Număr | 274 |
---|---|
An | 2011 |
Data emiterii | 26.07.2011 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 26.07.2011 |
Hotararea Consiliului Local 274/26.07.2011 Privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. IF2011-007941/14.07.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere: Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată; Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006; Art. 3 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat; Hotărârea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 - 2013; Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004; Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată; Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată; Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată. În temeiul: Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera "d" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată; Hotărârea Guvernului nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală; Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată; Pct. 221^1 din Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată; În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă Schema de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen, constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara, în conformitate cu Anexa care face parte integrantă din prezenta hotarâre. Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara. Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Instituţiei Arhitectului Şef; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei de Mediu; - Biroului Managementul Calităţii; - Compartimentului Control Intern; - Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara; - Consiliului Concurenţei; - Mass - media locale.
|
1
R O M Â N I A Judetul Timis
Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
Timisoara, B-dul C.D. Loga nr.1, C.I.F. 21666630, tel/fax 0256-293606, www.dfmt.ro
Nr. __________________________
APROBAT PRIMAR
DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU
REFERAT
privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către
întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara
În conformitate cu prevederile art. 125 alin. (1) şi (2) din OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, organul fiscal competent poate acorda, la cererea temeinic justificată a contribuabililor, înlesniri la plată, în condiţiile legii, pentru obligaţiile fiscale restante, atât înaintea începerii executării silite, cât şi în timpul efectuării acesteia. Autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, pentru obligaţiile bugetare locale, scutiri de la plata majorărilor de întârziere, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pentru perioada de amânare (art. 125 alin. 2 litera „d” C.pr.fisc.).
Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, acordă posibilitatea consiliului local de a acorda scutiri de la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, datorat de către persoanele juridice, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională şi în condiţiile îndeplinirii dispoziţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.
Potrivit prevederilor art. 3 alin.(3) din OUG nr. 117/2006: „acordarea de masuri de ajutor de stat impune autoritatilor publice elaborarea unor scheme de ajutor de stat sau ajutoare de stat individuale, care trebuie sa prevada cel putin urmatoarele elemente: obiectivul, modalitatea acordarii ajutorului de stat, precum si cuantumul fondurilor alocate in acest scop din bugetul autoritatii publice centrale sau locale, in conformitate cu legislatia in domeniu”. În vederea stimulării agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara, precum şi pentru atragerea cu celeritate de venituri la bugetul local al municipiului Timişoara, considerăm oportună aprobarea unei scheme de ajutor de stat „de minimis”, privind acordarea scutirii de la plata majorărilor de întârziere prevăzută la art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit. d din Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, aferente impozitului pe clădire şi/sau teren neachitate în termen, datorate bugetului local al municipiului Timişoara, de către contribuabilii persoane juridice, coroborat cu prev. art. 286 alin. (6) C. fisc., în conformitate cu anexa care face parte integrantă din prezentul referat. Apreciem că perioada relativ scurtă de implementare a schemei de ajutor „de minimis”, de 6 luni de la data aprobării (01.08.2011 – 31.01.2012), îi va stimula pe beneficiarii schemei de ajutor să procedeze la achitarea integrală a debitelor restante constând în impozit/taxă pe clădire şi/sau
2
teren, în vederea acordării scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente acestor obligaţii, asigurând colectarea la bugetul local a debitelor restante. În contextul actualei crize economice, raportat la dificultăţile cu care se confruntă agenţii economici în achitarea obligaţiilor fiscale, şi la creşterea numărului de agenţi economici supuşi procedurii de insolvenţă, care nu numai că îngreunează recuperarea obligaţiilor fiscale restante, dar pot avea drept finalitate şi imposibilitatea recuperării acestor obligaţii, considerăm că se impune accelerarea colectării debitelor restante, cu atât mai mult cu cât, în condiţiile ajutorului „de minimis”, aceasta reprezintă şi o stimulare a beneficiarilor. Având în vedere cele de mai sus,
În temeiul, Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera „d” din OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, HG nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Pct. 221^1 din HG nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Având în vedere, Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată, Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006, Art. 3 alin. (2) şi (3) din OUG nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, HG nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 – 2013, Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004,
Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată, Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată, Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată,
PROPUNEM:
1. Aprobarea Schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen, constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara, în conformitate cu anexa care face parte integrantă din prezentul referat.
DIRECTOR EXECUTIV
EC. ADRIAN BODO
AVIZAT JURIDIC C.J. GABRIELA ALBU
3
OUG nr. 117/2006 :
Avand in vedere: - interesul public major de continuare a acordarii de ajutoare de stat si dupa data aderarii la Uniunea Europeana, conform politicilor economice ale Guvernului, - abrogarea Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat la data de 31 decembrie 2006, intrucat contravine Tratatului de instituire a Comunitatii Europene, - faptul ca se transfera competentele de autorizare a ajutoarelor de stat de la Consiliul Concurentei la Comisia Europeana, iar legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat va fi direct aplicabila in Romania, ceea ce confera caracterul exceptional al acestei ordonante de urgenta, precum si urgenta intrarii in vigoare la data aderarii a procedurilor nationale in domeniul ajutorului de stat, pentru a indeplini obligatiile de stat membru al Uniunii Europene, care incep sa fie exigibile la doua luni de la aceasta data, prin transmiterea primului raport privind indeplinirea conditiilor stabilite pentru ajutoarele de stat din zonele libere si zonele defavorizate, care beneficiaza de perioade de tranzitie, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Art. 3 : (2) Ajutorul de stat care nu este supus obligatiei de notificare poate fi acordat numai cu respectarea
conditiilor prevazute de reglementarile in vigoare. (3) Acordarea de masuri de ajutor de stat impune autoritatilor publice elaborarea unor scheme de ajutor de stat sau ajutoare de stat individuale, care trebuie sa prevada cel putin urmatoarele elemente: obiectivul, modalitatea acordarii ajutorului de stat, precum si cuantumul fondurilor alocate in acest scop din bugetul autoritatii publice centrale sau locale, in conformitate cu legislatia in domeniu. ART. 6 Schemele de ajutor de minimis se transmit spre informare Consiliului Concurentei, in termen de 15 zile de la data adoptarii. HG nr. 44/2004 : Norme metodologice: 220. (1) Facilitatile prevazute la art. 286 alin. (1)-(4) din Codul fiscal pot fi acordate prin hotarari ale consiliilor locale adoptate in cursul anului pe baza criteriilor si procedurilor stabilite de catre acestea. (2) La acordarea scutirilor sau reducerilor, dupa caz, prevazute la art. 286 alin. (1)-(3) din Codul fiscal, numai in cazul persoanelor fizice, autoritatile deliberative pot avea in vedere facilitatile fiscale acordate persoanelor fizice prin reglementari neprevazute in titlul IX din Codul fiscal. 221. Abrogat. -------------- Pct. 221 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 a fost modificat de pct. 38 al sectiunii H a art. I din HOTARAREA nr. 84 din 3 februarie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 147 din 18 februarie 2005. Pct. 221 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost abrogat de pct. 72 al lit. H a art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006. 221^1. (1) În vederea respectării legislaţiei comunitare în domeniul ajutorului de stat, consiliile locale vor elabora scheme de ajutor de stat cu obiectiv dezvoltarea regională, destinate finanţării realizării de investiţii. (2) Schemele de ajutor de stat vor avea în vedere criteriile şi condiţiile prevăzute în Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 din 24 octombrie 2006 de aplicare a articolelor 87 şi 88 din Tratatul ajutoarelor naţionale pentru investiţiile cu finalitate regională şi în Liniile directoare ale Comisiei Europene privind ajutorul regional pentru perioada 2007-2013. Pentru schemele de ajutor de stat ce urmează a fi elaborate vor fi parcurse procedurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. -------------- Pct. 221^1 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost introdus de pct. 73 al lit. H a art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006.
4
Pct. 221^1 din Normele metodologice de aplicare a art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost modificat de pct. 15 al lit. H a art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.579 din 19 decembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 894 din 28 decembrie 2007 Legea nr. 571/2003 Art. 286 alin. (6): Începând cu anul fiscal 2008, consiliul local poate acorda scutiri de la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, datorată de către persoanele juridice în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională şi în condiţiile îndeplinirii dispoziţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. ART. 125 Înlesniri la plata obligaţiilor fiscale (1) La cererea temeinic justificată a contribuabililor, organul fiscal competent poate acorda pentru obligaţiile fiscale restante, atât înaintea începerii executării silite, cât şi în timpul efectuării acesteia, înlesniri la plată, în condiţiile legii. (2) La cererea temeinic justificată a debitorilor, persoane fizice sau juridice, creditorii bugetari locali, prin autorităţile administraţiei publice locale care administrează aceste bugete, pot acorda, pentru obligaţiile bugetare restante pe care le administrează, următoarele înlesniri la plată: a) eşalonări la plata impozitelor, taxelor, chiriilor, redevenţelor, contribuţiilor şi a altor obligaţii la bugetul local; b) amânări la plata impozitelor, taxelor, chiriilor, contribuţiilor şi a altor obligaţii la bugetul local; c) eşalonări la plata majorărilor de întârziere de orice fel, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pe perioada de eşalonare; d) amânări şi/sau scutiri ori amânări şi/sau reduceri de majorări de întârziere, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pe perioada de amânare; e) scutiri sau reduceri de impozite şi taxe locale, în condiţiile legii.