keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 375/17.10.2017 privind aprobarea Protocolului de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier, semnat între Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş şi Municipiul Timişoara

17.10.2017

Hotararea Consiliului Local 375/17.10.2017
privind aprobarea Protocolului de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier, semnat între Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş şi Municipiul Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2017- 23601/22.09.2017 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2017- 23601/22.09.2017 întocmit de Serviciul Transport din cadrul Direcţiei Edilitare a Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciuluui Juridic - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2017- 23601/22.09.2017;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere finalizarea proiectului ,,Trafic management şi supraveghere video";
Având în vedere Protocolul de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier;
În temeiul prevederilor art. 3 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi art. 128 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 26 alin. (1) pct. 2, 8 şi 19 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere amendamentul formulat de d-na. consilier Gabriela Popovici în şedinţa în plen a Consiliului Local din data de 17.10.2017;
Având în vedere Procesul Verbal al şedinţei în plen a Consiliului Local din data de 17.10.2017;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. d) şi e), alin. (6) lit. a) şi alin. (7) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată şi completată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Protocolul de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier, semnat între Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş şi Municipiul Timişoara, prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică şi Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Biroul Poliţiei Rutiere Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroul Poliţiei Rutiere Timişoara;
- Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GABRIEL IONESCU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: protocol_politie_trafic.pdf

ROMÂNIA ROMÂNIA MINISTERUL AFACERILOR INTERNE JUDEȚUL TIMIȘ INSPECTORATUL GENERAL AL POLIȚIEI ROMÂNE MUNICIPIUL TIMIŞOARA INSPECTORATUL DE POLIȚIE JUDEŢEAN TIMIȘ SC 304 — 09 201% ur. 26525 an MOB 2017 Nr. din 207 PROTOCOL DE COLABORARE pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier Având în vedere punerea în funcţiune a Sistemului de management şi supraveghere video a traficului rutier, aflat în proprietatea Municipiului Timişoara; În temeiul prevederilor art. 3 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea și Juncţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și art. 128 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Luând în considerare rolul Poliţiei Române de a supraveghea şi controla circulația pe drumurile publice, de a colabora cu autoritățile publice locale pentru îmbunătăţirea organizării şi sistematizării circulației, de a asigura respectarea ordinii şi liniştii publice, prevenirea și descoperirea infracțiunilor, în special art. 26 alin. (1) pet. 2, 8 şi 19 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Având în. vedere obiectivul general al proiectului, care vizează îmbunătățirea fluxului şi siguranței rutiere în Municipiul Timişoara prin implementarea unui sistem cu control adaptiv de management al traficului urban şi supraveghere video, precum şi îndeplinirea unor indicatori cum ar fi: - Fluidizarea traficului în oraş şi reducerea timpului de călătorie; - Scăderea numărului de accidente rutiere; - Scăderea numărului de infracțiuni rutiere în aria monitorizată. Inspectoratul de Poliţie Județean Timiş, cu sediul în mun. Timişoara, blv. Take Ionescu, nr. 44-46, reprezentat prin inspectorul şef, comiser-șef de poliție Aurelian-Alin PETECEL, și > Municipiul Timisoara, cu sediul în mun. Timişoara blv. C.D.Loga nr. 1, reprezentat prin primar, prof.dr.ing. Nicolae ROBU denumite în continuare părți, au convenit încheierea prezentului

PROTOCOL Capitolul I Obiectul protocolului Art. 1 (1) Prezentul protocol are ca obiect reglementarea colaborării dintre părți, în scopul stabilirii condițiilor concrete de acces la facilitățile proiectului “Trafic management și supraveghere video”. (2) Pentru îndeplinirea atribuțiilor Poliţiei Române legate de supravegherea şi controlul circulației pe drumurile publice, îmbunătățirea organizării şi sistematizării circulației, asigurarea respectării ordinii şi liniștii publice, prevenirea şi descoperirea infracțiunilor, în special cele contra siguranţei pe drumurile publice, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş va primi acces la facilitățile sistemului “Trafic management și supraveghere video”. Art. 2 (1) Sistemul “Trafic management și supraveghere video” este format din facilități ce asigură supravegherea traficului rutier, contorizarea statică a numărului de vehicule. pe secţiunile de drum monitorizate, precum şi detectarea abaterilor la regimul rutier. (2) Caracteristicile şi facilitățile cele mai importante ale proiectului sunt următoarele: a. Constituirea unei arhive de date de trafic (volum, grad de ocupare, procente de viraj etc.) pentru intersecțiile incluse în sistem; b. Includerea unor dispozitive specializate de detectare a contravenţiilor prevăzute de legislaţia rutieră (depăşirea limitei de viteză şi pătrunderea în intersecție pe culoarea roşie); c. Includerea unor panouri multifuncţionale pentru afişarea mesajelor variabile destinate conducătorilor auto; d. Gestionarea flotei de transport public de călători RATT,; e. Includerea unui subsistem video CCTV performant, incluzând funcția de recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare; f. Amenajarea Centrului de Comandă şi Control la nivel european, utilizând echipamente de ultimă generație. (3) Facilităţile suplimentare ale proiectului sistemului “Trafic management și supraveghere video” sunt prevăzute în Anexa la prezentul protocol. Art. 3 (1) Accesul la facilitățile sistemului “Trafic management și supraveghere video” se va realiza din incinta Centrului de Comandă şi Control, în scopul prevăzut la art. 1 alin. (2). (2) Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş va asigura poliţişti în Centrul de Comandă și Control al sistemului “Trafic management și supraveghere video”, potrivit planificării serviciului; pot fi desemnate şi alte persoane de către inspectorul şef;

(3) Poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş vor putea transmite acestei instituţii orice date furnizate de sistem, necesare pentru buna desfăşurare a activității; (4) Accesul în Centrul de Comandă și Control se va face în baza unui card emis de Direcţia Edilitară, prin care se va stabili nivelul de acces; (5) Având în vedere faptul că în Centrul de Comandă şi Control se află date cu caracter personal, precum şi informaţii clasificate, personalul desemnat. de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş va fi direct răspunzător pentru utilizarea acestor date. (6) Persoanele desemnate vor fi instruite pentru utilizarea sistemului. (7) Persoanele desemnate vor respecta Regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului de Comandă şi Control. Art. 4 (1) Dispozitivele specializate de detectare a contravenţiilor la regimul circulației pe drumurile publice vor fi utilizate, exclusiv de poliţiştii rutieri din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş, în conformitate cu prevederile art. 109 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Orice alte documente subsecvente acestui protocol vor fi încheiate în funcţie de necesităţi, prevederile acestora fiind stabilite de comun acord de reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş şi reprezentanţii Direcţiei Edilitare. Capitolul II Activităţi comune Art. 5 În scopul îndeplinirii obiectivelor prezentului protocol, părților le revin următoarele responsabilități: a) se informează reciproc, cu operativitate, asupra reglementărilor interne specifice, precum şi cu privire la evenimentele ce presupun deficiențe/dificultăți în cadrul cooperării ori încălcarea obligațiilor ce le revin utilizatorilor sau în situația în care se impune retragerea accesului acestora la sistemul “Trafic management și supraveghere video”; b) asigură confidențialitatea cooperării, se consultă şi adoptă poziţii comune în gestionarea acestei problematici, Capitolul II Activităţi desfăşurate de Inspectoratul de Poliție Judeţean Timiș Art. 6 În cadrul colaborării, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş îi revin următoarele responsabilități specifice: a) asigură respectarea confidențialității şi securității prelucrărilor de date cu caracter personal, în conformitate cu prevederile art. 19 și 20 din Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare;

b) asigură prezența poliţiştilor în Centrul de Comandă şi Control al sistemului “Trafic management și supraveghere video”, potrivit planificării serviciului; c) utilizează datele obținute exclusiv în scopul pentru care a fost creat sistemul “Trafic management și supraveghere video”, pe durata necesară indeplinirii atribuțiilor legale; d) prin polițistul din Centrul de Comandă şi Control: i, monitorizează traficul rutier din municipiul Timişoara; ii, transmite cu operativitate date referitoare la situaţiile ce necesită intervenția echipajelor de poliție pentru asigurarea fluenței şi desfăşurarea în siguranță a circulației rutiere; iii, realizează, prin intermediul stației mobile de emisie-recepție, coordonarea poliţiştilor rutieri aflați în teren în exercitarea atribuțiilor de supraveghere, dirijare şi control la normelor rutiere; iv. informează structurile Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş referitor la aspecte din competența acestora; V. efectuează verificări şi întocmeşte documentele necesare dispunerii măsurilor legale în cazul infracțiunilor şi contravenţiilor constatate cu mijloacele tehnice parte a sistemului “Trafic management și supraveghere video”. Capitolul IV Activităţi desfăşurate de Municipiul Timişoara Art. 7 În cadrul cooperării, Municipiului Timişoara îi revin următoarele responsabilități specifice: a) asigură respectarea confidențialității și securității prelucrărilor de date cu caracter personal, în conformitate cu prevederile art. 19 şi 20 din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare; b) asigură instruirea personalului aparținând Inspectoratului de Poliție Judeţean Timiş referitor la facilitățile și modul de acces la sistemul “Trafic management și supraveghere video”; c) asigură suportul logistic necesar exploatării sistemului “Trafic management și supraveghere video”, precum şi cheltuielile generate de întreţinerea echipamentelor şi verificările metrologice ale acestora; d) suportă toate costurile generate de punerea în aplicare a prezentului Protocol şi de exploatarea ulterioară a sistemului “Trafic management și supraveghere video”, potrivit nevoilor și intereselor specifice (consumabile, servicii poştale, alte cheltuieli generate); e) asigură faptul că datele de interes operativ sau care fac obiectul unor activităţi specifice, cu privire la care Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş a notificat în scris Municipiul Timişoara, vor fi transferate sau puse la dispoziţia terţilor, numai în baza acordului exprimat în scris de către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş ori din rațiuni de respectare a prevederilor legale în vigoare.

Capitolul V Dispoziţii finale Art. 8 (1) Prezentul protocol intră în vigoare la data semnării şi înregistrării de către ambele părți și este valabil pe o perioadă nedeterminată. (2) În situația în care survin modificări ale legislației în vigoare, prevederile prezentului protocol vor fi aliniate la acestea, cu respectarea normelor de tehnică legislativă Art.9 (1) Protocolul poate fi denunţat de partea interesată, sub condiția notificării prealabile în scris a celeilalte părți. În acest caz, valabilitatea protocolului încetează în 30 de zile lucrătoare de la data primirii notificării sau, după caz, de la data prevăzută în notificare, dar nu înainte de împlinirea termenului de 30 de zile. (2) Prezentul protocol poate fi modificat sau completat prin act adițional, la solicitarea oricăreia dintre părți, cu acordul celeilalte. (3) Părţile semnatare se angajează ca orice impediment survenit în aplicarea prezentului protocol să fie notificat în timp util celeilalte părți, iar remedierea acestuia va fi făcută având la bază consultarea reciprocă şi dialogul bilateral constructiv, încheiat în două Î/ ŞEFUL INSP PRIMĂ E Comisdr-ș Ă PETECEL Abiţei Nicolae RO A SERVICIU RUTE Comisar-şef de poliţie, RUMEGA n n de paliţie, CURU abriel SERVICIUL JURIDIC du

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO53-01,Ver.1

Page 1

RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea Protocolului de colaborare pentru accesul la sistemul de management al

traficului rutier

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2017- a Primarului Municipiului Timișoara și Proiectul de hotărâre aprobarea Protocolului de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier prin care se propune aprobarea colaborării dintre instituţia noastră şi Poliţia Rutieră Timişoara în scopul stabilirii condițiilor concrete de acces la facilitățile proiectului “Trafic management și supraveghere video”. Facem următoarele precizări:

Obiectivul de investiţie ,,Trafic management şi supraveghere video” a fost demarat în anul 2010, iar prin contractul de finanţare nr. 3620/29.01.2013, semnat între Municipiul Timişoara prin Primar şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a fost aprobată finanţarea realizării obiectivului de investiţie ,,Trafic management şi supraveghere video” cod SMIS 40398, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbană” sub-domeniul „Poli de creştere”. Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea fluxului rutier şi al siguranţei cetăţeanului în Municipiul Timişoara prin implementarea unui sistem cu control adaptiv de management al traficului urban şi supraveghere video metropolitană.

Obiectivele specifice ale proiectului constau în: 1. Modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare pentru o ţintă de 134 intersecţii; 2. Dotarea intersecţiilor şi a zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere

periculoase cu un numar de 230 echipamente noi de supraveghere (camere video); 3. Îmbunătăţirea condiţiilor şi creşterea siguranţei rutiere în Municipiul Timişoara; 4. Creşterea siguranţei traficului rutier, datorită unui sistem modern, operativ şi totodată discret

de supraveghere video metropolitană; 5. Crearea unui Centru de Comanda şi Control unic, pentru coordonarea activităţilor de

management trafic şi supraveghere video care să răspundă cerinţelor viitoare de dezvoltare a Municipiului Timişoara. Sistemul propus prin intermediul prezentului proiect are in vedere rezolvarea problemelor de

trafic care au fost identificate, conform datelor statistice primite din partea Politiei Rutiere Timisoara, aceasta implementare propunandu-si sa creasca siguranta rutiera in Municipiu si sa scada numarul de accidente, imbunatatind siguranta rutiera generala, decizii care vor fi luate pe loc de administratorul drumului public şi poliţia rutieră în conformitate cu legislaţia în vigoare. Sunt montate bucle inductive, detectoare de trafic in carosabil sau de senzori suspendati, care permit determinarea în mod real şi instantaneu a numărului de vehicule care ies din intersecţie; panouri de afișare cu mesaje variabile, capabile sa prezinte situația din teren si sa informeze participanții la trafic cu privire la restricții, recomandări etc.; radare de viteza, atat pentru informarea calatorilor cat si pentru identificarea acelora care depășesc viteza regulamentara pentru respectivul segment de drum si transmiterea automata a imaginii si a datelor de identificare a mașinii care a savarsit infractiunea; sisteme de detectie a trecerii pe culoarea rosie a semaforului electric si transmiterea automata a imaginii si a datelor de identificare a masinii care a savarsit infractiunea, etc.

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA EDILITARĂ SERVICIUL TRANSPORT BIROUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI SC2017 - .................................................

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Cod FO53-01,Ver.1

Page 2

Printre beneficiarii proiectului se numără şi Politia Rutiera din Municipiul Timisoara care va beneficia de rezultatele proiectului prin implementarea unui sistem care va permite asigurarea sigurantei si securitatii in spatiile publice, managementul eficient al situatiilor de urgenta, monitorizarea eficienta a traficului rutier, precum si monitorizarea si gestionarea unor servicii publice precum: salubrizarea, deszapezirea, reparatii la infrastructura.

În cererea de finanţare aferentă proiectului mai sus menţionat se specifică faptul că pentru asigurarea corecta si completa a funcţionalităţii Centrului de Comanda este necesară alocarea resurselor din partea Biroului de Politie Rutieră Timisoara, a Poliţiei Locale şi a administraţiei locale a Municipiului Timisoara.

Proiectul ,,Trafic management şi supraeveghere video” a fost finalizat şi este funcţional începând cu data de 28.10.2016. Instituţia noastră asigură personal pentru acest proiect, respectiv operatori şi personal pentru mentenanţa sistemului, astfel că este necesară şi reglementarea accesului Poliţiei Rutiere Timişoara în Centrul de Comnadă şi Control.

Pentru îndeplinirea atribuțiilor Poliției Române legate de supravegherea și controlul circulației pe drumurile publice, îmbunătățirea organizării și sistematizării circulației, asigurarea respectării ordinii și liniștii publice, prevenirea și descoperirea infracțiunilor, în special cele contra siguranţei pe drumurile publice, Inspectoratul de Poliție Județean Timiș va primi acces la facilitățile sistemului “Trafic management și supraveghere video”.

Potrivit art. 128 alin. (1) lit. b) şi c) din OUG nr. 195/2002 autoritatile administratiei publice locale iau masuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei, conform standardelor în vigoare, ţinând evidenţa acestora; întocmesc şi actualizează planurile de organizare a circulaţiei pentru localităţile urbane şi iau măsuri pentru realizarea lucrărilor ce se impun în vederea asigurării fluentei şi siguranţei traficului, precum şi a reducerii nivelurilor de emisii poluante, etc.

Având în vedere cele mai sus prezentate propunem Consiliului Local al Muncipiului Timişoara aprobarea Protocolului de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier.

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

ŞEF BIROU, CONSILIER,

CRISTINA GAVRA

NASTASIA POP

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03, Ver.1

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE aprobarea Protocolului de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului

rutier

1. Descrierea situatiei actuale Obiectivul de investiţii „Trafic Management şi supraveghere video” a fost inclus în cadrul proiectelor prioritare pentru atragerea de finanţare nerambursabilă. Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea fluxului rutier şi al siguranţei cetăţeanului în Municipiul Timişoara.

Printre beneficiarii proiectului se numără şi Politia Rutiera din Municipiul Timisoara care va beneficia de rezultatele proiectului prin implementarea unui sistem care va permite asigurarea sigurantei si securitatii in spatiile publice, managementul eficient al situatiilor de urgenta, monitorizarea eficienta a traficului rutier, precum si monitorizarea si gestionarea unor servicii publice precum: salubrizarea, deszapezirea, reparatii la infrastructura.

Pentru îndeplinirea atribuțiilor Poliției Române legate de supravegherea și controlul circulației pe drumurile publice, îmbunătățirea organizării și sistematizării circulației, asigurarea respectării ordinii și liniștii publice, prevenirea și descoperirea infracțiunilor, în special cele contra siguranţei pe drumurile publice, Inspectoratul de Poliție Județean Timiș va primi acces la facilitățile sistemului “Trafic management și supraveghere video”.

Proiectul ,,Trafic management şi supraeveghere video” a fost finalizat şi este funcţional începând cu data de 28.10.2016. Instituţia noastră asigură personal pentru acest proiect, respectiv operatori şi personal pentru mentenanţa sistemului, astfel că este necesară şi reglementarea accesului Poliţiei Rutiere Timişoara în Centrul de Comandă şi Control.

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate Prin aprobarea proiectului se va reglementa colaborarea dintre Poliţia Rutieră Timişoara şi

Municipiul Timişoara, în scopul stabilirii condițiilor concrete de acces la facilitățile proiectului “Trafic management și supraveghere video”.

3. Alte informatii - Nu este cazul. 4. Concluzii

Pentru asigurarea corecta si completa a funcţionalităţii Centrului de Comanda şi Control, şi luând în considerare rolul Poliției Române de a supraveghea și controla circulația pe drumurile publice, de a colabora cu autoritățile publice locale pentru îmbunătățirea organizării și sistematizării circulației, consider necesară și oportună aprobarea Protocolului de colaborare pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier

PRIMAR, DIRECTOR D. EDILITARĂ, NICOLAE ROBU CULIŢĂ CHIŞ

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro