keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 458/20.12.2010 privind imputernicirea Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în vederea negocierii cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre - Dame, prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara, a contractelor de închiriere pentru imobilele în care îşi desfăşoară activitatea unităţile de învăţământ Colegiul Naţional Bănăţean şi Colegiul Tehnic de Vest

20.12.2010

Hotararea Consiliului Local 458/20.12.2010
privind imputernicirea Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în vederea negocierii cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre - Dame, prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara, a contractelor de închiriere pentru imobilele în care îşi desfăşoară activitatea unităţile de învăţământ Colegiul Naţional Bănăţean şi Colegiul Tehnic de Vest


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2010-26871/09.11.2010 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa nr. CDP2010-406/29.10.2010 a Colegiului Naţional Bănăţean şi adresa nr. DP2010-8969/29.10.2010 a Colegiului Tehnic de Vest;
Având în vedere adresa nr. DP2010-8390/06.10.2010 a Episcopiei Romano - Catolică de Timişoara;
Având în vedere adresa nr. DP2010-8390/26.11.2010 a Direcţiei Economice;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 350/2008 - privind constituirea comisiei de negociere cu terţii;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 66/2009 - privind modificarea componenţei Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara constituită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timioşoara nr. 350/2008;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 379/2010 - privind modificarea componenţei Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local la Municipiului Timişoara;
Având în vedere art 167 alin.1,alin. 2. alin 3, alin 4 şi alin 5 lit. b din Legea învăţământului nr.84/1995, modificată;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit. b şi d şi alin 6 lit a pct. 1 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se împuterniceşte Comisia de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, constituită în baza Hotărârii Consiliului Local nr. 350/2008, modificata prin Hotărârârea Consiliului Local nr. 66/2009 şi prin Hotărârea Consiliului Local nr.379/2010, să negocieze cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre - Dame prin Episcopia Romano-Catolică de Timişoara, contractul de închiriere pentru imobilele - construcţii şi teren, situate în Timişoara, Bv. 16 Decembrie 1989 nr. 26, Bv. Gen. Dragalina nr. 4 şi Bv. Gen. Dragalina nr. 6, în care se desfăşoară activitatea de învăţământ a Colegiului Naţional Bănăţean şi contractul de închiriere pentru imobilul - construcţie şi teren, situat în Timişoara, Bd. 16 Decembrie 1989 nr. 30 în care funcţionează cantina şi spălătoria Colegiului Tehnic de Vest.

Art.2: Contractele de închiriere negociate prevăzute la art. 1 vor fi supuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Comisia de negociere cu tertii a Consiliului Local al Municipiului Timisoara, constituita in baza Hotărârii Consiliului Local nr. 350/2008, modificata prin Hotărârârea Consiliului Local nr. 66/2009 şi prin Hotărârea Consiliului Local nr.379/2010, Directia Economica şi Directia Patrimoniu din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Colegiul Naţiomal Bănăţean;
- Colegiul Tehnic de Vest.
- Inspectoratul Şcolar al Judeţului Timiş;
- Episcopia Romano - Catolică de Timişoara;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

MUNICIPIUL TIMIŞOARA APROBAT, DIRECŢIA PATRIMONIU PRIMAR BIROUL ADMINISTRARE IMOBILE Nr.SC2010-26871/09.11.2010 Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU

REFERAT Privind împuternicirea Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului

Timişoara, în vederea negocierii cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre – Dame prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara, a contractelor de închiriere pentru imobilele în care îşi

desfăşoară activitatea unităţile de învăţământ - Colegiul Naţional Bănăţean şi Colegiul Tehnic de Vest

Se supune spre analiză Comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara: - adresa nr. CDP2010-406/29.10.2010 a Colegiului Naţional Bănăţean şi adresa nr. DP2010- 8969/29.10.2010 a Colegiului Tehnic de Vest prin care solicită sprijinul Municipiului Timişoara pentru încheierea unor noi contracte de închiriere cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre – Dame, prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara, pentru imobilele în care acestea îşi desfăşoară activitatea de învăţământ. - adresa nr. DP2010-8390/06.10.2010 a Episcopiei Romano - Catolică de Timişoara prin care îşi exprimă disponibilitatea de a încheia contracte de închiriere, pe termen mai lung pentru aceste unităţi de învăţământ în condiţii contractuale avantajoase pentru ambele părţi. Imobilele – construcţii şi teren situate în Timişoara, Bv. 16 Decembrie 1989 nr. 26, Bv. Gen. Dragalina nr. 4 şi Bv. Gen. Dragalina nr. 6, în care îşi desfăşoară activitatea Colegiul Naţional Bănăţean, au fost retrocedate Ordinului Călugăriţelor de la Notre - Dame cu Deciziile nr.657/23.12.2005, 656/23.12.2005, 660/23.12.2005, emise în baza O.U.G. nr. 94/2000 republicată, privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România. De asemene, imobilul în care funcţionează cantina şi spălătoria Colegiului Tehnic de Vest situat în Timişoara Bd. 16 Decembrie 1989 nr. 30 a fost retrocedat Ordinului Călugăriţelor de la Notre - Dame cu Decizia nr. 659/23.12.2005. Pentru aceste imobile, titularul dreptului de proprietate a avut obligaţia de a menţine afectaţiunea de interes public, de unitate de învăţământ pe o perioadă de 5 ani de la data emiteri deciziilor de restituire. În acest sens, pentru aceste imobile au fost încheiate contracte de închiriere pe o perioadă de 5 ani între Ordinului Călugăriţelor de la Notre – Dame prin Episcopia Romano-Catolică în calitate de proprietar şi unităţile de învăţământ respective în calitate de utilizator, cu o chirie prevăzută de HG. nr.343/11.04.2007 Contractele de închiriere, în prezent aflate în derulare expiră la 31.12.2010. Conform adresei Direcţiei Economice cu nr.DP2010-8390/26.11.2010, sumele aferente chirilor pentru imobilele în care funcţionează unităţile de învăţământ se asigură de către Municipiul Timişoara din bugetul local, în limita sumelor aprobate prin Hotărâre de Consiliu Local, fapt ce implică că aceste Cod.FP53-01, ver1

chiri să fie negociate între proprietarul imobilelor, Comisia de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului, directori unităţilor de învăţământ şi reprezentanţi a Inspectoratului Şcolar al judeţului Timiş. Baza legală pentru achitarea acestor cheltuieli o reprezintă Legea învăţământului nr.84/1995, actualizată, care prevede la art.167 următoarele: “(1) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat functioneaza ca unitati finantate din fonduri alocate prin bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale pe a caror raza isi desfasoara activitatea, de la bugetul de stat si din alte surse, potrivit legii. (2) Finantarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat cuprinde: finantarea de baza si finantarea complementara. (3) Finantarea de baza asigura desfasurarea in conditii normale a procesului de invatamant la nivel preuniversitar, conform standardelor nationale. Finantarea de baza se asigura prin bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale de care apartin unitatile de invatamant, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat si din alte venituri ale bugetelor locale. (4) Finantarea complementara asigura cheltuieli de capital, cheltuieli sociale si alte cheltuieli asociate procesului de invatamant. Finantarea complementara se asigura din bugetele locale si din alte surse, potrivit legii. (5) Finantarea de baza cuprinde urmatoarele categorii de cheltuieli: a) cheltuieli de personal; b) cheltuieli materiale si servicii”; Având în vedere cele de mai sus; Propunem 1, Împuternicirea Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, constituită în baza Hotărârii Consiliului Local nr. 350/2008, modificata prin Hotărârârea Consiliului Local nr. 66/2009 şi prin Hotărârea Consiliului Local nr.379/2010, să negocieze cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre – Dame prin Episcopia Romano-Catolică de Timişoara, contractul de închiriere pentru imobilele – construcţii şi teren, situate în Timişoara, Bv. 16 Decembrie 1989 nr. 26, Bv. Gen. Dragalina nr. 4 şi Bv. Gen. Dragalina nr. 6, în care se desfăşoară activitatea de învăţământ a Colegiului Naţional Bănăţean şi contractul de închiriere pentru imobilul - construcţie şi teren, situat în Timişoara, Bd. 16 Decembrie 1989 nr. 30 în care funcţionează cantina şi spălătoria Colegiului Tehnic de Vest.

Viceprimar, Direcţia Patrimoniu Director, Ing. Adrian Orza Ec. Nicuşor C-tin Miuţ Direcţia Economică Şef. Birou Director , Ec. Smaranda Haracicu Ing. Călin Pîrva

Avizat

Serviciul juridic Jr. Mirela Lasuschevic

Red:2ex. I.C. Cod.FP53-01, ver1