keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 258/29.06.2010 privind aprobarea Studiului de Prefezabilitate pentru realizarea obiectivului de investiţii "Ridicarea liniei CF pe estacada în Municipiul Timişoara"

29.06.2010

Hotararea Consiliului Local 258/29.06.2010
privind aprobarea Studiului de Prefezabilitate pentru realizarea obiectivului de investiţii "Ridicarea liniei CF pe estacada în Municipiul Timişoara"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2010- 14544/17.06.2010 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa nr. RE2010-002322/29.04.2010 a Regiei Autonome de Transport Timişoara, prin care au transmis Studiul de Prefezabilitate "Ridicarea linie CF pe estacada în Municipiul Timişoara" nr. 210/2009 realizat de către SC Longhersin SRL;
Având în vedere avizul Comisiei Tehnico - Economice nr. 102/11.05.2010;
În conformitate cu art. 36 alin.2 lit.( b) şi alin. 4 lit.(d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Studiul de Prefezabilitate "Ridicarea liniei CF pe estacada în Municipiul Timişoara" nr. 210/2009 potrivit Proiectului nr. 210/2009 întocmit de SC Longhersin SRL, având indicatorii tehnico-economici prevăzuţi în Anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2:Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Drumuri şi Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Regia Autonomă de Transport Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Regiei Autonome de Transport Timişoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DRUMURI ŞI TRANSPORTURI SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE BIROUL SIGURANŢA CIRCULAŢIEI NR.

APROBAT

Primar, Dr. Ing. Gheorghe

Ciuhandu

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERAT

privind aprobarea Studiului de Prefezabilitate pentru realizarea obiectivului de investiţii "Ridicarea liniei CF pe estacada în Municipiul Timişoara"

Prin HCL nr. 484/2007 Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat Studiul "Vision Timişoara 2030 - suport la dezvoltarea unui concept durabil pentru infrastructura oraşului Timişoara", elaborat de Primăria Municipiului Timişoara în colaborare cu Institutul "Politehnica" Timişoara şi Institutul Fraunhofer IPA Stuttgart. În acest studiu se prevedea, pe lângă alte obiective, realizarea unei centuri feroviare care să descarce traficul de marfă de tranzit din Municipiul Timişoara şi ulterior ridicarea pe estacadă a liniei CF între staţiile de cale ferată Timişoara Est şi Timişoara Nord.

Obiectivele studiului "Vision Timişoara 2030 - suport la dezvoltarea unui concept durabil pentru infrastructura oraşului Timişoara" sunt realizarea sistemului integrat de circulaţie şi transport în Municipiul Timişoara şi aria peri-urbană, respectiv zonele viitoarei aglomerări urbane dezvoltate în jurul Timişoarei, în vederea creării condiţiilor politice, economice şi tehnice de dezvoltare urbană, care să permită materializarea ţintelor descrise în planului de dezvoltare strategică a municipiului Timişoara, respectiv legătura reţelei urbane cu reţeaua regională şi europeană, conexiunea locaţiilor importante la reţeaua de drumuri, aeroport, zone industriale, gări feroviare de marfă, stabilirea traseului autostrăzii, legătura autostrăzii cu inelele şi radialele principale din oraş

Municipiul Timişoara este cel mai important nod feroviar din judeţul Timiş şi din partea de vest a ţării, asigurând legătura cu importante oraşe ale ţării, dar si a României cu Serbia şi Ungaria. Calea ferată ce traversează municipiul, foarte aproape de zona centrală, constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia. Principala influenţă a reţelei feroviare asupra celei rutiere este aceea că traseul liniei de cale ferată prin oraş constituie un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a Municipiului Timişoara. În acelaşi timp există suprafeţe mari din zonele de interes major ale municipiului care sunt ocupate de dotări şi infrastructură care aparţine Căilor Ferate Române.

Proiectul va contribui la atingerea obiectivelor stabilite prin Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara, aplicând astfel politica de „Revitalizare a spaţiilor publice centrale ale municipiului Timişoara - nucleul polului de creştere”, programul de modernizare şi eficientizare a serviciului de transport public din oraşul Timişoara fiind unul din priorităţile strategiei în perioada 2009 –2013, privind „Consolidarea profilului Polului de Creştere Timişoara ca centru economic dinamic şi inovativ, competitiv la nivel european, într-un context multicultural şi de mediu echilibrat, pentru creşterea calităţii vieţii populaţiei” şi integrarea în Conceptul VISION Timişoara 2030.

Obiectivul general al proiectului îl constituie alinierea la standardele internaţionale în domeniu, care impun alegerea şi aplicarea unor soluţii tehnice optime care să permită atingerea următoarelor obiective specifice:

FP 53 – 01, Ver. 1

- asigurarea gabaritelor de liberă trecere în dreptul pasajelor denivelate existente (inclusiv pentru mijloacele de transport în comun existente şi de perspectivă);

- asigurarea unei trame stradale în lungul estacadei - la gabarite libere standard; - posibilitatea derulării pe estacadă a unui transport urban şi periurban (combinat cu centura CF)

de viteză sporită (70 ... 100 km/h) cu prevederea a două puncte de oprire intermediare între staţiile CF Timişoara Est şi Timişoara Nord;

- utilizarea terenului ocupat în prezent de rambleul CF pentru amenajarea unor străzi însoţitoare cu parcări;

- îmbunătăţirea siguranţei în circulaţie; - îmbunătăţirea generală a traficului public urban; - îmbunătăţirea parametrilor de mediu afectaţi de transportul public (zgomot, vibraţii); - diminuarea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii;

- decongestionarea traficului general pe zona centru - nord şi est - vest a municipiului Timişoara.

Realizarea proiectului va contribuii în mod direct (împreună cu centura CF) la creşterea confortului locuitorilor, prin efectuarea unor prestaţii de înalt nivel calitativ, atât în ceea ce priveşte buna deservire, cât şi la siguranţa circulaţiei.

Dacă situaţia existentă nu se va modifica semnificativ şi nu se vor lua măsuri majore cu valabilitate pe termen lung, efectele negative se vor cumula în timp datorită creşterii traficului auto, ducând la micşorarea vitezei de circulaţie, la formarea cozilor de aşteptare şi în final blocarea circulaţiei între partea de nord şi de sud a Municipiului Timişoara.

În acest context, în urma procedurii legale, a fost atribuită elaborarea Studiului de prefezabilitate către firma S.C. Longhersin S.R.L., în baza contractului de prestări servicii nr. 48/21.08.2009 .

Având în vedere cele prezentate propunem aprobarea Studiului de Prefezabilitate "Ridicarea liniei CF pe estacada în Municipiul Timişoara" nr. 210/2009 realizat de către SC Longhersin SRL.

DIRECTOR CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU, ŞEF BIROU, ADRIAN COLOJOARĂ ADRIAN GHINEA

CONSILIER, AVIZAT JURIDIC, JR. NASTASIA MIRCEA

FP 53 – 01, Ver. 1

Atasament: Anexa.pdf

ANEXĂ La Hotărârea nr…………/………

Indicatorii tehnico-economici ai investiţiei

Denumirea obiectivului de investiţii: "Ridicarea linie CF pe estacada în Municipiul Timişoara". Amplasament: Municipiul Timişoara Beneficiar: Municipiul Timişoara Valoarea totală a investiţiei: Valoarea totală (inclusiv TVA) - 2.413.515.719 lei respectiv 589.683.530 euro, considerând cursul BNR din data de 12.03.2009, respectiv 1 € = 4,0929 lei din care construcţii montaj (C+M) 2.144.451.856 lei.

DIRECŢIA DRUMURI ŞI TRANSPORTURI DIRECTOR,

ING. CULIŢĂ CHIŞ