Număr | 192 |
---|---|
An | 2017 |
Data emiterii | 12.05.2017 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 12.05.2017 |
Hotararea Consiliului Local 192/12.05.2017 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara în calitate de Lider de Proiect pentru depunerea a două cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2017- 11781/11.05.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020; În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020; În conformitate cu Orientările privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020; şi Ghidul Solicitantului, Condiţii specifice de accesare a fondurilor "Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală" - oraşe/municipii cu populaţie de peste 20.000 locuitori AP 5/PI 9.vi/OS 5.1., REGIUNI MAI PUŢIN DEZVOLTATE; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. b) şi e), alin. (4) litera a) şi alin. (7) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara în calitate de Lider de proiect pentru depunerea celor două cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) "Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul oraşelor cu populaţie peste 20.000 de locuitori", în vederea elaborării Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ - Cod apel POCU/AP 5/PI 9.vi/OS 5.1., Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunităţii/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei şi a oricărei forme de discriminare/Prioritatea de investiţii 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunităţii /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate (roma şi non-roma) din oraşe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populaţie aparţinând minorităţii roma, prin implementarea de măsuri/operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC. Art. 2: Se aprobă Acordul de Parteneriat - Cadru, prevăzut la Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3: Se aprobă împuternicirea Comisiei de evaluare a propunerilor de parteneriat în vederea depunerii cererilor de finanţare pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate Freidorf şi Ronaţ, precum şi a comisiei de soluţionare a eventualelor contestaţii - cod apel POCU/AP5/PI9.VI/OS5.1 - numită prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara nr. 573/05.05.2017 în vederea selectării partenerilor, conform criteriilor din Anunţul de intenţie publicat. Art. 4: Se aprobă împuternicirea Domnului NICOLAE ROBU în calitate de Primar al Municipiului Timişoara în vederea semnării Acordurilor de parteneriat şi a tuturor documentelor aferente celor două cereri de finanţare pentru proiecte vizând Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ, în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) "Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul oraşelor cu populaţie peste 20.000 de locuitori" - Cod apel POCU/AP 5/PI 9.vi/OS 5.1. Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Economice; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Comunicare; - Instituţiei Arhitectului Şef; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Mass - media locale.
|
ROMÂNIA SE APROBĂ,
JUDEŢUL TIMIŞ
MUNICIPIUL TIMIŞOARA P R I M A R,
NICOLAE ROBU SC2017-11781/11.05.2017.
REFERAT
privind aprobarea participării Municipiului Timişoara în calitate de Lider de Proiect
pentru depunerea a două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional
Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea
Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ
Municipiul Timişoara a publicat două anunţuri privind organizarea procedurilor de selecţie pentru
încheierea unor Acorduri de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii a două
cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/
AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul orașelor cu
populaţie peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub
responsabilitatea comunităţii/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea
sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiţii 9.vi: Strategii de dezvoltare
locală elaborate la nivelul comunităţii /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane
aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunităţile marginalizate (roma și non-roma)
din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populaţie aparţinând minorităţii
roma, prin implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.
Procedurile de selecţie se desfăşoară în conformitate cu prevederile:
1) Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 – 2020;
2) Hotărârii Guvernului nr.93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene
pentru perioada de programare 2014 – 2020;
3) Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014- 2020;
4) Ghidul Solicitantului, Condiţii specifice de accesare a fondurilor „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - oraşe/ municipii cu populaţie de peste 20.000
locuitori AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., REGIUNI MAI PUŢIN DEZVOLTATE;
5) Alte acte normative in vigoare cu implicare directă.
Conform cap.4.1.4. din Orientările privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional
Capital Uman 2014-2020, „alegerea partenerilor este în exclusivitate de competenţa entității
solicitante, în calitate de lider al parteneriatului.”
Partenerii vor fi selectați astfel încât să desfășoare activități relevante pentru domeniul proiectului
(de ex.: formare profesională, informare și consiliere profesională, a doua șansă, incluziune socială,
măsuri pentru ocupare, educație preuniversitară/universitară, economie socială, dezvoltare
sustenabilă, etc.).
Modalitatea de constituire a comisiei de evaluare, procedurile de lucru, termenele și orice alte
aspecte administrative sunt în sarcina exclusivă a instituției aplicante, conform legislației incidente
și a reglementărilor interne, conform anunțului din anexa. În acest sens se va urmări cu strictețe
respectarea legalității și asigurarea trasabilității tuturor documentelor emise în cadrul procedurii de
selecție, precum și regimul incompatibilităților și conflictului de interese.
În ceea ce privește criteriile de eligibilitate a partenerului/partenerilor, se va avea în vedere
respectarea cel puțin a cerințelor impuse de către AM/OI prin Ghidul solicitantului aferent cererii de
proiecte în cauză.
Rezultatul procedurii de selecție se va materializa într-un Raport, datat și semnat de către toți
membrii comisiei de evaluare, inclusiv de către președintele acesteia, asumat de către reprezentantul
legal al instituției aplicante,
Municipiul Timișoara ca instituție aplicantă a publicat pe portalul www.primariatm,.ro anunțul cu
privire la rezultatul procedurii de selecție, care conține informațiile cuprinse în anunțul de intenție și
informații privind ofertanții/candidații participanți la procedură admiși și respinși, și punctajul
obținut de fiecare dintre aceștia.
Verificarea de către AM/OI a respectării procedurii de selectare a partenerilor se va efectua în
timpul etapei de verificare administrativă a proiectelor.
Proiectele cu solicitanții de finanțare instituții finanțate din fonduri publice care nu au respectat
procedura vor fi respinse ca neeligibile.
Proiectele depuse în parteneriat a căror solicitanți de finanțare (publici sau privaţi) nu justifică
valoarea adăugată a parteneriatului în ceea ce privește utilizarea eficientă a fondurilor, precum şi
rolul partenerului/partenerilor în implementarea proiectului, vor fi respinse ca neeligibile.”
De asemenea, în vederea parcurgerii tuturor etapelor necesare pentru elaborarea și depunerea celor
două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel
POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane
marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ este necesară: stabilirea rolului și responsabilității fiecărui
partener în cadrul proiectelor. Bugetul fiecărui proiect în parte (de maxim 50.000 EUR), respectiv
bugetul alocat fiecărui partener, funcție de gradul de implicare și complexitatea fiecărei activități, se
va analiza și stabili prin Acordul de parteneriat.
În vederea depunerii aplicației celor două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional
Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., pentru Elaborarea Strategiilor de
Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ, care are ca termen limită de
depunere 15.05.2017,
PROPUNEM:
1. Aprobarea participării Municipiului Timișoara în calitate de Lider de proiect pentru
depunerea celor două cereri de finanțare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU)
„Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul orașelor cu populaţie peste 20.000 de
locuitori”, în vederea elaborării Strategiilor de Dezvoltare a zonelor urbane marginalizate (ZUM)
Freidorf şi Ronaţ - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală
plasată sub responsabilitatea comunităţii/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale,
combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiţii 9.vi: Strategii de
dezvoltare locală elaborate la nivelul comunităţii /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de
persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunităţile marginalizate (roma și non-
roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populaţie aparţinând
minorităţii roma, prin implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de
DLRC.
2. Aprobarea Acordului de Parteneriat - cadru, prevăzut la Anexa 1 care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
3. Aprobarea împuternicirii Comisiei de evaluare a propunerilor de parteneriat
în vederea depunerii cererilor de finanţare pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor
urbane marginalizate Freidorf şi Ronaţ, precum şi a comisiei de soluţionare a eventualelor
contestaţii – cod apel POCU/AP5/PI9.VI/OS5.1 - numită prin Dispoziția Primarului Municipiului
Timișoara nr. 573/05.05.2017 în vederea selectării partenerilor, conform criteriilor din Anunțul de
intenție publicat.
4. Aprobarea împuternicirii domnului Nicolae ROBU în calitate de Primar al Municipiului
Timişoara în vederea semnării Acordurilor de parteneriat și a tuturor documentelor aferente celor
două cereri de finanțare pentru proiecte vizând Elaborarea Strategiilor de Dezvoltare a zonelor
urbane marginalizate (ZUM) Freidorf şi Ronaţ, în cadrul Programului Operaţional Capital Uman
(POCU) „Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul orașelor cu populaţie peste
20.000 de locuitori” - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1.
VICEPRIMAR,
Dan DIACONU
DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU, p. DIRECTOR DIRECȚIA DEZVOLTARE,
Adrian – Amedeo BERE - SEMEREDI Magdalena NICOARĂ
DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ, p. ȘEF SERVICIUL GENERARE ȘI
MANAGEMENT PROIECTE,
Steliana STANCIU Gabriel POPA
CONSILIER, CONSILIER,
Daniela GHINEA Iudit BERE – SEMEREDI
AVIZAT JURIDIC
Red, Dact: BSI, Ex.1/11.05.2017
ACORD DE PARTENERIAT (Acordul încheiat între Beneficiar şi Partener/Parteneri)
(Model recomandat)
Art. 1. Părţile 1. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal1 …, având calitatea de Lider
parteneriat/Partener 1 2. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal …, având calitatea de membru
2/Partener 2 3. denumirea completă a organizaţiei, cu sediul în adresa sediului, codul fiscal …, având calitatea de membru
n/Partener n, n= numărul total de membri ai parteneriatului au convenit următoarele: Art. 2. Obiectul (1) Obiectul acestui parteneriat este de a stabili drepturile şi obligaţiile părţilor, contribuţia financiară proprie a
fiecărei părţi la bugetul proiectului, precum şi responsabilităţile ce le revin în implementarea activităţilor aferente proiectului: titlul proiectului, care este depus în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014 ‐ 2020, Axa prioritară ........ Prioritatea de investiție ................, apel de proiecte (Cod generat MySMIS si denumire)....................
(2) Cererea de finanţare, inclusiv anexele sale, sunt parte integrantă a acestui acord. Art. 3. Principiile de bună practică ale parteneriatului (1) Toţi partenerii trebuie să contribuie la implementarea proiectului şi să îşi asume rolul lor în cadrul
proiectului, aşa cum acesta este definit în cadrul prezentului Acord de Parteneriat. (2) Părţile trebuie să se consulte în mod regulat şi să se informeze asupra tuturor aspectelor privind evoluţia
proiectului. (3) Toţi partenerii trebuie să implementeze activităţile cu respectarea standardelor profesionale şi de etică cele
mai înalte. (4) Partenerii sunt obligaţi să respecte regulile privitoare la conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilor,
iar, în cazul apariţiei unui asemenea conflict, să dispună luarea măsurilor ce conduc la evitarea, respectiv
stingerea lui inclusiv, dar fără a se limita la, informarea a AMPOCU/OIPOCU responsabil în legătură cu orice
situație care dă naștere sau este posibil să dea naștere unui astfel de conflict, în termen de 3 (trei) zile
lucrătoare de la data apariției unei astfel de situații. În caz contrar, semnatarii prezentului acord înţeleg că
poate fi reziliat contractul de finanțare prin decizia AMPOCU/OIPOCU responsabil de plin drept, fără punere
în întarziere, fără intervenţia unui tribunal arbitral/unei instante judecătoreşti şi fără îndeplinirea altor
formalităţi, cu excepţia transmiterii către Liderul de parteneriat a unei simple informări cu privire la
rezilierea Contractului de finanțare.
Art. 4 Roluri şi responsabilităţi în implementarea proiectului (1) Rolurile şi responsabilităţile sunt descrise în tabelul de mai jos şi corespund prevederilor din Cererea de
finanţare – care este documentul principal în stabilirea principalelor activități asumate de fiecare partener:
Organizaţia Roluri şi responsabilităţi
Lider de proiect (Partener 1) Se vor descrie activităţile şi subactivităţile pe care fiecare partener trebuie să le implementeze, în strânsă corelare cu informaţiile furnizate în formularul cererii de finanţare
1 Codul fiscal sau codul TVA, după caz
Se descriu resursele umane implicate , resursele materiale proprii puse la dispoziția proiectului si resursele ce vor fi achiziționate in cadrul proiectului
Partener 2
Partener n
(2) Pentru a activităţile desfăşurate în conformitate cu cererea de finanțare și cu alin (1), Partenerii vor angaja
urmatoarele cheltuieli, dupa cum urmează:
Organizaţia Valoare estimată a cheltuielilor eligibile angajate pe perioada
proiectului* [lei]
Liderul de parteneriat
Partener 1
Total (se va corela cu valoarea eligibilă
a proiectului)
Notă : * valorile menționate vor fi cele existente în cererea de finanțare. (3) Partenerii vor asigura contribuţia proprie la cheltuielile totale ale proiectului aşa cum este precizat în
Cererea de finanţare şi în prezentul acord.
Organizaţia Contribuţia (unde este cazul)
Lider de proiect (Partener 1) Valoarea contribuţiei (în lei) Valoarea contribuţiei la valoarea totală a proiectului (%)
Partener 2
Partener n
Responsabilitățile privind derularea fluxurilor financiare sunt conforme cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014‐2020, aprobate prin HG nr. 93/2016.
Art. 5. Perioada de valabilitate a acordului
Perioada de valabilitate a Acordului începe la data semnării prezentului Acord și încetează la data la care Contractul de Finanțare aferent proiectului își încetează valabilitatea. Prelungirea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare conduce automat la extinderea Perioadei de valabilitate a prezentului acord.
Art. 6. Drepturile şi obligaţiile liderului de proiect (Partenerului 1) A.Drepturile liderului de parteneriat (1) Liderul de Parteneriat(beneficiar/Partener 1) are dreptul să solicite celorlalţi parteneri furnizarea oricăror
informaţii şi documente legate de proiect, în scopul elaborării rapoartelor de progres, a cererilor de rambursare și altor documente necesare implementării proiectului și executării contractului de finanțare.
B.Obligaţiile liderului de parteneriat
(1) Liderul de parteneriat (Partener 1) va transmite Cererea de finanţare în sistemul electronic. (2) Membrii parteneriatului acordă prin prezenta un mandat de reprezentare Liderului de parteneriat, potrivit
art.2013 și următoarele din Codul civil, pentru a încheia contractul de finanțare cu AMPOCU/OI delegat în numele Parteneriatului, precum și pentru a reprezenta membrii Parteneriatului față de AMPOCU/OI delegat, pentru orice aspect legat de implementarea Proiectului și derularea contractului de finanțare.
(3) In cazul proiectelor implementate in parteneriat, Beneficiarul / Liderul de parteneriat reprezintă şi acţionează în numele Parteneriatului în scopul executării Contractului de finanțare si va avea autoritatea necesară pentru a angaja legal toţi partenerii, în scopul îndeplinirii rolurilor şi responsabilităţilor, derulării activităţilor şi asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare, aşa cum sunt acestea asumate de fiecare partener, în conformitate cu prevederile Acordului de parteneriat.
(4) Liderul de parteneriat (Partener 1) va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul în implementarea proiectului şi le va furniza copii ale rapoartelor de progres şi financiare, precum și copii ale altor documente necesare implementării proiectului și executării contractului de finanțare
(5) Propunerile pentru modificări importante ale proiectului (e.g. activităţi, parteneri etc.), trebuie să fie convenite cu partenerii înaintea solicitării aprobării de către AMPOCU/OI .
(6) Înlocuirea unuia dintre parteneri fără consimţământul scris al acestuia, este posibilă doar în cazul nerealizării culpabile a activităților asumate și/sau ca urmare a nerespectării procedurilor stabilite pentru buna implementare a proiectului de către partenerul în cauză, dovedite de ceilalți membrii ai Parteneriatului către AMPOCU/OI delegat, sau în ipoteza deschiderii procedurii de insolvență a partenerului în cauză.
(7) Liderul parteneriatului este responsabil cu transmiterea cererilor de prefinanţare/plată/rambursare și a cererilor de rambursare aferente cererilor de prefinanțare/plată către AMPOCU/OI conform prevederilor contractului de finanţare și a legislației aplicabile.
(8) Pentru proiectele implementate în parteneriat, liderul de parteneriat depune cererea de prefinanțare/plată/rambursare, iar autoritatea de management virează, după efectuarea verificărilor, valoarea cheltuielilor rambursabile în conturile Beneficiarului/Liderului de parteneriat/Partenerilor care le‐ au efectuat, fără a aduce atingere contractului de finanțare şi prevederilor acordului de parteneriat, parte integrantă a contractului de finanțare.
(9) Liderul de parteneriat are obligația de a da curs solicitărilor partenerilor privind depunerea de cereri de prefinanțare/plată/rambursare, pentru cheltuielile previzionate/efectuate de către parteneri.
(10) În cazul în care unul din partenerii 2, 3, n, nu duce la îndeplinire una sau mai multe din obligaţiile care le
revin (e.g. implementarea unor activităţi, asigurarea contribuţiei la cofinanţarea proiectului, respectarea
normelor în vigoare privind procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică), semnatarii
prezentului acord de parteneriat înţeleg şi acceptă că se poate înlocui un Partener din cadrul
Parteneriatului cu o altă entitate cu personalitate juridică care îndeplineşte condiţiile reglementate de
Ghidul Solicitantului Condiţii Generale şi Specifice, proporțional cu partea rămasă de executat din contract
și care preia cel puţin obligaţiile restante din cele asumate de partenerul pe care îl înlocuieste.
(11) Liderul de parteneriat este responsabil pentru neregulile identificate în cadrul proiectului aferente cheltuielilor proprii conform notificărilor și titlurilor de creanță emise pe numele său de către AMPOCU/OI.
Art. 7 Drepturile şi obligaţiile Partenerilor 2, 3, n A.Drepturile Partenerilor 2, 3, n (1) Cheltuielile angajate de Partenerii 2, 3, n, sunt eligibile în acelaşi fel ca şi cheltuielile angajate de către
liderul de proiect corespunzător rolurilor avute în proiect. (2) Partenerii au dreptul să fie consultaţi cu regularitate de către liderul de parteneriat, să fie informaţi despre
progresul în implementarea proiectului şi să li se furnizeze, de către liderul de parteneriat copii ale rapoartelor de progres şi financiare, precum și copii ale altor documente necesare implementării proiectului și executării contractului de finanțare.
(3) Partenerii au dreptul să fie consultaţi, de către liderul de parteneriat, în privinţa propunerilor pentru modificări importante ale proiectului (e.g. activităţi, parteneri etc.), înaintea solicitării aprobării de către Autoritatea de management / Organismul intermediar.
(4) Partenerii au dreptul să solicite Liderului de parteneriat depunerea de cereri de prefinanțare/plată/rambursare, pentru cheltuielile previzionate/efectuate, după caz.
B.Obligaţiile Partenerilor 2, 3, n (1) Partenerii sunt obligaţi să transmită copii conforme cu originalul după documentaţiile aferente achiziţiilor
efectuate în cadrul proiectului, în scopul elaborării cererilor de plată/rambursare. De asemenea Partenerii
trebuie să pună la dispoziţia Liderului de parteneriat documentele necesare ce atestă realizarea activităţilor
asumate şi a cheltuielilor efectuate.
(2) Partenerii sunt obligaţi să furnizeze orice informaţii de natură tehnică sau financiară legate de proiect, solicitate de către Autoritatea de Management, Organismul Intermediar, Autoritatea de Certificare, Autoritatea de Audit, Comisia Europeană sau orice alt organism abilitat să verifice sau să realizeze auditul asupra modului de implementare a proiectelor cofinanţate din instrumente structurale.
(3) Partenerii sunt obligaţi să furnizeze liderului de proiect orice informaţii sau documente privind implementarea proiectului, în scopul elaborării rapoartelor de progres precum și orice alte documente necesare implementării proiectului și executării contractului de finanțare.
(4) Partenerii sunt responsabili pentru neregulile identificate în cadrul proiectului aferente cheltuielilor proprii conform notificărilor și titlurilor de creanță emise pe numele lor de către AMPOCU/OI.
Art. 8 Achiziții publice
(1) Achiziţiile în cadrul proiectului vor fi făcute de către fiecare membru al parteneriatului, cu respectarea condiţiilor din contractul de finanţare, a legislației aplicabile în domeniul achizițiilor publice pentru proiectele cu finanțare nerambursabilă şi/sau a în conformitate cu documentele subsecvente emise de AMPOCU în vederea implementării proiectului instrucţiunilor emise de AMPOCU/OI și/sau alte organisme abilitate, după caz.
Art. 9 Proprietatea (1) Părţile au obligaţia să menţină proprietatea proiectului şi natura activităţii pentru care s‐a acordat
finanţare, pe o perioadă de cel puţin 3 ani după finalizare / dare în exploatare şi să asigure exploatarea şi întreţinerea în această perioadă. Părţile au obligaţia să menţină proprietatea proiectului şi natura activităţii pentru care s‐a acordat finanţare, pe o perioadă de cel puţin 3 ani după finalizare / dare în exploatare şi să asigure exploatarea şi întreţinerea în această perioadă ‐ în situații care vizează menținerea investițiilor sau a locurilor de muncă create de IMM‐uri.
(2) Înainte de sfârşitul proiectului, părţile/partenerii vor conveni asupra modului de acordare a dreptului de utilizare a echipamentelor, bunurilor etc. achiziţionate prin proiect, precum și a titlurilor și drepturilor de proprietate intelectuală și industrială privind rezultatele proiectului. Copii ale titlurilor de transfer vor fi ataşate raportului final.
(3) Părţile au obligaţia de a asigura funcţionarea tuturor bunurilor, echipamentelor achiziţionate din finanţarea nerambursabilă, la locul de desfăşurare a proiectului şi exclusiv în scopul pentru care au fost achiziţionate, pe perioada de min 3 ani de la finalizarea implementarii proiectului.
(4) Părţile au obligaţia să nu înstrăineze, închirieze, gajeze bunurile achiziţionate ca urmare a obţinerii finanţării prin Programul Operaţional Capital Uman 2014‐2020, pe o perioadă de 3 ani de la finalizarea proiectului, conform paragrafului (1).
Art. 10 Confidențialitate (1) Părţile semnatare ale prezentului acord convin să păstreze în strictă confidenţialitate informaţiile primite în
cadrul şi pe parcursul implementării proiectului şi sunt de acord să prevină orice utilizare sau divulgare
neautorizată a unor astfel de informaţii. Părțile înțeleg să utilizeze informaţiile confidenţiale doar în scopul de a‐şi îndeplini obligaţiile din prezentul Acord de Parteneriat.
Art. 11 Legea aplicabilă (1) Prezentului Acord i se va aplica şi va fi interpretat în conformitate cu legea română. (2) Pe durata prezentului Acord, părţile vor avea dreptul sa convină în scris asupra modificării anumitor clauze,
prin semnarea unui nou acord de parteneriat si aprobarea acestuia de către AMPOCU/OI prin act adiţional la contractul de finanțare, oricând interesele lor cer acest lucru sau când aceste circumstanţe au loc şi nu au putut fi prevăzute în momentul în care s‐a încheiat prezentul Acord de Parteneriat.
Art. 12 Dispoziţii finale (1) Toate posibilele dispute rezultate din prezentul acord sau în legătură cu el, pe care părţile nu le pot
soluţiona pe cale amiabilă, vor fi soluţionate de instanţele competente.
(2) Semnatarii prezentului acord de parteneriat înţeleg şi acceptă faptul că nerespectarea culpabilă a prezentului acord de parteneriat, îndeosebi în relaţia cu AMPOCU/OI responsabil, poate avea drept consecinţă rezilierea contractului de finanţare şi, după caz, excluderea Liderului de parteneriat, a oricăruia dintre parteneri sau a tuturor membrilor Parteneriatului de la acordarea de finanţare nerambursabilă , pentru o perioadă de până la 2 ani, în condiţiile specificate în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale şi Condiţii Specifice.
Întocmit în număr de exemplare exemplare, în limba română, câte unul pentru fiecare parte şi un original pentru cererea de finanţare. Semnături
Lider de parteneriat (Partener 1)
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al organizaţiei
Semnătura Data şi locul semnării
Partener 2 Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al organizaţiei
Semnătura Data şi locul semnării
Partener 3 Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al organizaţiei
Semnătura Data şi locul semnării
Pagina | 1
ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10602/ 28.04.2017
B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ FREIDORF
MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, B-dul C. D. Loga nr.1, Judeţul Timiş, cod poştal 300030, Telefon/Fax: 0256/408451, www.primariatm.ro, e-mail: [email protected], Cod Identificare Fiscală 14756536, reprezentat prin Domnul Nicolae ROBU în calitate de Primar al Municipiului Timișoara În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020 şi ale Hotărârii Guvernului nr.93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020, Anunţă organizarea unei proceduri de selecţie pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru acest proiect sunt specificate în Ghidurile POCU: Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020 şi Ghidul Solicitantului, Condiții specifice de accesare a fondurilor „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., REGIUNI MAI PUȚIN DEZVOLTATE. OBIECTIV GENERAL al proiectului: Creșterea capacității de colaborare a actorilor implicați și a comunității marginalizate în scopul elaborării Strategiei de Dezvoltare Locală, bazată atât pe resursele și potențialul local cât și pe nevoile comunității marginalizate. Implementarea acestui proiect va avea ca și finalitate Strategia de Dezvoltarea Locală prin care se vor propune măsuri de reducere a numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate.
Pagina | 2
OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Adaptarea Asociației Grupul de Acțiune Locală Timișoara la cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Freidorf este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL. 2. Delimitarea teritoriul și a comunității marginalizate din Timișoara – Zona Freidorf . 3. Realizarea unui proces de informare și animare în teritoriul vizat, cu implicarea în mod activ a partenerilor din cadrul proiectului. 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală și a intervenților propuse. DURATA PROIECTULUI: Activităţile relevante care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se vor desfăşura pe o perioadă de 4 luni. Activităţile eligibile sunt cele menţionate în Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice (Ghidul de finanţare se poate descărca de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/presa/anunturi-finantari/2201-4- 1-milioane-de-euro-pentru-combaterea-saraciei-si-a-excluziunii-sociale-in-orase. Propunerea de parteneriat vizează următoarele activități relevante: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală (GAL) nou, în Timișoara – pentru zona marginalizată Freidorf , format din reprezentanți ai sectorului public și privat, precum și reprezentanți ai comunității marginalizate și a celei nemarginalizate, care promovează interesele socio-economice locale; 2. Delimitarea ZUM și a teritoriului SDL pe baza unui studiu sociologic, conform Ghidului solicitantului; 3. Animarea partenerilor locali și mobilizarea comunității marginalizate - Zona Freidorf din Municipiul Timișoara; 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală - SDL pentru Zona marginalizată Freidorf din Timișoara și a listei de măsuri indicative;
Bugetul estimat al proiectului va fi de 50.000 EUR.
REGULI PRIVIND SELECTAREA PARTENERILOR: Având în vedere activităţile relevante care urmează să fie desfășurate în cadrul proiectului, precum şi necesităţile identificate de UAT Municipiul Timișoara în calitate de solicitant, partenerii vor putea fi :
— un ONG cu activitate specifică măsurilor ce vizează comunitățile defavorizate și — un operator economic.
Parteneriatul pentru depunerea cererii de finanțare în vederea accesării finanțării pentru sprijinul pregătitor nu are personalitate juridică. Partenerii vor semna Declarația de asociere (Anexa 4 la Ghidul solicitantului – condiții specifice „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori). CRITERII DE ELIGIBILITATE ȘI SELECȚIE: Condiţii generale de eligibilitate (Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020) Partenerii vor fi entităţi legal constituite în România, cu personalitate juridică ce desfăşoară activităţi relevante în cadrul proiectului şi au în obiectul de activitate/statut şi activitatea/activităţile
Pagina | 3
din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri. (NU sunt eligibile persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale și alte entități similare fără personalitate juridică) Partenerii nu trebuie să se afle în situaţiile de excludere prevăzute în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanţilor. Partenerii trebuie să fie implicaţi în toate activităţile relevante ale proiectului. Partenerii sunt obligaţi să contribuie financiar la realizarea proiectului prin asigurarea unei părţi din cota de cofinanţare a proiectului. Ratele de cofinanţare sunt prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul www.fonduri-ue.ro Partenerul nu poate participa la procedura de selecţie dacă: — Este în incapacitate de plată/stare de insolvenţă, conform prevederilor legale; — A suferit condamnări definitive ca urmare a conduitei profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţa de res judicata; — Se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate, şi-a suspendat activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate în instanţă, pe care autoritatea contractantă le poate justifica; — Se încadrează, din punct de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, într- una din situaţiile în care obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicată pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor; — Partenerul/partenerii şi/sau reprezentanţii lor legali/structurile de conducere a acestora şi persoanele care asigură conducerea partenerului/partenerilor se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, aşa cum este definit în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare — Se face vinovat de declaraţii false în furnizarea informaţiilor solicitate de AM/OI POCU responsabil sau nu a furnizat aceste informaţii.
CAPACITATEA OPERAŢIONALĂ — Fiecare partener are experienţă în implementarea a cel puţin 1 proiect cu finanţare nerambursabilă şi/sau are experienţă de cel puţin 6 luni în domeniul activităţilor relevante ale proiectului și/sau în elaborarea și implementarea de Strategii de Dezvoltare Locală. CAPACITATEA FINANCIARĂ A PARTENERULUI
Pentru Organizaţii Neguvemamentale (ONG) cu vechime mai mare de 1 an. Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale. Societăţi Comerciale (SC) cu vechime mai mare de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma cifrelor de afaceri/suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale;
Pagina | 4
Organizaţii Neguvemamentale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Societăți Comerciale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Fiecare partener va suporta contribuţia proprie la cheltuielile eligibile, proporţional cu valoarea cheltuielilor eligibile aferente activităţilor pe care le va implementa şi conform rateleor de cofinanţare prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/. Partenerul va suporta 100% cheltuielile neeligibile rezultate din implementarea proiectului. Condițiile de eligibilitate, capacitatea operaţională și financiară reprezintă criterii ELIMINATORII. Condiţii specifice — Experienţa relevantă, dovedită prin completarea Fişei partenerului, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al instituţiei. — Declarația pe proprie răspundere că suma care va fi solicitată ca asistență financiară nerambursabilă nu depășește valorile de mai sus, funcție de categoria în care partenerul se încadrează; — Declaraţia pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute de Ghidul solicitantului - Condiţii Generale şi Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice. Procedura de evaluare a partenerilor Evaluarea partenerilor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, conform grilei de evaluare. Punctajul maxim posibil obţinut este de 100 puncte. Se vor declara admişi participanţii care întrunesc un punctaj de peste 65 de puncte. Vor fi declaraţi respinşi participanţii care întrunesc 65 de puncte sau mai puţin. Vor fi declaraţi câştigători participanţii admişi care întrunesc numărul cel mai mare de puncte pentru categoria vizată. În cazul retragerii câştigătorului se va putea solicita pentru parteneriat următorul participant admis pe categoria vizată. Municipiul Timișoara va selecta partenerii pentru activităţile prevăzute din Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice.
Nr. Criteriul de selecție Documente justificative Punctaj
1
Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul derulării de proiecte europene, constând în implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă – 0 proiecte implementate - 0 puncte – 1 proiect implementat - 10 puncte – 2 proiecte implementate - 20 puncte – 3 sau mai multe proiecte implementate - 30 puncte
-Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect), -Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului
30
Pagina | 5
2
Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul elaborării Strategiilor de Dezvoltare Locală -Partener la elaborarea unei Strategii de Dezvoltare Locală - 10 puncte -Partener în elaborarea a două sau mai multe Strategii de Dezvoltare Locală - 15 puncte -Consultant în elaborarea/Elaborator a cel puțin 1 Strategie de Dezvoltare Locală experienţă - 25 puncte
-Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care să rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, -Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ - teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor/contractului, original sau copie conform cu originalul;
25
3
Experiența potențialului partener în furnizarea activităților relevante, prin experți cheie cu experiență specifică (dovedite cu CV depus la dosar) -între 1-3 experți cu experiență relevantă – 10 puncte -între 3-5 experți cu experiență relevantă – 20 puncte -mai mult de 5 experți – 25 puncte
-Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, -CV – uri ale experților ce vor fi implicați pe parcursul implementării proiectului, în original, -Declarație/declarații de disponibi- litate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original, -Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, etc. atestate de MEN).
25
4
Contribuția partenerului la activitățile proiectului; –Coordonarea unei activități relevante - 5 puncte; –Coordonarea a două activități relevante - 10 puncte; –Coordonarea a trei activități relevante - 15 puncte; –Coordonarea celor patru activități relevante - 20 puncte;
-Detalierea modului de implicare și coordonare a activităților relevante din cadrul proiectului, semnat în original de reprezentantul legal
20
TOTAL 100 Notă: Partenerii vor fi selectaţi în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. Solicitanţii care nu îndeplinesc condiţiile de eligibilitate vor fi excluşi din procesul de selecţie.
DOSARUL DE CANDIDATURĂ Depunerea intenției pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală
Pagina | 6
plasată sub responsabilitatea comunității/ Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC se va realiza prin depunerea unui dosar, care va cuprinde obligatoriu următoarele documente: 1. Scrisoare de intenţie, care va cuprinde, în mod obligatoriu: - Denumire, adresă, număr de telefon, fax, e-mail, datele reprezentantului legal și numele și datele persoanei de contact pentru acest proces de selectie, - Motivația participării organizației/societății în proiect alături de Municipiul Timișoara, - Plus valoarea adusă proiectului. 2. Fişa partenerului (original, semnată şi ştampilată) – completată conform modelului din anexă; 3. Statutul organizaţiei/actul constitutiv prin care se face dovada eligibilităţii partenerului; (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal); 4. Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat (Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcția Generală a Finanțelor Publice); 5. Descrierea experienţei relevante a participantului în activitățile care se doresc a fi implementate, însoțită de documente care atestă că participantul are experienţă relevantă - maxim 2 pagini; 6. Prezentarea resurselor materiale care pot fi puse la dispoziție; 7. Certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului, act constitutiv şi/sau statut/ orice alt act de înfiinţare al organizaţiei în care sunt precizate tipurile de activităţi desfăşurate (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal în original, pe fiecare pagină); 8. Declaraţie pe proprie răspundere privind evitarea conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor – completată conform modelului din anexă; 9. Bilanţul contabil din ultimii trei ani înregistrat la Ministerul Finanţelor Publice şi balanţa analitică pentru luna precedentă depunerii documentelor, după caz. 10. Declaraţia pe propria răspundere (semnată şi stampilată de către reprezentantul legal) prin care îşi asumă să asigure resursele financiare şi umane necesare în implementarea proiectului, pe toată durata de implementare a acestuia - model anexat; 11. Documente justificative pentru criteriul de selecție 1, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect) c) Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului. 12. Documente justificative pentru criteriul de selectie 2, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care sa rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, c) Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ-teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor, original sau copie conform cu originalul. 13. Documente justificative pentru criteriul de selecție 3, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, b) CV-urile experţilor cheie propuşi de participant pentru proiect care să ateste informaţiile
Pagina | 7
despre educare și formare profesională vor respecta formatul Europass, în limba română - original; c) Declarație/declarații de disponibilitate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original. d) Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, curricula, etc., atestate MEN) 14. O descriere a contribuției partenerului la activitățile proiectului, în care să fie atinse cel puțin următoarele informații (maxim 5 pagini), semnată în original pe fiecare pagină: a) Contribuția la activitățile relevante ale proiectului, pentru atingerea obiectivelor parteneriatului; b) Prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor asteptate; c) Modul în care vor fi coordonate activitatea/activitățile în care partenerul dorește să se implice în calitate de coordinator; d) Justificarea utilizării/implicării resurselor umane, materiale și financiare; e) Graficul de îndeplinire a activităților coordonate; Documentele elaborate de candidați vor respecta cerințele de redactare cu caractere Times New Roman, mărime caractere 12, spațiere la un rând. Toate documentele vor fi îndosariate în ordinea solicitată mai sus, numerotate, opisate și semnate pe fiecare pagină de reprezentantul legal al solicitantului. Organizaţiile/companiile interesate de încheierea Acordului de parteneriat, vor depune completate, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal, documentele solicitate în plic sigilat pe care se va înscrie: „Scrisoare de intenție pentru realizarea unui acord de parteneriat pentru depunerea unei propuneri de proiecte - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”. Plicul se va depune la Camera 12 – Serviciul Relaționare Directă cu Cetățenii din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, B-dul C.D. Loga nr. 1, Ghișeele 8, 9 sau 14, cu număr de înregistrare, în termen de 10 zile de Ia data publicării prezentului anunţ, respectiv până la data de 08.05.2016, ora 16.00. Persoane de contact: Consilier Daniela GHINEA, e-mail: [email protected], tel. 0256-408.462, Fax: 0256 – 408.380 (în perioada 02-05.05.2017), respectiv Consilier Iudit BERE – SEMEREDI, e-mail: [email protected], Tel/Fax: 0256-408451 (pentru perioada 08- 10.05.2017). Transmiterea eventualelor solicitări de clarificări de către aplicanţi se poate face până la data de 04.05.2017 inclusiv, la adresa de e-mail [email protected] și la telefon 0256-408.380 – între orele 9.00 și 15.00. Transmiterea răspunsurilor la clarificările solicitate de aplicanţi se va efectua în termen de maxim două zile lucrătoare. Propunerile de parteneriat eligibile vor fi selectate şi aprobate, în baza evaluării, de către comisia de selecţie, rezultatele selecţiei urmând a fi publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro. Candidații care nu au fost selectați pot depune contestații în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, prin aceeași modalitate ca pentru depunerea candidaturii. Contestația va fi soluționată de comisie în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestației. Rezultatul contestației va fi comunicat la datele de contact furnizate de candidat.
Pagina | 8
Faptul ca o entitate a fost selectată ca potenţial partener conform acestei proceduri, nu creează nicio obligaţie pentru UAT Municipiului Timișoara, în situaţia în care cererea de finanţare nu a fost depusă sau nu a fost selectată pentru finanţare. Activităţile desfăşurate de parteneri în timpul redactării cererii de finanţare nu pot face obiectul niciunei pretenţii de natură financiară ori de orice altă natură, pentru niciuna dintre părţi. U.A.T. Municipiul Timișoara îşi rezervă dreptul de a solicita clarificări în perioada de selecţie şi documente suport suplimentare partenerilor selectaţi (de ex. cazier fiscal, declaraţii pe propria răspundere suplimentare etc.) înainte de încheierea acordului de parteneriat. După finalizarea selecţiei de parteneri aceştia vor avea obligaţia să obțină semnătura electronică aferentă platformei MySMIS și de a numi două persoane pentru a oferi informaţii în legătură cu parteneriatul şi completarea câmpurilor aferente partenerului din cadrul aplicaţiei MySMIS. Termenul limită de depunere a cererii de finanțare este 15.05.2017. Lista finală a partenerilor selectaţi va fi publicată pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro.
PRIMAR, Nicolae ROBU
Pagina | 1
ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10603/28.04.2017
B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ RONAȚ
MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, B-dul C. D. Loga nr.1, Judeţul Timiş, cod poştal 300030, Telefon/Fax: 0256/408451, www.primariatm.ro, e-mail: [email protected], Cod Identificare Fiscală 14756536, reprezentat prin Domnul Nicolae ROBU în calitate de Primar al Municipiului Timișoara În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020 şi ale Hotărârii Guvernului nr.93/18.02.2016 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.40/23.09.2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020, Anunţă organizarea unei proceduri de selecţie pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității/Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru acest proiect sunt specificate în Ghidurile POCU: Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020 şi Ghidul Solicitantului, Condiții specifice de accesare a fondurilor „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1., REGIUNI MAI PUȚIN DEZVOLTATE. OBIECTIV GENERAL al proiectului: Creșterea capacității de colaborare a actorilor implicați și a comunității marginalizate în scopul elaborării Strategiei de Dezvoltare Locală, bazată atât pe resursele și potențialul local cât și pe nevoile comunității marginalizate. Implementarea acestui proiect va avea ca și finalitate Strategia de Dezvoltarea Locală prin care se vor propune măsuri de reducere a numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate.
Pagina | 2
OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Adaptarea Asociației Grupul de Acțiune Locală Timișoara la cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Ronaț este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL. 2. Delimitarea teritoriul și a comunității marginalizate din Timișoara – Zona Ronaț. 3. Realizarea unui proces de informare și animare în teritoriul vizat, cu implicarea în mod activ a partenerilor din cadrul proiectului. 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală și a intervenților propuse. DURATA PROIECTULUI: Activităţile relevante care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se vor desfăşura pe o perioadă de 4 luni. Activităţile eligibile sunt cele menţionate în Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice (Ghidul de finanţare se poate descărca de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/presa/anunturi-finantari/2201-4- 1-milioane-de-euro-pentru-combaterea-saraciei-si-a-excluziunii-sociale-in-orase. Propunerea de parteneriat vizează următoarele activități relevante: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală (GAL) nou, în Timișoara – pentru zona marginalizată Ronaț, format din reprezentanți ai sectorului public și privat, precum și reprezentanți ai comunității marginalizate și a celei nemarginalizate, care promovează interesele socio-economice locale; 2. Delimitarea ZUM și a teritoriului SDL pe baza unui studiu sociologic, conform Ghidului solicitantului; 3. Animarea partenerilor locali și mobilizarea comunității marginalizate - Zona Ronaț din Municipiul Timișoara; 4. Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală - SDL pentru Zona marginalizată Ronaț din Timișoara și a listei de măsuri indicative;
Bugetul estimat al proiectului va fi de 50.000 EUR.
REGULI PRIVIND SELECTAREA PARTENERILOR: Având în vedere activităţile relevante care urmează să fie desfășurate în cadrul proiectului, precum şi necesităţile identificate de UAT Municipiul Timișoara în calitate de solicitant, partenerii vor putea fi :
— un ONG cu activitate specifică măsurilor ce vizează comunitățile defavorizate și — un operator economic.
Parteneriatul pentru depunerea cererii de finanțare în vederea accesării finanțării pentru sprijinul pregătitor nu are personalitate juridică. Partenerii vor semna Declarația de asociere (Anexa 4 la Ghidul solicitantului – condiții specifice „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” - orașe/ municipii cu populație de peste 20.000 locuitori). CRITERII DE ELIGIBILITATE ȘI SELECȚIE: Condiţii generale de eligibilitate (Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020) Partenerii vor fi entităţi legal constituite în România, cu personalitate juridică ce desfăşoară activităţi relevante în cadrul proiectului şi au în obiectul de activitate/statut şi activitatea/activităţile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri. (NU sunt eligibile persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale
Pagina | 3
și alte entități similare fără personalitate juridică) Partenerii nu trebuie să se afle în situaţiile de excludere prevăzute în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanţilor. Partenerii trebuie să fie implicaţi în toate activităţile relevante ale proiectului. Partenerii sunt obligaţi să contribuie financiar la realizarea proiectului prin asigurarea unei părţi din cota de cofinanţare a proiectului. Ratele de cofinanţare sunt prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul www.fonduri-ue.ro Partenerul nu poate participa la procedura de selecţie dacă: — Este în incapacitate de plată/stare de insolvenţă, conform prevederilor legale; — A suferit condamnări definitive ca urmare a conduitei profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţa de res judicata; — Se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate, şi-a suspendat activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate în instanţă, pe care autoritatea contractantă le poate justifica; — Se încadrează, din punct de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, într- una din situaţiile în care obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală; — Reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicată pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor; — Partenerul/partenerii şi/sau reprezentanţii lor legali/structurile de conducere a acestora şi persoanele care asigură conducerea partenerului/partenerilor se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, aşa cum este definit în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare — Se face vinovat de declaraţii false în furnizarea informaţiilor solicitate de AM/OI POCU responsabil sau nu a furnizat aceste informaţii.
CAPACITATEA OPERAŢIONALĂ — Fiecare partener are experienţă în implementarea a cel puţin 1 proiect cu finanţare nerambursabilă şi/sau are experienţă de cel puţin 6 luni în domeniul activităţilor relevante ale proiectului și/sau în elaborarea și implementarea de Strategii de Dezvoltare Locală. CAPACITATEA FINANCIARĂ A PARTENERULUI
Pentru Organizaţii Neguvemamentale (ONG) cu vechime mai mare de 1 an. Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale. Societăţi Comerciale (SC) cu vechime mai mare de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim suma cifrelor de afaceri/suma veniturilor totale pe ultimii 3 ani fiscali (n-l, n-2 si n-3) conform situaţiilor financiar - contabile (balanţa, bilanţ contabil) SAU maxim 30% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Organizaţii Neguvemamentale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei
Pagina | 4
financiare nerambursabile totale; Societăți Comerciale cu vechime mai mică de 1 an Valoarea asistenţei financiare nerambursabile solicitate = maxim 20% din valoarea asistenţei financiare nerambursabile totale; Fiecare partener va suporta contribuţia proprie la cheltuielile eligibile, proporţional cu valoarea cheltuielilor eligibile aferente activităţilor pe care le va implementa şi conform rateleor de cofinanţare prezente în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale - descărcabil de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/. Partenerul va suporta 100% cheltuielile neeligibile rezultate din implementarea proiectului. Condițiile de eligibilitate, capacitatea operaţională și financiară reprezintă criterii ELIMINATORII. Condiţii specifice — Experienţa relevantă, dovedită prin completarea Fişei partenerului, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al instituţiei. — Declarația pe proprie răspundere că suma care va fi solicitată ca asistență financiară nerambursabilă nu depășește valorile de mai sus, funcție de categoria în care partenerul se încadrează; — Declaraţia pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute de Ghidul solicitantului - Condiţii Generale şi Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice. Procedura de evaluare a partenerilor Evaluarea partenerilor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, conform grilei de evaluare. Punctajul maxim posibil obţinut este de 100 puncte. Se vor declara admişi participanţii care întrunesc un punctaj de peste 65 de puncte. Vor fi declaraţi respinşi participanţii care întrunesc 65 de puncte sau mai puţin. Vor fi declaraţi câştigători participanţii admişi care întrunesc numărul cel mai mare de puncte pentru categoria vizată. În cazul retragerii câştigătorului se va putea solicita pentru parteneriat următorul participant admis pe categoria vizată. Municipiul Timișoara va selecta partenerii pentru activităţile prevăzute din Ghidul Solicitantului - Condiţii specifice.
Nr. Criteriul de selecție Documente justificative Punctaj
1
Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul derulării de proiecte europene, constând în implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă – 0 proiecte implementate - 0 puncte – 1 proiect implementat - 10 puncte – 2 proiecte implementate - 20 puncte – 3 sau mai multe proiecte implementate - 30 puncte
-Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect), -Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului
30
Pagina | 5
2
Experienţa potenţialilor parteneri în domeniul elaborării Strategiilor de Dezvoltare Locală -Partener la elaborarea unei Strategii de Dezvoltare Locală - 10 puncte -Partener în elaborarea a două sau mai multe Strategii de Dezvoltare Locală - 15 puncte -Consultant în elaborarea/Elaborator a cel puțin 1 Strategie de Dezvoltare Locală experienţă - 25 puncte
-Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, -Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care să rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, -Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ - teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor/contractului, original sau copie conform cu originalul;
25
3
Experiența potențialului partener în furnizarea activităților relevante, prin experți cheie cu experiență specifică (dovedite cu CV depus la dosar) -între 1-3 experți cu experiență relevantă – 10 puncte -între 3-5 experți cu experiență relevantă – 20 puncte -mai mult de 5 experți – 25 puncte
-Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, -CV – uri ale experților ce vor fi implicați pe parcursul implementării proiectului, în original, -Declarație/declarații de disponibi- litate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original, -Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, etc. atestate de MEN).
25
4
Contribuția partenerului la activitățile proiectului; –Coordonarea unei activități relevante - 5 puncte; –Coordonarea a două activități relevante - 10 puncte; –Coordonarea a trei activități relevante - 15 puncte; –Coordonarea celor patru activități relevante - 20 puncte;
-Detalierea modului de implicare și coordonare a activităților relevante din cadrul proiectului, semnat în original de reprezentantul legal
20
TOTAL 100 Notă: Partenerii vor fi selectaţi în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. Solicitanţii care nu îndeplinesc condiţiile de eligibilitate vor fi excluşi din procesul de selecţie.
DOSARUL DE CANDIDATURĂ Depunerea intenției pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”, Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală
Pagina | 6
plasată sub responsabilitatea comunității/ Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare/ Prioritatea de investiții 9.vi: Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunității /Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC se va realiza prin depunerea unui dosar, care va cuprinde obligatoriu următoarele documente: 1. Scrisoare de intenţie, care va cuprinde, în mod obligatoriu: - Denumire, adresă, număr de telefon, fax, e-mail, datele reprezentantului legal și numele și datele persoanei de contact pentru acest proces de selectie, - Motivația participării organizației/societății în proiect alături de Municipiul Timișoara, - Plus valoarea adusă proiectului. 2. Fişa partenerului (original, semnată şi ştampilată) – completată conform modelului din anexă; 3. Statutul organizaţiei/actul constitutiv prin care se face dovada eligibilităţii partenerului; (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal); 4. Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat (Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcția Generală a Finanțelor Publice); 5. Descrierea experienţei relevante a participantului în activitățile care se doresc a fi implementate, însoțită de documente care atestă că participantul are experienţă relevantă - maxim 2 pagini; 6. Prezentarea resurselor materiale care pot fi puse la dispoziție; 7. Certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului, act constitutiv şi/sau statut/ orice alt act de înfiinţare al organizaţiei în care sunt precizate tipurile de activităţi desfăşurate (copie ştampilată şi semnată de reprezentantul legal în original, pe fiecare pagină); 8. Declaraţie pe proprie răspundere privind evitarea conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor – completată conform modelului din anexă; 9. Bilanţul contabil din ultimii trei ani înregistrat la Ministerul Finanţelor Publice şi balanţa analitică pentru luna precedentă depunerii documentelor, după caz. 10. Declaraţia pe propria răspundere (semnată şi stampilată de către reprezentantul legal) prin care îşi asumă să asigure resursele financiare şi umane necesare în implementarea proiectului, pe toată durata de implementare a acestuia - model anexat; 11. Documente justificative pentru criteriul de selecție 1, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista proiectelor implementate, cu menționarea domeniului proiectului, obiective/activități, rezultate, buget, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conformă cu originalul după contract/e de finanțare și acord/uri de parteneriat (în cazul în care nu a fost lider de proiect) c) Copie conformă cu originalul după raport/rapoarte de monitorizare la finalizarea implementării proiectului. 12. Documente justificative pentru criteriul de selectie 2, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista strategiilor de dezvoltare elaborate/participare la elaborare, cu menționarea domeniilor vizate, semnată în original de reprezentantul legal, b) Copie conform cu originalul a contractului/contractelor de servicii și/sau parteneriatului din care sa rezulte în mod clar implicarea în elaborarea SDL, c) Recomandare din partea beneficiarului/beneficiarilor SDL (unitate administrativ-teritorială) privind modul de îndeplinire a obligațiilor, original sau copie conform cu originalul. 13. Documente justificative pentru criteriul de selecție 3, așa cum sunt acestea descrise mai sus; a) Lista experților implicați, scurtă descriere a experienței specifice, semnată în original de reprezentantul legal, b) CV-urile experţilor cheie propuşi de participant pentru proiect care să ateste informaţiile
Pagina | 7
despre educare și formare profesională vor respecta formatul Europass, în limba română - original; c) Declarație/declarații de disponibilitate din partea experților declarați pentru implicare în cadrul proiectului, semnate în original. d) Documente justificative din care să rezulte expertiza științifică în domeniul în care deține experiență specifică (acte de studii: diplome, certificate, curricula, etc., atestate MEN) 14. O descriere a contribuției partenerului la activitățile proiectului, în care să fie atinse cel puțin următoarele informații (maxim 5 pagini), semnată în original pe fiecare pagină: a) Contribuția la activitățile relevante ale proiectului, pentru atingerea obiectivelor parteneriatului; b) Prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor asteptate; c) Modul în care vor fi coordonate activitatea/activitățile în care partenerul dorește să se implice în calitate de coordinator; d) Justificarea utilizării/implicării resurselor umane, materiale și financiare; e) Graficul de îndeplinire a activităților coordonate; Documentele elaborate de candidați vor respecta cerințele de redactare cu caractere Times New Roman, mărime caractere 12, spațiere la un rând. Toate documentele vor fi îndosariate în ordinea solicitată mai sus, numerotate, opisate și semnate pe fiecare pagină de reprezentantul legal al solicitantului. Organizaţiile/companiile interesate de încheierea Acordului de parteneriat, vor depune completate, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal, documentele solicitate în plic sigilat pe care se va înscrie: „Scrisoare de intenție pentru realizarea unui acord de parteneriat pentru depunerea unei propuneri de proiecte - Cod apel POCU/ AP 5/ PI 9.vi/ OS 5.1. „Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori”. Plicul se va depune la Camera 12 – Serviciul Relaționare Directă cu Cetățenii din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, B-dul C.D. Loga nr. 1, Ghișeele 8, 9 sau 14, cu număr de înregistrare, în termen de 10 zile de Ia data publicării prezentului anunţ, respectiv până la data de 08.05.2016, ora 16.00. Persoane de contact: Consilier Daniela GHINEA, e-mail: [email protected], tel. 0256-408.462, Fax: 0256 – 408.380 (în perioada 02-05.05.2017), respectiv Consilier Iudit BERE – SEMEREDI, e-mail: [email protected], Tel/Fax: 0256-408451 (pentru perioada 08- 10.05.2017). Transmiterea eventualelor solicitări de clarificări de către aplicanţi se poate face până la data de 04.05.2017 inclusiv, la adresa de e-mail [email protected] și la telefon 0256-408.380 – între orele 9.00 și 15.00. Transmiterea răspunsurilor la clarificările solicitate de aplicanţi se va efectua în termen de maxim două zile lucrătoare. Propunerile de parteneriat eligibile vor fi selectate şi aprobate, în baza evaluării, de către comisia de selecţie, rezultatele selecţiei urmând a fi publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro. Candidații care nu au fost selectați pot depune contestații în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, prin aceeași modalitate ca pentru depunerea candidaturii. Contestația va fi soluționată de comisie în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestației. Rezultatul contestației va fi comunicat la datele de contact furnizate de candidat.
Pagina | 8
Faptul ca o entitate a fost selectată ca potenţial partener conform acestei proceduri, nu creează nicio obligaţie pentru UAT Municipiului Timișoara, în situaţia în care cererea de finanţare nu a fost depusă sau nu a fost selectată pentru finanţare. Activităţile desfăşurate de parteneri în timpul redactării cererii de finanţare nu pot face obiectul niciunei pretenţii de natură financiară ori de orice altă natură, pentru niciuna dintre părţi. U.A.T. Municipiul Timișoara îşi rezervă dreptul de a solicita clarificări în perioada de selecţie şi documente suport suplimentare partenerilor selectaţi (de ex. cazier fiscal, declaraţii pe propria răspundere suplimentare etc.) înainte de încheierea acordului de parteneriat. După finalizarea selecţiei de parteneri aceştia vor avea obligaţia să obțină semnătura electronică aferentă platformei MySMIS și de a numi două persoane pentru a oferi informaţii în legătură cu parteneriatul şi completarea câmpurilor aferente partenerului din cadrul aplicaţiei MySMIS. Termenul limită de depunere a cererii de finanțare este 15.05.2017. Lista finală a partenerilor selectaţi va fi publicată pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro.
PRIMAR, Nicolae ROBU
Pagina | 1
ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10603/ 04.05.2017
B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
ERATĂ ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI
ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ RONAȚ
În cadrul anunțului pentru selecția partenerilor pentru formarea GAL-ului pentru Zona marginalizată Ronaț, întrucât dintr-o eroare de redactare obiectivul specific 1 a fost formulat greșit, acesta se va citi astfel: OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală în Timișoara – pentru zona marginalizată Ronaț, în conformitate cu cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Ronaț este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL.
PRIMAR, Nicolae ROBU
Pagina | 1
ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR SC2017- 10602/ 04.05.2017
B-dul C. D. Loga nr.1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408451, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
ERATĂ ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI
ZONA URBANĂ MARGINALIZATĂ FREIDORF
În cadrul anunțului pentru selecția partenerilor pentru formarea GAL-ului pentru Zona marginalizată Freidorf, întrucât dintr-o eroare de redactare obiectivul specific 1 a fost formulat greșit, acesta se va citi astfel: OBIECTIVE SPECIFICE: 1. Înființarea unui Grup de Acțiune Locală în Timișoara – pentru zona marginalizată Freidorf, în conformitate cu cerințele DLRC. GAL-ul Timișoara pentru Zona Freidorf este format dintr-un parteneriat incluziv și este deschis oricăror persoane sau entități din teritoriul vizat, precum și tuturor instituțiilor relevante pentru integrarea comunităților marginalizate. În perioada de implementare dorim să atragem alături de membri actuali și alti parteneri care să ne asigure sustenabilitatea intervențiilor, ținând cont de principiul conform căruia niciun grup să nu fie major și cu respectarea unui proces decizional nediscriminatoriu și transparent. Totodată, dorim să ajustăm structura decizională astfel încât ea să asigure un echilibru de gen și o reprezentare echitabilă a grupurilor țintă vizate de SDL.
PRIMAR, Nicolae ROBU