keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 202/24.04.2012 privind alocarea de la bugetul local al Municipiului Timişoara a sumelor necesare pentru organizarea "ZILELOR ENERGIEI 2012"

24.04.2012

Hotararea Consiliului Local 202/24.04.2012
privind alocarea de la bugetul local al Municipiului Timişoara a sumelor necesare pentru organizarea "ZILELOR ENERGIEI 2012"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2012-8788/04.04.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile art.2 din Hotărârea Consiliului Local nr.228/29.06.2010 privind aprobarea "Strategiei Locale privind schimbările climatice şi a Planului strategic de acţiuni privind combaterea, atenuarea şi adaptarea la efectele schimbărilor climatice în municipiul Timişoara";
Având în vedere participarea Municipiului Timişoara la Proiectul "An inclusive peer-to-peer approach to involve EU CONURBations and wide urban areas in participating to the CovenANT of Mayors" - acronim CONURBANT - cod IEE/10/380/SI2 58 9427, finanţat prin Programul Intelligent Energy Europe;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. b), alin. (4) litera a) şi alin. (6) litera a) pct.9 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă organizarea de către Municipiul Timişoara a evenimentului "ZILELOR ENERGIEI 2012", în perioada 18-20 Iunie 2012.

Art. 2: Se aprobă alocarea sumei de 25.000 lei de la bugetul local al Municipiului Timişoara, Capitolul 74.02 "Protecţia mediului" în vederea acoperirii cheltuielilor pentru organizarea "Zilelor Energiei 2012" prevăzute în Anexă, care constituie parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se aprobă alocarea sumei de 1.250 Euro din bugetul Proiectului "An inclusive peer-to-peer approach to involve EU CONURBations and wide urban areas in participating to the CovenANT of Mayors" - acronim CONURBANT - cod IEE/10/380/SI2 58 9427, pentru organizarea activităţilor aferente Zilei Energiei, corespunzătoare proiectului.

Art. 4: Justificarea şi decontarea cheltuielilor ocazionate de organizarea evenimentului se vor realiza numai pe bază de acte doveditoare, conform legii.

Art. 5: Se aprobă înregistrarea evenimentului organizat de Municipiul Timişoara pe webpage-ul European Union Sustainable Energy Week 18-22 Iunie 2011, Energy Days in Europe, http://eusew.eu/energy-days-europe, în vederea mediatizării şi promovării acestuia.

Art. 6: Se aprobă împuternicirea domnului Gheorghe CIUHANDU în calitate de Primar al Municipiului Timişoara în vederea semnării contractelor de sponsorizare încheiate cu persoane fizice şi juridice interesate pentru sprijinirea acestui eveniment.

Art. 7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 8: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa.pdf

FP53-02, Ver.1

ANEXĂ

la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara

nr.___ din data de ___.04.2012.

Informaţii generale:

Număr participanţi: aproximativ 150 invitaţi, în cele două zile a evenimentului:

- din municipiul Timişoara – 80 persoane;

- din judeţul Timiş – Conurbaţia Timişoara şi localităţi ale Judeţului Timiş – 40 participanţi;

- din ţară – 15 persoane şi din străinătate – 15 persoane;

Cheltuieli preconizate: Transport:

Transport avion pentru reprezentanţii Municipalităţilor înfrăţite cu Municipiul Timişoara: Karlsruhe ,

Moulhouse, Graz şi a Municipiilor Vicenza, Padova şi Companiei „SOGESCA” – Italia – câte 2

persoane din fiecare instituţie invitată – 12 persoane;

Protocol/Cazare:

1 noapte cazare x 6 persoane, 2 nopţi cazare x 10 persoane, 3 nopţi cazare x 12 persoane;

1 zi asigurare masă (1 prânz şi 1 cină) – 8 persoane;

2 zile asigurare masă (2 prânzuri şi 2 cine) – 12 persoane;

3 zile asigurare masă (3 prânzuri şi 3 cine) – 14 persoane;

Evenimentul „Ziua Energiei”:

120 invitaţii şi program, 120 mini agendă, 120 pixuri inscripţionate, 120 ecusoane

Tipărituri – 300 bucăţi;

Realizarea unor materiale pentru conştientizare cetăţeni cu privire la eficienţa energetică în sectorul

privat, material pentru educaţie ecologică în unităţile de învăţământ, în format electronic;

Cheltuieli interpretare (RO/EN)

Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie)

1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 110 persoane;

Flip-chart şi consumabile;

Afişe, bannere şi afişe tip banner Roll-up;

Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;

Evenimentul „Ziua Energiei” – Proiectul CONURBANT:

50 invitaţii şi program, mini-agendă, 50 pixuri inscripţionate, 50 ecusoane

Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie);

Tipărituri: 300 bucăţi;

Cheltuieli interpretare (RO/EN)

Organizarea unui eveniment work-shop/forum şi a unei vizite de lucru la o plantaţie de salcie

energetică/altă activitate – open day tour în cazul în care vremea va fi nefavorabilă.

1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 50 persoane;

Afişe, bannere şi banner Roll-up;

Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;

Diverse: alte cheltuieli neprevăzute (produse/servicii etc.)

Total cheltuieli estimate pentru Ziua Energiei 2012: 25.000 lei, inclusiv TVA.

Total cheltuieli pentru evenimentul în cadrul proiectului CONURBANT – 6.600 lei, inclusiv TVA

FP53-02, Ver.1

FP53-02, Ver.1

ANEXĂ

la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara

nr.___ din data de ___.04.2012.

Informaţii generale:

Număr participanţi: aproximativ 150 invitaţi, în cele două zile a evenimentului:

- din municipiul Timişoara – 80 persoane;

- din judeţul Timiş – Conurbaţia Timişoara şi localităţi ale Judeţului Timiş – 40 participanţi;

- din ţară – 15 persoane şi din străinătate – 15 persoane;

Cheltuieli preconizate: Transport:

Transport avion pentru reprezentanţii Municipalităţilor înfrăţite cu Municipiul Timişoara: Karlsruhe ,

Moulhouse, Graz şi a Municipiilor Vicenza, Padova şi Companiei „SOGESCA” – Italia – câte 2

persoane din fiecare instituţie invitată – 12 persoane;

Protocol/Cazare:

1 noapte cazare x 6 persoane, 2 nopţi cazare x 10 persoane, 3 nopţi cazare x 12 persoane;

1 zi asigurare masă (1 prânz şi 1 cină) – 8 persoane;

2 zile asigurare masă (2 prânzuri şi 2 cine) – 12 persoane;

3 zile asigurare masă (3 prânzuri şi 3 cine) – 14 persoane;

Evenimentul „Ziua Energiei”:

120 invitaţii şi program, 120 mini agendă, 120 pixuri inscripţionate, 120 ecusoane

Tipărituri – 300 bucăţi;

Realizarea unor materiale pentru conştientizare cetăţeni cu privire la eficienţa energetică în sectorul

privat, material pentru educaţie ecologică în unităţile de învăţământ, în format electronic;

Cheltuieli interpretare (RO/EN)

Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie)

1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 110 persoane;

Flip-chart şi consumabile;

Afişe, bannere şi afişe tip banner Roll-up;

Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;

Evenimentul „Ziua Energiei” – Proiectul CONURBANT:

50 invitaţii şi program, mini-agendă, 50 pixuri inscripţionate, 50 ecusoane

Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie);

Tipărituri: 300 bucăţi;

Cheltuieli interpretare (RO/EN)

Organizarea unui eveniment work-shop/forum şi a unei vizite de lucru la o plantaţie de salcie

energetică/altă activitate – open day tour în cazul în care vremea va fi nefavorabilă.

1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 50 persoane;

Afişe, bannere şi banner Roll-up;

Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;

Diverse: alte cheltuieli neprevăzute (produse/servicii etc.)

Total cheltuieli estimate pentru Ziua Energiei 2012: 25.000 lei, inclusiv TVA.

Total cheltuieli pentru evenimentul în cadrul proiectului CONURBANT – 6.600 lei, inclusiv TVA

DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU, ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU URBAN,

VASILE CIUPA ADRIAN BERE – SEMEREDI

CONSILIER,

IUDIT BERE – SEMEREDI

Red, Dact: BSI, Ex.4

Atasament: Referat_privind_alocarea_sumelor_necesare_pentru_organizarea_ZILEI_ENERGIEI_2012.pdf

FP53-01, Ver.1 1

ROMÂNIA SE APROBĂ,

JUDEŢUL TIMIŞ P R I M A R,

MUNICIPIUL TIMIŞOARA

DIRECŢIA DE MEDIU Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU

SERVICIUL AVIZE MEDIU URBAN

SC2012- 8788/04.04.2012.

R E F E R A T

În cursul anului 2010, Primăria Municipiului Timişoara a elaborat Strategia Locală privind

schimbările climatice în municipiul Timişoara şi Planul strategic de acţiuni privind combaterea,

atenuarea şi adaptarea la efectele schimbărilor climatice în municipiul Timişoara, acest document

fiind supus aprobării Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi aprobat prin Hotărârea

Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 228/29.06.2010.

Potrivit prevederilor art. 2 din H.C.L. nr. 228/29.06.2010 s-a aprobat şi aderarea Municipiului

Timişoara la Convenţia Primarilor (Covenant of Mayors). Odată cu aprobarea aderării,

Municipiului Timişoara îi revin angajamente concrete, printre care şi organizarea de „Zile ale

Energiei”, în colaborare cu Comisia Europeană şi cu alte părţi interesate, permiţând cetăţenilor să

beneficieze direct de oportunităţile şi avantajele oferite de o utilizare mai inteligentă a energiei şi

informarea în mod regulat a mass-mediei locale cu privire la evoluţiile planului de acţiune”.

De asemenea, Municipiul Timişoara este partener al Proiectului „An inclusive peer-to-peer

approach to involve EU CONURBations and wide urban areas in participating to the CovenANT

of Mayors” – acronim CONURBANT – cod IEE/10/380/SI2 58 9427, finanţat prin Programul

Intelligent Energy Europe. În cadrul acestuia se finanţează activităţi şi pentru organizarea Zilei

Energiei, pe parcursul proiectului, fiind alocată suma totală de 2.500 Euro (pentru anii 2012 şi

2013). Aceste evenimente vor include forumuri, întâlniri şi activităţi specifice Zilei Energiei, în

care să fie incluse localităţile Conurbaţiei Timişoara, suporterii proiectului şi părţile interesate. În

ceea ce priveşte organizarea activităţilor dedicate Zilelor Energiei pentru Proiectul

CONURBANT, propunem alocarea sumei de 1.250 EUR, din bugetul Proiectului.

Evenimentul Ziua Energiei 2012 urmează a se desfăşura în conformitate cu Ghidul de organizare a

Zilelor Energiei, aprobată de Comisia Europeană.

În acest sens, PROPUNEM:

1. Organizarea „ZILEI ENERGIEI 2012” în municipiul Timişoara în perioada 18-

20.06.2012. Sprijinul pentru organizarea acestui eveniment, trebuie să ia în considerare şi următoarele

raţiuni: oportunitatea integrării evenimentului într-o amplă campanie - organizată la nivel

european, diseminarea unor informaţii importante privind noile tehnologii aplicabile în domeniile

relevante schimbărilor climatice (energii regenerabile, biocombustibili, biomasă, achiziţii publice

verzi), etc.), promovarea tehnologiilor sustenabile şi a bunelor practici în aceste domenii,

promovarea imaginii Municipiului Timişoara şi informarea cetăţenilor cu privire la problemele

legate de schimbările climatice. Integrarea în cadrul Programului evenimentului a unor activităţi

care presupune participarea largă a publicului şi educarea/responsabilizarea cetăţenilor cu privire

la necesitatea implementării uor măsuri de eficienţă energetică constituie deziderate declarate ale

al evenimentului.

Evenimentul se doreşte a fi organizat pe mai multe secţiuni, care să includă prezentări,

discuţii libere, work-shop-uri, mici expoziţii de publicaţii de specialitate, expoziţii de produse,

echipamente, activităţi educaţionale, publicaţii, vizite de lucru la amplasamente pe care s-au

implementat proiecte de eficienţă energetică şi investiţii în surse de energie regenerabilă, etc.

La acest eveniment vor fi invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale

şi judeţene, autorităţile administraţiei centrale şi regionale pentru protecţia mediului, cadre

didactice din mediul universitar, specialişti din domeniul energiilor regenerabile, invitaţi din

oraşele înfrăţite cu municipiul Timişoara (Karlsruhe, Moulhouse, Graz şi Szeged) şi a Municipiilor

FP53-01, Ver.1 2

Padova, Vicenza şi a Companiei SOGESCA – Italia, reprezentaţi de câte 2 persoane), asociaţii şi

organizaţii non guvernamentale în domeniu, instituţii de specialitate şi societăţi comerciale,

reprezentanţi ai mass-media, alte persoane interesate.

De asemenea propunem participarea reprezentanilor Asociaţiei Municipiilor din România

şi Asociaţiei Oraşe Energie din România a căror membru este Municipiul Timişoara – structuri

suport pentru Convenţia Primarilor, înregistraţi la CoMo (Covenant of Mayors Office).

La eveniment, participarea companiilor locale care furnizează serviciile publice –

alimentare apă – canalizare, salubrizare, transport public local, termoficare, iluminat public dar şi a

reprezentanţilor asociaţiilor profesionale a arhitecţilor este importantă, măsurile din Planul de

Acţiune pentru energii durabile fiind dezvoltate pe cele 8 sectoare relevante ale PAED: energie,

transport, instituţional, rezidenţial, apă, deşeuri, spaţii verzi/agricultură şi industrial.

De asemenea, propunem participarea la evenimentul Ziua Energiei 2012 a reprezentanţilor

Municipalităţilor din Padova şi Vicenza precum şi reprezentanţi ai Societăţii SOGESCA din Italia,

care au generat politici locale privind eficienţa energetică şi RES, dar şi proiecte municipale

privind energiile regenerabile. Aceşti invitaţi urmează a face prezentări de proiecte şi bune

practici în domeniile EE şi RES. Cheltuielile privind participarea acestor invitaţi propunem a fi

suportate din bugetul local al Municipiului Timişoara.

2. Aprobarea alocării sumei de 25.000 lei de la bugetul local, Capitolul 74.02. „Protecţia

mediului”, în vederea organizării acestui eveniment. Această sumă va asigura cheltuielile pentru

organizarea de evenimente, respectiv pentru transmiterea de invitaţii, cheltuielile de cazare pentru

participanţii din ţară şi străinătate, serviciile de catering, masă, servicii de traducere, tipărituri,

afişe, portofolii, bannere, Roll-up, ecusoane inscripţionate, asigurare cheltuieli pentru chirie

locaţie, plată facilităţi ecran şi videoproiector, asistenţă tehnică, costuri transport local, CD pentru

eveniment cu materialele prezentate în cadrul evenimentului, alte cheltuieli corespunzătoare

acestui tip de evenimente , inclusiv cheltuieli neprevăzute. Cheltuielile vor fi decontate, conform

prevederilor legale. Numărul de participanţi estimaţi: 100 persoane.

În vederea reducerii costurilor pentru organizarea şi desfăşurarea evenimentului, se va

analiza şi oportunitatea cooptării unor instituţii/asociaţii/ONG-uri interesate, în calitate de co-

organizatori.

3. Alocarea sumei de 1.250 Euro pentru organizarea activităţilor dedicate Zilelor Energiei

2012 în cadrul Proiectului CONURBANT, din bugetul aprobat al proiectului.

4. Aprobarea înregistrării evenimentului organizat de Municipiul Timişoara pe webpage-ul

European Union Sustainable Energy Week 18-22 Iunie 2012, Energy Days in Europe,

http://eusew.eu/energy-days-europe în vederea mediatizării şi promovării acestuia.

5. Aprobarea încheierii unor contracte de sponsorizare între Municipiul Timişoara şi persoane

fizice şi juridice interesate pentru sprijinirea şi participarea la evenimentul „ZILELE ENERGIEI

2012” şi semnarea acestora de către Domnul Gheorghe – CIUHANDU – Primarul Municipiului

Timişoara.

VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU,

ADRIAN ORZA VASILE CIUPA

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ, ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU URBAN,

SMARANDA HARACICU ADRIAN BERE – SEMEREDI

ÎNTOCMIT, AVIZAT,

CONSILIER, SERVICIUL JURIDIC,

IUDIT BERE – SEMEREDI MIRELA LASUSCHEVICI

FP53-01, Ver.1 3

Red: BSA, Dact: BSI, Ex.3