keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 42/23.02.2010 privind reglementarea procedurii de avizare a documentaţiilor cadastrale şi a Proceselor Verbale de Vecinătăţi ce se referă la rectificări de suprafeţe a unor imobile la care Primăria Municipiului Timişoara trebuie să ia parte

23.02.2010

Hotararea Consiliului Local 42/23.02.2010
privind reglementarea procedurii de avizare a documentaţiilor cadastrale şi a Proceselor Verbale de Vecinătăţi ce se referă la rectificări de suprafeţe a unor imobile la care Primăria Municipiului Timişoara trebuie să ia parte


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2010-855/14.01.2010 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Ordinul nr. 134 din 26.03.2009 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate imobiliară nr. 634/2006,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 7/1996 a cadastrului şi publicităţii imobiliare,
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. c) şi alin. (5) lit c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă ca pentru vizarea documentaţiilor cadastrale şi semnarea Proceselor verbale de vecinătăţi ce se referă la rectificări de suprafeţe a unor imobile, documentaţiile să conţină următoarele acte :
A- identificarea pe baza măsurătorii întregului cvartal şi a limitelor de proprietate ale tuturor imobilelor din acesta marcate în planuri cadastrale şi/sau parcelare din care să rezulte de unde provine diferenţa de suprafaţă;
B- procesele verbale de vecinătate de la toţi vecinii şi extrasele de CF aferente imobilelor din acel cvartal;
C- trama stradală, cotată, pentru vecinătăţi cu parcelele de teren având destinaţie de drumuri în zona parcelei imobilului în cauză cu marcarea corectă a limitei juridice a frontului la stradă atât a imobilului în cauză cît şi a celui de vizavi;

Art. 2: Se aprobă ca în cazul în care diferenţa de suprafaţă reclamată, este identificată, în urma măsurătorilor limitelor juridice şi a suprafeţelor parcelelor din imobilele aflate în imediata vecinătate a parcelei (parcelelor) topografice din imobilul pentru care se solicită rectificarea, pentru vizarea documentaţiilor cadastrale şi semnarea Proceselor verbale de vecinătăţi documentaţia prezentată trebuie să cuprindă:
- Plan (Planuri) parcelare, Plan (Planuri) de situaţie suprapus pe parcelar cu marcarea diferenţei de suprafaţă depistată în parcela (parcelele) din imediata vecinătate;
- procesele verbale de vecinătate de la vecini din imediata vecinătate şi extrasele de CF aferente imobilelor cercetate;
- trama stradală, cotată, pentru vecinătăţi cu parcelele de teren având destinaţia de drum în zona parcelei imobilului în cauză cu marcarea corectă a limitelor juridice a frontului la stradă atât a imobilului în cauză, cât şi a celui de vizavi.

Art. 3: Avizarea documentaţiilor şi semnarea proceselor verbale de vecinătăţi se va face de către o Comisie constituită prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara, în care vor fi cooptaţi membri din toate compartimentele Direcţiilor interesate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Urbanism prin Serviciul Banca de Date Urbane, Direcţia Patrimoniu, Direcţia Drumuri şi Transporturi, Dircţia Edilitară şi Direcţia de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu,
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi,
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
CLAUDIA BORZA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMANIA SE APROBĂ JUDETUL TIMIS PRIMAR MUNICIPIUL TIMISOARA GHEORGHE CIUHANDU PRIMĂRIA DIRECŢIA URBANISM SERVICIUL BANCA DE DATE URBANE BIROUL CADASTRU, AVIZARE DOCUMENTAŢII ŞI ÎNTABULĂRI SC 2010-855 / 14.01.2010

REFERAT

Privind reglementarea procedurii de vizare a documentaţiilor cadastrale şi a Proceselor Verbale de Vecinătăţi ce se referă la rectificări de suprafeţe a unor imobile la care Primăria Municipiului Timişoara trebuie să ia parte.

Se propune spre aprobare Comisiilor nr.I, II, III, IV şi V din cadrul Consiliului Local al

Municipiului Timişoara, materialul întocmit de Direcţia Urbanism, Serviciul Banca de Date Urbane, privind reglementarea procedurii de rectificare în C.F. a suprafeţelor de teren din unele immobile. În baza Ordinului nr. 134 din 26 martie 2009 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/82006 a fost instituită o procedură cu privire la modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale şi de avizare a proceselor verbale de vecinătate ce se referă la rectificări de suprafeţe a unor immobile ce au identificată altă suprafaţă decât cea înscrisă în acte. Conform prevederilor acestui Ordin, pus în aplicare în prezent de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş, în cazul în care suprafaţa de teren a unui imobil este diferită de suprafaţa notată în cartea funciară, rectificarea se face doar pentru acel imobil prin recunoaşterea şi stabilirea limitei de proprietate a vecinătăţilor fără a se identifica de unde provine diferenţa de suprafaţă găsită în urma măsurătorilor. Pe baza acestor proceduri, dacă suprafaţa rezultată în urma măsurătorilor este diferită de cea înscrisă în cartea funciară, documentaţia cadastrală va fi recepţionată, iar suprafaţa măsurată se va înscrie în cartea funciară cu condiţia prezentării procesului-verbal de vecinătate. Ţinând cont de experienţa procedurilor anterioare considerăm că noua procedură este simplistă şi că aceasta poate să aducă daune unui alt imobil din acel cvartal. Având în vedere cele de mai sus pentru a elimina riscul aducerii de avantaje unor proprietari de imobile în dauna altora şi ţinând cont că unele imobile sunt proprietatea Statului Român, C. J. T. sau Municipiului Timişoara, vă rugăm să aprobaţi ca pentru vizarea documentaţiilor cadastrale şi semnarea proceselor verbale de vecinătăţi aceste documentaţii să conţină următoarele :

- identificarea pe baza măsurătorii întregului cvartal şi a limitelor de proprietate ale tuturor imobilelor din acesta marcate în planuri cadastrale şi / sau parcelare din care să rezulte de unde provine diferenţa de suprafaţă. - procesele verbale de vecinătate de la toţi vecinii şi extrasele de CF aferente imobilelor din acel cvartal. - trama stradală cotată pentru vecinătăţi cu parcele de teren având destinaţie de drumuri în zona parcelei imobilului în cauză cu marcarea corectă a limitei juridice a frontului la stradă atât a imobilului în cauză cît şi a celui de visavis. De asemenea vă rugăm să aprobaţi ca avizarea documentaţiilor şi semnarea proceselor verbale de vecinătăţi să se facă de către o COMISIE constituită prin Dispoziţia Primarului în care să fie cooptaţi membri din toate compartimentele Direcţiilor interesate .

cod FP 53-01, Ver. 1

Solicităm aprobarea reglementărilor propuse întrucât urmare acestei proceduri impusă de ANCPI ce implică riscurile mai sus menţionate Serviciul Bancă de Date Urbane se confruntă cu un număr crescut de solicitări ce provoacă presiuni pentru semnarea unor astfel de procese verbale de vecinătăţi în vederea rectificării unor suprafeţe de teren în CF .

Aprobarea acestei proceduri de reglementare a modului de rectificare în CF a unor suprafeţe de teren în corelare cu procedurile curente le solicităm în conformitate cu Legea 50 / 91 modificată şi republicată privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, Legea 7/1996 privind cadastrul şi publicitatea imobiliară, Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală.este necesară şi din motive de prevenire a unor litigii .

DIRECTOR DIRECŢIA URBANISM DIRECTOR DIRECŢIA PATRIMONIU EMILIAN SORIN CIURARIU NICUŞOR CONSTANTIN MIUŢ SEF SERVICIU B.D.U. REFERENT SPECIALITATE DAN ROBESCU ŞTEFAN BRIHAC

AVIZAT JURIDIC MIRELA LASUSCHEVICI

Red.Dact.Ş.B.Ex.2 cod FP 53-01, Ver. 1

  • ROMANIA SE APROBĂ
  • PRIMĂRIA
  • SC 2010-855 / 14.01.2010