keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 16/30.01.2018 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la proiectul ,,SUMPs-Up"

30.01.2018

Hotararea Consiliului Local 16/30.01.2018
privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la proiectul ,,SUMPs-Up"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018- 965 /16.01.2018, privind oportunitatea proiectului de hotărâre a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2018-965/16.01.2018, întocmit de către Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 17.01.2018 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2018-965/16.01.2018;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu,Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minorităţilor si Comisiei pentru cultura, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport si culte, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
În conformitate cu Proiectul SUMPs-Up (Ref.No. 690669 - SUMPs-Up - H2020-MG-2014-2015/H2020-MG-2015, our 250688);
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. 2, lit (e), şi alin. 7 lit. (a) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificată şi completată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată şi completată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara la proiectul ,,SUMPs-Up".

Art.2: Pentru participarea la proiect pe parcursul celor 2 ani, Municipiul Timişoara primeşte o sumă de până la 13.000, - EUR incl. TVA, nerambursabili. Cheltuielile neeligibile vor fi suportate de la bugetul local al municipiului Timişoara.

Art.3: Împreună cu partenerii din Timişoara, Municipiul Timişoara va implementa activităţile care îi vor reveni, conform descrierii proiectului.

Art.4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare-Relaţionare;
- Direcţiei Generală de Urbanism şi Dezvoltare Urbană ;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03, Ver.1

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la proiectul ,,SUMPs-Up”

1. Descrierea situatiei actuale

Municipiul Timişoara a devenit oraş membru în grupul de leadership din cadrul proiectului CIVITAS SUMPs-Up, un proiect finanţat de Uniunea Europeană, care aduce împreună 8 organizaţii partenere şi 7 oraşe partenere, al căror scop este ajutarea oraşelor europene în demersul lor de a-şi elabora, implementa şi monitoriza Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă incluzând, în acestea, soluţii mai curate şi mai durabile de mobilitate. Durata de implementare a proiectului este de 2 ani.

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate Obiectivul Proiectului SUMPs-Up este de a oferi instrumentele necesare autorităţilor de planificare a mobilităţii din Europa pentru a îmbrăţişa Planul de Mobilitate Urbană Durabilă drept o abordare de planificare strategică europeană, în speţă în ţările în care această practică este una slabă. Proiectul asistă autorităţile în a depăşi barierele care împiedică sau îngreunează implementarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD): creşterea capacităţilor, informaţii adaptate în funcţie de nevoile şi condiţiile specifice şi sprijin pe parcursul fazelor de elaborare şi implementare. Autorităţile de planificare şi personalul lor vor fi implicate în toate etapele proiectului.

3. Alte informatii - Nu este cazul. 4. Concluzii

Consider necesar și oportun aprobarea proiectului de hotărâre privind aprobarea proiectului ,,SUMPs-Up” .

PRIMAR, DIRECTOR D. EDILITARĂ, NICOLAE ROBU CULIŢĂ CHIŞ

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Atasament: Raport_specialitate.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA EDILITARĂ SC2018 - TIMIȘOARA 2021 CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

RAPORT DE SPECIALITATE

privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la proiectul ,,SUMPs-Up”

Municipiul Timişoara a devenit oraş membru în grupul de leadership din cadrul proiectului

CIVITAS SUMPs-Up, un proiect finanţat de Uniunea Europeană, care aduce împreună 8 organizaţii partenere şi 7 oraşe partenere, al căror scop este ajutarea oraşelor europene în demersul lor de a-şi elabora, implementa şi monitoriza Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă incluzând, în acestea, soluţii mai curate şi mai durabile de mobilitate. Durata de implementare a proiectului este de 2 ani. Filosofia proiectului SUMPs-Up se bazează pe colaborare şi cooperare, punând la comun cunoştinţele şi inspirându-se din experienţa oraşelor, cercetătorilor, universităţilor, organizaţiilor de mediu, institutelor de protecţie a climei, consultanţilor de transport şi experţilor de mobilitate din Europa. Cele opt organizaţii partenere ale proiectului SUMPs-Up sunt ICLEI – Local Governments for Sustainability, Polis, UBC – Union of the Baltic Cities, EUROCITIES, Rupprecht Consult, Trivector Traffic, Wuppertal Institute şi Cerema. Cele şapte oraşe partenere implicate în proiect sunt Birmingham – Marea Britanie, Budapesta – Ungaria, Malmö – Suedia, San Sebastian – Spania, Sofia – Bulgaria, Salonic – Grecia şi Torino - Italia. Acestea îndeplinesc un rol crucial, fiind un model pentru celelalte oraşe şi formând o reţea de cunoştinţe prin faptul că partajează ceea ce au învăţat din problemele şi succesele întâmpinate în procesul elaborării, implementării şi monitorizării Planurilor de Mobilitate, oferindu-şi expertiza şi ajutorul oraşelor membre în scopul elaborării propriilor lor Planuri de Mobilitate. Contribuţiile oraşelor partenere ajută la accelerarea elaborării de Planuri de Mobilitate de-a lungul Europei şi încurajează tot mai multe oraşe să participe la programul SUMPs-Up. Fiecare oraş acţionează ca lider pe o anume tematică, oferindu-şi consultanţa altor autorităţi de mobilitate pe fiecare subiect în parte. Marea răspândire geografică a acestor Oraşe Partenere reflectă diversele contexte naţionale şi practice pentru planificarea mobilităţii urbane. Obiectivul Proiectului SUMPs-Up este de a oferi instrumentele necesare autorităţilor de planificare a mobilităţii din Europa pentru a îmbrăţişa Planul de Mobilitate Urbană Durabilă drept o abordare de planificare strategică europeană, în speţă în ţările în care această practică este una slabă. Proiectul asistă autorităţile de planificare în a depăşi barierele care împiedică sau îngreunează implementarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD): creşterea capacităţilor, informaţii adaptate în funcţie de nevoile şi condiţiile specifice şi sprijin pe parcursul fazelor de elaborare şi implementare. Autorităţile de planificare şi personalul lor vor fi implicate în toate etapele proiectului. Şase sute de oraşe vor fi contactate pe parcursul proiectului, o sută de oraşe vor deveni membre ale Innovation Pilot Pool (care facilitează schimburile de cunoştinţe şi este divizat într-un grup de experţi şi unul de leadership).

Sub îndrumarea generală a consorţiului SUMPs-Up, autorităţile de planificare selectate în cadrul Grupului de Leadership:

Cod FO53-01, ver. 2

1. Vor participa într-un program de 2 ani, care cuprinde dezvoltarea în profunzime a PMUD; 2. Vor iniţia un proces de gândire bazat pe PMUD şi se vor pregăti de elaborarea PMUD prin:

 Înţelegerea ciclului de planificare a PMUD;  Analizarea instrumentelor şi tehnicilor de planificare existente şi noi (disponibile prin

intermediul Inventarului Instrumentelor PMUD), pentru elaborarea PMUD;

 Înţelegerea proceselor de luare a deciziilor în planificarea transportului şi strângerea de dovezi şi date pentru decizii luate în cunoştinţă de cauză;

 Partajarea rezultatelor implementării practice a inovărilor PMUD, prin intermediul oraşelor SUMPs –Up;

 Partajarea experienţei şi cunoştinţelor proprii în domeniul planificării PMUD. 3. Vor avansa în procesul PMUD şi vor asigura progresul prin:

 Abordarea provocărilor specifice;  Completarea a cel puţin două din cele patru faze ale ciclului de planificare al PMUD

şi/sau dezvoltarea unui PMUD pregătit pentru adoptare până în august 2019. 4. Vor participa în scrierea şi rescrierea unui Plan de Acţiune al PMUD, a unui studiu de cele

mai bune practici sau a unui raport de evaluare, după cum se cere; 5. Vor lua parte la monitorizarea în profunzime şi la evaluarea activităţilor la nivel local prin:

 Partajarea documentelor de planificare a mobilităţii şi a datelor municipale referitoare la indicatorii de mobilitate cu membri din echipa de proiect;

 Oferirea de feedback în legătură cu activităţile de învăţare;  Participarea ex-ante şi ex-post la chestionare online şi la interviuri ghidate.

Membrii Grupului de Leadership vor participa la un număr minim de 17 activităţi, în funcţie de interese şi necesităţi: 5 seminarii online, 5 workshop-uri, 5 cursuri online, 1 analiză oraş-la-oraş şi o sesiune-suport cu experţi unu-la-unu.

Durata proiectului se întinde pe perioada 15.09.2017 - 29.02.2020. Pentru participarea la proiect pe parcursul celor 2 ani, Municipiul Timişoara primeşte o sumă de până la 13.000,- EUR incl. TVA, pentru personal, călătorii şi toate celelalte costuri.

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU T., CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

ŞEF BIROU T.S.C., ŞEF BIROU G.M.P.E., CRISTINA GAVRA LOREDANA SIBIAN

CONSILIER, NASTASIA POP