keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 176/24.04.2012 privind respingerea concesionării prin licitaţie publică deschisă a bazei sportive de agrement din Timisoara, Spl. T. Vladimirescu nr. 17 a

24.04.2012

Hotararea Consiliului Local 176/24.04.2012
privind respingerea concesionării prin licitaţie publică deschisă a bazei sportive de agrement din Timisoara, Spl. T. Vladimirescu nr. 17 a


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2012-9976/19.04.2012 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe şi al Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Procesul - Verbal al şedinţei ordinare din data de 24.04.2012 a Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
In temeiul art.8 alin 1 din Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică,modificată;
În baza dispozitiilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica, precum si a prevederilor Hotarârii de Guvern nr. 168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune a bunurilor proprietate publica;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. c) si alin. (5), lit. a) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata si modificata;
Avănd în vedere faptul că Proiectul de hotărâre privind concesionarea prin licitaţie publică deschisă a bazei sportive de agrement din Timisoara, Spl. T.Vladimirescu nr. 17a nu a întrunit condiţiile impuse de art. 45 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art.1: Se respinge trecerea din domeniul privat in domeniul public al Municipiului Timisoara, a terenurilor inscrise in CF nr.404439 nr.cad 17294/1 si in CF nr.409218 nr. Cad 17293.

Art.2: Se respinge concesionarea prin licitatie publica deschisa a bazei de agrement din Timisoara, Spl. T. Vladimirescu nr. 17a, in suprafata de 4.175 mp, înscris în CF 404439 nr.topo 17294/1/3 3 in suprafata de 650 mp si CF nr.409218 nr.topo 17293/2 in suprafata de 3.525 mp, in proprietatea Primariei Municipiului Timisoara pe o perioada de 15 ani cu destinatia de baza sportiva de agrement.
Art.3: Se respinge Studiul de Oportunitate (Anexa 1) şi Caietul de Sarcini (Anexa 2) pentru concesionarea prin licitaţie publică deschisă a bazei sportive de agrement mentionate la art. 1, ce fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art.4: Se resping instrucţiunile privind organizarea si desfasurarea procedurii de concesionare si modul de eleborare si prezentare a ofertelor (Anexa 3) şi contractul cadru de concesiune (Anexa 4), ce fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art.5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Directia Patrimoniu si Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art.6: Prezenta hotarâre se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Tehnice;
- Institutiei Arhitectului Sef;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Comunicare
- Directiei de Mediu;
- Directiei Politiei Locale;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Compartimentului Control Intern;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_4.pdf

CONCEDENT CONCESIONAR 1

Anexa nr. 4 la HCL nr.___________

CONTRACT DE CONCESIUNE Nr……/……………….

I. Partile contractante

MUNICIPIUL TIMISOARA prin Consiliul Local, cu sediul in Timisoara, Bv.C.D.Loga nr.1, cod fiscal R 14756536. reprezentat prin Dr.Ing.Gheorghe Ciuhandu - Primar si Ec. Martin Staia – Director Direcţia Patrimoniu, in calitate de concedent, pe de o parte, Si

_________, inregistrata la Registrul Comertului sub nr______, C.U.I. ______, atribut fiscal …., cu sediul principal in ______, reprezentat prin _______, in calitate de concesionar, pe de alta parte, la data de …………………., la sediul concedentului Timisoara, Bv.C.D.Loga nr.1, in baza O.U.G.54/2006 si a HCL nr._______ si a procesului verbal de licitatie nr.____________s-a încheiat prezentul contract de concesiune. II. Obiectul contractului de concesiune Art.1. - (1) Obiectul contractului de concesiune îl constituie exploatarea bazei sportive de agrement din Timisoara,Spl.T.Vladimirescu nr.17A, în suprafaţă de _____mp situat Timişoara, -----------------, înscris în C.F. nr. ………Timişoara, nr.top …………………………….., proprietar Municipiul Timişoara Art.2 Concesionarea se face în vederea ___________, conform HCLMT nr. _____ şi care este parte integrantă a prezentului contract. Predarea terenului se face prin proces-verbal de predare-primire.

Scopul concesionării îl constituie realizarea şi exploaterea unor obiective de investiţii cu destinaţia de baza sportiva de agrement, cu respectarea prevederilor Planului Urbanistic Zonal ,,Malurile Canalului Bega Timisoara’’, aprobat prin HCL nr.27/2010-subzona functionala B IV.3 Art.3 În derularea contactului de concesiune, concesionarul va utiliza următoarele categorii de bunuri, aşa cum sunt ele definite prin art.52 din OUG 54/2006 a) bunurile de retur care revin de plin drept, gratuit si libere de orice sarcini concedentului, la expirarea contractului de concesiune. Sunt bunuri de retur bunurile care au făcut obiectul concesiunii, respectiv bunuri de retur: terenul şi investiţiile realizate, libere de sarcini; b) bunurile proprii care, la expirarea contractului de concesiune, ramân în proprietatea concesionarului. Sunt bunuri proprii bunurile care au apartinut concesionarului si au fost folosite de catre acesta pe durata concesiunii, cu exceptia celor prevazute la lit. a). Sunt bunuri proprii, mijloacele fixe şi obiecte de inventar şi orice alte bunuri mobile aflate în proprietatea concesionarului. III. Termenul Art. 4. - (1) Durata concesiunii este de 15 ani, începând de la data de _______ (2) Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o perioada egala cu cel mult jumătate din durata sa iniţială. IV. Redeventa Art. 5. (1)Redevenţa este de ______lei, conform ______. Redevenţa se va plăti trimestrial, până cel târziu în datele 15.03; 15.06; 15.09; 15.11 ale anului. (2) Redevenţa este valabilă până la finele anului calendaristic în cursul căruia a fost încheiat contractul. (3) Redevenţa devine exigibilă la data intrării în vigoare a contractului. (4) Redevenţa se reactualizează în fiecare an calendaristic conform ratei de inflaţie stabilită de Institutul Naţional de Statistică.

CONCEDENT CONCESIONAR 2

V. Plata redeventei Art. 6. – (1)Plata redeventei se face prin contul concedentului nr. ______________,deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara. (2) Pentru neachitarea în termen a taxei de concesiune, concesionarul va plăti o majorare de 0,5 % pentru fiecare zi de întârziere, calculată din ziua imediat următoare scadenţei şi până la efectuarea plăţii. (3) Neplata redevenţei (inclusiv a majorărilor de întârziere) pe o perioadă mai mare de 90 de zile precum şi neacceptarea de către concesionar a redevenţei reactualizate conform art.4. conduce la rezoluţiunea de plin drept a contractului fără nici o altă formalitate prealabilă. (4) Din partea Consiliului Local însărcinată cu urmărirea, încasarea şi respectarea obligaţiilor privind plata redevenţei este Direcţia Patrimoniu. VI. Drepturile partilor Drepturile concesionarului Art. 7. - (1) Concesionarul are dreptul de a exploata, în mod direct, pe riscul si pe răspunderea sa terenul ce face obiectul contractului de concesiune. (2) Concesionarul are dreptul de a folosi si de a culege fructele bunurilor care fac obiectul concesiunii, potrivit naturii bunului si obiectivelor stabilite de părţi prin contractul de concesiune. Drepturile concedentului Art. 8. - (1) Concedentul are dreptul sa inspecteze bunurile concesionate, sa verifice stadiul de realizare a investiţiilor, precum si modul în care este satisfăcut interesul public prin realizarea activităţii, verificând respectarea obligaţiilor asumate de concesionar. (2) Verificarea se va efectua numai cu notificarea prealabila a concesionarului si în următoarele condiţii: - notificarea prealabilă a concesionarului se va face cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data controlului; - din partea Municipiului Timişoara , însărcinată cu efectuarea controlului privind stadiul de realizare a investiţiilor, inspectarea activităţii şi respectarea obligaţiilor contractuale este Direcţia Patrimoniu-Serviciul Administrare Patrimoniu si Baze Sportive. (3) Concedentul are dreptul sa modifice in mod unilateral partea reglementara a contractului de concesiune, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local. VII. Obligatiile partilor Obligatiile concesionarului Art. 9. - (1) Concesionarul este obligat sa asigure exploatarea eficace în regim de continuitate si de permanenta a bazei de agrement care face obiectul concesiunii, in conformitate cu cerintele din caietul de sarcini. (2) Concesionarul nu poate subconcensiona bunul ce face obiectul concesiunii. (3) Concesionarul este obligat:

1. să plătească redevenţa; 2. să asigure creşterea eficientei; 3. să organizeze şi să conducă gestiunea contabilă a concesiunii; 4. să asigure proiectarea şi organizarea execuţiei pentru obiectivul stabilit, în

conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare; (4) Concesionarul este obligat sa respecte condiţiile impuse de natura bunurilor, activităţilor (materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, etc.) (5) La încetarea contractului de concesiune prin ajungere la termen concesionarul este obligat sa restituie concedentului, în deplina proprietate, bunurile de retur, în mod gratuit si libere de orice sarcini. (6) La încetarea contractului de concesiune concesionarul poate să încheie cu concedentul un contract de vânzare-cumparare având ca obiect bunurile proprii, în privinţa cărora concedentul si-a manifestat intenţia de a le dobândi. (7) In termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de concesiune, concesionarul este obligat sa depună, cu titlu de garanţie, o suma de ………… lei, reprezentând o cota- parte din suma datorata concedentului cu titlu de redevenţa pentru primul an de activitate. Dovada constituirii sumei reprezentând garanţia se va depune la Biroul Licitaţii Contracte SAD-Directia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timisoara.

CONCEDENT CONCESIONAR 3

(8) La încetarea contractului de concesiune din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majora si cazul fortuit, concesionarul este obligat sa asigure continuitatea prestării activităţii, în condiţiile stipulate în contract, pana la preluarea acesteia de către concedent. (9) In cazul în care concesionarul sesizează existenta sau posibilitatea existentei unei cauze de natura sa conducă la imposibilitatea realizării activităţii, va notifica de îndată acest fapt concedentului, în vederea luării masurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii. (10) Concesionarul este obligat sa continue exploatarea bunului, desfăşurarea activităţii în noile condiţii stabilite de concedent, în mod unilateral, potrivit art. 7 punctul 3 din prezentul contract de concesiune, fără a putea solicita încetarea acestuia. (11) Functiuni permise: -constructii specifice activitatilor sportive (de exemplu: terenuri de tenis, fotbal, piscine, facilitati pentru patine cu rotile, patinoare, terenuri de mini golf, etc) - spatii verzi, restaurante, cluburi, terase, (cu parcarile aferente acestora) -Constructiile vor ocupa maxim 20% din suprafata parcelei (POT=20%); -Regimul de inaltime va fi maxim P+1E (CUT=0,4); -Minim 40% din suprafata parcelei va fi amenajata ca spatiu verde; -La fiecare 100 mp de parcela se va planta cel putin un copac; -Facilitatile pentru sport, locurile de parcare si caile de acces vor ocupa maxim 40% din suprafata parcelei; -Se va asigura cel putin un loc de parcare pentru 100 mp de teren; -Se va asigura cel putin un loc de parcare pentru 20 mp de terasa/restaurant; (12) Caracteristicile investitiei: - Investiţia constă în reabilitarea construcţiilor existente, acoperirea pe timp de iarnă a două terenuri şi reabilitarea bazinelor de înot. - Termenul de obţinere a autorizaţiei de construcţie si incepere a lucrărilor este de cel mult 12 luni de la data semnării contrctului de concesiune, sub sancţiunea rezilierii unilaterale a contractului de concesiune si predarea terenului liber de sarcini. - Termenul de finalizare a lucrărilor ce cad în sarcina concesionarului este de 36 luni de la data semnării contractului de concesiune. - Neînceperea lucrărilor de investiţii în termenul stabilit prin art. A.7 alin. C) dă dreptul concedentului la executarea garanţiei de bună execuţie şi rezilierea unilaterală a contractului de concesiune. - Concesionarul va obţine toate avizele si acordurile necesare desfăşurării activităţii. Obligatiile concedentului Art. 10. - (1) Concedentul este obligat sa nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de concesiune. (2) Concedentul nu are dreptul sa modifice în mod unilateral contractul de concesiune, în afara de cazurile prevăzute expres de lege. (3) Concedentul este obligat sa notifice concesionarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor concesionarului. VIII. Incetarea contractului de concesiune Art. 11 - (1) Prezentul contract de concesiune încetează în următoarele situaţii: a) la expirarea duratei stabilite în contract, daca părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condiţiile legii; b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterala de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste si prealabile în sarcina concedentului, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată; c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului; d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar, cu plata de despăgubiri în sarcina concedentului; e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri; f) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin răscumpararea unei concesiuni, care se poate face numai prin act administrativ al organului care a aprobat concesionarea, la propunerea concedentului; în acest caz se va întocmi o documentaţie

CONCEDENT CONCESIONAR 4

tehnico-economica în care se va stabili preţul răscumpărării. In aceasta situaţie de încetare a concesiunii nu se percep daune; (2) La încetarea, din orice cauză, a contractului de concesiune bunurile ce au fost utilizate de concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate după cum urmează: a) bunuri de retur : concedent; b) bunuri proprii: concesionarului sau concedentului în măsura în care îşi exprimă opţiunea de preluare în termen Art. 12. In cazul neexecutarii obligatiilor din prezentul contract din culpa concesionarului, acesta se desfiinteaza de plin drept, fara actiune in justitie si fara nici o alta formalitate prealabila. IX. Clauze contractuale referitoare la împartirea responsabilitatilor de mediu între concedent si concesionar Art. 13. - Poluările având o cauză anterioară încheierii prezentului contract sunt în răspunderea Consiliului Local Timişoara. Poluările având o cauză ulterioară încheierii contractului sunt în răspunderea concesionarului. X. Raspunderea contractuala Art. 14. - Nerespectarea de către părţile contractante a obligaţiilor cuprinse in prezentul contract de concesiune atrage răspunderea contractuală a părţii in culpă. Rezilierea contractului XI. Clauze Speciale Art.15. Prin semnarea prezentului contract concesionarul confirmă ca a luat cunoştinţă despre toate condiţiile impuse de concedent aşa cum rezultă acestea din prezentul contract şi le acceptă fără obiecţiuni. Art.16. Pe toată durata prezentului contract terenul concesionat rămâne în proprietatea Municipiului Timisoara. Art.17. Dreptul de concesiune asupra terenului se transmite in caz de succesiune sau de înstrăinare prin vânzare a construcţiei pentru realizarea căreia a fost constituit acest drept de concesiune. Art.18. In cazul succesiunii sau înstrăinării prin vânzare a construcţiei concesionarul se obligă să notifice, in prealabil şi în scris, concedentul. Art.19. Toate modificările cu privire la schimbarea proprietarului construcţiei se vor trimite, în copie legalizată, în termen de 30 de zile de la modificare, concedentului. Nerespectarea termenului de mai sus duce la rezilierea contractului din vina exclusivă a concesionarului şi dă dreptul concedentului de a cere despăgubiri. Art.20. Orice modificare a clauzelor prezentului contract se va face prin act adiţional semnat de ambele parti. XII. Litigii Art.21. - (1) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea prezentului contract de concesiune se soluţionează potrivit Legii contenciosului administrativ nr.554/2004 cu modificările ulterioare. XIII. Definitii Art.22. - (1) Prin fortă majoră, în sensul prezentului contract de concesiune, se înţelege o împrejurare externă cu caracter excepţional, fără relaţie cu lucrul care a provocat dauna sau cu însusirile sale naturale, absolut invincibila si absolut imprevizibilă. (2) Prin caz fortuit se înţelege acele împrejurări care au intervenit si au condus la producerea prejudiciului si care nu implică vinovăţia paznicului juridic, dar care nu întrunesc caracteristicile forţei majore. Prezentul contract de concesiune a fost încheiat în 2 exemplare, din care un exemplar a fost predat concesionarului azi ………….. CONCEDENT CONCESIONAR

Atasament: Anexa_3.pdf

1

ANEXA 3 La HCL nr.__________________ MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DE ACORD DIRECŢIA PATRIMONIU PRIMAR, BIROUL LICITAŢII CONTRACTE SAD DR.ING.GHEORGHE CIUHANDU

INSTRUCŢIUNI PRIVIND ORGANIZAREA SI DESFASURAREA PROCEDURII DE CONCESIONARE SI MODUL DE ELEBORARE SI PREZENTARE A OFERTELOR

pentru concesionarea bazei sportive de agrement situata în Timişoara, Splaiul Tudor Vladimirescu, nr. 17a

Dispoziţii generale Reglementarea şi organizarea atribuirii contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică a statului, sau a unei unităţi administrativ-teritoriale, în schimbul unei redevenţe se va face în conformitate cu prevederile OUG nr.54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică precum şi a H.G. nr. 168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.54/2006. Obiectivul ce urmeaza a fi scos la licitatie: Baza sportiva de agrement, în suprafaţă de 4.175 mp este situat în intravilanul Municipiului Timişoara, pe malul stâng al râului Bega. Terenul şi construcţiile care fac obiectul concesionării se află în proprietatea Municipiului Timişoara, fiind înscris în CF 404439 nr.topo 17294/1/3 in suprafata de 650 mp si CF nr.409218 nr.topo 17293/2 in suprafata de 3.525 mp. 1. Informaţii generale privind concedentul Denumirea concedentului: Municipiul Timişoara Cod fiscal: RO 14756536 Adresa: Bv. C.D. Loga nr.1, Timişoara; Telefon: 0256-408.300 Persoane de contact: Pentru informaţii privind procedura de licitaţie:  Ec. Laura Koszegi - Sef Birou- Biroul Licitaţii Contracte SAD

e-mail: Laura [email protected] telefon/Fax: 0256-408.349 sau Fax 0256-408.477 Pentru informaţii privind documentaţia tehnică: Mihai Costa - Sef Serviciu Administrare Patrimoniu si Baze Sportive 2. Instrucţiuni privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare 2.1.Procedura aplicată: Pentru încheierea contractului de concesiune se aplică procedura de licitaţie la care persoanele interesate au dreptul de a depune ofertă. Legislaţie aplicabilă:

- O.U.G. nr.54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, publicată în Monitorul Oficial al României, nr.569 din 30 iunie 2006

- H.G. nr.168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 146 din 28 februarie 2007

2.2. Principii care stau la baza atribuirii contractului de concesiune: a) transparenţa; b) tratamentul egal; c) proporţionalitatea; d) nediscriminarea; e) libera concurenţă 2.3. Reguli de comunicare:

2

Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea trebuie să fie transmise în scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii, respectiv în momentul primirii. Comunicarea, transmiterea şi stocarea informaţiilor se realizează astfel încât să se asigure integritatea şi confidenţialitatea datelor respective. Documentele scrise pot fi transmise prin oricare din următoarele modalităţi:

a) fax b) poştă c) prin orice combinaţie a celor prevăzute la lit. a) şi b)

Orice persoană interesată are dreptul de a transmite o solicitare de participare la procedura de atribuire a contractului de concesiune prin oricare din modalităţile prevăzute mai sus. Orice solicitare de participare la procedura de atribuire, care a fost transmisă prin fax, trebuie să fie confirmat, prin scrisoare transmisă prin poştă în termen de 24 ore de la data transmiterii solicitării. Documentaţia de atribuire se pune la dispoziţia oricărei persoane interesate care a înaintat o solicitare în acest sens, pe suport hârtie. Costul documentaţie de atribuire este de 10 lei la care se adaugă costul transmiterii acesteia. Costul documentaţiei se depune în numerar la casieria Concedentului în baza notei de plată emisă de Biroul Licitaţii Contracte SAD, camera 221, zilnic între orele 11:30 şi 12:30, marţi şi joi şi între orele 15:00 şi 17:00. Documentaţia de atribuire se pune la dispoziţia oricărei persoane interesate, în maxim 4 zile lucrătoare de la primirea unei solicitări scrise din partea acesteia. Persoanele interesate au obligaţia de a întreprinde toate diligenţele necesare astfel încât respectarea de către concedent a termenului de 4 zile lucrătoare pentru punerea la dispoziţie a documentaţiei de atribuire să nu conducă la situaţia în care aceasta să fie pusă la dispoziţia sa cu mai puţin de 4 zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunerea ofertelor. 2.4.Date limită care trebuie respectate: Data limită pentru depunerea ofertelor este _____________., ora _______ Ofertele vor fi deschise la sediul Primăriei Timişoara, Bv.C.D.Loga nr.1, în data de _________ora _____, Sala de Consiliu Municipiului Timisoara. 2.5. Dreptul de a solicita clarificări Orice persoană interesată care a obţinut un exemplar din documentaţia de atribuire are dreptul de a solicita clarificări despre elementele cuprinse în aceasta. Concedentul are obligaţia de a răspunde, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească 4 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări. Concedentul are obligaţia de a transmite răspunsurile - însoţite de întrebările aferente - către toate persoanele interesate care au obţinut, în condiţiile OUG nr.54/2006, documentaţia de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective. În cazul în care solicitarea de clarificare nu a fost transmisă în termen util, concedentul are obligaţia de a răspunde la aceasta, în condiţiile art. 24 alin. (2) din O.U.G. nr.54/2006. 2.6.Documentele licitaţiei În cazul procedurii de licitaţie, concedentul are obligaţia să elaboreze documentele licitaţiei respectiv documentaţia de atribuire. Documentele licitaţiei cuprind minim: - anunţul licitaţiei, -documentaţie tehnică, -copie hotărâre de consiliu, -caietul de sarcini, -prezentele instructiuni, -contract de concesiune cadru. Orice modificare a conţinutului documentelor licitaţiei se va comunica tuturor solicitanţilor care au cumpărat aceste documente. În cazul în care ca urmare a modificărilor documentelor licitaţiei este necesar să se prelungească termenul de depunere a ofertelor, acest nou termen se va comunica de către organizator tuturor solicitanţilor odată cu notificarea modificării.

3

2.7. Desfăşurarea licitaţiei Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin 3 oferte. În vederea desfăşurării licitaţiei, a analizării, selectării şi evaluării ofertelor, întocmirea raportului de evaluare, a proceselor-verbale de şedinţă, desemnarea ofertei câştigătoare, concedentul numeşte comisia de evaluare formată dintr-un număr impar de membrii, care nu poate fi mai mic de 5. Fiecăruia dintre membrii comisiei de evaluare i se desemnează un supleant. Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. Comisia de evaluare adoptă decizii în mod autonom şi numai pe baza documentaţiei de atribuire şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor. Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în ofertele analizate. Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă. Orice ofertant are dreptul de a participa la deschiderea ofertelor. Plicurile sigilate, închise şi sigilate, se predau comisiei de evaluare la dată fixată pentru deschiderea lor, prevăzută în anunţul de licitaţie. După deschiderea plicurilor exterioare în şedinţă publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertantului prevăzute la punctul 3. Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin 3 oferte , să fie valabile, adică să întrunească toate condiţiile prevăzute la punctul 3 – calităţile şi capacităţile ofertantului. Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate. După analizarea conţinutului plicului exterior, secretarului comisiei de evaluare întocmeşte procesul verbal în care se va menţiona rezultatul analizei. Procesul-verbal, va fi semnat de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de reprezentanţii ofertanţilor. Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului verbal de deschidere de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi. Ofertele vor fi examinate de către comisia de evaluare. Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, comisia de evaluare poate propune oricând concedentului solicitarea de clarificări şi, după caz, completări ale documentelor prezentate de ofertanţi pentru demonstrarea conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate. În termen de 4 zile lucrătoare de la primirea acesteia, ofertanţii sunt obligaţi să răspundă la solicitarea concedentului. În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, se întocmeşte un proces verbal în care se menţionează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate şi motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de atribuire. Procesul verbal se semnează de către toţi membrii comisiei de evaluare. În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmeşte în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite concedentului. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, concedentul informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câştigător despre alegerea sa şi pe ceilalţi ofertanţi despre respingerea ofertelor lor,indicând motivele care au stat la baza excluderii sau respingerii, după caz. Prin excepţie concedentul are dreptul de a anula procedura pentru atribuirea contractului de concesiune, în condiţiile prevăzute de art. 43 din OUG nr.54/2006. Contractul de concesiune se încheie în formă scrisă, sub sancţiunea nulităţii. Concedentul poate încheia contractul de concesiune numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării privind deciziile referitoare la atribuirea contractului de concesiune. Neîncheierea contractului de concesiune într-un termen de 20 de zile calendaristice de la data împlinirii termenului prevăzut la aliniatul precedent , poate atrage după sine plata daunelor interese de către partea în culpă. Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de concesiune poate atrage după sine plata daunelor – interese, precum şi pierderea garanţiei de participare. 2.8.Confidenţialitatea şi conflictul de interese

4

Concedentul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita schimburile de mesaje, comunicările şi arhivarea informaţiilor sa se realizeze într-o astfel de maniera încât sa asigure integritatea şi confidenţialitatea deplina a tuturor informaţiilor. Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, autoritatea contractantă urmând a lua cunoştinţa de conţinutul respectivelor oferte numai după aceasta data. Fără a aduce atingere celorlalte prevederi ale ordonanţei de urgenţă nr.54/2006, concedentul are obligaţia de a asigura garantarea protejării acelor informaţii pe care operatorul economic le precizează ca fiind confidenţiale, în măsura în care, în mod obiectiv, dezvăluirea acestor informaţii ar prejudicia interesele legitime ale operatorului economic, în special în ceea ce priveşte secretul comercial şi proprietatea intelectuală. Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi dacă este cazul invitaţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate pe propria răspundere, după termenul limită de depunere a ofertelor , care se va păstra alături de dosarul concesiunii. 3. Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor Ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu prevederile din documentaţia de atribuire. Oferta are caracter obligatoriu, din punctul de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de către concedent. Ofertantul are obligaţia de a depune oferta la adresa Bv.C.D.Loga nr.1, Timişoara, camera 12, ghişeul 9 sau 10, până la data limită pentru depunere stabilită în anunţul de participare. Riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forţa majoră, cad în sarcina operatorului economic. Oferta depusă la o altă adresă decât cea a concedentului decât cea stabilită sau după expirarea datei limită pentru depunere se returnează nedeschisă. Conţinutul ofertelor trebuie sa rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai după această dată. Oferta şi documentele care o însoţesc trebuie să fie redactate în limba română. Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă. Ofertanţii transmit ofertele lor în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează, în ordinea primirii lor , în registrul “Oferte”, precizându-se data şi ora. CRITERII DE VALABILITATE PLICUL EXTERIOR va trebuie să conţină, documente care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertantului, după cum urmează:

a) o declaraţie de participare, semnată de ofertant, fără îngroşări, ştersături sau modificări

b) acte doveditoare privind: Declaraţie pe propria răspundere completată în conformitate cu

Formularul 1; Declaraţie pe propria răspundere completată în conformitate cu

Formularul 2; Certificat fiscal, din care sa rezulte ca ofertantul nu are datorii catre

bugetul local (emis de Directia Fiscala a Municipiului Timisoara); Certificat de atestare fiscala-Ofertantul are obligaţia de a prezenta

certificatul, în termenele de valabilitate, privind îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, care trebuie să prezinte situaţia ofertantului (certificat emis de D.G.F.P.)

Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului, nu mai vechi de 1 lună-original.

Fişă de informaţii generale privind ofertantul completată conform formular 3;

Împuternicirea Oferta trebuie să fie însoţită de împuternicirea scrisă prin care semnatarul ofertei este autorizat să angajeze ofertantul în procedura de licitaţie.

Garanţia pentru participare

5

Operatorul economic trebuie să prezinte garanţia pentru participare în conformitate cu prevederile referitoare la cuantumul şi forma de prezentare a acesteia, astfel cum sunt precizate în prezentul document. Garanţia de participare se constituie de către ofertant în scopul de a proteja Concedentul faţă de riscul unui eventual comportament necorespunzător al acestuia pe întreaga perioadă derulată până încheierea contractului de concesiune. Cuantumul garanţiei pentru participare: ___________ lei. Modul şi forma de constituire a garanţiei de participare:

- ordin de plată, cu condiţia confirmării acestuia de către banca emitentă, până la data deschiderii ofertelor, original;

Garantia se va depune in contul Municipiului Timisoara RO 12 TREZ 621 5006 XXX 000 334 deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara.

În orice situaţie, garanţia de participare trebuie să fie prezentată cel mai târziu la deschiderea ofertelor. Orice ofertă care nu este însoţită de dovada constituirii garanţiei de participare va fi respinsă la deschidere. Primăria Municipiului Timişoara are dreptul de a reţine garanţia pentru participare, ofertantul pierzând astfel suma constituită, atunci când acesta din urmă se află în oricare dintre următoarele situaţii:

a) îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia; b) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, nu se prezintă în termen de 20 zile în vederea

încheierii contractului de concesiune. Garanţia pentru participare, constituită de operatorul economic a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare, se restituie de către Concedent, sau se transferă în contul redeventei, la cerere. Garanţia de participare, constituită de ofertanţii necâştigători se returnează de către Primăria Municipiului Timişoara, in baza solicitării ofertantului necâştigător. Garanţia se restituie integral în cazul ofertanţilor necâştigători, în baza unei cereri ce se va înregistra la Serviciul Centru de Consiliere pentru Cetăţeni, camera 12 ghişeul nr.9 sau 10.

Taxa de participare de 500 lei, este stabilită pentru a compensa cheltuielile efectuate cu publicitatea licitaţiei. Taxa de participare nu se restituie.

Contravaloarea taxei de participare se poate achita prin virament în contul RO89TREZ62124510220XXXXX deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara de către Municipiul Timişoara, cod fiscal R 14756536 sau în numerar la casieria Primăriei Municipiului Timişoara în baza notei de plată emisă de Biroul Licitaţii Contracte-SAD, etajul II, camera 221. În cazul în care în ţara de origine sau în ţara în care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevăzute mai sus sau respectivele documente nu vizează toate situaţiile prevăzute, ofertantul va prezenta:

1) declaraţia pe propria răspundere sau o declaraţie autentificată în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative sau judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens. o Capacitatea de exercitare a activităţii profesionale

Documente care dovedesc capacitatea de exercitare a activităţii: Ofertantul va prezenta documentul de înregistrare ca persoana fizică sau juridică şi, după caz, de atestare ori apartenenţa din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile din ţara în care ofertantul este stabilit.

c) acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini chitanţă sau Ordin de plată, în original

PLICUL INTERIOR va conţine oferta propriu-zisă. Ofertantul are obligaţia de a face dovada conformităţii ofertei sale cu cerinţele prevăzute în Caietul de Sarcini . Oferta va fi întocmită în aşa fel încât să se asigure posibilitatea verificării corespondenţei elementelor sale cu specificaţiile din caietul de sarcini. Pentru a facilita procesul de evaluare, oferta trebuie să fie structurată, în următoarea ordine:

- prezentarea ofertantului:

6

• structura organizatorică a acestuia, resurse umane proprii, folosirea resurselor umane locale

• modul în care se doreşte integrarea viitoarei afaceri în strategia de dezvoltare a ofertantului

- planul de afaceri pentru dezvoltarea şi exploatarea concesiunii cu detalierea următoarelor aspecte:

• valoarea investiţiei directe (construcţie, echipamente); proiectul de arhitectura privind amenajarea;

• graficul de derulare în timp a investiţiei (construcţie, demarare activitate, etape de dezvoltare etc.)

• numărul de locuri de muncă nou create - nivelul redevenţei (preţul) exprimat în lei/mp/an

Plicurile sigilate se predau comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor. Ofertele se vor transmite numai prin poştă sau se vor depune direct la sediul concedentului, Bv. C.D Loga nr.1, camera 12 ghişeul 9 sau 10, Timişoara. Ofertantul trebuie să ia toate măsurile astfel încât oferta să fie primită şi înregistrată de către concedent până la data şi ora limită pentru depunere stabilită în anunţul de participare. Ofertantul îşi asumă riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forţa majoră. Ofertantul trebuie să prezinte un exemplar al ofertei în original şi un exemplar copie şi câte un exemplar al documentelor de calificare. În eventualitatea unei discrepanţe între original şi copii, va prevala originalul. Originalul şi copia ofertei trebuie să fie tipărite sau scrise cu cerneală neradiabilă şi vor fi semnate pe fiecare pagină de reprezentantul /reprezentanţii autorizat/autorizaţi corespunzător să angajeze ofertantul în contract. În cazul documentelor emise de instituţii/organisme oficiale abilitate în acest sens documentele respective trebuie să fie semnate şi parafate conform prevederilor legale. Orice ştersătură, adăugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide doar dacă sunt vizate de către persoana/persoanele autorizată/autorizate să semneze oferta. Originalul şi copia ofertei marcate cu „original” şi respectiv „copie”, se introduc într-un plic interior care se marchează cu numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz. Plicul exterior închis şi netransparent (plic interior şi documentele care dovedesc calificarea şi capacităţile ofertantului) se va marca după cum urmează:

MUNICIPIUL TIMISOARA Bv.C.D.Loga nr.1

Ofertă pentru atribuirea contractului de concesiune a bazei sportive de agrement din Timisoara Spl.T.Vladimirescu nr.17A

“A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE DATA ___________, ORA _________” Oferte întârziate Oferta care este depusă la o altă adresă decât cea stabilită în anunţul de participare ori care este primită de către concedent după expirarea datei şi orei limită de depunere a ofertelor , se returnează nedeschisă. 4.Informaţii detaliate şi complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câştigătoare 4.1.Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de concesiune Criteriul pe baza căruia se atribuie contractul de concesiune nu poate fi schimbat pe toată durata de aplicare a procedurii de atribuire a contractului respectiv. 4.2.Evaluarea ofertelor Comisia de evaluare are obligaţia de a stabili oferta câştigătoare, dintre ofertele valabile, pe baza aplicării criteriilor pentru atribuirea contractului de concesiune. Oferta stabilită ca fiind câştigătoare este oferta care întruneşte punctajul cel mai mare rezultat din aplicarea criteriilor de atribuire pentru care sunt stabilite ponderi.

7

În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul „nivel redevenţă” iar în cazul egalităţii în continuare , departajarea se va face în funcţie de criteriul care are ponderea cea mai mare după criteriul „Nivelul redevenţei”. Criterii de evaluare ce urmează a fi utilizate:

Criterii de evaluare Pondere % Prezentarea ofertantului 20 Planul de afaceri pentru dezvoltare şi exploatare 50 Nivel redevenţă 30

Comisia de evaluare stabileşte acordarea de note fiecărui subcriteriu. Nota pe criteriu se va stabili ca medie aritmetică a notelor pe subcriterii, iar nota finală se va calcula ca medie ponderată – cu ponderile stabilite – a notelor pe criterii. Pentru criteriul nivelul redeventei, punctajul se acordă astfel :

a) pentru cea mai mare redeventa, se acordă punctajul maxim alocat ; b) pentru alt nivel de redeventa decât ce prevăzută la lit. a) punctajul se acordă astfel :

P(n) =[ V (n) / V maximă ] x punctaj maxim alocat Pentru celelalte criterii, comisia de licitaţie va aprecia obiectiv, apreciere care trebuie să se raporteze la prevederile Caietului de sarcini dupa cum urmeaza :

- prezentarea ofertantului: 20 de puncte • structura organizatorică a acestuia, resurse umane proprii, folosirea resurselor

umane locale (10 puncte) • modul în care se doreşte integrarea viitoarei afaceri în strategia de dezvoltare

a ofertantului (10 puncte) - planul de afaceri pentru dezvoltarea şi exploatarea concesiunii cu detalierea

următoarelor aspecte: 50 de puncte • valoarea investiţiei directe (construcţie, echipamente); proiectul de arhitectura

privind amenajarea; (40 puncte) • graficul de derulare în timp a investiţiei (construcţie, demarare activitate, etape

de dezvoltare etc.) (5 puncte) • numărul de locuri de muncă nou create (5 puncte)

- nivelul redevenţei (preţul) exprimat în lei/mp/an: 30 de puncte 5. Procedura negocierii directe Concedentul are dreptul de a aplica procedura de negociere directă numai în situaţia în care, după repetarea procedurii de licitaţie conform prevederilor art.25 alin (2) din OUG nr.54/2006, nu au fost depuse cel puţin 3 oferte valabile. În cazul procedurii de negociere directă, concedentul are obligaţia publicării în Monitorul Oficial al României, partea a VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţională şi într-unul de circulaţie locală anunţul de negociere. Anunţul se transmite spre publicare cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor. Orice persoană interesată are dreptul de a solicita şi de a obţine documentaţia de atribuire. Pentru negocierea directă va fi păstrată documentaţia de atribuire aprobată pentru licitaţie. Persoana interesată are obligaţia de a depune diligenţele necesare astfel încât respectarea de către concedent a prerioadei prevăzute la art. 28 alin (2) din OUG nr.54/2006 să nu conducă la situaţia în care docuemntaţia de atribuire să fie pusă la dispoziţia sa cu mai puţin de două zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunere a ofertelor. Orice persoană interesată are dreptul de a solicita clarificări la documentaţia de atribuire. Concedentul are obligaţia transmiterii răspunsurilor însoţite de întrebările aferente către toate persoanele interesata care au obţinut docuemntaţia de atribuire. Concedentul derulează negocieri cu fiecare ofertant care a depus ofertă valabilă. Negocierile se desfăşoară potrivit condiţiilor din docuemntaţia de atribuire. Criteriile pentru valabilitatea ofertelor, prevăzute în caietul de sarcini, nu pot face obiectul negocierii.

8

Pe parcursul procedurii de negociere directă, comisia de evaluare poate propune concedentului solicitarea oricăror clarificări şi completări necesare demonstrării conformităţii ofertei cu cerinşele solicitate. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea propunerii comisiei de evaluare, concedentul o transmite ofertanţilor vizaţi. Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitarea concedentului în termen de douiă zile lucrătoare de la primirea acesteia. Pentru fiecare şedinţă de negociere directă, concedentul întocmeşte un proces verbal care va cuprinde concluziile negocierilor purtate. În baza proceselor verbale întocmite, comisia de evaluare întocmeşte, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite concedentului. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului de evaluare, concedentul informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câştigător despre alegerea sa şi pe ceilalţi ofertanţi despre respingerea ofertelor lor, indicând motivele care au stat la baza respingerii. 6. Instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac Soluţionarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea, încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractului de concesiune, precum şi a celor privind acordarea de despăgubiri se realizează potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările ulterioare. Acţiunea în jusţiţie se introduce la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărui jurisdicţie se află sediul concedentului. Împotriva hotărârii tribunalului se poate declara recurs la secţia de contencios administrativ a curţii de apel, conform prevederilor legale. 7. Informaţii referitoare la clauzele contractuale Concedentul poate să încheie contractul de concesiune numai după împlinirea termenului de 20 zile calendaristice de la data realizării comunicării privind rezultatul aplicării procedurii. Concedentul pune la dispoziţia persoanelor interesate, contractul de concesiune, ca anexă a prezentelor Instrucţiuni. DIRECTOR, EC.MARTIN STAIA SEF BIROU EC. LAURA KOSZEGI

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr2 la HCL nr.______________ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR, DIRECTIA PATRIMONIU DR.ING.GHEORGHE CIUHANDU Nr.__________________

CAIET DE SARCINI privind concesionarea prin licitatie publica deschisa a suprafeţei de 4.175 mp

reprezentând clădiri, teren de sport şi bazine în incinta bazei sportive de agrement situate în Timişoara, str. Splaiul Tudor Vladimirescu, nr. 17a

I.DATE DE IDENTIFICARE ALE CONCESIONARULUI: 1.Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin Directia Patrimoniu -Serviciul Administrare Patrimoniu si Baze Sportive Adresa: Timişoara, Str. C.D.Loga nr.1 Cod fiscal : 14756536 II. DATE DE IDENTIFICARE ALE PROPRIETARULUI BAZEI SPORTIVE. 2.Proprietar - Municipiul Timişoara III. INFORMAŢII GENERALE PRIVIND OBIECTUL CONCESIUNII: 3.1 Descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat; Terenul si cladirile care urmează a fi concesionate reprezintă Bază Sportiva de Agrement, compusă din clădiri, terenuri de sport şi bazine, in conformitate cu plansa ce constituie anexa nr.1 la prezetul caiet de sarcini. Baza sportiva de agrement, în suprafaţă de 4.175 mp este situata în intravilanul Municipiului Timişoara, pe malul stâng al râului Bega. Terenul şi construcţiile care fac obiectul concesionării se află în proprietatea Municipiului Timişoara, fiind înscris în CF 404439 nr.topo 17294/1/3 in suprafata de 650 mp si CF nr.409218 nr.topo 17293/2 in suprafata de 3.525 mp, conform plansei ce constituie anexa nr.1 la prezentul caiet de sarcini. 3.2. Destinaţia bunurilor ce fac obiectul concesiunii; Scopul concesionării îl constituie realizarea şi exploaterea unor obiective de investiţii cu destinaţia de baza sportiva de agrement, cu respectarea prevederilor Planului Urbanistic Zonal ,,Malurile Canalului Bega Timisoara’’, aprobat prin HCL nr.27/2010-subzona functionala B IV.3 3.3. Condiţiile de exploatare a concesiunii şi obiectivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu urmărite de către concedent privind exploatarea eficace a bunurilor ce fac obiectul concesiunii; În Municipiul Timişoara se manifestă nevoia modernizării şi extinderii bazelor sportive existente in scopul practicarii mai multor discipline ce apartin domeniului sportiv. Bazele sportive de agrement trebuie sa ofere servicii de înaltă calitate, să poată găzdui antrenamente şi competiţii pentru diferite categorii de vârstă şi de diferite niveluri: local, national şi chiar international, pentru copii, adolescenţi şi adulţi. a) Situaţia existentă Proprietatea imobiliară care urmează a fi modernizata este situată în intravilanul Municipiului Timişoara, str. Splaiul Tudor Vladimirescu nr. 17a.

Terenul şi construcţiile sunt în proprietate Municipiului Timişoara, nu sunt gajate prin credite bancare, nu este grevat de sarcini sau litigii şi nu este ipotecat. b) Deficiente majore ale situatiei actuale privind necesarul de dezvoltare În Municipiul Timişoara se manifestă nevoia modernizarii unei baze sportive in scopul practicarii mai multor ramuri ce apartin domeniului sportiv. Aceasta bază trebuie sa ofere servicii de înaltă calitate, să găzduiască antrenamente şi competiţii pentru diferite categorii de vârstă şi de diferite niveluri: local, national şi chiar international, pentru copii, adolescenţi şi adulţi. c) Prognoze pe termen mediu şi lung Se apreciaza ca pe termen mediu si lung numărul celor care doresc sa practice diverse activităţi sportive va fi in crestere. Aferent cresterii numarului de doritori, se propune modernizarea unor terenuri existente prin acoperirea acestora pentru perioadele improprii practicării sportului în aer liber. d)Functiuni permise: -constructii specifice activitatilor sportive (de exemplu: terenuri de tenis, fotbal, piscine, facilitati pentru patine cu rotile, patinoare, terenuri de mini golf, etc) - spatii verzi, restaurante, cluburi, terase, (cu parcarile aferente acestora) -Constructiile vor ocupa maxim 20% din suprafata parcelei (POT=20%); -Regimul de inaltime va fi maxim P+1E (CUT=0,4); -Minim 40% din suprafata parcelei va fi amenajata ca spatiu verde; -La fiecare 100 mp de parcela se va planta cel putin un copac; -Facilitatile pentru sport, locurile de parcare si caile de acces vor ocupa maxim 40% din suprafata parcelei; -Se va asigura cel putin un loc de parcare pentru 100 mp de teren; -Se va asigura cel putin un loc de parcare pentru 20 mp de terasa/restaurant; e) Angajatii Primariei Municipiului Timisoara, vor avea acces gratuit in incinta bazei sportive de agrement. 3.4. În temeiul contractului de concesiune încheiat în urma adjudecării bunului prin licitaţie publică, concesionarul dobândeşte dreptul de a exploata în mod direct pe riscul şi pe răspunderea sa, bunul care face obiectul contractului potrivit obiectivelor stabilite de către concedent. IV. CONDIŢII GENERALE ALE CONCESIUNII: 4.1. Obligativitatea asigurării exploatării în regim de continuitate şi permanenţă; 4.1.1. Drepturile şi îndatoririle părţilor se stabilesc prin contractul de concesiune. 4.1.2. Pe toată durata concesiunii, concesionarul se obligă să desfăşoare activităţiile prevăzute în regim de continuitate si permanenta. 4.2.interdicţia subconcesionării bunului concesionat 4.2.1 Concesionarul este obligat să exploateze în mod direct terenul si constructiile ce fac obiectul concesionării, nefiindu-i permisă subconcesionarea sau închirierea acestuia precum şi a activităţilor sau serviciilor care se vor desfăşura în incinta bazei realizate pe terenurile concesionate. 4.2.2. Pe toată durata contractului terenul concesionat rămâne în proprietatea concedentului. 4.2.3. Dreptul de concesiune asupra terenului se transmite in caz de succesiune sau de înstrăinare prin vânzare a construcţiei pentru realizarea căreia a fost constituit acest drept de concesiune.

4.2.4. In cazul succesiunii sau înstrăinării prin vânzare a construcţiei concesionarul se obligă să notifice, in prealabil şi în scris, concedentul. Este interzisă subconcesionarea terenului ce face obiectul prezentului contract. 4.3. Durata concesiunii; Durata concesiunii este de 15 ani de la data încheierii contractului, cu posibilitatea de prelungire conform legislatiei in vigoare. Durata concesiunii poate fi prelungită cu o perioadă cel mult egală cu jumătate din perioada iniţială, în condiţiile stabilite de concedent. 4.4. redevenţa minimă şi modul de calcul al acesteia; Preţul de pornire al licitaţiei stabilit prin fisa de evaluare, ce constituie anexa nr.2 la prezentul caiet de sarcini. Calculul redeventei aferenta terenului, se calculeaza in conformitate cu prevederile Legii nr.50/1991 –republicata , art. 17, privind modul de calcul al nivelului redeventei , respectiv, recuperarea valorii de circulatie al terenului in 25 ani. 4.5. natura şi cuantumul garanţiilor solicitate de concedent; Garantiile se constituie in conformitate cu instrucţiunile privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor; 4.6 condiţiile speciale impuse de natura bunurilor ce fac obiectul concesiunii, cum sunt: a) bunurile de retur care revin de plin drept, gratuit si libere de orice sarcini concedentului, la expirarea contractului de concesiune. Sunt bunuri de retur bunurile care au făcut obiectul concesiunii, respectiv bunuri de retur: terenul şi investiţiile realizate, libere de sarcini; b) bunurile proprii care, la expirarea contractului de concesiune, ramân în proprietatea concesionarului. Sunt bunuri proprii bunurile care au apartinut concesionarului si au fost folosite de catre acesta pe durata concesiunii, cu exceptia celor prevazute la lit. a). Sunt bunuri proprii, mijloacele fixe şi obiecte de inventar şi orice alte bunuri mobile aflate în proprietatea concesionarului.

4.7 Caracteristicile investitiei: 4.7.1. Investiţia constă în reabilitarea construcţiilor existente, acoperirea pe timp de iarnă a două terenuri şi reabilitarea bazinelor de înot. 4.7.2. Termenul de obţinere a autorizaţiei de construcţie si incepere a lucrărilor este de cel mult 12 luni de la data semnării contrctului de concesiune, sub sancţiunea rezilierii unilaterale a contractului de concesiune si predarea terenului liber de sarcini. 4.7.3. Termenul de finalizare a lucrărilor ce cad în sarcina concesionarului este de 36 luni de la data semnării contractului de concesiune. 4.7.4. Neînceperea lucrărilor de investiţii în termenul stabilit prin art. A.7 alin. C) dă dreptul concedentului la executarea garanţiei de bună execuţie şi rezilierea unilaterală a contractului de concesiune. 4.7.5. Concesionarul va obţine toate avizele si acordurile necesare desfăşurării activităţii. V. Condiţiile de valabilitate pe care trebuie să le îndeplinească ofertele; 5.1 Ofertele vor fi intocmite in conformitate cu instrucţiunile privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor; 5.2 Criterii de evaluare ce urmează a fi utilizate:

Criterii de evaluare Pondere % Prezentarea ofertantului 20 Planul de afaceri pentru dezvoltare şi exploatare 50 Nivel redevenţă 30

Comisia de evaluare stabileşte acordarea de note fiecărui subcriteriu. Nota pe criteriu se va stabili ca medie aritmetică a notelor pe subcriterii, iar nota finală se va calcula ca medie ponderată – cu ponderile stabilite – a notelor pe criterii. Pentru criteriul nivelul redeventei, punctajul se acordă astfel :

a) pentru cea mai mare redeventa, se acordă punctajul maxim alocat ; b) pentru alt nivel de redeventa decât ce prevăzută la lit. a) punctajul se acordă astfel :

P(n) =[ V (n) / V maximă ] x punctaj maxim alocat Pentru celelalte criterii, comisia de licitaţie va aprecia obiectiv, apreciere care trebuie să se raporteze la prevederile Caietului de sarcini dupa cum urmeaza :

- prezentarea ofertantului: 20 de puncte • structura organizatorică a acestuia, resurse umane proprii, folosirea resurselor

umane locale (10 puncte) • modul în care se doreşte integrarea viitoarei afaceri în strategia de dezvoltare a

ofertantului (10 puncte) - planul de afaceri pentru dezvoltarea şi exploatarea concesiunii cu detalierea

următoarelor aspecte: 50 de puncte • valoarea investiţiei directe (construcţie, echipamente); proiectul de arhitectura

privind amenajarea; (40 puncte) • graficul de derulare în timp a investiţiei (construcţie, demarare activitate, etape

de dezvoltare etc.) (5 puncte) • numărul de locuri de muncă nou create (5 puncte)

- nivelul redevenţei (preţul) exprimat în lei/mp/an: 30 de puncte 5.3. Poate participa la licitatie orice persoana juridica (club sportiv sau societate comerciala), care in cadrul actionariatului sa aibe un club sportiv cu Certificat de Identitate Sportiva, si activitate principala ,,Activitati ale bazelor sportive’’ cod CAEN 9311. Experienta similara a societatii trebuie sa fie de minim 1 an, activitate intr-un campionat judetean si sa detina un numar de minim 18 sportivi legitimati. VI. CLAUZE REFERITOARE LA ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE CONCESIUNE. 6.1 Contractul de concesiune încetează în următoarele situaţii: a) la expirarea duratei stabilite în contract, daca părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condiţiile legii; b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterala de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste si prealabile în sarcina concedentului, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată; c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului; d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar, cu plata de despăgubiri în sarcina concedentului; e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri; f) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin răscumpararea unei concesiuni, care se poate face numai prin act administrativ al organului care a aprobat concesionarea, la propunerea concedentului; în acest caz se va întocmi o documentaţie

tehnico-economica în care se va stabili preţul răscumpărării. In aceasta situaţie de încetare a concesiunii nu se percep daune;

In cazul neexecutarii obligatiilor din contract din culpa concesionarului, acesta se desfiinteaza de plin drept, fara actiune in justitie si fara nici o alta formalitate prealabila. VII. DISPOZIŢII FINALE 7.1. Toate lucrările privind racordarea la reţelele tehnico-edilitare existente şi obţinerea acordului de la deţinătorii acestora privesc pe concesionar. 7.2. Prezentul caiet de sarcini face parte integrantă din contractul de concesiune. 7.3 Contractul nu se incheie decat dupa operarea in Cartea Funciara a dezmembrarii si aprobarii proiectului.

VICEPRIMAR, ADRIAN ORZA DIRECTOR,

EC.MARTIN STAIA

Atasament: Anexa_1.pdf

ANEXA 1 LA H.C.L. nr ................................... ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ PRIMĂRIA TIMIŞOARA DIRECŢIA PATRIMONIU

STUDIU DE OPORTUNITATE privind concesionarea prin licitaţie publică deschisă a suprafeţei de 4.175 mp,

reprezentand baza sportiva de agrement cu cladiri, teren de sport si bazine situate in Timisoara, splaiul Tudor Vladimirescu nr.17a

În vederea stimulării dezvoltării locale a fost constituita Baza sportiva de agrement din Timisoara, splaiul Tudor Vladimirescu nr.17a, compusa din cladiri, terenuri de sport si bazine, în intravilanul localităţii şi are o suprafaţa totală de 4.175 mp., având ca proprietar Municipiul Timişoara.

Prin promovarea acestui obiectiv se urmăreşte modernizarea, extinderea si dezvoltarea bazelor sportive si de agrement deja existente din municipiul Timisoara, in scopul practicarii mai multor ramuri ce apartin domeniului sportiv, atragerea investitorilor, creşterea numărului de locuri de muncă, precum si dezvoltarea locala.

1. Motive de ordin economic, social, financiar şi de mediu ce justifică concesiunea

Luând în considerare nevoia modernizarii si extinderii bazelor sportive si de agrement existente, in scopul practicarii mai multor ramuri ce apartin domeniului sportiv, se propune scoaterea la licitaţie publică a bazei sportive si de agrement in suprafata de 4.175 mp., din Timisoara, splaiul Tudor Vladimirescu nr.17a, inscrisa in CF 404439 nr.topo 17294/1/3 si CF nr.409218 nr.topo 17293/2, in proprietatea Primariei Municipiului Timisoara, reprezentant cladiri, teren de sport si bazine.

Din punct de vedere urbanistic obiectivul de investiţie se va încadra în prevederile Planului Urbanistic Zonal “ Malurile Canalului Bega Timisoara” aprobat prin HCL nr.27/2010 – subzona functionala B IV. 3.

Persoanele juridice care vor solicita concesionarea vor îndeplini următoarele condiţii:

- vor fi obligate să prezinte un plan de afaceri viabil care să demonstreze capacitatea tehnică şi economico-financiară necesară dezvoltării investiţiei. Ofertantul va trebui să facă dovada faptului că, prin locarea sa în Timişoara, splaiul Tudor Vladimirescu nr.17a, oraşul va beneficia de :

- servicii de inalta calitate; - cresterea volumului de investitii - implementarea unor tehnologii si a unor echipamente

performante; - cresterea numarului locurilor de munca;

- procentul de ocupare al terenului cu constructii va fi de maxim 20% din suprafata parcelei (POT=20%);

- regimul de inaltime va fi de maxim P+1E (CUT=0,4);

- minim 40% din suprafata parcelei va fi amenajata ca spatiu verde; - la fiecare 100 mp. de parcela se va planta cel putin un copac; - facilitatile pentru sport, locurile de parcare si caile de acces vor ocupa maxim 40%

din suprafata parcelei; - se va asigura cel putin un loc de parcare pentru 100 mp. de teren; - se va asigura cel putin un loc de parcare pentru 20 mp. de terasa/restaurant;

2. Investiţii necesare Pe aceasta parcela sunt prevăzute constructii specifice activitatilor sportive (de

exemplu : terenuri de tenis, fotbal, piscine, facilitati pentru patine cu rotile, patinoare, terenuri de mini golf, etc.), spatii verzi, restaurante, cluburi, terase, (cu parcarile aferente acestora). Constructiile ce se vor edifica vor avea un regim de înălţime de maxim P+1E.

3. Nivelul minim al redevenţei Nivelul redevenţei s-a stabilit la 9,96 euro/mp/an, conform fisei de evaluare. Această

valoare a redevenţei este menită să sprijine şi să încurajeze dezvoltarea investiţiilor în această zonă a oraşului. 4. Procedura de licitatie Procedura de licitatie este de licitatie publica deschisa.

5. Modalităţi de concesionare Licitaţie publică deschisă pentru concesionare.

6. Durata estimată a concesiunii Durata este de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire conform prevederilor legale. Durata concesiunii poate fi prelungita cu o perioada cel mult egala cu jumatate din perioada initiala, in conditiile stabilite de concedent.

7. Termen pentru realizarea investitiilor Termenul de obtinere a autorizatiei de constructie si incepere a lucrarilor este de cel

mult 12 luni de la data semnarii contractului de concesiune. Termenul de finalizare a lucrarilor ce cad in sarcina concesionarului este de 36 de

luni de la data semnarii contractului de concesiune.

PRIMAR VICEPRIMAR, Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU ADRIAN ORZA DIRECTIA PATRIMONIU DIRECTOR EC. MARTIN STAIA

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver.1

ROMÂNIA Se aprobă, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU DIRECTIA PATRIMONIU BIROUL LICITATII CONTRACTE SAD Nr. SC2012-9976/19.04.2012

REFERAT

privind aprobarea concesionării prin licitaţie publică deschisă a bazei sportive de agrement din Timisoara, Spl. T. Vladimirescu nr. 17 a

Baza sportiva de agrement, în suprafaţă de 4.175 mp este situata în intravilanul Municipiului

Timişoara, pe malul stâng al râului Bega. Terenul şi construcţiile care fac obiectul concesionării, se află în proprietatea privata a

Primariei Municipiului Timişoara, conform extraselor de carte funciara nr.409218 si 404439. Avand in vedere faptul ca in conformitate cu punctul III din anexa la Legeea 213/1998, zonele de agrement fac parte din domeniul public al municipiului, se impune trecerea din domeniul privat in domeniul public al Municipiului Timisoara a terenurilor mai sus mentionate.

In prezent terenurile ce vor face obiectul scoaterii la licitatie, sunt inscrise in CF nr.404439 nr cadastral 17294/1 in suprafata de 1646 mp si in CF nr.409218 nr. cadastral 17293 in suprafata de 4280 mp.Conform documentatiei tehnice cu nr.1821/2011 intocmita de SC BLACK LIGHT SRL, suprafetele de teren se propun a fi dezmembrate dupa cum urmeaza:

-parcela cu nr. Top 17294/1 in suprafata de 1646 mp se dezmembreaza in nr. Cad 17294/1/1 in suprafata de 810 mp, 17294/1/2 in suprafata de 186 mp si 17294/1/3 in suprafata de 650 mp.

-parcela cu nr. Top 17293 se dezmembreaza in nr. Cad 17293/1 in suprafata de 755 mp si 17293/2 in suprafata de 3525 mp.

Avand in vedere proiectul Reabilitare malurile canal Bega, suprafetele ce pot fi scoase la licitatie cu destinatia de baza sportiva de agrement, dupa operarea dezmembrarii in Cartea Funciara si dupa reglementarea situatiei juridice a acestora, sunt urmatoarele:

- nr.cad 17294/1/3 in suprafata de 650 mp - nr.cad 17293/2 in suprafata de 3.525 mp. Baza sportiva de agrement se concesionează pe o perioadă de 15 de ani cu posibilitatea de

prelungire in conformitate cu legislatia in vigoare. Licitaţia se va desfăşura în conformitate cu prevederile O.U.G nr. 54/2006 privind regimul

contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, precum şi a prevederilor H.G. nr. 168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune a bunurilor proprietate publică şi cu respectarea menţiunilor cuprinse în Caietul de Sarcini al concesiunii.

Activităţile propuse sunt în concordanţă cu prevederile Planului Urbanistic General al Municipiului Timişoara.

Având în vedere aspectele menţionate mai sus; In temeiul art.8 alin 1 din Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică; În baza dispoziţiilor O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri

proprietate publică, precum şi a prevederilor H.G. nr. 168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune a bunurilor proprietate publică.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată;

În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2), lit. c) şi alin. 5, lit. a) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată

Propunem: 1 Trecerea din domeniul privat in domeniul public al Municipiului Timisoara, a terenurilor

inscrise in CF nr.404439 nr.cad 17294/1 si in CF nr.409218 nr. Cad 17293. 2 Aprobarea concesionarii prin licitatie publica deschisa a bazei sportive de agrement din

Timisoara, Spl. T. Vladimirescu nr. 17a, in suprafata de 4.175 mp, înscris în CF 404439 nr.topo 17294/1/3 si CF nr.409218 nr.topo 17293/2, in proprietatea Primariei Municipiului Timisoara, pe o perioada de 15 ani cu destinatia de baza sportiva de agrement.

FP 53-01, Ver.1

3 Aprobarea Studiului de Oportunitate (Anexa 1) şi a Caietului de Sarcini (Anexa 2) pentru concesionarea prin licitaţie publică deschisă a bazei sportive de agrement mentionate la art. 1 4 Aprobarea instrucţiunilor pentru ofertanţi (Anexa 3) şi a contractului cadru de concesiune (Anexa 4). 5 Procedura de licitatie, va fi demarata numai dupa operarea dezmembrarii in Cartea Funciara si reglementarea situatiei juridice a terenurilor. VICEPRIMAR DIRECTOR, ING. ADRIAN ORZA EC. MARTIN STAIA

SEF BIROU, EC. LAURA KOSZEGI

AVIZAT SERVICIUL JURIDIC Cod FP 53-01, ver.1