DEFINIREA SPATIULUI RURAL - ANEXA H.C.L. TERITORIU ADMINISTRATIV PANA LA LIMITA CENTURII bre = ar rea Are EA inima A FE otto gi a vrea SR Ea
ANEXA nr. 1 la Hotărârea nr.......din .........................
1. În zonele situate în teritoriul administrativ conform Planului de Amenajare a Teritoriului Municipiului Timişoara, până la limita traseului aprobat al şoselei de centură conform H.C.L. nr. 156/2004, (conform planşei anexă) sunt permise următoarele tipuri de activităţi: a) producţie agricolă vegetală şi/sau zootehnică, silvică de pescuit şi acvacultură; b) procesarea industrială a produselor agricole, silvice, piscicole şi de acvacultură, precum şi activităţi meşteşugăreşti şi de mică industrie; c) servicii de turism şi de agrement rural.
Excepţie face teritoriul situat în extravilan, proprietate a Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului Timişoara, care poate fi utilizat numai pentru activităţi economice de producţie agricolă vegetală şi/sau zootehnică, silvică, de pescuit şi acvacultură.
2. În zonele situate în teritoriul administrativ aprobat conform Planului de Amenajare a Teritoriului Municipiului Timişoara, în exteriorul traseului aprobat al şoselei de centură conform H.C.L. nr. 156/2004, (conform planşei anexă) sunt permise următoarele tipuri de activităţi:
a) producţie agricolă vegetală şi /sau zootehnică, silvică, de pescuit şi acvacultură; b) serviciul de turism şi agrement rural. Toate aceste activităţi sunt permise cu condiţia elaborării unor documentaţii de urbanism, Plan Urbanistic Zonal sau Plan Urbanistic de Detaliu, după caz, pentru situaţiile în care este necesară eliberarea unei autorizaţii de construire pentru realizarea obiectivelor, în conformitate cu Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată.
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA AVIZAT: SERVICIUL ADMINISTRARE FOND FUNCIAR PRIMAR, Nr. _______________________ GHEORGHE CIUHANDU
R E F E R A T
privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural aparţinând municipiului Timişoara.
Consiliul Judeţean Timiş prin Adresa nr. 9119/27.09.2004, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara sub numărul SC2004 – 017207/30.09.2004, a solicitat acordarea sprijinului necesar, prin eliberarea certificatelor de atestare a spaţiului rural, celor care solicită aceasta în vederea iniţierii de proiecte şi facilitarea întocmirii documentaţiilor pentru finanţare prin programul SAPARD. Este cunoscut faptul că Planul Naţional de Dezvoltare cuprinde şi un document de programare care vizează întreg spaţiul rural şi asigură implementarea acquis-ului comunitar în perioada de pre-aderare la Uniunea Europeană, program care se concretizează prin Planul Naţional pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală. Prevederile Planului Naţional pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală sunt puse în aplicare prin Programul SAPARD. Acronimul SAPARD vine din expresia „Special pre- accession Programme for agriculture and Rural Development” (în limba română „Programul special de Pre-Aderare pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală”). SAPARD este un instrument financiar nerambursabil conceput de către Comisia Europeană pentru a sprijini ţările candidate la integrarea în U.E. Prin Programul SAPARD se acordă ajutor nerambursabil (între 2500 şi 1 milion de EURO) pentru investiţii privind : - Îmbunătăţirea prelucrării şi marketingului produselor agricole şi piscicole (măsura vizează proiecte de investiţii pentru următoarele produse agricole şi piscicole: lapte şi produse lactate; carne, produse din carne şi ouă; legume , fructe şi cartofi; vin; peşte; cereale; seminţe oleaginoase; zahăr; plante textile);
- Investiţii în exploataţii agricole (măsura vizează proiecte de investiţii pentru următoarele sectoare şi submăsuri: Ferme de producţie vegetală: culturi de câmp, horticultură - din care floricultură 1,5 %, viticultură, pomicultură, sere; Ferme pentru creşterea animalelor şi păsărilor: ferme de vaci de lapte/bivoliţe, creşterea şi îngrăşarea de taurine, ferme de oi/capre, îngrăşătorii de berbecuţi, ferme de porci, ferme de păsări, alte ferme vegetale şi de creştere a animalelor şi păsărilor; - Dezvoltarea şi diversificarea activităţilor economice care să genereze activităţi multiple şi venituri alternative (măsura vizează proiecte de investiţii pentru următoarele sectoare şi submăsuri: servicii agricole, turism rural, alte tipuri de activităţi turistice, activităţi meşteşugăreşti, acvacultura, alte activităţi: sericicultură, apicultură, cultivarea şi procesarea ciupercilor, procesarea fructelor de pădure şi de arbuşti fructiferi, şi a plantelor medicinale şi aromatice, melci şi broaşte.
Măsurile în curs de acreditare vizează : - îmbunătăţirea structurilor în vederea realizării controlului de calitate, veterinar şi fitosanitar, pentru calitatea produselor alimentare şi pentru protecţia consumatorilor (constituirea grupurilor de producători); - metode agricole de producţie proiectate să protejeze mediul şi să menţină peisajul rural (conservarea solului şi protecţia împotriva eroziunii; conservarea biodiversităţii prin practici agricole tradiţionale; agricultura ecologică); - silvicultura (împăduriri, pepiniere, investiţii pentru îmbunătăţirea prelucrării lemnului şi marketingului produselor forestiere, drumuri forestiere, gospodărirea pădurilor).
Măsurile din programul SAPARD au ca scop principal facilitarea implementării acquis-ului comunitar, remedierea unor deficienţe ce caracterizează agricultura în România, înainte de aderarea la U.E., prin îmbunătăţirea performanţelor producţiei agro- alimentare, crearea unor produse competitive, creşterea eficienţei în domeniul agricol, etc. Proiectele întocmite de potenţialii beneficiari ai Programului SAPARD trebuie să se localizeze în spaţiul rural sau în spaţiul urban din România. Pentru definirea şi caracterizarea noţiunii de spaţiu rural, Ministrul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Ministrul Administraţiei a emis Ordinul privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural nr. 143/610/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 382 din 6 mai 2005. Prin spaţiul rural sunt definite zonele aparţinând comunelor, precum si zonele periurbane ale oraşelor sau municipiilor, în care se desfăşoară activităţi încadrate în următoarele domenii economice: a) producţie agricolă vegetală şi/sau zootehnică, silvică de pescuit şi acvacultură; b) procesarea industrială a produselor agricole, silvice, piscicole şi de acvacultură, precum şi activităţi meşteşugăreşti, artizanale şi de mică industrie; c) servicii de turism şi de agrement rural Ţinând cont de prevederile din P.U.G., din P.A.T. şi din Scenariul de dezvoltare a aglomerării urbane Timişoara, respectiv de punctul de vedere al Direcţiei Urbanism formulat prin răspunsul cu nr. SC2005 – 6949/09.05.2005, propunem ca zonele care intră sub incidenţa Ordinului nr. 143/610/2005 privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural să fie cele prevăzute în ANEXA nr. 1 Pentru zonele menţionate în Anexa nr. 1 a hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara, solicitanţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute în Ordinul nr. 143/610/2005, li se va emite Adeverinţa conform Anexei la ordinul amintit. Totodată propunem ca activitatea de primire a cererilor pentru emiterea Adeverinţelor de spaţiu rural şi elaborare a adeverinţelor să cadă în sarcina Serviciul Administrare Fond Funciar.
SECRETAR VIZAT SERVICIUL JURIDIC,
IOAN COJOCARI MIRELA LASUSCHEVICI DIRECTOR, ŞEF SERVICIU DIRECŢIA URBANISM SERVICIUL PLANIFICARE URBANĂ
RADU RADOSLAV LAURA MĂRCULESCU ŞEF SERVICIU CONSILIER,
EDITH SAS DUMITRESCU GHEORGHE