keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 475/20.12.2005 privind aprobarea valorii devizului general pentru lucrarea: "Modernizare str. I. Nemoianu, Blv. Regele Ferdinand, Blv. 16 Decembrie - Reabilitare Pod Traian"

20.12.2005

Hotararea Consiliului Local 475/20.12.2005
privind aprobarea valorii devizului general pentru lucrarea: "Modernizare str. I. Nemoianu, Blv. Regele Ferdinand, Blv. 16 Decembrie - Reabilitare Pod Traian"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2005 - 21215/08.12.2005 al Primarului Municipiului Timişoara , domnul Gheorghe Ciuhandu , prin care se propune aprobarea actualizării valorii devizului general pentru obiectivul de investiţie "MODERNIZARE STR. NEMOIANU + STR. FERDINAND + 16 DECEMBRIE - Reabilitare Pod Traian";
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.203/26.04.2005 - privind aprobarea valorii devizului general pentru obiectivul de investiţie "MODERNIZARE STR. NEMOIANU + STR. FERDINAND + B-dul 16 DECEMBRIE";
În conformitate cu prevederile art.40, alin.(4) din Ordonanţa de Urgenţă nr.45/2003 - privind finanţele publice locale, aprobată de Legea nr. 108/2004;
In conformitate cu prevederile art.38 lit.(d), (f), (l) din Legea nr.215/.2001 privind administraţia publică locală, modificată;
În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă valoarea devizului general pentru obiectivul de investiţii "MODERNIZARE STR. NEMOIANU , Blv. REGELE FERDINAND, Blv. 16 DECEMBRIE - REABILITARE POD TRAIAN" de la valoarea 7.562.260,80 RON (2.094.297 euro ) la valoarea 8.121.129,40 RON reprezentând 2.302.169 euro, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
RODICA VLAD
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Deviz_-_Pod_Traian.pdf

DEFALCAREA CONŢINUTULUI CAPITOLELOR DEVIZULUI GENERAL PT. OBIECTIVUL "MODERNIZARE STR. I. NEMOIANU, BLV. REGELE FERDINAND, BLV. 16 DEC. 1989"

VALOARE APROBATĂ HCL 203/26.04.2005

VALOARE REZULTATĂ ÎN URMA MODIF.SOLUŢIEI DE

REABILITARE POD

1. Cheltuieli pt. obţinerea şi amenajarea terenului 1.1. Obţinerea terenului 0 0 1.2. Amenajarea terenului 0 0 1.3. Amenajări pentru protecţia mediului 0 0

2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului - nu este cazul 0 0

3. Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica 3.1. Studii de teren 22.871,4 22.871,4

-topo 22.871,4 22.871,4 -geo -hidro

3.2. Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii 0,0 0 -avizul ROMTELECOM -avizul ELECTRICA -avizul DISTRIGAZ NORD -avizul AQUATIM -avizul COLTERM -acordul de mediu -avizul de gospodărire a apelor -certificatul de urbanism -autorizaţie de construcţie

3.3. Proiectare si engineering 239.142,2 239.142,2 studiu de fezabilitate 76.404,8 76.404,8 proiect tehnic+caiet de sarcini+detalii de execuţie 162.737,4 162.737,4 verificare proiect (4% din PT+CS+DDE)

3.4. Organizarea procedurilor de achiziţie publică 0,0 0 3.5. Consultanţă

-consultanţă pt. SPF, studiu de piaţă, evaluare 3.6. Asistenţă tehnică 77.677,7 77.677,7

-asistenţă tehnică (0,4% din investiţia de bază) -urmărire execuţie prin inspectori de şantier (0,1% din investiţia de bază) 77.677,7 77.677,7

4. Cheltuieli pentru investitia de baza 4.1. Construcţii şi instalaţii 6.575.985,7 7.084.822,9

Lucrări rutiere + edilitare 4.626.815,0 4.626.815,0 Reabilitare pod 1.949.170,7 2.458.007,9

4.2. Montaj utilaj tehnologic -nu este cazul 0 0

4.3. Utilaje, echipamente tehnologice si funcţionale cu montaj -nu este cazul 0 0

4.4. Utilaje fără montaj şi echipamente de transport -nu este cazul 0 0

4.5. Dotări -nu este cazul 0 0

5. Alte cheltuieli 5.1. Organizare de şantier 3,5% 230.159,5 247.968,8

5.1.1. Lucrări de construcţii 2,5% 164.399,6 177.120,6 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării 1,0% 65.759,9 70.848,2

Valoare (inclusiv T.V.A.)

RON

Nr. crt.

Denumirea capitolelor si subcapitolelor de cheltuieli

5.2. Comisioane, taxe, cote legale, costuri de finanţare

- 4 -

5.2.1. Comisioane, taxe si cote legale 87.625,0 94.405,3 -ISC 0,8% din C+M cap 1.2+1.3+2+4.1+4.2+5.1.1 53.923,1 58.095,5 -CSC 0,5% din C+M cap 1.2+1.3+2+4.1+4.2+5.1.1 33.701,9 36.309,7 5.2.2. Costul creditului

5.3. Cheltuieli diverse si neprevăzute 5% 328.799,3 354.241,1 6. Cheltuieli pentru darea in exploatare

6.1. Pregătirea personalului de exploatare 0 0 6.2. Probe tehnologice 0 0

TOTAL DEVIZ GENERAL 7.562.260,8 8.121.129,4 TOTAL C+M 6.806.145,2 7.332.791,7

Atasament: Referat_-_deviz_Pod_Traian.pdf

ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DR.ING. GHEORGHE CIUHANDU DIRECŢIA EDILITARĂ BIROUL INFR. TRANSPORT NR.SC2005 - 21215 DIN 08.12.2005

REFERAT privind execuţia lucrărilor suplimentare la obiectivul

„Modernizare str. I. Nemoianu, blv. Regele Ferdinand, blv. 16 Decembrie - REABILITARE POD TRAIAN”

Între Municipiul Timişoara şi S.C. CONSTRUCŢII FEROVIARE S.A. Timişoara, a fost încheiat contractul de execuţie nr. SC 2005 – 8885 din 16.05.2005, având ca obiect „Reabilitare Pod Traian”. Valoarea contractului este de 1.949.170,70 RON, iar durata de execuţie a lucrărilor este de 5 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Podul Traian, realizat în anul 1916, a avut capacitatea portantă limitată atât datorită vechimii cât şi normelor în vigoare la data proiectării structurii, care prevedeau valori ale încărcărilor cu mult sub nivelul celor actuale.

Podul Traian a fost primul pod vechi inclus în programul de reabilitare a liniilor de tramvai din municipiul Timişoara.

Proiectantul, SC APECC SRL Timişoara, în spirit actual european de păstrare şi valorificare a patrimoniului tehnic şi arhitectonic, a încercat prin toate mijloacele să menţină în exploatare suprastructura Podului Traian într-o formă cât mai apropiată de cea iniţială, dar la parametrii funcţionali superiori, adică la o capacitate portantă suficientă pentru preluarea traficului echivalent convoaielor de autocamioane A 30 simultan cu tramvaie electrice.

În urma verificării structurii prin calcul, ţinând cont de armarea grinzilor prezentată în planşe de arhivă, de calitatea betonului şi armăturii determinate în expertize anterioare, s-a ajuns la concluzia că este necesară numai consolidarea tablierului central de 13 m şi a consolelor scurte pe care reazemă acesta.

S-a considerat că forma de consolidare care afectează cel mai puţin aspectul arhitectonic al structurii şi oferă rezultate maxime din punct de vedere al sporirii capacităţii portante, este precomprimarea exterioară cu toroane protejate dispuse pe feţele exterioare ale celor 9 grinzi ale tablierului central. Consolele scurte se consolidează prin precomprimare cu bare rigide. Pe parcursul desfăşurării lucrărilor de pregătire pentru montarea sistemului de precomprimare, s-a constatat că elementele structurale ale tablierului central prezintă fisuri şi crăpături interioare şi exterioare, orientate după diferite direcţii, mascate de stratul de lapte de ciment aplicat cu ani în urmă. De asemenea s-a procedat la extragerea de carote din grinzile tablierului central pentru a se obţine informaţii indubitabile, prin încercări distructive, asupra calităţii betonului din structura de rezistenţă a tablierului. Buletinele de încercări elaborate pe baza determinărilor efectuate de către Laboratorul de gradul I al Departamentului CCIA din cadrul Facultăţii de Construcţii şi Arhitectură din Timişoara confirmă calitatea deosebit de slabă a betonului structural, beton clasa C8/10, echivalent B150.

Faptul că deficienţele constatate (fisuri şi crăpături interioare şi exterioare) se puteau remedia numai prin operaţii de injectare care sunt laborioase, costisitoare, dificil de controlat şi cu o eficienţă discutabilă datorită calităţii inferioare a betonului din structură, operaţii care ar prelungi durata de execuţie a lucrării cu încă cel puţin 30 zile, fără a avea certitudinea unei reuşite, pe de o parte, iar pe de altă parte se impunea reducerea forţei de precomprimare a grinzilor în concordanţă cu calitatea betonului, ceea ce diminua eficienţa procedurii aplicate, s-a dispus înlocuirea tablierul central existent cu o structură nouă în soluţie compusă oţel-beton, suplă şi cu o durată de execuţie relativ scurtă. Noua structură păstrează numărul de grinzi şi antretoaze din structura iniţială şi în mare măsură aspectul arhitectonic al monumentului tehnic cunoscut sub numele de Podul Traian. Varianta iniţială a structurii podului cu tablier din beton armat nu permitea lărgirea acestuia.

Astfel cu ocazia reabilitării structurii s-au luat măsuri de mărire a lăţimii podului devenind posibilă astfel şi includerea unei piste destinate exclusiv cicliştilor, separată în mod corespunzător de traficul auto care se va desfăşura pe 4 benzi de circulaţie. Măsurile de protejare a betonului structural cu sisteme performante, modalitatea modernă şi eficientă de fixare a şinelor de tramvai, în corelare cu noua structură a tablierului central, va conferi podului Traian o durată de exploatare estimată la încă 50 de ani.

Lărgirea podului la 4 benzi de circulaţie şi includerea pistei de ciclişti a dus la costuri suplimentare respectiv la majorarea devizului general al obiectivului de investiţii.

Valoarea acestor lucrări suplimentare conform devizului ofertă anexat la prezentul referat, este de 508.837,18 RON.

Lucrările de consolidare a Podului Traian au fost câştigate de către S.C. CONSTRUCŢII FEROVIARE S.A.

Având în vedere faptul că: - lucrările vor fi executate de acelaşi contractant ; - lucrările suplimentare nu pot fi separate din punct de vedere tehnic de

contractul iniţial; - valoarea lucrărilor suplimentare nu depăşesc 50% din valoarea

actualizată a contractului existent; propunem aplicarea procedurii de negociere cu o singură sursă, în conformitate cu art. 12, lit. c) din O.U.G. nr. 60/2001, pentru încheierea unui contract de execuţie de a lucrărilor suplimentare.

DIRECTOR D. EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC, DUMITRU ANDOR ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU TRP, pt. ŞEF BIROU I.T., IOAN GANCIOV VASILE OLAR ÎNTOCMIT, SZABO GEORGETA

România SECRETAR, Judeţul Timiş IOAN COJOCARI Municipiul Timişoara Consiliul local PROIECT DE HOTARARE Nr.________

Din data de__________________ Privind aprobarea valorii devizului general pentru lucrarea:

“Modernizare str. I. Nemoianu,blv. Regele Ferdinand, blv. 16 Decembrie – Reabilitare Pod Traian”

Consiliul Local al Municipiului Timişoara

Având în vedere referatul nr. SC2005 – 21215 din 08.12.2005 întocmit de către Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, prin care se propune aprobarea actualizării valorii devizului general pentru obiectivul de investiţie:”MODERNIZARE STR. NEMOIANU + STR. FERDINAND + 16 DECEMBRIE – Reabilitare Pod Traian”;

Având în vedere avizele Comisiei pentru Studii, Prognoze, Economie, Buget, Finanţe, Impozite şi Taxe, Comisiei pentru Administrarea Domeniului Public şi Privat, Servicii publice şi comerţ, Regii autonome şi societăţi comerciale, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.203/26.04.2005 - privind aprobarea valorii devizului general pentru :”MODERNIZARE STR. NEMOIANU + STR. FERDINAND + 16 DECEMBRIE”

În conformitate cu prevederile art.40, alin.(4) din Ordonanţa de Urgenţă nr.45/2003 – privind finanţele publice locale, aprobată de Legea nr. 108/2004;

In conformitate cu prevederile art.38 lit. d, f), l) din Legea nr.215/.2001 privind administraţia publică locală;

În temeiul art. 46 din Legea nr.215/.2001 privind administraţia publică locală;

HOTĂRĂŞTE:

Art. 1. Se aprobă valoarea devizului general pentru obiectivul de investiţii :”MODERNIZARE STR. NEMOIANU + STR. FERDINAND + 16 DECEMBRIE – REABILITARE POD TRAIAN” de la valoarea 7.562.260,80 RON (2.094.297 euro ) la valoarea 8.121.129,40 RON reprezentând 2.302.169 euro, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei Hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară şi Direcţia Economică a Primăriei Municipiului Timişoara

Art. 3. Prezenta Hotărâre se comunică: - Prefecturii Judeţului Timiş - Secretarului Primăriei Municipiului Timişoara - Primarului Municipiului Timişoara - Direcţiei Edilitare - Direcţiei Economice - Direcţiei Urbanism - Direcţiei Patrimoniu - Serviciului Juridic Contencios - Serviciului Control şi Audit Intern - Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni - Biroului Relaţii Publice - Mass-mediei locale

Preşedinte de şedinţă, Consilier

Atasament: Deviz_-_Pod_Traian_-_2.pdf

ANEXĂ

DEVIZ GENERAL Propus spre aprobare, privind investiţia

"MODERNIZARE STR. I. NEMOIANU, BLV. REGELE FERDINAND, BLV. 16 DEC. 1989" în RON/EURO

RON EURO RON EURO 1 2 3 4 3 4

1.1 Obţinerea terenului 1.2 Amenajarea terenului 1.3 Amenajări pentru protecţia mediului

3.1 Studii de teren 22.871,4 5.638 22.871,4 5.638 3.2 Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii 3.3 Proiectare si engineering 239.142,2 61.984 239.142,2 61.984

3.4 Organizarea procedurilor de achiziţie publică 3.5 Consultanţă 3.6 Asistenţă tehnică 77.677,7 21.445 77.677,7 21.445

4.1 Construcţii şi instalaţii 6.575.985,7 1.826.257 7.084.822,9 2.015.576 4.2 Montaj utilaj tehnologic

4.3 Utilaje, echipamente tehnologice si funcţionale cu montaj

4.4 Utilaje fără montaj şi echipamente de transport 4.5 Dotări

Organizare de şantier 230.159,5 63.919 247.968,8 70.545 5.1.1. Lucrări de construcţii 164.399,6 45.656 177.120,6 50.389 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării 65.759,9 18.263 70.848,2 20.156 Comisioane, taxe, cote legale, costuri de finanţare 5.2.1. Comisioane, taxe si cote legale 87.625,0 23.741 94.405,3 26.202 5.2.2. Costul creditului

VALOARE REZULTATĂ ÎN URMA MODIFICĂRII

SOLUŢIEI DE REABILITARE POD

CAPITOLUL 3 Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica

PARTEA I CAPITOLUL 1

Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului

Valoare (inclusiv T.V.A.)

Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului

CAPITOLUL 2

Nr. crt.

Denumirea capitolelor si subcapitolelor de cheltuieli

VALOARE APROBATĂ HCL 203/26.04.2005

CAPITOLUL 5 Alte cheltuieli

CAPITOLUL 4 Cheltuieli pentru investitia de baza

5.1

5.2

5.3 Cheltuieli diverse si neprevăzute 328.799,3 91.313 354.241,1 100.779

-2-

6.1 Pregătirea personalului de exploatare 6.2 Probe tehnologice

7.562.260,8 2.094.297 8.121.129,4 2.302.169 6.806.145,2 1.890.176 7.332.791,7 2.086.121

7.562.260,8 2.094.297 8.121.129,4 2.302.169

6.806.145,2 1.890.176 7.332.791,7 2.086.121

DIRECTOR D. EDILITARĂ ŞEF SERVICIU T.R.P. DUMITRU ANDOR IOAN GANCIOV

ÎNTOCMIT, SZABO GEORGETA

TOTAL GENERAL

Din care C + M

Din care C + M

Fondul de rulment necesar pentru primul ciclu de producţie

Valoarea ramasă actualizată a mijloacelor fixe existente incluse in cadrul obiectivului de investiţie

PARTEA a III-a

PARTEA a II-a

TOTAL

CAPITOLUL 6 Cheltuieli pentru darea in exploatare