keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 389/17.10.2017 privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara

17.10.2017

Hotararea Consiliului Local 389/17.10.2017
privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. 6340/04.10.2017 a Primarul Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 6341/04.10.2017 al Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ,sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Conform prevederilor art. 63 şi art. 68 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art.14 alin.(1) din Ordinul nr. 1932/2009 - privind aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă a funcţionarilor publici;
Conform prevederilor art. 107 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În concordanţă cu prevederile art.5, lit.B, cap.I din Anexa nr.VIII privind Nomenclatorul funcţiilor necesare desfăşurării activităţilor specifice fiecărei instituţii sau autorităţi a administraţiei publice locale, precum şi ierarhia funcţiilor din Legea nr. 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
În baza art. 36, alin (2), lit.a) şi alin (3) lit. b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;


HOTARASTE

Art.1: Se modifică şi se aprobă Statul de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara, conform Anexei,care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 287/28.07.2017 - privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara.

Art.3 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Poliţiei Locale Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GABRIEL IONESCU
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO 53-03, ver. 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR Nr. 6340/04.10.2017

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Secțiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcția Poliţiei Locale Timişoara

Secțiunea a 2-a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

Promovarea în clasă a funcționarilor publici

1. Descrierea situației actuale

Având în vedere prevederile art. 63 şi art. 68 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul

funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în carieră, funcţionarul

public poate promova în funcţia publică, în condiţiile legii, iar promovarea în clasă nu este

condiţionată de existenţa unui post vacant. În urma dobândirii unei diplome de studii de nivel

superior, funcţionarii publici de execuţie au dreptul să participe la examenul organizat pentru

ocuparea unei funcţii publice într-o clasă superioară celei în care sunt încadraţi, dacă studiile

absolvite sunt în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau dacă autoritatea ori instituţia

publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru desfăşurarea activităţii.

Ținând cont de art. 14 alin. (1) din Ordinul nr. 1.932/2009 pentru aprobarea Regulamentului

privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă a funcţionarilor publici.

2. Schimbări preconizate și rezultate așteptate

Având în vedere Raportul final nr.10194/19.09.2017 încheiat cu ocazia desfăşurării

examenului de promovare în clasă organizat în data de 12.09.2017 – proba scrisă şi 14.09.2017 –

interviul, pentru funcționarii publici din cadrul Direcției Poliției Locale Timișoara, încadraţi pe

funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formă de învăţământ superior de lungă

durată, studii universitare de licenţă în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau dacă

autoritatea ori instituţia publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru desfăşurarea

activităţii, solicităm transformarea posturilor ocupate de persoanele care au susţinut și promovat

examenul de promovare în clasă, astfel:

Cod FO 53-03, ver. 1

Funcția existentă Nr.

posturi Mutația intervenită Funcția modificată

Polițist local, clasa III, grad

profesional asistent 6

Transformare posturi

prin promovare

Polițist local, clasa I, grad

profesional asistent

Polițist local, clasa III, grad

profesional principal 2

Polițist local, clasa I, grad

profesional asistent

Polițist local, clasa III, grad

profesional superior 9

Polițist local, clasa I, grad

profesional asistent

Ținând cont de art.3 alin (1) și (4), art. 11, art.31, alin (2) și (4), art.37 alin (1) și (2) din

Legea nr. 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, coroborat cu

art.5 din cap. I, lit. B – Reglementări specifice funcționarilor publici din Anexa nr. VIII la Legea

nr.153/28.06.2017.

În baza art. 63, art. 64 şi art. 68 alin. (1) și (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul

funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art.144

alin. (1) din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea

carierei funcţionarilor publici, cu modificarile şi completările ulterioare;

În concordanță cu art.39, alin (1) din Legea nr. 153/28.06.2017 privind salarizarea

personalului plătit din fonduri publice.

3. Alte informații

Luând în considerare cele de mai sus, propunem modificări în structura funcțiilor publice

mai sus menționate.

4.Concluzii

Menționăm că modificările solicitate nu impun creșterea numărului de posturi în

organigrama instituției.

Precizăm că în bugetul instituției sunt prevăzute și aprobate cheltuieli de personal pentru

posturile transformate, conform prevederilor legale.

Având în vedere aspectele prezentate, propunem modificarea și aprobarea Statului de

funcții, conform anexei.

PRIMAR DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

NICOLAE ROBU Jr. Ec. DOREL COJAN

Atasament: Anexa.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

Nr. posturi

Clasa Grad

1 Director executiv S 1 II 0 1 2 Director executiv adjunct S 3 II 3 0 3 Sef serviciu S 9 II 9 0 4 Şef birou S 9 II 8 1

22 20 2

5 Auditor S 2 I superior 2 0 6 Auditor S 0 I principal 0 0

7 Consilier S 7 I superior 6 1 8 Consilier S 11 I principal 11 0 9 Consilier S 5 I asistent 5 0

10 Consilier S 0 I debutant 0 0

11 Consilier juridic S 2 I superior 2 0 12 Consilier juridic S 1 I principal 1 0 13 Consilier juridic S 0 I asistent 0 0 14 Consilier juridic S 0 I debutant 0 0

15 Politist local S 14 I superior 14 0 16 Politist local S 30 I principal 30 0 17 Politist local S 74 I asistent 73 1 18 Politist local S 4 I debutant 4 0 19 Politist local SSD 1 II superior 1 0

20 Referent M 4 III superior 4 0 21 Referent M 0 III principal 0 0 22 Referent M 0 III asistent 0 0 23 Referent M 0 III debutant 0 0

24 Politist local M 67 III superior 62 5 25 Politist local M 25 III principal 24 1 26 Politist local M 38 III asistent 36 2 27 Politist local M 6 III debutant 2 4

291 277 14 313 297 16

Grad 28 Sef serviciu S 1 II 1 0

Grad/Treapta

29 Inspector de specialitate S 2 I A 1 1 30 Referent M 2 IA 2 0 31 Secretar - dactilograf M 1 IA 1 0 32 Arhivar M 1 1 0 33 Guard G 49 49 0

34 Muncitor calificat (mecanic) G 1 I 1 0 35 Ingrijitor G 2 2 0

59 58 1

372 355 17

Număr total posturi 372

1. Funcţii publice 313 - de conducere 22 - de execuţie 291 2. Personal contractual 59 - de conducere 1 - de execuţie 55 - de deservire 3

Vacante

DIRECTIA POLITIEI LOCALE TIMISOARA

Total functii publice de conducere

A. 1. Functii publice de conducere

Nr. crt.

Denumirea funcţiei Nivel studii

Funcţii publice/ Posturi contractuale

prevazute Ocupate

Directia Politiei Locale Timisoara

APROB,

PRIMAR

Anexa la H.C.L. Nr. .............. din ......................

STAT DE FUNCŢII

NICOLAE ROBU

Director Executiv Adjunct, Jr. Ec. DOREL COJAN

TOTAL FUNCTII PUBLICE

din care:

Total functii publice de executie

TOTAL PERSONAL CONTRACTUAL

A. 2. Functii publice de executie

B. 1. Functii personal contractual conducere

B. 2. Functii personal contractual executie

B. 3. Functii contractuale de deservire

TOTAL DIRECTIA POLITIEI LOCALE TIMISOARA

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO 53-01, ver. 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA DIRECȚIA POLIȚIEI LOCALE NR.............../...................................

RAPORT DE SPECIALITATE

Privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcția Poliţiei Locale Timişoara

Având în vedere expunerea de motive nr. 6340 din 04.10.2017 a Direcției Poliției Locale și

Proiectul de hotărâre privind modificarea și aprobarea Statului de funcții pentru Direcția Poliției

Locale Timișoara prin care se propune modificarea statului de funcții al Direcției Poliției Locale

Timișoara;

Facem următoarele precizări:

În conformitate cu art. 63 şi art. 68 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor

publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ”în carieră, funcţionarul public poate

promova în funcţia publică, în condiţiile legii, iar promovarea în clasă nu este condiţionată de

existenţa unui post vacant. În urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior,

funcţionarii publici de execuţie au dreptul să participe la examenul organizat pentru ocuparea unei

funcţii publice într-o clasă superioară celei în care sunt încadraţi, dacă studiile absolvite sunt în

specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau dacă autoritatea ori instituţia publică apreciază

că studiile absolvite sunt utile pentru desfăşurarea activităţii” coroborat cu prevederile art.5, lit.B,

cap.I din Anexa nr.VIII privind Nomenclatorul funcțiilor necesare desfășurării activităților specifice

fiecărei instituții sau autorități a administrației publice locale, precum și ierarhia funcțiilor din

Legea nr. 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice - ”funcționarii

publici care absolvă studii universitare de licentă, în domeniul de activitate al autorității sau

instituției publice, încadrați pe funcții publice cu nivel de studii inferior, se numesc, în condițiile

legii, într-o funcție publică de execuție care să le asigure cel puțin salariul de bază avut din clasa

corespunzătoare studiilor absolvite, păstrându-și gradația avută la data promovării”.

Propunem modificarea statului de funcții al Direcției Poliției Locale Timișoara, conform

anexei la prezentul proiect de hotărâre dupa cum urmează:

- 6 posturi de POLITIST LOCAL, clasa a III-a, gradul profesional asistent în 6 posturi de

POLITIST LOCAL, clasa I, gradul profesional asistent;

- 2 posturi de POLITIST LOCAL, clasa a III-a, gradul profesional principal în 2 posturi de

POLITIST LOCAL, clasa I, gradul profesional asistent;

Cod FO 53-01, ver. 1

- 9 posturi de POLITIST LOCAL, clasa a III-a, gradul profesional superior în 9 posturi de

POLITIST LOCAL, clasa I, gradul profesional asistent.

Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de

hotărâre privind modificarea statului de funcții al Direcției Poliției Locale Timișoara, îndeplinește

condițiile pentru a fi supus dezbaterii și aprobării consiliului local.

Director Executiv Adjunct, Jr. Ec. DOREL COJAN Șef Serviciu Resurse Umane, Jr. IOAN HADA Șef Birou Juridic, C.j. MARIN BLAJIN

Consilier, Andreea-Daiana RUS