Cod FP 53-01 Ver.1 1
R O M Â N I A Judetul Timis
Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
Timisoara, B-dul Mihai Eminescu nr.2B, C.I.F. 21666630, Tel. 0256-408100; Fax 0256-408191, www.dfmt.ro
Nr.IF2012-018987/07.12.2012 APROBAT
PRIMAR NICOLAE ROBU
R E F E R A T privind modificarea HCLMT nr.237/29.05.2012 privind
stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013 in Municipiul Timisoara
Prin HCLMT nr.171/31.05.2011 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale in Municipiul
Timisoara, Consiliul Local a stabilit nivelurile impozitelor si taxelor locale stabilite in sume fixe, pentru anul 2013, in baza Legii nr.571/2003 privind codul fiscal, in forma aplicabila la acea data.
I. Prin Art.I, pct.2 din Legea nr.209/13.11.2012 privind aprobarea OG nr.30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar – fiscale, au fost aduse modificari si completari Titlului IX ”Impozite si taxe locale” din codul fiscal, legiuitorul introducand distinctia intre modul de calcul al impozitului pe mijoacele de transport in cazul vehiculelor inmatriculate si modul de calcul al impozitului pe mijoacele de transport in cazul vehiculelor inregistrate.
Urmare modificarilor legale survenite, in cazul vehiculelor inregistrate impozitul pe mijloacele de transport se calculeaza astfel:
1. Vehicule cu capacitate cilindrica: 1.1. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cmc: 2-4 lei/200 cmc; 1.2. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cmc: 4-6 lei/200 cmc. 2. Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata : 50-150 lei/an.
Avand in vedere ca, in cuprinsul dispozitiei legale, sunt prevazute limitele obligatorii, minime si maxime ale sumelor ce urmeaza fi avute in vedere la stabilirea impozitului in cazul vehiculelor inregistrate, se impune stabilirea de catre Consiliul Local a sumelor fixe ce urmeaza a fi aplicate in anul 2013 la calculul impozitului pe mijoacele de transport in cazul vehiculelor inregistrate. Anexa nr.1 la HCLMT nr.237 din 29.05.2012 se va modifica si completa prin introducerea la pct.1 a impozitului asupra mijloacelor de transport stabilit in cazul vehiculelor inregistrate.
Urmare acestei modificari, Anexa 1 la HCLMT nr.237 din 29.05.2012 va fi inlocuita in totalitate.
Cod FP 53-01 Ver.1 2
II. Potrivit art.286 alin.8 din Legea nr.571/2003 actualizata: ”(8) Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri sau o reducere a acestuia
pe o perioadă de minimum 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011.”
Mentionam ca, OUG nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe a fost modificata ulterior Legii nr.158/2011 prin OUG nr. 63 din 30 octombrie 2012.
Avand in vedere ca: - pentru lucrarile de reabilitare, legiuitorul a instituit expres posibilitatea consiliului local de a
acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de minim 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie;
- OUG nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata, stabilileste expres lucrarile de interventie pentru cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte;
- actualul context socio-economic si diminuarea accentuata a gradului de suportabilitate a contribuabililor in ceea ce priveste obligatiile fiscale;
- interesul manifestat si de catre contribuabili in vederea aplicarii scutirii prevazute de art.286 alin.8 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
apreciem ca fiind oportuna modificarea art.6 din HCLMT nr.237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013 in Municipiul Timisoara, in sensul acordarii scutirii de la plata impozitului pe clădiri in conditiile art.286 alin.8 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Urmare acestei modificari, Anexa nr.3 la HCLMT nr.237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013 in Municipiul Timisoara, va fi inlocuita in totalitate.
Avand in vedere cele de mai sus, PROPUNEM
1.Modificarea HCLMT nr.237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru
anul 2013 in Municipiul Timisoara, dupa cum urmeaza: (1). Anexa nr.1 prevazuta la HCLMT nr.237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor
locale pentru anul 2013 in Municipiul Timisoara, se inlocuieste cu Anexa nr.1 la prezenta hotarare, parte integranta din aceasta.
(2) Art.6 din HCLMT nr. nr.237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013 in Municipiul Timisoara se modifica si va avea urmatorul continut:
”Art.6 : Consiliul local acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a
Cod FP 53-01 Ver.1 3
blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011. Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie sunt reglementate in Anexa nr.3 la prezenta hotarare, parte integranta din aceasta, care inlocuieste Anexa nr.3 la HCLMT nr.237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013 in Municipiul Timisoara .”
2. Restul prevederilor HCLMT nr.237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2013 in Municipiul Timisoara si ale anexelor nr. 2, 4, 5 si 6 raman neschimbate.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
Vizat juridic
C.j. ALINA JENARIU
1
-Anexa nr. 1 La HCL NR._________________________
1. Impozitul asupra mijloacelor de transport supuse inregistrarii si impozitul asupra
mijloacelor de transport pe apă Tipul taxei/impozitului Nivelul pentru anul 2013
Impozit – lei - Art. 263 alin.(2) pct.II – Vehicule inregistrate
1.Vehicule cu capacitate cilindrica lei/200 cmc: 1.1.Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cmc: 1.2.Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cmc:
. 2. Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata :
4 lei/200 cmc 6 lei/200 cmc
150 lei/an. Art. 263 alin. (7) pct. 4 – Nave de agrement
964
2. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-
Tipul taxei Nivelul pentru anul 2013
Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :
Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 5 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 6 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 8 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 10 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv 12 f) peste 1.000 m² 12 + 0,01 lei/mp pentru fiecare mp care
depaseste suprafata de 1.000 mp Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări
7 lei pentru fiecare mp afectat
Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor
7 lei pentru fiecare mp de suprafata
ocupata de constructie
Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu
11 pentru fiecare racord
Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene
13
Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă
8
2
Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban
-
Art. 268 alin. (1^1) Viza anuala a autorizatiei pentru desfasurarea unei activitati economice
-
Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare
17
Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale
28 lei
Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:
- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru boabe, alte cereale ;
- mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase pentru boabe ;
- plante textile - floarea soarelui, rapita pentru ulei, soia boabe,
alte plante uleioase; - sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte
industrializari ; - cartofi; - plante medicinale si aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza, conopida, castraveti-
cultivate in câmp, solarii si sere - pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii (garoafe,
trandafiri, gerbera, frezia etc.) - plante ornamentale si dendrologice; - fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la
distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;
- struguri din plantatiile viticole; - material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti
fructiferi; - rasaduri de legume si flori; - lapte, branza, smantana si alte produse lactate; - miere de albine, propolis, laptisor de matca si alte
produse apicole ; - ciuperci cultivate; - muraturi; - carne; - bovine, porcine, ovine şi caprine, cabaline; - iepuri; - păsări din toate speciile (găini, gâşte, raţe, curci,
etc.);
68
- morcovi, patrunjel, pastarnac, telina, hrean; - ceapa, praz, usturoi; - ridichi de vara si de iarna; - sfecla rosie; - brocoli ;
44
3
- andive; - dovleci, dovlecei; - gulii; - fasole verde, mazare verde; - struguri de viţă din curte sau gradina; - capsuni ; - fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti; - arpagic; - seminte de legume si flori; - oua;
14
- salata, spanac, măcriş; - ridichi de luna; - marar, cimbru, tarhon, leustean, busuioc,
sparanghel; - frunze de patrunjel si telina; - flori de gradina (lalele, narcise, zambile,
crizanteme, trandafiri, gladiole etc.)
8
Art. 268 alin (5) Taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, care au o suprafata pana la 50 mp 2. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp.
150 lei
300 lei
500 lei
Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.
Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.
3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama
si publicitate :
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura
de afisaj pentru reclama si publicitate
lei/mp sau fractiune de mp.
28
20
4
4. Impozitul pe spectacole – cap. VII Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistică sau activitatea distractivă :
a) în cazul videotecilor b) în cazul discotecilor
lei/mp. 0,2 0,4
5. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor
publice
1. taxa pentru depozitarea de materiale 2 a. taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote, etc. 2 b. taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare
3. taxa de ocupare a domeniului public pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere
4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate
5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor
de afişaj proprietate a Primăriei Municipiului Timişoara amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara
6. Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în
vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanţi)
7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare
lei/mp/zi
1 leu/mp/zi
3 lei in zona A
2 lei in celelalte zone
3 lei în zona A 2 lei în celelalte zone
- 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august - 1 leu/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie - 0,5 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie
0,25 lei/mp/zi
1,5 lei/mp/zi
5 lei/mp/zi
5 lei/mp/zi
5
DIRECTOR EXECUTIV Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
ADRIAN BODO
Anexa nr.3 LA HCLMT NR. PROCEDURA, CRITERIILE SI CONDITIILE DE ACORDARE A SCUTIRII LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI PENTRU PROPRIETARII APARTAMENTELOR DIN BLOCURILE DE LOCUINȚE ȘI Al IMOBILELOR CARE AU EXECUTAT LUCRĂRI DE INTERVENŢIE PE CHELTUIALĂ PROPRIE Conform art.286 alin.8 din Legea nr.571/2003 actualizata, proprietarii apartamentelor din blocurile de locuințe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenție pe cheltuială proprie, pot beneficia de o scutire la plata impozitului pe cladiri, pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pe baza procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenție recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, modificata si completata. l.Beneficiarii acestei facilitati sunt proprietarii apartamentelor din blocurile de locuințe şi ai imobilelor, care au executat, pe cheltuială proprie, lucrările de intervenție/activitatile pentru cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, prevazute la art.4 alin.1, alin.2 si alin.3 din OUG nr.18/2009 privind creşterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011 si actualizata cu modificările şi completările aduse de către OUG nr. 63 din 30 octombrie 2012, respectiv: a) Lucrări de reabilitare termică a anvelopei: - izolarea termică a fațadei - parte vitrată, prin înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, inclusiv a celei aferente accesului în blocul de locuințe, cu tâmplărie termoizolantă pentru îmbunătățirea performanței energetice a părții vitrate, tâmplărie dotată cu dispozitive/fante/grile pentru acrisirea controlată a spațiilor ocupate şi evitarea apariției condensului pe elementele de anvelopă; - izolarea termică a fațadei - parte opacă, inclusiv termo-hidroizolarea terasei, respectiv termoizolarea planşeului peste ultimul nivel în cazul existenței şarpantei, cu sisteme termoizolante; - închiderea balcoanelor şi/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă, inclusiv izolarea termică a parapeților, cu respectarea prevederilor art. 1 alin. (3) şi art. 3 alin. (3) teza a doua din OUG nr.18/2009 actualizata; - izolarea termică a planşeului peste subsol, în cazul în care prin proiectarea blocului sunt prevăzute apartamente la parter. b) Lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire; - repararea/refacerea instalaţiei de distribuție între punctul de racord şi planşeul peste subsol/canal termic, inclusiv izolarea termică a acesteia, în scopul reducerii pierderilor de căldură şi masă, precum şi montarea robinetelor cu cap termostatic la radiatoare şi a robinetelor de presiune diferențială la baza coloanelor de încălzire în scopul creşterii eficienței sistemului de încălzire prin autoreglarea termohidraulică a rețelei; - repararea/înlocuirea cazanului şi/sau arzătorului din centrala termică de bloc/scară, în scopul creşterii randamentului şi al reducerii emisiilor de CO(2).
c) Instalarea, după caz, a unor sisteme alternative de producere a energiei din surse regenerabile - panouri solare termice, panouri solare electrice, pompe de căldură şi/sau centrale termice pe biomasă, inclusiv achiziționarea acestora -, în scopul reducerii consumurilor energetice din surse convenționale şi a emisiilor de gaze cu efect de seră şi pentru care nu au fost aprobate dosarele de finanțare prin «Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire», în temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Realizarea lucrărilor de intervenție are ca drept scop creşterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, respectiv reducerea consumurilor energetice pentru încălzirea apartamentelor, în condițiile asigurării şi menținerii climatului termic interior, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al localităților. Creşterea performanței energetice a blocurilor de locuințe are drept scop reducerea consumurilor energetice din surse convenționale, diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră şi introducerea, după caz, a unor surse alternative de producere a energiei. 2. Pentru a beneficia de aceasta facilitate, contribuabilii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: - Sa realizeze la blocurile de locuinte lucrarile de interventie prevazute la art.4 alin.1, 2, si 3 din OUG nr.18/2009 privind creşterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, actualizata; - Lucrarile de interventie trebuie sa fie efectuate la intregul bloc de locuinte eventual pe tronsoane; - Lucrarile de interventie realizate la blocul de locuinte trebuie sa fie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau în raportul de audit energetic, fundamentate in raportul de audit energetic şi, după caz, în raportul de expertiză tehnică şi detaliate în proiectul tehnic şi detaliile de execuție; - Realizarea lucrărilor de intervenție trebuie sa aibe ca scop creşterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru încălzire să scadă sub 100 kWh/m? arie utilă, în condiții de eficiență economică; - Din procesul verbal de receptie la terminarea lucrarilor, intocmit in conditiile legii, trebuie sa reiasa ca s-au realizat lucrarile recomandate de auditorul energetic; - Lucrarile de interventie au fost executate exclusiv din surse proprii; - La data depunerii cererii sa aibe achitate toate obligatiile datorate bugetului local. 3. Scutirea se acorda pe o perioada de 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare. In cazul instrainarii, scutirea de la plata impozitului nu se aplica noului proprietar. Scutirea se aplica incepand cu anul 2013. 4. In vederea acordarii scutirii, contribuabilul trebuie sa depuna la Registratura Primariei Municipiului Timisoara, Directia de Urbanism — Serviciul Autorizare si Control Constructii, urmatoarele documente justificative: - Cerere scrisa in vederea acordarii scutirii; - Copie buletin/carte identitate in cazul persoanelor fizice/copie certificat de inregistrare fiscala in cazul persoanelor juridice; - Dovada proprietatii asupra cladirii cu destinatie de locuinta; - Extras de carte funciara nu mai vechi de 30 de zile; tv
In cazul Asociatiilor de proprietari, se va depune extras de carte funciara in extenso, in copie, nu mai vechi de 30 de zile, tabel cu persoanele care fac parte din Asociatia de proprietar, semnat si stampilat de catre administratorul asociatiei de proprietari. - Documentele referitoare la starea inițială a imobilului: certificatul de performanță energetică si/sau, după caz, raportul de audit energetic în care sunt prevazute măsurile de intervenție pentru reabilitarea termică recomandate de auditorul energetic; - Autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de intervenție, emisă în condițiile legii nr.50/1991 republicata si actualizata; Pe cale de exceptie, autorizatia de construire nu se va solicita/depune pentru cladirile carora le sunt aplicabile prevederile art.11 alin.1 lit.h pct.3 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; - Documentele referitoare la starea finală a imobilului: procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenție recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic; certificatul de performanță energetică dupa realizarea lucrarilor de interventie, cu evidentierea consumului anual specific de energie calculat pentru incalzire; - Dovada efectuarii lucrarilor pe cheltuiala proprie (copie facturi, chitante fiscale); - Fotografii inainte si dupa executarea lucrarilor. Proprietarii apartamentelor din acelaşi bloc de locuințe vor prezenta documentațiile tehnice într-un singur exemplar. 5. Scutirea se acorda de catre serviciul de specialitate din cadrul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara pe baza referatului intocmit de catre Directia de Urbanism — Serviciul Autorizare si Control Constructii. CONSILIER SIMINA DUMITRASCU DIRECTOR DIRECTIA URBANISM SEF SERVICIU EMILIAN SORIN CIURARIU TEREZ KOLOZSI LTL : E n E