keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 414/04.08.2014 privind modificarea Hotărâri Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara

04.08.2014

Hotararea Consiliului Local 414/04.08.2014
privind modificarea Hotărâri Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014- 18.292 /14.07.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresele de la Serviciul Achiziţii Publice nr. SC2014-13225/06.06.2014 şi SC2014-13225/18.06.2014;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 - privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
Având în vedere prevederile Hotărârea Guvernului nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct. 19 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă modificarea Anexei nr. 4 la Hotărârea Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara conform Anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Se aprobă modificarea Anexei nr. 8 la Caietul de sarcini aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara, conform Anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 rămân neschimbate.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu şi Serviciului Achiziţii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului-Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Achiziţii Publice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
ALFRED ROBERT SIMONIS
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: hcl_414_anexa01.pdf

Director Direcţia de Mediu 1

Anexa nr. 1 la H.C.L. nr. _____________

CONTRACT-cadru de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul

Timişoara, prin concesiune

CAPITOLUL I PĂRŢI CONTRACTANTE În temeiul OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul in Timişoara, Bv. C.D. Loga nr.1, judeţul Timiş cod fiscal 14756536, tel. 0256-408.300, fax. 0256-490.635, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar şi Smaranda Haracicu - Director Direcţia Economică, în calitate de concedent şi S.C. ............................................S.R.L./S.A, cu sediul în localitatea ......., str. ....... nr. ......, sectorul/judeţul ......., înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ......, cod unic de înregistrare ......, cont nr. ......, deschis la ......., reprezentată de ......., având funcţia de ........ şi de ......, având funcţia de ......., în calitate de concesionar au încheiat prezentul contract, în temeiul Hotărârii de aprobare a delegării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân nr.............. din data de .............................., adoptată de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara. CAPITOLUL II DISPOZIŢII GENERALE Anexele contractului Art. 1 (1) Din prezentul contract fac parte integrantă urmatoarele anexe: a) Caietul de sarcini al serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân; b) Regulamentul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara; c) Tarifele pentru serviciile delegate conform ofertei declarată câştigătoare (model Anexa 8 la caietul de sarcini); d) Garanţia de bună execuţie (instrument de garantare emis în condiţiile legii de o societate bancară) e) propunerea tehnică şi propunerea financiară; (2) Aceste anexe sunt obligatorii la prezentul contract şi devin, în consecinţă, parte integrantă a acestuia, din care vor decurge şi efecte economico-financiare, care pot fi revizuite conform prevederilor contractuale, cu acordul ambelor părţi. (3) Categorii de bunuri utilizate de concesionar în derularea contractului: a) bunuri proprii- acele bunuri care la încetarea contractului ramân în proprietatea concesionarului;

Director Direcţia de Mediu 2

b) bunuri de retur- sunt bunurile publice/private transmise cu titlu gratuit în administrarea concesionarului, inclusiv cele realizate pe durata contractului în scopul îndeplinirii obiectivelor delegării şi care, la încetarea contractului, revin de plin drept şi gratuit, în bună stare, exploatabile şi libere de orice sarcini sau obligaţii concedentului. În cazul încetarii contractului înainte de termen, concedentul este îndreptăţit să primească valoarea neamortizată a bunurilor realizate din fondurile sale; CAPITOLUL III DISPOZIŢII SPECIALE Obiectul contractului Art.2 Obiectul contractului îl constituie delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara, cât şi transmiterea pazei juridice a câinilor fără stăpân concesionarului. Obiective Art.3 Obiectivele concedentului : a) îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale populaţiei; b) dezvoltarea durabilă a serviciului; c) gestionarea serviciului pe criterii de transparenţă, competitivitate şi eficienţă; c) protecţia şi conservarea mediului înconjurător şi a sănătăţii populaţiei; d) respectarea cerinţelor din legislaţia în vigoare privind gestionarea câinilor fără stăpân.

Durata contractului Art. 4 Durata contractului de delegare a gestiunii este de 3 ani, cu drept de prelungire în condiţiile legii, numai cu aprobarea prealabilă a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Drepturile şi obligaţiile părţilor Art. 5 - Concedentul are următoarele drepturi: a) de a solicita concesionarului informaţii periodice cu privire la nivelul şi calitatea serviciului prestat; b) de a sancţiona concesionarul în cazul în care acesta nu asigură continuitatea serviciului ori nu respectă indicatorii de performanţă ai serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân; c) de a refuza, în condiţii justificate, aprobarea ajustării tarifelor propuse de concesionar d) de a rezilia contractul şi de a organiza o nouă procedură pentru delegarea gestiunii serviciului, pentru nerespectarea de către concesionar a obligaţiilor contractuale; e) de a rezilia contractul şi de a organiza o nouă procedură pentru delegarea gestiunii serviciului, dacă concesionarul nu adoptă programe de măsuri care să respecte condiţiile contractuale şi să asigure atingerea parametrilor de calitate asumaţi, în termenul stabilit de către concedent prin notificare; f) de a verifica şi controla modul de realizare de către concesionar a serviciului delegat, precum şi modul în care este satisfăcut interesul public; g) de a solicita daune-interese în cazul în care concesionarul renunţă la prestarea serviciului; h) de a verifica respectarea obligaţiilor asumate prin contract, cu notificarea prealabilă a concesionarul şi în condiţiile prevăzute în caietul de sarcini şi în regulamentul serviciului. Art.6 - Concesionarul are următoarele drepturi: a) de a încasa contravaloarea serviciului prestat, corespunzător tarifului aprobat de concedentul; b) de a propune ajustarea tarifului în condiţiile actelor normative în vigoare;

Director Direcţia de Mediu 3

c) să exploateze în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, activităţile şi serviciile publice care fac obiectul contractului de delegare a gestiunii; d) să propună modificarea şi/sau completarea prezentului contract, în cazul modificării reglementărilor şi/sau a condiţiilor tehnico-economice care au stat la baza încheierii acestuia. Art. 7 - Concedentul are următoarele obligaţii: a) să analizeze şi dacă se justifică, să aprobe ajustarea tarifelor pe baza fundamentării tehnico- economice prezentată de concesionar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; b) să menţină echilibrul contractual şi să respecte angajamentele asumate faţă de concesionar prin prezentul contract; c) să notifice concesionarului apariţia oricaror împrejurari de natura să aduca atingere drepturilor acestuia. Art. 8 - Concesionarul are următoarele obligaţii: a) prin prezentul contract preia paza juridică a câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara. b) să respecte angajamentele luate prin contractul de delegare a gestiunii, precum şi legislaţia, normele, prescripţiile şi regulamente privind igiena muncii, protecţia muncii, gospodărirea apelor, protecţia mediului, urmărirea comportării în timp a construcţiilor, prevenirea şi combaterea incendiilor; c) să respecte legislaţia şi reglementările în vigoare aplicabile serviciului delegat, precum şi indicatorii de performanţă ; d) să presteze activitatea conform prevederilor regulamentului serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân şi caietului de sarcini a serviciului; f) să întocmească fişe de fundamentare pe elemente de cheltuieli pentru tarifele propuse spre aprobare în conformitate cu prevederile legale în vigoare; g) să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare; h) să întreţină şi să asigure reparaţia autovehiculelor proprii cu personal autorizat şi modernizarea continua a bazei proprii; i) să elaboreze planuri anuale de revizii şi reparaţii ale autovehiculelor proprii, executate cu forţe proprii şi/sau cu terţi; j) să realizeze un sistem de evidenţă a sesizărilor şi reclamaţiilor, respectiv de rezolvare operativă a acestora; k) să ţină evidenţa gestiunii serviciului şi raportarea periodică a situaţiei autorităţilor competente, conform reglementărilor în vigoare; l) să asigure personalul necesar pentru prestarea activităţilor asumate prin contract, precum şi conducerea operativă prin dispecerat şi asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie; m) să nu subdelege/subcontracteze serviciul, în tot sau în parte, altor operatori; n) la încetarea contractului de delegare a gestiunii din alte cauze decât ajungerea la termen sau forţa majoră, este obligat să asigure continuitatea prestării activităţii în condiţiile stipulate în contract, până la preluarea acesteia de către concedent, dar nu mai mult de 90 de zile; p) în cazul în care sesizează existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea realizării serviciului, va notifica de îndată acest fapt concedentul în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii serviciului; r) să plătească redevenţa la valoarea prevăzută şi la termenul stabilit în prezentul; p) să respecte orice prevederi care derivă din legile şi reglementările în vigoare, precum şi din hotărârile Consiliului Local al Municipiului Timişoara; s) să platească despăgubiri/daune persoanelor fizice sau juridice pentru prejudiciile aduse din culpa sa;

Director Direcţia de Mediu 4

ş) să platească despăgubiri/daune persoanelor fizice pentru traumele suferite din cauza agresiunii câinilor fără stăpân de pe domeniul public şi privat al Municipiului Timişoara, stabilite prin hotărâri ale instanţelor de judecată definitive şi irevocabile; t) să respecte condiţiile impuse de natura activităţilor (materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi protejarea patrimoniului, etc.). Nivelul şi plata redevenţei Art. 9 (1) Redevenţa de 0,5% din valoarea facturilor încasate lunar de către concesionar pentru serviciile prestate. (2) Plata redevenţei se face prin Ordin de Plată în contul concedentului deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara până în data de 20 a lunii, pentru luna anterioară. În acest sens, concesionarului va întocmi şi înainta concedentului un centralizator, în 2 exemplare, în care va înscrie: luna, serviciul prestat, valoarea facturilor emise pe luna respectivă, valoarea facturilor încasate şi redevenţa de plată dedusă din valoarea facturilor încasate. (3) Până la data de 30 ianuarie a fiecărui an se va face regularizarea redevenţei pentru anul anterior luându-se în calcul întreaga valoare a facturilor emise şi încasate pentru serviciile prestate în baza prezentului contract. (4) Redevenţa se datorează pentru toate sumele încasate în anul de referinţă indiferent de perioada în care au fost facturate. (5) Neplata redevenţei sau executarea cu întarziere a acestei obligaţii conduce la penalizări de 0,5 % pentru fiecare zi de întârziere. Garanţii Art. 10 – (1) În termen de 14 zile de la data semnării prezentului contract, concesionarul constituie, cu titlu de garanţie de bună execuţie, o sumă fixă în procent de 5 % din valoarea anuală a contractului (2) Cuantumul garanţiei de bună execuţie este de ……….. lei şi reprezintă 5 % din valoarea fără TVA a contractului (sau 2,5% constituită conform art. 16, alin (2) din Legea 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii). (3) Garanţia de bună execuţie se constituie de către concesionar în scopul asigurării concedentului de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a obligaţiilor contractuale. Concedentul acceptă constituirea garanţiei de bună execuţie prin: − instrument de garantare, emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de

asigurări, care devine anexa la contract. Instrumentul de garantare trebuie sa prevadă dacă plata garanţiei se va executa condiţionat sau neconditionat conform prevederilor art. 86 aliniat (3) din HG 834/2009

− prin depunerea la casierie a unor sume în numerar în cazul în care valoarea garanţiei este redusă ca valoare;

− prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parţiale. În acest sens, concesionarul are obligaţia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispoziţia autorităţii contractante, cont care trebuie alimentat la începutul derulării contractului cu 0,5% din preţul acestuia fără TVA.

(4) Concedentul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi execută, execută cu întârziere sau execută necorespunzător obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenţii

Director Direcţia de Mediu 5

asupra garanţiei de bună execuţie, concedentul are obligaţia de a notifica acest lucru concesionarului, precizând totodată obligaţiile care nu au fost respectate. (5) Concedentul se obligă să restituie garanţia de bună execuţie, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepţie la terminarea contractului. (6) Garanţia tehnică este distinctă de garanţia de bună execuţie a contractului. Art. 11 - Concedentul are dreptul să execute garanţia de buna execuţie în următoarele cazuri: a) concesionarul nu realizează lucrările de investiţii, cantitativ şi calitativ, la termenele angajate; b) pentru a preleva penalităţile şi sumele datorate de concesionar din neplata redevenţei; c) concesionarul renunţă la prestarea activităţii, caz în care acesta nu este exonerat şi de plata unor daune-interese faţă de concedent. d) pentru plata despăgubirilor/daunelor suferite de persoane fizice din cauza agresiunii câinilor fără stăpân de pe domeniul public şi privat al Municipiului Timişoara, stabilite prin hotărâri ale instanţelor de judecată definitive şi irevocabile emise în sarcina Municipiului Timişoara. Indicatorii de performanţă Art.12 Indicatorii de performanţă se regasesc în Anexa nr. 3 la Regulamentul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara, conform anexei nr. 3 la HCL 205/15.04.2014. Tarife Art.13 (1) Concesionarul va presta serviciile la tarifele prezentate în oferta acceptată în urma licitaţiei publice desfăşurate. (2) Tarifele la serviciile delegate la data semnării prezentului contract sunt cuprinse în Anexa nr. 8 la caietul de sarcini, modificat prin Anexa nr. 2 la H.C. L.nr._______________ (3) Tarifele se vor ajusta în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. (4) Tarifele ajustate vor fi aprobate prin hotărârea Consiliului Local, pentru care se va încheia act adiţional la contractul de delegare. (5) Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân va fi decontat în baza tarifelor unitare ofertate pentru fiecare opreaţiune conform ofertei de preţ, până la epuizarea valorii de ________________ lei fără TVA, respectiv ___________ lei cu TVA (6) Cantităţile din oferta finaciară sunt estimate, concedentul îşi rezervă dreptul de a modifica aceste cantităţi în funcţie de situaţia existentă pe teren şi a modificărilor legislative, dar fără a depăşi cantităţile estimate. Răspunderea contractuală Art.14 (1) Nerespectarea dovedită de către părţile contractante a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract atrage răspunderea contractuală a părţii în culpă. (2) Partea în culpă este obligată la plata penalităţilor, precum şi la despăgubiri, în funcţie de prejudiciul produs, iar dacă acestea nu acoperă integral prejudiciul, pentru partea neacoperita este obligata suplimentar la plata de daune-interese. Penalitati Art.15 (1) Se aplica penalitati in procent de: a) 10% din valoarea facturii lunare, dacă un număr cuprins între 1-10 persoane sunt muşcate de către câinii fără stăpân, pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara, conform sesizărilor înregistrate la Primăria Municipiului Timişoara care să cuprindă date concrete privitoare la persoana agresată, locaţia agresiunii, animalul care a agresat, precum şi adeverinţa medicală care să ateste muşcătura, eliberată de unităţile sanitare; b) 20% din valoarea facturii lunare, dacă un număr cuprins între 11-20 persoane sunt muşcate de către câinii fără stăpân, pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara, conform sesizărilor înregistrate la Primăria Municipiului Timişoara care să cuprindă date concrete

Director Direcţia de Mediu 6

privitoare la persoana agresată, locaţia agresiunii, animalul care a agresat, precum şi adeverinţa medicală care să ateste muşcătura, eliberată de unităţile sanitare; c) 30% din valoarea facturii lunare, dacă un număr cuprins între 21-30 persoane sunt muşcate de către câinii fără stăpân, pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara, conform sesizărilor înregistrate la Primăria Municipiului Timişoara care să cuprindă date concrete privitoare la persoana agresată, locaţia agresiunii, animalul care a agresat, precum şi adeverinţa medicală care să ateste muşcătura, eliberată de unităţile sanitare; d) 40% din valoarea facturii lunare, dacă un număr mai mare de 31 persoane sunt muşcate de către câinii fără stăpân, pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara, conform sesizărilor înregistrate la Primăria Municipiului Timişoara care să cuprindă date concrete privitoare la persoana agresată, locaţia agresiunii, animalul care a agresat, precum şi adeverinţa medicală care să ateste muşcătura, eliberată de unităţile sanitare; e) 50% din valoarea facturii lunare, dacă un număr mai mare de 41 persoane sunt muşcate de către câinii fără stăpân, pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara, conform sesizărilor înregistrate la Primăria Municipiului Timişoara care să cuprindă date concrete privitoare la persoana agresată, locaţia agresiunii, animalul care a agresat, precum şi adeverinţa medicală care să ateste muşcătura, eliberată de unităţile sanitare; (2) Lunar se pot aplică penalităţi în cuantum egal cu valoarea tarifului plătit de concedent concesionarului pentru „colectarea şi transportul unui câine” (lei/câine) fără stăpân raportat pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara ca urmare a controalelor efectuate de către echipe mixte formate din reprezentanţi ai concedentului şi ai concesionarului; (3) Penalităţile prevăzute la alin.1 si 2 se vor putea aplica numai dupa o perioada de graţie de 3 luni de la intrarea în vigoare a contractului. Sarcinile concesionarului în domeniul investiţiilor Art. 16 (1) Investiţiile cad exclusiv în sarcina concesionarului. (2) Investiţiile care se realizează din fonduri proprii ale concesionarului se amortizează de către acesta pe durata derulării contractului. Forţa majoră Art. 17 (1) Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător, total ori parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de delegare a gestiunii, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră. (2) Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de 48 de ore producerea evenimentului, precum şi dovada forţei majore şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui. (3) Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de delegare a gestiunii fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. (4) Întârzierea sau neexecutarea obligaţiilor asumate din motive de forţă majoră nu atrage pentru nici una dintre părţi penalizări sau alte compensaţii. Condiţii de redefinire a clauzelor contractuale Art. 18 Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante. Art. 19 (1) Concedentul poate modifica unilateral partea reglementară a prezentului contract cu notificarea prealabilă, cu 30 de zile, a concesionarului, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local, după caz.

Director Direcţia de Mediu 7

(2) În cazul în care modificarea unilaterală a contractului îi aduce un prejudiciu, concesionarul are dreptul să primească fără întârziere o justă despăgubire. (3) În caz de dezacord între concedentul şi concesionarul cu privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către instanţa judecatorească competentă, perioadă în care concesionarul are obligaţia să respecte obligaţiile contractuale. Art. 20 Prezentul contract nu poate fi modificat prin act adiţional, în sensul introducerii în obiectul acestuia a unei activităţi care nu a facut obiectul delegării gestiunii. Art.21 Contractul poate fi modificat în cazul în care orice prevederi ale acestuia devin discordante cu reglementările în domeniu din legislaţia naţională sau legislaţia comunitară, cu menţinerea echilibrului contractual. Clauze privind menţinerea echilibrului contractual Art.22 (1) Părţile vor urmări permanent menţinerea echilibrului contractual al delegării gestiunii serviciului. (2) Raporturile contractuale dintre concedentul şi concesionarul se bazează pe principiul echilibrului financiar al delegării între drepturile care îi sunt acordate concesionarului şi obligaţiile care îi sunt impuse. (3) Concesionarul nu va fi obligat să suporte creşterea sarcinilor legate de execuţia obligaţiilor sale, dacă această creştere rezultă în urma unui caz de forţă majoră. Încetarea contractului de delegare a gestiunii Art. 23 Prezentul contract de delegare a gestiunii înceteaza în urmatoarele situaţii: a) la expirarea duratei stabilite prin contract, dacă părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia în condiţiile legii; b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului; c) la dispariţia dintr-o cauză de forţă majoră a sistemului sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fară plata unei despăgubiri; d) în cazul falimentului concesionarului; e) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către părţi, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina părţii în culpă; Art. 24 - (1) Concedentul are dreptul să rezilieze unilateral contractul dacă constată şi dovedeşte nerespectarea de către concesionarul a obligaţiilor contractuale şi dacă acesta nu adoptă măsuri pentru atingerea parametrilor de calitate asumaţi prin prezentul contract. (2) Neexecutarea succesiva, pe o perioada de 2 luni, a mai mult de 20 % din volumul/cantitatea lucrarilor delegate, specifice gestionarii cainilor fara stapan, da dreptul concedentului sa procedeze la desfiintarea acestuia de drept fără punerea în întârziere şi fără intervenţia instanţei de judecată. Litigii Art. 25 (1) Concedentul şi concesionarul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între aceştia în cadrul sau în legatură cu îndeplinirea contractului. (2) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea, modificarea şi încetarea contractului de delegare a gestiunii se soluţionează de instanţa de contencios administrativ de pe raza în care are sediul delegatarul.

Director Direcţia de Mediu 8

CAPITOLUL IV DISPOZITII FINALE Art. 26 Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris. Art. 27 Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât si în momentul primirii. Art. 28 Comunicările dintre părţi se pot face şi prin adresă, fax, e-mail sau prin alte mijloace de comunicare convenite între părţi, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării. Art. 29 Prezentul contract de delegare intră în vigoare la data de................................. şi a fost încheiat azi ........................................ în ..............exemplare originale. Art. 30 Limba care guvernează contractul este limba română.

CONCEDENT CONCESIONAR

Atasament: hcl_414_anexa02.pdf

Anexa nr. 2 la HCL _____________

Model OFERTĂ TARIFE

Nr. ctr. OPERAŢIE U.M.

Tarif ofertat

Lei fară TVA

Cantitati pe 3 ani

Valoare ofertată pe

operaţie pe 3 ani

Lei fără TVA 1. Capturarea şi transportul câinilor fără stăpân Lei/cap 36,43 9.000 (capete) 2. Identificarea câinilor prin implantarea unui microcip transponder Lei/cap 37,40 8.100 (capete) 3. Cazarea zilnică a câinilor fără stăpân în adapost

(nr. Capturati x 20 zile) Lei/cap/zi 2,68 180.000 ( zile)

4. Asigurarea hranei zilnice şi adăparea câinilor fără stăpân aflaţi în adăposturi (nr. Capturati x 20 zile)

Lei/cap/zi 3,83 180.000 ( zile) 5. Întreţinerea sanitar-veterinară a câinilor fără stăpân aflaţi în adăpost.

( nr caini capturati x 7 zile) Lei/cap/zi 0,95 63.000 (zile)

6. Examinarea clinica a animalelor la intrarea in adapost si intocmirea fisei (nr. câini capturaţi) Lei/cap 4,80 9.000 (capete)

7. Deparazitare internă, externă, vaccinare antirabică obligatorie (nr. de câni care ar urma să fie revendicaţi sau daţi spre adopţie)

Lei/cap 23,20 3.000 (capete) 8. Eutanasierea câinilor fără stăpân (nr. de caini ridicaţi - nr de câini

revendicare sau adopţaţi) Lei/cap 20,14 6.000 (capete)

9. Operatiunile de sterilizare chirurgicala prin orhidectomia (castrarea) masculilor la specia caine. (Canis familiaris)

Lei/cap 84,74 1.500 (capete) 10. Operatiunile de sterilizare chirurgicala prin ovario-histerectomia femelelor

din specia caine. (Canis familiaris) Lei/cap 102,17 1.500 (capete)

11. Operatiunile de sterilizare chimică Lei/cap 101,60 150 (capete) 12. Ingrijire zilnică post-operatorie după sterilizarea câinilor (nr. De caini

sterilizati x 1 zi) Lei/cap

3.000 (capete) 13. Mici tratamente necesare – de urgenţă (nr. de câni capturaţi x 1 zi) Lei/cap 9.000 (capete) 14. Capturarea şi transportul altor animale de talie mică pierdute, rătăcite

s-au abandonate pe domeniul public. Lei/cap

150 (capete) 15. Cazarea altor animale de talie mică pierdute, rătăcite s-au abandonate pe

domeniul public. (nr de animale de talie mică capturate x 30 zile) Lei/cap/zi

4.500 (zile) 16. Asigurarea hranei zilnice şi adăparea altor animale de talie mică

pierdute, rătăcite s-au abandonate pe domeniul public (nr de animale de talie mică capturate x 30 zile)

Lei/cap/zi

4.500 (zile)

17. Întreţinerea sanitar-veterinară altor animale de talie mică aflate în adăpost. (nr de animale capturate x 7 zile)

Lei/cap/zi 1,04 1.050 (zile)

18. Capturarea şi transportul altor animale de talie mare pierdute, rătăcite s-au abandonate pe domeniul public.

Lei/cap 120,00 90 (capete) 19. Cazarea altor animale de talie mare pierdute, rătăcite s-au abandonate pe

domeniul public.(nr de animale de talie mare capturate x 30 zile) Lei/cap/zi 24,00 2.700 (zile)

20. Asigurarea hranei zilnice şi adăparea altor animale de talie mare pierdute, rătăcite s-au abandonate pe domeniul public (nr de animale de talie mare capturate x 30 zile)

Lei/cap/zi 40,00 2.700 (zile)

21. Întreţinerea sanitar-veterinară altor animale de talie mare aflate în adăpost. (nr de animale capturate x 7 zile)

Lei/cap/zi 4,00 630 (zile) 22. Operatiunile de sterilizare chirurgicala prin ovario-histerectomia femelelor

din specia pisică .(Felis sp) Lei/cap 82,08 150 (capete)

23. Operatiunile de sterilizare chirurgicala prin orhidectomia (castrarea) masculilor la specia pisică.(Felis sp)

Lei/cap 60,48 150 (capete) 24 Ingrijire zilnică post-operatorie după sterilizarea pisică (nr. De pisici

sterilizate x 1 zi) Lei/cap 22,18 150 (capete)

25 Pregătirea şi manipulare a cadavrelor de animale în cadrul adăpostului (nr de capete de animale eutansaiate)

Lei/cap 12,00 6.000 (capete) 26 Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr de capete de

animale eutanasiate x 3 zile maxim depozitate în cameră frigorifică Lei/cap/zi 2,64 18.000 (zile)

27 Neutralizarea cadavrelor de animale şi a deşeurilor de origine animală, rezultate din adăpost prin incinerare într-un incinerator autorizat. (nr de capete de animale eutansaiate x 25 kg media unui animal)

Lei/kg 3,52 150.000 (kg)

28 Total valoare fără cheltuieli pentru situaţii diverse şi neprevăzute 29 Valoare pentru situaţii diverse şi neprevăzute, 5 % din valoarea contractului ( 5% din rândul 28)  0 30 Valoare totală pe contract (esprimată în lei fără TVA) (rândul 28+ rândul 29)

Notă: Cantităţile din oferta finaciară sunt estimate, concedentul îşi rezervă dreptul de a modifica aceste cantităţi în funcţie de situaţia existentă pe teren şi a modificărilor legislative apărute ulterior, dar fără a depăşi aceste cantităţi. L.S. Data:_____________ semnătura autorizată

Atasament: Referat.pdf

Cod FO 53-01,ver.2

REFERAT

privind modificarea Anexei nr.4 la Hotărârea Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul

Timişoara

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 s-a aprobat modalitatea de delegare a

gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara şi documentaţia

de atribuire.

Prin Anexa nr.4 parte integrantă din hotărârea mai sus menţionată s-a aprobat Contractul-cadru

de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara,

prin concesiune.

De asemenea prin hotărârea menţionată mai sus s-a aprobat caietul de sarcini a serviciului

pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara şi anexele acestuia de la nr. 1 la nr.

10. Prin anexa nr. 8 la caietul de sarcini s-a aprobat modelul de ofertă de tarife.

Prin adresele nr. SC2014-13225/06.06.2014 şi SC2014-13225/18.06.2014 Serviciul Achiziţii

Publice solicită modificarea modelului de ofertă tarife şi a Contractului-cadru aprobate prin hotărârea

mai sus menţionată, se impune a fi completate astfel încât să se regăsească în conţinutul său toate

prevederile din H.G. nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la

atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii

prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie

publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.d, alin.6 lit.a pct.19 din Legea nr.215/2001

privind administraţia publică locală, republicată şi actualizată, consiliul local exercită atribuţii privind

gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni, asigurând potrivit competenţelor sale şi în condiţiile

legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind serviciile comunitare

de utilitate publică: - alte servicii publice stabilite prin lege.

Având în vedere cele expuse mai sus PROPUNEM:

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA DE MEDIU SERVICIUL AVIZE MEDIU BIROUL SALUBRIZARE COMPARTIMENT GESTIUNE POPULAŢIE CANINĂ DERATIZARE, DEZINSECŢIE, DEZINFECŢIE SC2014- 18292/14.07.2014

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

Cod FO 53-01,ver.2

- aprobarea modificării Anexei nr. 4 la Hotărârea Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 privind

stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din

Municipiul Timişoara şi aprobarea documentaţiei de atribuire, conform Anexei nr. 1 care va face

parte integrantă din prezenta hotărâre.

- aprobarea modificării Anexei nr. 8 la caietul de sarcini aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.

205/15.04.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului pentru gestionarea

câinilor fără stăpân din Municipiul Timişoara, conform Anexei nr. 2 care va face parte integrantă

din prezenta hotărâre

- Celelalte articole ale Hotărârii Consiliului Local nr. 205/15.04.2014 rămân neschimbate.

VICEPRIMAR P. SECRETAR Dan Diaconu Simona Drăgoi

DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU Adrian Bere-Semeredi ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU Daniel Coraş ŞEF BIROU SALUBRIZARE Adina Bumbu RESPONSABIL C.G.P.C.D.D.D.

Victor Cătălin Birda AVIZAT JURIDIC Alin Stoica