keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 214/23.11.2012 privind instituirea Taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin Programul Operaţional Regional 2007-2013

23.11.2012

Hotararea Consiliului Local 214/23.11.2012
privind instituirea Taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin Programul Operaţional Regional 2007-2013


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2012 - 28231/23.11.2012- al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică , drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.14 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 63/30.10.2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă instituirea Taxei de reabilitare termică, pentru imobilele finanţate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa proritară 1, Domeniul major de intervenţie 1.2 - Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe.

Art. 2: Se aprobă eşalonarea sumelor avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru finanţarea cotelor-părţi indivize aferente părţilor comune ale imobilelor, pe o perioadă de maximum 5 ani.

Art. 3: Se aprobă mecanismul de recuperare a Taxei de reabilitare termică, ca plată anuală, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică, Direcţia Economică şi Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Compartimentului Control Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_hcl_214.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL REABILITARE TERMICĂ CLĂDIRI Nr. SC2012- /

REFERAT

privind instituirea taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Investiţiile în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe contribuie la reducerea costurilor cu încălzirea

populaţiei, ceea ce va ajuta la îmbunătăţirea puterii de cumpărare a categoriilor sociale defavorizate, acordându-se o atenţie deosebită grupurilor vulnerabile ale populaţiei cu venituri mici. Depunerea proiectelor finanţate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.2. „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”, începe la data de 03 decembrie 2012, termenul limită fiind 30 mai 2013. Finanţarea lucrărilor de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe se asigură după cum urmează:

a) - 60% din fondurile structurale şi de coeziune ale Uniunii Europene şi din alocaţii de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această

b) - 40% din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale precum şi din fondul de reparaţii al asociaţiilor de proprietari.

Autorităţile administraţiei publice locale pot asigura, în baza Hotărârii Consiliului Local, şi în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie, finanţarea cheltuielilor aferente executării lucrărilor de intervenţie corespunzătoare cotei de contribuţie ce revine proprietarilor/asociaţiei de proprietari. Recuperarea sumelor avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari, se realizează prin taxa de reabilitare termică, stabilită prin Hotărârea Consiliului Local, conform prevederilor art.14 din O.U.G. nr. 63/2012 pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe. Sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari, vor fi eşalonate şi recuperate în maximum 5 ani, iar achitarea lor se va face de către fiecare proprietar, prin plată voluntară, anual, la casieria Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara.

Taxa de reabilitare termică, se fundamentează în funcţie de sumele avansate de către autorităţile locale, pentru asigurarea cotei de contribuţie aferente proprietarilor, în raport cu cotele-părţi indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale. Taxa pentru reabilitare termică se urmăreşte şi se execută în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu art.14, alin (7) din O.U.G. nr. 63/2012 pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, iar monitorizarea debitelor va fi realizată de către cosilierii Compartimentului Reabilitare Termică Clădiri din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

VICEPRIMAR SORIN GRINDEANU

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA FISCALĂ SMARANDA HARACICU ADRIAN BODO

DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ ŞEF SERVICIU CHIŞ CULIŢĂ IOAN ZUBAŞCU

SERVICIUL JURIDIC CONSILIER ANA GEORGIU Red/Dac A.G. Ex.1