ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Comitetului de Coordonare Şi Supervizare a Elaborării Studiului de Fezabilitate pentru Proiectul de Parteneriat Public-Privat „Spitalul Clinic Municipal Timişoara” S.C. 2005-12708/14.07.2005
RAPORT DE AVIZARE
întocmit în data de 14.07.2005 Comitetul de coordonare şi supervizare a elaborării studiului de fezabilitate pentru proiectul de parteneriat public-privat „Spitalul Clinic Municipal Timişoara” - constituit prin Dispoziţia nr. Dispoziţia nr. 1748 din 04.05 2004 modificată de Dispoziţia nr. 1760 din 05.07. 2005 a Primarului Municipiului Timişoara – şi având următoarea componenţă: Preşedinte: - Gheorghe CIUHANDU - Primarul Municipiului Timişoara; Membrii: - Anton Vlad ILIESCU - Secretar de Stat – Ministerul Sănătăţii - Cătălin C-tin.COSTACHE - Consilier al ministrului - Ministerul Sănătăţii - Liliana ONET - Consilier al preşedintelui - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate - Florina HAMAT - Direcţia de Sănătate Publică Timiş - Letiţia VIDICAN - Direcţia Generală a Finanţelor Publice Timiş - Sanda DAMIAN - Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara - Adrian BODO - Primăria Municipiului Timişoara - Aurelia JUNIE - Primăria Municipiului Timişoara în urma analizării variantei finale a Studiului de Fezabiliate elaborat de către firma de consultanţă PricewaterhouseCoopers Management Consultants S.R.L., a constatat următoarele: A. Studiul de fezabilitate cuprinde justificarea tehnică şi economică a proiectului de parteneriat public privat, precum şi caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai acestuia, respectând cerinţele beneficiarului, precum şi prevederile legale cuprinse în Anexa 2 la Hotărârea 621/20.06.2002 - NORME METODOLOGICE.
B.. Au fost luate în calcul cele 5 menţiuni transmise consultantului cu ocazia avizării raportului intermediar (vezi raport de avizare SC 2004 – 18418 din 20.10.2004), după cum urmează:
1. Stabilirea unui concept clar al spitalului şi prezentarea unor concluzii certe care să faciliteze luarea celor mai bune decizii de către beneficiar: vezi Cap. 2.1 Obiectivele generale ale proiectului public – privat – Situaţia propusă, în ceea ce priveşte conceptul spitalului şi Sumarul executiv (pag.4 – 13), în ceea ce priveşte concluziile raportului
2. Includerea Ministerului Sănătăţii (MS) ca partener în proiect: Cap.3.1 Prezentarea premiselor de bază luate în calcul la demonstrarea fezabilităţii, Cap. 4.1 Sprijinul autorităţii publice, inclusiv modificări ale cadrului legal existent, precum şi Cap.1.6 Beneficiarii proiectului public-privat şi părţi implicate în realizarea acestuia
3. Specificarea clară a tipului de proiect BOT, adică: construire + operare medicală + transfer (conform celor stabilite în şedinţa cu ministrul sănătăţii); construirea, şi echiparea tehnică a spitalului precum şi operare medicală trebuie abordate în tandem: Cap.1.6 Beneficiarii proiectului public-privat şi părţi implicate în realizarea acestuia – Părţile implicate – Modelul de parteneriat public-privat
4. Cuantificarea de către consultant împreună cu MS a surselor de finanţare ce urmează să fie asigurate prin programele menţionate în adresa MS cu nr.O.B.-10939/24.09.2004 şi includerea acestora în estimarea veniturilor prevăzute: Cap.3.1 Prezentarea premiselor de bază luate în calcul la demonstrarea fezabilităţii – Premise Generale, 4.1 Sprijinul autorităţii publice, inclusiv modificări ale cadrului legal existent, Cap. 4.4 Analiza
2
economico – financiară a proiectului public-privat, inclusiv calculul veniturilor şi a cheltuielilor prognozate pentru întreaga durată a proiectului, precum şi închiderea financiară a proiectului – COMPANIA DE OPERARE A SPITALULUI TIMISOARA
5. Specificarea cotelor de participare ale autorităţilor publice locale şi centrale (PMT şi MS), care garantează taxele lunare către CIST şi COST: Cap. 5 Concluzii şi propuneri, Cap. 4.1 Sprijinul autorităţii publice, inclusiv modificări ale cadrului legal existent, Cap. 2.4 Activităţi pentru implementarea proiectului public-privat, referitoare la cuantumul estimat al acestor taxe
C. Studiul de fezabilitate cuprinde informaţii complete care justifică faptul că: a) proiectul poate fi realizat; b) au fost luate în considerare toate alternativele de realizare a proiectului; c) în cazul în care va fi realizat, proiectul răspunde cerinţelor si politicilor autorităţii publice; d) proiectul beneficiază de închidere financiară si menţionează care este sarcina financiara a partenerilor, în toate cele trei variante luate în considerare. D. Studiul constituie o documentaţie tehnico – economică argumentată pe baza datelor furnizate de către Primăria Municipiului Timişoara, Spitalul Municipal Timişoara, Ministerul Sănătăţii şi Casa de Asigurări de Sănătate. Exactitatea şi acurateţea acestora influenţează – pozitiv sau negativ – valabilitatea studiului. Studiul de fezabilitate va fi accesibil investitorilor privaţi şi pe baza lui se vor purta negocieri cu aceştia în vederea realizării proiectului de parteneriat public privat. Menţionăm că la întâlnirea Comitetului, organizată în vederea analizării Studiului de fezabilitate, ce a avut loc în data de 12.07.2005 au absentat următorii membrii. - Anton Vlad ILIESCU - Secretar de Stat – Ministerul Sănătăţii - Cătălin C-tin.COSTACHE - Consilier al ministrului - Ministerul Sănătăţii - Liliana ONET - Consilier al preşedintelui - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate Având în vedere cele mai sus menţionate, Comitetul de coordonare şi supervizare a elaborării studiului de fezabilitate pentru proiectul de parteneriat public-privat „Spitalul Clinic Municipal Timişoara” avizează favorabil Studiul de fezabilitate. Prezentul raport va fi prezentat Consiliului Local al Municipiului Timişoara, împreună cu Studiul de fezabilitate, fiind supuse aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Preşedinte: - Gheorghe CIUHANDU …………………………………. Membrii: - Anton Vlad ILIESCU …………………………………. - Cătălin C-tin.COSTACHE …………………………………. - Liliana ONET …………………………………. - Florina HAMAT …………………………………. - Letiţia VIDICAN ………………………………….. - Sanda DAMIAN …………………………………. - Adrian BODO …………………………………. - Aurelia JUNIE ………………………………….