keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 289/20.05.2014 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Timişoara pentru anul 2015

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 289/20.05.2014
privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Timişoara pentru anul 2015


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având in vedere Referatul nr.IF 2014 - 008949/19.05.2014 al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, aprobat de Primarul Municipiului Timisoara-domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, actualizată - Titlul IX;
Având in vedere prevederile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.44/2004, actualizată - Titlul IX;
Având în vedere prevederile art. 16 alin.(2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, actualizată;
Având în vedere prevederile Hotararii Guvernului nr.1309/2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si amenzile aplicabile incepand cu anul 2013;
Având in vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată;
Având in vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2005 privind protectia mediului, actualizata, ale Ordinului nr.1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, actualizat, si ale Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, actualizata;
Având in vedere prevederile art. 36 alin.2 lit. (b) si alin.4 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2015, după cum urmează:
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2015;
b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,9 %;
c) cota impozitului pe clădiri în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă se stabileşte la 10%, iar în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota de impozitare se stabileşte la 30%;
d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,50 %;
e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%;
f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1% fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile de profil, pentru întreaga perioadă de cazare.
g) cota de impozit pentru clădirile cu destinaţie turistică ce nu funcţionează în cursul unui an calendaristic este de 5% din valoarea de inventar a clădirii; sunt exceptate structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire.

Art.2: Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2015, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2015 de către contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificaţie de 10%.

Art.3: (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj.
(2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice.
b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice.

Art.4: Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul 2015, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre.

Art.5: (1) Se acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata.
(2) Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie sunt reglementate in Anexa nr.3 la prezenta hotărâre.

Art.6: Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2015 pentru montarea şi punerea în funcţiune de panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea / stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4 la prezenta hotărâre.

Art.7: Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora, pentru anul 2015, sunt prevăzute în Anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.

Art.8: Procedura de acordare a scutirii de la plata impozitului, în anul 2015, pentru clădirile folosite pentru activităţi cu caracter social-umanitar, de către asociaţii, fundaţii sau culte, este prevăzută în Anexa nr. 6 la prezenta hotărâre.

Art.9: Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta hotărâre.

Art.10: Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2015.

Art.11: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează: Direcţia Fiscală a Municipiului Timisoara; Directia Urbanism; Direcţia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse; Directia Tehnica; Directia Comunicare; Direcţia de Mediu; Directia Secretariat General; Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie; Directia de Evidenta a Persoanelor.

Art.12 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Directiei Secretariat General;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Institutii Scolare, Medicale, Sportive si Culturale;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei Tehnice;
- Directiei Economice;
- Arhitectului Sef;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Comunicare;
- Compartimentului Voluntar pentru Situatii de Urgenta;
- Serviciului Achizitii Publice;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Resurse Umane;
- Directiei de Evidenta a Persoanelor Timisoara;
- Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara;
- Cantinei de Ajutor Social;
- Directiei Politia Locala Timisoara;
- Serviciului Public Asistenta Medicala Scolara;
- Casei de Cultura a Municipiului Timisoara.
- Biroului Audit;
-Biroului Managementul Calităţii;
- Corpul de Control si Antifrauda al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_4_HCL_2015_Final.pdf

ANEXA nr.4 la HCL. nr.__/ 2014 ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEȚUL TIMIŞ PRIMAR, MUNICIPIUL TIMIȘOARA DIRECȚIA DE MEDIU 1F2014-5182/14.04.2014 NICOLAE ROBU ANEXA privind procedura, criteriile şi condițiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuința de domiciliu în anul 2015 pentru montarea şi punerea în funcțiune de panouri sau instalații solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuințelor, respectiv panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electrice 1. Contribuabilii persoane fizice, beneficiază de scutire în proporție de 100% la plata impozitului datorat pentru locuința de domiciliu pentru anul 2015, în cazul în care aceştia realizează următoarele lucrări: - Montarea și punerea în funcţiune de instalați menajere și/sau încălzirii locuințelor; - Montarea şi punerea în funcțiune de panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electrice; Se va solicita Autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoria: monument istoric/ansamblu/sit/zonă de protecție. panouri solare pentru încălzirea apei calde Nu se acordă această facilitate beneficiarilor Programului de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală sau alte sisteme, finanțate de către Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice prin AFM sau prin alte surse de finanțare nerambursabile. 2. Lucrările amintite mai sus vor fi executate de contribuabilii ce beneficiază de scutire, în cursul anului 2015. 3. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu poate depăşi cuantumul impozitului datorat de către contribuabili pentru anul fiscal 2015. 4. Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuința de domiciliu, dovedită prin cartea de identitate/buletinului de identitate a solicitantului. Prin locuinţa de domiciliu sau de reşedinţă se înțelege locuința situată la adresa înscrisă în actele de identitate ale membrilor de familie sau, după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil și sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei. 5. După terminarea lucrării, persoanele fizice care solicită scutirea trebuie să depună la Primăria Municipiului Timişoara — Direcţia de Mediu — Serviciul Avize Mediu şi următoarele documente justificative: - copiile de pe facturi şi chitanțele fiscale; - copiile actelor de identitate ale proprietarilor, cu adresa de domiciliu; - copia Autorizaţiei de construire (dacă este cazul), extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile; - fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor;

6. Consilierii Serviciului Avize Mediu — Direcţia de Mediu vor verifica la fața locului realizarea investiţiei şi funcționarea acesteia, după care se va încheia un document de constatare la fața locului. Consilierii Serviciului Avize Mediu vor întocmi şi un referat de specialitate care va cuprinde propunerile de acordare/neacordare a facilităților fiscale, documente care vor completa dosarul depus de contribuabilul solicitant şi va fi transmis Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. 7. Contribua beneficiază de această facilitate în cazul în care, la data depunerii dosarului, nu figurează în evidențele fiscale cu rămăşite. Verificarea îndeplinirii acestei condiții se va realiza de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. 8. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se acordă, pentru întreg anul 2015, de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara, pe baza documentului de constatare şi Referatului întocmite de către Direcţia de Mediu — Serviciul Avize Mediu. VICEPRIMAR, /; DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU. Dan Ru n Adrian — Amedeo /BERE — SEMEREDI UI ana ŞEF SERVCIU AVIZE MEDIU, Daniel - Marius CORAŞ Alexandru GHIULAI arti 4 det i

Atasament: Anexa_1.pdf

1

-Anexa nr. 1 La HCLMT NR.______________2014

1. Impozitul asupra mijloacelor de transport pe apă

Tipul taxei Nivelul pentru anul 2015 Impozit – lei -

Art.263 alin.(2) pct.II – Vehicule inregistrate 1. Vehicule cu capacitate cilindrica lei/200 cmc : 1.1. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cmc 1.2. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cmc 2. Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata

4 lei/200 cmc 6 lei/200 cmc

150 lei/an

Art. 263 alin. (7) pct. 4 – Nave de sport si agrement 1.119 lei 2. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-

Tipul taxei Nivelul pentru anul 2015

Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de

urbanism, in mediul urban :

Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 6 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 7 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 9 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 12 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv 14 f) peste 1.000 m² 14 + 0,01 lei/mp pentru fiecare mp care

depaseste suprafata de 1.000 mp Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări

8 lei pentru fiecare mp afectat

Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor

8 lei pentru fiecare mp de suprafata

ocupata de constructie

Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu

13 lei pentru fiecare racord

Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene

15

Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă

9

Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban

0

Art. 268 alin. (1^1) Viza anuala a autorizatiei pentru desfasurarea unei activitati economice

0

Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare

20

2

Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale

32

Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:

- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru boabe, alte cereale ;

- mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase pentru boabe ;

- plante textile - floarea soarelui, rapita pentru ulei, soia boabe,

alte plante uleioase; - sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte

industrializari ; - cartofi; - plante medicinale si aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza, conopida, castraveti-

cultivate in câmp, solarii si sere - pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii (garoafe,

trandafiri, gerbera, frezia etc.) - plante ornamentale si dendrologice; - fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la

distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;

- struguri din plantatiile viticole; - material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti

fructiferi; - rasaduri de legume si flori; - lapte crud; - miere de albine, propolis, laptisor de matca si alte

produse apicole ; - ciuperci cultivate; - carne de pasare sau lagomorfe; - bovine, porcine, ovine şi caprine, cabaline; - păsări din toate speciile (găini, gâşte, raţe, curci,

etc.);

80

- morcovi, patrunjel, pastarnac, telina, hrean; - ceapa, praz, usturoi; - ridichi de vara si de iarna; - sfecla rosie; - brocoli ; - andive; - dovleci, dovlecei; - gulii; - fasole verde, mazare verde; - struguri de viţă din curte sau gradina; - capsuni ;

51

3

- fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti; - arpagic; - seminte de legume si flori; - oua;

16

- salata, spanac, măcriş; - ridichi de luna; - marar, cimbru, tarhon, leustean, busuioc,

sparanghel; - frunze de patrunjel si telina; - flori de gradina (lalele, narcise, zambile,

crizanteme, trandafiri, gladiole etc.)

9

Art. 268 alin (5) Taxa pentru vizarea anuala a unei autorizatii (Acord) privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1.Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, cu suprafata pana la 50 mp inclusiv 2. Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica cu suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp.

300 lei

500 lei

700 lei

Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.

Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.

3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama

si publicitate :

a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica

b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura

de afisaj pentru reclama si publicitate

lei/mp sau fractiune de mp.

32

23

4. Impozitul pe spectacole – cap. VII

Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistică sau activitatea distractivă :

lei/mp. 0,2

4

a) în cazul videotecilor b) în cazul discotecilor

0,4

5. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor publice

1. taxa pentru depozitarea de materiale 2 a. taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote, etc. 2 b. taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare 3. taxa de ocupare a domeniului public pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere

4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate

5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor

de afişaj proprietate a Primăriei Municipiului Timişoara amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara

6. Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în

vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanţi)

7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare

lei/mp/zi

1 leu/mp/zi

3 lei/mp/zi in zona A

2 lei in celelalte zone

3 lei/mp/zi în zona A

2 lei/mp/zi în celelalte zone 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august 1 lei/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie 0,50 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie 0,25 lei/mp/zi

1,50 lei/mp/zi

5 lei/mp/zi

5 lei/mp/zi

Art.283 alin.(1) Taxa pentru vizitarea Gradinii Zoologice Timisoara

1 leu pentru copii pana la varsta de 14 ani si persoane cu handicap; 3 lei pentru copii cu varsta de peste 14 ani si pentru adulti; 5 lei pentru familie compusa din doi adulti si un copil.Orice alt copil sau adult, va plati conform taxei individuale stabilite mai sus.

5

Art.283 alin.(2) Taxa pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator Taxa va fi stabilita anual, prin Decizie de impunere emisa din oficiu de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara. Lista activitatilor supuse procedurii de emitere a autorizatiei de mediu sunt prevazute in Anexa 1 la Ordinul nr.1798/2007 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizatiei de mediu. Termene de plata a taxei: Taxa se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31.03.2014 si 30.09.2014 inclusiv. Pentru neplata la termen se datoreaza majorari de intarziere.Nivelul majorarilor de intarziere este de 2% din cuantumul taxei neachitate in termen, calculate pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inculsiv. Prevederile OG nr.92/2003 privind codul de procedura fiscala sunt aplicabile corespunzator. ASPECTE PROCEDURALE: 1.Taxa pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator este aplicabila in masura in care activitatea indicata in Anexa 1 la Ordinul nr. 1798/2007 este efectiv desfasurata de societate. Activitatea desfasurata este aceea activitate autorizata fie la sediu, fie la punctul de lucru, conform art. 15 din legea 359/2004 cuprinsa in certificatul constatator ONRC la cap. SEDII SI/SAU ACTIVITATI AUTORIZATE CONFORM ART. 15 DIN LEGEA 359/2004. 2.Taxa se datoreaza pe perioada aferenta anului fiscal in care contribuabilul putea sa desfasoare activitatea cu impact asupra mediului inconjurator in mod legal si cu respectarea legislatiei in materie. Taxa inceteaza a se mai datora incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care contribuabilul nu mai desfasoara activitatea fie ca urmare a suspendarii activitatii/incetarii existentei contribuabilului/ declararea falimentului etc. 3. Taxa nu se datoreaza, in urmatoarele cazuri, cum ar fi: - in cazul in care societatea se afla in stare de faliment, in procedura de dizolvare potrivit Legii 31/1990 sau are suspendata activitatea potrivit prevederilor legale si nu a fost inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) reluarea activitatii; - in cazul in care societatea face dovada ca a inregistrat la ONRC, conform certificatului constatator emis de ONRC in temeiul art. 17^1 alin. 1 lit a din Legea 359/2004, declaratia pe proprie raspundere conform careia firma nu desfasoara activitati prevazute in actul constitutiv sau modificator in spatiul destinat sediului social din Timisoara; - in cazul in care, activitatea desfasurata de contribuabil necesita obtinerea autorizatiei de mediu sub conditie, taxa nu se datoreza daca pentru activitatea desfasurata nu a fost eliberata autorizatie de mediu de catre autoritatea

Lei/an

500

6

competenta in materia si daca contribuabilul depune la organul fiscal declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al acestuia din care sa rezulte ca activitatea desfasurata nu se incadreaza in conditiile prevazute de anexa 1 la Ordinul 1798/2007.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Referat.pdf

Cod FO 53-01,ver.2 1

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul M.Eminescu nr.2B, C.I.F. 21666630, tel.408100, fax.0256-408191, www.dfmt.ro

Nr. IF 2014 – 008949/19.05.2014 APROBAT

PRIMAR NICOLAE ROBU

R E F E R A T

privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2015 in Municipiul Timisoara

În conformitate cu prevederile art.292 alin.(1) şi (2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată:

„(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează o dată la 3 ani, ţinând cont de evoluţia ratei inflaţiei de la ultima indexare.

(2) Sumele indexate se iniţiază în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului, emisă până la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecărui an.”

De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 288 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată:

„ Hotărârile consiliilor locale şi judeţene privind impozitele şi taxele locale Art. 288. - (1) Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile

judeţene adoptă hotărâri privind impozitele şi taxele locale pentru anul fiscal următor în termen de 45 de zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 292. (…)”

Arătăm ca, prin HG nr. 1309/27.12.2012 au fost aprobate nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2013, până la data întocmirii prezentului referat nefiind emisă o nouă hotărâre de Guvern pentru aprobarea sumelor indexate, prin coroborarea prevederilor art. 288 alin. (1) cu cele ale art. 292 alin. 1 din Legea nr. 571/2003, aceste valori sunt aplicabile si in anul fiscal 2015.

In baza prevederilor Legii nr. 571/2003, consiliul local are competenta sa stabilească cota impozitelor şi taxelor locale, când acestea se determină pe bază de cotă procentuală, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevăzute în sumă fixă, stabilirea altor taxe locale ţinând cont de prevederile cap. X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificaţiei de până la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin.

Cod FO 53-01,ver.2 2

2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, precum şi procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată şi completată.

Desi potrivit codului fiscal, persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, in conformitate cu prevederile art.271 alin.5 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal actualizata, consiliul local poate sa impuna in sarcina contribuabililor aceasta obligatie. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora.

Pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, consiliile locale pot adopta taxe speciale, in conformitate cu prevederile art.282 alin.1-4 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată. Domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum şi cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/ serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu. Consiliile locale nu pot institui taxe speciale concesionarilor din sectorul utilităţilor publice (gaze naturale, apă, energie electrică), pentru existenţa pe domeniul public/privat al unităţilor administrativ-teritoriale a reţelelor de apă, de transport şi distribuţie a energiei electrice şi a gazelor naturale.

Potrivit art.30 alin.1 si alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.

Având în vedere intenţia Primăriei Municipiului Timişoara de a realiza Strategia şi Planul de acţiune privind schimbările climatice, necesitatea reducerii gazelor cu efect de seră (GES) - în special a celor produse prin activităţi antropice, precum şi promovarea utilizării de către cetăţeni a sistemelor care folosesc energiile regenerabile, pentru stimularea contribuabililor persoane fizice care montează şi pun în funcţiune astfel de instalaţii se considera oportuna menţinerea facilităţilor fiscale, constând în scutirea de la plata impozitului pe clădiri în proporţie de 100% si pentru anul fiscal de referinţă 2015.

De asemenea, avand in vedere ca, prevederile art.286 alin.3 din Legea nr.571/2003 actualizata nu au suferit modificari, s-a considerat oportuna acordarea si in anul 2015 a facilităţilor fiscale constând în scutirea/reducerea de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, pentru următoarele categorii de persoane: persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară; persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.

Totodata, avand in vedere ca: pentru lucrarile de reabilitare, legiuitorul a instituit expres posibilitatea consiliului local de a acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de minim 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie; ca OUG nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata, stabilileste expres lucrarile de interventie pentru cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte; actualul context socio-economic si diminuarea accentuata a gradului de suportabilitate a contribuabililor in ceea ce priveste obligatiile fiscale, se considera oportuna acordarea acestei facilitati fiscale.

Avand in vedere ca necesitatea asigurarii unei calitati corespunzatoare a mediului, protejarea lui - ca necesitate a supravietuirii si progresului - reprezinta o problema de interes major si certa actualitate pentru evolutia sociala, se impune pastrarea calitatii mediului. Autoritatile administratiei publice locale

Cod FO 53-01,ver.2 3

sunt responsabile si au obligatia de a lua masuri, intreprinde actiuni pentru protejarea mediului inconjurator pentru a asigura cetatenilor urbei un mediu curat, mai putin poluat cu efecte asupra calitatii vietii cetatenilor care locuiesc in Timisoara. In vederea indeplinirii rolului sau de protector si aparator al mediului, codul fiscal a reglementat prin art. 283 alin.2 posibilitatea consiliului local de a institui taxa pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator. Aceasta taxa urmeaza a fi instituita in scopul menținerii, protejarii și îmbunătățirii condițiilor naturale de mediu, ca și reducerea sau eliminarea, acolo unde este posibil, a poluării mediului înconjurător și a surselor de poluare din municipiul Timisoara. Lista activitatilor pentru care exista obligativitatea emiterii autorizatiei de mediu este prevazuta in anexa nr. 1 la Ordinul 1798/2007. Autorizaţia de mediu reprezinta actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei activităţi existente sau ai unei activităţi noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în funcţiune. Tinand cont de prevederile codului fiscal, taxa va fi instituita pentru acele activitati care sunt identificate potrivit prevederilor legale in materie, OUG nr. 195/2005 si Ordinul 1798/2007, ca avand impact asupra mediului inconjurator. Conform prevederilor art. 250 alin. 1 pct. 19 din Legea nr. 571/2003, din categoria cladirilor pentru care nu se datoreaza impozit fac parte si “cladirile utilizate pentru activitati social-umanitare de catre asociatii, fundatii si culte, potrivit hotararii consiliului local”, urmand astfel ca procedura si conditiile necesare a fi indeplinite pentru a opera prevederile invocate sa faca obiectul anexei 6 la hotararea privind impozitele si taxele locale pentru anul 2015.

Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au fost inaintate Directiei Fiscale, în calitate de iniţiator al Proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2015, de catre compartimentele de specialitate care administreaza aceste impozite si taxe, prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat, astfel: adresa nr.IF2014-5180/16.04.2014 emisa de Directia Tehnica; adresa nr.IF2014- 005180/23.04.2014 emisa de Directia Secretariat General - Serviciul Administrare Fond Funciar; adresa nr.IF2014-5180/24.04.2014 emisa de Directia Secretariat General-Compartiment Arhiva; adresa nr.IF2014-5180/22.04.2014 emisa de Directia Secretariat General-Serviciul Autoritate Tutelara; adresa nr.IF2014-005180/16.05.2014 emisa de Directia Comunicare-Compartimentul Relationare Asociatii de Proprietari; adresa nr.IF2014-005180/15.05.2014 emisa de Cabinet Viceprimar – Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie; adresa nr.127292/15.04.2014 inregistrata cu nr.E22014-011177/16.04.2014 emisa de Directia de Evidenta a Persoanelor Timisoara; adresa nr.441/23.04.2014 inregistrata cu nr.E12014-011742/25.04.2014 emisa de Casa de Cultura a Municipiului Timisoara; adresa nr.IF2014- 005180/15.04.2014 emisa de Serviciul Achizitii Publice; adresa nr.1295/14.04.2014 inregistrata cu nr.E22014-010873/14.04.2014 emisa de Cantina de Ajutor Social; adresa nr.SC2014-IF5780/17.04.2014 emisa de Directia Dezvoltare – Serviciul Proiecte cu Finantare Internationala; adresa nr.IF2014- 005180/19.05.2014 emisa de Directia Urbanism; adresa nr.IF2014-005180/14.05.2014 emisa de Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse – Biroul Autorizare Activitati Comerciale; adresa nr.IF2014- 005180/15.04.2014 emisa de Directia Mediu – Serviciul Avize Mediu; adresa nr.IF2014- 005180/19.05.2014 emisa de Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse – Compartiment Spatii Publicitare.

Avand in vedere cele prezentate mai sus,

Cod FO 53-01,ver.2 4

PROPUNEM:

1. Emiterea hotararii de consiliu local privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul

2015, după cum urmează: a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si

taxele locale pentru anul 2015; b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe

clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,9 %; c) cota impozitului pe clădiri în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani

anteriori anului fiscal de referinţă se stabileşte la 10%, iar în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota de impozitare se stabileşte la 30%;

d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,50 %;

e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1 % fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile

de profil, pentru întreaga perioadă de cazare. g) cota de impozit pentru clădirile cu destinaţie turistică ce nu funcţionează în cursul unui an

calendaristic este de 5% din valoarea de inventar a clădirii; sunt exceptate structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire

2. Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2015, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2015 de către contribuabilii persoane fizice, se acorda o bonificaţie de 10%.

3. (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj.

(2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel: a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în

cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice. b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul

persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice. 4. Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul

2015, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2. 5. Acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la

data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011.

Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie sunt reglementate in Anexa nr.3.

6. Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2015 pentru montarea şi punerea în funcţiune

Cod FO 53-01,ver.2 5

de panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea /stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4.

7. Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora, pentru anul 2015, sunt prevăzute în Anexa nr. 5.

8. Procedura de acordare în anul 2015, a scutirii de la plata impozitului pe cladire conform art. 250 pct.19 din Legea nr.571/2003 actualizata privind codul fiscal, pentru clădirile folosite pentru activităţi cu caracter social-umanitar, de către asociaţii, fundaţii sau culte, este prevăzută în Anexa nr. 6 la prezentul referat.

9. Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta hotarare. 10. Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2015.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

SECRETAR IOAN COJOCARI

Vizat juridic

C.j.__________________________

Atasament: Anexa_6.pdf

1

Anexa nr.6 la HCLMT nr. _________2014

Procedura de acordare a scutirii de la plata impozitului pe cladiri prevazuta la art. 250 alin. (1) pct. 19 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal

Art. 1 (1) Nu se supun impozitarii pentru anul fiscal 2015, cladirile utilizate in intregul lor, de catre asociatii, fundatii si culte sau de catre acestea in parteneriat cu autoritati sau institutii publice, numai pentru activitati social umanitare constand in: asigurare de gazduire; hrana; sprijin material; ingrijire medicala; asistenta sociala; psihologica; activitati educationale; activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru persoane aflate in dificultate (copii abandonati, orfani, proveniti din familii dezorganizate, persoane cu handicap, persoane varstnice si altele asemenea), prestate cu titlu gratuit. (2) Scutirea se acorda si in cazul in care, in cladirea de referinta exista spatii neutilizate, aflate in conservare.

Art. 2. Scutirea prevazuta la art.1 se acorda prin hotărârea consiliului local, pe baza de cerere, proportional cu perioada din anul fiscal 2015 in care sunt indeplinite conditiile prevazute la art.1, incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care sunt indeplinite conditiile, pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care nu mai sunt indeplinite conditiile.

Art. 3. Cererea de acordare a scutirii se comunica Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, prin posta sau prin registratura Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara si va cuprinde:

- datele de identificare ale solicitantului; - elementele de identificare ale cladirii/cladirilor pentru care se solicita acordarea

scutirii; - temeiul de drept in baza carora se solicita acordare scutirii; - motivele de fapt pe care se intemeiaza cererea de acordare a scutirii; - perioada din anul fiscal 2015 pentru care se solicita acordarea scutirii. Art. 4. In sustinerea cererii se depun urmatoarele documente: - declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al asociatiei/ fundatiei/

cultului, in care sa se mentioneze urmatoarele informatii: 1) daca cladirea (cladirile) pentru care se solicita scutirea de la plata impozitului, este utilizata in exclusivitate de asociatii/fundatii/culte; 2) toate activitatile desfasurate in cladirea/cladirile pentru care se solicita scutirea de la plata impozitului, natura activitatilor respective precum si modalitate de furnizare a activitatilor, respectiv contra cost sau cu titlu gratuit.

- Actul constitutiv si Statutul asocitiei/fundatiei; Hotararea judecatoreasca prin care s-a dispus insrierea organizatiei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor; Actele aditionale prin care au fost aduse modificati/completari la actele constitutive, precum si hotararile judecatoresti prin care s-a dispus modificarea/completarea actelor constitutive; Certificatul de inscriere al persoanei juridice fara scop patrimonial (in copie semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul);

- Actul constitutiv al cultului, Actele aditionale prin care au fost aduse modificari/completari la Actul constitutiv (in fotocopii semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul).

Art. 5. In vederea verificarii indeplinirii conditiilor de acordare a scutirii, Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate, va proceda la efectuarea unei cercetări la fata locului (respectiv la cladirea ce face obiectul cererii ce acordare a scutirii), cu respectarea dispozitiilor art. 57 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

2

Art. 6. Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cerere de scutire de la plata impozitului

pe cladiri in temeiul art. 250 alin.1 pct.19 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus spre vizare Serviciul Juridic din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si spre aprobare Primarului Municipiului Timişoara.

Art. 7. In baza referatului aprobat de Primarul Municipiului Timisoara, serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, va proceda la:

1) întocmirea proiectului de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri, în vederea înaintării spre aprobare Consiliului local al Municipiului Timişoara, daca sunt indeplinite conditiile prevazute in prezenta anexa;

2) intocmirea proiectului de hotarare privind respingerea cererii de acordare a scutirii, in vederea inaintarii spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timisoara, în cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiilor cuprinse în prezenta anexă.

Art. 8. Orice scutire aplicata in baza art 250 alin. 1 pct 19 din Legea 571/2003 privind Cdoul fiscal care nu respecta prevederile prezentei proceduri va putea fi acordata, prin derogare de la prezenta anexa numai ca urmare a vointei Consiliului Local al Municipiului Timisoara, manifestata in conditiile actelor normative care reglementeaza organizarea si functionarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara (Legea nr.215/2001 si HCLMT nr.377/2012), ca urmare a supunerii spre dezbatere a proiectului prevazut la art. 7 pct. 2 din prezenta procedura.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_5.pdf

1

Anexa nr. 5 la HCLMT nr._________________2014

TAXELE SPECIALE STABILITE PENTRU ANUL FISCAL 2015

Nr. Crt.

Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale -lei-

Denumirea Directiei/ compartimentului de

specialitate care presteaza serviciul taxabil

1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA pentru angajati

20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate

Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie

2. Taxa imprimat 6 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Compartiment Spatii Publicitare

Biroul Autorizare Activitati Comerciale

3. Cost autocolant 10 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Compartiment Spatii Publicitare

Biroul Autorizare Activitati Comerciale

4. Taxa artificii 0 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

5. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv

ziua depunerii

-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act

Toate seviciile si compartimentele de

specialitate din cadrul Primariei Municipiului

Timisoara si serviciilor şi direcţiilor cu personalitate

juridică aflate în subordinea Primarului Municipiului

Timişoara sau a Consiliului Local

2

6. Taxa permise de intervenţie 100 lei Direcţia Tehnică 7. Taxa avize de principiu 100 lei Direcţia Tehnică 8. Taxa predări de amplasament 100 lei Direcţia Tehnică 9. Taxa permise de spargere 150 lei Direcţia Tehnică 10. Taxă aviz de principiu mediu urban 50 lei Direcţia Mediu

Serviciul Avize Mediu 11. Taxa eliberare planuri de situatie și

planse -persoane fizice si juridice FORMAT DIGITAL (în format pdf, sunt expediate pe e-mail): sc.I:500 format A3 – 12 lei; sc. I:5000 format A3 – 12 lei FORMAT ANALOGIC (pe hârtie, se ridică de la ghişeu): sc.I:500 format A3 – 14 lei; sc.I:5000 format A3 – 14 lei sc. I:10000, P.U.Z-uri, P.U.D.-uri, P.U.G., P.A.T. – format A3 – 16 lei planşa TAXA DE URGENŢĂ pentru toate planurile enumerate mai sus este de 10 lei + contravaloarea planului

Directia Urbanism

12. Taxa emitere Harta Municipiului Timişoara, P.U.G., P.A.T.

Harta Municipiului Timişoara în format A0, la scara I:10 000 ÎN REGIM NORMAL: 100 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului

Directia Urbanism

Planşa P.U.G. în forma A0 ÎN REGIM NORMAL: 80 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului Planşa P.A.T. în format AI ÎN REGIM NORMAL: 40 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului

3

13. Taxă imprimare nomenclator stradal şi parte scrisa

D.T.A.C./D.T.A.D./P.U.G./P.U.Z./ P.U.D.

Format A4 color – 4 lei / fila Format A4 alb-negru – 2 lei / fila Format A3 color – 5 lei / fila Format A3 alb-negru – 4 lei / fila

Directia Urbanism

14. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati persoane fizice/juridice si proces-verbal de vecinatati conform

HG nr. 834/1991

a) pana la 1000 mp inclusiv: 20 lei b) peste 1000 mp: 20 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1000 mp

Directia Urbanism

15. Taxa eliberare certificat de existenta- inexistenta pentru intablare/ radiere

constructii

200 lei

Directia Urbanism

16. Taxa emitere adeverinte teren intravilan

IN REGIM NORMAL: 25 lei TAXA DE URGENTA este de 50 lei + contravaloarea adeverintei

Directia Urbanism

17. Abonament G.I.S. – consultare Banca de Date

6 luni – 600 lei 12 luni – 1000 lei

Directia Urbanism

18. Taxa căutare documente in arhiva

30 lei /document Compartiment arhivă

19. Taxa eliberare copii documente Format A4 – 5 lei/filă Format A3 – 10 lei/filă

Compartiment arhivă

20. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in

termen de 7 zile lucrătoare

500 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism (conform

Anexei 1)

Directia Urbanism

21. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire in regim de urgenţă – in

termen de 7 zile lucrătoare

1000 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire

Directia Urbanism

22. Taxa aviz plan de eliminare deseuri

50 lei Direcţia Mediu Serviciul Avize Mediu

23. Taxa inscriere la examenul de atestare a persoanelor fizice pentru functia de

administrator de imobile

10 lei Directia Comunicare Compartimentul Relationare

Asociatii Proprietari

4

24. Taxa de autorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii

de administrare imobile

60 lei Directia Comunicare Compartimentul Relationare

Asociatii Proprietari

25. Taxa pentru eliberarea acordurilor pentru desfăşurarea unei activităţi

economice si pentru publicitate temporara

69 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Birou Autorizare Activitati Comerciale

26. Viza anuala pentru activitatile economice ce fac obiectul Legii nr.

650/2002, altele decat cele de alimentatie publica

50% din cuantumul taxei de autorizare Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Birou Autorizare Activitati Comerciale

27. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport

332 lei Direcţia Tehnică

28. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport

244 lei Direcţia Tehnică

29. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme a

autorizatiei de transport sau a licentei de traseu, ocazionate de schimbarea

denumirii operatorului de transport/intreprinderii, si/sau a

persoanei desemnate, adresei sediului social/domiciliului acestuia sau de

schimbarea autovehiculului utilizat pentru serviciul de transport

20% din tariful iniţial Directia Tehnica

30. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi (valabila 5 ani)

500 lei

Direcţia Tehnică

31. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de dispecerat taxi

250 lei Direcţia Tehnică

32. Taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională

50 lei Directia Tehnica

5

33. Taxa de eliberare a avizului pentru aplicarea de inscrisuri si simboluri care

reprezinta publicitate pentru terti pe autovehiculele ce efectueaza serviciul de transport public de persoane in regim

de taxi si in regim de inchiriere

50 lei/autovehicul/an

Directia Tehnica

34. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la

Registrul Comertului, pentru transportul public de persoane in regim

de inchiriere (serviciul de inchiriere)

244 lei Directia Tehnica

35. Taxa pentru emiterea Avizului de oportunitate,

Avizul Arhitectului Sef al Municipiului Timisoara si

a Avizului Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului

100 lei Directia Urbanism

36. Taxa pentru activităţile de informare şi consultare a publicului pentru planurile

urbanistice

400 lei Directia Urbanism

37. Taxa pentru inaintarea documentatiilor Plan Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic

de Detaliu (PUZ/PUD) in plenul Consiliului Local al municipiului

Timisoara

100 lei Directia Urbanism

38. Taxa de urgenţă pentru eliberare certificat de nomenclatură stradală şi

adresă

TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea certificatului (contravaloarea certificatului = 9 lei conform Anexei nr. 1, art.

267 alin. 13)

Directia Urbanism

39. Taxa pentru vizarea autorizaţiei de transport public de persoane în regim

de taxi şi în regim de închiriere; pentru transportul public de mărfuri sau

bunuri în regim de taxi

20% din tariful iniţial Direcţia Tehnică

6

40. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de transport, al unei copii conforme a autorizaţiei de transport,

sau al unei licenţe de traseu

110 lei Direcţia Tehnică

41. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport, ocazionate

de suspendarea celei eliberate

332 lei Direcţia Tehnică

42. Taxa pentru vizarea listei de tarife 5 lei/bucata

Direcţia Tehnică

43. Taxa de tranzit, pentru vehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone

200 lei

Direcţia Tehnică

44. Taxa pentru eliberarea certificatului de performanţă energetică a clădirilor

10% din valoarea impozitului pe clădire, aferent anului în curs

Direcţia Tehnică

45. Taxa duplicate acord pentru desfasurarea unei activitati economice

69 lei

Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Birou Autorizare Activitati Comerciale

46. Taxa de modificare a acordurilor

pentru desfasurarea unei activitati economice

50% din cuantumul taxei de autorizare

Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Birou Autorizare Activitati Comerciale

47. Taxa pentru procedura desfacerii

casatoriei prin divort pe cale administrativa

500 lei Directia de Evidenta a Persoanelor

Serviciul de Stare Civila

48. Taxa eliberare adeverinte pentru certificarea existentei constructiilor fara autorizatie de construire

0,5% din valoarea impozabila a constructiilor cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte, actualizata pe baza certificatului fiscal; 1% din valoarea impozabila a constructiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, actualizata pe baza certificatului fiscal

Directia Urbanism

7

49. Taxa eliberare adeverinte pentru certificarea inexistentei constructiilor fara autorizatie de demolare

0,1% din valoarea impozabila a constructiilor, actualizata pe baza certificatului fiscal

Directia Urbanism

Nota: I. Taxa de urgenta, prevăzută la pct. 5 se datorează în toate cazurile în care este posibilă eliberarea în regim de urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu excepţia celor pentru care in anexa 5 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenţă, şi se încasează pe baza notei de plata întocmite de către angajaţii cu atribuţii în eliberarea acestora. II. Referitor la taxele prevazute la pct.48 si 49: In conformitate cu prevederile HCLMT nr.197/15.04.2014, art.6 : Se instituie, incepand cu anul fiscal 2015, taxa de 0,5% pentru constructiile cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte si taxa de 1% pentru restul constructiilor, din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care sa reprezinte taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei, pentru constructiile inscrise in cartea funciara pentru care prin Adeverinta se va specifica regimul de inaltime nu se aplica prevederile art.6, pentru acestea urmand sa se achite doar taxa de emitere a certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei, respectiv art.8: Se instituie, incepand cu anul fiscal 2015, taxa de 0,1% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care sa reprezinte taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_2.pdf

1

Anexa nr. 2 la HCLMT nr.____________2014

Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, modificată

Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2015, beneficiază de scutire/reducere de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, următoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară;

b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.

(2) Scutirea/reducerea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi (cladiri si/sau terenuri) în afara celor de la adresa de domiciliu, cu exceptia situatiei in care a doua proprietate este reprezentata de cladiri cu destinatia de garaje.

Art.2 – (1)Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie

decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.

(2) Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.

Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se

acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.

Art.4 – Reducerea/scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de domiciliu

si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, reducerea/scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.

Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.

Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu

originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau

reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net,

cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)

- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.

2

(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.

Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.

Art.8 – (1) Pentru a beneficia de reducerea/scutirea la plata impozitului pe clădire si

teren, prevăzută la art.1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele fiscale cu debite restante.

(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru acordarea scutirii, se iau în considerare doar obligaţiile fiscale cu debite prestabilite (cum sunt impozitul pe clădiri, pe teren, pe mijloacele de transport).

Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a

impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara.

Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_3_Final.pdf

Anexa nr.3 PROCEDURA, CRITERIILE SI CONDITIILE DE ACORDARE A SCUTIRII LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI PENTRU PROPRIETARII APARTAMENTELOR DIN BLOCURILE DE LOCUINȚE ŞI Al IMOBILELOR CARE AU EXECUTAT LUCRĂRI DE INTERVENȚIE PE CHELTUIALĂ PROPRIE Conform art.286 alin.8 din Legea nr.571/2003 actualizata, proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe și ai imobilelor care au executat lucră de intervenție pe cheltuială proprie, pot beneficia de o scutire la plata impozitului pe cladiri, pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de loc modificata si completata. Realizarea lucrărilor de intervenție are drept scop creșterea performanței energetice a blocurilor de locuinţe construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990, respectiv reducerea consumurilor energetice pentru ncălzirea apartamentelor, în condițiile asigurării și menţiner climatului termic interior, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al localităților. Scutirea de la plata impozitului pe clădiri se acordă pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizări de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990 și reabilitate termic pe cheltuială proprie, asigurându-se creșterea performanței energetice a blocurilor de locuinţe, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru încălzire să scadă sub 100kWh/mp arie utilă, în condiții de eficiență economică Re area termică a clădirilor de locuit cuprinde următoarele etape: a. Expertizarea tehnică, certificarea energetică și auditul energetic al clădi existente; b. Elaborarea documentației de avizare a lucrărilor de int

RO JUDETUL MUNICIPIUL TIMISO DIRECTIA URBA | SERVICIUL DE DEZVOLTARE URBAN,REABILITARE SI CONSERVARE CLADIRI ISTORICE c. Elaborarea documentației tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de intervenţie şi obţinerea autorizaţiei de construire; d. Executarea lucrărilor de intervenţie; e. Recepția la terminarea lucrărilor conform HG 273/1994 și certificarea energetică a clădirii la terminarea lucrărilor; . Recepția finală, la expirarea perioadei de garanţie de bună execuţie a lucrărilor; Pentru a beneficia de aceasta facilitate, contribuabilii (persoane fizice sau persoane juridice ce detin in proprietate apartamente/imobile cu destinatia de locuinta) trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: - Sa realizeze la blocurile de locuinte/imobilele cu destinatia de locuinta, lucrarile de interventie prevazute la art.4 alin.1, 2, si 3 din 0UG nr.18/2009 privind creşterea performanței energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata; - Lucrarile de interventie trebuie sa fie efectuate la intregul bloc de locuinte, eventual pe tronsoane, sau la intreg imobilul cu destinatia de locuinti - Lucrările de intervenţie realizate la blocul de locuinţe/imobilul cu destinația de locuinta trebuie sa fie recomandate de către auditorul energetic în raportul de audit energetic - La finalul lucrărilor, proprietarii trebuie să obţină auditul energetic prin care se certifică realizarea recomandărilor propuse de către auditorul energetic pentru clădiri. - Realizarea lucrărilor de intervenţie trebuie sa aibe ca scop creşterea performanței energetice a blocurilor de locuinţe/imobilelor cu destinatia de locuinta, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru încălzire să scadă sub 100 kWh/m* arie utilă, în condiţii de eficiență economică; - Din procesul verbal de receptie la terminarea lucrarilor, intocmit in conditiile legii, trebuie sa reiasa ca s-au realizat lucrarile recomandate de auditorul energetic; - Lucrarile de interventie au fost executate exclusiv din surse proprii; - Imobilul să fie construit după proiecte elaborate în perioada 1950-1990; - La data depunerii cererii sa aibe achitate toate obligatiile datorate bugetului local la data de 31.12.2014 - Cererea de acordare a scutirii trebuie depusa in cursul anului fiscal 2015. Scutirea se acorda pe o perioada de 7 ani, cu începere de la data de întăi ianuarie a anului fiscal urmator finalizării lucrărilor de reabilitare. Scutirea

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA URBANISM SERVICIUL DE DEZVOLTARE URBAN,REABILITARE SI CONSERVARE CLADIRI ISTORICE reglementată prin prezenta anexa se aplica începând cu anul 2015, pentru lucrarile finalizate in anul 2014. Scutirea acordata in temeiul prezentei anexe se mentine si in cazul in care imobilul cu destinatia de locuinta trece in proprietatea altei persoane ca urmare a instrainarii, succesiunii, donatiei, a pronuntarii unei hotarari judecatoresti, etc. precum si in cazul in care proprietarul a decedat si succesiunea nu a fost dezbatuta, proportional cu perioada de scutire ramasa. In vederea acordarii scutirii, contribuabilul trebuie să depuna la Registratura Primariei Municipiului Timisoara, Directia de Urbanism — Serviciul de Dezvoltare Urbana si Reabilitare si Conservare Cladiri Istorice, urmatoarele documente justificative: - Cerere scrisa in vederea acordarii scutirii; - Copie buletin/carte identitate in cazul persoanelor fizice/copie certificat de inregistrare fiscala in cazul persoanelor juridice; - Dovada proprietatii asupra cladirii cu destinatie de locuinta; - Extras de carte funciara nu mai vechi de 30 de zile; In cazul persoanelor juridice se vor depune documente din care sa rezulte ca apartamentul din blocul de locuinte/imobilul la care au fost efectuate lucrarile de interventie prevazute la pct.1, are destinatia de locuinta. In cazul Asociatiilor de proprietari, se va depune extras de carte funciara în extenso, in copie, nu mai vechi de 30 de zile, tabel cu persoanele care tac parte din Asociatia de proprietar, semnat si stampilat de catre administratorul asociatiei de proprietari. - Documentele referitoare la starea iniţială a imobilului: certificatul de performanță energetică si/sau, după caz, raportul de audit energetic în care sunt prevazute măsurile de intervenție pentru reabilitarea termică recomandate de auditorul energetic - Autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie, emisă în condițiile legii nr.50/1991 republicata si actualizata; Pe cale de exceptie, autorizatia de construire nu se va solicita/depune pentru cladirile carora le sunt aplicabile prevederile art.11 alin.1 lith pct.3 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; - Documentele referitoare la starea finală a imobilului: procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenție recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic; certificatul de performanță energetică dupa realizarea lucrarilor de

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA URBANISM SERVICIUL DE DEZVOLTARE URBAN,REABILITARE SI CONSERVARE CLADIRI ISTORICE Dioconevici Loga, nf. 1, 300039, tel/fax 256 108331 Ba Constant interventie, cu evidentierea consumului anual specific de energie calculat pentru incalzire; - Dovada efectuarii lucrarilor pe cheltuiala proprie (copie facturi, chitante fiscale, contracte execuție lucrări); - Dovada finalizării edificării imobilului în perioada 1950-1990; - Fotografii inainte si dupa executarea lucrarilor. Proprietarii apartamentelor din acelaşi bloc de locuințe vor prezenta documentațiile tehnice într-un singur exemplar. Scutirea de la plata impozitului aferent locuinţei se face pe baza auditului energetic prin care se certifică realizarea recomandărilor propuse de către auditorul energetic pentru clădiri. Comisia tehnică numită prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara va intocmi un proces verbal, care are rolul de a verifica, in vederea acordarii scutirii, îndeplinirea condiţiilor tehnice prevăzute în prezenta Anexa. Comisia tehnică va fi formată din funcționari ai Direcţiei Urbanism și ai Direcţiei Tehnice. Scutirea se aplica de catre serviciul de specialitate din cadrul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara pe baza adresei intocmita de catre Comisia tehnică, care va cuprinde: numărul şi data înregistrării cererii; nume prenume/denumire beneficiar; adresa imobilului şi numărul apartamentului pentru care se acordă scutire, potrivit verificărilor efectuate. In aplicarea prevederilor prezentei anexe, Directia Fiscala a Municipiului Timisoara are competente doar in ceca ce priveste verificarea indeplinirii conditiilor referitoare la achitarea obligaţiilor datorate bugetului local data de 31.12.2014. DIRECTOR TIA TEHNICĂ DIRECTOR DIRECTIA FISCALA CULI ARHITEC CIPRIAN SILVJU CĂDARIU