keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 274/26.07.2011 Privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara

26.07.2011

Hotararea Consiliului Local 274/26.07.2011
Privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. IF2011-007941/14.07.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere:
Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată;
Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006;
Art. 3 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat;
Hotărârea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 - 2013;
Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004;
Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată;
Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată;
Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată.
În temeiul:
Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera "d" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată;
Hotărârea Guvernului nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală;
Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată;
Pct. 221^1 din Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Schema de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen, constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara, în conformitate cu Anexa care face parte integrantă din prezenta hotarâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara;
- Consiliului Concurenţei;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

1

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul C.D. Loga nr.1, C.I.F. 21666630, tel/fax 0256-293606, www.dfmt.ro

Nr. __________________________

APROBAT PRIMAR

DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU

REFERAT

privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către

întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara

În conformitate cu prevederile art. 125 alin. (1) şi (2) din OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, organul fiscal competent poate acorda, la cererea temeinic justificată a contribuabililor, înlesniri la plată, în condiţiile legii, pentru obligaţiile fiscale restante, atât înaintea începerii executării silite, cât şi în timpul efectuării acesteia. Autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, pentru obligaţiile bugetare locale, scutiri de la plata majorărilor de întârziere, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pentru perioada de amânare (art. 125 alin. 2 litera „d” C.pr.fisc.).

Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, acordă posibilitatea consiliului local de a acorda scutiri de la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, datorat de către persoanele juridice, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională şi în condiţiile îndeplinirii dispoziţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Potrivit prevederilor art. 3 alin.(3) din OUG nr. 117/2006: „acordarea de masuri de ajutor de stat impune autoritatilor publice elaborarea unor scheme de ajutor de stat sau ajutoare de stat individuale, care trebuie sa prevada cel putin urmatoarele elemente: obiectivul, modalitatea acordarii ajutorului de stat, precum si cuantumul fondurilor alocate in acest scop din bugetul autoritatii publice centrale sau locale, in conformitate cu legislatia in domeniu”. În vederea stimulării agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara, precum şi pentru atragerea cu celeritate de venituri la bugetul local al municipiului Timişoara, considerăm oportună aprobarea unei scheme de ajutor de stat „de minimis”, privind acordarea scutirii de la plata majorărilor de întârziere prevăzută la art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit. d din Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, aferente impozitului pe clădire şi/sau teren neachitate în termen, datorate bugetului local al municipiului Timişoara, de către contribuabilii persoane juridice, coroborat cu prev. art. 286 alin. (6) C. fisc., în conformitate cu anexa care face parte integrantă din prezentul referat. Apreciem că perioada relativ scurtă de implementare a schemei de ajutor „de minimis”, de 6 luni de la data aprobării (01.08.2011 – 31.01.2012), îi va stimula pe beneficiarii schemei de ajutor să procedeze la achitarea integrală a debitelor restante constând în impozit/taxă pe clădire şi/sau

2

teren, în vederea acordării scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente acestor obligaţii, asigurând colectarea la bugetul local a debitelor restante. În contextul actualei crize economice, raportat la dificultăţile cu care se confruntă agenţii economici în achitarea obligaţiilor fiscale, şi la creşterea numărului de agenţi economici supuşi procedurii de insolvenţă, care nu numai că îngreunează recuperarea obligaţiilor fiscale restante, dar pot avea drept finalitate şi imposibilitatea recuperării acestor obligaţii, considerăm că se impune accelerarea colectării debitelor restante, cu atât mai mult cu cât, în condiţiile ajutorului „de minimis”, aceasta reprezintă şi o stimulare a beneficiarilor. Având în vedere cele de mai sus,

În temeiul, Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera „d” din OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, HG nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Pct. 221^1 din HG nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Având în vedere, Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată, Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006, Art. 3 alin. (2) şi (3) din OUG nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, HG nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 – 2013, Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004,

Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată, Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată, Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată,

PROPUNEM:

1. Aprobarea Schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen, constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara, în conformitate cu anexa care face parte integrantă din prezentul referat.

DIRECTOR EXECUTIV

EC. ADRIAN BODO

AVIZAT JURIDIC C.J. GABRIELA ALBU

3

OUG nr. 117/2006 :

Avand in vedere: - interesul public major de continuare a acordarii de ajutoare de stat si dupa data aderarii la Uniunea Europeana, conform politicilor economice ale Guvernului, - abrogarea Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat la data de 31 decembrie 2006, intrucat contravine Tratatului de instituire a Comunitatii Europene, - faptul ca se transfera competentele de autorizare a ajutoarelor de stat de la Consiliul Concurentei la Comisia Europeana, iar legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat va fi direct aplicabila in Romania, ceea ce confera caracterul exceptional al acestei ordonante de urgenta, precum si urgenta intrarii in vigoare la data aderarii a procedurilor nationale in domeniul ajutorului de stat, pentru a indeplini obligatiile de stat membru al Uniunii Europene, care incep sa fie exigibile la doua luni de la aceasta data, prin transmiterea primului raport privind indeplinirea conditiilor stabilite pentru ajutoarele de stat din zonele libere si zonele defavorizate, care beneficiaza de perioade de tranzitie, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Art. 3 : (2) Ajutorul de stat care nu este supus obligatiei de notificare poate fi acordat numai cu respectarea

conditiilor prevazute de reglementarile in vigoare. (3) Acordarea de masuri de ajutor de stat impune autoritatilor publice elaborarea unor scheme de ajutor de stat sau ajutoare de stat individuale, care trebuie sa prevada cel putin urmatoarele elemente: obiectivul, modalitatea acordarii ajutorului de stat, precum si cuantumul fondurilor alocate in acest scop din bugetul autoritatii publice centrale sau locale, in conformitate cu legislatia in domeniu. ART. 6 Schemele de ajutor de minimis se transmit spre informare Consiliului Concurentei, in termen de 15 zile de la data adoptarii. HG nr. 44/2004 : Norme metodologice: 220. (1) Facilitatile prevazute la art. 286 alin. (1)-(4) din Codul fiscal pot fi acordate prin hotarari ale consiliilor locale adoptate in cursul anului pe baza criteriilor si procedurilor stabilite de catre acestea. (2) La acordarea scutirilor sau reducerilor, dupa caz, prevazute la art. 286 alin. (1)-(3) din Codul fiscal, numai in cazul persoanelor fizice, autoritatile deliberative pot avea in vedere facilitatile fiscale acordate persoanelor fizice prin reglementari neprevazute in titlul IX din Codul fiscal. 221. Abrogat. -------------- Pct. 221 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 a fost modificat de pct. 38 al sectiunii H a art. I din HOTARAREA nr. 84 din 3 februarie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 147 din 18 februarie 2005. Pct. 221 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost abrogat de pct. 72 al lit. H a art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006. 221^1. (1) În vederea respectării legislaţiei comunitare în domeniul ajutorului de stat, consiliile locale vor elabora scheme de ajutor de stat cu obiectiv dezvoltarea regională, destinate finanţării realizării de investiţii. (2) Schemele de ajutor de stat vor avea în vedere criteriile şi condiţiile prevăzute în Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 din 24 octombrie 2006 de aplicare a articolelor 87 şi 88 din Tratatul ajutoarelor naţionale pentru investiţiile cu finalitate regională şi în Liniile directoare ale Comisiei Europene privind ajutorul regional pentru perioada 2007-2013. Pentru schemele de ajutor de stat ce urmează a fi elaborate vor fi parcurse procedurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. -------------- Pct. 221^1 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost introdus de pct. 73 al lit. H a art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006.

4

Pct. 221^1 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost modificat de pct. 15 al lit. H a art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.579 din 19 decembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 894 din 28 decembrie 2007 Legea nr. 571/2003 Art. 286 alin. (6): Începând cu anul fiscal 2008, consiliul local poate acorda scutiri de la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, datorată de către persoanele juridice în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională şi în condiţiile îndeplinirii dispoziţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. ART. 125 Înlesniri la plata obligaţiilor fiscale (1) La cererea temeinic justificată a contribuabililor, organul fiscal competent poate acorda pentru obligaţiile fiscale restante, atât înaintea începerii executării silite, cât şi în timpul efectuării acesteia, înlesniri la plată, în condiţiile legii. (2) La cererea temeinic justificată a debitorilor, persoane fizice sau juridice, creditorii bugetari locali, prin autorităţile administraţiei publice locale care administrează aceste bugete, pot acorda, pentru obligaţiile bugetare restante pe care le administrează, următoarele înlesniri la plată: a) eşalonări la plata impozitelor, taxelor, chiriilor, redevenţelor, contribuţiilor şi a altor obligaţii la bugetul local; b) amânări la plata impozitelor, taxelor, chiriilor, contribuţiilor şi a altor obligaţii la bugetul local; c) eşalonări la plata majorărilor de întârziere de orice fel, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pe perioada de eşalonare; d) amânări şi/sau scutiri ori amânări şi/sau reduceri de majorări de întârziere, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pe perioada de amânare; e) scutiri sau reduceri de impozite şi taxe locale, în condiţiile legii.

Atasament: ANEXA_HCL_274.pdf

ANEXĂ Îi nr 234 [26.07.2041 La proiectul de hotărâre privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligațiilor fiscale neachitate în termen constând in impozitaxă pe clădire şi/sau impozittaxă pe teren datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS ART.1 DISPOZIȚII GENERALE (1) Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis denumită „Ajutor de minimis în vederea scutirii, de la plata majorărilor de întârziere aferente obligațiilor fiscale neachitate în termen, constând în impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara”. Q) Acordarea ajutorului de minimis în caărul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene O.3L. 379/28.12.2006 (actual art. 107 şi 108 din Versiunea consolidată a Tratatului privind funcționarea uniunit Europene, publicat în OJL C83/30.03.2010). (3) Prezenta schemă de ajutor nu intră sub incidența obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunității EBuropens în cazul ăjutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene OJL 379/28.12.2008. (4) Prezenta schemă se aplica pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara si va fi adoptată prin hotărâre a Consiliului Local. ART.2 OBIECTIVUL ŞI SCOPUL SCHEMEI Obiectivul prezentei scheme constă în susținerea agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara şi în atragerea cu celeritate de venituri la bugetul local al municipiului Timişoara, prin acordarea scutirii de la plata majorărilor de întârziere prevăzută la art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit, d din Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, aferentă impozitului pe clădire şi/sau teren neachitate în termen, datorate bugetului local al municipiului Timişoara, de către contribuabilii persoane juridice. ART. 3 BAZA LEGALA (1) Regulamentului Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art. 87 si art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunității Europene in cazul ajutoarelor de minimis, publicat in jurnalul oficial al Uniunii Europene O.JL. 379/28.12.2006 (actual art. 107 şi 108 din Versiunea consolidată a Tratatului privind funcționarea uniunii Europene, publicat în OI, C83/30.03.2010). 2) Art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit. d din Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. G) Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată.

(4) OUG. ar. 1172006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat aprobată prin Legea nr. 137/2007. ART, d AUTORITATEA PUBLICĂ COMPETENTĂ SĂ IMPLEMENTEZE SCHEMA (1) Autoritatea publica ce implementează prezenta schema de ajutor de minimis este Consiliul Local al municipiului Timişoara. 2) Prezenta schemă este adaptată potrivit art. 3 alin (3) din 0.U.G. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat aprobată prin legea nr.137/2007. ART. 5 DOMENIUL DE APLICARE (1) Prezenta schema se adresează întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara, care, la data intrării în vigoare a prezentei scheme, datorează majorări de întârziere bugetului local al municipiului Timişoara pentru neachitarea la scadență a impozitelor si taxelor locale, constând în impozit/taxă pe clădire şi/sau pe teren, pe o perioada de 5 ani de la data naşterii dreptului de a stabili obligațiile fiscale care fac obiectul scutiri. (2) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei scheme : a) întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele de pescuit şi acvacultura, reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 publicat in Jurnalul Oficial al UEL 17/21.01.2000; b) întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea in producţia primara a produselor agricole aşa cum sunt enumerate în Anexa 1 la Tratatul Instituind Comunitatea Europeană; c) întreprinderile care își desfăşoară activitatea în transformarea şi. comercializarea produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în Anexa 1 la Tratatul Instituind Comunitatea Europeană în următoarele cazuri: e Când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantității produselor în cauza achiziţionate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauza; Când ajutorul este condiționat de transferarea lui parțială sau integrală către producătorii primari; 4) activitățile legate de export către state terțe san State membre, respec v ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, ajutoarele destinate înființării si funcționarii unei rețele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de CEA area produselor naționale în detrimentul celor importate; f) întreprinderile care activează in sectorul cărbunelui, aşa cum este- definit în Regulamentul Comisiei Europene nr.1407/2002; g) achiziționarea vehiculelor de transport rutier de marfa acordat întreprinderilor, care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport marfa contra cost; h) întreprinderile aflate in dificultate, definite conform Tiniilor Directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Comunității Europene ar. C244/01.10. 2004. ART. 6 DEFINIȚII În sensul prezentei proceduri următorii terimeri se defincsc astfel: N

a) Produse agricole — desemnează produse listate in Anexa 1 a Tratatului Comisiei Europene, cu excepția produselor pi b) Transformarea produselor agricole — înseamnă o operațiune asupra produsului agrical în urma căreia rezultă de asemenea un pi agricol, cu pția activităților agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentra prima vânzare; c) Comercializarea produselor agricole — înseamnă deținerea sau expunerea În vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori ş şi a oricărei activităţi constând în prepărareă unui produs în vederea primei vânzări, o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare, în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi, d) Rata de actualizare— oste rata de referință stabilita de către Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicata în jurnalul Oficial ai Uniunii Europene şi pe Internet. e) Furnizor — în cadrul prezentei scheme, este Consiliul Local al municipiului Timişoara f) Întreprindere— este orice persoană juridică indiferent de forma de organizare, (societate, asociație, fundație), care desfăşoară activități în scop lucrativ total sau parțial, conform Legii 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Alocare specifica individuala - reprezintă valoarea totala a scutirii la plata majorărilor de întârziere aferente impozitelor şi taxelor locale, care poate fi acordata unei întreprinderi în cazul prezenței scheme de ajutor de minimis; — valoarea capitalizata a clădirilor construite m baza unei autorizații de în condiţiile legii; i) Inveştitor — persoana juridica romana, organizata conform Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, cu modificările si completările ulterioare; Profil de activitate — reprezintă activitatea desfiişurata de investitor carespunzăto clasificației activităților din economia națiorială cu ponderea cea mai mare înscrisă în situațiile financiare ale investitorului. ART, 7 DURATA SCHEMEI DE AJUTOR DE MINIMIS Prezenta schemă se aplică pe perioada 01 august 2011— 31 ianuarie 2012. ART. 8 BENEFICIARII ŞI BUGETUL SCHEMEI (1) Numărul estimat de beneficiari este de 2.353 de întreprinderi, plătitori de impozite şi taxe locale. (2) Valoarea totală estimată a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme pe întreaga durată de aplicare a acesteia este de 18.909.883 lei. ART.9 CONDIŢII DE ELIGIBILITATE A SCHEMEI (1) Măsurile de sprijin financiar ce vor fi acordate prin prezenta schemă, suni cele prevăzute de Codul de procedură fiscală, in cuprinsul art 125 alin. (1) si (2) d, respectiv scutiri de majorări de întârziere aferente impozitului/taxei pe clădire şi/sau pe teren; î3

(2) Pot beneficia de masurile de ajutor de minimis prevăzute în prezenta schemă întreprinderile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: a) achită irtegral, în perioada 01.08.2011 — 31.01.2012, obligațiile principale privind impozitele şi taxele datorate bugetului local al municipiului Timişoara; b) sunt înregistrate la Registrul Comerțului, la secţia comercială, în conformitate cu. prevederile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicata şi modificată, respectiv în Registrul asociaţiilor şi fundațiilor, conform OG nr. 26/2000, sau în Registrul asociaţiilor religioase, potrivit Legii nr. 489/2006; c) nu se află în stare. de insolvența, lichidare, dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricții asupra activităților sale comerciale iar acestea să nu fie puse la dispoziția creditorilor, d) nu este întreprindere în dificultate, în sensul privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene ar. C 244 din data de 01.10.2004; e) nu au facut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanța integral recuperată; f) nu a fost constatată o faptă ce constituie infracțiune de evaziune fiscală, pentru care s-a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă. 2) valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 Euro (100.000 Euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transporturilor) Aceste plafoane se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanțat din surse naționale sau comunitare. G) Dacă întreprinderea are mai multe obligații la bugetul local al municipiului Timișoara, reprezentând impozite locale si/sau taxe locale şi face plata integrală, în condițiile alin. (2) lit, a), din prezenta schemă de ajutor de minimis, numai pentru un anumit impozit sau taxă, scutirile de la plată se vor aplica, în mod corespunzător, mmmai pentru majorările de întârziere, aferente respectivului impozit local/ taxă locală. ART, 10 MODALITATEA DE IMPLEMENTARE A SCHEMEI (1) Pentru a beneficia de scutirea prevăzută la art.2, întreprinderile solicitante vor depune la registratura Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, până la data de 31.01.2012 inclusiv, o cerere motivată, însoțită de urmatoarele documente justificative: " situațiile financiar-contabile aferente perioadei de referință; - declarație pe proprie răspundere, dată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante în forma scrisa şi autentificată cu privire la sectorul în care îşi desfăşoară activitatea; * declaraţie pe proprie răspuridere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa şi autentificată cu privire la faptul că întreprinderea mu se află în stare de insolvența, lichidare sau dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricții asupra activităților sale comerciale iar acestea să nu fie puse la dispoziţia creditorilor; - declarație pe proprie răspundere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa şi autentificată cu privire la faptul că nu este întreprindere în dificultate, în sensul privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate in dificultate publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din data de 01.10.2004, însoţită de bilanțurile contabile ale perioadei de referință;

* declarație pe proprie răspundere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa şi autentificată cu privire la faptul că aceasta nu a facut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată; * declaraţie pe proprie răspundere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa și autentificată privind orice alt ajutor de minimis primit pe perioada ultimilor doi ani fiscali si a anului fiscal curent; - declarație pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi cu privire la ajutoarele de minimis primite în cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ami fiscali anteriori. Notă: Declaraţiile notariale pe proprie răspundere precizate la alin. (1) pot fi prezentate separat, sau pot fi cuprinse într-un sigur înscris. (2) Administratorul schemei va verifica dacă solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile (fie din surse ale statului sau ale autorităților locale, fie din surse comunitare). 3) Cuantumul ajutorului de minimis pentru fiecare beneficiar este reprezentat de cuantumul majorărilor de întârziere aferente impozitului/taxei pe clădire şi/sau teren achitat integral la data depunerii cererii, datorate de acesta pentru perioada pentru care se propune scutirea. (4) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi pe'o perioadă de trei ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 Euro (100.000 Buro pentru întreprinderile care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul mu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracțiune din ajutor care nu depăşeşte acest plafon. G) Ajutorul de minimis prevăzut în prezenta schemă se va RI cu alte ajutoare de stat acordate pentru aceleaşi costuri eligibile. Daca din acest cumul rezilta o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensității stabilite în Regulamentele comunitare de exceptări in bloc sau intr-o decizie de auforizare a unui ajutor de stat, ajutorul de minimis nu poate fi acordat. (6) Cererea privind scutirea de la plata majorărilor de întârziere aferente impozitelor şi taxelor MM vă fi analizată în termen de 30 zile de la data î înregistrării de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara. În urma analizei efectuate, se va întocmi un referat de către serviciul de specialitate, care va fi verificat de către directorul cxecutiv al Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara, avizat juridic şi supus spre aprobare Primarului municipiului Timişoara, fără a fi necesară aprobarea fiecărei cereri prin hotărâre a consiliului local. (7) Operarea efectivă a facilităților acârdate se va efectua în baza referatului apr obat de către Primarul municipiului Timişo Cara, ma ajorările de întârziere aferente impozitelor şi axe prevăzute de Si 3 alin (2) din pr ezenta sc G : evidențele fiscale, despre acest lucru fiind înştiințată întreprinderea ce a depus cererea. (8) Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, prin serviciul de specialitate, verifică: îndeplinirea condiţiei privind achitarea integrală, la data solicitării, a impozitelor si taxelor locale datorate bugetului local al municipiului Timişoara, declarațiile depuse de solicitant, precum şi respectarea oricărei alte prevederi a prezentei scheme. De asemenea, va duce la îndeplinire hotărârea Consiliului Local adoptată in aplicarea prezentei scheme. In cazul in care va constata depăşirea plafonului prevăzut in prezenta schema va propune Consiliului Local recuperarea totală sau parțială, după caz, a ajutorului acordat. tn

(9) În cazul în care întreprinderea nu este eligibilă raportat la condițiile prezentei scheme de ajutor de minimis, administratorul schemei de ajutor de minimis, prin serviciul de specialitate, îi comunică în scris acest lucru. ART. 11 TRANSPARENŢA ȘI MONITORIZAREA PREZENTEI SCHEME (1) Schema de ajutor de minimis va fi publicată întegral pe site-ul primăriei municipiului Timişoara www.primariatm.ro, secţiunea Consiliul Local, Proiecte de hotărâri, respectiv pe site-ul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara www.dfmt_ ro. 2) Consiliul Local al municipiului Timişoara în calitate de furnizor, are obligația de a face publică utilizarea integrală a bugetului alocat pentru această schemă. ART. 12 REGULI PRIVIND RAPORTAREA ȘI MONITORIZAREA AJUTORULUI DE MINIMIS (1) Fumizorul prezentei scheme de minimis, prin Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, la acordarea unui ajutor de minimis, va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat in baza prezentei scheme si despre caracterul său de minimis, facând referință expresă la Regulamentul Comisiei Europene nr_1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene OIL, 379/28.12.2006. (2) Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislația comunitara şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea 1, nr. 436 din data de 28.06.2007. (3) Fumizorul de ajutor de minimis, prin Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, păstrează evidența detaliata a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Aceasta evidență trebuie să conțină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat. (4) Furnizorul are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate in derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislația națională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv. (5) Fumizorul, prin serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, are obligația de a transmite Consiliului Concurentei, în formatul. şi în termenul. prevăzut de- Regulamentul privind pracedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel național. (6) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la fata locului. (7) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative. (8) Erorile constatate de furnizor şi corecțiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la 31 martie a anului următor anului de raportare. (9) Fumizorul, prin Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 dn O.U.G. ar. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului

de stat, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 137/2007 referitoare la procedura de pregătire a notificării şi informării. DIRECTOR EXECUTIV EC. ADRIAN BODO 4