keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 259/28.06.2005 privind inchirierea terenurilor aflate in folosinta persoanelor juridice

28.06.2005

Hotararea Consiliului Local 259/28.06.2005
privind inchirierea terenurilor aflate in folosinta persoanelor juridice


Consiliul Local al Municipiului Timisoara


Având în vedere Referatul nr. SC2005-10583/14.06.2005 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avind in vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 783/19.05.2004 -privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile,impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora,precum si pentru amenzile care se indexeaza/ajusteaza/actualizeaza anual pe baza ratei inflatiei,aplicabile in anul fiscal 2005;
Avind in vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 14/20.07.2004 privind închirierea terenurilor aflate în folosinţa persoanelor juridice;
În conformitate cu prevederile art. 38, lit. (d) şi (f) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publica locala, modificată;
În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba prelungirea pe o perioadă de un an a inchirierii terenurilor aflate in folosinta persoanelor juridice, inchiriere aprobata prin Hotărârea Consiliului Local nr.14/20.07.2004 .
Terenurile se vor inchiria intocmindu-se o fisa de calcul, tariful fiind cel stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 783/19.05.2004 indexabil anual cu rata inflatiei.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Edilitare;
- Directiei Patrimoniu;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Serviciului Audit Public Intern ;
- Mass media locale.


Presedinte de sedinta
CORADO TOADER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: REFERAT_PT.CLMT_TAXA_INCHIRIERE_TEREN_PJ.pdf

PRIMARIA MUNICIPIULUI DE ACORD TIMISOARA PRIMAR DIRECTIA PATRIMONIU DR. ING. GHE. CIUHANU BIROU LICITATII SC2005-10583/14.06.2005 R E F E R AT privind inchirierea terenurilor aflate in folosinta persoanelor juridice

Persoanele juridice care au in folosinta terenuri proprietatea Statului Roman au achitat pina la finele anului 2003 , pe baza declaratiilor pe proprie raspundere o taxa de folosinta teren conf.L69/1993 si OG. 36/2002. Conform prevederilor L571/2003 privind Codul Fiscal incepind cu data de 01.01.2004,taxa de folosinta care a constituit venit la bugetul local NU a mai fost perceputa de la aproximativ 500 persoane juridice.

Tinind cont de faptul ca persoanele juridice si-au declarat terenurile in folosinta pina la 31.01.2004, si ca veniturile bugetului local au fost diminuate, prin HCLMT nr.14/20.07.2004 s-a stabilit inchirierea acestor ternuri pe 1 an prin intocmirea unei Fise de Calcul astfel: - an 2004-(20.07~31.12.2004)

- an 2005-(01.01-20.07.2005) In baza declaratiilor si a evidentelor primite de la Directia Economica au fost intocmite aproximativ 455 fise de calcul, stabilindu-se un debit pe anul 2004 ( 6 luni) in suma de 1.501.351.015 lei din care s-a incasat suma de 1.200.801.272 lei.(1.200.357.155 lei-debit;294.614 lei-majorari; si 149.503 lei-penalitati) Pentru anul 2005 (7 luni) debitul a fost calculat in suma de 1.485.494.166 lei din care pina la 31.05.2005 a fost achitata suma de 419.921.207 lei-(scadenta fiind 31.05.2005.) Avind in vedere faptul ca de la emiterea hotaririi de Consiliu Local ne-am confruntat cu nenumarate probleme legate de situatia juridica a terenurilor, (lipsa titlurilor cu care sunt detinute,respectiv extrase CF) cu probleme privind transferul proprietatilor, precum si cu faptul ca noii proprietari ai imobilelor nu si-au declarat tranzactiile,va rugam a analiza situatia creata si a stabili modalitatea de inchiriere sau concesionare a acestor terenuri pe baza de contract ,astfel incit sa putem urmari si incasa in conditii bine stabilite veniturile la bugetul local. Avind in vedere cele expuse mai sus PROPUNEM: 1.Aprobarea prelungirii pe o perioada de un an a inchirierii terenurilor aflate in folosinta persoanelor juridice, inchiriere stabilita prin HCLMT NR.14/20.07.2004.Terenurile vor fi inchiriate pe baza de FISA DE CALCUL, tariful fiind cel stabilit prin HG 783/19.05.2004 indexabil anual cu rata inflatiei. VICEPRIMAR DIRECTOR ING. ADRIAN ORZA EC. NICUSOR C. MIUT DIRECTOR ECONOMIC SEF BIROU EC. ADRIAN BODO EC. CRISTINA SCUTARIU AVIZAT PENTRU LEGALITATE REFERENT DE SPECIALITATE SERVICIUL JURIDIC CONTENCIOS SING. VERONICA TRIF

REFERENT DE SPECIALITATE SING. VERONICA TRIF

SEF BIROU REFERENT DE SPECIALITATE EC. CRISTINA SCUTARIU SING. VERONICA TRIF