keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 19/28.01.2014 privind aprobarea reactualizării Devizului General aferent tuturor contractelor din cadrul proiectului "Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană"

28.01.2014

Hotararea Consiliului Local 19/28.01.2014
privind aprobarea reactualizării Devizului General aferent tuturor contractelor din cadrul proiectului "Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 -1557/23.10.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 127/26.02.2013, prin care s-a aprobat Devizul General actualizat după semnarea tuturor contractelor din cadrul proiectului "Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană";
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2, lit. b) şi alin. 4, lit. d) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. 2 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Devizul General reactualizat aferent tuturor contractelor din cadrul proiectului "Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană", conform Anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Unitatea de Management a Proiectului din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara constituită prin Dispoziţia nr. 1431/28.07.2010 a Primarului Municipiului Timişoara, modificată prin Dispoziţia nr. 169/02.02.2011, Dispoziţia nr.626/03.03.2011, Dispoziţia nr. 1178/11.10.2012, Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei Instituţii Scolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Compartimentului Control;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- S.C. Compania Locală de Termoficare Colterm S.A.
- Direcţiei Generale AM POS Mediu;
- Unităţii de Management a Proiectului din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
CIPRIAN JICHICI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

FO 53-01, Ver. 2

ROMÂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA NICOLAE ROBU PRIMĂRIA NR. SC2014 –………………………

REFERAT pentru aprobarea reactualizării Devizului General aferent tuturor contractelor din cadrul

proiectului "Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru

creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană" Prin contractul de finanţare semnat cu Ministerul Mediului şi Pădurilor nr. 102831/22.11.2010, se asigura finanţarea proiectului Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din Municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană, prin POS Mediu conform alocării financiare pentru perioada 2007-2013.

Proiectul în ansamblul sau conţine un număr de 3 contracte de servicii, 4 contracte de lucrări la care se adaugă şi alte costuri pentru plata taxe/avize/acorduri/autorizaţii, inclusiv unele lucrări neprevăzute iniţial. Cele 4 contracte de lucrări au fost tip FIDIC Galben. Ultimul Deviz General a fost aprobat de Beneficiar prin HCL nr. 127/26.02.2013, după semnarea tuturor contractelor din cadrul proiectului.

Având în vedere că pe parcursul derulării contractelor, datorită faptului că ofertanţii nu au avut un plafon maxim pe fiecare capitol de deviz general, ci s-au raportat la valoarea estimată pe total contract, la unele capitole de cheltuieli s-au făcut economii iar la altele sunt necesare majorări ale sumelor alocate, se impun unele realocări între capitolele şi subcapitolele de cheltuieli.

Se justifică actualizarea Devizului General conform prevederilor legale în vigoare pentru a se putea finaliza decontările pentru toate contractele atribuite în cadrul proiectului şi în plus se va impune şi întocmirea unui act adiţional la contractul de finanţare semnat cu MMP prin care se va modifica Anexa 1.5 la contractul de finanţare (Valoarea eligibila a proiectului conform POS Mediu împărţită pe categorii de cheltuieli eligibile conform SMIS). Acest demers este condiţionat de revizuirea devizului general.

Realocările între capitolele de cheltuieli efectuate prin reactualizarea Devizului General, se realizează cu încadrarea în valoarea totala a Devizului General aprobat prin HCL nr. 127/26.02.2013. În cele ce urmează este expusă situaţia comparativă ca urmare a realocărilor valorilor la nivele de capitole şi subcapitole de cheltuieli între Devizul General aprobat prin HCL nr. 127/26.02.2013 şi Devizul General propus pentru reactualizare.

FO 53-01, Ver. 2

Nr. crt.

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor de cheltuieli

Valoare aprobată conf. HCL 127/26.02.2013 Valoare propusa pentru reactualizare LEI fără TVA TVA (LEI) LEI cu TVA LEI fără TVA TVA (LEI) LEI cu TVA

1 2 6 7 8

CAPITOLUL 1: Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului

1,1 Obţinerea terenului 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

1,2 Amenajarea terenului 6.187.745,50 1.485.058,92 7.672.804,42 4.545.916,15 1.091.019.88 5.636.936,03

1,3 Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea la starea iniţială

0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

TOTAL CAPITOL 1 6.187.745,50 1.485.058,92 7.672.804,42 4.545.916,15 1.091.019.88 5.636.936,03

CAPITOLUL 2: Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului

TOTAL CAPITOL 2 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

CAPITOLUL 3: Cheltuieli pentru proiectare şi asistentă tehnică

3,1 Studii de teren 419.864,00 100.767,36 520.631,36 643.893,00 154.534.32 798.427,32

3,2 Taxe pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii

142.650,00 34.236,00 176.886,00 142.650,00 34.236,00 176.886,00

3,3 Proiectare şi inginerie 14.034.303,89 3.368.232,93 17.402.536,82 13.810.274,89 3.314.465.97 17.124.740,86

FO 53-01, Ver. 2

Nr. crt.

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor de cheltuieli

Valoare aprobată conf. HCL 127/26.02.2013 Valoare propusa pentru reactualizare LEI fără TVA TVA (LEI) LEI cu TVA LEI fără TVA TVA (LEI) LEI cu TVA

1 2 6 7 8

3,4 Organizarea procedurilor de achiziţie

4.500,00 1.080,00 5.580,00 4.500,00 1.080,00 5.580,00

3,5 Consultantă 2.406.360,00 577.526,40 2.983.886,40 2.406.360,00 577.526,40 2.983.886,40

3,6 Asistentă tehnică/supervizare 4.140.260,00 993.662,40 5.133.922,40 4.140.260,00 993.662,40 5.133.922,40

TOTAL CAPITOL 3 21.147.937,89 5.075.505,09 26.223.442,98 21.147.937,89 5.075.505,09 26.223.442,98

CAPITOLUL 4: Cheltuieli pentru investiţia de bază

4,1 Construcţii şi instalaţii 19.912.637,48 4.779.033,00 24.691.670,48 27.523.955,87 6.605.749,41 34.129.705,28

4,2 Montaj utilaje tehnologice 34.742.657,56 8.338.237,81 43.080.895,37 31.521.820,75 7.565.236,98 39.087.057,73

4,3 Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care se montează

114.368.196,03 27.448.367,05 141.816.563,08 111.350.169,05 26.724.040,57 138.074.209,62

4,4 Utilaje fără montaj şi echipamente de transport

1.099.746,00 263.939,04 1.363.685,04 0,00 0,00 0,00

4,5 Dotări 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

4,6 Active necorporale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

TOTAL CAPITOL 4 170.123.237 40.829.577 210.952.814 170.395.946 40.895.027 211.290.973

FO 53-01, Ver. 2

Nr. crt .

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor de cheltuieli

Valoare aprobată conf. HCL 127/26.02.2013 Valoare propusa pentru reactualizare LEI fără TVA TVA (LEI) LEI cu TVA LEI fără TVA TVA (LEI) LEI cu TVA

1 2 6 7 8

CAPITOLUL 5: Alte cheltuieli

5,1 Organizare de şantier 1.106.102,10 265.464,50 1.371.566,60 1.106.102,10 265.464,50 1.371.566,60

5.1.1. Lucrări de construcţii 1.106.102,10 265.464,50 1.371.566,60 1.106.102,10 265.464,50 1.371.566,60

5.1.2. Cheltuieli conexe organizării şantierului

0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

5,2 Comisioane, cote, taxe, costul creditului 787.541,00 0,00 787.541,00 787.541,00 0,00 787.541,00

5,3 Cheltuieli diverse şi neprevăzute 4.495.469,00 1.078.912,56 5.574.381,56 5.864.590,19 1.407.501,65 7.272.091,84

TOTAL CAPITOL 5 6.389.112,10 1.344.377,06 7.733.489,16 7.758.233,29 1.672.966,15 9.431.199,44

CAPITOLUL 6: Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar

6,1 Pregătirea personalului de exploatare 245.753,20 58.980,77 304.733,97 392.094,40 94.102,66 486.197,06

6,2 Probe tehnologice şi teste 935.583,80 224.540,11 1.160.123,91 789.242,60 189.418,22 978.660,82

TOTAL CAPITOL 6 1.181.337,00 283.520,88 1.464.857,88 1.181.337,00 283.520,88 1.464.857,88

Auditul proiectului 27.480,00 6.595,20 34.075,20 27.480,00 6.595,20 34.075,20

TOTAL GENERAL 205.056.850 49.024.634 254.081.484 205.056.850 49.024.634 254.081.484

Din care C+M 61.949.143 14.867.794 76.816.937 64.697.795 15.527.471 80.225.266

TOTAL PROIECT 205.056.850 49.024.634 254.081.484 205.056.850 49.024.634 254.081.484

FO 53-01, Ver. 2

La Capitolul 1: Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului din valoarea alocată, respectiv 6.187.745,50 lei, s-a cheltuit suma de 4.545.915,50 şi s-a economisit suma de 1.641.830 lei.

Această sumă se redistribuie între Capitolele 4 şi 5 astfel: Capitolul 4: Cheltuieli pentru investiţia de bază, valoarea alocată, respectiv 170.123.237 lei se

suplimentează cu suma de 272.709 lei rezultând suma de 170.395.946 lei. Capitolul 5: Alte cheltuieli, valoarea alocată, respectiv 6.389.112 lei se suplimentează cu suma de

1.369.121 lei rezultând suma de 7.758.233 lei. Având în vedere cele expuse mai sus,

PROPUNEM: Să se aprobe de către Consiliul Local, 1. Devizul General reactualizat aferent tuturor contractelor din cadrul proiectului "Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană", conform Anexei 1 la proiectul de HCL.

2. Aducerea la îndeplinire a hotărârii de către Unitatea de Management a Proiectului din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara constituită prin Dispoziţia nr. 1431/28.07.2010 a Primarului Municipiului Timişoara, modificată prin Dispoziţia nr. 169/02.02.2011, Dispoziţia nr.626/03.03.2011, Dispoziţia nr. 1178/11.10.2012, Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA. VICEPRIMAR, SECRETAR, DAN DIACONU IOAN COJOCARI DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ, DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ, SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ ŞEF SERVICIU BUGET, ŞEF SERVICIU EMSUP, STELIANA STANCIU IOAN ZUBAŞCU AVIZAT JURIDIC CONSILIER, GHEORGHE GOLBAN Red. G.G. Ex.2