keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 457/21.11.2017 privind aprobarea aderarii Municipiului Timisoara la Asociatia „Grupul de Actiune Locala Freidorf"

21.11.2017

Hotararea Consiliului Local 457/21.11.2017
privind aprobarea aderarii Municipiului Timisoara la Asociatia „Grupul de Actiune Locala Freidorf"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive nr. SC2017-28111/10.11.2017 privind oportunitatea proiectului de hotarare, a Primarului Municipiului Timisoara - domnul Nicolae Robu;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. SC2017-28112/10.11.2017 al Directiei Generale de Urbanism si Dezvoltare Urbana din cadrul Primariei Municipiului Timisoara;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. 4732/13.11.2017 al Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara;
Avand in vedere avizul Serviciului Juridic nr. SC2017-28112/13.11.2017 - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2017 - 28112/10.11.2017;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica , amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor, Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere adresa inregistrata la Primaria Timisoara cu nr.SC2017-26858/27.10.2017 de la fondatorii Asociatiei "Grupul de Actiune Locala Freidorf";
Avand in vedere prevederile Legii nr. 500/2002, a finantelor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
Avand in vedere prevederile Legii nr. 273/2006 cu privire la finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
In conformitate cu prevederile art. 36, alin. (2), lit. b) si lit. e), alin. (4) lit. a) si lit.e) si alin. (7), lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba aderarea Municipiului Timisoara la Asociatia "Grupul de Actiune Locala Freidorf" in conditiile prevazute de Actul Constitutiv-Anexa 1 si de Statutul Asociatiei-Anexa 2, modificate si completate conform prevederilor din Anexa 3, anexe care fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2: Se aproba desemnarea Primarului Municipiului Timisoara, domnul Nicolae Robu, in calitate de reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Timisoara, in cadrul Adunarii Generale a Asociatiei "Grupul de Actiune Locala Freidorf" si, totodata, se imputerniceste sa semneze documentele aferente aderarii la Asociatia "Grupul de Actiune Locala Freidorf".

Art. 3: Se aproba cuprinderea anuala in Bugetul de venituri si cheltuieli al Municipiului Timisoara, a cheltuielilor necesare platii cotizatiei in valoare de 5.000 lei/an, conform Statutului Asociatiei "Grupul de Actiune Locala Freidorf", cu modificarile si completarile ulterioare, pe toata durata pastrarii calitatii de membru in Asociatie.

Art. 4: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia Generala de Urbanism si Dezvoltare Urbana, Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara si Directia Economica din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 5: Prezenta hotarare se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Economice;
- Directiei Generale de Urbanism si Dezvoltare Urbana;
- Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Comunicare-Relationare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRAGOI

Atasament: Raport_specialitate_Direc_ia_de_Asist_Social__GAL_Freidorf.pdf

Not Found

The requested URL /uploads/domino/atasamente_hcl/CAC6F33A98AD8260C22581D70046B092/Raport_specialitate_Direc was not found on this server.

Apache/2.2.15 (CentOS) Server at www.primariatm.ro Port 443

Atasament: Anexa_2_Statut_Asoc_GAL_Freidorf.2.pdf

STATUT ASOCIAŢIA „GRUPUL DE ACŢIUNE LOCALĂ FREIDORF” ASOCIAŢIA „GRUPUL DE ACŢIUNE LOCALĂ FREIDORF” este persoana juridică de drept privat cu scop nepatrimonial, independentă, organizată potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, ai cărei membrii fondatori sunt: 1. Subscrisa ANDRONIC REISEN SRL, persoană juridică română, cu sediu social în Municipiul Timişoara, str. lon Slavici, nr. 75, jud. Timiş, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Timiş sub J35/1986/1992, având Cod Unic de Înregistrare RO18329984, reprezentată de TUCU ABEL PETRU, cetăţean român, cu domiciliul în mun. Timişoara, str. Nicolae llieşu, nr. 72, Judeţ Timiş, CNP 1871103350021, în CALITATE DE IMPUTERNICIT., 2. Subscrisa ASOCIAŢIA EUROPA PENTRU STUDII POLITICE ŞI EDUCAŢIE CIVICĂ, având cod de identificare fiscală 32525343, cu domiciliul fiscal în mun. Timişoara, str. lon Slavici, nr. 75, jud. Timiş, reprezentată de LUNGU ADRIAN, cetăţean român, cu domiciliul în Comuna Mosnita Noua, sat. Mosnita Veche, str. Aurel Cosma , nr. 38, jud. Timiş, CNP 1890129350022, în calitate de Presedinte. 3. Subscrisa CENTER OF PROIECT S SRL, persoană juridică română, cu sediu social în Municipiul Timişoara, str. lon Barac, nr. 72, jud. Timiş, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Timiş sub J35/2590/2008, având Cod Unic de Înregistrare 24192442 , reprezentată de IOVESCU ALEXANDRU ADRIAN, cetăţean român, cu domiciliul în mun. Timişoara, str. lon Barac, nr. 2, Judeţ Timiş, CNP 1870714350053, in calitate de administrator. 4. denumiţi împreună în cele ce urmează „Membrii Fondatori”, ne exprimăm unanim voinţa de asociere, în condiţiile prevederilor legale în vigoare pentru realizarea scopului propus al Asociaţiei, în următoarele condiții: CAPITOLULI DENUMIRE, SEDIUL ŞI DURATA Art. 1. Denumirea care se va menţiona în toate actele de constituire, funcţionare, cât şi în documentele emise de către aceasta este: “ASOCIAŢIA GRUPUL DE ACȚIUNE LOCALĂ FREIDORF”. Denumirea a fost rezervată prin verificarea disponibilităţii eliberată de către Ministerul Justiţiei - Serviciul comunicare şi relaţii publice şi denumită în cele ce urmează „Asociaţia”. Art. 2. (1) Asociaţia are sediul social în imobilul aflat în mun. Timişoara, -—, jud. Timiş, str. lon Slavici, nr. 75, înscris în Cartea Funciară nr. 406607, a localităţii Timişoara. (2) Asociaţia va putea, ulterior înfiinţării, să-şi schimbe sediul social în baza hotărârii Adunării Generale a Membrilor sau în baza Hotărârii Consiliului Director, cu respectarea prevederilor prezentului înscris.

Art. 3. Asociaţia se constituie pe un termen nelimitat, astfel că aceasta se va putea dizolva prin hotărârea Adunării Generale a membrilor, prin dispoziţie judecătorească ori printr-un act legislativ, la orice dată, situaţie în care se va preciza destinaţia patrimoniului acesteia, însa numai în conformitate cu prevederile legale în materie şi a prezentului act. CAPITOLULII SCOPUL, OBIECTIVE ŞI ACTIVITĂŢILE ASOCIAŢIEI Art. 4. Scopul Asociaţiei este: 1. Elaborarea şi implementarea proiectelor finanţate prin Programul Operaţional Regional, Programul Operaţional Capitalul Uman, precum şi alte programe similare care au elemente menite să aducă un aport scopului propus de Asociaţie; 2. Dezvoltarea durabilă a zonelor defavorizate şi/sau marginalizate şi a comunităţilor implicate, prin iniţierea, promovarea şi implementare unor proiecte în concordanţă cu Strategia de Dezvoltare Locală a Asociaţiei, precum şi cu programele de finanţare europene sau naţionale pe care Asociaţia le va accesa; 3. Utilizarea parteneriatului public - privat în definirea şi implementarea politicilor publice de dezvoltare locală plasate sub responsabilitatea comunităţii; 4. Promovarea şi conservarea valorilor tradiţionale morale, culturale şi de cult; 5. Dezvoltarea fizică şi intelectuală a tinerilor şi a minorităţilor; 6. Promovarea parteneriatelor naţionale şi internaţionale; 7. Susţinerea dezvoltării antreprenoriatului şi facilitarea plasării forţei de muncă; 8. Activităţi de binefacere în sensul: a. Sprijinirii finalizării diferitelor studii academice sau meşteşugăreşti în rândul persoanelor cu o situaţie materială precară; b. Promovării şi organizării elementelor cultural-tradiţionale; c. Sprijinirii minorităţilor şi a organizaţiilor persoanelor cu dizabilităţi, precum şi parteneriate socio-culturale cu acestea; Subsemnaţii Membrii Fondatori declarăm că Asociaţia va acţiona pentru realizarea scopului propus atât prin eforturi şi fonduri proprii, cât şi prin colaborarea ori asocierea cu alte organizaţii asemănătoare din ţară şi străinătate, cu firme şi asociaţii economice interesate, în limita legislaţiei în vigoare a prezentului statut, a Uniunii Europene şi a convenţilor internaţionale. Art. 5. Obiectivele Asociaţiei sunt: 1. Acţiuni de animare a actorilor publici şi privaţi din zona urbană defavorizată; 2. Elaborarea şi implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociaţiei, având ca punct de plecare nevoile identificate la nivel local şi potenţialul endogen; 3. Investiţii în construcţia, dezvoltarea, modernizarea şi reabilitarea infrastructurii în zonele urbane defavorizate (infrastructura de locuinţe - locuinţe sociale, infrastructura medicală şi socială, infrastructură de educaţie, infrastructura de economie socială - întreprinderi de economie socială, investiţii în amenajări ale spaţiului urban degradat - străzi şi spaţii publice nemodernizate, zone verzi neamenajate, etc.) 4. Iniţierea unor proiecte care au ca rol: - sprijin pentru accesul şi/sau menținerea pe piața muncii, precum şi pentru

participarea la programe de ucenicie şi stagii a persoanelor din cadrul comunitaților marginalizate; - activităţi de dezvoltare comunitare integrată — campanii de conştientizare împotriva discriminării, acţiuni specifice pentru creşterea coeziunii şi responsabilitaţii sociale er - sprijin pentru creşterea accesului şi participării la educaţia timpurie, învaţământ primar şi secundar şi reducerea părăsirii timpurii a şcolii prin acordarea de pachete integrate; - susţinerea antreprenoriatului în cadrul comunităţii, inclusiv a ocupării pe cont propriu, în vederea creării de noi locuri de muncă, prin acordarea de micro-granturi, precum şi a serviciilor de consiliere, consultanță, formare profesională antreprenorială şi alte forme de sprijin; - sprijinirea ocupării persoanelor aparţinând grupurilor vulnerabile, în cadrul întreprinderilor sociale; - sprijinirea dezvoltării şi a furnizării de servicii sociale (furnizarea de servicii în cadrul centrelor comunitare integrate medico-sociale); - Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din zonele urbane defavorizate; 5. Implementare operaţiunilor şi a proiectelor care au ca scop atingerea obiectivelor Strategiei de Dezvoltare Locală; 6. Asociaţia va colabora cu organisme europene asemănătoare, încurajând inovarea şi modernizarea know-how-ului sau descoperirea de noi soluţii la problemele sociale identificate prin Strategia de Dezvoltare Locală; 7. Acţiuni de promovare a parteneriatelor public-private; 8. Asociaţia constituie reprezentarea unitară a intereselor zonale în raport cu organizaţiile publice centrale, naţionale sau internaţionale; Art. 6. (1) Asociaţia poate înfiinţa societăţi comerciale în conformitate cu legislaţia în vigoare. (2) Asociaţia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al Asociaţiei. CAPITOLULIII MEMBRII ASOCIAŢIEI. DREPTURI ŞI OBLIGAŢII Art. 7. (1) Membrii fondatori sunt consideraţi membrii grupului de iniţiativă, semnatari ai Actului constitutiv, care îndeplinesc condiţiile prevăzute mai sus. (2) Membrii asociaţi sunt persoane juridice şi/sau fizice care îndeplinesc toate condiţiile prevăzute în prezentul înscris. Art. 8. (1) Calitatea de membru asociat o poate dobândi orice persoană juridică sau fizice, care depune o adeziune scrisă, este de acord cu prevederile prezentului statut şi ale altor reglementări specifice, achită cotizaţia anuală, contribuie la realizarea scopului şi obiectivelor stabilite şi sunt aprobaţi de către Adunarea Generală a Membrilor, la propunerea unui membru fondator, a unui membru asociat sau a Consiliului Director. (2) Pierderea calităţii de membru al Asociaţiei poate avea loc prin excluderea de către Adunarea Generală a Membrilor, în următoarele condiţii: a) Nerespectarea prevederilor statutare şi a celorlalte reglementări specifice activităţii Asociaţiei, dacă prin aceasta a fost perturbată activitatea Asociaţiei sau lezate

interesele legitime ale acesteia; b) Neplata cotizaţiei, conform regulamentului intern funcţionare şi a prezentului statut; Art.9. (1) Obligaţiile şi drepturile membrilor sunt: a) Să participe cu drept de vot la luarea tuturor hotărârilor care privesc activitatea Asociaţiei; b) Să aleagă organele de conducere şi să fie aleşi în organele de conducere şi/sau reprezentare ale Asociaţiei; c) Să primească la cerere toate informaţiile solicitate cu privire la activitatea Asociaţiei; d) Să primească cu prioritate publicaţiile editate de Asociaţie; e) Să participe la toate manifestările organizate de Asociaţie, în ţară sau în străinătate, în nume propriu sau ca reprezentant, conferinţe, simpozioane, congrese etc.; f) Să posede legitimaţie de membru; £) Să respecte regulile de moralitate şi responsabilitate civică, precum si regulile de ordine interioara; h) Să-şi respecte integral angajamentele asumate la dobândirea calităţii de membru; i) Să respecte prevederile statutului Asociaţiei; j) Să achite cotizaţia anuala stabilită conform regulamentului intern şi a prezentului înscris. k) Să sprijine desfăşurarea activităţilor Asociaţiei, inclusiv cele de organizare a manifestărilor specifice în ţară şi străinătate. (2) Membrii Asociaţiei au datoria de a răspunde la chemările conducerii operative a Asociaţiei în vederea organizării unor acţiuni specifice, la rezolvarea unor probleme ce sunt de competenţa fiecăruia şi de a participa la Adunările generale ale Asociaţiei. (3) Membrii se pot retrage unilateral oricând din Asociaţie, cu condiţia finalizării implementării tuturor proiectelor în care Asociaţia este direct implicată, finanţate prin Programele amintite în prezentul înscris şi sub condiţia în care oricare dintre membri, împreună sau separat, nu-şi exercită dreptul de veto acordat pentru această retragere. Indiferent de motivul pierderii calităţii de membru, cotizaţia achitată până la data respectivă nu se restituie, aceasta rămânând în patrimoniul Asociaţiei. CAPITOLUL IV ORGANIZAREA ŞI FUNCȚIONAREA ASOCIAŢIEI Art.10. (1) Organele Asociaţiei, potrivit art. 20 din Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, sunt: Adunarea Generală, Consiliul Director şi Cenzorul. (2) Adunarea Generală, este organul de conducere al Asociaţiei şi se constituie iniţial din membrii fondatori ai acesteia. Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are drept de control asupra Consiliului Director şi a Cenzorului. (3) Adunarea Generală se consideră statutară dacă la primul termen de convocare participă toti membrii Asociaţiei, iar hotărârile luate sunt valabile dacă întrunesc majoritatea simplă, cu excepţia situaţiilor special reglementate. În cazul în care la primul termen nu se îndeplineşte cvorumul necesar, sedinţa Adunării Generale se amână cu 24 de

ore, dată la care hotărârile vor fi considerate ca fiind valabile dacă sunt adoptate de majoritatea membrilor prezenţi. (4) Adunarea Generală a Asociaţiei are următoarele atribuţii: a) Stabileşte strategia şi obiectivele generale ale Asociaţiei; b) Aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil; c) Alege şi revocă membrii Consiliului Director, conform reglementărilor prezentului statut. Revocarea consiliului director se va face in situaţii extraordinare când necesitatea urgentă o impune; d) Alege şi revocă Cenzorul; f) Modifică actul constitutiv şi statutul Asociaţiei; g) Hotărăşte lichidarea juridică a Asociaţiei şi stabileşte destinaţia bunurilor rămase după lichidare; h) Aprobă înfiinţarea de filiale; i) Exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege sau alte paragrafe din statut, j) Aprobă noi membri. Art. 11. (1) Consiliul Director conduce activitatea Asociaţiei în perioada dintre Adunările Generale şi este ales cu majoritate simplă, pe bază de candidaturi individuale, pentru o perioadă de 4 (patru) ani şi lucrează în şedinţe lunare, hotărârile fiind valide cu majoritatea simplă, iar în caz de egalitate de voturi, votul Preşedintelui decide hotărârea adoptată. (2) Consiliul Director este alcătuit din: preşedinte, vicepreşedinte şi un membru, structura putând fi ajustată prin hotărârea Adunării Generale. (3) Consiliul Director, pentru primul mandat de 4 (patru) ani se numeşte de către Adunarea Generală constitutivă, cu posibilitatea prelungirii tacite a mandatului cu câte un alt mandat, la expirare, fără limitarea numărului mandatelor. Membrii Consiliului Director pot fi revocaţi înainte de expirarea mandatului, votul Adunarii Generale, hotărârea fiind valide cu majoritatea simplă şi cu necesitatea ca orice modificare a Consiliului Director să fie comunicată, în termen de 30 de zile, grefei instanţei pentru înscrierea în registrul Persoanelor Juridice, a acestor modificări. (4) Consiliul Director se întruneşte cel puţin odată pe trimestru, luând hotărâri prin majoritatea simplă, putându-se întruni în şedinţe extraordinare şi ori de câte ori este necesar. În caz de egalitate de voturi, votul Preşedintelui decide hotărârea adoptată. (5) Consiliul Director are următoarele atribuţii: a) Prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectul programului de activităţi; b) Încheie orice acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei; c) Aprobă organigrama şi politica de personal a Asociaţiei; d) Execută bugetul de venituri şi cheltuieli; e) Hotărăşte acordarea sau retragerea garanţiilor şi depunerea de cauţiuni, asupra bunurilor Asociaţiei; f) Elaborează regulamentul intern de funcţionare; g) Înființează societăţi comerciale şi/sau întreprinderi sociale în condiţiile legii, cu aprobarea Adunării Generale a Membrilor; h) Hotărăşte încheierea contractelor cu terţe persoane fizice sau juridice; i) Păstrează legătura cu instituţiile bancare, fiind reprezentantul direct în relaţiile cu acestea, putând să deschidă şi să închidă conturi bancare, să aprobe operaţiuni bancare,

să acceseze credite şi să garanteze cu bunurile Asociaţiei respectivele credite. j) Angajează şi concediază personalul Asociaţiei, numeşte Directorul Executiv; k) Decide cu privire la modul de încasare al sumelor datorate şi asupra modului şi termenului de plată privind aceste sume; I) Hotărăşte gajarea sau ipotecarea bunurilor; m) Decide cu privire la toate delegaţiile de plată, gajurile, ipotecile sau alte garanţii, putând dispune sistarea lor înainte de ordonarea plăţii de către debitorii Asociaţiei; n) Reprezintă Asociaţia în justiţie, hotărând asupra punctului de vedere al acesteia, decide încheierea de tranzacţie şi învoieli asupra drepturilor litigioase ale Asociaţiei; o) Poate modifica cuantumul cotizaţiilor anuale; p) Îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de către Adunarea Generală, lege şi statut; (5) Consiliul Director poate numi organe şi organisme operaţionale sub controlul sau, pentru organizarea şi administrarea eficientă a activităţii Asociaţiei. De asemenea, potrivit legii, poate împuternici o persoană, cu funcţii executive, pentru a exercita una sau mai multe atribuţii specificate în prezentul statut. Art. 12. (1) Preşedintele este numit de către membrii Asociaţiei prin votul majorităţii simple. Este conducătorul executiv al Asociaţiei şi exercită atribuţiile stabilite în statut, ca şi competenţele delegate de Consiliul Director al Asociaţiei. (2) Angajarea Asociaţiei faţă de celelalte persoane fizice şi juridice se va face numai prin acordul expres al preşedintelui sau a împuternicitului acestuia. (3) Principalele atribuţii ale preşedintelui sunt: a) organizează şi conduce activitatea Asociaţiei în scopul aplicării hotărârilor Adunării Generale şi ale Consiliului Director, a programelor şi planurilor de activitate aprobate; b) prezintă periodic rapoarte Consiliului Director asupra activităţii desfăşurate; c) întocmeşte, în conformitate cu actele normative în vigoare şi prezintă spre aprobare Consiliului Director — regulamentul de organizare şi funcţionare al Asociaţiei; d) aprobă Regulamentul de ordine interioară al Asociaţiei şi asigură respectarea acestuia; e) asigură aplicarea şi respectarea în întreaga activitate a Asociaţiei, a actelor normative în vigoare, precum şi a normelor şi reglementarilor specifice domeniului, emise de către ministerele şi organismele de resort; f) convoacă Consiliul Director al Asociaţiei şi pregăteşte ordinea de zi a şedinţelor acestuia, contribuind la întocmirea documentelor şi lucrărilor ce urmează a fi prezentate; g) pregăteşte şi prezintă Consiliului Director al Asociaţiei propunerile referitoare la programele şi planurile de activitate ale acesteia, bugetul anual de venituri şi cheltuieli, situaţia periodică a execuţiei bugetare şi a asigurării bazei materiale; h) aprobă programele şi planurile de pregătire prezentate de specialiştii asociaţiei, analizează împreună, periodic, stadiul îndeplinirii obiectivelor propuse şi rezultatele realizate de Asociaţie şi alţi specialişti din cadrul acesteia; i) stabileşte cu trezorierul, cuantumul cheltuielilor pentru fiecare acţiune programată şi angajează sumele necesare, cu respectarea normelor financiare în vigoare; j) semnează principalele documente şi lucrări elaborate de Asociaţie, programele şi planurile de activitate, bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi alte lucrări curente ale

Asociaţiei; k) primeşte, rezolvă şi semnează corespondenţa adresată Asociaţiei şi informează Consiliul Director asupra principalelor probleme apărute; I) aprobă necesarul de echipament şi materiale specifice în vederea realizării scopurilor şi obiectivelor acesteia; m) reprezintă Asociaţia în raport cu organismele de stat şi internaţionale, cu autorităţile administraţiei publice, cu alte persoane fizice sau juridice; n) asigură informarea publică privind activitatea Asociaţiei; o) angajează patrimonial Asociaţia şi semnează actele juridice încheiate cu terţi; (4) În caz de egalitate de voturi privind hotărârile luate de Consiliul Director, votul Preşedintelui va fi cel definitiv. Art. 13. (1) Vicepreşedintele aduc la îndeplinire hotărârile Consiliului Director şi îl ajuta pe preşedinte în realizarea atribuţiilor acestuia, în măsură şi cu privire la sarcinile stabilite prin Regulamentul interior de funcţionare. (2) Ţine locul preşedintelui când acesta lipseşte pe baza mandatului expres acorda, în cazul în care directorul executiv nu are acest atribuţii. Art. 14. Contractarea, angajarea şi remunerarea unor persoane fizice sau juridice sau a personalului administrativ ori din conducerea Asociaţiei, sau a altor persoane care îndeplinesc sarcini ori care desfăşoară activităţi pentru aceasta se stabilesc de către Consiliul Director. Art. 15. Asociaţia, ca persoană juridică, răspunde civil de toate faptele contractuale, delictuale şi quasi delictuale săvârşite de reprezentanţii săi în timpul funcţiunii lor, dacă acestea nu sunt imputabile reprezentantului care a angajat Asociaţia în asemenea raporturi. Art. 16. Membrii care formează organele de direcţie şi administraţie sunt personal şi solidar răspunzători pentru daunele provocate din culpa lor, atât faţă de terţi cât şi faţă de persoana juridică însăşi. Art. 17. (1) Organul de control al Asociaţiei este Cenzorul. Acesta este numit pe un mandat de 4 (patru) ani de către Adunarea Generală, iar revocarea acestuia poate fi făcută de către Adunarea Generală. (2) Cenzorul este numit şi poate fi revocat de către membrii Asociaţiei şi înainte de expirarea mandatului, prin votul majorităţii simple, revocarea putând fi hotărâtă şi de către Consiliul Director, pentru motive întemeiate urmând ca Adunarea Generală să valideze această decizie în următoarea întâlnire. Potrivit legii în materie, Cenzorul exercită controlul financiar intern al Asociaţiei. În exercitarea atribuţiunilor sale Cenzorul: a) verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociaţiei; b) controlează toate operaţiunile financiare şi economice ale Asociaţiei; c) verifica bilanţul, contul de profit şi pierderi şi pe aceasta bază; d) întocmeşte rapoarte pe care le prezintă Consiliului Director şi Adunării Generale. (3) Cenzorul poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot şi îndeplineşte orice alte atribuţii specifice stabilite de Consiliului Director şi Adunarea Generală.

CAPITOLUL V PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI Art. 18. (1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este în valoare totală de 200 (douăsute lei şi se depune în numerar în contul deschis la o instituţie bancară. (2) Acesta se compune exclusiv din numerar, suma fiind depusă într-un cont bancar, provenită din aportul subscris şi liber consimţit al membrilor fondatori în sume egale pentru fiecare membru fondator şi se va putea completa cu lichidităţi, bunuri mobile sau imobile, dobândite de Asociaţie potrivit legislaţiei în materie, fie din activităţile economice directe organizate potrivit legii în strânsă legătură cu scopul asociaţiei, fie din alte surse: a) cotizaţii, b) dobânzi bancare, c) donaţii, d) sponsorizări, e) subvenţii, f) dispoziţii testamentare făcute de terţe persoane în favoarea Asociaţiei g) sprijin material şi financiar acordat de alte asociaţii sau fundaţii, naţionale sau internaţionale, h) finanţări din programe angajate şi implementate de Asociaţie, i) contribuţii de la bugetele locale, j) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale, k) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de Asociaţie, I) venituri realizate din activităţi economice directe, precum şi orice alte venituri prevăzute de lege. (3) Cuantumul cotizaţiilor anuale se va stabili la prima adunare generală a membrilor si in Regulamentul intern de funcţionare. (4) Patrimoniul Asociaţiei în numerar, se va păstra în conturi în lei sau valută, deschise la una din băncile din România, precum şi în casieria Asociaţiei, în condiţiile reglementarilor în vigoare. Bunurile mobile se vor înregistra în patrimoniu conform normelor fiscale, iar imobilele dobândite în patrimoniu înscriindu-se ca atare în Cartea Funciară, conform legii române în vigoare la momentul dobândirii. (5) Folosirea fondurilor băneşti ale Asociaţiei se face potrivit hotărârii Consiliului Director, numai pentru îndeplinirea scopului şi a obiectivelor asociaţiei, potrivit statutului şi cu respectarea normelor financiare. (6) În măsura reglementărilor legale favorabile, Asociaţia va beneficia de reducerile şi scutirile de impozite şi taxe pentru eventualele dobândiri de bunuri care sunt folosite sau dobândite, pentru anumite operaţii financiare făcute în scopul propus în statut sau orice bunuri destinate patrimoniului Asociaţiei ori realizării obiectului şi scopului Asociaţiei. CAPITOLUL VI DIZOLVARE, LICHIDARE Art.19. Asociaţia se dizolvă: 1) de drept; a) nerealizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 (trei) luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se

produce schimbarea acestui scop; b) imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau a constituirii Consiliului director în conformitate cu statutul Asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul director putea şi constituit; c) reducerea numărului de asociaţi sub limita fixată de lege, daca acesta nu a fost îndeplinit timp de 3 luni; b) prin hotărârea instanţei de judecată; a) când scopul sau activitatea Asociaţiei a devenit ilicită sau contrar ordinii publice; b) când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice; c) când Asociaţia urmăreşte alt scop decât pentru ce a fost constituit; d) alte cazuri prevăzute de lege. 2) prin hotărârea Adunării Generale, cu majoritate absolută. Art. 20. Constatarea dizolvării se realizează prin hotărârea judecătoriei în a cărei circumscripţie se află sediul Asociaţiei, la cererea oricărei persoane interesate. Art. 21. Lichidarea Asociaţiei se va efectua conform procedurii prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 22. În cazul dizolvării Asociaţiei, bunurile rămase în urma lichidării vor fi transmise către Organizaţii Non-Guvernamentale cu scop asemănător şi care vor desfăşura activităţi similare în zona de vest a ţării. Această Organizaţie Non-Guvernamentală este desemnată de către Adunarea Generală a membrilor. CAPITOLUL VII DISPOZIŢII FINALE Art. 23. Asociaţia are drept la siglă, ştampilă, precum şi orice alte elemente de identificare. Art. 24. Prezentul statut a fost redactat conform cu prevederile dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările completările ulterioare. Art. 25. Dispoziţiile prezentului Statut se completează cu prevederile legale în vigoare. Redactat astăzi data atestării în 6 (şase) exemplare, ANDRONIC REISEN SRL- prin Tucu Abel Petru sui MĂGUREAN & ASOCIAŢII Avocat ITI GADEA În conformitate cu dispoziţiile articolului 3 alin.(1) lit.c) din Legea nr.51/1995 atest şi conţinutui prezentului act,în baza 1 RIA nr, 292GEhin SIE: Nr. SI] Data JL ISLE Semnătura“ "N. PE ra a Ea cn, > e 3 > n OS E N

Atasament: Anexa_1_Act_constitutiv_Asoc_GAL_Freidorf.1.pdf

ACT CONSTITUTIV ASOCIAŢIA „GRUPUL DE ACŢIUNE LOCALĂ FREIDORF” ASOCIAŢIA „GRUPUL DE ACŢIUNE LOCALĂ FREIDORF” este persoana juridică de drept privat cu scop nepatrimonial, independentă, organizată potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, ai cărei membrii fondatori sunt: 1. Subscrisa ANDRONIC REISEN SRL, persoană juridică română, cu sediu social în Municipiul Timişoara, str. lon Slavici, nr. 75, jud. Timiş, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Timiş sub J35/1986/1992, având Cod Unic de Înregistrare RO18329984, reprezentată de TUCU ABEL PETRU, cetăţean român, cu domiciliul în mun. Timişoara, str. Nicolae lieşu, nr. 72, Judeţ Timiş, CNP 1871103350021, în CALITATE DE IMPUTERNICIT., 2. Subscrisa ASOCIAŢIA EUROPA PENTRU STUDII POLITICE ŞI EDUCAŢIE CIVICĂ, având cod de identificare fiscală 32525343, cu domiciliul fiscal în mun. Timişoara, str. lon Slavici, nr. 75, jud. Timiş, reprezentată de LUNGU ADRIAN, cetăţean român, cu domiciliul în Comuna Mosnita Noua, sat. Mosnita Veche, str. Aurel Cosma , nr. 38, jud. Timiş, CNP 1890129350022, în calitate de Presedinte. 3. Subscrisa CENTER OF PROJECT S SRL, persoană juridică română, cu sediu social în Municipiul Timişoara, str. lon Barac, nr. 72, jud. Timiş, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Timiş sub J35/2590/2008, având Cod Unic de Înregistrare 24192442 , reprezentată de IOVESCU ALEXANDRU ADRIAN, cetăţean român, cu domiciliul în mun. Timişoara, str. lon Barac, nr. 2, Judeţ Timiş, CNP 1870714350053, in calitate de administrator. denumiţi împreună în cele ce urmează „Membrii Fondatori”, ne exprimăm unanim voinţa de asociere, în condiţiile prevederilor legale în vigoare pentru realizarea scopului propus al Asociaţiei, în următoarele condiții: CAPITOLULI DENUMIRE, SEDIUL ŞI DURATA Art.1. Denumirea care se va menţiona în toate actele de constituire, funcţionare, cât şi în documentele emise de către aceasta este: “ASOCIAŢIA GRUPUL DE ACȚIUNE LOCALĂ FREIDORF”. Denumirea a fost rezervată prin verificarea disponibilităţii eliberată de către Ministerul Justiţiei - Serviciul comunicare şi relaţii publice şi denumită în cele ce urmează „Asociaţia”. Art. 2. (1) Asociaţia are sediul social în imobilul aflat în mun. Timişoara, --—, jud. Timiş, str. lon Slavici, nr. 75, înscris în Cartea Funciară nr. 406607, a localităţii Timişoara. (2) Asociaţia va putea, ulterior înfiinţării, să-şi schimbe sediul social în baza hotărârii Adunării Generale a Membrilor sau în baza Hotărârii Consiliului Director, cu respectarea prevederilor prezentului înscris. Art. 3. Asociaţia se constituie pe un termen nelimitat, astfel că aceasta se va putea dizolva prin hotărârea Adunării Generale a membrilor, prin dispoziţie judecătorească ori printr-un act legislativ, la orice dată, situaţie în care se va preciza destinaţia patrimoniului acesteia, însă numai în conformitate cu prevederile legale în materie şi a prezentului act. CAPITOLULII SCOPUL, OBIECTIVE ŞI ACTIVITĂŢILE ASOCIAŢIEI

Art. 4. Scopul Asociaţiei este: 1. Elaborarea şi implementarea proiectelor finanţate prin Programul Operaţional Regional, Programul Operaţional Capitalul Uman, precum şi alte programe similare care au elemente menite să aducă un aport scopului propus de Asociaţie; 2. Dezvoltarea durabilă a zonelor defavorizate şi/sau marginalizate şi a comunităţilor implicate, prin iniţierea, promovarea şi implementare unor proiecte în concordanţă cu Strategia de Dezvoltare Locală a Asociaţiei, precum şi cu programele de finanţare europene sau naţionale pe care Asociaţia le va accesa; 3. Utilizarea parteneriatului public - privat în definirea şi implementarea politicilor publice de dezvoltare locală plasate sub responsabilitatea comunităţii; 4. Promovarea şi conservarea valorilor tradiţionale morale, culturale şi de cult; 5 Dezvoltarea fizică şi intelectuală a tinerilor şi a minorităţilor; 6. Promovarea parteneriatelor naţionale şi internaţionale; 7 Susţinerea dezvoltării antreprenoriatului şi facilitarea plasării forţei de muncă; 8. Activităţi de binefacere în sensul: a. Sprijinirii finalizării diferitelor studii academice sau meşteşugăreşti în rândul persoanelor cu o situaţie materială precară; b. Promovării şi organizării elementelor cultural-tradiţionale; c. Sprijinirii minorităţilor şi a organizaţiilor persoanelor cu dizabilităţi, precum şi parteneriate socio-culturale cu acestea; Subsemnaţii Membrii Fondatori declarăm că Asociaţia va acţiona pentru realizarea scopului propus atât prin eforturi şi fonduri proprii, cât şi prin colaborarea ori asocierea cu alte organizaţii asemănătoare din ţară şi străinătate, cu firme şi asociaţii economice interesate, în limita legislaţiei în vigoare a prezentului statut, a Uniunii Europene şi a convenţilor internaţionale. Art. 5. Obiectivele Asociaţiei sunt: 1. Acţiuni de animare a actorilor publici şi privaţi din zona urbană defavorizată; 2. Elaborarea şi implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociaţiei, având ca punct de plecare nevoile identificate la nivel local şi potenţialul endogen; 3. Investiţii în construcţia, dezvoltarea, modernizarea şi reabilitarea infrastructurii în zonele urbane defavorizate (infrastructura de locuinţe - locuinţe sociale, infrastructura medicală şi socială, infrastructură de educaţie, infrastructura de economie socială - întreprinderi de economie socială, investiţii în amenajări ale spaţiului urban degradat - străzi şi spaţii publice nemodernizate, zone verzi neamenajate, etc.) 4. Iniţierea unor proiecte care au ca rol: - sprijin pentru accesul şi/sau menținerea pe piața muncii, precum şi pentru participarea la programe de ucenicie şi stagii a persoanelor din cadrul comunitaților marginalizate; - activităţi de dezvoltare comunitare integrată — campanii de conştientizare împotriva discriminării, acţiuni specifice pentru creşterea coeziunii şi responsabilitaţii sociale etc.; - sprijin pentru creşterea accesului şi participării la educaţia timpurie, învaţământ primar şi secundar şi reducerea părăsirii timpurii a şcolii prin acordarea de pachete integrate; - susţinerea antreprenoriatului în cadrul comunităţii, inclusiv a ocupării pe cont propriu, în vederea creării de noi locuri de muncă, prin acordarea de micro-granturi, precum şi a serviciilor de consiliere, consultanță, formare profesională antreprenorială şi alte forme de sprijin; - sprijinirea ocupării persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile, în cadrul întreprinderilor sociale; - sprijinirea dezvoltării şi a furnizării de servicii sociale (furnizarea de servicii în cadrul centrelor comunitare integrate medico-sociale); - Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din zonele urbane defavorizate; 5. Implementare operaţiunilor şi a proiectelor care au ca scop atingerea 2

obiectivelor Strategiei de Dezvoltare Locală; 6. Asociaţia va colabora cu organisme europene asemănătoare, încurajând inovarea şi modernizarea know-how-ului sau descoperirea de noi soluţii la problemele sociale identificate prin Strategia de Dezvoltare Locală; 7. Acţiuni de promovare a parteneriatelor public-private; 8. Asociaţia constituie reprezentarea unitară a intereselor zonale în raport cu organizaţiile publice centrale, naţionale sau internaţionale; Art. 6. (1) Asociaţia poate înfiinţa societăţi comerciale în conformitate cu legislaţia în vigoare. (2) Asociaţia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al Asociaţiei. CAPITOLULIII ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA ASOCIAŢIEI Art. 7. (1) Organele Asociaţiei, potrivit art. 20 din Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, sunt: Adunarea Generală, Consiliul Director şi Cenzorul. (2) Adunarea Generală, este organul de conducere al Asociaţiei şi se constituie iniţial din membrii fondatori ai acesteia. Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are drept de control asupra Consiliului Director şi a Cenzorului. Art. 8. (1) Consiliul Director conduce activitatea Asociaţiei în perioada dintre Adunările Generale şi este ales de către Adunarea Generală cu majoritate simplă, pe bază de candidaturi individuale, pentru o perioadă de 4 (patru) ani şi lucrează în şedinţe lunare, hotărârile fiind valide cu majoritatea simplă, iar în caz de egalitate de voturi, votul Preşedintelui decide hotărârea adoptată. (2) Consiliul Director este alcătuit din: preşedinte, vicepreşedinte şi un membru, structura putând fi ajustată prin hotărârea Adunării Generale. (3) Componenţa nominală a Consiliului Director, la constituire este: Preşedinte: IOVESCU ALEXANDRU ADRIAN, cetăţean român, cu domiciliul în mun. Timişoara, str. lon Barac, nr. 2, Judeţ Timiş, CNP 1870714350053 în calitate de reprezentanta a CENTER OF PROJECT S SRL; Vicepreşedinte: TUCU ABEL PETRU, cetăţean român, cu domiciliul în mun. Timişoara, str. Nicolae llieşu, nr. 72, Judeţ Timiş, CNP 1871103350021 în calitate de reprezentant al ANDRONIC REISEN SRL; Membru: LUNGU ADRIAN, cetăţean român, cu domiciliul în Comuna Mosnita Noua, sat. Mosnita Veche, str. Aurel Cosma , nr. 38, jud. Timiş, CNP 1890129350022 în calitate de reprezentant al ASOCIAŢIEI EUROPA PENTRU STUDII POLITICE ŞI EDUCAŢIE CIVICĂ CAPITOLUL IV PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI Art. 9. (1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este în valoare totală de 200 (douăsute) lei şi se depune în numerar în contul deschis la o instituţie bancară. (2) Acesta se compune exclusiv din numerar, suma fiind depusă într-un cont bancar, provenită din aportul subscris şi liber consimţit al membrilor fondatori în sume egale pentru fiecare membru fondator şi se va putea completa cu lichidităţi, bunuri mobile sau imobile, dobândite de Asociaţie potrivit legislaţiei în materie, fie din activităţile economice directe organizate potrivit legii în strânsă legătură cu scopul asociaţiei, fie din alte surse: a) cotizaţii, b) dobânzi bancare,

c) donaţii, d) sponsorizări, e) subvenţii, f) dispoziţii testamentare făcute de terţe persoane în favoarea Asociaţiei g) sprijin material şi financiar acordat de alte asociaţii sau fundaţii, naţionale sau internaţionale, h) finanţări din programe angajate şi implementate de Asociaţie, i) contribuţii de la bugetele locale, j) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale, k) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de Asociaţie, |) venituri realizate din activităţi economice directe, precum şi orice alte venituri prevăzute de lege. (3) Cuantumul cotizaţiilor anuale se va stabili la prima adunare generala a membrilor si in Regulamentul intern de funcţionare. Adunarea Generală Constitutivă împuterniceşte pe: IOVESCU ALEXANDRU ADRIAN, cetăţean român, cu domiciliul în mun. Timişoara, str. lon Barac, nr. 2, Judeţ Timiş, CNP 1870714350053 să îndeplinească următoarele activităţi: - să deschidă contul bancar pe numele Asociaţiei pentru a depune patrimoniul acesteia; - să semneze în numele nostru toate actele necesare în vederea desfăşurării procedurii de dobândire a personalităţii juridice a Asociaţiei; - să facă toate demersurile necesare în vederea înscrierii Asociaţiei în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor; - să semneze orice acte modificatoare ale Actului constitutiv şi Statutului Asociaţiei, modificări impuse de instanţa judecătorească competentă, inclusiv pentru dobândirea Codului de Identificare Fiscală (C.l.F.), necesar bunei funcţionări a Asociaţiei, în vederea prezentei împuterniciri, - să obţină, în numele nostru şi pentru noi, certificatele de cazier fiscal de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Timiş (A.N.A.F.), necesare depunerii dosarului la instanţa judecătorească competentă. În realizarea prezentei împuterniciri, delegatul nostru este împuternicit să efectueze formalităţile necesare, să formuleze cereri, să dea declaraţii, să completeze orice formulare, să depună şi să ridice orice documente, să achite orice fel de taxe, reprezentându-ne valabil şi semnând în numele nostru şi pentru noi oriunde va fi necesar, sem CENTER OF PROJECT S SRL- prin lovescu Alexandru Adrian -*= MĂGUREAN & ASOCIAȚI, Avocat EC În conformitate i dispoziţiile esa 3 alin.(1) îlt.c) din Legea nr.51/1995 atest data,semnătura,Identitatea părţilor şi conţinutul Prezan, act,în II d Soper tdi din LS STAR Nr. __S[ __ Data n 10, Z | n dese nb i dolioau MAM an ha E a a 7 e STATUI

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03,Ver.1

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea aderării Municipiului Timişoara la Asociaţia „Grupul de acţiune locală Freidorf”

Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situaţiei actuale

În anul 2013, pe baza unui chestionar complex, Primăria Municipiului Timişoara a identificat tipurile de zone defavorizate în cadrul oraşului. În toate aceste zone defavorizate, problemele sociale identificate sunt numeroase dar ele se referă în principal la următoarele aspecte: supra-aglomerarea spaţiului de locuit, condiţii proaste de locuire, lipsa sau accesul redus la infrastructurile de utilităţi, venituri reduse, poziţii marginale şi vulnerabile pe piaţa muncii, educaţie formală scăzută sau deloc în rândul adulţilor, rate ridicate ale abandonului şcolar, părăsire timpurie a şcolii, absenteism şcolar în rândul copiilor.

Din studiile efectuate în zonele urbane marginalizate rezultă o necesitate majoră de a interveni şi de a încerca şi reuşi desegregarea comunităţii şi scoaterea ei din sărăcie, precum şi din condiţiile precare de locuire. 2. Schimbări preconizate şi rezultate aşteptate

Având în vedere oportunităţile de finanţare prin Programul Operaţional Capital Uman şi Programul Operaţional Regional, un grup de iniţiativă compus din Asociaţia Europa pentru Studii Politice şi Educaţie Civică, Center of Proiects SRL şi Andronic Reisen SRL a iniţiat înfiinţarea Asociaţiei Grupul de Acţiune Locală Freidorf, documentaţia de înfiinţare fiind depusă la Judecătoria Timişoara în data de 16.10.2017, şi a invitat Municipiul Timişoara să adere la această Asociaţie.

Asociaţia Grupul de Acţiune Locală Freidorf constituie o abordare de tip bottom-up(de jos în sus) din care fac parte reprezentanţi ai intereselor socio-economice din Zona Urbană Marginalizată Freidorf, care cuprinde următoarele cartiere: Freidorf, Iosefin, Steaua şi Fratelia.

3.Alte informaţii Principalele obiective ale Asociaţiei „Grupul de acţiune locală Freidorf” sunt desfăşurarea de

acţiuni de animare a actorilor publici şi privaţi din zona urbană defavorizată, elaborarea şi implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociaţiei, investiţii în construcţia, dezvoltarea, modernizarea şi reabilitarea infrastructurii în zonele urbane defavorizate, iniţierea şi implementarea de proiecte, colaborarea cu organisme europene asemănătoare.

4. Concluzii Aderarea Municipiului Timişoara la Asociaţia Grupul de Acţiune Locală Freidorf va facilita

dezvoltarea strategică a zonelor urbane şi periurbane ale Timişoarei prin implementarea de proiecte finanţate prin diferite programe europene - Programul Operaţional Capital Uman, Programul Operaţional Regional, etc.

PRIMAR DIRECTOR GENERAL D.G.U.D.U.

NICOLAE ROBU MAGDALENA NICOARĂ

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03,Ver.1

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea aderării Municipiului Timişoara la Asociaţia „Grupul de acţiune locală Freidorf”

Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situaţiei actuale

În anul 2013, pe baza unui chestionar complex, Primăria Municipiului Timişoara a identificat tipurile de zone defavorizate în cadrul oraşului. În toate aceste zone defavorizate, problemele sociale identificate sunt numeroase dar ele se referă în principal la următoarele aspecte: supra-aglomerarea spaţiului de locuit, condiţii proaste de locuire, lipsa sau accesul redus la infrastructurile de utilităţi, venituri reduse, poziţii marginale şi vulnerabile pe piaţa muncii, educaţie formală scăzută sau deloc în rândul adulţilor, rate ridicate ale abandonului şcolar, părăsire timpurie a şcolii, absenteism şcolar în rândul copiilor.

Din studiile efectuate în zonele urbane marginalizate rezultă o necesitate majoră de a interveni şi de a încerca şi reuşi desegregarea comunităţii şi scoaterea ei din sărăcie, precum şi din condiţiile precare de locuire. 2. Schimbări preconizate şi rezultate aşteptate

Având în vedere oportunităţile de finanţare prin Programul Operaţional Capital Uman şi Programul Operaţional Regional, un grup de iniţiativă compus din Asociaţia Europa pentru Studii Politice şi Educaţie Civică, Center of Proiects SRL şi Andronic Reisen SRL a iniţiat înfiinţarea Asociaţiei Grupul de Acţiune Locală Freidorf, documentaţia de înfiinţare fiind depusă la Judecătoria Timişoara în data de 16.10.2017, şi a invitat Municipiul Timişoara să adere la această Asociaţie.

Asociaţia Grupul de Acţiune Locală Freidorf constituie o abordare de tip bottom-up(de jos în sus) din care fac parte reprezentanţi ai intereselor socio-economice din Zona Urbană Marginalizată Freidorf, care cuprinde următoarele cartiere: Freidorf, Iosefin, Steaua şi Fratelia.

3.Alte informaţii Principalele obiective ale Asociaţiei „Grupul de acţiune locală Freidorf” sunt desfăşurarea de

acţiuni de animare a actorilor publici şi privaţi din zona urbană defavorizată, elaborarea şi implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociaţiei, investiţii în construcţia, dezvoltarea, modernizarea şi reabilitarea infrastructurii în zonele urbane defavorizate, iniţierea şi implementarea de proiecte, colaborarea cu organisme europene asemănătoare.

4. Concluzii Aderarea Municipiului Timişoara la Asociaţia Grupul de Acţiune Locală Freidorf va facilita

dezvoltarea strategică a zonelor urbane şi periurbane ale Timişoarei prin implementarea de proiecte finanţate prin diferite programe europene - Programul Operaţional Capital Uman, Programul Operaţional Regional, etc.

PRIMAR DIRECTOR GENERAL D.G.U.D.U.

NICOLAE ROBU MAGDALENA NICOARĂ

Atasament: Anexa_3.pdf

Anexa 3 la HCL nr. .............. privind aprobarea aderării Municipiului Timişoara la Asociaţia „Grupul de acţiune locală Freidorf”

Întrucât aderarea Municipiul Timişoara la Asociaţiei “Grupul de Acţiune Locală Freidorf” se va face în calitate de autoritate publică locală care reprezintă interesul public, aderarea trebuie să respecte, pe lângă OG nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile, şi prevederile Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, motiv pentru care se impune operarea unor modificări/completări la Actele constitutive ale Asociaţiei “Grupul de Acţiune Locală Freidorf, după cum urmează: 1. Pentru Municipiul Timişoara se stabileşte o cotizaţie anuală de membru în sumă fixă de 5.000 lei. Orice modificare a cotizaţiei aferente Municipiului Timişoara se va face cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. 2. Municipiul Timişoara se poate retrage unilateral oricând din Asociaţia “Grupul de Acţiune Locală Freidorf”, cu condiţia finalizării implementării tuturor activităţilor contractate de către Municipiul Timişoara în cadrul proiectelor în care este direct implicat, finanţate prin Programele amintite în Actele constitutive. 3. Orice modificări şi/sau completări ale Actelor constitutive ale Asociaţiei “Grupul de Acţiune Locală Freidorf” se vor face prin Act adiţional aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara.

PRIMAR

NICOLAE ROBU Director General D.G.U.D.U. Şef Serviciul G.M.P.F.I.N.L. Magdalena Nicoară Gabriel Popa Şef Birou Proiecte Diverse Redactat, Daniela Ghinea Maria Pantić-Telbis

Atasament: Aviz_juridic_GAL_Freidorf.pdf

ROMANIA Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2017-28112/10.11.2017 JUDETULTIMIS MUNICIPIUL TIMISOARA SERVICIUL JURIDIC Nr. SC2017-28112/13.11.2017 AVIZ la raportul de specialitate privind aprobarea aderării Municipiului Timișoara la Asociaţia „Grupul de acțiune locală Freidorf” Având în vedere expunerea de motive şi raportul de specialitate al Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană nr. SC2017-28112/10.11.2017 conform căruia este necesar ca Municipiul Timişoara să adere la Asociaţia “Grupul de acţiune locală Freidorf” având ca scop desegregarea comunității şi scoaterea lor din sărăcie precum şi din condițiile precare de locuire, acționarea în sensul dezvoltării durabile şi strategice a zonelor urbane şi periurbane ale Timişoarei prin accesarea de fonduri în cadrul unor programe europene regionale sau naționale; Având în vedere adresa înregistrată cu nr.SC2017-26858 din 27.10.2017 a fondatorilor Asociaţiei “Grupul de Acţiune Locală Freidorf”; Potrivit prevederilor art. 36 alin.(2) lit. b) şi lit. e) , alin.(4) lit.a) şi lit.e) şi alin.(7) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală care precizează că ” (2) Consiliul local exercită următoarele categorii de atribuții: b) atribuții privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului; e) atribuții privind cooperarea interinstituțională pe plan intern şi extern. (4 În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin.(2) lit.b), consiliul local: a) aprobă, la propunerea primarului, bugetul local, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare și contul de încheiere a exerciţiului bugetar; e) aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială şi de mediu a unității administrativ- teritoriale. (7) În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit e), consiliul local: a) hotărăşte, în condițiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanțării şi realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local.” Având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociații şi fundații; Ținând cont de prevederile Legii nr.500/2002 a finanțelor publice, cu modificările și completările ulterioare; Având în vedere prevederile Legii nr.273/2006 cu privire la finanțele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare; În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată şi modificată; Având în vedere dispozițiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative; Se avizează favorabil raportul de specialitate înregistrat cu nr. SC2017-28112/10.11.2017 privind aprobarea aderării Municipiului Timişoara la Asociaţia „Grupul de acţiune locală FreidorP*

Menţionăm că prezentul aviz nu priveşte necesitatea şi oportunitatea demersului privind aderarea Municipiului Timişoara la Asociaţia „Grupul de acțiune locală Freidorf? şi nu se substituie avizului de legalitate al Secretarului Municipiului Timişoara, reglementat de Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală. Prezentul aviz nu priveşte indicatorii economici propuşi, aspectele tehnice, de specialitate ale documentației, nu obligă la emiterea actelor administrative ulterioare şi nu înlocuieşte obligaţia structurilor competente de a analiza documentația din punct de vedere al atribuțiilor ce le incumbă. CONSILIER JURIDIC, AMELIA FAUR Cod FO53-13,Ver.l 7