keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 214/08.05.2015 pentru completarea art.1 din Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 13/27.01.2009 - privind lucrările tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public

08.05.2015

Hotararea Consiliului Local 214/08.05.2015
pentru completarea art.1 din Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 13/27.01.2009 - privind lucrările tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC 2015 - 11538 / 04.05.2015 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii , prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 13/27.01.2009 - privind lucrările tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public;
Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2), art. 3 alin. (1) şi art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/12.07.2001 privind regimul juridic al contravenţiilor;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se completează art. 1 din Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 13/27.01.2009, cu o nouă literă, lit. i) după cum urmează:
"În cazul unor încălcări repetate la Normele privind lucrările tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public, de către executant, respectiv săvârşirea a 3 abateri, acestuia nu i se va elibera nici un Permis de Spargere pe raza municipiului Timişoara, până la îndeplinirea cumulativă a următoarelor obligaţii:
- predarea către Primăria Municipiului Timişoara, în conformitate cu prevederile legale, a amplasamentelor tuturor lucrărilor ce afectează domeniul public, aflate în derulare la data aplicării celei de-a treia sancţiuni, şi
- plata tuturor amenzilor stabilite prin cele 3 Procese Verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, emise de către Serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
În caz de nerefacere a domeniului public afectat, executantul va fi sancţionat cu : amendă contravenţională şi cu plata cheltuielilor pentru refacerea tramei stradale, conform devizului întocmit de către constructorul care a executat lucrările de refacere. Dovada achitării amenzilor stabilite prin Procesul Verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se va prezenta Serviciului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, care a aplicat sancţiunea.
Lucrările de refacere a drumului se vor realiza de către executantul cu care s-a încheiat contractul de întreţinere străzi şi/sau trotuare din sectorul afectat de execuţia lucrărilor tehnico-edilitare în cauză, iar contravaloarea lucrărilor se va recupera de la executantul în culpă ."

Art.2: Cu aducere spre îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA NICOLAE ROBU DIRECŢIA TEHNICĂ SERVICIUL DRUMURI, PODURI, UT. HIDROT. BIROUL DRUMURI ŞI PODURI NR SC 2015 – 11538 DIN 04.05.2015 R E F E R A T

Privind completarea art.1 din Anexa la HCL nr. 13/27.01.2009 privind lucrările tehnico- edilitare care se execută pe domeniul public

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 13/27.01.2009 privind lucrările tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public au fost reglementate normele care trebuie respectate la execuţia lucrărilor tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public.

În urma verificărilor efectuate de către inspectorii de specialitate din cadrul Direcţiei

Tehnice, privind respectarea normelor HCL 13/2009, au fost constatate numeroase încălcări ale acestora.

Astfel au fost amendate următoarele fapte: - Au fost executate lucrări fără obţinerea Permisului de Spargere; - Nu a fost respectată durata de execuţie a lucrărilor aprobată prin Permisul de

Spargere; - Nu a fost respectată modalitatea de execuţie impusă prin Permisul acordat; - Nu au fost îndepărtate molozul şi pământul rezultate din săpătură; - Refacerea sistemului rutier afectat nu a fost executată corespunzător, conducând la

tasări ale drumului; - Semnalizarea necorespunzătoare sau chiar nesemnalizarea punctelor de lucru; - Nu a fost respectat termenul de refacere a tramei stradale; Toate aceste fapte însă au repercursiuni asupra siguranţei şi confortului tuturor

participanţilor la trafic atât auto cât şi pietonal. Astfel nerespectarea duratei de execuţie a lucrărilor, a termenului de refacere, a modului

de refacere a lucrărilor perturbă derularea fluent a circulaţiei şi conduce la blocaje în trafic prin crearea de cozi imense de maşini, în contextual în care în municipiul Timişoara circulă un număr foarte mare de maşini.

Semnalizarea necorespunzătoare sau şi mai grav nesemnalizarea lucrărilor periclitează securitatea traficului pe sectorul de drum pe care se execută lucrarea tehnico-edilitară, putând provoca accidente şi/sau deteriorări ale autovehiculelor.

La toate cele de mai sus se adaugă şi faptul că pentru finalizarea lucrărilor în conformitate cu HCL nr. 13/2009 au fost numeroase cazuri în care a fost necesară chiar aplicarea a mai mult de o singură amendă, acordându-se chiar şi 7 amenzi pentru a obliga executantul să respecte prevederile legale.

Având în vedere cele menţionate, pentru a reduce numărul de abateri de la dispoziţiile

referitoare la execuţia lucrărilor tehnico-edilitare, ale căror efecte se răsfrâng în mod negativ asupra circulaţiei în oraş, în conformitate cu prevederile Ordonanţei nr. 2/12.07.2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, actualizată, articolele: 2, alin. (2), art. 3, alin. (1) şi art. 5, alin. (3), litera f):

Cod FO 53-01,ver.2

PROPUNEM:

În cazul unor încălcări repetate la Normele privind lucrările tehnico-edilitare care se

execută pe domeniul public, de către executant, respectiv săvârşirea a 3 abateri, acestuia nu i se va elibera nici un Permis de Spargere pe raza municipiului Timişoara, până la îndeplinirea cumulativă a următoarelor obligaţii:

- predarea către Primăria Municipiului Timişoara, în conformitate cu prevederile legale, a amplasamentelor tuturor lucrărilor ce afectează domeniul public, aflate în derulare la data aplicării celei de-a treia sancţiuni, şi

- plata tuturor amenzilor stabilite prin cele 3 Procese Verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, emise de către Serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Totodată propunem ca, în caz de nerefacere a domeniului public afectat, executantul să fie sancţionat cu : amendă contravenţională şi plata cheltuielilor pentru refacerea tramei stradale, conform devizului întocmit de către constructorul care a executat lucrările de refacere. Dovada achitării amenzilor stabilite prin Procesul Verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se va prezenta Serviciului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, care a aplicat sancţiunea.

Lucrările de refacere a drumului se vor realiza de către executantul cu care s-a încheiat contractul de întreţinere străzi şi/sau trotuare din sectorul afectat de execuţia lucrărilor tehnico- edilitare în cauză, iar contravaloarea lucrărilor se va recupera de la executantul în culpă

VICEPRIMAR, SECRETAR, DAN DIACONU IOAN COJOCARI

DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ, ŞEF SERVICIU DPUH, CHIŞ CULIŢĂ IOAN GANCIOV

ŞEF BIROU DP, Consilier, Consilier, Consilier, Consilier, VASILE OLAR SZABO Georgeta FOTA Nicuşor PÎRVA Florin TRION Ionel AVIZAT JURIDIC Red. SG Cod FO 53-01,ver.2