Număr | 335 |
---|---|
An | 2006 |
Data emiterii | 25.07.2006 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 25.07.2006 |
Hotararea Consiliului Local 335/25.07.2006 pentru aprobarea Listei de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei " Turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la S.C. Colterm S.A." Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. RE2006 - 1604 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al municipiului Timişoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 313/2003 privind constituirea Companiei Locale de Termoficare COLTERM SA prin care s-a aprobat actul constitutiv al societăţii care prin art. 5 şi art. 6 stabileşte scopul şi obiectul de activitate al companiei; Având în vedere prevederile Legii nr. 326/2001 a serviciilor publice de gospodărie comunală - art. 12 lit.(f) conform căruia autoritatea publică locală aprobă în condiţiile legii finanţarea investiţiilor şi dezvoltarea de noi capacităţi de producţie; În temeiul prevederilor art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 73/2002 - privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de alimentare cu energie termica produsă centralizat ; În conformitate cu prevederile art. 38 alin.2 lit. (b) din Legea nr. 286/2006 pentru modificarea şi completarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001; În temeiul art.46 alin.2 din Legea nr. 286/2006 pentru modificarea şi completarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001; HOTARASTE Art.1: Se aprobă Lista de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la S.C.Colterm S.A. Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Patrimoniu şi Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara precum şi S.C Colterm S.A. Art.3: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Edilitare; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Poliţia Comunitară; - Serviciului Juridic; - Biroului Control Intern; - Biroului Relaţii Publice; - Serviciului Centrul de Consiliere pentru Cetăţeni; - Companiei Locale de Termoficare "COLTERM" S.A. - Mass-media locale.
|
1. România 2. Compania municipală de termoficare Timişoara
3. 4. LISTĂ DE CLAUZE
5.
Acestă listă de clauze conţine principalii termeni, dar şi principalele clauze propuse pentru
finanţarea descrisă în acest document. Toţi aceşti termeni, dar şi condiţiile pot fi modificate şi
trebuie să obţină aprobarea finală a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
(denumită aici “Banca” sau “BERD”). În acest scop, trebuie întocmită documentaţia legală
aferentă. Acest document nu este un contract ce obligă din punct de vedere juridic.
Împrumutatul
Colterm S.A., o societate constituita ca o companie de termoficare, ce funcţionează conform
legilor din România şi care răspunde în faţa autorităţilor locale ale Garantului.
Garantul
Municipiul Timişoara (denumit aici “Oraşul sau “Garantul”)
Proiectul
Cumpărarea, proiectarea şi instalarea, fără plata taxelor aferente, a unor noi unităţi cu turbine cu
gaz de capacitate electrică totală de 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW, insa cu plata
Consultanţilor de Implementare a Proiectului, care vor sprijini Împrumutatul la întocmirea
documentelor de licitaţie, la întocmirea documentaţiei tehnice, dar şi a documentaţiei de achizitie
de servicii, precum şi la supravegherea lucrărilor de instalare.
Finanţarea Proiectului
Proiectul va fi finanţat prin cumularea următoarelor surse: BERD (cu echivalentul a 15 milioane
€), vânzarea Drepturilor de Emisie – Credite de Carbon (2 milioane €) şi din cofinanţarea locală
(3 milioane €), cu un total cumulat de (20 milioane €).
Planul de Implementare a Proiectului
Întreruperea finanţărilor va decisă în timpul procesului de proiectare propriu-zis şi incluse în
Planul de Implementare a Proiectului care trebuie să fie aprobat atât de Împrumutat, cât şi de
Bancă. În Planul de Implementare a Proiectului vor fi prezentate toate sumele de bani care se
estimează a fi cheltuite pe componentele proiectului, toate sursele de finanţare a componentelor
de proiect, dar şi un plan pentru achiziţionarea lor.
Contracte de Finanţare
a. Contract de Împrumut între Împrumutat şi Bancă;
b. Contract de Garanţie între Împrumutat şi Bancă;
c. Contract de Sprijin al Proiectului, semnat de Garant, Împrumutat şi Bancă;
d. Documente de garanţie, necesare pentru susţinerea Garanţiilor prezentate mai jos; şi
e. Contract de Participare.
Contract de Garanţie
Este un Contract de Garanţie standard, guvernat de legea engleză, prin care, printre altele,
Garantul va,
a. garanta plata tuturor sumelor de bani datorate Băncii de către Împrumutat, in legatura cu
Contractul de Împrumut, dar şi cu celelalte Contracte de Finanţare;
b. se va obliga să respecte următoarele acorduri financiare:
(i) Excedent Curent: în afara situaţiei în care Banca va decide altfel, Garantul trebuie să
garanteze, în orice moment, că, în fiecare an, Excedentul Curent va fi mai mare decât
datoria şi obligaţiile sale de garanţie;
(ii) Datorie Financiară: Garantul nu va contracta, nu-şi va asuma şi nici nu va
permite crearea unei datorii financiare, dacă creditele ce trebuie rambursate anual de
catre Garant depăşesc 20% din Veniturile Proprii ale Garantului, aşa cum prevede
legislaţia românească în vigoare.
Excedentul Curent este diferenţa din Veniturile Curente şi Cheltuielile Curente.
Veniturile Curente reprezintă toate veniturile obţinute de Garant, inclusiv cota parte din
impozitele pe venit, excluzând însă profiturile obţinute din vânzarea de bunuri sau cele
obţinute din împrumuturi.
Cheltuielile Curente reprezintă toate cheltuielile şi toate costurile de exploatare (inclusiv
dobânzile) care nu sunt nici Cheltuieli de investitie, nici cheltuieli făcute pentru a
returna împrumuturile obţinute sau garantate şi destinate pentru a fi folosite ca rezerve.
Cheltuielile de investitie reprezintă cheltuielile facute pentru constructia sau înlocuirea
bunurilor ce pot aduce profit comunităţii pentru o perioadă de timp mai mare de un an.
Contract de Sprijinire a Proiectului
Este un Contract de Sprijinire a Proiectului, prin care Oraşul îşi asumă, inter alia, următoarele
obligaţii:
(i) să dezvolte şi să implementeze, cu ajutorul consultanţilor, Programul de Dezvoltare
Corporativă (“PDC”) în favoarea Împrumutatului, inclusiv dezvoltarea unui contract de
servicii publice (“CSP”) între Împrumutat şi Oraş. Atât PDC, cât şi CSP trebuie să
îndeplinească condiţiile formale şi de conţinut impuse de Bancă şi să se bazeze pe
Termenii si conditiile asupra carora Oraşul, Împrumutatul şi BERD trebuie sa se puna de
acord.
Prin PDC, printre ale elemente, se vor stabili măsurile de îmbunătăţire a eficienţei
funcţionării Împrumutatului, dar şi a structurii sale de administrare şi se va oferi asistenţa
de care Împrumutatul are nevoie pentru a analiza viitoarele opţiuni de investiţii în mediu.
CSP va fi semnat de Împrumutat şi Oraş şi va cuprinde toate drepturile şi obligaţiile
partilor legate de funcţionarea şi administrarea serviciilor de termoficare din Timişoara.
Termenul limită de semnare a contractului este iunie 2007.
Banca va încerca (dar nu va fi obligată) să obţină finanţarea necesară pentru plata
consultanţilor ce vor asista Împrumutatul în dezvoltarea şi implementarea PDC.
(ii) să respecte, în orice moment, toate prevederile CSP, semnat atât de Împrumutat, cât şi de
Oraş;
(iii) să aprobe modificările de tarife propuse de Companie, prevăzute prin Contractul de
Împrumut, inclusiv acelea necesare pentru păstrarea Raportului de Rambursare a Creditelor
şi pentru acoperirea costurilor de funcţionare, finanţare şi investiţie; să susţină
Împrumutatul în demersurile întreprinse pentru obţinerea, de la organismele de
reglementare, a tuturor aprobărilor necesare, stipulate în legislaţia românească pentru
aprobarea tarifelor practicate în termoficare;
(iv) să ofere subvenţii gospodăriilor cu venituri mici, subvenţii care să fie în acord cu legislaţia
românească, în ceea ce priveşte sumele oferite şi modul de acordare;
(v) să îl susţină pe Împrumutat, în limitele permise de lege, în procesul de recuperare a
sumelor datorate de gospodării şi asociaţiile de locatari;
(vi) să asigure plata la timp a tuturor sumelor datorate Împrumutatului de către Oraş sau de
către entităţile controlate de Oraş; să se asigure, în limitele permise de lege, că toate
entităţile pe care le controlează îşi plătesc datoriile la timp;
(vii) să nu modifice sau să nu permită modificarea documentelor constitutive ale
Împrumutatului, într-un mod care să intre în conflict cu prevederile Contractului de
Finanţare sau care ar putea avea un efect material negativ asupra Proiectului sau asupra
realizării, de către Împrumutat sau de către Oraş, a altor Contracte de Finanţare sau
Contracte de Proiect;
Garanţii
a. Cont de Rezervă pentru Rambursarea Creditelor (“CRRC”): Garantarea cu un cont bancar al
Împrumutatului, care să fie creditat, după o alimentare prealabilă cu fonduri în RON
echivalente cu totalul capitalului, dobânzilor şi a altor taxe scadente şi rambursabile la
următoarele două Termene de Plată a Dobânzilor, stabilite prin Contractul de Împrumut;
această sumă va fi depusă în CRRC, în şase tranşe egale, la fiecare jumătate de an, după data
semnării Contractului de Împrumut;
b. Garanţia asupra unor venituri specifice ale Împrumutatului şi/sau garantarea cu contracte
specifice, cum ar contractele de vânzare a energiei electrice;
c. Cont de Rezervă Credit de Carbon: Garantarea cu un al doilea cont bancar a Împrumutatului,
care să fie creditat cu toate profiturile obţinute din vânzarea, renunţarea sau obţinerea de
Credite de Carbon (Carbon Credit); ţinându-se seama de acestea, Împrumutatul şi Banca au
convenit că, prin drepturile obţinute de către Bancă prin garanţie, fondurile din Contul de
Depozit Carbon Credit pot fi utilizate, cu acordul Băncii, de către Împrumutat şi în alte
scopuri decât cele de finanţare a Proiectului. Împrumutatul nu poate retrage fonduri din Contul
de Depozit Carbon Credit pe care să le utilizeze în alte scopuri, fără acordul prealabil al
Băncii.]
CONDIŢIILE PRINCIPALE ALE ÎMPRUMUTULUI
Suma şi Moneda
Până la 15 milioane Euro sau echivalentul în RON (moneda va fi stabilită cu posibilitatea de a
alege între două valute, însă sumele vor fi stabilite înainte de semnarea contractului)
impartite în:
i. Un Împrumut direct de la Bancă, în valoare de 10 milioane Euro; şi
ii. Un împrumut de la bănci comerciale (“Participanţi”) în valoare de 5 milioane Euro
Perioada de Angajament Până la data de 30 iunie 2009.
Utilizarea fondurilor
15 milioane Euro pentru finanţarea tuturor elementelor sau doar a unei părţi a elementelor
Proiectului, respectându-se Planul de Implementare a Proiectului.
Efectuarea plăţilor către Împrumutat
Suma minimă: 100.000 Euro, în afara situaţiei în care Banca decide altceva.
Rata marginală a dobânzii
2% pe an din Rata de Bază a Dobânzii, cu un mecanism de creştere/scădere care va intra în
vigoare după primul Termen de Plată a Ratei Dobânzii din anul 2009, astfel încât Rata marginală
a dobânzii va scădea, anual, cu 0,25%, după primirea de către Bancă a rapoartelor pentru
conturile auditate anual ale Împrumutatului, din care să reiasă faptul că au fost respectate
Contractele Financiare şi că a fost îndeplinit Raportul de Rambursare a Creditelor (“RRC”) de
cel puţin 1.4. Ca urmare a descreşterii treptate a marginii, rata marginală minimă a dobânzii nu
poate fi mai mică de 1,50%, exceptând cazul în care solvabilitatea pe termen lung în monedă
străină a României evaluată de agenţiile de evaluare Fitch, Moody’s or Standard and Poor’s
creşte peste BBB- / Baa3 Moody’s, caz în care, rata marginală minimă a dobânzii poate scădea la
1,35%.
Dacă, într-un an, Împrumutatul nu îndeplineşte un RRC de 1.15- 1.3, rata marginală a dobânzii
va creşte cu 0,25%, până la o valoare maximă de 2,50%. RRC minim va fi 1.15 in anii 2006 si
2007, 1.2 in anul 2008 si 1.3 incepand cu anul 2009.
Dacă, într-un an, Împrumutatul nu îndeplineşte contractele financiare, rata marginală a dobânzii
va creşte până la o valoare maximă de 3%.
Raport de Rambursare a Creditelor reprezintă un raport între (i) Fluxul de Numerar obţinut din
Activităţile Operaţionale pentru un An Financiar şi între (ii) valoarea maximă a capitalurilor şi a
plăţii dobânzilor ce trebuie achitate sau care au fost achitate într-un interval de plată de 12 luni.
Prin Flux de Numerar obţinut din Activităţile Operaţionale se înţeleg Veniturile obţinute din
vânzarea de energie termică, aburi şi electricitate plus subvenţionările de stat sau municipale
minus costurile operaţionale plus deprecierea minus creşterea fondului de rulment.
Rata de bază a dobânzii Şase luni [Euribor] [sau trei luni RBOR]
Termenele de Plată a Ratei Dobânzii 25 mai şi 25 noiembrie..
Dobânzi Cominatorii 2% pe an plus Rata marginală a dobânzii şi Rata de bază a dobânzii
Comision Iniţial
1% din suma împrumutată, plătibil în a 10-a zi după semnarea Contractului de Împrumut.
Comision de Deschidere a Contului
0,5 % pe an pentru suma neplătită din Împrumut, dupa 30 de zile după semnarea Contractului de
Împrumut, plătibil la semestrial.
Comision de regrupare (Syndication fee) : 10.000 Euro
Rambursarea
Împrumutul va fi rambursat în Moneda în care s-a făcut Împrumutul, în 20 de tranşe semestriale
egale (sau cât se poate de egale), începând cu primul Termen de Plată a Dobânzii după trei ani de
la semnarea Contractului de Împrumut.
Rambursare Anticipată Voluntară
Împrumutatul poate alege să plătească anticipat, integral sau parţial, Împrumul, la oricare dintre
Termenele de Plată a Dobânzii, cu un preaviz scris de cel puţin 30 zile, sub rezerva următoarelor:
Comisioane de Rambursare Anticipată: (i) 4% din suma plătită anticipat, dacă plata anticipată
este efectuată înainte de sau la cinci ani de la semnarea Contractului de Împrumut; (ii) 3% din
suma plătită anticipat, dacă plata anticipată este efectuată după cinci ani de la semnarea
Contractului de Împrumut, dar înainte de împlinirea a şase ani de la semnarea Contractului de
Împrumut; (iii) 2% oricând după aceea.
a. Suma minimă ce poate fi rambursata anticipat este: 500.000 Euro.
b. Orice rambursare anticipata trebuie să fie multiplu de 100.000 Euro.
Alte Clauze
Standardul pentru Împrumuturile făcute în valuta europeană Euro: garanţie valutară, majorare de
comisioane, costuri de derulare, costuri mărite şi ilegalitate. Banca are dreptul de a concesiona,
parţial sau integral, Împrumutul unor terţe părţi.
Condiţii Prealabile
Condiţiile Prealabile Rambursării Împrumutului cuprind clauzele standard impuse de BERD,
printre care următoarele:
Prima Plată
Banca a primit documentele cerute, în forma cerută şi cu conţinutul dorit, inclusiv:
Copii legalizate ale tuturor autorizaţiilor şi aprobărilor corporative, dar şi licenţele, aprobările,
înregistrările şi înmatriculările, necesare pentru executarea, furnizarea şi îndeplinirea tuturor
Contractelor de Finanţare, dar şi a Contractelor de Proiect, inclusiv, dar fără limitare: (a)
autorizarea Contractului de Garanţie de către Comisie conform Legii Finanţelor Publice Locale;
(b) înregistrarea Contractului de Garanţie la Registrul de Evidenţă a Datoriei Publice Locale,
conform Legii Finanţelor Publice Locale; şi (c) autorizarea Contractului de Garanţie sau a
deciziei prin care se arată că acest Contract de Garanţie nu reprezintă un ajutor de stat, decizie
emisă de Consiliul Concurenţei, conform Legii Ajutorului de Stat.
(a) Furnizarea dovezilor de care are nevoie Banca, din care se reiasă că s-a efectuat, pentru
Proiect, o Evaluare a Impactului asupra Mediului, îndeplinindu-se toate reglementările
legale în vigoare.
(b) Un Plan de Acţiune pentru Protecţia Mediului, care să fie acceptat de către Bancă.
(c) Banca să fi primit de la Participanţi, în termeni acceptabili pentru Bancă, angajamente
formale, prin care aceşti Participanţi să se angajează să participe la Împrumut, cu un total
egal cu suma împrumutului.
(d) Selectarea consultanţilor ce vor acorda asistenţa necesară pentru pregătirea implementării
Programului de Dezvoltare Corporativă este o Condiţie Prealabilă rambursării fondurilor
necesare pentru orice alte cheltuieli de proiect, altele decât cheltuielile cu Consultanţii
pentru Implementarea Proiectului.
(e) Trebuie formată o Echipă de Implementare a Proiectului.
Acorduri de Obligare
Este vorba de toate acordurile standard impuse de BERD, în forma în care sunt aplicate, printre
care următoarele:
a. Realizarea Proiectului respectând Planul de Implementare a Proiectului.
b. Întocmirea şi înaintarea, până în luna iunie a anului 2007, a unui raport care să conţină
toate informaţiile referitoare la politica de tarife pentru recuperarea integrală a costurilor,
dar şi la politica Oraşului de sprijinire a gospodăriilor cu venituri mici.
c. Cooperarea cu Oraşul şi cu consultanţii implicati pentru dezvoltarea şi implementarea
PDC, dar şi încheierea unor astfel de acorduri de cooperare înainte de data de 31
decembrie 2007.
d. Plata tuturor taxelor şi impozitelor corespunzătoare costurilor proiectului, din propriile
fonduri, nu din capitalul împrumutat.
e. Achiziţionarea tuturor bunurilor şi lucrărilor finanţate de către Bancă, respectând Politicile
şi Regulile de Achiziţionare ale Băncii pentru operaţiunile sectorului public. Toate
contractele şi Contractele de Proiect, finanţate de Bancă, vor face obiectul unor verificari
stipulate în Politicile şi Regulile de Achiziţionare ale Băncii.
Acorduri de Obligare Financiară
a. Depunerea la organismele de reglamentare, la timp, a cererilor de aprobare a tarifelor
necesare pentru atingerea unui Raport de Rambursare a Creditelor mai mare de 1.3, dar şi
pentru recuperearea integrală a tuturor costurilor operaţionale şi de finanţare şi a costurilor
de investiţii care nu sunt obţinute din alte surse.
b. Menţinerea unei Rate de Încasări de cel puţin 90%, reprezentând încasările de numerar
într-un an, ca procentaj al încasărilor anuale din facturarea serviciilor de termoficare în
aceeaşi perioadă.
c. Reducerea şi menţinerea nivelului Creanţelor sub 20% din veniturile anuale, până în anul
financiar 2008.
d. Întocmirea unor declaraţii financiare anuale auditate conform Standardelor Internaţionale
de Întocmire a Rapoartelor Financiare incepand cu 31 decembrie 2007.
Raporturile Financiare
a) Începând cu Anul Financiar ce debutează la 1 ianuarie 2006 şi după aceea, Împrumutatul
trebuie să menţină un Raport de Rambursare a Creditelor (“RRC”) de cel puţin 1.3.
b) Raport al datoriilor / EBITDA mai mic de 4.00.
Acorduri Restrictive
Printre acordurile restrictive, prin care Împrumutatul se obligă să nu întreprindă acţiuni fără
acordul prealabil din partea Băncii: Declararea sau plata unor dividende sau orice altă
distribuire a profiturilor sale.
a. Contractarea de cheltuieli de investitie mai mari de 1 milion Euro anual pentru orice alte
scopuri decât cele ale Proiectului sau pentru lucrările de întreţinere principale (astfel de
lucrări vor fi incluse în stabilirea Cheltuielilor Operaţionale, cu rol în calcularea Raportului
de Rambursare a Creditelor).
b. Contractarea unor datorii financiare suplimentare, pe lângă Împrumut, în afara situaţiei în
care sunt oferite:
(i) previziuni acceptabile (pentru Bancă), despre veniturile şi cheltuielile nete ale
Împrumutatului, prin care sa se poata demonstra că RRC estimat al Împrumutatului nu
va fi mai mic de 1.3 în fiecare An Financiar, în perioada în care se propune
contractarea unei datorii; iar
(ii) valoarea totală a unei astfel de datorii, alta decât Împrumutul, nu depăşeşte 2 milioane
Euro.
c. Oferirea ca şi gaj a bunurilor sale unei terţe părţi, alta decât Banca.
Costuri şi Cheltuieli
a. Împrumutatul va plăti Băncii toate cheltuielile mărunte (inclusiv cheltuielile de transport şi
taxele şi cheltuielile cu consultanţii şi consilierii din exterior) făcute de Bancă în procesul de
finanţare.
Împrumutatul va plăti aceste sume în termen de 30 de zile de la facturare sau, în cazul
cheltuielilor făcute înainte de prima plată, la sau înainte de prima plată.
b. Împrumutatul va plăti Băncii, la cerere, toate taxele, costurile şi cheltuielile Băncii facute
pentru a stabili dacă sunt întârzieri de plata, pentru a menţine sau întări drepturilor conferite prin
Contractele de Finanţare sau în legătură cu orice modificari sau declaraţii de renunţare.
Furnizarea Informaţiilor
Împrumutatul va furniza Băncii, periodic, informaţii referitoare la situaţia sa financiară şi la
implementarea Proiectului, aşa cum s-a convenit în Contractul de Împrumut.
Toate informaţiile vor fi furnizate în limba engleză sau vor fi însoţite de o traducere autorizata în
limba engleză, în afara situaţiei în care părţile decid altfel.
Neefectuarea plăţilor
Situaţiile în care plăţile nu sunt efectuate includ proceduri standard aplicate şi in alte contracte:
a. Împrumutatul nu plăteşte la termen capitalurile, dobânzile, taxele sau orice alte sume legate de
Împrumut.
b. Dobanda devansata, în legătură cu orice datorie financiară a Împrumutatului sau a
Garantorului, care nu este rambursată la termen sau devine scadentă şi plătibilă înainte de
termen sau se cere efectuarea ei sau este considerată neplătită, permiţându-i titularului unei astfel
de datorii financiare să devanseze scandenţa.
c. Rezilierea drepturilor Împrumutatului de a administra sistemul de termoficare.
Limba care Guvernează Contractele
Toate Contractele de Finanţare (inclusiv informaţiile aferente) for fi întocmite în limba engleză.
Toate celelalte documente furnizate Băncii, dar şi corespondenţa dintre Bancă şi Împrumutat se
va face în limba engleză, în afara situaţiilor în care părţile decid altfel, sau va fi însoţită de o
traducere autorizata în limba engleză, însă versiunea în engleză va fi cea care primeaza.
Legea aplicabilă contractului
Contractul de Împrumut, Contractul de Garanţie şi Contractul de Sprijinire a Proiectului vor fi
guvernate de legislaţia engleză. Contul de Rezervă pentru Rambursarea Creditelor poate fi
guvernat de legislaţia din România, dacă se cere aceasta.
Soluţionarea litigiilor
Toate litigiile vor fi supuse spre soluţionare în Londra instanţelor guvernate de Regulile
UNICTRAL sau, dacă Banca decide astfel, spre soluţionare instanţelor engleze fără jurisdicţie
exclusivă. Împrumutatul şi celelalte părţi ale Contractului de Finanţare trebuie să aibă, în
permanenţă, un reprezentant în Anglia, care să se ocupe de procedurile judecătoreşti.
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC
Ing.PITURCA ION BUCIU IONEL
ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR PRIMĂRIA TIMIŞOARA GHEORGHE CIUHANDU DIRECŢIA EDILITARĂ NR._______________
REFERAT pentru aprobarea Lista de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de
către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la
S.C.Colterm S.A. Având în vedere prevederile legale în vigoare, în conformitate cu dispoziţiile actului constitutiv al societăţii şi ţinând cont de bugetul de venituri şi cheltuieli, Consiliul Local al Municipiului Timişoara în calitate de unic acţionar aprobă programul de investiţii al companiei, Ştiut fiind faptul că pentru eficientizarea activităţii companiei şi scăderea preţului de producere a energiei termice este necesar ca societatea să-şi diversifice şi rentabilizeze investiţiile,
Având în vedere că în această perioadă au fost finalizate discuţiile cu reprezentanţii B.E.R.D. care au avut ca scop accesarea unui împrumut necesar pentru cumpărarea, proiectarea şi instalarea unei turbine cu gaz de capacitate electrică totală de 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW,
Ţinând cont de faptul că realizarea acestei investiţii va conduce la ridicarea calităţii activităţii desfăşurate şi va asigura un preţ al gigacaloriei sub limita medie a preţului la nivel naţional,
Propunem Consiliului Local al Municipiului Timişoara:
Aprobarea Listei de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la S.C. Colterm S.A.
DIRECTOR ECONOMIC ŞEF SERVICIU ENERGETIC
ADRIAN BODO IOAN ZUBAŞCU
AVIZAT JURIDIC LASUSCHEVICI MIRELA
RED. IB DAC IB