keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 1/27.01.2004 pentru modificarea si completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 144/2003 privind nivelul impozitelor si taxelor locale pentru anul 2004

27.01.2004

Hotararea Consiliului Local 1/27.01.2004
pentru modificarea si completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 144/2003 privind nivelul impozitelor si taxelor locale pentru anul 2004


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Referatul nr.SC2004-973/19.01.2004 al Primarului Municipiului Timisoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, lucrări publice şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat , servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, turism, sport şi culte, Comisiei pentru sănătate, muncă şi protecţie socială, ecologie şi protecţia mediului din cadrul Consiliului Local ;
În conformitate cu prevederile art. 267, art. 268, art.271 alin.2 şi alin.5, art. 296 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 144/2003 - privind nivelul impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2004;
Avand in vedere prevederile art. 38 alin. 2 lit. (d) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală ;
In temeiul art. 46 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală;



HOTARASTE

Art. 1: Se modifică si se completează Hotărârea Consiliului Local nr. 144/2003 si Anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 144/2003, astfel :
- Hotărârea Consiliului Local nr.144/2003 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2004 se completează cu art. 10(1) care va avea următorul cuprins :
"Art.10(1) :Orice persoană care utilizează :
a) un afisaj, panou sau structură de afisaj situat in locul in care persoana işi desfaşoară o activitate economică, datorează bugetului local o taxa de 200.000 lei/mp. sau fracţiune de mp.
b) un panou, afisaj sau structură de afisaj pentru reclamă si publicitate datorează bugetului local o taxa de 150.000 lei/mp. sau fracţiune de mp;
Persoanele care datorează taxa stabilită prin prezentul art. sunt obligate să depună declaraţie anuală pâna la data de 31 ianuarie 2004 la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale. Taxele stabilite la lit. a) şi b) se achită trimestrial in patru rate egale până la datele de 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie si 15 noiembrie.
- Cap. VI din Anexa nr. 1 la HCL nr. 144/2003 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2004 referitoare la taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă si publicitate se revocă."
- Hotărârea Consiliului Local nr. 144/2003 se completeaza cu art. 10(2) care va avea următorul cuprins :
"Art.10(2) Taxele prevazute la art. 283 alin. 1-3 din Codul fiscal se achita trimestrial in patru rate egale pana la datele de 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie, 15 noiembrie. "
Cap. V din Anexa nr. 1 la HCL nr. 144/2003 referitor la taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizaţiilor se modifică dupa cum urmează :

"1. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism este egală cu suma stabilită in tabelul următor :

a) pana la 150 mp. inclusiv 35.000 lei
b) intre 151 mp. si 250 mp. inclusiv 47.000 lei
c) intre 251 mp. si 500 mp. inclusiv 60.000 lei
d) intre 501 mp. si 750 mp. inclusiv 72.000 lei
e) intre 751 mp. si 1000 mp. inclusiv 85.000 lei
f) peste 1.000 mp. 85.000 lei + 130 pentru fiecare mp. care depaseste 1.000 mp.

2. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau escavări necesară studiilor geotehnice, ridicărilor topografice, exploatărilor de carieră, balastierelor, sondelor de gaze si petrol, precum si altor exploatări este de 50.000 lei /mp.
3. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru choişcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi in spaţiile publice, precum si pentru amplasarea corpurilor si a panourilor de afişaj, a firmelor si reclamelor este 50.000 lei/mp.
4. Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri si branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze termice, energie electrică, telefonie si televiziune prin cablu este de 75.000 lei pentru fiecare racord.
5. Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism si amenajarea teritoriului, de către primari, este in sumă de 100.000 lei.
6. Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală si adresă este de 60.000 lei.
7. Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii pentru desfăşurarea unei activităţi economice este de 500.000 lei.
8. Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare este de 120.000 lei.
9. Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri este de 200.000 lei.
10. Taxa pentru eliberarea certificatelor de producător este de 500.000 lei. "

Art. 2 :Cu aducerea la indeplinire se incredinteaza Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3 :Prezenta hotărâre se comunica:
-Prefecturii Judetului Timis;
-Primarului Municipiului Timişoara
-Directiei Economice;
-Directiei Patrimoniu;
-Directiei Urbanism;
-Directiei Edilitare;
-Serviciului Juridic;
-Serviciul Audit Public Intern;
-Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
PAUL SANDU COSTIN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI