FP53-02, Ver.1
ANEXĂ
la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara
nr.___ din data de ___.04.2012.
Informaţii generale:
Număr participanţi: aproximativ 150 invitaţi, în cele două zile a evenimentului:
- din municipiul Timişoara – 80 persoane;
- din judeţul Timiş – Conurbaţia Timişoara şi localităţi ale Judeţului Timiş – 40 participanţi;
- din ţară – 15 persoane şi din străinătate – 15 persoane;
Cheltuieli preconizate: Transport:
Transport avion pentru reprezentanţii Municipalităţilor înfrăţite cu Municipiul Timişoara: Karlsruhe ,
Moulhouse, Graz şi a Municipiilor Vicenza, Padova şi Companiei „SOGESCA” – Italia – câte 2
persoane din fiecare instituţie invitată – 12 persoane;
Protocol/Cazare:
1 noapte cazare x 6 persoane, 2 nopţi cazare x 10 persoane, 3 nopţi cazare x 12 persoane;
1 zi asigurare masă (1 prânz şi 1 cină) – 8 persoane;
2 zile asigurare masă (2 prânzuri şi 2 cine) – 12 persoane;
3 zile asigurare masă (3 prânzuri şi 3 cine) – 14 persoane;
Evenimentul „Ziua Energiei”:
120 invitaţii şi program, 120 mini agendă, 120 pixuri inscripţionate, 120 ecusoane
Tipărituri – 300 bucăţi;
Realizarea unor materiale pentru conştientizare cetăţeni cu privire la eficienţa energetică în sectorul
privat, material pentru educaţie ecologică în unităţile de învăţământ, în format electronic;
Cheltuieli interpretare (RO/EN)
Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie)
1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 110 persoane;
Flip-chart şi consumabile;
Afişe, bannere şi afişe tip banner Roll-up;
Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;
Evenimentul „Ziua Energiei” – Proiectul CONURBANT:
50 invitaţii şi program, mini-agendă, 50 pixuri inscripţionate, 50 ecusoane
Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie);
Tipărituri: 300 bucăţi;
Cheltuieli interpretare (RO/EN)
Organizarea unui eveniment work-shop/forum şi a unei vizite de lucru la o plantaţie de salcie
energetică/altă activitate – open day tour în cazul în care vremea va fi nefavorabilă.
1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 50 persoane;
Afişe, bannere şi banner Roll-up;
Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;
Diverse: alte cheltuieli neprevăzute (produse/servicii etc.)
Total cheltuieli estimate pentru Ziua Energiei 2012: 25.000 lei, inclusiv TVA.
Total cheltuieli pentru evenimentul în cadrul proiectului CONURBANT – 6.600 lei, inclusiv TVA
FP53-02, Ver.1
ANEXĂ
la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara
nr.___ din data de ___.04.2012.
Informaţii generale:
Număr participanţi: aproximativ 150 invitaţi, în cele două zile a evenimentului:
- din municipiul Timişoara – 80 persoane;
- din judeţul Timiş – Conurbaţia Timişoara şi localităţi ale Judeţului Timiş – 40 participanţi;
- din ţară – 15 persoane şi din străinătate – 15 persoane;
Cheltuieli preconizate: Transport:
Transport avion pentru reprezentanţii Municipalităţilor înfrăţite cu Municipiul Timişoara: Karlsruhe ,
Moulhouse, Graz şi a Municipiilor Vicenza, Padova şi Companiei „SOGESCA” – Italia – câte 2
persoane din fiecare instituţie invitată – 12 persoane;
Protocol/Cazare:
1 noapte cazare x 6 persoane, 2 nopţi cazare x 10 persoane, 3 nopţi cazare x 12 persoane;
1 zi asigurare masă (1 prânz şi 1 cină) – 8 persoane;
2 zile asigurare masă (2 prânzuri şi 2 cine) – 12 persoane;
3 zile asigurare masă (3 prânzuri şi 3 cine) – 14 persoane;
Evenimentul „Ziua Energiei”:
120 invitaţii şi program, 120 mini agendă, 120 pixuri inscripţionate, 120 ecusoane
Tipărituri – 300 bucăţi;
Realizarea unor materiale pentru conştientizare cetăţeni cu privire la eficienţa energetică în sectorul
privat, material pentru educaţie ecologică în unităţile de învăţământ, în format electronic;
Cheltuieli interpretare (RO/EN)
Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie)
1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 110 persoane;
Flip-chart şi consumabile;
Afişe, bannere şi afişe tip banner Roll-up;
Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;
Evenimentul „Ziua Energiei” – Proiectul CONURBANT:
50 invitaţii şi program, mini-agendă, 50 pixuri inscripţionate, 50 ecusoane
Închiriere sală eveniment, facilităţi, asistenţă tehnică (videoproiector, ecran proiecţie);
Tipărituri: 300 bucăţi;
Cheltuieli interpretare (RO/EN)
Organizarea unui eveniment work-shop/forum şi a unei vizite de lucru la o plantaţie de salcie
energetică/altă activitate – open day tour în cazul în care vremea va fi nefavorabilă.
1 masă oficială în ziua evenimentului – servicii catering inclusiv coffee break x 50 persoane;
Afişe, bannere şi banner Roll-up;
Realizarea unui material video – şi CD-uri cu materialele evenimentului;
Diverse: alte cheltuieli neprevăzute (produse/servicii etc.)
Total cheltuieli estimate pentru Ziua Energiei 2012: 25.000 lei, inclusiv TVA.
Total cheltuieli pentru evenimentul în cadrul proiectului CONURBANT – 6.600 lei, inclusiv TVA
DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU, ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU URBAN,
VASILE CIUPA ADRIAN BERE – SEMEREDI
CONSILIER,
IUDIT BERE – SEMEREDI
Red, Dact: BSI, Ex.4
FP53-01, Ver.1 1
ROMÂNIA SE APROBĂ,
JUDEŢUL TIMIŞ P R I M A R,
MUNICIPIUL TIMIŞOARA
DIRECŢIA DE MEDIU Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU
SERVICIUL AVIZE MEDIU URBAN
SC2012- 8788/04.04.2012.
R E F E R A T
În cursul anului 2010, Primăria Municipiului Timişoara a elaborat Strategia Locală privind
schimbările climatice în municipiul Timişoara şi Planul strategic de acţiuni privind combaterea,
atenuarea şi adaptarea la efectele schimbărilor climatice în municipiul Timişoara, acest document
fiind supus aprobării Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi aprobat prin Hotărârea
Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 228/29.06.2010.
Potrivit prevederilor art. 2 din H.C.L. nr. 228/29.06.2010 s-a aprobat şi aderarea Municipiului
Timişoara la Convenţia Primarilor (Covenant of Mayors). Odată cu aprobarea aderării,
Municipiului Timişoara îi revin angajamente concrete, printre care şi organizarea de „Zile ale
Energiei”, în colaborare cu Comisia Europeană şi cu alte părţi interesate, permiţând cetăţenilor să
beneficieze direct de oportunităţile şi avantajele oferite de o utilizare mai inteligentă a energiei şi
informarea în mod regulat a mass-mediei locale cu privire la evoluţiile planului de acţiune”.
De asemenea, Municipiul Timişoara este partener al Proiectului „An inclusive peer-to-peer
approach to involve EU CONURBations and wide urban areas in participating to the CovenANT
of Mayors” – acronim CONURBANT – cod IEE/10/380/SI2 58 9427, finanţat prin Programul
Intelligent Energy Europe. În cadrul acestuia se finanţează activităţi şi pentru organizarea Zilei
Energiei, pe parcursul proiectului, fiind alocată suma totală de 2.500 Euro (pentru anii 2012 şi
2013). Aceste evenimente vor include forumuri, întâlniri şi activităţi specifice Zilei Energiei, în
care să fie incluse localităţile Conurbaţiei Timişoara, suporterii proiectului şi părţile interesate. În
ceea ce priveşte organizarea activităţilor dedicate Zilelor Energiei pentru Proiectul
CONURBANT, propunem alocarea sumei de 1.250 EUR, din bugetul Proiectului.
Evenimentul Ziua Energiei 2012 urmează a se desfăşura în conformitate cu Ghidul de organizare a
Zilelor Energiei, aprobată de Comisia Europeană.
În acest sens, PROPUNEM:
1. Organizarea „ZILEI ENERGIEI 2012” în municipiul Timişoara în perioada 18-
20.06.2012. Sprijinul pentru organizarea acestui eveniment, trebuie să ia în considerare şi următoarele
raţiuni: oportunitatea integrării evenimentului într-o amplă campanie - organizată la nivel
european, diseminarea unor informaţii importante privind noile tehnologii aplicabile în domeniile
relevante schimbărilor climatice (energii regenerabile, biocombustibili, biomasă, achiziţii publice
verzi), etc.), promovarea tehnologiilor sustenabile şi a bunelor practici în aceste domenii,
promovarea imaginii Municipiului Timişoara şi informarea cetăţenilor cu privire la problemele
legate de schimbările climatice. Integrarea în cadrul Programului evenimentului a unor activităţi
care presupune participarea largă a publicului şi educarea/responsabilizarea cetăţenilor cu privire
la necesitatea implementării uor măsuri de eficienţă energetică constituie deziderate declarate ale
al evenimentului.
Evenimentul se doreşte a fi organizat pe mai multe secţiuni, care să includă prezentări,
discuţii libere, work-shop-uri, mici expoziţii de publicaţii de specialitate, expoziţii de produse,
echipamente, activităţi educaţionale, publicaţii, vizite de lucru la amplasamente pe care s-au
implementat proiecte de eficienţă energetică şi investiţii în surse de energie regenerabilă, etc.
La acest eveniment vor fi invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale
şi judeţene, autorităţile administraţiei centrale şi regionale pentru protecţia mediului, cadre
didactice din mediul universitar, specialişti din domeniul energiilor regenerabile, invitaţi din
oraşele înfrăţite cu municipiul Timişoara (Karlsruhe, Moulhouse, Graz şi Szeged) şi a Municipiilor
FP53-01, Ver.1 2
Padova, Vicenza şi a Companiei SOGESCA – Italia, reprezentaţi de câte 2 persoane), asociaţii şi
organizaţii non guvernamentale în domeniu, instituţii de specialitate şi societăţi comerciale,
reprezentanţi ai mass-media, alte persoane interesate.
De asemenea propunem participarea reprezentanilor Asociaţiei Municipiilor din România
şi Asociaţiei Oraşe Energie din România a căror membru este Municipiul Timişoara – structuri
suport pentru Convenţia Primarilor, înregistraţi la CoMo (Covenant of Mayors Office).
La eveniment, participarea companiilor locale care furnizează serviciile publice –
alimentare apă – canalizare, salubrizare, transport public local, termoficare, iluminat public dar şi a
reprezentanţilor asociaţiilor profesionale a arhitecţilor este importantă, măsurile din Planul de
Acţiune pentru energii durabile fiind dezvoltate pe cele 8 sectoare relevante ale PAED: energie,
transport, instituţional, rezidenţial, apă, deşeuri, spaţii verzi/agricultură şi industrial.
De asemenea, propunem participarea la evenimentul Ziua Energiei 2012 a reprezentanţilor
Municipalităţilor din Padova şi Vicenza precum şi reprezentanţi ai Societăţii SOGESCA din Italia,
care au generat politici locale privind eficienţa energetică şi RES, dar şi proiecte municipale
privind energiile regenerabile. Aceşti invitaţi urmează a face prezentări de proiecte şi bune
practici în domeniile EE şi RES. Cheltuielile privind participarea acestor invitaţi propunem a fi
suportate din bugetul local al Municipiului Timişoara.
2. Aprobarea alocării sumei de 25.000 lei de la bugetul local, Capitolul 74.02. „Protecţia
mediului”, în vederea organizării acestui eveniment. Această sumă va asigura cheltuielile pentru
organizarea de evenimente, respectiv pentru transmiterea de invitaţii, cheltuielile de cazare pentru
participanţii din ţară şi străinătate, serviciile de catering, masă, servicii de traducere, tipărituri,
afişe, portofolii, bannere, Roll-up, ecusoane inscripţionate, asigurare cheltuieli pentru chirie
locaţie, plată facilităţi ecran şi videoproiector, asistenţă tehnică, costuri transport local, CD pentru
eveniment cu materialele prezentate în cadrul evenimentului, alte cheltuieli corespunzătoare
acestui tip de evenimente , inclusiv cheltuieli neprevăzute. Cheltuielile vor fi decontate, conform
prevederilor legale. Numărul de participanţi estimaţi: 100 persoane.
În vederea reducerii costurilor pentru organizarea şi desfăşurarea evenimentului, se va
analiza şi oportunitatea cooptării unor instituţii/asociaţii/ONG-uri interesate, în calitate de co-
organizatori.
3. Alocarea sumei de 1.250 Euro pentru organizarea activităţilor dedicate Zilelor Energiei
2012 în cadrul Proiectului CONURBANT, din bugetul aprobat al proiectului.
4. Aprobarea înregistrării evenimentului organizat de Municipiul Timişoara pe webpage-ul
European Union Sustainable Energy Week 18-22 Iunie 2012, Energy Days in Europe,
http://eusew.eu/energy-days-europe în vederea mediatizării şi promovării acestuia.
5. Aprobarea încheierii unor contracte de sponsorizare între Municipiul Timişoara şi persoane
fizice şi juridice interesate pentru sprijinirea şi participarea la evenimentul „ZILELE ENERGIEI
2012” şi semnarea acestora de către Domnul Gheorghe – CIUHANDU – Primarul Municipiului
Timişoara.
VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU,
ADRIAN ORZA VASILE CIUPA
DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ, ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU URBAN,
SMARANDA HARACICU ADRIAN BERE – SEMEREDI
ÎNTOCMIT, AVIZAT,
CONSILIER, SERVICIUL JURIDIC,
IUDIT BERE – SEMEREDI MIRELA LASUSCHEVICI
FP53-01, Ver.1 3
Red: BSA, Dact: BSI, Ex.3