Cod FO 53-02, ver. 2 Page 1
ROMÂNIA MUNICIPIUL TIMIŞOARA SERVICIUL ŞCOLI SPITALE Nr. SC2019 – 16331/1.07.2019
RAPORT DE SPECIALITATE Privind schimbarea de destinaţie a imobilelor înscrise în CF nr. 418786: clădire internat, nr. Cad 418786-C1, şi teren în suprafaţă de 1.109 mp, nr. cad. 418786, situate în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, aferente Liceului Tehnologic Ion I.C. Brătianu, pentru desfăşurarea
activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă – Secţia de îngrijiri paliative
Având în vedere Expunerea de motive nr. SAC2019 – 16331/1.07.2019 a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind schimbarea de destinaţie a imobilelor înscrise în CF nr. 418786: clădire internat, nr. Cad 418786-C1, şi teren în suprafaţă de 1.109 mp, nr. cad. 418786, situate în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, aferente Liceului Tehnologic Ion I.C. Brătianu, pentru desfăşurarea activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă – Secţia de îngrijiri paliative, Facem următoarele precizări: La solicitarea conducerii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara exprimată în adresa nr. E-2273/1.08.2018, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2018 – 18289/2.08.2018, de acordare a unui spaţiu pentru înfiinţarea unei Secţii de îngrijiri paliative în imobilul din str. V. Babeş nr. 22, Timişoara, au fost întreprinse demersurile legale privind schimbarea destinaţiei. Aceste proceduri au fost demarate în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr.1/2011 şi ale Ordinului nr. 5819/2016 al Ministerului Educaţiei Naţionale privind aprobarea procedurii de elaborare a avizului conform pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a instituţiilor şi unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi condiţiile necesare acordării acestuia. În acest sens au fost întreprinse următoarele acţiuni:
- A fost promovat proiectul de hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara pentru schimbarea de destinaţie a acestei clădiri, concretizat prin HCL nr. 704/20.12.2018 privind propunerea de schimbare a destinaţiei clădirii internat a Colegiului Tehnic Ion I.C. Brătianu, situat în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, CF nr. 418786, nr. Cad 418786-C1, din spaţiu pentru cazare în spaţiu pentru sănătate, în vederea desfăşurării activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă – Secţia de îngrijiri paliative, pentru o perioadă nedeterminată;
- A fost promovat proiectul de hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara pentru schimbarea de destinaţie a acestei clădiri, concretizat prin HCL nr. 191/23.04.2019, privind propunerea de schimbare a destinaţiei terenului în suprafaţă de 1.109 mp, situat în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, CF nr. 418786, nr. cad 418786, aferent Liceului Tehnologic (fost Colegiu Tehnic) Ion I.C. Brătianu, pentru desfăşurarea activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă - Secţia de îngrijiri paliative, pentru o perioadă nedeterminată;
- avizul conform cu numărul 9101/19.06.2019, pentru schimbarea destinaţiei imobilelor care fac obiectul acestui raport, emis de către Ministrul Educaţiei Naţionale, transmis prin
Cod FO 53-02, ver. 2 Page 2
adresa nr. 190/20.06.2019, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2019 – 16273/28.06.2019. Subliniem faptul că data la care expiră avizul conform este 5.06.2023.
Deoarece termenul înscris în avizul conform emis de Ministrul Educaţiei Naţionale, schimbarea de destinaţie a clădirii şi terenului care fac obiectul acestei documentaţii va opera până la data expirării avizului, respectiv 5.06.2023. Totodată, subliniem faptul că imobilele, care fac obiectul prezentului raport de specialitate, vor fi transmise în administrarea Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă pentru activitatea Secţiei de îngrijiri paliative, pentru o perioadă determinată, respectiv de la data predării imobilelor până la data de 5.06.2023, data expirării avizului conform.
Având în vedere prevederile legale expuse în prezemtul raport, apreciem că proiectul de hotărâre privind schimbarea de destinaţie a imobilelor înscrise în CF nr. 418786: clădire internat, nr. Cad 418786-C1, şi teren în suprafaţă de 1.109 mp, nr. cad. 418786, situate în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, aferente Liceului Tehnologic Ion I.C. Brătianu, pentru desfăşurarea activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă – Secţia de îngrijiri paliative, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii Consiliului Local al Municipiului Timişoara. ŞEF SERVICIU ŞCOLI SPITALE CONSILIER Anca Lăudatu Gabriela Tamaş
Anexa la HCL nr. 865 | 15074019 JUDEŢUL TIMIȘ SPITALUL CLINIC MUNICIPIUL TIMIŞOARA MUNICIPAL DE URGENȚĂ TIMIȘOARA Nr. CONTRACT DE ADMINISTRARE NR. I. PĂRȚILE CONTRACTANTE 11. MUNICIPIUL TIMISOARA, cu sediul in Timisoara, Bd.C.D.Loga nr.1, cod fiscal RO 14756536, tel 0256/408300, fax 0256/204177, reprezentat prin Primar - Nicolae Robu , în calitate de PROPRIETAR, şi 1.2. Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă, cu sediul în Timişoara, „ Nr. „cod fiscal „tel. „fax „reprezentat prin ,„ în calitate de ADMINISTRATOR, II. BAZA LEGALĂ 2.1. Baza legală încheierii prezentului contract este: a) Legea 215/2001 privind administrația publică locală cu modificările și completările ulterioare; b) Articolele 867, 868, 869, si 870 Cod Civil; c) Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. d) Avizul conform nr. al Ministrului Educaţiei Naţionale III. OBIECTUL CONTRACTULUI 3.1. Obiectul prezentului contract este transmiterea dreptului de administrare către Spitalul Clinic Municipal de Urgență, asupra imobilelor înscrise în CF nr. 418786: clădire internat, nr. Cad 418786-Cl, şi teren în suprafață de 1.109 mp, nr. cad. 418786, situate în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, aferent Liceului Tehnologic Ion LC. Brătianu, pentru desfăşurarea activității Spitalului Clinic Municipal de Urgență — Secţia de îngrijiri paliative. 3.2, Accesul la spațiu se va face din str. Dr. Victor Babeş nr. 22. IV. DESTINAȚIA SPAȚIULUI DAT ÎN ADMINISTRARE 41. Bunurile prevăzute la punctul 3.1 se transmit în administrarea Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă, pentru desfășurarea activității Secţiei de îngrijiri paliative. V. DURATA CONTRACTULUI 5.1. Prezentul contract se încheie de la data predării imobilelor (procesul verbal de predare primire), pâna la data de 5.06.2023, dată la care expiră Avizul conform nr.9101/19.06.2019 al Ministrului Educației Naţionale. 5.2. Prin acordul părților, prezentul contract poate să înceteze şi înainte de termen. VI. DREPTURILE SI OBLIGAŢIILE PĂRȚILOR 6.1. Drepturile şi obligațile proprietarului a) are obligația să predea administratorului spațiul atribuit, pe bază de proces verbal de predare primire; b) are obligația să nu-l împiedice pe administrator să folosească spațiul potrivit destinaţiei sale, până la termenul convenit; c) are obligația să asigure buna folosire a căilor de acces. În cazul de față accesul se va realiza din str. str. Dr.Victor Babeş nr. 22; i
d) are dreptul să rezilieze contractul, în cazul în care administratorul nu-şi respectă obligațiile prevăzute în prezentul contract; e) are dreptul să denunțe în mod unilateral contractul de administrare, din motive excepționale legate de interesul național sau local; f) are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de administrare, cu notificarea prealabilă a administratorului din motive excepționale legate de interesul naţional sau local; g) contravaloarea lucrărilor executate asupra imobilului, indiferent de natura acestora, rămân în proprietatea Municipiului Timişoara, fiind integrate în valoarea bunului imobil şi nu pot fi revendicate de administrator, indiferent de natura lucrărilor executate. 6.2. Drepturile si obligatiile administratorului: a) are dreptul să folosească bunul primit în administrare potrivit destinaţiei prevăzute la punctul 4.1; b) poate exercita folosința imobilului în limita cerințelor impuse de funcționarea Secţiei de îngrijiri paliative şi numai pentru activități specifice acesteia; c) are obligația să folosească, în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, spațiul care face obiectul prezentului contract. d) are obligația să se îngrijească de bunul împrumutat întocmai ca proprietarul acestuia; e) are obligația să execute în condițiile legii, lucrările de investiţii şi reparaţii pe cheltuiala proprie, necesare desfăşurării activității Secţiei de îngrijiri paliative; f) are obligația să execute lucrări de întreținere, funcționare şi reparații pe cheltuiala proprie, necesare desfăşurării activității Secţiei de îngrijiri paliative; g) să întrețină permanent spaţiile interioare/exterioare. h) să suporte toate costurile legate de igienizarea imobilului (dezinfecţie, dezinsecție, deratizare şi orice alte cheltuieli colaterale), precum şi cele de natură a conserva imobilul (zugrăveli, tencuieli, reparații instalații sanitare, termice, electrice şi de orice altă natură); i) are obligația să realizeze pe cheltuială proprie branşamente separate la utilități (apă, canal, energie termică, electrică etc.), pentru întreg imobilul, dacă este cazul; j) are obligaţia să suporte lunar plata utilităţilor, în baza unui contract/convenție de furnizare utilități încheiat cu unitatea de învățământ, obligându-se să achite eventualele diferenţe rezultate ca modificare din variația prețurilor şi tarifelor percepute prin apariția de noi acte normative, până la data la care vor intra în vigoare contractele cu furnizorii de utilități, care se vor încheia de către Spitalul Clinic Municipal de Urgență cu aceştia (apă, canal, energie termică, energie electrică, etc.); k) are obligația să obțină toate avizele şi autorizațiile prevăzute de lege pentru amenajarea spaţiului, necesare desfăşurării activităților specifice şi să suporte toate cheltuielile ce decurg din acestea, neavând dreptul să ceară restituirea acestora de la proprietar; are obligația să obțină autorizația de funcţionare, autorizația de securitate la incendiu sau alte autorizații prevăzute în legi speciale; m) este obligat să respecte condițiile impuse de natura bunului (materiale cu regim special, condiții de siguranță în exploatare, protecția mediului, etc); n) este obligat să permită inspecţiile reprezentanților proprietarului pentru verificarea imobilului dat în administrare; o) este obligat să-l anunțe pe proprietar de acţiunea intentată de un terţ, care priveşte proprietatea sau posesia spațiului dat în administrare; p) este obligat să restituie bunul împrumutat la împlinirea termenului stipulat în prezentul contract; q) la încetarea contractului, administratorul este obligat să pună la dispoziţia proprietarului bunul primit în administrare în starea în care acesta se găseşte la momentul respectiv. Contravaloarea lucrărilor executate asupra imobilului, indiferent de natura acestora, rămân în proprietatea Municipiului Timişoara, fiind integrate în valoarea bunului imobil şi nu pot fi revendicate de administrator, indiferent de natura lucrărilor executate; t) dacă bunul împrumutat a fost deteriorat din culpa administratorului, el este obligat să-l restituie în natură sau să achite contravaloarea lui; s) la încetarea contractului de administrare prin ajungere la termen, administratorul este obligat să restituie proprietarului, în deplină proprietate în mod gratuit şi liber de orice sarcini, bunul împrumutat, precum și toate investițiile, îmbunătățirile, construcţiile efectuate; ş) la încetarea contractului de administrare, din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forța majoră şi cazul fortuit, administratorul este obligat să asigure continuitatea exploatării bunului, în condițiile stipulate în contract, până la preluarea acestuia de către proprietar; 2
VII, INCETAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE 7.1. Prezentul contract îşi încetează efectele în următoarele cazuri: a). la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat; b). înainte de expirarea termenului, prin acordul comun al celor doua părți, la inițiativa uneia dintre acestea; c). odată cu încetarea dreptului de proprietate publică, sau prin actul de revocare emis, în condițiile legii, dacă interesul public o impune, de organul care l-a constituit, potrivit art. 869 din Codul Civil; d). în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunțarea unilaterală de către proprietar; în aceasta situaţie de încetare a contractului, nu se percep daune; administratorului de a-l exploata, prin renunțare, fără plata unei despăgubiri; 1.2. Prezentul contract încetează de drept fără punere în întârziere, fără intervenția instanței de judecată şi fără nici o altă formalitate prealabilă, în caz de schimbare a proprietarului sau dacă spațiul este necesar pentru desfăşurarea activităților şcolare a unităților de învățământ preuniversitare de stat, aflate în rețeaua şcolară de pe raza Municipiului Timişoara. VIII. CLAUZE PRIVIND REZILIEREA CONTRACTULUI 8.1. Contractul de administrare se reziliază, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în una din urmatoarele situații: a). Administratorul schimbă destinația imobilului primit în administrare, fără aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara; b) Administratorul nu îşi execută obligațiile stabilite în sarcina sa, prevăzute la art. 6.2; c) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la cap. VI din prezentul contract, de către una dintre părți, în mod culpabil şi repetat, dă dreptul părții lezate de a considera contractul desfiin at de plin drept, fără somaţie, punere în întârziere, sau intervenția instanței de judecată, conform pactului comisoriu de gradul IV şi de a pretinde plata de daune - interese, IX. FORȚA MAJORĂ 9.1. Nici una dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea în termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător total sau/şi parțial, a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective, a fost cauzată de forța majoră, aşa cum este definită de lege. 9.2. Partea care invocă forța majoră este obligată să notifice în scris celeilalte părţi, în termen de 3 zile, producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor lui, 9.3. Dacă în termen de 3 zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părțile au dreptul să- şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune- interese. X. MODIFICAREA CONTRACTULUI 10.1. Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adițional, numai după o prealabilă notificare scrisă, cu acordul ambelor părți. 102. Prezentul contract va fi adaptat corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia, care îi sunt aplicabile. XI. LITIGII 11.1. Părţile prezentului contract vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînțelegere, sau dispută care se poate ivi între ei, în cadrul sau în legătura cu îndeplinirea contractului. 11.2. Dacă după 15 de zile de la începerea acestor tratative, părțile nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergență contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanțele judecătoreşti competente. "/
XII. DISPOZIȚII FINALE 12.1 Prezentul contract a fost încheiat în patru exemplare, câte două pentru fiecare parte şi a fost semnat la data de Proprietar, Administrator, Municipiul Timişoara Spitalul Clinie Municipal de Urgenţă Primar Nicolae Robu Viceprimar Dan Diaconu Director Economic Steliana Stanciu Şef Serviciu Școli Spitale Anca Lăudatu Şef Serviciu Juridic Caius Șuli Consilier juridic Daniela Ştefan
Cod FO 53-03, ver. 2 Page 1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR SC2019 – 16331/1.07.2019
EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE –
Privind schimbarea de destinaţie a imobilelor înscrise în CF nr. 418786: clădire internat, nr. Cad 418786- C1, şi teren în suprafaţă de 1.109 mp, nr. cad. 418786, situate în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22,
aferente Liceului Tehnologic Ion I.C. Brătianu, pentru desfăşurarea activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă – Secţia de îngrijiri paliative
Având în vedere:
- Solicitarea conducerii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara transmisă prin adresa nr. E- 2273/1.08.2018, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2018 – 18289/2.08.2018, privind alocarea unui spaţiu pentru înfiinţarea unei Secţii de îngrijiri paliative în imobilul din str. V. Babeş nr. 22, Timişoara; - HCL nr. 704/20.12.2018 privind propunerea de schimbare a destinaţiei clădirii internat a Colegiului Tehnic Ion I.C. Brătianu, situat în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, CF nr. 418786, nr. Cad 418786-C1, din spaţiu pentru cazare în spaţiu pentru sănătate, în vederea desfăşurării activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă – Secţia de îngrijiri paliative, pentru o perioadă nedeterminată; - HCL nr. 191/23.04.2019, privind propunerea de schimbare a destinaţiei terenului în suprafaţă de 1.109 mp, situat în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, CF nr. 418786, nr. cad 418786, aferent Liceului Tehnologic (fost Colegiu Tehnic) Ion I.C. Brătianu, pentru desfăşurarea activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă - Secţia de îngrijiri paliative, pentru o perioadă nedeterminată; - avizul conform nr. 9101/19.06.2019 pentru schimbarea de destinaţie a imobilelor de mai sus, emis de Ministrul Educaţiei Naţionale. Acesta a fost transmis prin adresa nr. 190/20.06.2019, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2019 – 16273/28.06.2019. Subliniem faptul că data la care expiră avizul conform este 5.06.2023. Având în vedere termenul înscris în avizul conform emis de Ministrul Educaţiei Naţionale, schimbarea de destinaţie a clădirii şi terenului care fac obiectul acestei documentaţii va opera până la data expirării avizului. Imobilele vor fi transmise în administrarea Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă pentru activitatea Secţiei de îngrijiri paliative, pentru o perioadă determinată, respectiv de la data predării imobilelor până la data de 5.06.2023, data expirării avizului conform. În conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011 a educaţiei naţionale, Ordinului nr. 5819/2016 privind procedura de elaborare a avizului conform pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a instituţiilor şi unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi condiţiile necesare acordării acestuia; Având în vedere articolele 867, 868, 869, şi 870 Cod Civil;
Considerăm oportună iniţierea unui proiect de hotărâre privind schimbarea de destinaţie a imobilelor înscrise în CF nr. 418786: clădire internat, nr. Cad 418786-C1, şi teren în suprafaţă de 1.109 mp, nr. cad. 418786, situate în Timişoara, str. Dr.Victor Babeş nr. 22, aferente Liceului Tehnologic Ion I.C. Brătianu, pentru desfăşurarea activităţii Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă – Secţia de îngrijiri paliative.
PRIMAR VICEPRIMAR Nicolae Robu Dan Diaconu
ŞEF SERVICIU ŞCOLI-SPITALE
Anca Lăudatu