keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 335/25.07.2006 pentru aprobarea Listei de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei " Turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la S.C. Colterm S.A."

25.07.2006

Hotararea Consiliului Local 335/25.07.2006
pentru aprobarea Listei de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei " Turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la S.C. Colterm S.A."


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. RE2006 - 1604 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 313/2003 privind constituirea Companiei Locale de Termoficare COLTERM SA prin care s-a aprobat actul constitutiv al societăţii care prin art. 5 şi art. 6 stabileşte scopul şi obiectul de activitate al companiei;
Având în vedere prevederile Legii nr. 326/2001 a serviciilor publice de gospodărie comunală - art. 12 lit.(f) conform căruia autoritatea publică locală aprobă în condiţiile legii finanţarea investiţiilor şi dezvoltarea de noi capacităţi de producţie;
În temeiul prevederilor art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 73/2002 - privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de alimentare cu energie termica produsă centralizat ;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin.2 lit. (b) din Legea nr. 286/2006 pentru modificarea şi completarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001;
În temeiul art.46 alin.2 din Legea nr. 286/2006 pentru modificarea şi completarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Lista de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la S.C.Colterm S.A.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Patrimoniu şi Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara precum şi S.C Colterm S.A.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Poliţia Comunitară;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Control Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Consiliere pentru Cetăţeni;
- Companiei Locale de Termoficare "COLTERM" S.A.
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Lista_clauze_-_Credit_Colterm.pdf

1. România 2. Compania municipală de termoficare Timişoara

3. 4. LISTĂ DE CLAUZE

5.

Acestă listă de clauze conţine principalii termeni, dar şi principalele clauze propuse pentru

finanţarea descrisă în acest document. Toţi aceşti termeni, dar şi condiţiile pot fi modificate şi

trebuie să obţină aprobarea finală a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

(denumită aici “Banca” sau “BERD”). În acest scop, trebuie întocmită documentaţia legală

aferentă. Acest document nu este un contract ce obligă din punct de vedere juridic.

Împrumutatul

Colterm S.A., o societate constituita ca o companie de termoficare, ce funcţionează conform

legilor din România şi care răspunde în faţa autorităţilor locale ale Garantului.

Garantul

Municipiul Timişoara (denumit aici “Oraşul sau “Garantul”)

Proiectul

Cumpărarea, proiectarea şi instalarea, fără plata taxelor aferente, a unor noi unităţi cu turbine cu

gaz de capacitate electrică totală de 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW, insa cu plata

Consultanţilor de Implementare a Proiectului, care vor sprijini Împrumutatul la întocmirea

documentelor de licitaţie, la întocmirea documentaţiei tehnice, dar şi a documentaţiei de achizitie

de servicii, precum şi la supravegherea lucrărilor de instalare.

Finanţarea Proiectului

Proiectul va fi finanţat prin cumularea următoarelor surse: BERD (cu echivalentul a 15 milioane

€), vânzarea Drepturilor de Emisie – Credite de Carbon (2 milioane €) şi din cofinanţarea locală

(3 milioane €), cu un total cumulat de (20 milioane €).

Planul de Implementare a Proiectului

Întreruperea finanţărilor va decisă în timpul procesului de proiectare propriu-zis şi incluse în

Planul de Implementare a Proiectului care trebuie să fie aprobat atât de Împrumutat, cât şi de

Bancă. În Planul de Implementare a Proiectului vor fi prezentate toate sumele de bani care se

estimează a fi cheltuite pe componentele proiectului, toate sursele de finanţare a componentelor

de proiect, dar şi un plan pentru achiziţionarea lor.

Contracte de Finanţare

a. Contract de Împrumut între Împrumutat şi Bancă;

b. Contract de Garanţie între Împrumutat şi Bancă;

c. Contract de Sprijin al Proiectului, semnat de Garant, Împrumutat şi Bancă;

d. Documente de garanţie, necesare pentru susţinerea Garanţiilor prezentate mai jos; şi

e. Contract de Participare.

Contract de Garanţie

Este un Contract de Garanţie standard, guvernat de legea engleză, prin care, printre altele,

Garantul va,

a. garanta plata tuturor sumelor de bani datorate Băncii de către Împrumutat, in legatura cu

Contractul de Împrumut, dar şi cu celelalte Contracte de Finanţare;

b. se va obliga să respecte următoarele acorduri financiare:

(i) Excedent Curent: în afara situaţiei în care Banca va decide altfel, Garantul trebuie să

garanteze, în orice moment, că, în fiecare an, Excedentul Curent va fi mai mare decât

datoria şi obligaţiile sale de garanţie;

(ii) Datorie Financiară: Garantul nu va contracta, nu-şi va asuma şi nici nu va

permite crearea unei datorii financiare, dacă creditele ce trebuie rambursate anual de

catre Garant depăşesc 20% din Veniturile Proprii ale Garantului, aşa cum prevede

legislaţia românească în vigoare.

Excedentul Curent este diferenţa din Veniturile Curente şi Cheltuielile Curente.

Veniturile Curente reprezintă toate veniturile obţinute de Garant, inclusiv cota parte din

impozitele pe venit, excluzând însă profiturile obţinute din vânzarea de bunuri sau cele

obţinute din împrumuturi.

Cheltuielile Curente reprezintă toate cheltuielile şi toate costurile de exploatare (inclusiv

dobânzile) care nu sunt nici Cheltuieli de investitie, nici cheltuieli făcute pentru a

returna împrumuturile obţinute sau garantate şi destinate pentru a fi folosite ca rezerve.

Cheltuielile de investitie reprezintă cheltuielile facute pentru constructia sau înlocuirea

bunurilor ce pot aduce profit comunităţii pentru o perioadă de timp mai mare de un an.

Contract de Sprijinire a Proiectului

Este un Contract de Sprijinire a Proiectului, prin care Oraşul îşi asumă, inter alia, următoarele

obligaţii:

(i) să dezvolte şi să implementeze, cu ajutorul consultanţilor, Programul de Dezvoltare

Corporativă (“PDC”) în favoarea Împrumutatului, inclusiv dezvoltarea unui contract de

servicii publice (“CSP”) între Împrumutat şi Oraş. Atât PDC, cât şi CSP trebuie să

îndeplinească condiţiile formale şi de conţinut impuse de Bancă şi să se bazeze pe

Termenii si conditiile asupra carora Oraşul, Împrumutatul şi BERD trebuie sa se puna de

acord.

Prin PDC, printre ale elemente, se vor stabili măsurile de îmbunătăţire a eficienţei

funcţionării Împrumutatului, dar şi a structurii sale de administrare şi se va oferi asistenţa

de care Împrumutatul are nevoie pentru a analiza viitoarele opţiuni de investiţii în mediu.

CSP va fi semnat de Împrumutat şi Oraş şi va cuprinde toate drepturile şi obligaţiile

partilor legate de funcţionarea şi administrarea serviciilor de termoficare din Timişoara.

Termenul limită de semnare a contractului este iunie 2007.

Banca va încerca (dar nu va fi obligată) să obţină finanţarea necesară pentru plata

consultanţilor ce vor asista Împrumutatul în dezvoltarea şi implementarea PDC.

(ii) să respecte, în orice moment, toate prevederile CSP, semnat atât de Împrumutat, cât şi de

Oraş;

(iii) să aprobe modificările de tarife propuse de Companie, prevăzute prin Contractul de

Împrumut, inclusiv acelea necesare pentru păstrarea Raportului de Rambursare a Creditelor

şi pentru acoperirea costurilor de funcţionare, finanţare şi investiţie; să susţină

Împrumutatul în demersurile întreprinse pentru obţinerea, de la organismele de

reglementare, a tuturor aprobărilor necesare, stipulate în legislaţia românească pentru

aprobarea tarifelor practicate în termoficare;

(iv) să ofere subvenţii gospodăriilor cu venituri mici, subvenţii care să fie în acord cu legislaţia

românească, în ceea ce priveşte sumele oferite şi modul de acordare;

(v) să îl susţină pe Împrumutat, în limitele permise de lege, în procesul de recuperare a

sumelor datorate de gospodării şi asociaţiile de locatari;

(vi) să asigure plata la timp a tuturor sumelor datorate Împrumutatului de către Oraş sau de

către entităţile controlate de Oraş; să se asigure, în limitele permise de lege, că toate

entităţile pe care le controlează îşi plătesc datoriile la timp;

(vii) să nu modifice sau să nu permită modificarea documentelor constitutive ale

Împrumutatului, într-un mod care să intre în conflict cu prevederile Contractului de

Finanţare sau care ar putea avea un efect material negativ asupra Proiectului sau asupra

realizării, de către Împrumutat sau de către Oraş, a altor Contracte de Finanţare sau

Contracte de Proiect;

Garanţii

a. Cont de Rezervă pentru Rambursarea Creditelor (“CRRC”): Garantarea cu un cont bancar al

Împrumutatului, care să fie creditat, după o alimentare prealabilă cu fonduri în RON

echivalente cu totalul capitalului, dobânzilor şi a altor taxe scadente şi rambursabile la

următoarele două Termene de Plată a Dobânzilor, stabilite prin Contractul de Împrumut;

această sumă va fi depusă în CRRC, în şase tranşe egale, la fiecare jumătate de an, după data

semnării Contractului de Împrumut;

b. Garanţia asupra unor venituri specifice ale Împrumutatului şi/sau garantarea cu contracte

specifice, cum ar contractele de vânzare a energiei electrice;

c. Cont de Rezervă Credit de Carbon: Garantarea cu un al doilea cont bancar a Împrumutatului,

care să fie creditat cu toate profiturile obţinute din vânzarea, renunţarea sau obţinerea de

Credite de Carbon (Carbon Credit); ţinându-se seama de acestea, Împrumutatul şi Banca au

convenit că, prin drepturile obţinute de către Bancă prin garanţie, fondurile din Contul de

Depozit Carbon Credit pot fi utilizate, cu acordul Băncii, de către Împrumutat şi în alte

scopuri decât cele de finanţare a Proiectului. Împrumutatul nu poate retrage fonduri din Contul

de Depozit Carbon Credit pe care să le utilizeze în alte scopuri, fără acordul prealabil al

Băncii.]

CONDIŢIILE PRINCIPALE ALE ÎMPRUMUTULUI

Suma şi Moneda

Până la 15 milioane Euro sau echivalentul în RON (moneda va fi stabilită cu posibilitatea de a

alege între două valute, însă sumele vor fi stabilite înainte de semnarea contractului)

impartite în:

i. Un Împrumut direct de la Bancă, în valoare de 10 milioane Euro; şi

ii. Un împrumut de la bănci comerciale (“Participanţi”) în valoare de 5 milioane Euro

Perioada de Angajament Până la data de 30 iunie 2009.

Utilizarea fondurilor

15 milioane Euro pentru finanţarea tuturor elementelor sau doar a unei părţi a elementelor

Proiectului, respectându-se Planul de Implementare a Proiectului.

Efectuarea plăţilor către Împrumutat

Suma minimă: 100.000 Euro, în afara situaţiei în care Banca decide altceva.

Rata marginală a dobânzii

2% pe an din Rata de Bază a Dobânzii, cu un mecanism de creştere/scădere care va intra în

vigoare după primul Termen de Plată a Ratei Dobânzii din anul 2009, astfel încât Rata marginală

a dobânzii va scădea, anual, cu 0,25%, după primirea de către Bancă a rapoartelor pentru

conturile auditate anual ale Împrumutatului, din care să reiasă faptul că au fost respectate

Contractele Financiare şi că a fost îndeplinit Raportul de Rambursare a Creditelor (“RRC”) de

cel puţin 1.4. Ca urmare a descreşterii treptate a marginii, rata marginală minimă a dobânzii nu

poate fi mai mică de 1,50%, exceptând cazul în care solvabilitatea pe termen lung în monedă

străină a României evaluată de agenţiile de evaluare Fitch, Moody’s or Standard and Poor’s

creşte peste BBB- / Baa3 Moody’s, caz în care, rata marginală minimă a dobânzii poate scădea la

1,35%.

Dacă, într-un an, Împrumutatul nu îndeplineşte un RRC de 1.15- 1.3, rata marginală a dobânzii

va creşte cu 0,25%, până la o valoare maximă de 2,50%. RRC minim va fi 1.15 in anii 2006 si

2007, 1.2 in anul 2008 si 1.3 incepand cu anul 2009.

Dacă, într-un an, Împrumutatul nu îndeplineşte contractele financiare, rata marginală a dobânzii

va creşte până la o valoare maximă de 3%.

Raport de Rambursare a Creditelor reprezintă un raport între (i) Fluxul de Numerar obţinut din

Activităţile Operaţionale pentru un An Financiar şi între (ii) valoarea maximă a capitalurilor şi a

plăţii dobânzilor ce trebuie achitate sau care au fost achitate într-un interval de plată de 12 luni.

Prin Flux de Numerar obţinut din Activităţile Operaţionale se înţeleg Veniturile obţinute din

vânzarea de energie termică, aburi şi electricitate plus subvenţionările de stat sau municipale

minus costurile operaţionale plus deprecierea minus creşterea fondului de rulment.

Rata de bază a dobânzii Şase luni [Euribor] [sau trei luni RBOR]

Termenele de Plată a Ratei Dobânzii 25 mai şi 25 noiembrie..

Dobânzi Cominatorii 2% pe an plus Rata marginală a dobânzii şi Rata de bază a dobânzii

Comision Iniţial

1% din suma împrumutată, plătibil în a 10-a zi după semnarea Contractului de Împrumut.

Comision de Deschidere a Contului

0,5 % pe an pentru suma neplătită din Împrumut, dupa 30 de zile după semnarea Contractului de

Împrumut, plătibil la semestrial.

Comision de regrupare (Syndication fee) : 10.000 Euro

Rambursarea

Împrumutul va fi rambursat în Moneda în care s-a făcut Împrumutul, în 20 de tranşe semestriale

egale (sau cât se poate de egale), începând cu primul Termen de Plată a Dobânzii după trei ani de

la semnarea Contractului de Împrumut.

Rambursare Anticipată Voluntară

Împrumutatul poate alege să plătească anticipat, integral sau parţial, Împrumul, la oricare dintre

Termenele de Plată a Dobânzii, cu un preaviz scris de cel puţin 30 zile, sub rezerva următoarelor:

Comisioane de Rambursare Anticipată: (i) 4% din suma plătită anticipat, dacă plata anticipată

este efectuată înainte de sau la cinci ani de la semnarea Contractului de Împrumut; (ii) 3% din

suma plătită anticipat, dacă plata anticipată este efectuată după cinci ani de la semnarea

Contractului de Împrumut, dar înainte de împlinirea a şase ani de la semnarea Contractului de

Împrumut; (iii) 2% oricând după aceea.

a. Suma minimă ce poate fi rambursata anticipat este: 500.000 Euro.

b. Orice rambursare anticipata trebuie să fie multiplu de 100.000 Euro.

Alte Clauze

Standardul pentru Împrumuturile făcute în valuta europeană Euro: garanţie valutară, majorare de

comisioane, costuri de derulare, costuri mărite şi ilegalitate. Banca are dreptul de a concesiona,

parţial sau integral, Împrumutul unor terţe părţi.

Condiţii Prealabile

Condiţiile Prealabile Rambursării Împrumutului cuprind clauzele standard impuse de BERD,

printre care următoarele:

Prima Plată

Banca a primit documentele cerute, în forma cerută şi cu conţinutul dorit, inclusiv:

Copii legalizate ale tuturor autorizaţiilor şi aprobărilor corporative, dar şi licenţele, aprobările,

înregistrările şi înmatriculările, necesare pentru executarea, furnizarea şi îndeplinirea tuturor

Contractelor de Finanţare, dar şi a Contractelor de Proiect, inclusiv, dar fără limitare: (a)

autorizarea Contractului de Garanţie de către Comisie conform Legii Finanţelor Publice Locale;

(b) înregistrarea Contractului de Garanţie la Registrul de Evidenţă a Datoriei Publice Locale,

conform Legii Finanţelor Publice Locale; şi (c) autorizarea Contractului de Garanţie sau a

deciziei prin care se arată că acest Contract de Garanţie nu reprezintă un ajutor de stat, decizie

emisă de Consiliul Concurenţei, conform Legii Ajutorului de Stat.

(a) Furnizarea dovezilor de care are nevoie Banca, din care se reiasă că s-a efectuat, pentru

Proiect, o Evaluare a Impactului asupra Mediului, îndeplinindu-se toate reglementările

legale în vigoare.

(b) Un Plan de Acţiune pentru Protecţia Mediului, care să fie acceptat de către Bancă.

(c) Banca să fi primit de la Participanţi, în termeni acceptabili pentru Bancă, angajamente

formale, prin care aceşti Participanţi să se angajează să participe la Împrumut, cu un total

egal cu suma împrumutului.

(d) Selectarea consultanţilor ce vor acorda asistenţa necesară pentru pregătirea implementării

Programului de Dezvoltare Corporativă este o Condiţie Prealabilă rambursării fondurilor

necesare pentru orice alte cheltuieli de proiect, altele decât cheltuielile cu Consultanţii

pentru Implementarea Proiectului.

(e) Trebuie formată o Echipă de Implementare a Proiectului.

Acorduri de Obligare

Este vorba de toate acordurile standard impuse de BERD, în forma în care sunt aplicate, printre

care următoarele:

a. Realizarea Proiectului respectând Planul de Implementare a Proiectului.

b. Întocmirea şi înaintarea, până în luna iunie a anului 2007, a unui raport care să conţină

toate informaţiile referitoare la politica de tarife pentru recuperarea integrală a costurilor,

dar şi la politica Oraşului de sprijinire a gospodăriilor cu venituri mici.

c. Cooperarea cu Oraşul şi cu consultanţii implicati pentru dezvoltarea şi implementarea

PDC, dar şi încheierea unor astfel de acorduri de cooperare înainte de data de 31

decembrie 2007.

d. Plata tuturor taxelor şi impozitelor corespunzătoare costurilor proiectului, din propriile

fonduri, nu din capitalul împrumutat.

e. Achiziţionarea tuturor bunurilor şi lucrărilor finanţate de către Bancă, respectând Politicile

şi Regulile de Achiziţionare ale Băncii pentru operaţiunile sectorului public. Toate

contractele şi Contractele de Proiect, finanţate de Bancă, vor face obiectul unor verificari

stipulate în Politicile şi Regulile de Achiziţionare ale Băncii.

Acorduri de Obligare Financiară

a. Depunerea la organismele de reglamentare, la timp, a cererilor de aprobare a tarifelor

necesare pentru atingerea unui Raport de Rambursare a Creditelor mai mare de 1.3, dar şi

pentru recuperearea integrală a tuturor costurilor operaţionale şi de finanţare şi a costurilor

de investiţii care nu sunt obţinute din alte surse.

b. Menţinerea unei Rate de Încasări de cel puţin 90%, reprezentând încasările de numerar

într-un an, ca procentaj al încasărilor anuale din facturarea serviciilor de termoficare în

aceeaşi perioadă.

c. Reducerea şi menţinerea nivelului Creanţelor sub 20% din veniturile anuale, până în anul

financiar 2008.

d. Întocmirea unor declaraţii financiare anuale auditate conform Standardelor Internaţionale

de Întocmire a Rapoartelor Financiare incepand cu 31 decembrie 2007.

Raporturile Financiare

a) Începând cu Anul Financiar ce debutează la 1 ianuarie 2006 şi după aceea, Împrumutatul

trebuie să menţină un Raport de Rambursare a Creditelor (“RRC”) de cel puţin 1.3.

b) Raport al datoriilor / EBITDA mai mic de 4.00.

Acorduri Restrictive

Printre acordurile restrictive, prin care Împrumutatul se obligă să nu întreprindă acţiuni fără

acordul prealabil din partea Băncii: Declararea sau plata unor dividende sau orice altă

distribuire a profiturilor sale.

a. Contractarea de cheltuieli de investitie mai mari de 1 milion Euro anual pentru orice alte

scopuri decât cele ale Proiectului sau pentru lucrările de întreţinere principale (astfel de

lucrări vor fi incluse în stabilirea Cheltuielilor Operaţionale, cu rol în calcularea Raportului

de Rambursare a Creditelor).

b. Contractarea unor datorii financiare suplimentare, pe lângă Împrumut, în afara situaţiei în

care sunt oferite:

(i) previziuni acceptabile (pentru Bancă), despre veniturile şi cheltuielile nete ale

Împrumutatului, prin care sa se poata demonstra că RRC estimat al Împrumutatului nu

va fi mai mic de 1.3 în fiecare An Financiar, în perioada în care se propune

contractarea unei datorii; iar

(ii) valoarea totală a unei astfel de datorii, alta decât Împrumutul, nu depăşeşte 2 milioane

Euro.

c. Oferirea ca şi gaj a bunurilor sale unei terţe părţi, alta decât Banca.

Costuri şi Cheltuieli

a. Împrumutatul va plăti Băncii toate cheltuielile mărunte (inclusiv cheltuielile de transport şi

taxele şi cheltuielile cu consultanţii şi consilierii din exterior) făcute de Bancă în procesul de

finanţare.

Împrumutatul va plăti aceste sume în termen de 30 de zile de la facturare sau, în cazul

cheltuielilor făcute înainte de prima plată, la sau înainte de prima plată.

b. Împrumutatul va plăti Băncii, la cerere, toate taxele, costurile şi cheltuielile Băncii facute

pentru a stabili dacă sunt întârzieri de plata, pentru a menţine sau întări drepturilor conferite prin

Contractele de Finanţare sau în legătură cu orice modificari sau declaraţii de renunţare.

Furnizarea Informaţiilor

Împrumutatul va furniza Băncii, periodic, informaţii referitoare la situaţia sa financiară şi la

implementarea Proiectului, aşa cum s-a convenit în Contractul de Împrumut.

Toate informaţiile vor fi furnizate în limba engleză sau vor fi însoţite de o traducere autorizata în

limba engleză, în afara situaţiei în care părţile decid altfel.

Neefectuarea plăţilor

Situaţiile în care plăţile nu sunt efectuate includ proceduri standard aplicate şi in alte contracte:

a. Împrumutatul nu plăteşte la termen capitalurile, dobânzile, taxele sau orice alte sume legate de

Împrumut.

b. Dobanda devansata, în legătură cu orice datorie financiară a Împrumutatului sau a

Garantorului, care nu este rambursată la termen sau devine scadentă şi plătibilă înainte de

termen sau se cere efectuarea ei sau este considerată neplătită, permiţându-i titularului unei astfel

de datorii financiare să devanseze scandenţa.

c. Rezilierea drepturilor Împrumutatului de a administra sistemul de termoficare.

Limba care Guvernează Contractele

Toate Contractele de Finanţare (inclusiv informaţiile aferente) for fi întocmite în limba engleză.

Toate celelalte documente furnizate Băncii, dar şi corespondenţa dintre Bancă şi Împrumutat se

va face în limba engleză, în afara situaţiilor în care părţile decid altfel, sau va fi însoţită de o

traducere autorizata în limba engleză, însă versiunea în engleză va fi cea care primeaza.

Legea aplicabilă contractului

Contractul de Împrumut, Contractul de Garanţie şi Contractul de Sprijinire a Proiectului vor fi

guvernate de legislaţia engleză. Contul de Rezervă pentru Rambursarea Creditelor poate fi

guvernat de legislaţia din România, dacă se cere aceasta.

Soluţionarea litigiilor

Toate litigiile vor fi supuse spre soluţionare în Londra instanţelor guvernate de Regulile

UNICTRAL sau, dacă Banca decide astfel, spre soluţionare instanţelor engleze fără jurisdicţie

exclusivă. Împrumutatul şi celelalte părţi ale Contractului de Finanţare trebuie să aibă, în

permanenţă, un reprezentant în Anglia, care să se ocupe de procedurile judecătoreşti.

DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC

Ing.PITURCA ION BUCIU IONEL

Atasament: Referat_-_Credit_Colterm.pdf

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR PRIMĂRIA TIMIŞOARA GHEORGHE CIUHANDU DIRECŢIA EDILITARĂ NR._______________

REFERAT pentru aprobarea Lista de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de

către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la

S.C.Colterm S.A. Având în vedere prevederile legale în vigoare, în conformitate cu dispoziţiile actului constitutiv al societăţii şi ţinând cont de bugetul de venituri şi cheltuieli, Consiliul Local al Municipiului Timişoara în calitate de unic acţionar aprobă programul de investiţii al companiei, Ştiut fiind faptul că pentru eficientizarea activităţii companiei şi scăderea preţului de producere a energiei termice este necesar ca societatea să-şi diversifice şi rentabilizeze investiţiile,

Având în vedere că în această perioadă au fost finalizate discuţiile cu reprezentanţii B.E.R.D. care au avut ca scop accesarea unui împrumut necesar pentru cumpărarea, proiectarea şi instalarea unei turbine cu gaz de capacitate electrică totală de 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW,

Ţinând cont de faptul că realizarea acestei investiţii va conduce la ridicarea calităţii activităţii desfăşurate şi va asigura un preţ al gigacaloriei sub limita medie a preţului la nivel naţional,

Propunem Consiliului Local al Municipiului Timişoara:

Aprobarea Listei de clauze privind principalii termeni şi clauzele propuse de către B.E.R.D. în vederea accesării unui credit necesar realizării investiţiei turbine cu gaz de capacitate electrică totală 20 MW şi cu o capacitate termică de 29 MW la S.C. Colterm S.A.

DIRECTOR ECONOMIC ŞEF SERVICIU ENERGETIC

ADRIAN BODO IOAN ZUBAŞCU

AVIZAT JURIDIC LASUSCHEVICI MIRELA

RED. IB DAC IB