keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 192/12.05.2017 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara în calitate de Lider de Proiect pentru depunerea a două cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ

12.05.2017

Hotararea Consiliului Local 192/12.05.2017
privind aprobarea participării Municipiului Timişoara în calitate de Lider de Proiect pentru depunerea a două cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017- 11781/11.05.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020;
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020;
În conformitate cu Orientările privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020; şi Ghidul Solicitantului, Condiţii specifice de accesare a fondurilor "Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală" - oraşe/municipii cu populaţie de peste 20.000 locuitori AP 5/PI 9.vi/OS 5.1., REGIUNI MAI PUŢIN DEZVOLTATE;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. b) şi e), alin. (4) litera a) şi alin. (7) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara în calitate de Lider de proiect pentru depunerea celor două cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) "Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul oraşelor cu populaţie peste 20.000 de locuitori", în vederea elaborării Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ - Cod apel POCU/AP 5/PI 9.vi/OS 5.1., Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunităţii/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei şi a oricărei forme de discriminare/Prioritatea de investiţii 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunităţii /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate (roma şi non-roma) din oraşe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populaţie aparţinând minorităţii roma, prin implementarea de măsuri/operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.

Art. 2: Se aprobă Acordul de Parteneriat - Cadru, prevăzut la Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se aprobă împuternicirea Comisiei de evaluare a propunerilor de parteneriat în vederea depunerii cererilor de finanţare pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate Freidorf şi Ronaţ, precum şi a comisiei de soluţionare a eventualelor contestaţii - cod apel POCU/AP5/PI9.VI/OS5.1 - numită prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara nr. 573/05.05.2017 în vederea selectării partenerilor, conform criteriilor din Anunţul de intenţie publicat.

Art. 4: Se aprobă împuternicirea Domnului NICOLAE ROBU în calitate de Primar al Municipiului Timişoara în vederea semnării Acordurilor de parteneriat şi a tuturor documentelor aferente celor două cereri de finanţare pentru proiecte vizând Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ, în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) "Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul oraşelor cu populaţie peste 20.000 de locuitori" - Cod apel POCU/AP 5/PI 9.vi/OS 5.1.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat_pentru_PH.pdf

ROMÂNIA SE APROBĂ,

JUDEŢUL TIMIŞ

MUNICIPIUL TIMIŞOARA P R I M A R,

NICOLAE ROBU SC2017-11781/11.05.2017.

REFERAT

privind aprobarea participării Municipiului Timişoara în calitate de Lider de Proiect

pentru depunerea a două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional

Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea

Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ

Municipiul Timişoara a publicat două anunţuri privind organizarea procedurilor de selecţie pentru

încheierea unor Acorduri de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii a două

cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/

AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul orașelor cu

populaţie peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub

responsabilitatea comunităţii/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea

sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiţii 9.vi: Strategii de dezvoltare

locală elaborate la nivelul comunităţii /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane

aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunităţile marginalizate (roma și non-roma)

din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populaţie aparţinând minorităţii

roma, prin implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.

Procedurile de selecţie se desfăşoară în conformitate cu prevederile:

1) Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 – 2020;

2) Hotărârii Guvernului nr.93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene

pentru perioada de programare 2014 – 2020;

3) Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014- 2020;

4) Ghidul Solicitantului, Condiţii specifice de accesare a fondurilor „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - oraşe/ municipii cu populaţie de peste 20.000

locuitori AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., REGIUNI MAI PUŢIN DEZVOLTATE;

5) Alte acte normative in vigoare cu implicare directă.

Conform cap.4.1.4. din Orientările privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional

Capital Uman 2014-2020, „alegerea partenerilor este în exclusivitate de competenţa entității

solicitante, în calitate de lider al parteneriatului.”

Partenerii vor fi selectați astfel încât să desfășoare activități relevante pentru domeniul proiectului

(de ex.: formare profesională, informare și consiliere profesională, a doua șansă, incluziune socială,

măsuri pentru ocupare, educație preuniversitară/universitară, economie socială, dezvoltare

sustenabilă, etc.).

Modalitatea de constituire a comisiei de evaluare, procedurile de lucru, termenele și orice alte

aspecte administrative sunt în sarcina exclusivă a instituției aplicante, conform legislației incidente

și a reglementărilor interne, conform anunțului din anexa. În acest sens se va urmări cu strictețe

respectarea legalității și asigurarea trasabilității tuturor documentelor emise în cadrul procedurii de

selecție, precum și regimul incompatibilităților și conflictului de interese.

În ceea ce privește criteriile de eligibilitate a partenerului/partenerilor, se va avea în vedere

respectarea cel puțin a cerințelor impuse de către AM/OI prin Ghidul solicitantului aferent cererii de

proiecte în cauză.

Rezultatul procedurii de selecție se va materializa într-un Raport, datat și semnat de către toți

membrii comisiei de evaluare, inclusiv de către președintele acesteia, asumat de către reprezentantul

legal al instituției aplicante,

Municipiul Timișoara ca instituție aplicantă a publicat pe portalul www.primariatm,.ro anunțul cu

privire la rezultatul procedurii de selecție, care conține informațiile cuprinse în anunțul de intenție și

informații privind ofertanții/candidații participanți la procedură admiși și respinși, și punctajul

obținut de fiecare dintre aceștia.

Verificarea de către AM/OI a respectării procedurii de selectare a partenerilor se va efectua în

timpul etapei de verificare administrativă a proiectelor.

Proiectele cu solicitanții de finanțare instituții finanțate din fonduri publice care nu au respectat

procedura vor fi respinse ca neeligibile.

Proiectele depuse în parteneriat a căror solicitanți de finanțare (publici sau privaţi) nu justifică

valoarea adăugată a parteneriatului în ceea ce privește utilizarea eficientă a fondurilor, precum şi

rolul partenerului/partenerilor în implementarea proiectului, vor fi respinse ca neeligibile.”

De asemenea, în vederea parcurgerii tuturor etapelor necesare pentru elaborarea și depunerea celor

două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel

POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane

marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ este necesară: stabilirea rolului și responsabilității fiecărui

partener în cadrul proiectelor. Bugetul fiecărui proiect în parte (de maxim 50.000 EUR), respectiv

bugetul alocat fiecărui partener, funcție de gradul de implicare și complexitatea fiecărei activități, se

va analiza și stabili prin Acordul de parteneriat.

În vederea depunerii aplicației celor două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional

Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea Strategiilor de

Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ, care are ca termen limită de

depunere 15.05.2017,

PROPUNEM:

1. Aprobarea participării Municipiului Timișoara în calitate de Lider de proiect pentru

depunerea celor două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU)

„Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul orașelor cu populaţie peste 20.000 de

locuitori”, în vederea elaborării Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM)

Freidorf şi Ronaţ - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală

plasată sub responsabilitatea comunităţii/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale,

combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiţii 9.vi: Strategii de

dezvoltare locală elaborate la nivelul comunităţii /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de

persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunităţile marginalizate (roma și non-

roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populaţie aparţinând

minorităţii roma, prin implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de

DLRC.

2. Aprobarea Acordului de Parteneriat - cadru, prevăzut la Anexa 1 care face parte integrantă

din prezenta hotărâre.

3. Aprobarea împuternicirii Comisiei de evaluare a propunerilor de parteneriat

în vederea depunerii cererilor de finanţare pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor

urbane marginalizate Freidorf şi Ronaţ, precum şi a comisiei de soluţionare a eventualelor

contestaţii – cod apel POCU/AP5/PI9.VI/OS5.1 - numită prin Dispoziția Primarului Municipiului

Timișoara nr. 573/05.05.2017 în vederea selectării partenerilor, conform criteriilor din Anunțul de

intenție publicat.

4. Aprobarea împuternicirii domnului Nicolae ROBU în calitate de Primar al Municipiului

Timişoara în vederea semnării Acordurilor de parteneriat și a tuturor documentelor aferente celor

două cereri de finanțare pentru proiecte vizând Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor

urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ, în cadrul Programului Operaţional Capital Uman

(POCU) „Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul orașelor cu populaţie peste

20.000 de locuitori” - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1.

VICEPRIMAR,

Dan DIACONU

DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU, p. DIRECTOR DIRECȚIA DEZVOLTARE,

Adrian – Amedeo BERE - SEMEREDI Magdalena NICOARĂ

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ, p. ȘEF SERVICIUL GENERARE ȘI

MANAGEMENT PROIECTE,

Steliana STANCIU Gabriel POPA

CONSILIER, CONSILIER,

Daniela GHINEA Iudit BERE – SEMEREDI

AVIZAT JURIDIC

Red, Dact: BSI, Ex.1/11.05.2017

Atasament: Anexa_5.pdf

ACORD DE PARTENERIAT  (Acordul încheiat între Beneficiar şi Partener/Parteneri) 

(Model recomandat)   

Art. 1. Părţile  1. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul  în adresa sediului, codul fiscal1 …, având calitatea de Lider 

parteneriat/Partener 1   2. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal …, având calitatea de membru 

2/Partener 2  3. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal …, având calitatea de membru 

n/Partener n, n= numărul total de membri ai parteneriatului    au convenit următoarele:    Art. 2. Obiectul  (1) Obiectul acestui parteneriat este de a stabili drepturile şi obligaţiile părţilor, contribuţia financiară proprie a 

fiecărei părţi  la bugetul proiectului, precum  şi  responsabilităţile ce  le  revin  în  implementarea activităţilor  aferente  proiectului:  titlul  proiectului,  care  este  depus  în  cadrul  Programului Operaţional  Capital Uman  2014 ‐ 2020, Axa prioritară ........ Prioritatea de investiție ................, apel de proiecte (Cod generat MySMIS  si denumire)....................  

(2) Cererea de finanţare, inclusiv anexele sale, sunt parte integrantă a acestui acord.    Art. 3. Principiile de bună practică ale parteneriatului  (1) Toţi  partenerii  trebuie  să  contribuie  la  implementarea  proiectului  şi  să  îşi  asume  rolul  lor  în  cadrul 

proiectului, aşa cum acesta este definit în cadrul prezentului Acord de Parteneriat.  (2) Părţile trebuie să se consulte  în mod regulat şi să se  informeze asupra tuturor aspectelor privind evoluţia 

proiectului.  (3) Toţi partenerii trebuie să implementeze activităţile cu respectarea standardelor profesionale şi de etică cele 

mai înalte.  (4) Partenerii sunt obligaţi să respecte regulile privitoare la conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilor, 

iar,  în cazul apariţiei unui asemenea conflict, să dispună  luarea măsurilor ce conduc  la evitarea, respectiv 

stingerea lui inclusiv, dar fără a se limita la, informarea a AMPOCU/OIPOCU responsabil în legătură cu orice 

situație  care dă naștere  sau este posibil  să dea naștere unui astfel de  conflict,  în  termen de 3  (trei)  zile 

lucrătoare de la data apariției unei astfel de situații. În caz contrar, semnatarii prezentului acord înţeleg că 

poate fi reziliat contractul de finanțare prin decizia AMPOCU/OIPOCU responsabil de plin drept, fără punere 

în  întarziere,  fără  intervenţia  unui  tribunal  arbitral/unei  instante  judecătoreşti  şi  fără  îndeplinirea  altor 

formalităţi,  cu  excepţia  transmiterii  către  Liderul  de  parteneriat  a  unei  simple  informări  cu  privire  la 

rezilierea Contractului de finanțare.  

   

Art. 4 Roluri şi responsabilităţi în implementarea proiectului  (1) Rolurile  şi  responsabilităţile  sunt descrise  în  tabelul de mai  jos  şi corespund prevederilor din Cererea de 

finanţare – care este documentul principal în stabilirea principalelor activități asumate de fiecare partener: 

Organizaţia    Roluri şi responsabilităţi 

Lider de proiect (Partener 1)  Se  vor  descrie  activităţile  şi  subactivităţile  pe  care  fiecare  partener  trebuie  să  le  implementeze,  în  strânsă  corelare  cu  informaţiile furnizate în formularul cererii de finanţare 

1 Codul fiscal sau codul TVA, după caz

Se descriu resursele umane implicate , resursele materiale proprii  puse la dispoziția proiectului si resursele ce vor fi achiziționate in  cadrul proiectului 

Partener 2   

Partener  n   

 

(2) Pentru  a activităţile desfăşurate în conformitate cu cererea de finanțare și cu alin (1), Partenerii vor angaja 

urmatoarele cheltuieli, dupa cum urmează:  

Organizaţia  Valoare estimată a cheltuielilor eligibile angajate pe perioada 

proiectului*    [lei] 

Liderul de parteneriat   

Partener 1   

   

   

   

Total (se va corela cu valoarea eligibilă 

a proiectului) 

 

Notă : * valorile menționate vor fi cele existente în cererea de finanțare.  (3) Partenerii  vor  asigura  contribuţia  proprie  la  cheltuielile  totale  ale  proiectului  aşa  cum  este  precizat  în 

Cererea de finanţare şi în prezentul acord. 

Organizaţia    Contribuţia (unde este cazul) 

Lider de proiect (Partener 1)  Valoarea contribuţiei (în lei)   Valoarea contribuţiei la valoarea totală a proiectului (%)  

Partener 2   

Partener n    

  Responsabilitățile privind derularea fluxurilor financiare sunt conforme cu prevederile Normelor metodologice de  aplicare  a  prevederilor  Ordonanţei  de  urgenţă  a  Guvernului  nr.  40/2015  privind  gestionarea  financiară  a  fondurilor europene pentru perioada de programare 2014‐2020, aprobate prin HG nr. 93/2016.   

Art. 5. Perioada de valabilitate a acordului 

Perioada  de  valabilitate  a  Acordului  începe  la  data  semnării  prezentului  Acord  și  încetează  la  data  la  care  Contractul  de  Finanțare  aferent  proiectului  își  încetează  valabilitatea.  Prelungirea  perioadei  de  valabilitate  a  contractului de finanțare conduce automat la extinderea Perioadei de valabilitate a prezentului acord.  

Art. 6. Drepturile şi obligaţiile liderului de proiect (Partenerului 1)  A.Drepturile liderului de parteneriat  (1) Liderul de Parteneriat(beneficiar/Partener 1) are dreptul să solicite celorlalţi parteneri  furnizarea oricăror 

informaţii  şi  documente  legate  de  proiect,  în  scopul  elaborării  rapoartelor  de  progres,  a  cererilor  de  rambursare și altor documente necesare implementării proiectului și executării contractului de finanțare. 

  B.Obligaţiile liderului de parteneriat 

(1) Liderul de parteneriat (Partener 1) va transmite  Cererea de finanţare în sistemul electronic.   (2) Membrii parteneriatului acordă prin prezenta un mandat de reprezentare Liderului de parteneriat, potrivit 

art.2013 și următoarele din Codul civil, pentru a încheia contractul de finanțare cu AMPOCU/OI delegat în  numele  Parteneriatului,  precum  și  pentru  a  reprezenta  membrii  Parteneriatului  față  de  AMPOCU/OI  delegat, pentru orice aspect legat de implementarea Proiectului și derularea contractului de finanțare. 

(3) In  cazul  proiectelor  implementate  in  parteneriat,  Beneficiarul  /  Liderul  de  parteneriat    reprezintă  şi  acţionează  în numele Parteneriatului  în scopul executării Contractului de  finanțare si va avea autoritatea  necesară pentru a angaja  legal toţi partenerii,  în scopul  îndeplinirii rolurilor şi responsabilităţilor, derulării  activităţilor  şi  asigurarea  resurselor  umane, materiale  şi  financiare,  aşa  cum  sunt  acestea  asumate  de  fiecare partener, în conformitate cu prevederile Acordului de parteneriat. 

(4) Liderul de parteneriat (Partener 1) va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul în  implementarea proiectului şi le va furniza copii ale rapoartelor de progres şi financiare, precum și copii ale  altor documente necesare implementării proiectului și executării contractului de finanțare 

(5) Propunerile  pentru  modificări  importante  ale  proiectului  (e.g.  activităţi,  parteneri  etc.),  trebuie  să  fie  convenite cu partenerii înaintea solicitării aprobării de către AMPOCU/OI .  

(6) Înlocuirea  unuia  dintre  parteneri  fără  consimţământul  scris  al  acestuia,  este  posibilă  doar  în  cazul  nerealizării culpabile a activităților asumate  și/sau ca urmare a nerespectării procedurilor stabilite pentru  buna  implementare  a  proiectului  de  către  partenerul  în  cauză,  dovedite  de  ceilalți  membrii  ai  Parteneriatului către AMPOCU/OI delegat, sau în ipoteza deschiderii procedurii de insolvență a partenerului  în cauză. 

(7) Liderul  parteneriatului  este  responsabil  cu  transmiterea  cererilor  de  prefinanţare/plată/rambursare  și  a  cererilor de  rambursare aferente cererilor de prefinanțare/plată către AMPOCU/OI conform prevederilor  contractului de finanţare și a legislației aplicabile. 

(8) Pentru  proiectele  implementate  în  parteneriat,  liderul  de  parteneriat  depune  cererea  de  prefinanțare/plată/rambursare,  iar  autoritatea  de  management  virează,  după  efectuarea  verificărilor,  valoarea cheltuielilor rambursabile în conturile Beneficiarului/Liderului de parteneriat/Partenerilor care le‐ au efectuat, fără a aduce atingere contractului de finanțare şi prevederilor acordului de parteneriat, parte  integrantă a contractului de finanțare. 

(9) Liderul de parteneriat are obligația de a da  curs  solicitărilor partenerilor privind depunerea de  cereri de  prefinanțare/plată/rambursare, pentru cheltuielile previzionate/efectuate de către parteneri. 

(10) În cazul  în care unul din partenerii 2, 3, n, nu duce  la  îndeplinire una sau mai multe din obligaţiile care  le 

revin  (e.g.  implementarea unor  activităţi,  asigurarea  contribuţiei  la  cofinanţarea proiectului,  respectarea 

normelor  în  vigoare  privind  procedura  de  atribuire  a  contractelor  de  achiziţie  publică),  semnatarii  

prezentului  acord  de  parteneriat  înţeleg  şi  acceptă  că  se  poate  înlocui  un  Partener  din  cadrul  

Parteneriatului cu o altă   entitate   cu personalitate  juridică care    îndeplineşte condiţiile  reglementate de 

Ghidul Solicitantului Condiţii Generale şi Specifice, proporțional cu partea rămasă de executat din contract 

și  care  preia cel puţin obligaţiile restante din cele asumate de partenerul pe care îl înlocuieste. 

(11) Liderul  de  parteneriat  este  responsabil  pentru  neregulile  identificate  în  cadrul  proiectului  aferente  cheltuielilor proprii conform notificărilor și titlurilor de creanță emise pe numele său de către AMPOCU/OI. 

 

Art. 7 Drepturile şi obligaţiile Partenerilor 2, 3, n  A.Drepturile Partenerilor 2, 3, n  (1) Cheltuielile  angajate de Partenerii 2, 3, n,  sunt  eligibile  în  acelaşi  fel  ca  şi  cheltuielile  angajate de  către 

liderul de proiect corespunzător rolurilor avute în proiect.  (2) Partenerii au dreptul să fie consultaţi cu regularitate de către liderul de parteneriat, să fie informaţi despre 

progresul  în  implementarea  proiectului  şi  să  li  se  furnizeze,  de  către  liderul  de  parteneriat  copii  ale  rapoartelor  de  progres  şi  financiare,  precum  și  copii  ale  altor  documente  necesare  implementării  proiectului și executării contractului de finanțare. 

(3) Partenerii  au  dreptul  să  fie  consultaţi,  de  către  liderul  de  parteneriat,  în  privinţa  propunerilor  pentru  modificări  importante ale proiectului  (e.g. activităţi, parteneri etc.),  înaintea  solicitării aprobării de  către  Autoritatea de management / Organismul intermediar. 

(4) Partenerii  au  dreptul  să  solicite  Liderului  de  parteneriat  depunerea  de  cereri  de  prefinanțare/plată/rambursare, pentru cheltuielile previzionate/efectuate, după caz. 

 

B.Obligaţiile Partenerilor 2, 3, n  (1) Partenerii sunt obligaţi să transmită copii conforme cu originalul după documentaţiile aferente achiziţiilor 

efectuate în cadrul proiectului, în scopul elaborării cererilor de plată/rambursare. De asemenea Partenerii 

trebuie să pună la dispoziţia Liderului de parteneriat documentele necesare ce atestă realizarea activităţilor 

asumate şi a cheltuielilor efectuate. 

(2) Partenerii  sunt  obligaţi  să  furnizeze  orice  informaţii  de  natură  tehnică  sau  financiară  legate  de  proiect,  solicitate  de  către  Autoritatea  de  Management,  Organismul  Intermediar,  Autoritatea  de  Certificare,  Autoritatea de Audit, Comisia Europeană sau orice alt organism abilitat să verifice sau să realizeze auditul  asupra modului de implementare a proiectelor cofinanţate din instrumente structurale.  

(3) Partenerii  sunt  obligaţi  să  furnizeze  liderului  de  proiect  orice  informaţii  sau  documente  privind  implementarea  proiectului,  în  scopul  elaborării  rapoartelor  de  progres  precum  și  orice  alte  documente  necesare implementării proiectului și executării contractului de finanțare. 

(4) Partenerii sunt responsabili pentru neregulile identificate în cadrul proiectului aferente cheltuielilor proprii  conform notificărilor și titlurilor de creanță emise pe numele lor de către AMPOCU/OI. 

Art. 8 Achiziții publice  

(1)   Achiziţiile  în  cadrul proiectului vor  fi  făcute de  către  fiecare membru al parteneriatului, cu  respectarea  condiţiilor  din  contractul  de  finanţare,  a  legislației  aplicabile  în  domeniul  achizițiilor  publice  pentru  proiectele cu  finanțare nerambursabilă   şi/sau a  în conformitate cu documentele subsecvente emise de  AMPOCU în vederea implementării proiectului instrucţiunilor emise de AMPOCU/OI și/sau alte organisme  abilitate, după caz. 

Art. 9 Proprietatea  (1) Părţile  au  obligaţia  să  menţină  proprietatea  proiectului  şi  natura  activităţii  pentru  care  s‐a  acordat 

finanţare, pe o perioadă de cel puţin 3 ani după finalizare / dare  în exploatare şi să asigure exploatarea şi  întreţinerea în această perioadă.  Părţile  au  obligaţia  să  menţină  proprietatea  proiectului  şi  natura  activităţii  pentru  care  s‐a  acordat  finanţare, pe o perioadă de cel puţin 3 ani după finalizare / dare  în exploatare şi să asigure exploatarea şi  întreţinerea  în această perioadă ‐  în situații care vizează menținerea  investițiilor sau a  locurilor de muncă  create de IMM‐uri. 

(2) Înainte de  sfârşitul proiectului, părţile/partenerii vor conveni asupra modului de acordare a dreptului de  utilizare a echipamentelor, bunurilor etc. achiziţionate prin proiect, precum și a titlurilor și drepturilor de  proprietate  intelectuală  și  industrială privind  rezultatele proiectului. Copii  ale  titlurilor de  transfer  vor  fi  ataşate raportului final. 

(3) Părţile au obligaţia de a asigura funcţionarea tuturor bunurilor, echipamentelor achiziţionate din finanţarea  nerambursabilă, la locul de desfăşurare a proiectului şi exclusiv în scopul pentru care au fost achiziţionate,  pe perioada de min 3 ani de la finalizarea implementarii proiectului. 

(4) Părţile  au  obligaţia  să  nu  înstrăineze,  închirieze,  gajeze  bunurile  achiziţionate  ca  urmare  a  obţinerii  finanţării prin Programul Operaţional Capital Uman 2014‐2020, pe o perioadă de 3   ani de  la  finalizarea  proiectului, conform paragrafului (1). 

  Art. 10 Confidențialitate  (1) Părţile semnatare ale prezentului acord convin să păstreze în strictă confidenţialitate informaţiile primite în 

cadrul  şi pe parcursul  implementării proiectului  şi  sunt de  acord  să prevină orice utilizare  sau divulgare 

neautorizată a unor astfel de informaţii. Părțile înțeleg să utilizeze informaţiile confidenţiale doar în scopul  de a‐şi îndeplini obligaţiile din prezentul Acord de Parteneriat. 

  Art. 11 Legea aplicabilă  (1) Prezentului Acord i se va aplica şi va fi interpretat în conformitate cu legea română.  (2) Pe durata prezentului Acord, părţile vor avea dreptul sa convină în scris asupra modificării anumitor clauze, 

prin semnarea unui nou acord de parteneriat si aprobarea acestuia de către AMPOCU/OI prin act adiţional  la contractul de finanțare, oricând interesele lor cer acest lucru sau când aceste circumstanţe au loc şi nu au  putut fi prevăzute în momentul în care s‐a încheiat prezentul Acord de Parteneriat. 

  Art. 12 Dispoziţii finale  (1) Toate  posibilele  dispute  rezultate  din  prezentul  acord  sau  în  legătură  cu  el,  pe  care  părţile  nu  le  pot 

soluţiona pe cale amiabilă, vor fi soluţionate de instanţele competente. 

(2) Semnatarii  prezentului  acord  de  parteneriat  înţeleg  şi  acceptă  faptul  că  nerespectarea  culpabilă  a  prezentului  acord  de  parteneriat,  îndeosebi  în  relaţia  cu  AMPOCU/OI  responsabil,  poate  avea  drept  consecinţă rezilierea contractului de finanţare şi, după caz, excluderea Liderului de parteneriat, a oricăruia  dintre  parteneri  sau  a  tuturor membrilor  Parteneriatului  de  la  acordarea  de  finanţare  nerambursabilă  ,  pentru o perioadă de până  la 2 ani,  în condiţiile specificate  în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale  şi  Condiţii Specifice. 

 

Întocmit în număr de exemplare exemplare, în limba română, câte unul pentru fiecare parte şi un original pentru  cererea de finanţare.    Semnături   

Lider de  parteneriat  (Partener 1) 

Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al  organizaţiei 

Semnătura  Data şi locul semnării 

Partener 2  Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al  organizaţiei 

Semnătura  Data şi locul semnării   

Partener 3  Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al  organizaţiei 

Semnătura  Data şi locul semnării   

   

Atasament: Anunt_selectie_parteneri_POCU__ZUM_Freidorf.pdf

Pagina | 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10602/ 28.04.2017

B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ FREIDORF

MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, B-dul C. D. Loga nr.1, Judeţul Timiş, cod poştal 300030, Telefon/Fax: 0256/408451, www.primariatm.ro, e-mail: [email protected], Cod Identificare Fiscală 14756536, reprezentat prin Domnul Nicolae ROBU în calitate de Primar al Municipiului Timișoara În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020 şi ale Hotărârii Guvernului nr.93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020, Anunţă organizarea unei proceduri de selecţie pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru acest proiect sunt specificate în Ghidurile POCU: Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020 şi Ghidul Solicitantului, Condiții specifice de accesare a fondurilor „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., REGIUNI MAI PUȚIN DEZVOLTATE. OBIECTIV GENERAL al proiectului: Creșterea capacității de colaborare a actorilor implicați și a comunității marginalizate în scopul elaborării Strategiei de Dezvoltare Locală, bazată atât pe resursele și potențialul local cât și pe nevoile comunității marginalizate. Implementarea acestui proiect va avea ca și finalitate Strategia de Dezvoltarea Locală prin care se vor propune măsuri de reducere a numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate.

Pagina | 2

OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Adaptarea Asociației Grupul de Acțiune Locală Timișoara la cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Freidorf este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL. 2. Delimitarea teritoriul și a comunității marginalizate din Timișoara – Zona Freidorf . 3. Realizarea unui proces de informare și animare în teritoriul vizat, cu implicarea în mod activ a partenerilor din cadrul proiectului. 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală și a intervenților propuse. DURATA PROIECTULUI: Activităţile relevante care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se vor desfăşura pe o perioadă de 4 luni. Activităţile eligibile sunt cele menţionate în Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice (Ghidul de finanţare se poate descărca de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/presa/anunturi-finantari/2201-4- 1-milioane-de-euro-pentru-combaterea-saraciei-si-a-excluziunii-sociale-in-orase. Propunerea de parteneriat vizează următoarele activități relevante: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală (GAL) nou, în Timișoara – pentru zona marginalizată Freidorf , format din reprezentanți ai sectorului public și privat, precum și reprezentanți ai comunității marginalizate și a celei nemarginalizate, care promovează interesele socio-economice locale; 2. Delimitarea ZUM și a teritoriului SDL pe baza unui studiu sociologic, conform Ghidului solicitantului; 3. Animarea partenerilor locali și mobilizarea comunității marginalizate - Zona Freidorf din Municipiul Timișoara; 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală - SDL pentru Zona marginalizată Freidorf din Timișoara și a listei de măsuri indicative;

Bugetul estimat al proiectului va fi de 50.000 EUR.

REGULI PRIVIND SELECTAREA PARTENERILOR: Având în vedere activităţile relevante care urmează să fie desfășurate în cadrul proiectului, precum şi necesităţile identificate de UAT Municipiul Timișoara în calitate de solicitant, partenerii vor putea fi :

— un ONG cu activitate specifică măsurilor ce vizează comunitățile defavorizate și — un operator economic.

Parteneriatul pentru depunerea cererii de finanțare în vederea accesării finanțării pentru sprijinul pregătitor nu are personalitate juridică. Partenerii vor semna Declarația de asociere (Anexa 4 la Ghidul solicitantului – condiții specifice „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori). CRITERII DE ELIGIBILITATE ȘI SELECȚIE: Condiţii generale de eligibilitate (Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020) Partenerii vor fi entităţi legal constituite în România, cu personalitate juridică ce desfăşoară activităţi relevante în cadrul proiectului şi au în obiectul de activitate/statut şi activitatea/activităţile

Pagina | 3

din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri. (NU sunt eligibile persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale și alte entități similare fără personalitate juridică) Partenerii nu trebuie să se afle în situaţiile de excludere prevăzute în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanţilor. Partenerii trebuie să fie implicaţi în toate activităţile relevante ale proiectului. Partenerii sunt obligaţi să contribuie financiar la realizarea proiectului prin asigurarea unei părţi din cota de cofinanţare a proiectului. Ratele de cofinanţare sunt prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul www.fonduri-ue.ro Partenerul nu poate participa la procedura de selecţie dacă: — Este în incapacitate de plată/stare de insolvenţă, conform prevederilor legale; — A suferit condamnări definitive ca urmare a conduitei profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţa de res judicata; — Se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate, şi-a suspendat activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate în instanţă, pe care autoritatea contractantă le poate justifica; — Se încadrează, din punct de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, într- una din situaţiile în care obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicată pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor; — Partenerul/partenerii şi/sau reprezentanţii lor legali/structurile de conducere a acestora şi persoanele care asigură conducerea partenerului/partenerilor se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, aşa cum este definit în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare — Se face vinovat de declaraţii false în furnizarea informaţiilor solicitate de AM/OI POCU responsabil sau nu a furnizat aceste informaţii.

CAPACITATEA OPERAŢIONALĂ — Fiecare partener are experienţă în implementarea a cel puţin 1 proiect cu finanţare nerambursabilă şi/sau are experienţă de cel puţin 6 luni în domeniul activităţilor relevante ale proiectului și/sau în elaborarea și implementarea de Strategii de Dezvoltare Locală. CAPACITATEA FINANCIARĂ A PARTENERULUI

Pentru Organizaţii Neguvemamentale (ONG) cu vechime mai mare de 1 an. Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale. Societăţi Comerciale (SC) cu vechime mai mare de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma cifrelor de afaceri/suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale;

Pagina | 4

Organizaţii Neguvemamentale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Societăți Comerciale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Fiecare partener va suporta contribuţia proprie la cheltuielile eligibile, proporţional cu valoarea cheltuielilor eligibile aferente activităţilor pe care le va implementa şi conform rateleor de cofinanţare prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/. Partenerul va suporta 100% cheltuielile neeligibile rezultate din implementarea proiectului. Condițiile de eligibilitate, capacitatea operaţională și financiară reprezintă criterii ELIMINATORII. Condiţii specifice — Experienţa relevantă, dovedită prin completarea Fişei partenerului, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al instituţiei. — Declarația pe proprie răspundere că suma care va fi solicitată ca asistență financiară nerambursabilă nu depășește valorile de mai sus, funcție de categoria în care partenerul se încadrează; — Declaraţia pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute de Ghidul solicitantului - Condiţii Generale şi Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice. Procedura de evaluare a partenerilor Evaluarea partenerilor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, conform grilei de evaluare. Punctajul maxim posibil obţinut este de 100 puncte. Se vor declara admişi participanţii care întrunesc un punctaj de peste 65 de puncte. Vor fi declaraţi respinşi participanţii care întrunesc 65 de puncte sau mai puţin. Vor fi declaraţi câştigători participanţii admişi care întrunesc numărul cel mai mare de puncte pentru categoria vizată. În cazul retragerii câştigătorului se va putea solicita pentru parteneriat următorul participant admis pe categoria vizată. Municipiul Timișoara va selecta partenerii pentru activităţile prevăzute din Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice.

Nr. Criteriul de selecție Documente justificative Punctaj

1

Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul derulării de proiecte europene, constând în implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă – 0 proiecte implementate - 0 puncte – 1 proiect implementat - 10 puncte – 2 proiecte implementate - 20 puncte – 3 sau mai multe proiecte implementate - 30 puncte

-Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect), -Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului

30

Pagina | 5

2

Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul elaborării Strategiilor de Dezvoltare Locală -Partener la elaborarea unei Strategii de Dezvoltare Locală - 10 puncte -Partener în elaborarea a două sau mai multe Strategii de Dezvoltare Locală - 15 puncte -Consultant în elaborarea/Elaborator a cel puțin 1 Strategie de Dezvoltare Locală experienţă - 25 puncte

-Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care să rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, -Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ - teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor/contractului, original sau copie conform cu originalul;

25

3

Experiența potențialului partener în furnizarea activităților relevante, prin experți cheie cu experiență specifică (dovedite cu CV depus la dosar) -între 1-3 experți cu experiență relevantă – 10 puncte -între 3-5 experți cu experiență relevantă – 20 puncte -mai mult de 5 experți – 25 puncte

-Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, -CV – uri ale experților ce vor fi implicați pe parcursul implementării proiectului, în original, -Declarație/declarații de disponibi- litate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original, -Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, etc. atestate de MEN).

25

4

Contribuția partenerului la activitățile proiectului; –Coordonarea unei activități relevante - 5 puncte; –Coordonarea a două activități relevante - 10 puncte; –Coordonarea a trei activități relevante - 15 puncte; –Coordonarea celor patru activități relevante - 20 puncte;

-Detalierea modului de implicare și coordonare a activităților relevante din cadrul proiectului, semnat în original de reprezentantul legal

20

TOTAL 100 Notă: Partenerii vor fi selectaţi în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. Solicitanţii care nu îndeplinesc condiţiile de eligibilitate vor fi excluşi din procesul de selecţie.

DOSARUL DE CANDIDATURĂ Depunerea intenției pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală

Pagina | 6

plasată sub responsabilitatea comunității/ Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC se va realiza prin depunerea unui dosar, care va cuprinde obligatoriu următoarele documente: 1. Scrisoare de intenţie, care va cuprinde, în mod obligatoriu: - Denumire, adresă, număr de telefon, fax, e-mail, datele reprezentantului legal și numele și datele persoanei de contact pentru acest proces de selectie, - Motivația participării organizației/societății în proiect alături de Municipiul Timișoara, - Plus valoarea adusă proiectului. 2. Fişa partenerului (original, semnată şi ştampilată) – completată conform modelului din anexă; 3. Statutul organizaţiei/actul constitutiv prin care se face dovada eligibilităţii partenerului; (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal); 4. Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat (Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcția Generală a Finanțelor Publice); 5. Descrierea experienţei relevante a participantului în activitățile care se doresc a fi implementate, însoțită de documente care atestă că participantul are experienţă relevantă - maxim 2 pagini; 6. Prezentarea resurselor materiale care pot fi puse la dispoziție; 7. Certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului, act constitutiv şi/sau statut/ orice alt act de înfiinţare al organizaţiei în care sunt precizate tipurile de activităţi desfăşurate (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal în original, pe fiecare pagină); 8. Declaraţie pe proprie răspundere privind evitarea conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor – completată conform modelului din anexă; 9. Bilanţul contabil din ultimii trei ani înregistrat la Ministerul Finanţelor Publice şi balanţa analitică pentru luna precedentă depunerii documentelor, după caz. 10. Declaraţia pe propria răspundere (semnată şi stampilată de către reprezentantul legal) prin care îşi asumă să asigure resursele financiare şi umane necesare în implementarea proiectului, pe toată durata de implementare a acestuia - model anexat; 11. Documente justificative pentru criteriul de selecție 1, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect) c) Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului. 12. Documente justificative pentru criteriul de selectie 2, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care sa rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, c) Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ-teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor, original sau copie conform cu originalul. 13. Documente justificative pentru criteriul de selecție 3, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, b) CV-urile experţilor cheie propuşi de participant pentru proiect care să ateste informaţiile

Pagina | 7

despre educare și formare profesională vor respecta formatul Europass, în limba română - original; c) Declarație/declarații de disponibilitate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original. d) Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, curricula, etc., atestate MEN) 14. O descriere a contribuției partenerului la activitățile proiectului, în care să fie atinse cel puțin următoarele informații (maxim 5 pagini), semnată în original pe fiecare pagină: a) Contribuția la activitățile relevante ale proiectului, pentru atingerea obiectivelor parteneriatului; b) Prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor asteptate; c) Modul în care vor fi coordonate activitatea/activitățile în care partenerul dorește să se implice în calitate de coordinator; d) Justificarea utilizării/implicării resurselor umane, materiale și financiare; e) Graficul de îndeplinire a activităților coordonate; Documentele elaborate de candidați vor respecta cerințele de redactare cu caractere Times New Roman, mărime caractere 12, spațiere la un rând. Toate documentele vor fi îndosariate în ordinea solicitată mai sus, numerotate, opisate și semnate pe fiecare pagină de reprezentantul legal al solicitantului. Organizaţiile/companiile interesate de încheierea Acordului de parteneriat, vor depune completate, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal, documentele solicitate în plic sigilat pe care se va înscrie: „Scrisoare de intenție pentru realizarea unui acord de parteneriat pentru depunerea unei propuneri de proiecte - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”. Plicul se va depune la Camera 12 – Serviciul Relaționare Directă cu Cetățenii din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, B-dul C.D. Loga nr. 1, Ghișeele 8, 9 sau 14, cu număr de înregistrare, în termen de 10 zile de Ia data publicării prezentului anunţ, respectiv până la data de 08.05.2016, ora 16.00. Persoane de contact: Consilier Daniela GHINEA, e-mail: [email protected], tel. 0256-408.462, Fax: 0256 – 408.380 (în perioada 02-05.05.2017), respectiv Consilier Iudit BERE – SEMEREDI, e-mail: [email protected], Tel/Fax: 0256-408451 (pentru perioada 08- 10.05.2017). Transmiterea eventualelor solicitări de clarificări de către aplicanţi se poate face până la data de 04.05.2017 inclusiv, la adresa de e-mail [email protected] și la telefon 0256-408.380 – între orele 9.00 și 15.00. Transmiterea răspunsurilor la clarificările solicitate de aplicanţi se va efectua în termen de maxim două zile lucrătoare. Propunerile de parteneriat eligibile vor fi selectate şi aprobate, în baza evaluării, de către comisia de selecţie, rezultatele selecţiei urmând a fi publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro. Candidații care nu au fost selectați pot depune contestații în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, prin aceeași modalitate ca pentru depunerea candidaturii. Contestația va fi soluționată de comisie în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestației. Rezultatul contestației va fi comunicat la datele de contact furnizate de candidat.

Pagina | 8

Faptul ca o entitate a fost selectată ca potenţial partener conform acestei proceduri, nu creează nicio obligaţie pentru UAT Municipiului Timișoara, în situaţia în care cererea de finanţare nu a fost depusă sau nu a fost selectată pentru finanţare. Activităţile desfăşurate de parteneri în timpul redactării cererii de finanţare nu pot face obiectul niciunei pretenţii de natură financiară ori de orice altă natură, pentru niciuna dintre părţi. U.A.T. Municipiul Timișoara îşi rezervă dreptul de a solicita clarificări în perioada de selecţie şi documente suport suplimentare partenerilor selectaţi (de ex. cazier fiscal, declaraţii pe propria răspundere suplimentare etc.) înainte de încheierea acordului de parteneriat. După finalizarea selecţiei de parteneri aceştia vor avea obligaţia să obțină semnătura electronică aferentă platformei MySMIS și de a numi două persoane pentru a oferi informaţii în legătură cu parteneriatul şi completarea câmpurilor aferente partenerului din cadrul aplicaţiei MySMIS. Termenul limită de depunere a cererii de finanțare este 15.05.2017. Lista finală a partenerilor selectaţi va fi publicată pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro.

PRIMAR, Nicolae ROBU

Atasament: Anunt_selectie_parteneri_POCU__ZUM_Ronat.pdf

Pagina | 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10603/28.04.2017

B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ RONAȚ

MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, B-dul C. D. Loga nr.1, Judeţul Timiş, cod poştal 300030, Telefon/Fax: 0256/408451, www.primariatm.ro, e-mail: [email protected], Cod Identificare Fiscală 14756536, reprezentat prin Domnul Nicolae ROBU în calitate de Primar al Municipiului Timișoara În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020 şi ale Hotărârii Guvernului nr.93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020, Anunţă organizarea unei proceduri de selecţie pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru acest proiect sunt specificate în Ghidurile POCU: Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020 şi Ghidul Solicitantului, Condiții specifice de accesare a fondurilor „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., REGIUNI MAI PUȚIN DEZVOLTATE. OBIECTIV GENERAL al proiectului: Creșterea capacității de colaborare a actorilor implicați și a comunității marginalizate în scopul elaborării Strategiei de Dezvoltare Locală, bazată atât pe resursele și potențialul local cât și pe nevoile comunității marginalizate. Implementarea acestui proiect va avea ca și finalitate Strategia de Dezvoltarea Locală prin care se vor propune măsuri de reducere a numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate.

Pagina | 2

OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Adaptarea Asociației Grupul de Acțiune Locală Timișoara la cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Ronaț este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL. 2. Delimitarea teritoriul și a comunității marginalizate din Timișoara – Zona Ronaț. 3. Realizarea unui proces de informare și animare în teritoriul vizat, cu implicarea în mod activ a partenerilor din cadrul proiectului. 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală și a intervenților propuse. DURATA PROIECTULUI: Activităţile relevante care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se vor desfăşura pe o perioadă de 4 luni. Activităţile eligibile sunt cele menţionate în Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice (Ghidul de finanţare se poate descărca de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/presa/anunturi-finantari/2201-4- 1-milioane-de-euro-pentru-combaterea-saraciei-si-a-excluziunii-sociale-in-orase. Propunerea de parteneriat vizează următoarele activități relevante: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală (GAL) nou, în Timișoara – pentru zona marginalizată Ronaț, format din reprezentanți ai sectorului public și privat, precum și reprezentanți ai comunității marginalizate și a celei nemarginalizate, care promovează interesele socio-economice locale; 2. Delimitarea ZUM și a teritoriului SDL pe baza unui studiu sociologic, conform Ghidului solicitantului; 3. Animarea partenerilor locali și mobilizarea comunității marginalizate - Zona Ronaț din Municipiul Timișoara; 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală - SDL pentru Zona marginalizată Ronaț din Timișoara și a listei de măsuri indicative;

Bugetul estimat al proiectului va fi de 50.000 EUR.

REGULI PRIVIND SELECTAREA PARTENERILOR: Având în vedere activităţile relevante care urmează să fie desfășurate în cadrul proiectului, precum şi necesităţile identificate de UAT Municipiul Timișoara în calitate de solicitant, partenerii vor putea fi :

— un ONG cu activitate specifică măsurilor ce vizează comunitățile defavorizate și — un operator economic.

Parteneriatul pentru depunerea cererii de finanțare în vederea accesării finanțării pentru sprijinul pregătitor nu are personalitate juridică. Partenerii vor semna Declarația de asociere (Anexa 4 la Ghidul solicitantului – condiții specifice „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori). CRITERII DE ELIGIBILITATE ȘI SELECȚIE: Condiţii generale de eligibilitate (Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020) Partenerii vor fi entităţi legal constituite în România, cu personalitate juridică ce desfăşoară activităţi relevante în cadrul proiectului şi au în obiectul de activitate/statut şi activitatea/activităţile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri. (NU sunt eligibile persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale

Pagina | 3

și alte entități similare fără personalitate juridică) Partenerii nu trebuie să se afle în situaţiile de excludere prevăzute în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanţilor. Partenerii trebuie să fie implicaţi în toate activităţile relevante ale proiectului. Partenerii sunt obligaţi să contribuie financiar la realizarea proiectului prin asigurarea unei părţi din cota de cofinanţare a proiectului. Ratele de cofinanţare sunt prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul www.fonduri-ue.ro Partenerul nu poate participa la procedura de selecţie dacă: — Este în incapacitate de plată/stare de insolvenţă, conform prevederilor legale; — A suferit condamnări definitive ca urmare a conduitei profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţa de res judicata; — Se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate, şi-a suspendat activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate în instanţă, pe care autoritatea contractantă le poate justifica; — Se încadrează, din punct de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, într- una din situaţiile în care obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicată pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor; — Partenerul/partenerii şi/sau reprezentanţii lor legali/structurile de conducere a acestora şi persoanele care asigură conducerea partenerului/partenerilor se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, aşa cum este definit în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare — Se face vinovat de declaraţii false în furnizarea informaţiilor solicitate de AM/OI POCU responsabil sau nu a furnizat aceste informaţii.

CAPACITATEA OPERAŢIONALĂ — Fiecare partener are experienţă în implementarea a cel puţin 1 proiect cu finanţare nerambursabilă şi/sau are experienţă de cel puţin 6 luni în domeniul activităţilor relevante ale proiectului și/sau în elaborarea și implementarea de Strategii de Dezvoltare Locală. CAPACITATEA FINANCIARĂ A PARTENERULUI

Pentru Organizaţii Neguvemamentale (ONG) cu vechime mai mare de 1 an. Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale. Societăţi Comerciale (SC) cu vechime mai mare de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma cifrelor de afaceri/suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Organizaţii Neguvemamentale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei

Pagina | 4

financiare nerambursabile totale; Societăți Comerciale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Fiecare partener va suporta contribuţia proprie la cheltuielile eligibile, proporţional cu valoarea cheltuielilor eligibile aferente activităţilor pe care le va implementa şi conform rateleor de cofinanţare prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/. Partenerul va suporta 100% cheltuielile neeligibile rezultate din implementarea proiectului. Condițiile de eligibilitate, capacitatea operaţională și financiară reprezintă criterii ELIMINATORII. Condiţii specifice — Experienţa relevantă, dovedită prin completarea Fişei partenerului, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al instituţiei. — Declarația pe proprie răspundere că suma care va fi solicitată ca asistență financiară nerambursabilă nu depășește valorile de mai sus, funcție de categoria în care partenerul se încadrează; — Declaraţia pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute de Ghidul solicitantului - Condiţii Generale şi Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice. Procedura de evaluare a partenerilor Evaluarea partenerilor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, conform grilei de evaluare. Punctajul maxim posibil obţinut este de 100 puncte. Se vor declara admişi participanţii care întrunesc un punctaj de peste 65 de puncte. Vor fi declaraţi respinşi participanţii care întrunesc 65 de puncte sau mai puţin. Vor fi declaraţi câştigători participanţii admişi care întrunesc numărul cel mai mare de puncte pentru categoria vizată. În cazul retragerii câştigătorului se va putea solicita pentru parteneriat următorul participant admis pe categoria vizată. Municipiul Timișoara va selecta partenerii pentru activităţile prevăzute din Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice.

Nr. Criteriul de selecție Documente justificative Punctaj

1

Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul derulării de proiecte europene, constând în implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă – 0 proiecte implementate - 0 puncte – 1 proiect implementat - 10 puncte – 2 proiecte implementate - 20 puncte – 3 sau mai multe proiecte implementate - 30 puncte

-Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect), -Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului

30

Pagina | 5

2

Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul elaborării Strategiilor de Dezvoltare Locală -Partener la elaborarea unei Strategii de Dezvoltare Locală - 10 puncte -Partener în elaborarea a două sau mai multe Strategii de Dezvoltare Locală - 15 puncte -Consultant în elaborarea/Elaborator a cel puțin 1 Strategie de Dezvoltare Locală experienţă - 25 puncte

-Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care să rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, -Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ - teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor/contractului, original sau copie conform cu originalul;

25

3

Experiența potențialului partener în furnizarea activităților relevante, prin experți cheie cu experiență specifică (dovedite cu CV depus la dosar) -între 1-3 experți cu experiență relevantă – 10 puncte -între 3-5 experți cu experiență relevantă – 20 puncte -mai mult de 5 experți – 25 puncte

-Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, -CV – uri ale experților ce vor fi implicați pe parcursul implementării proiectului, în original, -Declarație/declarații de disponibi- litate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original, -Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, etc. atestate de MEN).

25

4

Contribuția partenerului la activitățile proiectului; –Coordonarea unei activități relevante - 5 puncte; –Coordonarea a două activități relevante - 10 puncte; –Coordonarea a trei activități relevante - 15 puncte; –Coordonarea celor patru activități relevante - 20 puncte;

-Detalierea modului de implicare și coordonare a activităților relevante din cadrul proiectului, semnat în original de reprezentantul legal

20

TOTAL 100 Notă: Partenerii vor fi selectaţi în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. Solicitanţii care nu îndeplinesc condiţiile de eligibilitate vor fi excluşi din procesul de selecţie.

DOSARUL DE CANDIDATURĂ Depunerea intenției pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală

Pagina | 6

plasată sub responsabilitatea comunității/ Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC se va realiza prin depunerea unui dosar, care va cuprinde obligatoriu următoarele documente: 1. Scrisoare de intenţie, care va cuprinde, în mod obligatoriu: - Denumire, adresă, număr de telefon, fax, e-mail, datele reprezentantului legal și numele și datele persoanei de contact pentru acest proces de selectie, - Motivația participării organizației/societății în proiect alături de Municipiul Timișoara, - Plus valoarea adusă proiectului. 2. Fişa partenerului (original, semnată şi ştampilată) – completată conform modelului din anexă; 3. Statutul organizaţiei/actul constitutiv prin care se face dovada eligibilităţii partenerului; (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal); 4. Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat (Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcția Generală a Finanțelor Publice); 5. Descrierea experienţei relevante a participantului în activitățile care se doresc a fi implementate, însoțită de documente care atestă că participantul are experienţă relevantă - maxim 2 pagini; 6. Prezentarea resurselor materiale care pot fi puse la dispoziție; 7. Certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului, act constitutiv şi/sau statut/ orice alt act de înfiinţare al organizaţiei în care sunt precizate tipurile de activităţi desfăşurate (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal în original, pe fiecare pagină); 8. Declaraţie pe proprie răspundere privind evitarea conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor – completată conform modelului din anexă; 9. Bilanţul contabil din ultimii trei ani înregistrat la Ministerul Finanţelor Publice şi balanţa analitică pentru luna precedentă depunerii documentelor, după caz. 10. Declaraţia pe propria răspundere (semnată şi stampilată de către reprezentantul legal) prin care îşi asumă să asigure resursele financiare şi umane necesare în implementarea proiectului, pe toată durata de implementare a acestuia - model anexat; 11. Documente justificative pentru criteriul de selecție 1, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect) c) Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului. 12. Documente justificative pentru criteriul de selectie 2, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care sa rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, c) Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ-teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor, original sau copie conform cu originalul. 13. Documente justificative pentru criteriul de selecție 3, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, b) CV-urile experţilor cheie propuşi de participant pentru proiect care să ateste informaţiile

Pagina | 7

despre educare și formare profesională vor respecta formatul Europass, în limba română - original; c) Declarație/declarații de disponibilitate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original. d) Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, curricula, etc., atestate MEN) 14. O descriere a contribuției partenerului la activitățile proiectului, în care să fie atinse cel puțin următoarele informații (maxim 5 pagini), semnată în original pe fiecare pagină: a) Contribuția la activitățile relevante ale proiectului, pentru atingerea obiectivelor parteneriatului; b) Prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor asteptate; c) Modul în care vor fi coordonate activitatea/activitățile în care partenerul dorește să se implice în calitate de coordinator; d) Justificarea utilizării/implicării resurselor umane, materiale și financiare; e) Graficul de îndeplinire a activităților coordonate; Documentele elaborate de candidați vor respecta cerințele de redactare cu caractere Times New Roman, mărime caractere 12, spațiere la un rând. Toate documentele vor fi îndosariate în ordinea solicitată mai sus, numerotate, opisate și semnate pe fiecare pagină de reprezentantul legal al solicitantului. Organizaţiile/companiile interesate de încheierea Acordului de parteneriat, vor depune completate, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal, documentele solicitate în plic sigilat pe care se va înscrie: „Scrisoare de intenție pentru realizarea unui acord de parteneriat pentru depunerea unei propuneri de proiecte - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”. Plicul se va depune la Camera 12 – Serviciul Relaționare Directă cu Cetățenii din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, B-dul C.D. Loga nr. 1, Ghișeele 8, 9 sau 14, cu număr de înregistrare, în termen de 10 zile de Ia data publicării prezentului anunţ, respectiv până la data de 08.05.2016, ora 16.00. Persoane de contact: Consilier Daniela GHINEA, e-mail: [email protected], tel. 0256-408.462, Fax: 0256 – 408.380 (în perioada 02-05.05.2017), respectiv Consilier Iudit BERE – SEMEREDI, e-mail: [email protected], Tel/Fax: 0256-408451 (pentru perioada 08- 10.05.2017). Transmiterea eventualelor solicitări de clarificări de către aplicanţi se poate face până la data de 04.05.2017 inclusiv, la adresa de e-mail [email protected] și la telefon 0256-408.380 – între orele 9.00 și 15.00. Transmiterea răspunsurilor la clarificările solicitate de aplicanţi se va efectua în termen de maxim două zile lucrătoare. Propunerile de parteneriat eligibile vor fi selectate şi aprobate, în baza evaluării, de către comisia de selecţie, rezultatele selecţiei urmând a fi publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro. Candidații care nu au fost selectați pot depune contestații în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, prin aceeași modalitate ca pentru depunerea candidaturii. Contestația va fi soluționată de comisie în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestației. Rezultatul contestației va fi comunicat la datele de contact furnizate de candidat.

Pagina | 8

Faptul ca o entitate a fost selectată ca potenţial partener conform acestei proceduri, nu creează nicio obligaţie pentru UAT Municipiului Timișoara, în situaţia în care cererea de finanţare nu a fost depusă sau nu a fost selectată pentru finanţare. Activităţile desfăşurate de parteneri în timpul redactării cererii de finanţare nu pot face obiectul niciunei pretenţii de natură financiară ori de orice altă natură, pentru niciuna dintre părţi. U.A.T. Municipiul Timișoara îşi rezervă dreptul de a solicita clarificări în perioada de selecţie şi documente suport suplimentare partenerilor selectaţi (de ex. cazier fiscal, declaraţii pe propria răspundere suplimentare etc.) înainte de încheierea acordului de parteneriat. După finalizarea selecţiei de parteneri aceştia vor avea obligaţia să obțină semnătura electronică aferentă platformei MySMIS și de a numi două persoane pentru a oferi informaţii în legătură cu parteneriatul şi completarea câmpurilor aferente partenerului din cadrul aplicaţiei MySMIS. Termenul limită de depunere a cererii de finanțare este 15.05.2017. Lista finală a partenerilor selectaţi va fi publicată pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro.

PRIMAR, Nicolae ROBU

Atasament: Erata_POCU_ZUM_Ronat.pdf

Pagina | 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10603/ 04.05.2017

B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

ERATĂ ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI

ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ RONAȚ

În cadrul anunțului pentru selecția partenerilor pentru formarea GAL-ului pentru Zona marginalizată Ronaț, întrucât dintr-o eroare de redactare obiectivul specific 1 a fost formulat greșit, acesta se va citi astfel: OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală în Timișoara – pentru zona marginalizată Ronaț, în conformitate cu cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Ronaț este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL.

PRIMAR, Nicolae ROBU

Atasament: Erata_POCU_ZUM_Freidorf.pdf

Pagina | 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10602/ 04.05.2017

B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

ERATĂ ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI

ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ FREIDORF

În cadrul anunțului pentru selecția partenerilor pentru formarea GAL-ului pentru Zona marginalizată Freidorf, întrucât dintr-o eroare de redactare obiectivul specific 1 a fost formulat greșit, acesta se va citi astfel: OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală în Timișoara – pentru zona marginalizată Freidorf, în conformitate cu cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Freidorf este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL.

PRIMAR, Nicolae ROBU