. Nikolaus Lenau; str. Maresal Foch Ferdinand (Parcare mag. Bega);
- stabilirea tarifelor pentru aceste zone. Parcarea este un element important pentru desfasurarea cu succes a activitatilor in zona centrala a
orasului. Desi sunt asigurate servicii de transport public la un nivel destul de ridicat, numarul de vehicule care viziteaza aceasta zona este foarte mare si in continua crestere.
Prin HCLMT nr. 156/21.12.2004, s-a dispus atribuirea directa, prin contract de concesiune, către S.C. Administrarea Domeniului Public SA, pe perioada 01.01.2005 – 31.12.2015 a bunurilor prevazute în anexa nr. 1, care face parte integranta din hotărâre. În anexa nr. 1 sunt prevazute un numar de 173 de strazi de pe raza Municipiului Timisoara. Pe toate aceste străzi se aplică sistemul de parcare Timpark, a�a cum a fost el aprobat prin HCL Timisoara nr. 63/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
S.C. Drumuri Municipale Timisoara SA a preluat tot activul si pasivul S.C. Administrarea Domeniului Public SA, urmare a fuziunii prin absorbtie a acesteia din urma, începând cu data de 23.09.2013, aceasta implicand preluarea tuturor contractelor în derulare ale societatii absorbite.
În baza HCLMT nr. 156/21.12.2004, s-a încheiat contractul de concesiune nr. 94/18.01.2005. În virtutea faptului că S.C. Drumuri Municipale Timisoara SA este beneficiara contractului de concesiune de mai sus, consideram ca întretinerea �i repara�ia parcărilor existente pe aceste strazi, precum si constructia de noi parcari din profitul realizat din încasarile sistemului de parcare Timpark poate fi realizata de catre această societate, care detine atat utilajele si tehnologia necesara, cat si personalul necesar pentru realizarea tuturor acestor lucrari în regie proprie, ceea ce implică costuri cu mult reduse, respectiv operativitate crescuta în realizarea lucarilor necesare in acest sens, asa cum vor fi ele solicitate de catre concesionar, respectiv de catre Primaria Municipiului Timisoara.
Mai mult, S.C. Drumuri Municipale Timisoara SA are obligatia de a întretine si repara parcările existente în zona concesionată, respectiv construc�ia de noi parcări, stabilita expres prin contractul de
apte
Cod FP 53-01, ver.
concesiune mai sus-mentionat, iar aceasta obligatie nu va putea fi îndeplinita decât în condi�iile în care toate veniturile rezultate din explotarea sistemului de parcare Timpark rămân la această societate.
Pe de alta parte, S.C. Drumuri Municipale Timisoara SA desfă�oară �i lucrările de întretinere �i repara�ii drumuri, pentru mai multe sectoare din Municipiul Timi�oara, acestea fiind atribuite urmare a unei licita�ii publice organizate de către municipalitate.
Nu în ultimul rand, trebuie retinut si faptul ca S.C. Drumuri Municipale Timisoara SA are actionar unic Consiliul Local al Municipiului Timisoara, ceea ce semnifica ca toate aceste masuri vor fi benefice atat pentru societate cat si pentru municipalitate si cetatenii acestui oras.
În conformitate cu prevederile OG nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, autorităţile administraţiei publice locale au iniţiativa şi adoptă hotărâri referitoare la dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii edilitar-urbane existente. De asemenea, în baza art. 128 alin. (1) din OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a asigura desfăşurarea fluentă şi în siguranţă a circulaţiei rutiere şi au atribuţii în stabilirea reglementărilor referitoare la regimul de acces şi circulaţie, staţionare şi parcare pentru diferite categorii de vehicule.
Având în vedere cele prezentate mai sus, precum şi de lucrările care se execută în mai multe zone ale oraşului, modificarea şi completarea Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiului Timişoara:
- modificarea art. 29 din Regulamentul de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara, aprobat prin Hotarârea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 63/26.02.2013, care va avea urmatorul continut: “Art.29. Toate sumele de bani incasate din exploatarea sistemului, se constituie in venituri ale operatorului”.
- modificarea art. 37 din Regulamentul de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara, aprobat prin Hotarârea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 63/26.02.2013, care va avea urmatorul continut: “Art.37. (1) In situatia in care posesorul unui autovehicul este identificat la a treia nerespectare a prevederilor art. 25 si nu are pentru aceste abateri achitata contravaloarea penalizarilor, se poate trece la imobilizarea autovehiculului prin blocarea rotilor. (2) Deblocarea rotilor se face numai dupa achitarea taxelor de penalizare, percepute conform art. 25 din prezentul Regulament, respectiv a taxelor de deblocare. Sumele incasate cu titlu de tarif de deblocare a rotilor, se constituie in venituri ale operatorului. (3) La tariful de deblocare a rotilor se va aplica si TVA aferenta”.
VICEPRIMAR, SECRETAR, DAN DIACONU IOAN COJOCARI
DIRECTOR, ŞEF SERVICIU,
CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ
ŞEF BIROU, CONSILIER,
CRISTINA GAVRA NASTASIA MIRCEA
AVIZAT JURIDIC,