keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 230/23.04.2013 privind alocarea de la bugetul local al Municipiului Timişoara a sumelor necesare pentru organizarea "ZILELOR ENERGIEI 2013"

23.04.2013

Hotararea Consiliului Local 230/23.04.2013
privind alocarea de la bugetul local al Municipiului Timişoara a sumelor necesare pentru organizarea "ZILELOR ENERGIEI 2013"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2013-10501/12.04.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi problemele minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile art.2 din Hotărârea Consiliului Local nr.228/29.06.2010 privind aprobarea "Strategiei locale privind schimbările climatice şi a Planului strategic de acţiuni privind combaterea, atenuarea şi adaptarea la efectele schimbărilor climatice în municipiul Timişoara" şi responsabilităţile municipiului Timişoara în calitate de membru al Convenţiei Primarilor privind organizarea de zile ale energiei;
Având în vedere participarea Municipiului Timişoara la Proiectul "An inclusive peer-to-peer approach to involve EU CONURBations and wide urban areas in participating to the CovenANT of Mayors" - acronim CONURBANT - cod IEE/10/380/SI2 58 9427, finanţat prin Programul Intelligent Energy Europe;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. b), alin. (4) litera a) şi alin. (6) litera a) pct.9 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă organizarea de către Municipiul Timişoara a evenimentului "ZILELE ENERGIEI TIMIŞOARA 2013", în perioada 22-28 Iunie 2013.

Art. 2:Se aprobă alocarea sumei de 30.000 lei de la bugetul local al Municipiului Timişoara, Capitolul 74.02 "Protecţia mediului" în vederea acoperirii cheltuielilor pentru organizarea "Zilelor Energiei 2013".

Art. 3: Se aprobă alocarea sumei de 1.596 Euro din bugetul Proiectului "An inclusive peer-to-peer approach to involve EU CONURBations and wide urban areas in participating to the CovenANT of Mayors" - acronim CONURBANT - cod IEE/10/380/SI2 58 9427, pentru organizarea activităţilor aferente Zilei Energiei, corespunzătoare proiectului, conform prevederilor bugetului şi contractului de finanţare al proiectului.

Art. 4: Justificarea şi decontarea cheltuielilor ocazionate de organizarea evenimentului se vor realiza numai pe bază de acte doveditoare, conform legii.

Art. 5: Se aprobă înregistrarea evenimentului organizat de Municipiul Timişoara pe webpage-ul European Union Sustainable Energy Week, Energy Days in Europe, http://eusew.eu/energy-days-europe, în vederea mediatizării şi promovării acestuia.

Art. 6: Se aprobă împuternicirea domnului Nicolae Robu în calitate de Primar al Municipiului Timişoara în vederea semnării contractelor de sponsorizare încheiate cu persoane fizice şi juridice interesate pentru sprijinirea acestui eveniment.

Art. 7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 8:Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control;
- Biroului Audit;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_privind_organizarea_ZILELOR_ENERGIEI_TIMISOARA_2013.pdf

FO53-01, Ver.1

ROMÂNIA SE APROBĂ,

JUDEŢUL TIMIŞ P R I M A R,

MUNICIPIUL TIMIŞOARA

DIRECŢIA DE MEDIU NICOLAE ROBU

SC2013- /___.04.2013.

R E F E R A T

În cursul anului 2010, Primăria Municipiului Timişoara a elaborat Strategia Locală privind

schimbările climatice în municipiul Timişoara şi Planul strategic de acţiuni privind combaterea,

atenuarea şi adaptarea la efectele schimbărilor climatice în municipiul Timişoara, acest document

fiind supus aprobării Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi aprobat prin Hotărârea

Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 228/29.06.2010.

Potrivit prevederilor art. 2 din H.C.L. nr. 228/29.06.2010 s-a aprobat şi aderarea Municipiului

Timişoara la Pactul Primarilor (The Covenant of Mayors). Odată cu aprobarea aderării,

Municipiului Timişoara îi revin angajamente concrete, printre care şi organizarea de „Zile ale

Energiei”, în colaborare cu Comisia Europeană şi cu alte părţi interesate, permiţând cetăţenilor să

beneficieze direct de oportunităţile şi avantajele oferite de o utilizare mai inteligentă a energiei şi

informarea în mod regulat a mass-mediei locale cu privire la evoluţiile planului de acţiune”.

De asemenea, Municipiul Timişoara este partener al Proiectului „An inclusive peer-to-peer

approach to involve EU CONURBations and wide urban areas in participating to the CovenANT of

Mayors” – acronim CONURBANT – cod IEE/10/380/SI2 58 9427, finanţat prin Programul

Intelligent Energy Europe. În cadrul acestuia se finanţează activităţi şi pentru organizarea Zilei

Energiei, pentru perioada de implementare a proiectului fiind alocată suma totală de 2.500 Euro

(pentru anii 2012 şi 2013). În cursul anului 2013 din bugetul proiectului a fost cheltuit, raportat şi

aprobat spre rambursare suma de 903,44 Euro. Astfel, pentru anul 2013, pentru organizarea

evenimentului este disponibilă suma de 1.596 Euro, cu TVA inclusă. Aceste eveniment presupune

organizarea de forumuri de energie, de discuţii, întâlniri şi activităţi specifice Zilei Energiei,

activităţi de informare şi conştientizare adresate locuitorilor, în care să fie incluse localităţile

Conurbaţiei Timişoara, suporterii proiectului şi părţile interesate. În ceea ce priveşte organizarea

activităţilor dedicate Zilelor Energiei pentru Proiectul CONURBANT, se va aloca şi suma de 1.596

Euro, din bugetul Proiectului.

Evenimentul Ziua Energiei 2013 urmează a se desfăşura în conformitate cu Ghidul de organizare a

Zilelor Energiei, aprobată de Comisia Europeană. Totodată evenimentul a fost circumscris

evenimentului european GREEN WEEK, aplicaţia Municipiului Timişoara fiind aprobată de DG

Environment a Comisiei Europene, în data de 04.04.2013, sub titlul „CLEAN AIR: Mine, Yours,

Ours – Timişoara 2013”, care va sigura o mai bună vizibilitate a activităţilor proiectului şi a

demersurilor pentru îmbunătăţirea calităţii mediului urban în municipiul Timişoara.

Pentru anul 2013, Săptămâna Europeană a Energiilor Sustenabile (European Sustainable Energy

Week) este aprobată a fi organizată în perioada 24-28 Iunie.

În acest sens, PROPUNEM:

1. În vederea asigurării unei largi participări a populaţiei, propunem organizarea

„ZILELOR ENERGIEI TIMIŞOARA 2013” în perioada 22-28.06.2013.

Sprijinul pentru organizarea acestui eveniment, trebuie să ia în considerare şi următoarele

raţiuni: oportunitatea integrării evenimentului într-o amplă campanie - organizată la nivel european,

diseminarea unor informaţii importante privind noile tehnologii aplicabile în domeniile relevante

schimbărilor climatice (energii regenerabile, eficienţă energetică, biocombustibili, biomasă, achiziţii

publice verzi, etc.), promovarea tehnologiilor sustenabile şi a bunelor practici în aceste domenii,

promovarea imaginii Municipiului Timişoara şi informarea cetăţenilor cu privire la problemele

legate de schimbările climatice şi eficienţă energetică.

De asemenea, se analizează posibilitatea organizării unor evenimente în spaţiul public al

municipiului Timişoara, în aer liber, având ca scop promovarea mobilităţii, circulaţiei pietonale,

FO53-01, Ver.1

dar şi a unor activităţi pentru promovarea modalităţii de transport velo. Se intenţionează în acest

sens realizarea unui parteneriat pentru inaugurarea unui nou punct de bike-sharing în municipiul

Timişoara.

De asemenea, realizarea unui material de informare şi diseminare a informaţiilor privind

eficienţa energetică, gestiunea deşeurilor şi comportamentul responsabil faţă de natură îl

considerăm necesar. Posibilităţile de realizare a materialelor atât în formă tipărită cât şi în format

electronic este recomandabilă, în scopul sensibilizării unor segmente cât mai mari ale populaţiei.

La acest eveniment vor fi invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale,

şi judeţene, autorităţile administraţiei centrale şi regionale pentru protecţia mediului, cadre

didactice din mediul universitar, specialişti din domeniul energiilor regenerabile, invitaţi din oraşele

înfrăţite cu municipiul Timişoara şi invitaţi din oraşele cu experienţă în domeniul eficienţei

energetice, asociaţii şi organizaţii non guvernamentale în domeniu, instituţii de specialitate şi

societăţi comerciale, reprezentanţi ai mass-media, alte persoane interesate.

Urmare a activităţilor care se vor desfăşura în unităţile de învăţământ, se va lansa şi un

concurs de postere pentru evenimentul ZILELE ENERGIEI TIMIŞOARA 2013 şi un concurs de

desene pe tematica energiilor regenerabile, sustenabilităţii în mediul urban şi a ecologiei. Susţinerea

acestor evenimente artistice urmează a se realiza din bugetul propus al evenimentului ZILELE

ENERGIEI TIMIŞOARA 2013, lucrările cele mai reprezentative urmând să fie panotate şi

prezentate într-o expoziţie în cadrul Săptămânii Europene a Energiilor Sustenabile - 24-28 Iunie

2013.

2. Aprobarea alocării sumei de 30.000 lei de la bugetul local, Capitolul 74.02. „Protecţia

mediului”, în vederea organizării acestui eveniment. Această sumă va asigura cheltuielile pentru

transmiterea de invitaţii, cheltuielile pentru organizarea evenimentului, cheltuieli pentru invitaţii din

străinătate şi din alte localităţi,materialele pentru activităţile de organizare a evenimentelor în aer

liber, a materialelor de promovare şi diseminare, etc.

Programul evenimentului va fi conceput şi realizat de către Direcţia de Mediu împreună cu

reprezentanţii celorlalte departamente, urmând a fi aprobate de către conducerea Primăriei

Municipiului Timişoara. Cheltuielile vor fi decontate, conform prevederilor legale.

În vederea reducerii costurilor pentru organizarea şi desfăşurarea evenimentului, se va

analiza şi oportunitatea cooptării unor instituţii/asociaţii/ONG-uri interesate, în calitate de co-

organizatori.

3. Aprobarea înregistrării evenimentului organizat de Municipiul Timişoara pe webpage-

ul European Union Sustainable Energy Week, Energy Days in Europe, http://eusew.eu/energy-

days-europe în vederea mediatizării şi promovării acestuia

4. Aprobarea încheierii unor contracte de sponsorizare între Municipiul Timişoara şi persoane

fizice şi juridice interesate pentru sprijinirea şi participarea la evenimentul „ZILELE ENERGIEI

TIMIŞOARA 2013” şi semnarea acestora de către Domnul Nicolae ROBU– Primarul Municipiului

Timişoara. VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU,

Dan DIACONU Adrian – Amedeo BERE - SEMEREDI

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ, ŞEF SERVICIU SPAŢII VERZI ŞI

LOCURI DE JOACĂ,

Smaranda HARACICU Diana – Mihaela NICA

CONSILIER, AVIZAT JURIDIC,

Iudit BERE - SEMEREDI

Red, Dact: BSI, Ex.2