România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. ................... din .....................
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
"AMENAJARE STR. BANUL SEVERINULUI"
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare str.Banul Severinului”.
Strada Banul Severinului este situată în zona de vest a oraşului şi este amplasată între liniile CF spre Arad şi strada Theodor Aman, traversând strada Mickievicz. Această stradă are o lungime totală de 312 m şi cuprinde două sectoare distincte. Între liniile CF şi strada Mickievicz, pe o lungime de 68 m strada este din pământ şi nu există trotuare.
Pe sectorul str. Mickievicz – str. Theodor Aman, pe o lungime de 244 m, strada are un carosabil de 4,00 m lăţime cu îmbrăcămine bituminoasă, pe care se execută reţeaua de canalizare. Pe ambele părţi ale fronturilor clădite, în multe zone există trotuare de 1,00 m lăţime din asfalt şi din dale. Există zone in care trotuarele existente sunt degradate sau lipsesc.
Din cauza stării carosabilului (îmbrăcăminte şi lăţime) şi lipsei trotuarelor pe anumite sectoare, circulaţia rutieră şi pietonală se desfăşoară anevoios, mai ales în perioadele ploioase.
Studiul de fezabilitate se realizează în vederea creerii unor condiţii corespunzătoare desfăşurării circulaţiei pietonilor şi autovehiculelor pe tot parcursul anului, din punct de vedere al confortului şi siguranţei utilizatorilor. Prin realizarea unei îmbrăcăminţi bituminoase moderne din beton asfaltic şi amenajarea unui carosabil de 6,00 m lăţime, corespunzător unei străzi de categoria a III-a, se asigură o circulaţie corespunzătoare pe acestă stradă atât pentru autovehicule cât şi pentru pietoni şi o evacuare corespunzătoare a apelor de suprafaţă. Strada Banul Severinului este parţial din pământ şi parţial cu îmbrăcăminte bituminoasă pe o lăţime de 4,00 m, corespunzător unei străzi de categoria a IV-a. Elemente geometrice: parte carosabilă 6,0 m şi trotuare de 1,50 m. Viteza de circulaţie este de 30 km/h ţinând cont de caracterul străzii. Corecţiile sunt legate de linia roşie a părţii carosabile, prin aceasta urmărindu-se realizarea scurgerii apelor în corelare cu accesele la imobilele existente. Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă cât şi de pe trotuare sunt preluate de gurile de scurgere de pe partea carosabilă, iar de acolo vor fi dirijate spre canalizare. În profil transversal strada se realizează cu profilul transversal sub formă de acoperiş cu panta transversală de 2,5 %, iar trotuarele au panta transversală de 1,0 % spre partea carosabilă. După execuţia carosabilului se vor realiza marcaje la sol şi va fi completată semnalizarea prin indicatoare rutiere.
Suprafaţa construită este de 3758 de m2. Principalele lucrări ce urmează a fi executate sunt: - realizarea platformei părţii carosabile; - realizarea suprastructurii rutiere;
-proiectarea dispozitivelor de colectare şi evacuare a apelor; - realizarea trotuarelor; - realizarea acceselor în incinte;
- amenajare zone verzi. Pentru reglementarea circulaţiei rutiere şi pietonale în zonă se prevăd lucrări de marcaje şi indicatoare rutiere conform reglementărilor în vigoare.
Structura constructivă. Strada Banul Severinului are o parte carosabilă parţial din pământ şi parţial cu un
carosabil imbrcăminte bituminoasă de 4,00 m lăţime. În cadrul proiectului îmbrăcămintea bituminoasă va fi completată şi acoperită cu un strat de uzură de 3...6 cm grosime, iar pentru realizarea carosabilului de 6,00 m se va executa o structură rutieră nouă, în completarea carosabilului existent. În zona sectorului vestic (liniile Cf – str.Mickievicz) se amenajează un carosabil de 6,00 m lăţime cu structură rutieră nouă, iar la capăt se prevede o platformă de întoarcere. Se realizeze o îmbrăcăminte bituminoasă modernă realizată din beton asfaltic, iar categoria străzii să fie a III-a pe toată lungimea ei. Elementele geometrice în profil transversal solicitate de beneficiar pentru această stradă corespund unei străzi colectoare, adică o stradă de categoria a III-a şi anume: - partea carosabilă 6,00 m; - panta transversală 2,5 %; - trotuare 1,00 m. Se realizeze o îmbrăcăminte bituminoasă din beton asfaltic.
Pe sectorul de carosabil nou se prevede: 4 cm beton asfaltic B.A. 16; 6 cm beton asfaltic deschis B.A.D. 25; 20 cm piatră spartă; 20 cm balast; 7 cm strat filtrant nisip. Pe sectorul carosabil existent: - 3…6 cm beton asfaltic B.A. 16.
Trotuare:6 cm dale din beton; 2 cm nisip; 15 cm balast. Accese: 8 cm dale din beton; 2 cm nisip;15 cm balast.
Scurgerea şi evacuarea apelor Scurgerea apelor de suprafaţă de pe zona străzii se realizează prin gurile de scurgere
de la marginea părţii carosabile şi prin rigole care se formează între carosabil şi bordura ridicată. Pentru uşurarea evacuării apelor la marginea părţii carosabile s-a prevăzut a se executa dale din beton. Partea carosabilă s-a proiectat cu o pantă transversală de 2,5 %. Trotuarele s-au proiectat cu o pantă a părţii carosabile de 1,0 % spre zonele verzi.
Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare Banul Severinului” este estimată la 638.707 RON, reprezentând 180.100 euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Amenajare Banul Severinului” se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC,
Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES