Număr | 289 |
---|---|
An | 2014 |
Data emiterii | 20.05.2014 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 20.05.2014 |
Hotararea Consiliului Local 289/20.05.2014 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Timişoara pentru anul 2015 Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având in vedere Referatul nr.IF 2014 - 008949/19.05.2014 al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, aprobat de Primarul Municipiului Timisoara-domnul Nicolae Robu; Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere prevederile Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, actualizată - Titlul IX; Având in vedere prevederile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.44/2004, actualizată - Titlul IX; Având în vedere prevederile art. 16 alin.(2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, actualizată; Având în vedere prevederile Hotararii Guvernului nr.1309/2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si amenzile aplicabile incepand cu anul 2013; Având in vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată; Având in vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2005 privind protectia mediului, actualizata, ale Ordinului nr.1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, actualizat, si ale Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, actualizata; Având in vedere prevederile art. 36 alin.2 lit. (b) si alin.4 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificată; În temeiul art. 45 alin.2 lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2015, după cum urmează: a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2015; b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,9 %; c) cota impozitului pe clădiri în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă se stabileşte la 10%, iar în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota de impozitare se stabileşte la 30%; d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,50 %; e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1% fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile de profil, pentru întreaga perioadă de cazare. g) cota de impozit pentru clădirile cu destinaţie turistică ce nu funcţionează în cursul unui an calendaristic este de 5% din valoarea de inventar a clădirii; sunt exceptate structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire. Art.2: Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2015, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2015 de către contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificaţie de 10%. Art.3: (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj. (2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel: a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice. b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice. Art.4: Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul 2015, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre. Art.5: (1) Se acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata. (2) Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie sunt reglementate in Anexa nr.3 la prezenta hotărâre. Art.6: Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2015 pentru montarea şi punerea în funcţiune de panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea / stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4 la prezenta hotărâre. Art.7: Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora, pentru anul 2015, sunt prevăzute în Anexa nr. 5 la prezenta hotărâre. Art.8: Procedura de acordare a scutirii de la plata impozitului, în anul 2015, pentru clădirile folosite pentru activităţi cu caracter social-umanitar, de către asociaţii, fundaţii sau culte, este prevăzută în Anexa nr. 6 la prezenta hotărâre. Art.9: Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta hotărâre. Art.10: Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2015. Art.11: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează: Direcţia Fiscală a Municipiului Timisoara; Directia Urbanism; Direcţia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse; Directia Tehnica; Directia Comunicare; Direcţia de Mediu; Directia Secretariat General; Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie; Directia de Evidenta a Persoanelor. Art.12 : Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timisoara; - Directiei Secretariat General; - Directiei de Mediu; - Directiei Institutii Scolare, Medicale, Sportive si Culturale; - Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse; - Directiei Tehnice; - Directiei Economice; - Arhitectului Sef; - Directiei Urbanism; - Directiei Dezvoltare; - Directiei Comunicare; - Compartimentului Voluntar pentru Situatii de Urgenta; - Serviciului Achizitii Publice; - Serviciului Juridic; - Serviciului Resurse Umane; - Directiei de Evidenta a Persoanelor Timisoara; - Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara; - Cantinei de Ajutor Social; - Directiei Politia Locala Timisoara; - Serviciului Public Asistenta Medicala Scolara; - Casei de Cultura a Municipiului Timisoara. - Biroului Audit; -Biroului Managementul Calităţii; - Corpul de Control si Antifrauda al Primarului; - Mass-media locale.
|
1
-Anexa nr. 1 La HCLMT NR.______________2014
1. Impozitul asupra mijloacelor de transport pe apă
Tipul taxei Nivelul pentru anul 2015 Impozit – lei -
Art.263 alin.(2) pct.II – Vehicule inregistrate 1. Vehicule cu capacitate cilindrica lei/200 cmc : 1.1. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cmc 1.2. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cmc 2. Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata
4 lei/200 cmc 6 lei/200 cmc
150 lei/an
Art. 263 alin. (7) pct. 4 – Nave de sport si agrement 1.119 lei 2. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-
Tipul taxei Nivelul pentru anul 2015
Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de
urbanism, in mediul urban :
Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 6 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 7 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 9 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 12 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv 14 f) peste 1.000 m² 14 + 0,01 lei/mp pentru fiecare mp care
depaseste suprafata de 1.000 mp Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări
8 lei pentru fiecare mp afectat
Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor
8 lei pentru fiecare mp de suprafata
ocupata de constructie
Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu
13 lei pentru fiecare racord
Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene
15
Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă
9
Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban
0
Art. 268 alin. (1^1) Viza anuala a autorizatiei pentru desfasurarea unei activitati economice
0
Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare
20
2
Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale
32
Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:
- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru boabe, alte cereale ;
- mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase pentru boabe ;
- plante textile - floarea soarelui, rapita pentru ulei, soia boabe,
alte plante uleioase; - sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte
industrializari ; - cartofi; - plante medicinale si aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza, conopida, castraveti-
cultivate in câmp, solarii si sere - pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii (garoafe,
trandafiri, gerbera, frezia etc.) - plante ornamentale si dendrologice; - fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la
distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;
- struguri din plantatiile viticole; - material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti
fructiferi; - rasaduri de legume si flori; - lapte crud; - miere de albine, propolis, laptisor de matca si alte
produse apicole ; - ciuperci cultivate; - carne de pasare sau lagomorfe; - bovine, porcine, ovine şi caprine, cabaline; - păsări din toate speciile (găini, gâşte, raţe, curci,
etc.);
80
- morcovi, patrunjel, pastarnac, telina, hrean; - ceapa, praz, usturoi; - ridichi de vara si de iarna; - sfecla rosie; - brocoli ; - andive; - dovleci, dovlecei; - gulii; - fasole verde, mazare verde; - struguri de viţă din curte sau gradina; - capsuni ;
51
3
- fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti; - arpagic; - seminte de legume si flori; - oua;
16
- salata, spanac, măcriş; - ridichi de luna; - marar, cimbru, tarhon, leustean, busuioc,
sparanghel; - frunze de patrunjel si telina; - flori de gradina (lalele, narcise, zambile,
crizanteme, trandafiri, gladiole etc.)
9
Art. 268 alin (5) Taxa pentru vizarea anuala a unei autorizatii (Acord) privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1.Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, cu suprafata pana la 50 mp inclusiv 2. Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica cu suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp.
300 lei
500 lei
700 lei
Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.
Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.
3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama
si publicitate :
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura
de afisaj pentru reclama si publicitate
lei/mp sau fractiune de mp.
32
23
4. Impozitul pe spectacole – cap. VII
Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistică sau activitatea distractivă :
lei/mp. 0,2
4
a) în cazul videotecilor b) în cazul discotecilor
0,4
5. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor publice
1. taxa pentru depozitarea de materiale 2 a. taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote, etc. 2 b. taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare 3. taxa de ocupare a domeniului public pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere
4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate
5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor
de afişaj proprietate a Primăriei Municipiului Timişoara amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara
6. Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în
vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanţi)
7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare
lei/mp/zi
1 leu/mp/zi
3 lei/mp/zi in zona A
2 lei in celelalte zone
3 lei/mp/zi în zona A
2 lei/mp/zi în celelalte zone 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august 1 lei/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie 0,50 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie 0,25 lei/mp/zi
1,50 lei/mp/zi
5 lei/mp/zi
5 lei/mp/zi
Art.283 alin.(1) Taxa pentru vizitarea Gradinii Zoologice Timisoara
1 leu pentru copii pana la varsta de 14 ani si persoane cu handicap; 3 lei pentru copii cu varsta de peste 14 ani si pentru adulti; 5 lei pentru familie compusa din doi adulti si un copil.Orice alt copil sau adult, va plati conform taxei individuale stabilite mai sus.
5
Art.283 alin.(2) Taxa pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator Taxa va fi stabilita anual, prin Decizie de impunere emisa din oficiu de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara. Lista activitatilor supuse procedurii de emitere a autorizatiei de mediu sunt prevazute in Anexa 1 la Ordinul nr.1798/2007 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizatiei de mediu. Termene de plata a taxei: Taxa se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31.03.2014 si 30.09.2014 inclusiv. Pentru neplata la termen se datoreaza majorari de intarziere.Nivelul majorarilor de intarziere este de 2% din cuantumul taxei neachitate in termen, calculate pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inculsiv. Prevederile OG nr.92/2003 privind codul de procedura fiscala sunt aplicabile corespunzator. ASPECTE PROCEDURALE: 1.Taxa pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator este aplicabila in masura in care activitatea indicata in Anexa 1 la Ordinul nr. 1798/2007 este efectiv desfasurata de societate. Activitatea desfasurata este aceea activitate autorizata fie la sediu, fie la punctul de lucru, conform art. 15 din legea 359/2004 cuprinsa in certificatul constatator ONRC la cap. SEDII SI/SAU ACTIVITATI AUTORIZATE CONFORM ART. 15 DIN LEGEA 359/2004. 2.Taxa se datoreaza pe perioada aferenta anului fiscal in care contribuabilul putea sa desfasoare activitatea cu impact asupra mediului inconjurator in mod legal si cu respectarea legislatiei in materie. Taxa inceteaza a se mai datora incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care contribuabilul nu mai desfasoara activitatea fie ca urmare a suspendarii activitatii/incetarii existentei contribuabilului/ declararea falimentului etc. 3. Taxa nu se datoreaza, in urmatoarele cazuri, cum ar fi: - in cazul in care societatea se afla in stare de faliment, in procedura de dizolvare potrivit Legii 31/1990 sau are suspendata activitatea potrivit prevederilor legale si nu a fost inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) reluarea activitatii; - in cazul in care societatea face dovada ca a inregistrat la ONRC, conform certificatului constatator emis de ONRC in temeiul art. 17^1 alin. 1 lit a din Legea 359/2004, declaratia pe proprie raspundere conform careia firma nu desfasoara activitati prevazute in actul constitutiv sau modificator in spatiul destinat sediului social din Timisoara; - in cazul in care, activitatea desfasurata de contribuabil necesita obtinerea autorizatiei de mediu sub conditie, taxa nu se datoreza daca pentru activitatea desfasurata nu a fost eliberata autorizatie de mediu de catre autoritatea
Lei/an
500
6
competenta in materia si daca contribuabilul depune la organul fiscal declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al acestuia din care sa rezulte ca activitatea desfasurata nu se incadreaza in conditiile prevazute de anexa 1 la Ordinul 1798/2007.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
Cod FO 53-01,ver.2 1
R O M Â N I A Judetul Timis
Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
Timisoara, B-dul M.Eminescu nr.2B, C.I.F. 21666630, tel.408100, fax.0256-408191, www.dfmt.ro
Nr. IF 2014 – 008949/19.05.2014 APROBAT
PRIMAR NICOLAE ROBU
R E F E R A T
privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2015 in Municipiul Timisoara
În conformitate cu prevederile art.292 alin.(1) şi (2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată:
„(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează o dată la 3 ani, ţinând cont de evoluţia ratei inflaţiei de la ultima indexare.
(2) Sumele indexate se iniţiază în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului, emisă până la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecărui an.”
De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 288 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată:
„ Hotărârile consiliilor locale şi judeţene privind impozitele şi taxele locale Art. 288. - (1) Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile
judeţene adoptă hotărâri privind impozitele şi taxele locale pentru anul fiscal următor în termen de 45 de zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 292. (…)”
Arătăm ca, prin HG nr. 1309/27.12.2012 au fost aprobate nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2013, până la data întocmirii prezentului referat nefiind emisă o nouă hotărâre de Guvern pentru aprobarea sumelor indexate, prin coroborarea prevederilor art. 288 alin. (1) cu cele ale art. 292 alin. 1 din Legea nr. 571/2003, aceste valori sunt aplicabile si in anul fiscal 2015.
In baza prevederilor Legii nr. 571/2003, consiliul local are competenta sa stabilească cota impozitelor şi taxelor locale, când acestea se determină pe bază de cotă procentuală, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevăzute în sumă fixă, stabilirea altor taxe locale ţinând cont de prevederile cap. X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificaţiei de până la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin.
Cod FO 53-01,ver.2 2
2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, precum şi procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată şi completată.
Desi potrivit codului fiscal, persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, in conformitate cu prevederile art.271 alin.5 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal actualizata, consiliul local poate sa impuna in sarcina contribuabililor aceasta obligatie. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora.
Pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, consiliile locale pot adopta taxe speciale, in conformitate cu prevederile art.282 alin.1-4 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată. Domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum şi cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/ serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu. Consiliile locale nu pot institui taxe speciale concesionarilor din sectorul utilităţilor publice (gaze naturale, apă, energie electrică), pentru existenţa pe domeniul public/privat al unităţilor administrativ-teritoriale a reţelelor de apă, de transport şi distribuţie a energiei electrice şi a gazelor naturale.
Potrivit art.30 alin.1 si alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.
Având în vedere intenţia Primăriei Municipiului Timişoara de a realiza Strategia şi Planul de acţiune privind schimbările climatice, necesitatea reducerii gazelor cu efect de seră (GES) - în special a celor produse prin activităţi antropice, precum şi promovarea utilizării de către cetăţeni a sistemelor care folosesc energiile regenerabile, pentru stimularea contribuabililor persoane fizice care montează şi pun în funcţiune astfel de instalaţii se considera oportuna menţinerea facilităţilor fiscale, constând în scutirea de la plata impozitului pe clădiri în proporţie de 100% si pentru anul fiscal de referinţă 2015.
De asemenea, avand in vedere ca, prevederile art.286 alin.3 din Legea nr.571/2003 actualizata nu au suferit modificari, s-a considerat oportuna acordarea si in anul 2015 a facilităţilor fiscale constând în scutirea/reducerea de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, pentru următoarele categorii de persoane: persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară; persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
Totodata, avand in vedere ca: pentru lucrarile de reabilitare, legiuitorul a instituit expres posibilitatea consiliului local de a acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de minim 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie; ca OUG nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata, stabilileste expres lucrarile de interventie pentru cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte; actualul context socio-economic si diminuarea accentuata a gradului de suportabilitate a contribuabililor in ceea ce priveste obligatiile fiscale, se considera oportuna acordarea acestei facilitati fiscale.
Avand in vedere ca necesitatea asigurarii unei calitati corespunzatoare a mediului, protejarea lui - ca necesitate a supravietuirii si progresului - reprezinta o problema de interes major si certa actualitate pentru evolutia sociala, se impune pastrarea calitatii mediului. Autoritatile administratiei publice locale
Cod FO 53-01,ver.2 3
sunt responsabile si au obligatia de a lua masuri, intreprinde actiuni pentru protejarea mediului inconjurator pentru a asigura cetatenilor urbei un mediu curat, mai putin poluat cu efecte asupra calitatii vietii cetatenilor care locuiesc in Timisoara. In vederea indeplinirii rolului sau de protector si aparator al mediului, codul fiscal a reglementat prin art. 283 alin.2 posibilitatea consiliului local de a institui taxa pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator. Aceasta taxa urmeaza a fi instituita in scopul menținerii, protejarii și îmbunătățirii condițiilor naturale de mediu, ca și reducerea sau eliminarea, acolo unde este posibil, a poluării mediului înconjurător și a surselor de poluare din municipiul Timisoara. Lista activitatilor pentru care exista obligativitatea emiterii autorizatiei de mediu este prevazuta in anexa nr. 1 la Ordinul 1798/2007. Autorizaţia de mediu reprezinta actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei activităţi existente sau ai unei activităţi noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în funcţiune. Tinand cont de prevederile codului fiscal, taxa va fi instituita pentru acele activitati care sunt identificate potrivit prevederilor legale in materie, OUG nr. 195/2005 si Ordinul 1798/2007, ca avand impact asupra mediului inconjurator. Conform prevederilor art. 250 alin. 1 pct. 19 din Legea nr. 571/2003, din categoria cladirilor pentru care nu se datoreaza impozit fac parte si “cladirile utilizate pentru activitati social-umanitare de catre asociatii, fundatii si culte, potrivit hotararii consiliului local”, urmand astfel ca procedura si conditiile necesare a fi indeplinite pentru a opera prevederile invocate sa faca obiectul anexei 6 la hotararea privind impozitele si taxele locale pentru anul 2015.
Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au fost inaintate Directiei Fiscale, în calitate de iniţiator al Proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2015, de catre compartimentele de specialitate care administreaza aceste impozite si taxe, prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat, astfel: adresa nr.IF2014-5180/16.04.2014 emisa de Directia Tehnica; adresa nr.IF2014- 005180/23.04.2014 emisa de Directia Secretariat General - Serviciul Administrare Fond Funciar; adresa nr.IF2014-5180/24.04.2014 emisa de Directia Secretariat General-Compartiment Arhiva; adresa nr.IF2014-5180/22.04.2014 emisa de Directia Secretariat General-Serviciul Autoritate Tutelara; adresa nr.IF2014-005180/16.05.2014 emisa de Directia Comunicare-Compartimentul Relationare Asociatii de Proprietari; adresa nr.IF2014-005180/15.05.2014 emisa de Cabinet Viceprimar – Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie; adresa nr.127292/15.04.2014 inregistrata cu nr.E22014-011177/16.04.2014 emisa de Directia de Evidenta a Persoanelor Timisoara; adresa nr.441/23.04.2014 inregistrata cu nr.E12014-011742/25.04.2014 emisa de Casa de Cultura a Municipiului Timisoara; adresa nr.IF2014- 005180/15.04.2014 emisa de Serviciul Achizitii Publice; adresa nr.1295/14.04.2014 inregistrata cu nr.E22014-010873/14.04.2014 emisa de Cantina de Ajutor Social; adresa nr.SC2014-IF5780/17.04.2014 emisa de Directia Dezvoltare – Serviciul Proiecte cu Finantare Internationala; adresa nr.IF2014- 005180/19.05.2014 emisa de Directia Urbanism; adresa nr.IF2014-005180/14.05.2014 emisa de Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse – Biroul Autorizare Activitati Comerciale; adresa nr.IF2014- 005180/15.04.2014 emisa de Directia Mediu – Serviciul Avize Mediu; adresa nr.IF2014- 005180/19.05.2014 emisa de Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse – Compartiment Spatii Publicitare.
Avand in vedere cele prezentate mai sus,
Cod FO 53-01,ver.2 4
PROPUNEM:
1. Emiterea hotararii de consiliu local privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul
2015, după cum urmează: a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si
taxele locale pentru anul 2015; b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe
clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,9 %; c) cota impozitului pe clădiri în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani
anteriori anului fiscal de referinţă se stabileşte la 10%, iar în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota de impozitare se stabileşte la 30%;
d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,50 %;
e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1 % fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile
de profil, pentru întreaga perioadă de cazare. g) cota de impozit pentru clădirile cu destinaţie turistică ce nu funcţionează în cursul unui an
calendaristic este de 5% din valoarea de inventar a clădirii; sunt exceptate structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire
2. Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2015, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2015 de către contribuabilii persoane fizice, se acorda o bonificaţie de 10%.
3. (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj.
(2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel: a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în
cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice. b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul
persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice. 4. Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul
2015, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2. 5. Acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la
data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011.
Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie sunt reglementate in Anexa nr.3.
6. Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2015 pentru montarea şi punerea în funcţiune
Cod FO 53-01,ver.2 5
de panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea /stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4.
7. Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora, pentru anul 2015, sunt prevăzute în Anexa nr. 5.
8. Procedura de acordare în anul 2015, a scutirii de la plata impozitului pe cladire conform art. 250 pct.19 din Legea nr.571/2003 actualizata privind codul fiscal, pentru clădirile folosite pentru activităţi cu caracter social-umanitar, de către asociaţii, fundaţii sau culte, este prevăzută în Anexa nr. 6 la prezentul referat.
9. Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta hotarare. 10. Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2015.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
SECRETAR IOAN COJOCARI
Vizat juridic
C.j.__________________________
1
Anexa nr.6 la HCLMT nr. _________2014
Procedura de acordare a scutirii de la plata impozitului pe cladiri prevazuta la art. 250 alin. (1) pct. 19 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal
Art. 1 (1) Nu se supun impozitarii pentru anul fiscal 2015, cladirile utilizate in intregul lor, de catre asociatii, fundatii si culte sau de catre acestea in parteneriat cu autoritati sau institutii publice, numai pentru activitati social umanitare constand in: asigurare de gazduire; hrana; sprijin material; ingrijire medicala; asistenta sociala; psihologica; activitati educationale; activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru persoane aflate in dificultate (copii abandonati, orfani, proveniti din familii dezorganizate, persoane cu handicap, persoane varstnice si altele asemenea), prestate cu titlu gratuit. (2) Scutirea se acorda si in cazul in care, in cladirea de referinta exista spatii neutilizate, aflate in conservare.
Art. 2. Scutirea prevazuta la art.1 se acorda prin hotărârea consiliului local, pe baza de cerere, proportional cu perioada din anul fiscal 2015 in care sunt indeplinite conditiile prevazute la art.1, incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care sunt indeplinite conditiile, pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care nu mai sunt indeplinite conditiile.
Art. 3. Cererea de acordare a scutirii se comunica Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, prin posta sau prin registratura Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara si va cuprinde:
- datele de identificare ale solicitantului; - elementele de identificare ale cladirii/cladirilor pentru care se solicita acordarea
scutirii; - temeiul de drept in baza carora se solicita acordare scutirii; - motivele de fapt pe care se intemeiaza cererea de acordare a scutirii; - perioada din anul fiscal 2015 pentru care se solicita acordarea scutirii. Art. 4. In sustinerea cererii se depun urmatoarele documente: - declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al asociatiei/ fundatiei/
cultului, in care sa se mentioneze urmatoarele informatii: 1) daca cladirea (cladirile) pentru care se solicita scutirea de la plata impozitului, este utilizata in exclusivitate de asociatii/fundatii/culte; 2) toate activitatile desfasurate in cladirea/cladirile pentru care se solicita scutirea de la plata impozitului, natura activitatilor respective precum si modalitate de furnizare a activitatilor, respectiv contra cost sau cu titlu gratuit.
- Actul constitutiv si Statutul asocitiei/fundatiei; Hotararea judecatoreasca prin care s-a dispus insrierea organizatiei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor; Actele aditionale prin care au fost aduse modificati/completari la actele constitutive, precum si hotararile judecatoresti prin care s-a dispus modificarea/completarea actelor constitutive; Certificatul de inscriere al persoanei juridice fara scop patrimonial (in copie semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul);
- Actul constitutiv al cultului, Actele aditionale prin care au fost aduse modificari/completari la Actul constitutiv (in fotocopii semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul).
Art. 5. In vederea verificarii indeplinirii conditiilor de acordare a scutirii, Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate, va proceda la efectuarea unei cercetări la fata locului (respectiv la cladirea ce face obiectul cererii ce acordare a scutirii), cu respectarea dispozitiilor art. 57 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
2
Art. 6. Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cerere de scutire de la plata impozitului
pe cladiri in temeiul art. 250 alin.1 pct.19 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus spre vizare Serviciul Juridic din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si spre aprobare Primarului Municipiului Timişoara.
Art. 7. In baza referatului aprobat de Primarul Municipiului Timisoara, serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, va proceda la:
1) întocmirea proiectului de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri, în vederea înaintării spre aprobare Consiliului local al Municipiului Timişoara, daca sunt indeplinite conditiile prevazute in prezenta anexa;
2) intocmirea proiectului de hotarare privind respingerea cererii de acordare a scutirii, in vederea inaintarii spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timisoara, în cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiilor cuprinse în prezenta anexă.
Art. 8. Orice scutire aplicata in baza art 250 alin. 1 pct 19 din Legea 571/2003 privind Cdoul fiscal care nu respecta prevederile prezentei proceduri va putea fi acordata, prin derogare de la prezenta anexa numai ca urmare a vointei Consiliului Local al Municipiului Timisoara, manifestata in conditiile actelor normative care reglementeaza organizarea si functionarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara (Legea nr.215/2001 si HCLMT nr.377/2012), ca urmare a supunerii spre dezbatere a proiectului prevazut la art. 7 pct. 2 din prezenta procedura.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
1
Anexa nr. 5 la HCLMT nr._________________2014
TAXELE SPECIALE STABILITE PENTRU ANUL FISCAL 2015
Nr. Crt.
Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale -lei-
Denumirea Directiei/ compartimentului de
specialitate care presteaza serviciul taxabil
1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA pentru angajati
20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate
Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie
2. Taxa imprimat 6 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Compartiment Spatii Publicitare
Biroul Autorizare Activitati Comerciale
3. Cost autocolant 10 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Compartiment Spatii Publicitare
Biroul Autorizare Activitati Comerciale
4. Taxa artificii 0 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
5. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv
ziua depunerii
-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act
Toate seviciile si compartimentele de
specialitate din cadrul Primariei Municipiului
Timisoara si serviciilor şi direcţiilor cu personalitate
juridică aflate în subordinea Primarului Municipiului
Timişoara sau a Consiliului Local
2
6. Taxa permise de intervenţie 100 lei Direcţia Tehnică 7. Taxa avize de principiu 100 lei Direcţia Tehnică 8. Taxa predări de amplasament 100 lei Direcţia Tehnică 9. Taxa permise de spargere 150 lei Direcţia Tehnică 10. Taxă aviz de principiu mediu urban 50 lei Direcţia Mediu
Serviciul Avize Mediu 11. Taxa eliberare planuri de situatie și
planse -persoane fizice si juridice FORMAT DIGITAL (în format pdf, sunt expediate pe e-mail): sc.I:500 format A3 – 12 lei; sc. I:5000 format A3 – 12 lei FORMAT ANALOGIC (pe hârtie, se ridică de la ghişeu): sc.I:500 format A3 – 14 lei; sc.I:5000 format A3 – 14 lei sc. I:10000, P.U.Z-uri, P.U.D.-uri, P.U.G., P.A.T. – format A3 – 16 lei planşa TAXA DE URGENŢĂ pentru toate planurile enumerate mai sus este de 10 lei + contravaloarea planului
Directia Urbanism
12. Taxa emitere Harta Municipiului Timişoara, P.U.G., P.A.T.
Harta Municipiului Timişoara în format A0, la scara I:10 000 ÎN REGIM NORMAL: 100 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului
Directia Urbanism
Planşa P.U.G. în forma A0 ÎN REGIM NORMAL: 80 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului Planşa P.A.T. în format AI ÎN REGIM NORMAL: 40 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului
3
13. Taxă imprimare nomenclator stradal şi parte scrisa
D.T.A.C./D.T.A.D./P.U.G./P.U.Z./ P.U.D.
Format A4 color – 4 lei / fila Format A4 alb-negru – 2 lei / fila Format A3 color – 5 lei / fila Format A3 alb-negru – 4 lei / fila
Directia Urbanism
14. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati persoane fizice/juridice si proces-verbal de vecinatati conform
HG nr. 834/1991
a) pana la 1000 mp inclusiv: 20 lei b) peste 1000 mp: 20 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1000 mp
Directia Urbanism
15. Taxa eliberare certificat de existenta- inexistenta pentru intablare/ radiere
constructii
200 lei
Directia Urbanism
16. Taxa emitere adeverinte teren intravilan
IN REGIM NORMAL: 25 lei TAXA DE URGENTA este de 50 lei + contravaloarea adeverintei
Directia Urbanism
17. Abonament G.I.S. – consultare Banca de Date
6 luni – 600 lei 12 luni – 1000 lei
Directia Urbanism
18. Taxa căutare documente in arhiva
30 lei /document Compartiment arhivă
19. Taxa eliberare copii documente Format A4 – 5 lei/filă Format A3 – 10 lei/filă
Compartiment arhivă
20. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in
termen de 7 zile lucrătoare
500 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism (conform
Anexei 1)
Directia Urbanism
21. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire in regim de urgenţă – in
termen de 7 zile lucrătoare
1000 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire
Directia Urbanism
22. Taxa aviz plan de eliminare deseuri
50 lei Direcţia Mediu Serviciul Avize Mediu
23. Taxa inscriere la examenul de atestare a persoanelor fizice pentru functia de
administrator de imobile
10 lei Directia Comunicare Compartimentul Relationare
Asociatii Proprietari
4
24. Taxa de autorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii
de administrare imobile
60 lei Directia Comunicare Compartimentul Relationare
Asociatii Proprietari
25. Taxa pentru eliberarea acordurilor pentru desfăşurarea unei activităţi
economice si pentru publicitate temporara
69 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Birou Autorizare Activitati Comerciale
26. Viza anuala pentru activitatile economice ce fac obiectul Legii nr.
650/2002, altele decat cele de alimentatie publica
50% din cuantumul taxei de autorizare Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Birou Autorizare Activitati Comerciale
27. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport
332 lei Direcţia Tehnică
28. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport
244 lei Direcţia Tehnică
29. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme a
autorizatiei de transport sau a licentei de traseu, ocazionate de schimbarea
denumirii operatorului de transport/intreprinderii, si/sau a
persoanei desemnate, adresei sediului social/domiciliului acestuia sau de
schimbarea autovehiculului utilizat pentru serviciul de transport
20% din tariful iniţial Directia Tehnica
30. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi (valabila 5 ani)
500 lei
Direcţia Tehnică
31. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de dispecerat taxi
250 lei Direcţia Tehnică
32. Taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională
50 lei Directia Tehnica
5
33. Taxa de eliberare a avizului pentru aplicarea de inscrisuri si simboluri care
reprezinta publicitate pentru terti pe autovehiculele ce efectueaza serviciul de transport public de persoane in regim
de taxi si in regim de inchiriere
50 lei/autovehicul/an
Directia Tehnica
34. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la
Registrul Comertului, pentru transportul public de persoane in regim
de inchiriere (serviciul de inchiriere)
244 lei Directia Tehnica
35. Taxa pentru emiterea Avizului de oportunitate,
Avizul Arhitectului Sef al Municipiului Timisoara si
a Avizului Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului
100 lei Directia Urbanism
36. Taxa pentru activităţile de informare şi consultare a publicului pentru planurile
urbanistice
400 lei Directia Urbanism
37. Taxa pentru inaintarea documentatiilor Plan Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic
de Detaliu (PUZ/PUD) in plenul Consiliului Local al municipiului
Timisoara
100 lei Directia Urbanism
38. Taxa de urgenţă pentru eliberare certificat de nomenclatură stradală şi
adresă
TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea certificatului (contravaloarea certificatului = 9 lei conform Anexei nr. 1, art.
267 alin. 13)
Directia Urbanism
39. Taxa pentru vizarea autorizaţiei de transport public de persoane în regim
de taxi şi în regim de închiriere; pentru transportul public de mărfuri sau
bunuri în regim de taxi
20% din tariful iniţial Direcţia Tehnică
6
40. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de transport, al unei copii conforme a autorizaţiei de transport,
sau al unei licenţe de traseu
110 lei Direcţia Tehnică
41. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport, ocazionate
de suspendarea celei eliberate
332 lei Direcţia Tehnică
42. Taxa pentru vizarea listei de tarife 5 lei/bucata
Direcţia Tehnică
43. Taxa de tranzit, pentru vehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone
200 lei
Direcţia Tehnică
44. Taxa pentru eliberarea certificatului de performanţă energetică a clădirilor
10% din valoarea impozitului pe clădire, aferent anului în curs
Direcţia Tehnică
45. Taxa duplicate acord pentru desfasurarea unei activitati economice
69 lei
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Birou Autorizare Activitati Comerciale
46. Taxa de modificare a acordurilor
pentru desfasurarea unei activitati economice
50% din cuantumul taxei de autorizare
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Birou Autorizare Activitati Comerciale
47. Taxa pentru procedura desfacerii
casatoriei prin divort pe cale administrativa
500 lei Directia de Evidenta a Persoanelor
Serviciul de Stare Civila
48. Taxa eliberare adeverinte pentru certificarea existentei constructiilor fara autorizatie de construire
0,5% din valoarea impozabila a constructiilor cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte, actualizata pe baza certificatului fiscal; 1% din valoarea impozabila a constructiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, actualizata pe baza certificatului fiscal
Directia Urbanism
7
49. Taxa eliberare adeverinte pentru certificarea inexistentei constructiilor fara autorizatie de demolare
0,1% din valoarea impozabila a constructiilor, actualizata pe baza certificatului fiscal
Directia Urbanism
Nota: I. Taxa de urgenta, prevăzută la pct. 5 se datorează în toate cazurile în care este posibilă eliberarea în regim de urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu excepţia celor pentru care in anexa 5 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenţă, şi se încasează pe baza notei de plata întocmite de către angajaţii cu atribuţii în eliberarea acestora. II. Referitor la taxele prevazute la pct.48 si 49: In conformitate cu prevederile HCLMT nr.197/15.04.2014, art.6 : Se instituie, incepand cu anul fiscal 2015, taxa de 0,5% pentru constructiile cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte si taxa de 1% pentru restul constructiilor, din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care sa reprezinte taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei, pentru constructiile inscrise in cartea funciara pentru care prin Adeverinta se va specifica regimul de inaltime nu se aplica prevederile art.6, pentru acestea urmand sa se achite doar taxa de emitere a certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei, respectiv art.8: Se instituie, incepand cu anul fiscal 2015, taxa de 0,1% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care sa reprezinte taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
1
Anexa nr. 2 la HCLMT nr.____________2014
Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, modificată
Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2015, beneficiază de scutire/reducere de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, următoarele categorii de persoane:
a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară;
b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
(2) Scutirea/reducerea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi (cladiri si/sau terenuri) în afara celor de la adresa de domiciliu, cu exceptia situatiei in care a doua proprietate este reprezentata de cladiri cu destinatia de garaje.
Art.2 – (1)Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie
decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.
(2) Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.
Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se
acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.
Art.4 – Reducerea/scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de domiciliu
si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, reducerea/scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.
Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.
Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu
originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau
reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net,
cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)
- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.
2
(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.
Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.
Art.8 – (1) Pentru a beneficia de reducerea/scutirea la plata impozitului pe clădire si
teren, prevăzută la art.1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele fiscale cu debite restante.
(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru acordarea scutirii, se iau în considerare doar obligaţiile fiscale cu debite prestabilite (cum sunt impozitul pe clădiri, pe teren, pe mijloacele de transport).
Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a
impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara.
Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO