keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 394/17.10.2017 privind aprobarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timişoara şi Centura Timişoara- Autostrada A1 (km. 12+975)", SMIS 111992 şi a cheltuielior legate de proiect ce vor fi asigurate de către UAT Judeţul Timiş, în calitate de Lider de Proiect , în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 6 îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1, Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale (depunerea proiectelor prin aplicaţia My SMIS)

17.10.2017

Hotararea Consiliului Local 394/17.10.2017
privind aprobarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timişoara şi Centura Timişoara- Autostrada A1 (km. 12+975)", SMIS 111992 şi a cheltuielior legate de proiect ce vor fi asigurate de către UAT Judeţul Timiş, în calitate de Lider de Proiect , în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 6 îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1, Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale (depunerea proiectelor prin aplicaţia My SMIS)


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2017- 25678 / 16.10.2017, privind oportunitatea proiectului de hotărâre a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2017- 25678/ 16.10. 2017, întocmit de către Direcţia Edilitară;
Având în vedre Avizul Serviciului Juridic - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2017 - 25678/16.10.2017;
Având în vedere avizele Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societăţi comerciale si Comisiei pentru cultura, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport si culte, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere adresa nr. 19666/16.10.2017 a Consiliului Judeţean Timiş;
Având în vedere prevederile Programului Operaţional Regional 2014-2020, Ghidul solicitantului - Condiţii specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/2, Axa Prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investiţii 6.1 - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale (depunerea proiectelor prin aplicaţia My SMIS), Secţiunea 2.7.2 b Proiecte unitare implementate în baza unui Acord de Parteneriat;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2) lit. e) şi alin. (7) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată şi completată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1 - Se aprobă proiectul "Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timişoara şi Centura Timişoara - Autostrada A1 (km. 12+975)", cod SMIS 111992 şi cheltuielile legate de proiect ce vor fi asigurate de către UAT Judeţul Timiş, în calitate de Lider de Proiect, în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale, Nr. apelului de proiecte: POR/2016/6/6.1./2.

Art 2 - Se aprobă acordul de parteneriat între UAT Judeţul Timiş - Lider de proiect, UAT Comuna Dumbrăviţa - Partener 2 şi UAT Municipiul Timişoara - Partener 3 în vederea implementării în comun a proiectului, conform Acordului de parteneriat care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.3 - Se aprobă valoarea totală a proiectului "Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timişoara şi Centura Timişoara- Autostrada A1 (km. 12+975)", cod SMIS 111992, în cuantum de 80.451.474,31 lei (inclusiv TVA).

Art. 4 - Sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului "Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timişoara şi Centura Timişoara - Autostrada A1 (km. 12+975)", cod SMIS 111992, pentru implementarea proiectului în condiţii optime, se vor asigura din bugetul UAT Judeţul Timiş.

Art. 5 - Se vor asigura toate resursele financiare necesare implementării proiectului în condiţiile rambursării/ decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale din bugetul UAT Judeţul Timiş.

Art. 6 - Sumele reprezentând cheltuieli de mentenanţă, întreţinere ale proiectului "Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timişoara şi Centura Timişoara - Autostrada A1 (km. 12+975)", cod SMIS 111992 pe întreaga perioadă de durabilitate a acestuia se vor suporta de către UAT Judeţul Timiş.

Art. 7 - Se împuterniceşte Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, domnul Călin-Ionel DOBRA, în calitate de reprezentant legal al UAT Judeţul Timiş şi de lider al parteneriatului, să semneze toate actele necesare şi contractul de finanţare în numele UAT Judeţul Timiş şi ai Partenerilor de Proiect.

Art. 8: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 9: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
SORIN GABRIEL IONESCU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03, Ver.1

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE privind aprobarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada A1 (km. 12+975)”, SMIS 111992 și a cheltuielior legate de proiect ce vor fi asigurate de către UAT Județul Timiș, în calitate de Lider de Proiect , în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin

Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1, Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor

multimodale (depunerea proiectelor prin aplicația My SMIS)

1. Descrierea situatiei actuale

UAT Judeţul Timiş intenţionează să obţină finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale pentru realizarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada A1 (km. 12+975)”, cod SMIS 111992. 2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate

Prin aprobarea proiectului se va reglementa colaborarea dintre Consiliul Judeţean Timiş, Comuna Dumbrăviţa şi Municipiul Timişoara, în scopul realizării în comun a proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada A1 (km. 12+975)”.

3. Alte informatii - Nu este cazul. 4. Concluzii

Luând în considerare faptul că proiectul a fost selectat spre finanţare şi a intrat în etapa pre- contractuală, faptul că investiţia propusă de UAT Judeţul Timiş face obiectul unui traseu al unui drum județean, care parcurge infrastructura nou creată a unui municipiu și a unei comune, pentru a asigura continuitatea traseului, dar și pentru a respecta condiţiile de eligibilitate din Ghidul Solicitantului și anume dacă prin proiect se intervine pe respectiva porțiune de DJ, sau pe suprafețe (aflate în proprietatea respectivei localități) adiacente drumului județean pentru a realiza/moderniza piste de biciclete, trotuare, stații de călători, alte intervenții, etc., consider necesară și oportună aprobarea proiectului și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție.

PRIMAR, DIRECTOR D. EDILITARĂ, NICOLAE ROBU CULIŢĂ CHIŞ

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Atasament: acord.pdf

Programul Operațional Regional 2014-2626 Ba O » Îmbunătăţirea înfrostruciurii rutiere de nportanță regianslă Priroitatea de Investiţii 6.1 - Stimularea mobilităţii reglonate prin conectarea secundare şi terțiare la înfrastructura TER-T, înclustv a rodurilor multimodale MODELE Acord de parteneriat nr. 15209/18.08.2017 pentru realizarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara Autostrada Ai (km. 12+975)" Art. 1. Părţile 1. Unitatea-administrativ teritorială JUDEȚUL TIMIȘ, cu sediul în Timișoara, Bd. Revoluției din 1989 nr.17, codul fiscal “ ,„ având calitatea de Lider de proiect (Partener 1), reprezentată legal de domnul Călin-lonel Dobra, CNP ,„ posesor al Ci , eliberată de SPCLEP Lugoj, în calitate de Președinte al Consiliului Județean Timiș, astfel: Contul de disponibilități (codul IBAN) pentru aplicarea mecanismului decontării cererilor de plată!: Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului: Trezoreria Municipiului Timișoara, str. Gheorghe Lazăr, nr. 9B, Municipiul Timişoara, jud. Timiş, cod postal 300081, România. Contul de venituri (codul IBAN) în care se virează sumele aferente cererilor de rambursare”: n Denumirea/adresa unității Trezoreriei Statului: Trezoreria Municipiului Timișoara, str. Gheorghe Lazăr, nr. 9B, Municipiul Timișoara, jud. Timiş, cod postal 300081, România. 2. Unitatea-administrativ teritorială COMUNA DUMBRĂVIȚA, cu sediul în Dumbrăvița, str. Petofi Sandor nr.31, codul fiscal + având calitatea de Partener 2, reprezentată legal de Victor Malac, CNP “* posesor al f eliberată de SPCJEP TIMIȘ, în calitate de Primar al Comunei Dumbrăvița. 3. Unitatea-administrativ teritorială MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Timișoara, Bd. C.D. Loga nr.f, codul fiscal -- având calitatea de Partener 3, reprezentată legal de domnul Nicolae Robu, CNP , posesor al ( eliberată de SPCLEP TIMIȘOARA, în calitate de Primar al Municipiului Timișoara, au convenit următoarele: ' Se vor avea în vedere prevederile art. 39 alin (4) din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 93/2016; * Se vor avea în vedere prevederile art. 39 alin (1) din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 93/2016;

Programul Dperaţional Regional 7014-2030 Axa & = imburtăț Prirofi tatea de investiții 6.1 - Stimularea mobilității reglonate prin conectarea nodurilor secundare şi terțiare la infrastructura TEN-T, inctusiv a noduritor multimnodste Art, 2, Obiectul (1) Obiectul acestui parteneriat este de a stabili drepturile și obligaţiile părților, contribuţia financiară proprie a fiecărei părţi la bugetul proiectului, precum şi responsabilităţile ce le revin în implementarea activităților aferente proiectului: „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada Al (km. 12+975)”, care este depus în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investiţie 6.1 Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale, apel de proiecte: Apel POR 2016/6/6.1/2, cod proiect 111992, precum și pe perioada de durabilitate și de valabilitate a contractului de finanțare. (2) Prezentul acord se constituie anexă la cererea de finanțare, Art. 3. Roluri și responsabilităţi în implementarea proiectului (1) Rolurile şi responsabilitățile fiecăruia dintre cei trei parteneri sunt descrise în tabelul de mai jos și corespund prevederilor din Cererea de finanţare: Lider de parteneriat (Partener 1) - UAT Judeţul Timiș -constituie o echipă mixtă de implementare a proiectului și parti umane în această echipă (0 lei) -asigură managementul proiectului, inclusiv prin desemnarea managerului de proiect (0 lei) -asigură toate resursele financiare necesare implementării proiectului pentru implementarea în condiții optime, în condițiile rambursării /decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale (valoare estimată la 13.865.742,13 lei TVA inclusă - reprezentând contribuția UAT Județul Timiș la cheltuielile eligibile și neeligibile ale proiectului) -asigură sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului în condiții optime -asigură pregătirea terenului pe care va fi amplasată investiția (311.458,70 lei TVA inclusă) organizează procedurile de achiziție publică pentru activitățile aprobate în bugetul proiectului (0 lei) -urmărește derularea activităților contractate conform bugetului proiectului și graficului de activități, prin echipa de implementare a proiectului (0 lei) derulează și coordonează activitățile administrative necesare pe parcursul implementării proiectului (0 lei) -asigură monitorizarea activității firmei de consultanță în managementul proiectului de execuție (0 lei) -realizează lucrările de execuție necesare relocării stâlpilor aflaţi în proprietatea Partnerului 3, după finalizarea perioadei de valabilitate a contractului de finanţare nr. 3618/29.01.2013, respectiv începând cu 01.01.2021, și care au făcut obiectul proiectului „Extindere reţea troleibuz Dumbrăvița (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa)”, fără a afecta funcţionalitatea sistemului de transport cu troleibuzul şi dreptul de proprietate asupra infrastructurii create prin proiectul mai sus menționat (valoare estimată la 6.986.394 lei TVA inclusă) ml j Ţ | |

Programul Dperațiorml Regionat 2014-1070 Axa 6 » îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importante regională de investiții 6.1 - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terțiare la infrastructura TEN-T, inctustv a nodurilor multimodale Partener 2 - UAT Comuna Dumbrăvița Partener 3 - UAT Municipiul Timișoara -asigură promovarea și realizarea auditului proiectului (valoare estimată de 92,160,00 lei- TVA inclusă) -nu contribuie financiar (cheltuieli eligibile și neeligibile) la realizarea activităților de implementare a proiectului -participă, după caz, cu resurse umane în echipa mixtă de implementare a proiectului -asigură Liderului de Parteneriat toate informațiile necesare pentru derularea activităților de control și audit al proiectului -obligația de a pune la dispoziție, cu titlu gratuit, terenul necesar amplasării și realizării infrastructurii tehnico-edilitare nou create și acordarea dreptului de intervenție Partenerului 1 la rețeaua existentă, acolo unde este cazul. -nu contribuie financiar (cheltuieli eligibile și neeligibile) la realizarea activităților de implementare a proiectului "participă, după caz, cu resurse umane în echipa mixtă de implementare a proiectului pune la dispoziție infrastructura tehnico-edilitară creată prin proiectul „Extindere rețea troleibuz Dumbrăvița (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa)”, aflată în proprietatea acestuia, dar pe terenul Liderului de Parteneriat, precum și acordarea dreptului de intervenție Partenerului 1 la rețeaua existentă, acolo unde este cazul permite accesul la infrastructura tehnico-edilitară în vederea realizării lucrărilor de execuție necesare relocării stâlpilor aflați în proprietatea Partnerului 3, după finalizarea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare nr. 3618/29.01.2013, respectiv începând cu 01.01.2021, și care au făcut obiectul proiectului „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea rețelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa)”, fără a afecta funcţionalitatea sistemului de transport cu troleibuzul şi dreptul de proprietate asupra infrastructurii creată prin proiectul mai sus menționat -contribuie la promovarea proiectului (2) Contribuţia ta co-finanțarea cheltuielilor totale ale proiectului Partenerii vor asigura contribuţia la co-finanţarea cheltuielilor totale ale proiectului așa cum este precizat în Cererea de finanţare şi în prezentul acord.

Programul Operațional Regional 2014-7020 își ucturii rutare de importanţă regionatiă - Priruitatea de Investiții 6,1 - Stimuterea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terțiare la înfrastructura "TEM-T, inclusiv a nodurilor multimodale Organizaţia Contribuţia (unde este cazul) UAT Județul Timiș va asigura suma de 13.865.742,13 lei, Partener 1(UAT Judeţul reprezentând valoarea contribuției Judeţului Timiș la Timiș) valoarea totală a proiectului, astfel: Lider de parteneriat - e 1.358.892,50 lei reprezentând valoarea contribuției Județului Timiș la total cheltuieli eligibile (2,00 % din valoarea eligibilă a proiectului de 67.944.624,68 lei); + 12.506.849,63 lei reprezentând valoarea contribuției Judeţului Timiș la total cheltuieli neeligibile (15,55 % din valoarea totală a proiectului de 80.451.474,31 lei). Partener 2 (UAT Comuna Nu este cazul. Dumbrăvița) Partener 3 (UAT Municipiul Timișoara) 3) Plăţile Responsabilităţile privind derularea fluxurilor financiare se vor realiza în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr, 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 și ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobate prin HG nr. 93/2016. În acest sens, se includ următoarele prevederi: a) pentru decontarea cheltuielilor rambursabile fiecare partener va depune la liderul de parteneriat o cerere de rambursare/plată pentru cheltuielile efectuate conform acordului de parteneriat și toate documentele justificative, inclusiv dosarul achizițiilor publice derulate de aceștia - dacă este cazul; b) liderul de parteneriat este responsabil cu depunerea cererile de rambursare/plată către Ol/autoritatea de management”, iar autoritatea de management virează, după efectuarea verificărilor necesare, valoarea cheltuielilor nerambursabile în conturile liderului de parteneriat care le-au efectuat, și în concordanță cu valoarea corespunzătoare activității/activităților proprii din proiect, asumate conform prevederilor art. 3, alin. (1) și (2) din acordul de parteneriat. c) liderul de parteneriat și partenerii, acolo unde este cazul - instituţii publice îşi cuprind în bugetul propriu sumele pentru creditele de angajament şi creditele bugetare în limita sumei necesare finanţării valorii corespunzătoare activității/activităților proprii din proiect, asumate conform prevederilor acordului de parteneriat, anexă la cererea de finanțare*. * A se vedea art. 35 alin (1) din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 93/2016; “A se vedea art, B alin (1) din 0UG nr. 40/2015).

Programul Operațional Regional 2014-3020 TEN-T, fnclusiv a nodurilor muttimodale a) 1) (2) 3) (4) 6) Art, 4. Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat Perioada de valabilitate a acordului începe la data semnării prezentului Acord și încetează la data la care Contractul de Finanţare aferent proiectului își încetează valabilitatea. Prelungirea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare conduce automat la extinderea Perioadei de valabilitate a prezentului acord. Art. 5, Drepturile şi obligaţiile tiderului de parteneriat (Partener 1 - UAT Judeţul Timiș) A. Drepturile liderului de parteneriat Liderul de proiect parteneriat are dreptul să solicite celorlalţi parteneri furnizarea oricăror informaţii şi documente legate de proiect, în scopul elaborării rapoartelor de progres, a cererilor de rambursare/plată, sau a verificării respectării normelor în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziţie. B. Obligaţiile liderului de parteneriat Liderul de parteneriat (Partener 1) va semna Cererea de finanțare şi Contractul de finanţare. Liderul de parteneriat (Partener 1) va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul în implementarea proiectului și le va furniza copii ale rapoartelor de progres şi financiare. Propunerile pentru modificări importante ale proiectului (e.g. activităţi, parteneri etc.), trebuie să fie convenite cu partenerii înaintea solicitării aprobării de către Autoritatea de management / Organismul intermediar POR. Liderul de parteneriat este responsabil cu transmiterea către Ol/autoritatea de management a cererilor de rambursare/plată, împreună cu documentele justificative, rapoartele de progres etc., conform prevederilor contractuale și procedurale. Liderul de parteneriat are obligaţia îndosarierii și păstrării tuturor documentelor proiectului în original precum şi copii ale documentelor partenerilor, inclusiv documentele contabile, privind activitățile şi cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu legislația. comunitară şi naţională, Toate documentele vor fi păstrate până la închiderea oficială a Programului sau până la expirarea perioadei de durabilitate a proiectului, oricare intervine ultima. E]

Programul Operațional Regional 2014-2070 Axa 6 » intrastructurii de regienală Priroltatea de Investiţii 6.1 » Stimulerea mobilității regionale prin conectarea noduritor socundare şi terțiare la infrastructura TEM-T, îruclustv a nodurilor multimodate (6) 0) 68) (9) 1) (2) ) (4) 6) (6) 7) (8) 09) În cazul în care autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene constată neîndeplinirea sau îndeplinirea parţială a indicatorilor de rezultat/obiectivelor proiectului, în conformitate cu prevederile art. 6 din OUG nr. 66/2011, în funcţie de gradul de realizare a indicatorilor de rezultat/obiectivelor aferenţi activităților proprii, liderul de parteneriat și partenerii răspund proporţional sau în solidar pentru reducerile aplicate din sumele solicitate la rambursare/plată. În cazul unui prejudiciu, liderul de parteneriat răspunde solidar cu partenerul din vina căruia a fost cauzat prejudiciul. În cazul rezilierii/revocării contractului/ordinului de finanţare, liderul de parteneriat și partenerii răspund în solidar pentru restituirea sumelor acordate pentru proiect. Liderul de parteneriat este responsabil pentru neregulile identificate în cadrul proiectului aferente cheltuielilor proprii conform notificărilor și titlurilor de creanță emise pe numele său de către Autoritatea de management. Art. 6. Drepturile şi obligaţiile partenerilor A, Drepturile Partenerilor 2 și 3 Doar acolo unde este cazul, cheltuielile angajate de Partenerii 2 și 3 sunt eligibile în același fel ca și cheltuielile angajate de către liderul de parteneriat corespunzător activității/activităților proprii din proiect. Partenerii au dreptul, prin transfer de către AM, la fondurile obţinute din procesul de rambursare/plată pentru cheltuielile angajate de către aceștia, care au fost certificate ca eligibile. Partenerii au dreptul să fie consultaţi cu regularitate de către liderul de parteneriat, să fie informați despre progresul în implementarea proiectului și să li se furnizeze, de către liderul de parteneriat copii ale rapoartelor de progres și financiare. Partenerii au dreptul să fie consultaţi, de către liderul de parteneriat, în privinţa propunerilor pentru modificări importante ale proiectului (e.g. activități, parteneri etc.), înaintea solicitării aprobării de către AM / Ol POR. B. Obligaţiile Partenerilor 2 şi 3 Partenerii au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale și comunitare în vigoare în domeniul achizițiilor publice, ajutorului de stat, egalității de șanse, dezvoltării durabile, informării şi publicităţii în împlementarea activităților proprii. Partenerii, acolo unde este cazul, sunt obligați să pună la dispoziţia liderului de parteneriat documentațiile de atribuire elaborate î în cadrul procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, spre verificare. Partenerii sunt obligaţi să transmită copii conforme cu originalul după documentaţiile complete de atribuire elaborate în cadrul procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, în scopul elaborării cererilor de rambursare. Partenerii, acolo unde este cazul, sunt obligaţi să transmită copif conforme cu originalul după documentele justificative, în scopul elaborării cererilor de rambursare/plată. Partenerii sunt obligaţi să pună la dispoziția AM/OlI, sau oricărui alt organism naţional sau european, abilitat de lege, documentele și/sau informațiile necesare pentru verificarea modului de utilizare a finanțării nerambursabile, la cerere și în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare, și să asigure condițiile pentru efectuarea verificărilor la fața locului. În vederea efectuării verificărilor prevăzute la alin. anterior, Partenerii au obligația să acorde dreptul de acces la locurile și spațiile unde se implementează Proiectul, inclusiv acces la sistemele

Programul fparațional Regional 2014-2070 Axa f = rutiera de trportanţă regională Priruitatea de Investiţii 6.1 - Stimularea mobilității regionale prin conectarea noduritor secundare şi terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a oduritor muttimodale (10) (11) (12) (13) (14) (15) (16) (17) (18) (19) (20) 21) (22) (23) (24) informatice care au legătură directă cu proiectul, și să pună la dispoziție documentele solicitate privind gestiunea tehnică și financiară a Proiectului, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic. Documentele trebuie sa fie ușor accesibile și arhivate astfel încât, să permită verificarea lor. Partenerii sunt obligați să furnizeze liderului de parteneriat orice informaţii sau documente privind implementarea proiectului, în scopul elaborării rapoartelor de progres. În cazul în care autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor europene constată neîndeplinirea sau îndeplinirea parțială a indicatorilor de rezultat/obiectivelor proiectului, în conformitate cu prevederile art. 6 din QUG nr. 66/2011, în funcție de gradul de realizare a indicatorilor de rezultat/obiectivelor aferenți activităților proprii, partenerii răspund proporțional sau în sotidar pentru reducerile aplicate din sumele solicitate la rambursare/ plată. Partenerii, acolo unde este cazul, au obligaţia de a restitui AW/Ol, orice sumă ce constituie plată nedatorată/sume necuvenite plătite în cadrul prezentului contract de finanțare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării. Partenerii, doar acolo unde este cazul, sunt obligați să țină o evidență contabilă distinctă a Proiectului, utilizând conturi analitice dedicate pentru reflectarea tuturor operațiunilor referitoare la implementarea Proiectului, în conformitate cu dispozițiile legale. Partenerii sunt obligați să pună la dispoziția auditorului financiar independent si autorizat în condițiile legii toate documentele si/sau informațiile solicitate si să asigure toate condițiile pentru verificarea cheltuielilor de către acesta. Să păstreze toate documentele originale, inclusiv documentele contabile, privind activităţile și cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare și naționale. Toate documentele vor fi păstrate cel puțin 53 (cinci) ani după expirarea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare. În cazul unui prejudiciu, partenerul din vina căruia a fost cauzat prejudiciul răspunde solidar cu liderul de proiect, Pentru neregulile identificate în cadrul proiectului, notificările și titlurile de creanță se emit pe numele liderului de parteneriat/partenerului (după caz) care a efectuat cheltuielile afectate de nereguli, conform legislației în vigoare. Partenerii pe numele cărora a fost emis titlul de creanță au obligația restituirii sumelor cuprinse în acestea și asigurarea din resurse proprii a contravalorii acestora. În cazul rezilierii/revocării contractului/ordinului de finanțare, liderul de parteneriat și partenerii răspund în solidar pentru restituirea sumelor acordate pentru proiect. Partenerul este ținut de respectarea de către liderul de parteneriat a termenului de restituire menționat în decizia de reziliere a sumelor solicitate de AM. Partenerul 2 are obligația de a pune la dispoziție, cu titlu gratuit, terenul necesar amplasării și realizării infrastructurii nou create prin proiect și acordarea dreptului de intervenție Liderului de Parteneriat la rețeaua existentă, acolo unde este cazul. Partenerul Z are obligația de a nu schimba destinația infrastructurii create prin proiect, pe toată durata de implementare a proiectului și de valabilitate a contractului de finanțare. Partenerul 3 are obligaţia de a pune la dispoziţie, cu titlu gratuit, infrastructura tehnico-edilitară aflată în proprietatea acestuia și pe terenul Liderului de Parteneriat, precum și acordarea dreptului de intervenție Partenerului 1 la rețeaua existentă, acolo unde este cazul. Partenerul 3 permite accesul la infrastructura tehnico-edilitară în vederea realizării lucrărilor de execuție necesare relocării stâlpilor aflați în proprietatea Partnerului 3, după finalizarea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare nr. 3618/29.01.2013, respectiv începând cu 01.01.2021, 7

Programul Dperațional Regional 2014-2020 Axa & = imbunătățirea infrastructurii rutiere de Importanță Tagională Priroitatea de investiții £.1 - Stimularea mabilităţii regtonale prin conectarea nodurilor sacurdare şi terțiare ta înfrastructura TEN-T, inclustv a nodurilor multimodale și care au făcut obiectul proiectului „Extindere rețea troleibuz Dumbrăvița (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timișoara - Dumbrăvița)”, fără a afecta funcţionalitatea sistemului de transport cu troleibuzul și dreptul de proprietate asupra infrastructurii create prin proiectul mai sus menționat, (25) Partenerii 2 și 3 au obligaţia de a nu tulbura în niciun fel dreptul de proprietate, utilizare, administrare asupra infrastructurii nou create; (26) Partenerii 2 și 3 au obligația de a transmite către Liderul de Partneriat orice informații, date, documente legate de depunerea în vederea accesării finanțării nerambursabile și de implementare a proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada Al (km. 12+975)”, care îi sunt necesare Partenerului 1 în vederea întocmirii și transmiterii către AMPOR/OI a cererii de finanțare, a documentațiilor tehnico-economice (studiu de fezabilitate, proiect tehnic), conform legislației în vigoare, a răspunsurilor la solicitările de clarificări din partea AMPOR/OI, a rapoartelor de progres tehnice și financiare, a cererilor de plată/rambursare a cheltuielilor și a oricăror alte documente/rapoarte solicitate prin contractul de finanţare. Art. 7, Achiziţii publice (1) Achiziţiile în cadrul proiectului vor fi făcute de către Liderul Parteneriatului (P1), cu respectarea legislației în vigoare, a condiţiilor din contractul de finanțare și a instrucţiunilor emise de AM/OI și/sau alte organisme abilitate, Art. 8. Proprietatea (1) Părţile au obligația să menţină proprietatea imobilului construit/modernizat/reabilitat/extins, a bunurilor achiziţionate/modernizate, inclusiv a mijloacelor de transport în comun, dacă este cazul, şi natura activităţii pentru care s-a acordat finanțare, pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data efectuării plăţii finale/de dare în exploatare și să asigure exploatarea şi întreţinerea în această perioadă. (2) Înainte de sfârşitul proiectului, părţile/partenerii vor conveni asupra modului de acordare a dreptului de utilizare a echipamentelor, bunurilor,a mijloacelor de transport în comun, dacă este cazul etc. ce au facut obiectul proiectului. Copii ale titlurilor de transfer vor fi atașate raportului final. Părţile au obligaţia de a asigura funcționarea tuturor bunurilor, echipamentelor, a mijloacelor de transport în comun; dacă este cazul, ce au facut obiectul finanțărilor nerambursabile, la locul de desfășurare a proiectului şi exclusiv în scopul pentru care au fost achiziționate.Părţile au obligaţia să folosească conform scopului destinat și să nu vândă sau să înstrăineze, sub orice formă obiectele/bunurile, fie ele mobile sau imobile finanțate prin POR 2014-2020, pe o perioadă de 5 ani de la efectuarea plăţii finale. De asemenea, părțile au obligația respectării prevederilor contractului de finanțare cu privire la ipotecarea bunurilor în scopul realizării proiectului. Art. 9. Confidențialitate (1) Părţile semnatare ale prezentului acord convin să păstreze în strictă confidenţialitate informaţiile primite în cadrul și pe parcursul implementării proiectului și sunt de acord să prevină orice utilizare sau divulgare neautorizată a unor astfel de informații. Părțile înțeleg să utilizeze informațiile confidențiale doar în scopul de a-şi îndeplini obligațiile din prezentul Acord de Parteneriat. Art. 10 Legea aplicabilă (1) Prezentului Acord i se va aplica și va fi interpretat în conformitate cu legea română.

Programul Operaţional Regional 2014-3070 Axa & = în rutiera de importanţă regională Priroltatea de investiții 6.1 - Stimularea mobilității regionale prin conectarea mdurilor secundare şi terțiare la înfrastructură TEN-T, inclusiv a noduritor multirmodale (2) Pe durata prezentului Acord, părțile vor avea dreptul să convină în scris asupra modificării anumitor clauze, prin act adiţional. Orice modificare a prezentului acord va fi valabilă numai atunci când este convenită de toate părţile. Art. 11 Dispoziţii finale (1) Toate posibilele dispute rezultate din prezentul acord sau în legătură cu el, pe care părţile nu le pot soluţiona pe cale amiabilă, vor fi soluționate de instanţele competente. Întocmit în 4 exemplare, în limba română, câte unul pentru fiecare parte și un original pentru cererea de finanţare. Semnături “UAT. JUDEȚUL TIMIȘ - “Călin-lonel DOBRA Semnătura Data şi locul semnării Președintele Consiliului Judeţean Lider de parteneriat - Timis Timisoara Partener 1 U.A.T, COMUNA Victor MALAC DUMBRĂVIȚA -Partener 2 Primarul Comunei Dumbrăvița Dumbrăvița U.A.T. MUNICIPIUL Nicolae ROBU Data şi locul semnării TIMIȘOARA -Partener 3 Primarul Municipiului Timișoara Timișoara

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Page 1

RAPORT DE SPECIALITATE

privind aprobarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada A1 (km.

12+975)”, SMIS 111992 și a cheltuielior legate de proiect ce vor fi asigurate de către UAT Județul Timiș, în calitate de Lider de Proiect , în vederea accesării fondurilor

nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1,

Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale (depunerea proiectelor prin

aplicația My SMIS)

UAT Judeţul Timiş intenţionează să obţină finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale pentru realizarea proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada A1 (km. 12+975)” Prin mai multe adrese Consiliul Judeţean Timiş a solicitat acordul instituţiei noastre pentru realizarea investiţiei având în vedere faptul că proiectul menţionat mai sus afectează obiectivul „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)”, cod SMIS 40812, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbană” sub-domeniul „Poli de creştere”.

Prin contractul de finanţare nr. 3618/29.01.2013, semnat între Municipiul Timişoara prin Primar şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a fost aprobată finanţarea realizării obiectivului de investiţie „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)”. Contractul de finanţare îşi păstrează valabilitatea 5 ani după expirarea perioadei de implementare a proiectului. Astfel, investiţia s-a realizat de Primăria Municipiului Timişoara în parteneriat cu Primăria Comunei Dumbrăviţa şi Consiliul Judeţean Timiş. Obiectivul de investiţii s-a finalizat în data de 29.11.2015, executantul fiind asocierea SC Martin Rose Romania SRL – SC Electromontaj SA – Elektroline AS – SC RSG Reparatii Stradale Generale SRL.

Având în vedere faptul că executantul obiectivului de investiţie „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)” a acordat garanţie o perioadă de 5 ani de la data finalizării lucrării, precum şi faptul că se păstrează valabilitatea contractului de finanţare pe o perioadă de 5 ani, Consiliul Judeţean Timiş ne asigură că a elaborat graficul de eşalonare a investiţiei astfel încât indicatorii proiectului şi garanţia de bună execuţie să nu fie afectate. Astfel, realizarea lucrării va începe după data de 01.01.2021.

Instituţia noastră a comunicat Consiliului Judeţean Timiş, prin adresa cu nr. RE2017- 000399/19.04.2017, avizul pentru proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 cu următoarele condiţii:

- Cheltuielile necesare modificării şi execuţiei lucrărilor aferente reţelei de contact troleibuz se vor realiza exclusiv din bugetul Consiliului Judeţean Timiş;

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA EDILITARĂ NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Page 2

- Execuţia lucrărilor la proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 să nu afecteze funcţionalitatea sistemului de transport cu troleibuzul;

- Consiliul Judeţean Timiş va obţine, indiferent de modul de finanţare, toate avizele necesare modificării şi execuţiei reţelei de linie contact troleibuz, în vederea menţinerii funcţionalităţii sistemului de transport cu troleibuzul, respectiv îndeplinirea condiţiilor din Contractul de finanţare nr. 3618/29.01.2013 în ceea ce priveşte indicatorii prevăzuţi în cadrul cererii de finanţare;

- Se va respecta punctul de vedere emis de către ADR Vest prin adresa cu nr. 10169/09.08.2016;

- Se va obţine acordul executantului SC Martin Rose Romania SRL – SC Electromontaj SA – Elektroline AS – SC RSG Reparatii Stradale Generale SRL astfel încat să nu fie afectată garanţia sistemului (5 ani de la data finalizării lucrărilor), care va fi prezentat Primăriei Municipiului Timişoara spre avizare.

Modalitatea prevăzută de Ghidul Solicitantului pentru finanţarea acestui tip de proiecte se referă la „Proiecte unitare implementate în baza unui Acord de parteneriat”. În cadrul acestor tipuri de proiecte este necesară realizarea unui singur proiect unitar/ o singură cerere de finanțare ce implică colaborarea dintre mai multe unități ale administrației teritoriale județ sau unități ale administratiei teritoriale județ cu unități ale administrației terioriale municipiu/oraș/comuna. În acest sens, este necesară încheierea unui acord de parteneriat și desemnarea unui lider de parteneriat la nivelul unei unități administrativ teritoriale județene, care să îndeplinească rolul de coordonator/lider al activităților proiectului și care să fie unicul responsabil în relația cu AMPOR.

Având în vedere cele mai sus menţionate, precum şi faptul că realizarea obiectivului se va derula după finalizarea contractului de finanţare 3618/29.01.2013, nefiind în pericol de a pierde finanţarea obiectivului de investiţie „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara – Dumbrăviţa)”, considerăm că instituţia noastră poate fi de acord cu realizarea lucrărilor la proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 dacă nu afectează funcţionalitatea sistemului de transport cu troleibuzul şi dreptul de proprietate asupra infrastructurii nou create prin proiect.

Menţionăm faptul că infrastructura nou creată prin proiectul "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa"), cod SMIS 40812 este dată în administrare Regiei Autonome de Transport Timişoara. De asemenea, menţionăm faptul că proiectul de lărgire la 4 benzi de circulaţie a drumului judeţean DJ691 se va realiza exclusiv pe cheltuiala Conisliului Judeţean Timiş, inclusiv relocarea infrastructurii de reţea troleibuz şi nu va afecta dreptul de administrare al Regiei Autonome de Transport Timişoara.

Luând în considerare faptul că investiţia propusă de UAT Judeţul Timiş face obiectul unui traseu al unui drum județean, care parcurge infrastructura nou creată a unui municipiu și a unei comune, pentru a asigura continuitatea traseului, dar și pentru a respecta condiţiile de eligibilitate din Ghidul Solicitantului și anume dacă prin proiect se intervine pe respectiva porțiune de DJ, sau pe suprafețe (aflate în proprietatea respectivei localități) adiacente drumului județean pentru a realiza/moderniza piste de biciclete, trotuare, stații de călători, alte intervenții, etc., se impune încheierea unui Acord de parteneriat între UAT Judeţul Timiș, UAT Municipiul Timișoara şi UAT Comuna Dumbrăvița.

Prin HCLMT nr. 268/04.07.2017 s-a aprobat încheierea unui Acord de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Timiș, Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timișoara și Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăvița pentru realizarea în comun a proiectului „MODERNIZARE DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului (Km. 2+275) Sens giratoriu-Centura Timișoara, Sens giratoriu- Autostrada A1 (Km. 12+ 975)”, cod SMIS 111992 în vederea accesării fondurilor nerambusabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1 - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T.

Prin adresa nr. 19666/16.10.2017, Consiliul Judeţean Timiş comunică faptul că proiectul a fost selectat spre finanţare şi a intrat în etapa pre-contractuală şi, totodată solicită o serie de

Page 3

documente necesare contractării proiectului printre care şi hotărârea de aprobare a proiectului în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare tehnică şi financiară. În cadrul acesteia se va include referirea la asumarea cheltuielilor de întreținere și mentenanță pe toata durata de valabilitate a contractului de finanțare.

Având în vedere cele mai sus menţionate propunem spre aprobare următoarele: - Se aprobă proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara - Autostrada A1 (km. 12+975)”, cod SMIS 111992 și cheltuielile legate de proiect ce vor fi asigurate de către UAT Județul Timiș, în calitate de Lider de Proiect, în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investitii 6.1- Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale, Nr. apelului de proiecte: POR/2016/6/6.1./2. - Se aprobă acordul de parteneriat între UAT Județul Timiș - Lider de proiect, UAT Comuna Dumbrăvița – Partener 2 şi UAT Municipiul Timișoara – Partener 3 în vederea implementării în comun a proiectului, conform Acordului de parteneriat care face parte integrantă din prezenta hotărâre. - Se aprobă valoarea totală a proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara- Autostrada A1 (km. 12+975)”, cod SMIS 111992, în cuantum de 80.451.474,31 lei (inclusiv TVA). - Sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara - Autostrada A1 (km. 12+975)”, cod SMIS 111992, pentru implementarea proiectului în condiții optime, se vor asigura din bugetul UAT Județul Timiș. - Se vor asigura toate resursele financiare necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/ decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale din bugetul UAT Județul Timiș. - Sumele reprezentând cheltuieli de mentenanță, întreținere ale proiectului „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu)-Centura Timișoara și Centura Timișoara - Autostrada A1 (km. 12+975)”, cod SMIS 111992 pe întreaga perioadă de durabilitate a acestuia se vor suporta de către UAT Județul Timiș. - Se împuternicește Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, domnul Călin-Ionel DOBRA, în calitate de reprezentant legal al UAT Județul Timiș și de lider al parteneriatului, să semneze toate actele necesare şi contractul de finanţare în numele UAT Județul Timiș şi ai Partenerilor de Proiect.

DIRECTOR, CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU T., ŞEF SERVICIU P.E., ADRIAN COLOJOARĂ LOREDANA SIBIAN

ŞEF BIROU T.S.C., ŞEF BIROU G.M.P.E., CRISTINA GAVRA NASTASIA POP