ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA COMUNICARE SC2008 -707/ 15.01.2008
APROBAT PRIMAR, GHEORGHE CIUHANDU
Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -204886, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
REFERAT Privind aprobarea acordului de parteneriat dintre Municipiul Timişoara şi Grupul de iniţiativă Kunz, Asociaţia Parudimos şi Asociaţia Femeilor Ţigănci "Pentru Copiii Noştri" în vederea realizarii proiectului "Centru de zi pentru copii" din cartierul Kunz, cu finanţare de la Fondul Român de Dezvoltare Socială Având în vedere: - adresa înregistrată cu nr. SC2007-023183 din 18.10.2007 prin care reprezentanţii Grupului de iniţiativă Kunz, respectiv d-l Virag Alexandru, Negreanu Luiza Ramona, Şerban Petru, solicită asocierea cu Primăria Municipiului Timişoara în vederea realizării proiectului "Centrul de zi pentru copii" în cartierul Kunz, pe o perioada de 20 de luni, cu finanţare de la Fondul Român de Dezvoltare Socială ; - adresa înregistrată cu nr.SC2008-000491 din 11.01.2008 prin care Asociaţia Femeilor Ţigănci "Pentru Copiii Noştri" solicită Primăriei Municipiului Timişoara asocierea pentru realizarea proiectului mai sus menţionat; - adresa ]nregistrat[ cu nr.SC2008- 000567 din 14.01.2008 prin care Asociaţia "Parudimos" solicită Primăriei Municipiului Timişoara asocierea pentru realizarea proiectului mai sus menţionat; - HCL nr. 351/ 2007, prin care s-a aprobat construirea unui Centru de zi în cartierul Kunz; - Dispoziţia Primarului: nr.51 din data de 11.01.2008 prin care este aprobată înregistrarea juridică a Grupului de iniţiativă Kunz; Având în vedere cele menţionate mai sus vă rugăm să aprobaţi asocierea dintre Municipiul Timişoara şi Grupul de iniţiativă Kunz, Asociaţia Parudimos şi Asociaţia Femeilor Ţigănci "Pentru Copiii Noştri" pentru a realiza înfiinţarea şi funcţionarea Centrului de zi Kunz. Menţionăm că una din cerinţele proiectului Fondului Român de Dezvoltare Socială este asocierea între autoritatea publică locală, Grupul de iniţiativă şi ONG-uri rome. Direcţia Comunicare Director Violeta Mihalache Consilier pentru romi Letiţia Mark Avizat juridic Mirela Lasuschevici
ANEXĂ LA HCL NR....
ACORD DE PARTENERIAT
privind Proiectului integrat ,, Centru de zi pentru copii" în cartierul Kunz, Timişoara Nr..…..din…………..
Municipiul Timişoara, judeţ TIMIŞ cu sediul în localitatea TIMIŞOARA, str C. D. LOGA nr.1, Cod de înregistrare fiscală nr.14756536, reprezentată de domnul Primar GHEORGHE CIUHANDU şi Secretar – IOAN COJOCARI împreună cu: "Grupul de iniţiativă din comunitatea romă din cartierul KUNZ”, denumit în continuare Grup de iniţiativă, cu sediul în judeţul TIMIŞ, localitatea TIMIŞOARA, cartierul KUNZ având calitatea de persoană juridică dobândită prin actul de constituire DISPOZIŢIA PRIMARULUI nr. 51din 11.01.2008, eliberat de Primăria MUNICIPIULUI TIMIŞOARA, potrivit art. 2 alin. (2) din Legea nr. 129/1998, republicată, cu completările ulterioare, reprezentat, conform Actului constitutiv din 14.10.2007 de: Domnul VIRAG ALEXANDRU Doamna NEGREANU LUIZA Domnul ŞERBAN PETRU împreună cu Organizaţiile Neguvernamentale (denumite în continuare ONG-uri): Asociaţia Parudimos, cu sediul în localitatea TIMIŞOARA str. Florimund Mercy nr. 2, personalitate juridică obţinută prin sentinţa civilă nr.251 din 16.05.2002, înregistrată în Registru Persoanelor Juridice la nr. 63 din 2002 reprezentată de domnul Director BEBI LEONARD VALENTIN, Asociaţia Femeilor Ţigănci "Pentru Copiii Noştri” cu sediul în Timişoara, str. Dorobanţilor nr. 42, cf. 96 30 397, înfiinţată în 1997, reprezentată de doamna Mark Letiţia. Toţi în calitate de Parteneri, au hotărât încheierea prezentului Acord de parteneriat în vederea realizării Proiectului integrat ,,Centru de zi pentru copii Kunz” denumit în continuare Proiect integrat. 1. Obiectul Acordului
1.1. Prezentul acord defineşte modul în care părţile semnatare vor conlucra în vederea elaborării, avansării spre aprobare către FRDS, implementării şi asigurării administrării postimplementare a Proiectului integrat, precum şi în vederea soluţionării oricărei probleme apărute în legătură cu Proiectul integrat.
1.2. Părţile declară că au căzut de acord asupra elementelor determinante ale propunerii de finanţare pentru Proiectul integrat, precum şi asupra rolului fiecărui partener în realizarea şi susţinerea proiectului integrat. Acestea se prezintă după cum urmează:
1.2.1. Beneficiarii proiectului: comunitatea romă din cartierul Kunz, copii (preşcolari, elevi, tineri, părinţi);
1.2.2. Obiectivele proiectului: înfiinţarea unui Centru de zi pentru copii din cartierul Kunz, din Municipiul Timişoara în vederea îmbunătăţirii integrării şcolare a copiilor de etnie romă;
1.2.3. Locul de desfăşurare a proiectului: jud. Timiş, Timşoara, cartierul Kunz, str. Satu
Mare, nr. 41;
1.2.4. Rolul partenerilor:
A. Municipiul Timişoara: - asigură sprijin comunităţii în demersul participativ de a defini o idee de proiect integrat fezabil şi de a o transforma în proiect finanţabil; este responsabilă de formarea echipei de implementare a proiectului şi de desemnarea coordonatorului de proiect, după consultare cu partenerii; trimiterea în termen a proiectului, CENTRU DE ZI PENTRU COPII KUNZ; este responsabilă de administrarea proiectului în conformitate cu procedurile Fondul Român de Dezvoltare Socială şi legislaţiei în vigoare, având rol de Agent de Gestiune în derularea proiectului integrat şi participând, alături de ceilalţi parteneri, la buna derulare a proiectului integrat şi la asigurarea durabilităţii rezultatelor acestuia. B. Grupul de iniţiativă, în calitate de reprezentant al comunităţii rome beneficiare: - contribuie în mod direct la definirea ideii de proiect integrat; participă la mobilizarea comunităţii pentru stabilirea angajamentelor privind contribuţia şi urmăreşte realizarea efectivă a acesteia; contribuie la buna derularea a proiectului integrat şi la asigurarea durabilităţii rezultatelor acestuia; prin reprezentanţii săi din cadrul GP, participă la luarea deciziilor importante privind implementarea proiectului integrat, la supravegherea derulării generale a proiectului integrat, la realizarea unei comunicări permanente cu comunitatea şi la rezolvarea conflictelor cu membri acesteia în legătură cu proiectul integrat, precum şi la stabilirea relaţiilor cu alte entităţi; C. ONG-urile: - oferă suport tehnic şi administrativ Agentului de gestiune, cu precădere pentru realizarea componentei de servicii sociale comunitare; contribuie, prin reprezentanţii săi din cadrul GP, la buna derulare a proiectului integrat şi la asigurarea durabilităţii rezultatelor acestuia.
2. Organizarea activităţii partenerilor Grupul de Coordonare a Proiectului
2.1. Părţile vor derula împreună activităţile specifice elaborării, avansării spre aprobare către FRDS, implementării, asigurării administrării postimplementare a Proiectului integrat prin intermediul organului de coordonare al parteneriatului: Grupul de Coordonare a Proiectului, denumit în continuare GP.
2.2. GP este format din şapte membri după cum urmează: • doi reprezentanţi ai primăriei:
- Doamna VIOLETA MIHALACHE - Domnul MARIUS DUMA
• cei trei reprezentanţi aleşi ai comunităţii: - Domnul VIRAG ALEXANDRU - Doamna NEGREANU LUIZA - Domnul ŞERBAN PETRU
• şi doi ai organizaţiei neguvernamentale, 1. Domnul BEBI LEONARD 2. Doamna MARK LETIŢIA Coordonatorul proiectului este desemnat doamna NEGREANU LUIZA, din partea Grupului de iniţiativă (unul din cei 5/7 membri desemnaţi mai sus, care are calificarea necesară).
2.3. Părţile sunt de acord ca toate deciziile care privesc chestiunile de importanţă hotărâtoare pentru Proiectul integrat să fie adoptate în cadrul GP, ele devenind obligatorii pentru toţi partenerii.
2.4. GP nu decide în chestiunile tehnice, de derulare zilnică a proiectului integrat, acestea intrând în atribuţiile şi responsabilitatea Primăriei şi ale echipei de implementare.
2.5. GP poate solicita Agentului de gestiune prezentarea de rapoarte privind stadiul implementării proiectului integrat pe care Agentul de gestiune le va prezenta în cadrul următoarei şedinţe de lucru/extraordinare.
3. Atribuţiile Grupului de Coordonare a Proiectului – G.P.
3.1. GP este responsabil de supravegherea generală a derulării proiectului integrat şi de monitorizarea derulării acestuia. 3.2. GP are următoarele atribuţii:
a) se asigură că propunerea de finanţare ce urmează a fi adresată FRDS abordează cele mai importante şi oportune dintre nevoile identificate de către membrii comunităţii rome (nevoi legate de infrastructura comunitară şi de dezvoltarea serviciilor sociale); în acest sens, membrii grupului contribuie la colectarea informaţiilor necesare pentru elaborarea propunerii de finanţare şi la definirea activităţilor necesare pentru realizarea obiectivelor;
b) constituie contribuţia locală la realizarea proiectului şi se asigură de prezentarea ei la dosarul proiectului sub forma unor angajamente ferme luate de fiecare parte;
c) asigură implicarea comunităţii în deciziile importante legate de iniţierea şi implementarea proiectului, urmărind ca opiniile membrilor comunităţii să fie ascultate;
d) ia toate măsurile necesare în vederea mobilizării membrilor comunităţii pentru realizarea contribuţiei locale, păstrând evidenţa contribuţiei în muncă a beneficiarilor;
e) supraveghează lucrările de construcţie şi realizarea activităţilor derulate în cadrul componentei de servicii sociale comunitare, în conformitate cu graficul de lucru şi obiectivele propuse;
f) monitorizează şi evaluează, în mod participativ, activităţile şi rezultatele proiectului; g) organizează întâlniri periodice între parteneri, asigură transparenţa operaţiunilor şi
avizează rapoartele de etapă şi finale către FRDS, precum şi Planul de achiziţii în cadrul proiectului;
h) în acelaşi scop al asigurării transparenţei activităţilor proiectului, GP organizează periodic (minim patru pe an) întâlniri cu membrii comunităţii pentru a-i informa cu privire la stadiul de execuţie a proiectului, cheltuielile efectuate, problemele întâmpinate şi propunerile de rezolvare a lor etc.;
i) stabileşte o relaţie eficientă cu alte entităţi pentru buna derulare a activităţilor proiectului; j) participă la lansarea şi închiderea proiectului, precum şi la alte acţiuni de promovare a
acestuia; k) se implică în rezolvarea oricărei situaţii de criză indiferent de natura acesteia şi
informează FRDS în acest sens.
4. Şedinţele GP şi adoptarea Deciziilor GP
4.1. GP se întruneşte în Şedinţă de lucru, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori este nevoie. Data şi locul de desfăşurare a primei şedinţe de lucru este 2 Martie 2008 la sediul Asociaţiei Femeilor Ţigănci "Pentru Copiii Noştri", Timişoara, str. Dorobanţilor nr 42. La sfârşitul fiecărei şedinţe de lucru, se stabileşte data şi locul de desfăşurare a următoarei şedinţe de lucru. 4.2. Oricare membru al GP poate solicita în scris Coordonatorului proiectului, pentru motive temeinice, convocarea unei şedinţe extraordinare. Coordonatorul proiectului va analiza solicitarea şi, în cazul în care constată necesitatea întrunirii GP în şedinţă extraordinară, va stabili data, ora şi locul de desfăşurare a şedinţei. Şedinţa extraordinară va avea loc în maxim 48 de ore de la data primirii de către Coordonatorul proiectului a solicitării. Şedinţele extraordinare respectă regulile de desfăşurare ale şedinţelor de lucru. 4.3. Şedinţa de lucru este legal constituită dacă la lucrările ei participă minim 3 membri ai GP, respectiv coordonatorul proiectului (care reprezintă şi interesele Partenerului din rândurile căruia provine) şi cel puţin câte un reprezentant al Grupului de iniţiativă şi al ONG (după caz). În cazul şedinţelor extraordinare, unul din cei 3 membri este în mod obligatoriu acela care a solicitat organizarea şedinţei. 4.4. Şedinţa este condusă de Coordonatorul proiectului. 4.5. Coordonatorul proiectului verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 4.3. şi, în cazul în care constată îndeplinirea lor, centralizează propunerile suplimentare pentru Agenda de lucru a şedinţei şi declară deschise lucrările acesteia. 4.6. Deciziile şedinţei de lucru se iau cu minim 3 voturi ale membrilor G.P. prezenţi, se vor redacta în formă scrisă şi vor fi semnate de aceştia. 4.7. La finele fiecărei şedinţe de lucru se va întocmi un Proces-verbal al şedinţei în care se vor consemna problemele abordate în cadrul şedinţei şi eventualele opinii contrare ale membrilor GP.
4.8. Hotărârile adoptate în cadrul şedinţelor de lucru sunt obligatorii pentru toţi partenerii, aceştia fiind obligaţi să le pună în practică cât mai repede posibil. 4.9. La lucrările Şedinţei de lucru pot participa, în calitate de observator, reprezentanţii FRDS atunci când aceştia consideră că prezenţa lor este necesară. 4.10. La întâlnirile GP cu comunitatea ce se desfăşoară, de regulă, de 4 ori pe an, mai participă Primarul, echipa de implementare a proiectului, precum şi orice persoană care are un interes legitim în legătură cu proiectul integrat.
5. Drepturile şi obligaţiile Părţilor
5.1. Pe toată perioada valabilităţii acestui Acord, partenerii se obligă să respecte prevederile acestui document, să adopte un comportament adecvat principiilor statutate în prezentul Acord şi să se abţină de la orice manifestare care ar putea prejudicia procesul de realizare a Proiectului integrat ce va fi supus spre aprobarea FRDS. 5.2. Părţile recunosc autoritatea Grupului de Coordonare al Proiectului – GP şi se angajează să respecte şi să ducă la îndeplinire prevederile deciziilor acestui for, în limita mandatului acestuia. 5.3. Părţile au dreptul şi obligaţia să-şi desemnez participanţi la sesiunile de instruire organizate de FRDS, precum şi reprezentanţi la alte acţiuni specifice în legătură cu derularea proiectului (seminarii, grupuri de lucru, schimb de experienţă etc.); 5.4. Părţile se obligă să îndeplinească obligaţiile asumate în ceea ce priveşte contribuţia locală la realizarea Proiectului integrat în conformitate cu procedurile FRDS.
6. Durata Acordului de parteneriat
Prezentul Acord este considerat încheiat la momentul semnării lui de către toţi partenerii şi este valabil pe o perioadă de cinci ani de la data semnării. În situaţia în care proiectul nu este aprobat pentru finanţare, acordul îşi încetează valabilitatea, dacă părţile decid astfel.
7. Modificarea componenţei Grupului de Coordonare a Proiectului – GP
7.1. În cazul în care un membru al GP îşi manifestă dorinţa de a se retrage din acest for sau, din orice motive, nu mai poate îndeplini calitatea de membru al GP, Partenerul care l-a desemnat va numi în termen de 5 zile calendaristice de la constatarea vacanţei postului sau de la primirea cererii de retragere a persoanei în cauză, un nou reprezentant corespunzător, care va prelua atribuţiile persoanei care a părăsit GP. 7.2. În cazul în care un membru absentează de la 3 şedinţe consecutive ale GP, asupra acestuia se poate lua măsura excluderii din cadrul GP, caz în care sunt incidente prevederile art. 7.1. 7.3. Măsura prevăzută de art. 7.2. se poate lua numai prin intermediul unei decizii a GP, cu respectarea condiţiilor impuse.
8. Soluţionarea litigiilor
8.1. Părţile vor încerca soluţionarea pe cale amiabilă a oricărui conflict apărut ca urmare a derulării prezentului Acord. 8.2. Dacă în termen de 20 de zile calendaristice conflictul nu a fost rezolvat pe cale amiabilă, părţile se vor adresa FRDS care va încerca să joace rolul de arbitru între părţi. 8.3. În acest scop FRDS poate solicita informaţii şi documente pe baza cărora să-şi formuleze propriul punct de vedere, ce urmează a, fi avansate de către părţi în termen de maxim 5 zile de la primirea solicitării, poate efectua vizite în teritoriu sau poate convoca la sediul său pe oricare din părţile implicate. 8.4. Decizia FRDS în chestiunea dedusă spre soluţionare este definitivă şi obligatorie pentru părţi care se obligă să o respecte şi să o aplice imediat. 8.5. În cazul în care una sau toate părţile implicate nu sunt mulţumite de soluţia propusă de FRDS, aceasta/acestea se pot adresa instanţelor de drept comun. 8.6. Pe tot parcursul intervenţiei FRDS pentru rezolvarea conflictului şi pe timpul desfăşurării procedurilor judiciare în faţa instanţelor de drept comun, părţile vor asigura respectarea prevederilor prezentului Acord şi vor continua implementarea proiectului integrat în conformitate cu procedurile FRDS şi prevederile legale în vigoare.
9. Modificarea Acordului de parteneriat
9.1. Modificarea prezentului acord, cu excepţia punctului 8, se face la iniţiativa oricărei părţi cu acordul tuturor părţilor. 9.2. În cazul în care părţile convin modificarea prezentului Acord, se va încheia un act adiţional. Actul adiţional va respecta condiţiile de formă şi fond ale prezentului document.
10. Dispoziţii finale
10.1. Comunicările importante între parteneri se fac în scris. 10.2. În scopul stabilirii unei comunicări eficiente, fiecare parte a desemnat următoarele persoane de contact:
Pentru MUNICIPIUL TIMIŞOARA Doamna VIOLETA MIHALACHE
Telefon: 0256-408.348 Fax: 0256-204.886 E-MAIL: [email protected]
Pentru Grupul de iniţiativă din comunitatea romă din cartierul Kunz, Municipiul Timişoara Doamna NEGREANU LUIZA Telefon 0730 448155
Pentru organizaţiile neguvernamentale: Asociaţia Femeilor Ţigănci "Pentru Copiii Noştri"
Doamna LETIŢIA MARK
Telefon: 0745 91 80 85 E-MAIL: [email protected]
Asociaţia Parudimos Domnul BEBI LEONARD Telefon: 0724600305
10.3. Toate comunicările făcute în scris către aceste persoane în termenele prevăzute în acest document sunt considerate valabile. 10.4. Prezentul Acord de parteneriat a fost încheiat astăzi..................... în patru exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte şi unul pentru FRDS.
Pentru MUNICIPIULTIMIŞOARA Primar GHEORGHE CIUHANDU
Pentru "Grupul de iniţiativă din comunitatea romă din cartierul KUNZ Domnul VIRAG ALEXANDRU Doamna NEGREANU LUIZA Domnul ŞERBAN PETRU Pentru Organizaţiile neguvernamentale: ASOCIAŢIA FEMEILOR ŢIGĂNCI "PENTRU COPIII NOŞTRI" Preşedinte LETIŢIA MARK ASOCIAŢIA PARUDIMOS Director BEBI LEONARD