keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 161/31.10.2016 de modificare a Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 455/30.10.2015 - "Liniile prioritare de subvenţionare din bugetul local, conform Legii 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială pe anul 2016 "

31.10.2016

Hotararea Consiliului Local 161/31.10.2016
de modificare a Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 455/30.10.2015 - "Liniile prioritare de subvenţionare din bugetul local, conform Legii 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială pe anul 2016 "


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 5320/20.10.2016 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile art.2 alin.(1), alin.(2) şi alin.(4) din Hotărârea Guvernului nr.725/2016 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. d), alin. (6) lit. a) pct. 2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45, alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă modificarea Anexei 3 - "Liniile prioritare de subvenţionare din bugetul local, conform Legii 34/1998, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială pe anul 2016" din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.455/2015 asfel:
- se înlocuieşte sintagma "cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului calificat în domeniul asistenţei sociale care participă efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială" din capitolul Categorii de cheltuieli eligibile, punctul 1. cu "cheltuieli de personal, pentru personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă, respectiv personal de specialitate şi auxiliar, precum şi pentru personalul administrativ, gospodărie, întreţinere - reparaţii, deservire";
Nu intră în această categorie personalul de conducere.
- se înlocuieşte sintagma "cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii necesari în funcţionarea mijloacelor de transport specific activităţii unităţii de asistenţă socială"din capitolul Categorii de cheltuieli eligibile, cu "Cheltuieli pentru funcţionarea mijloacelor de transport specific activităţii unităţii de asistenţă socială";
- în capitolul Categorii de cheltuieli eligibile se va introduce o nouă categorie de cheltuieli: "Alte cheltuieli (consumabile de birou, piese de schimb, reparaţii)",
conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.455/2015 şi Anexele nr.1 şi nr.2 rămân neschimbate.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara şi Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică după cum urmează:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Biroului Sport - Cultură;
- Biroului Şcoli - Spitale;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară;
- Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara;
- Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
IULIAN IDOLU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: hcl_161_anexa.pdf

1 | ] | | 4 re, 20($ Anexa 3 la HCLMT Nr. conform amendamentului Nivelul maxim i lunar al | Tipuri de unităţi specializate, conform subvenției pe i Categorii de beneficiari Nomenclatorului instituţiilor de asistenta Categorii de cheltuieli eligibile, conform beneficiar, cf. socială și structura orientativă de personal de HG.725/07.10.2016 standardelor i specialitate de cost stabilite prin HG.23/2010 Liniile prioritare privind subvenţionarea din bugetul local, conform Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociaţiilor şi fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează şi administrează unități de asistenţă socială, pe anul 2016 I. Unităţi de asistență socială, cu cazare: 1. Centre rezidențiale, centrele care acordă găzduire mai mult de 24 ore 1. cheltuieli de personal pentru personalul de specialitate de îngrijire și asistență respectiv Persoane cu handicap: 2.7. Locuinţe protejate personal de specialitate și auxiliar, precum și 1.233 lei (10 bencficiari/locuință) pentru personalul administrativ, gospodărie, întreţinere — reparații, deservire **; 2.6.Centre de tip Respiro/Centre de Criză 2. cheltuieli cu hrană pentru persoanele asistate; 1.417 lei 3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; | 4. cheltuieli cu iluminatul; | 5, cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, Persoane victime ale violenţei în familie: | 4.2.Centre de recuperare salubrizare,telefon; 500 lei* 6. cheltuieli cu materialele didactice pentru persoanele asistate | Persoane vârstnice: 3.2.Locuinţe protejate 7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică 500 lei* valoare sau scurtă durată de folosire şi echipament pentru persoanele asistate; Persoane fără adăpost: 8.2.Centre de găzduire temporară 8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate | 500 lei* | şi însoțitori; 9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate; 10. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie pentru persoanele asistate; 11. cheltuieli pentru funcționarea mijloacelor

31.10.2016 Anexa 3 la HCLMT nr. 161 conform amendamentului Categorii de beneficiari Tipuri de unităţi specializate, conform Nomenclatorului instituțiilor de asistenta Categorii de cheltuieli eligibile, conform Nivelul maxim lunar al subvenţiei pe beneficiar, cf. socială şi structura orientativă de personal de HG.725/07.10.2016 standardelor specialitate de cost stabilite prin HG.23/2010 de transport specific activității unității de Persoane aflate în situaţii de dificultate: 9.1.Centre de primire în regim de urgenţă asistență socială; 500 lei* 12. alte cheltuieli (consumabile de birou, piese 9.4.Centre de asistență medico-socială de schimb, reparații.) 500 lei* 9.5.Centre de asistenţă paleativă 500 lei* 2. Unităţi de tip Adăposturi de noapte 1.cheltuieli de personal pentru personalul de specialitate de îngrijire și asistenţă respectiv personal de specialitate și auxiliar, precum şi pentru personalul administrativ, gospodărie, întreţinere — reparații, deservire **; 2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate; 3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; Persoane fără adăpost 8.1. Adăposturi de noapte 4, cheltuieli cu iluminatul; 500 lei* 5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; 6. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă durată de folosire şi echipament pentru persoanele asistate; 7. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate; 8. cheltuieli cu materiale pentru curățenie pentru persoanele asistate; 9. cheltuieli pentru funcționarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială;

/ 10.206 Anexa 3 la HCLMT Nr. conform amendamentului Categorii de beneficiari Tipuri de unităţi specializate, conform Nomenclatorului instituțiilor de asistenta socială și structura orientativă de personal de specialitate Categorii de cheltuieli eligibile, conform HG.725/07.10.2016 Nivelul maxim lunaral subvenţiei pe beneficiar, cf, standardelor de cost stabilite prin HG.23/2010 10. alte cheltuieli (consumabile de birou, piese de schimb, reparaţii.) IL. Unități de asistență socială, fără cazare: 1, Unităţi de îngrijire şi asistenţă la domiciliu Persoane vârstnice: 3.4.Centre care acordă servicii de îngrijire şi asistenţă la domiciliu 1, cheltuieli de personal pentru personalul de specialitate de îngrijire și asistență respectiv personal de specialitate şi auxiliar, precum şi pentru personalul administrativ, gospodărie, întreţinere — reparații, deservire **; 2. cheltuieli cu iluminatul (strict pentru spaţiul destinat funcţionării unităţii de îngrijiri); 3. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; 4. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie pentru persoanele asistate; 5. cheltuieli pentru funcţionarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială; 6. alte cheltuieli (consumabile de birou, piese de schimb, reparații.) 400 lei* 2. Unităţi de tipul Centre de zi Copii separați sau cu risc de separare de părinţi: Persoane cu handicap 1.4.Centre de zi (pentru copii din familii în dificultate) 2.8. Centre de Zi 1. cheltuieli de personal pentru personalul de specialitate de îngrijire și asistenţă respectiv personal de specialitate și auxiliar, precum şi pentru personalul administrativ, gospodărie, întreţinere — reparații, deservire **; 2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate; 3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; 586 lei

Anexa 3 la HCLMT Nr. ter] 3(.(0.20(6 conform amendamentului Categorii de beneficiari Tipuri de unităţi specializate, conform Nomenclatorului instituțiilor de asistenta socială şi structura orientativă de personal de specialitate Categorii de cheltuieli eligibile, conform HG.725/07.10.2016 Nivelul maxim lunar al subvenţiei pe beneficiar, cf. standardelor de cost stabilite prin HG.232010 Persoane aflate în situaţii de dificultate: 9.6.Centre de informare şi consiliere 4. cheltuieli cu iluminatul; 5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; 6. cheltuieli cu materialele didactice pentru persoanele asistate; 7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă durată de folosire şi echipament pentru persoanele asistate; 8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate şi însoțitorii lor; 9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate; 10. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie pentru persoanele asistate; 11. cheltuieli pentru funcţionarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială; 12. alte cheltuieli (consumabile de birou, piese de schimb, reparații.) 1.091 lei 400 lei * 3. Unităţi de tipul Cantine sociale Persoane aflate în situaţii de dificultate: 9.8.Cantine sociale 1, cheltuieli de personal pentru personalul de specialitate de îngrijire și asistență respectiv personal de specialitate şi auxiliar, precum şi pentru personalul administrativ, gospodărie, întreţinere — reparații, deservire **; 2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate; 3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei; 400 lei *

/ | Anexa 3 la HCLMT Nr. 161 conform amendamentului Nivelul maxim lunar al Tipuri de unităţi specializate, conform subvenției pe Categorii de beneficiari Nomenclatorului instituţiilor de asistenta Categorii de cheltuieli eligibile, conform beneficiar, cf. socială şi structura orientativă de personal de HG.725/07.10.2016 standardelor i specialitate de cost | stabilite prin HG.23/2010 | 4. cheltuieli cu iluminatul; | 5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; : 6. cheltuieli pentru funcționarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială; 7. alte cheltuieli (consumabile de birou, piese de schimb, reparații.) Total buget estimat lunar 394.738 lei Total buget estimat anual 4.736.856 lei *Nu există standarde de cost prevăzute în H.G. 23/2010 pe aceste tipuri de unități de asistență socială. ** Nu intră în această categorie personalul de conducere Precizări: | 1. Un beneficiar de servicii sociale nu poate primi subvenție în baza Legii nr. 34/1998 atât de la bugetul de stat cât și de la bugetul local. 2. Un beneficiar de servicii sociale nu poate beneficia simultan de serviciile acordate de două sau mai multe unități de asistență socială, ambele subvenţionate în baza Legii nr. 34/1998, excepție putând face numai serviciile acordate complementar. Director executiv Maria Stoianov Asistent social pr. Inspector, Emese Fsgtero Mihaela Dan n

Atasament: Referat.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara PRIMAR Nr. NICOLAE ROBU

R E F E R A T

de modificare a Anexei nr.3 – ”Liniile prioritare de subvenționare din bugetul local, conform Legii 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor cu personalitate juridică, care

înființează și administrează unități de asistență socială pe anul 2016 ” aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr.455/30.10.2015

Având în vedere publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern nr.725/2016 privind

modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr.1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială;

Având în vedere HCLMT nr. 455 din data 30.10.2015 prin care au fost reglementate procedurile de parcurs în vederea acordării subvențiilor din bugetul local în baza Legii nr. 34/1998 de către asociațiile și fundațiile române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială;

Având în vedere Anexa nr.3 parte integrantă a HCLMT 455/2015 prin care care au fost aprobate Liniile prioritare pentru subvenționarea din bugetul local în anul 2016 a asociațiilor și fundațiilor care acordă servicii de asistență socială la nivelul municipiului Timișoara, cu categoriile de cheltuieli eligibile;

Având în vedere solicitarea comună a organizațiilor non-guvernamentale, înregistrate la Primăria Municipiului Timișoara cu nr.SC2016-025167/14.10.2016 prin care se solicită adoptarea de urgență a hotărârii consiliului local prin care să se modifice anexa nr.3 la HCLMT nr.455/2015;

Ținând cont de H.G. nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a Regulamentelor-Cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, care prevăd pentru fiecare furnizor de serviciu social existența unui Regulament de Organizare și Funționare propriu, în care sunt prevăzute, printre altele, structura organizatorică, numărul de posturi și categoriile orientative de personal, conform anexelor prevăzute la nomenclator.

Ținând cont de modificările aduse prin H.G. nr.725/2016 care, la art.2 alin.(1) numesc categoriile de cheltuieli pentru care se acordă subvenții din bugetul de stat, iar la alin.(2) specifică faptul că ”din bugetele locale se acordă subvenții pentru categoriile de cheltuieli curente de funcționare ale unităților de asistență socială, aprobate prin hotărâre a consiliului local.”, dar și introducerea alin.(4) prin care se aduc specificări la descrierea personalului de specialitate – îngrijire, asistență și cel auxiliar;

Ținând cont de prevederile art.6 din HCLMT nr.455/2015, conform cărora ”subvențiile prevăzute în prezenta hotărâre se acordă în completarea resurselor financiare destinate de către asociație sau fundație pentru a fi cheltuite în scopul acordării serviciilor de asistență socială și vor fi utilizate în exclusivitate pentru aceste servicii.”

În baza celor prezentate și în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 modificate și aprobate prin H.G. nr.725/07.10.2016;

În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. d), alin. (6) lit. a) pct.2 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată și modificată;

PROPUNEM 1. Se aprobă modificarea Anexei 3 – ”Liniile prioritare de subvenționare din bugetul local, conform

Legii 34/1998, care înființează și administrează unități de asistență socială pe anul 2016” din HCLMT nr.455/2015, prin înlocuirea sintagmei ”cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului calificat în domeniul asistenţei sociale care participă efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială” din capitolul Categorii de cheltuieli eligibile, punctul 1. cu ”cheltuieli de personal, pentru personalul de specialitate de îngrijire și asistență, respectiv personal de specialitate și auxiliar”, conform anexei care face parte integrantă din hotărâre.

2. Celelalte prevederi ale HCLMT nr.455/2015 și anexele nr.1 și nr.2 rămân neschimbate. Viceprimar, Director executiv, Imre Farkas Maria Stoianov Avizat juridic, Coordonator, Esztero Emese

Întocmit, Mihaela Dan