ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR PRIMĂRIA TIMIŞOARA DR.ING. GHEORGHE CIUHANDU DIRECŢIA EDILITARĂ BIROUL INFR. TRANSPORT NR.SC2005 – 10706 DIN 13.06.2005
REFERAT privind aprobarea valorii Devizului General pentru lucrarea
„Modernizare str. Cassian Munteanu” Primăria Municipiului Timişoara are în program execuţia lucrărilor de „Modernizare str. Cassian Munteanu”.
Strada Cassian Munteanu este situată în zona de vest a oraşului în cartierul Ronaţ şi face legătura între Calea Bogdăneştilor şi strada Nekrasov. Această stradă, cu un număr de 38 immobile, este pietruită cu o pietruire foarte degradată având degradări specifice drumurilor pietruite (gropi, denivelări, burduşiri), din această cauză circulaţia se desfăşoară anevoios în perioadele umede ale anului.
Strada Cassian Munteanu este pietruită, cu parte carosabilă de 5,80 m. Este concepută ca stradă cu două benzi de circulaţie în aşa fel încât cu o investiţie minimă să se obţină o eficienţă maximă , astfel încât circulaţia pe această stradă să se desfăşoare în condiţii corespunzătoare de siguranţă şi confort.
Se solicită proiectarea unei străzi colectoare de categoria a III-a clasa de importanţă C cu următoarele elemente geometrice : parte carosabilă 6,0 m şi trotuare de 1,20 … 1,40 m.
Viteza de circulaţie este cea corespunzătoare clasei de importanţă precum şi a categoriei străzii conform reglementărilor în vigoare, păstrând pe cât posibil traseul şi viteza existentă.
Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă cât şi de pe zona verde şi de pe trotuare sunt preluate de gurile de scurgere de pe partea carosabilă, iar de acolo sunt dirijate spre galeriile de colectare şi evacuare a apelor pluviale şi menajere.
În profil transversal strada se realizează cu profilul transversal sub formă de acoperiş cu două pante transversale, de 2,5%.
Structura rutieră s-a prevăzut în următoarea soluţie: - strat de uzură de 4,0 cm din BA 16 - strat de legătură de 6,0 cm din BAD 25 - strat de bază 15,0 cm din piatră spartă - strat de fundaţie 25,0 cm din balast - strat izolaţie 7,0 cm din nisip. Străzile laterale sunt într-o stare bună nefiind necesară amenajarea lor. Trotuarele existente în stare bună se păstrează, iar cele degradate precum şi zonele unde nu există trotuar s-au prevăzut a se executa cu structura: - strat de fundaţie 10,0 cm balast
- strat de uzură 10,0 cm beton B300 Scurgerea apelor de suprafaţă de pe zona străzii se realizează prin gurile de scurgere de la marginea părţii carosabile şi prin rigole care se formează între carosabil şi bordura ridicată. Pentru uşurarea evacuării apelor la marginea părţii carosabile s-a prevăzut a se executa dale din beton cu panta transversală mai mare decât a părţii carosabile. Partea carosabilă s-a proiectat cu o pantă transversală de 2,5%. Trotuarele s-au proiectat cu o pantă a părţii carosabile de 1,5% spre zona verde care este între trotuar şi partea carosabilă. Pentru evacuarea apelor de pe partea carosabilă s-au prevăzut dale din beton de 20 x 10 m la marginea părţii carosabile şi guri de scurgere. Studiul de Fezabilitate „Modernizare strada Cassian Munteanu” a fost aprobat de Consiliul Local prin HCL nr.179 din 21.12.2005. În conformitate cu Devizul General aprobat a rezultat pentru proiectarea şi execuţia lucrării o valoare de 4.226.513 mii lei. În urma licitaţiei de atribuire a contractului de execuţie, valoarea minimă ofertată a fost de 5.818.132 mii lei, valoare mai mare decât cea aprobată motiv pentru care nu a avut loc adjudecarea lucrării.
Având în vedere depăşirea valorii aprobate , prezentăm în anexă Devizul General cu noile valori obţinute în urma licitaţiei.
DIRECTOR D. EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC, IOAN ZUBAŞCU ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU TRP, ŞEF SERVICIU JURIDIC, IOAN GANCIOV MIRELA LASUSCHEVICI ŞEF BIROU IT, ÎNTOCMIT, VASILE OLAR SZABO GEORGETA