keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 135/20.03.2015 privind aprobarea condiţiilor de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii realizată în cadrul obiectivului de investitii "Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara" cod SMIS 31507 şi încheierii contractelor privind constituirea dreptului de servitute dintre Municipiul Timişoara şi furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice

20.03.2015

Hotararea Consiliului Local 135/20.03.2015
privind aprobarea condiţiilor de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii realizată în cadrul obiectivului de investitii "Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara" cod SMIS 31507 şi încheierii contractelor privind constituirea dreptului de servitute dintre Municipiul Timişoara şi furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2015 - 7152/17.03.2015 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avînd în vedere Avizul conform privind condiţiile tehnice şi economice în care se realizează accesul furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice la infrastructura de comunicaţii electronice realizată în cadrul proiectului "Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara", nr. SC-DER-25778/26.11.2014 emis de către - Autoritatea Naţionala pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii;
Având în vedere adresa nr. SC-DER-28002/05.02.2015, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2015-3475/10.02.2015, a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii;
În baza prevederilor art. 4, art. 6 alin. 6 şi art. 10 din Legea nr. 154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2), lit. c) şi alin. 5, lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată ;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă condiţiile de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice realizată în cadrul obiectivului de investiţii "Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara" cod SMIS 31507, conform Anexei nr. 1- REGULAMENT privind condiţiile de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice realizată în cadrul proiectului de investiţii " Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Se aprobă încheierea în formă autentică a contractelor privind constituirea dreptului de servitute cu furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, atât cu cei care deţin reţele în zona respectivă precum şi cu potenţiali furnizori de reţele publice de comunicaţii, pentru acordarea accesului acestora la infrastructura pentru comunicaţii electronice (canalizaţia subterană) realizată în cadrul obiectivului de investiţii " Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara".

Art.3: Se aprobă modelul de contract privind constituirea dreptului de servitute conform Anexei nr.2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.4: Se revocă Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 466/10.10.2014 - privind aprobarea condiţiilor de acces infrastructura municipală(canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii realizată în cadrul obiectivului de investiţii "Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara" cod SMIS 31507 şi încheierii contractelor privind constituirea dreptului de servitute dintre Municipiul Timişoara şi furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Cladiri, Terenuri şi Dotări Diverse din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
ADRIAN ORZA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

MUNICIPIUL TIMISOARA APROBAT DIRECTIA DEZVOLTARE PRIMAR, SERVICIUL PROIECTE CU FINANTARE NATIONALA, NICOLAE ROBU REGIONALA SI LOCALA SC 2015-

REFERAT Privind aprobarea condiţiilor de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană)

pentru reţelele de comunicaţii realizată în cadrul obiectivului de investitii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“ cod SMIS 31507 şi încheierii contractelor

privind constituirea dreptului de servitute dintre Municipiul Timişoara şi furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice

În cadrul proiectului “Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului

Timişoara“ cod SMIS 31507, a fost realizată o infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice.

Canalizaţia subterană a fost realizată pentru conformarea la legislaţia în vigoare. Astfel, art. 25 alin. (1) din Legea nr. 154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice, prevede ca „în cuprinsul proiectelor pentru autorizarea şi realizarea lucrărilor de construcţii se vor prevedea trasee sistematizate pentru instalarea de reţele de comunicaţii electronice”, iar prin HCLMT nr.184/28.04.2009 privind amplasarea subterană a reţelelor de comunicaţii electronice situate pe domeniul public şi privat al Municipiului Timişoara, s-a hotărât ca toate reţelele supraterane existente pe domeniul public şi privat al Municipiului Timişoara sa fie îngropate până cel târziu la data de 31.12.2012.

Sursele de finanţare ale proiectului sunt: bugetul local, bugetul de stat şi Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1- „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbană", sub-domeniul: Poli de creştere.

Valoarea estimată a lucrărilor de realizare a infrastructurii municipale (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice, este de 1.519.428,49 lei (fără TVA), suma care a fost acordata ca asistenţă financiară nerambursabilă.

Infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice, compusă din cate 2 tuburi multiduct cu 6 canale fiecare, a fost realizată pe 9 străzi din centrul istoric, respectiv Sergent Constantin Muşat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu, Enrico Carusso şi 4 pieţe – Unirii, Libertăţii, Sfântul Gheorghe, Ţarcului.

Având în vedere că prin contractul de finanţare, art. 9 alin. (5), beneficiarul se obligă să nu utilizeze obiectele/bunurile, fie ele mobile sau imobile, finanţate, pentru realizarea de activităţi economice, în scopul obţinerii de venituri, pe întreaga perioada de valabilitate a acestuia, dreptul de acces se constituie cu titlu gratuit, de la data punerii în funcţiune şi până la data de 31.12.2020.

Condiţiile de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii realizată în cadrul obiectivului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“ au fost stabilite printr-un regulament transmis conform art. 10 alin (3) din Legea nr.154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice spre avizare către ANCOM - Autoritatea Naţionala pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, prin adresa nr. SC2014-25129/24.09.2014, înregistrată la ANCOM - Direcţia Regională Timişoara cu nr. 2638/24.09.2014.

În data de 10.10.2014 prin Hotărârea nr. 466 Consiliul Local al Municipiului Timişoara aprobă REGULAMENTUL privind condiţiile de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice realizată în cadrul proiectului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“ şi modelul de contract privind constituirea dreptului de servitute.

În data de 26.11.2014 ANCOM emite avizul conform privind condiţiile tehnice şi economice în care se realizează accesul furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice la infrastructura de

comunicaţii electronice realizată în cadrul proiectului “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“, nr. SC-DER-25778, condiţionat de implementarea unor măsuri.

Regulamentul privind condiţiile de acces a fost revizuit, s-au introdus măsurile respective şi a fost retrimis ANCOM pentru emiterea unui nou aviz conform, în data de 19.12.2014.

Prin adresa nr. SC-DER-28002/05.02.2015, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2015-3475/10.02.2015, Autoritatea Naţionala pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii ne comunică faptul că nu este necesară emiterea unui nou aviz conform, avizul conform condiţionat, urmând să fie respectat la emiterea hotărârii de consiliu care stabileşte condiţiile de acces.

Având în vedere cele de mai sus, precum şi faptul că după revizuirea regulamentului de acces conform avizului condiţionat emis de către ANCOM, conţinutul acestuia s-a modificat substanţial, se impune revocarea HCL nr. 466/10.10.2014 şi aprobarea regulamentului modificat printr-o nouă hotărăre de consiliu.

Luând în considerare cele expuse mai sus:

P R O P U N E M :

1. Aprobarea condiţiilor de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice realizată în cadrul obiectivului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“ cod SMIS 31507, conform Anexei nr. 1- REGULAMENT privind condiţiile de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice realizată în cadrul proiectului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“; 2. Aprobarea încheierii în formă autentică a contractelor privind constituirea dreptului de servitute cu furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, atât cu cei care deţin reţele în zona respectivă precum şi cu potenţiali furnizori de reţele publice de comunicaţii, pentru acordarea accesului acestora la infrastructura pentru comunicaţii electronice (canalizaţia subterană) realizată în cadrul obiectivului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“; 3. Aprobarea modelului de contract privind constituirea dreptului de servitute conform Anexei nr.2; 4. Revocarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 466/10.10.2014.

Secretar, Jur. Ioan Cojocari

Director Direcţia Dezvoltare Director Direcţia Economică Aurelia Junie Smaranda Haracicu Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse Laura Koszegi Şef Serviciu P.F.L.R.N. Birou G.P.F.L.R.N. Gabriela Bica Daniela Ghinea

Consilier Marinela Topor

AVIZAT JURIDIC,

Daniela Ştefan

Cod FP 53-01 ver.1

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr. 2 la HCL nr. _____________

CONTRACT

de constituire a dreptului de servitute pentru realizarea accesului la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice realizată în

cadrul proiectului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“ Nr……… data…………..

Art.1 PĂRŢILE CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul in Timişoara, B-dul C. D. Loga nr. 1, judeţul Timiş, cod poştal 300030, România, telefon 0256/408.300, cod de înregistrare fiscală nr. 14756536, reprezentat de domnul Nicolae Robu, având funcţia de Primar, în calitate de Proprietar, şi S.C. …… S.R.L., cu sediul în ……………………., str. …………………, nr. ……., judeţul ………, cod poştal ………..307160, România, telefon …………………., înregistrată la ORC cu nr. J../../..cod de înregistrare fiscală nr. …………, reprezentată legal de ………………., având funcţia de ………………., în calitate de Operator, au convenit să încheie prezentul contract de constituire a dreptului de servitute pentru realizarea accesului pe proprietatea publică, cu respectarea următoarelor clauze: Art. 2 OBIECTUL CONTRACTULUI 2.1 Obiectul contractului îl constituie infrastructura municipală pentru comunicaţii electronice (canalizaţia subterană) realizată în cadrul obiectivului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“ 2.2. Canalizaţia subterană pentru reţelele de comunicaţii electronice a fost realizată pe 9 străzi din centrul istoric, respectiv Sergent Constantin Muşat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu, Enrico Carusso şi 4 pieţe – Unirii, Libertăţii, Sfântul Gheorghe, Ţarcului. 2.3. Proprietarul permite Operatorului, cu titlu gratuit, accesul la infrastructura municipală pentru comunicaţii electronice (canalizaţia subterană) realizată în cadrul obiectivului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“ cu specificaţiile tehnice menţionate în Procesul Verbal de recepţie canalizaţie subterană, ataşat prezentului contract la terminarea lucrărilor, în vederea instalării, întreţinerii, înlocuirii şi mutării reţelelor de comunicaţii electronice, respectiv pe străzile……………………………….. şi pieţele ……………….. . Accesul se va realiza în condiţiile stabilite prin REGULAMENTUL privind condiţiile de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de comunicaţii electronice realizată în cadrul proiectului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“

2.4 Dreptul de acces, în înţelesul prezentului Contract, include posibilitatea de a avea liber acces la canalizaţia subterană pentru instalarea cablurilor şi echipamentelor de telecomunicaţii, în canalul alocat de către Proprietar, precum şi pentru întreţinerea, înlocuirea sau mutarea acestora;

2.5 Instalarea, întreţinerea, înlocuirea sau mutarea elementelor de reţele publice de comunicaţii electronice se va realiza după cum urmează:

 …;  …;  …

2.6. Durata estimativă a executării lucrărilor de instalare, întreţinere, înlocuire sau mutare a elementelor de reţele publice de comunicaţii electronice va fi de … de la data notificării începerii lucrărilor, în conformitate cu prevederile art. 2.5.

2.7. Metodele de lucru ce urmează a fi utilizate pentru realizarea instalarea, întreţinerea, înlocuirea sau mutarea cablurilor şi echipamentelor de telecomunicaţii, condiţiile efective, precum şi utilajele folosite sunt:

 …;  …;  …

2.8. În vederea instalării, întreţinerii, înlocuirii sau mutării elementelor de reţea publică de comunicaţii electronice sau elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora, Operatorul va efectua următoarele lucrări:

a) conform planificării Operatorului, lucrările de instalare, înlocuire sau mutare a elementelor de reţele publice de comunicaţii:

 …;  …;  …

b) periodic, lucrări de întreţinere şi reparaţii a elementelor de reţele publice de comunicaţii electronice:

 …;  …;  …

c) în caz de necesitate, lucrări de reparaţii cu caracter de urgenţă:

 …;  …;  …

Art. 3 DURATA CONTRACTULUI

3.1. - Dreptul de acces la infrastructura pentru comunicaţii electronice menţionată la art. 2 este valabil de la data punerii în funcţiune şi până la data de 31.12.2020, cu titlu gratuit. Contractul poate fi prelungit cu acordul părţilor. Art. 4 OBLIGAŢIILE PARŢILOR

4.1. Operatorul are următoarele obligaţii:

a) să beneficieze de dreptul de acces la canalizaţia prevăzută la art. 2, în condiţiile Legii nr. 154/2012 şi ale prezentului contract;

b) dreptul de acces la canalizaţia prevăzută la art. 2 se va exercita doar în prezenţa unui reprezentant desemnat de către Proprietar;

c) să întreţină reţeaua de comunicaţii pe toată durata contractului, în vederea asigurării siguranţei în exploatare, în condiţiile legii;

d) să nu obţină venituri din subcontractarea, partială sau totală, sau folosinta partajata a infrastructurii municipale de comunicatii, sub sanctiunea rezilierii contractului si platii de penalitati si/sau daune interese;

e) să suporte penalităţile calculate Municipiului Timişoara de către Finanţatorul proiectului din motive imputabile Operatorului;

f) poartă răspunderea pentru toate pagubele produse obiectivelor menţionate la art. 2. din culpa sa, pe întreaga perioadă contractuală;

g) să notifice Proprietarul cu cel puţin două zile lucrătoare în avans, cu privire la exercitarea dreptului de acces de către persoanele împuternicite de Operator, cu excepţia cazului în care este necesară efectuarea unor lucrări de reparaţii cu caracter de urgenţă, caz în care notificarea se va face telefonic în condiţiile stabilite prin prezentul contract;

h) să semneze Procesul-verbal de începere a lucrărilor în ziua începerii lucrărilor;

i) să obţină avizele/autorizaţiile necesare pentru realizarea lucrărilor;

j) să suporte în întregime cheltuielile legate de îndeplinirea formalităţilor necesare pentru înscrierea dreptului constituit prin prezentul contract în cartea funciară a imobilului;

k) să efectueze lucrările ce fac obiectul prezentului contract cu respectarea cerinţelor specifice de urbanism, de amenajare a teritoriului sau privind calitatea în construcţii ori a celor privind protecţia mediului, a igienei şi sănătăţii publice, a muncii, a ordinii publice şi siguranţei naţionale;

l) să suporte în întregime cheltuielile cu privire la instalarea, modificarea, operarea, întreţinerea şi repararea reţelelor publice de comunicaţii electronice sau elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora;

m) să pună la dispoziţia persoanelor care efectuează lucrări în zona de protecţie a propriei reţele toate informaţiile necesare, astfel încât să se evite producerea unor daune reţelei de comunicaţii electronice;

n) să respecte normele şi standardele tehnice aplicabile echipamentelor instalate;

o) orice altă obligaţie legală sau convenţională în raport cu exploatarea obiectivelor indicate la art. 2.

p) să-şi dezinstaleze tuburile/tubetele/cablurile din infrastructură la încetarea prezentului Contract, în termen de 30 zile, în caz contrar vor fi dezinstalate de proprietarul infrastructurii pe cheltuiala operatorului.

4.2. Proprietarul are următoarele obligaţii:

a) să permită accesul Operatorului - furnizor de reţele de comunicaţii - la infrastructura municipală pentru comunicaţii electronice (canalizaţia subterană) care face obiectul prezentului contract, în condiţiile prevăzute la art. 4, art. 6 alin. 6 şi art. 10 din Legea nr. 154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice;

b) să asigure accesul la termenele convenite de Părţi şi în zonele stabilite la art. 2., inclusiv prin eliminarea acelor împrejurări care ar putea împiedica exercitarea dreptului de acces în bune condiţii, astfel:

o să garanteze liberul acces la obiective, în maxim 2 zile lucrătoare de la primirea unei notificări din partea Operatorului, pentru persoanele desemnate de Operator în vederea efectuării măsurătorilor pentru întocmirea proiectului de lucrări;

o să garanteze liberul acces, în maxim 2 zile lucrătoare de la primirea unei notificări din partea Operatorului, pentru persoanele desemnate de Operator şi pentru toate materialele, utilajele şi instalaţiile necesare la executarea lucrărilor de asamblare, instalare, modificare, operare, întreţinere şi reparare a reţelelor publice de comunicaţii electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora, aşa cum au fost descrise la art. 2.;

o să pună la dispoziţia Operatorului toate informaţiile necesare legate de existenţa unor eventuale restricţii asupra utilizării imobilului, impuse de un terţ, în cazul în care acestea există.

c) să semneze Procesul-verbal de începere a lucrărilor în ziua începerii lucrărilor; în cadrul Procesului-verbal se vor menţiona starea fizică a infrastructurii municipale, dotările şi utilităţile de care acesta beneficiază în momentul începerii lucrărilor;

d) să se abţină de la orice fapt personal, care ar avea drept consecinţă împiedicarea sau limitarea exercitării de către Operator a dreptului de acces care constituie obiectul prezentului Contract;

e) să permită în cel mai scurt timp accesul persoanelor împuternicite de Operator, pe baza unei notificări comunicate telefonic, în cazul în care se impune efectuarea unor lucrări de întreţinere sau de reparaţii cu caracter de urgenţă pentru prevenirea sau înlăturarea consecinţelor generate de producerea unei calamităţi naturale ori a unui sinistru deosebit de grav sau a unor lucrări de întreţinere sau de reparaţii impuse de asigurarea continuităţii furnizării reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice;

f) în situaţii justificate de necesitatea efectuării unor lucrări ce ar afecta reţelele de comunicaţii electronice sau elementele de infrastructură necesare susţinerii acestora, sau buna lor întreţinere ori care ar necesita mutarea lor să notifice în scris Operatorului această intenţie, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data planificată a începerii lucrărilor; părţile, de comun acord vor lua o decizie cu privire la noul amplasament;

g) să asigure exercitarea dreptului de acces în condiţii la fel de comode pentru Operator în cazul în care, în vederea realizării de lucrări, solicită reaşezarea reţelelor de comunicaţii electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora, notificând în acest sens Operatorul;

h) orice altă obligaţie legală sau convenţională în raport cu exploatarea obiectivelor indicate la art. 2.

Art. 5 DREPTURILE PĂRŢILOR 5.1 PROPRIETARUL are următoarele drepturi:

a) să rezilieze contractul, în cazul în care Operatorul nu-şi respectă obligaţiile prevăzute în prezentul contract;

b) să denunţe în mod unilateral contractul de servitute, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local;

c) să fie notificat, cu cel puţin două zile lucrătoare în avans cu privire la accesul persoanelor împuternicite de Operatorul pentru efectuarea lucrărilor prevăzute la art. 2. sau pentru desfăşurarea unor activităţi de studiu ori de proiectare în vederea efectuării acestor lucrări, cu excepţia cazului în care este necesară efectuarea unor lucrări de reparaţii cu caracter de urgenţă;

d) să fie notificat, cu privire la accesul persoanelor împuternicite de Operator pentru efectuarea unor lucrări de întreţinere sau de reparaţii cu caracter de urgenţă pentru prevenirea sau înlăturarea consecinţelor generate de producerea unei calamităţi naturale ori a unui sinistru deosebit de grav sau a unor lucrări de întreţinere ori de reparaţii impuse de asigurarea continuităţii furnizării reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice;

5.2 OPERATORUL are următoarele drepturi:

a) să beneficieze de dreptul de acces la obiectivele prevăzute la art. 2, în condiţiile Legii nr. 154/2012 şi ale prezentului contract;

b) să împuternicească persoane care să efectueze lucrări de acces, inclusiv cele cu caracter de urgenţă, sau să desfăşoare activităţi de studiu ori de proiectare în vederea efectuării acestor lucrări; aceste persoane au dreptul de acces numai în măsura în care este necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, pe baza unei împuterniciri scrise din partea Operatorului şi cu acordul Proprietarului exercitarea dreptului de acces se realizează cu respectarea clauzelor privind notificarea, prevăzute la art. 7.

c) să solicite ca lucrările efectuate în zona de protecţie a reţelei sale să se realizeze în prezenţa reprezentanţilor săi;

d) să fie notificat despre intenţia Proprietarului de a efectua lucrări ce ar afecta reţelele de comunicaţii electronice sau elementele de infrastructură necesare susţinerii acestora, sau buna

lor întreţinere ori care ar necesita mutarea lor, cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de data planificată pentru începerea lucrărilor.

Art. 6 ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Prezentul contract îşi încetează efectele în următoarele cazuri: a) prin restituirea bunului de către Operator înaintea termenului prevăzut în contract; b) la expirarea duratei stabilite în contract, daca părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condiţiile legii; c) prin reziliere, în cazul nerespectării obligaţiilor de către Operator;

Art. 7. NOTIFICĂRI

7.1. În accepţiunea Părţilor, orice notificare în scris adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa prevăzută în prezentul contract.

7.2. În cazul în care notificarea se transmite prin poştă, se va utiliza un serviciu poştal cu confirmare de primire şi se consideră primită de destinatar la data menţionată pe formularul tipizat de confirmare de primire.

7.3. În cazul în care se impune efectuarea unor lucrări de întreţinere sau de reparaţii cu caracter de urgenţă, notificarea telefonică va fi confirmată ulterior în maxim două zile lucrătoare prin e-mail, fax sau poştă.

7.4. Dacă se trimite prin fax, notificarea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.

7.5. Comunicările de rutină se pot efectua şi prin e-mail.

7.6. Detaliile privind punctele de contact ale ambelor Părţi, necesare în derularea acestui Contract sunt prevăzute mai jos. În cazul modificării acestor informaţii, Partea în cauză este obligată să notifice cealaltă parte cât mai curând posibil, sub sancţiunea considerării valabile a comunicării transmise la vechiul punct de contact.

Pentru PROPRIETAR Persoană de contact: …………………………………. Telefon: ……………………………………………………. Fax: …………………………………………………………. E-mail: ………………………………………………………

Pentru OPERATOR Persoană de contact: …………………………………. Telefon: ……………………………………………………. Fax: …………………………………………………………. E-mail: ………………………………………………………

Art. 8 LITIGII

8.1. Diferendele de orice fel care pot apărea în derularea contractului se vor rezolva de către părţile contractante pe cale amiabilă. 8.2. În cazul în care diferendele dintre părţi nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.

Art. 9 CLAUZE FINALE

9.1. Modificarea (completarea) clauzelor prezentului contract se va face cu acordul părţilor contractante, prin acte adiţionale. 9.2 Prezentul contract se completează cu prevederile Codului Civil şi a reglementărilor aplicabile în domeniul comunicaţiilor electronice. 9.3. Prezentul contract s-a încheiat în 2 exemplare. PROPRIETAR OPERATOR MUNICIPIUL TIMIŞOARA SC ………… . Nicolae Robu Primar

Atasament: Anexa_1.pdf

1

ANEXA nr. 1 la HCL……..

REGULAMENT privind condiţiile de acces la infrastructura municipală (canalizaţia subterană) pentru reţelele de

comunicaţii electronice realizată în cadrul proiectului de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“

Capitolul I – CONTEXT GENERAL Art. 1 (1) Primăria Municipiului Timişoara implementează proiectul de investiţii “ Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al Municipiului Timişoara“. (2) Proiectul este finantat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1- „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbană", sub-domeniul: Poli de creştere, conform Contract de finantare nr.2748/29.12.2011. Sursele de finanţare ale proiectului sunt: Bugetul Local al Municipiului Timisoara, Bugetul de Stat şi Fondul European pentru Dezvoltare Regională. (3) Zona de intervenţie a proiectului este localizată în cartierul istoric Cetate şi constă în următoarele: 4 pieţe, ce vor fi reabilitate şi modernizate integral: - Piaţa Unirii - S – 16.550 mp, reabilitată integral - Piaţa Libertăţii – S – 12.000 mp, reabilitată integral - Piaţa Sfântu Gheorghe S – 2.645 mp, – reabilitată integral - Piaţa Ţarcului – S – 1.695 mp, reabilitată integral şi 10 străzi: - strada Sergent Constantin Muşat – S - 737 mp, reabilitată integral - strada Vasile Alecsandri – S – 1.843 mp, reabilitată pe tronsonul dinspre Piaţa Unirii şi Piaţa Libertăţii - strada Lucian Blaga – S – 1.706 mp, reabilitată pe tronsonul dinspre Piaţa Libertăţii şi Piaţa Huniade - strada Florimund Mercy – S – 1.414 mp, reabilitată integral - strada Francesco Grisselini – S – 642 mp, reabilitată integral - strada Fără Nume – S – 260 mp, reabilitată integral - strada Radu Negru – S – 448 mp, reabilitată integral - strada Eugeniu de Savoya – S – 5.198 mp, reabilitată integral - strada General Praporgescu – S – 413 mp, reabilitată integral - strada Enrico Carusso – S – 371 mp, reabilitată integral. În cadrul proiectului este prevăzută reabilitarea şi modernizarea întregii infrastructurii tehnico- edilitare din Cartierul istoric Cetate, inclusiv realizarea infrastructurii de comunicatii, respectiv construirea canalizaţiei subterane pentru reţelele de comunicaţii electronice. Capitolul II - DESCRIEREA INFRASTRUCTURII DE COMUNICAŢII ELECTRONICE Art. 2 (1) În cadrul proiectului se realizează in zona centrului istoric al Timişoarei şi o canalizaţie TC subterană, municipală, capabilă să preia retelele de telecomunicaţii ale tuturor furnizorilor de comunicatii electronice. Această canalizaţie va gazdui atat retelele de comunicatii ale furnizorilor comerciali de servicii de comunicaţii electronice, retelele Administratiei Publice Locale si a institutiilor/serviciilor publice din subordine, precum și rețelele aparținând altor instituții publice. Datorită numărului mare de operatori care in prezent furnizeaza servicii de comunicatii in Municipiul Timisoara, dar si pentru asigurarea accesului deschis pentru noi furnizori ce pot aparea in perioada urmatorilor ani, s-a optat pentru realizarea unei canalizaţii TC alcătuită din 2 multiducturi prefabricate cu 12 canale in total. Canalizaţia TC constă în 47 de camere de tragere interconectate de un sistem prefabricat de tubulatură PEID tip multiduct. Tubulatura este alcătuită din 2 multiducturi prefabricate, amplasate in paralel, având fiecare 6 canale cu secţiune de 110 x 110 mm (echivalentul unui tub de 100 mm). Aceste

2

multiducturi sunt de tip modular, îmbinarea lor se realizează foarte uşor, permit îmbinarea cu tronsoane flexibile - pentru ocolirea obstacolelor - şi permit introducerea unui număr mare de cabluri. Pe pereţii căminele de tragere sunt prevazute grilaje metalice pentru montarea cu uşurinţă a echipamentelor şi rezervelor de cablu. La fiecare imobil, din căminele de tragere s-au prevăzut câte 4 tuburi PEID De 40 mm pentru asigurarea branşamentelor până la limita de proprietate dintre spaţiul public şi accesele în clădiri. (2) Lungimea totală a canalizaţiei este de 4,602 km, după cum urmează: Piaţa Unirii Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 11 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale - 1,05 km; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale cu deviaţie orizontală 90 – 0,004 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 1,32km. Piaţa Libertăţii Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 6 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,696 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 1,16 km. Piaţa Sf. Gheorghe Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 4 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,184 km; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale cu deviaţie orizontală 90 – 0,006 km; - piesa de cuplare între multiduct PEID 6 canale şi tubulatura PEID 110 mm – 2 buc; - dulap de trecere fibra optică furnizori servicii din aerian în canalizaţia subterană având dimensiunile 0,8m x 0,4m x 1,2m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura din PEID  110 mm ( racordul dintre canalizaţia subterană şi dulapul suprateran) – 0,048 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,18 km. Piaţa Tarcului Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 2 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,19 km; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale cu deviaţie orizontală 90 – 0,004 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,12 km. Strada Sg. Constantin Muşat Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,18 km; - piesa de cuplare între multiduct PEID 6 canale şi tubulatura PEID 110 mm – 2 buc; - dulap de trecere fibra optică furnizori servicii din aerian în canalizaţia subterană având dimensiunile 0,8m x 0,4m x 1,2m (L x l x h) – 1 buc;

3

- tubulatura din PEID  110 mm ( racordul dintre canalizaţia subterană şi dulapul suprateran) – 0,048 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,88 km. Strada Vasile Alecsandri Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 3 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,378 km; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale cu deviaţie orizontală 90 – 0,004 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,488 km. Strada Lucian Blaga Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 6 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,270 km; - piesa de cuplare între multiduct PEID 6 canale şi tubulatura PEID 110 mm – 2 buc; - dulap de trecere fibra optică furnizori servicii din aerian în canalizaţia subterană având dimensiunile 0,8m x 0,4m x 1,2m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura din PEID  110 mm ( racordul dintre canalizaţia subterană şi dulapul suprateran) – 0,048 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,86 km. Strada Florimund Mercy Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 2 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,388 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,484 km. Strada Francesco Griselini Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,13 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,18 km. Strada Fără Nume Pe această stradă nu s-a construit infrastructura municipala de comunicaţii. Strada Radu Negru Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,122 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,116 km. Strada Eugeniu de Savoya Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 9 buc;

4

- tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,806 km; - piesa de cuplare între multiduct PEID 6 canale şi tubulatura PEID 110 mm – 2 buc; - dulap de trecere fibra optică furnizori servicii din aerian în canalizaţia subterană având dimensiunile 0,8m x 0,4m x 1,2m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura din PEID  110 mm ( racordul dintre canalizaţia subterană şi dulapul suprateran) – 0,048 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 1,324 km. Strada General Praporgescu Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,076 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0 km. Strada Enrico Carusso Canalizaţia pentru comunicaţii electronice este compusă din: - camere de tragere cu dimensiunile interioare 1,8m x 1,3m x 1,7m şi dimensiunile exterioare 2,2 m x 1,7m x 2,1m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura tip multiduct prefabricat din PEID cu 2x6 canale – 0,114 km; - piesa de cuplare între multiduct PEID 6 canale şi tubulatura PEID 110 mm – 2 buc; - dulap de trecere fibra optică furnizori servicii din aerian în canalizaţia subterană având dimensiunile 0,8m x 0,4m x 1,2m (L x l x h) – 1 buc; - tubulatura din PEID  110 mm ( racordul dintre canalizaţia subterană şi dulapul suprateran) – 0,048 km; - tubulatura de branşament din PEID De 40 mm – 0,236 km. Amplasamentul elementelor de infrastructură este prezentat în planşa nr. 1. În proiect nu sunt incluse cablurile şi echipamentele de telecomunicaţii, care se vor instala în canalizaţia TC municipală de catre furnizorii de retele de comunicatii electronice. Capitolul III – ACCESUL ÎN INFRASTRUCTURA MUNICIPALA DE COMUNICATII ELECTRONICE Art. 3 Drepturi si obligatii (1) Primăria Municipiului Timişoara are toate drepturile care decurg din statutul său de proprietar al infrastructurii de comunicatii electronice construita in Cartierul „Cetatea Timisoarei”, in subteranul spatiilor publice enumerate mai sus si veghează ca tuturor furnizorilor de retele de comunicatii electronice să le fie acordate aceleaşi condiţii de acces si utilizare. (2) In conformitate cu principiile nediscriminării, transparenţei şi obiectivităţii, accesul in aceasta infrastructura municipala este deschis tuturor furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice, autorizaţi conform legislaţiei romane, pe o perioadă de minim 7 ani de la data punerii în funcţiune a infrastructurii municipale indiferent de orice schimbare survenită în proprietatea sau administrarea infrastructurii finanţate din fonduri publice. (3) Retelele de comunicatii electronice vor fi gazduite în infrastructura municipala de comunicatii cu titlu gratuit pana la data de 31.12.2020. După aceasta data Primăria Municipiului Timişoara - proprietarul infrastructurii, poate percepe tarife de acces, in conformitate cu legislatia romana in vigoare la acea data. În situaţia în care se vor percepe tarife de acces dupa data de 31.12.2020, noile condiţii de acces vor fi transmise ANCOM spre analiză şi avizare cu cel puţin 6 luni înainte şi va fi încheiat un nou contract sau un act adiţional la contract, după caz. (4) In vederea protectiei mediului (protectia solului), pentru evitarea aglomerarii terenului cu elemente de infrastructura subterana, in zona care face obiectul prezentului regulament nu se va permite mentinerea de canalizatii subterane neautorizate sau autorizarea construirii de noi canalizatii.

5

Autorizarea construirii de noi elemente de infrastructură subterană in zonă va fi permisă doar după ocuparea integrală a infrastructurii municipale. Nu se menţin si nu se acorda drepturi speciale pentru furnizorii de comunicaţii electronice în zona în care a fost realizată infrastructura municipala de comunicatii. (5) In vederea amplasarii reţelelor de comunicaţii în canalizatia municipala, furnizorii vor incheia un contract (anexa 2) cu proprietarul infrastructurii - Municipiul Timisoara. (6) Furnizorii de reţele de comunicaţii electronice care au încheiat un contract de acces la infrastructura municipală cu proprietarul - Municipiul Timisoara, pot încheia acorduri de utilizare partajată a infrastructurii proprii, inclusiv a racordurilor la imobile, cu alţi furnizori de reţele de comunicaţii, în aceleaşi conditii în care au încheiat contractul pentru acces cu Municipiul Timişoara, cu respectarea prevederilor Legii nr. 154/2012. Aceste acorduri vor fi aduse obligatoriu la cunoştinţa proprietarului infrastructurii municipale în termen de maxim 10 zile de la încheiere. (7) Avand in vedere ca infrastructura municipala de comunicatii a fost realizata cu fonduri nerambursabile si finantatorul interzice obtinerea de venituri din exploatarea bunurilor finantate, furnizorilor de retele de comunicatii le este interzisa obtinerea de venituri din folosinta partajata a infrastructurii municipale de comunicatii, sub sanctiunea rezilierii contractului si platii de penalitati si/sau daune interese conform clauzelor contractuale. (8) Pentru utilizarea eficientă a infrastructurii municipale de comunicatii, ocuparea multiductului se va face progresiv, urmarindu-se ocuparea succesiva la capacitate maxima a fiecarui canal. În funcţie de dimensiunea si tipul suportului de comunicaţii, respectiv a tuburilor/tubetelor pe care le vor instala în infrastructură, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice se pot asocia pentru ocuparea unui canal, în caz contrar asocierea va fi făcută de Proprietar ( Municipiului Timişoara). (9) Canalizatia municipala va gazdui retele de comunicatii electronice cu suport de transport date voce/video din fibra optica, cablu coaxial, fire de cupru torsodate, etc. Pentru utilizarea corectă a spaţiului din canale este permisă introducerea cablurilor numai prin tuburi (sub – conducte) şi tubete ( micro – conducte). Deasemena, introducerea sub – conductelor în canale şi a micro – conductelor în sub – conducte se va face de la început, pe întreaga capacitate a canalului sau sub – conductei ce trebuie ocupată. (10) În cazul in care lungimea racordurilor la imobile este mai mare de 50 m, cablurile vor fi trase prin micro-conducte. (11) Toţi furnizorii solicitanţi (cei care au contract cu Primăria Muncipilui Timişoara sau vor utiliza partajat reţeaua unui furnizor cu contract) vor avea drept de acces la tuburile PEID în vederea realizării branşamentelor reţelelor proprii la utilizatorii finali din zonă. (12) Tuburile/ tubetele echipate cu fibra optica, cablu coaxial, fire de cupru torsodate sunt proprietatea furnizorilor iar introducerea acestora in canalizatie se va face prin grija furnizorilor, sub supravegherea reprezentantului desemnat de autoritatea publică. (13) Furnizorii de reţele de comunicaţii vor prezenta în cererea de acces necesarul de spaţiu în infrastructură( respectiv număr de tuburi/tubete, dimensiunea acestora, precum şi necesarul de spaţiu în cameretele de tragere pentru echipamente şi rezervele de cablu). (14) Proprietarul infrastructurii va analiza, aviza solicitările şi va efectua o planificare a ocupării acestor spaţii, în funcţie de necesităţi şi va acorda accesul furnizorilor, urmărind utilizarea optimă şi judicioasă a spaţiului din fiecare canal pentru a asigura o rezervă de canale pentru o perioadă mai mare de timp. (15) În funcţie de necesităţi, în unele canale se introduc micro – conducte cu diametre mai mici pe întreaga capacitate a canalului, care să permită tragerea ( suflarea) a câte unui cablu de fibră optică prin fiecare micro – conductă, iar în alte canale se vor introduce subconducte cu diametre mai mari care să permită tragerea prin ele a unor cabluri cu fire de cupru sau de fibră optică ce pot avea diametre mai mari decât ale cablurilor uzuale de fibră optică ce pot fi introduse prin micro – conducte. (16) Ocuparea canalelor cu tuburi/tubete se va face corelat cu alocarea spaţiului aferent în camerele de tragere.

6

Furnizorii de comunicatii electronice trebuie să facă dovada utilizării judicioase, complete a unităţilor alocate (canale, racorduri, grilaje metalice din interiorul căminelor). Când cele 2 grilaje montate pe pereţii cameretelor de tragere vor fi complet ocupate se vor monta alte grilaje, în limita spaţiului disponibil. (17) In toata perioada de utilizare a infrastructurii municipale de comunicatii electronice, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice sunt obligati să execute lucrările necesare de instalare si intretinere a retelelor proprii fără a aduce nici un fel de prejudicii componentelor acesteia sau retelelor altor furnizori. (18) In situatia in care furnizorii de retele de comunicaţii electronice instraineaza sau nu mai utilizeaza retelele proprii instalate in infrastructura municipala de comunicatii, acestia sunt obligati ca in termen de maxim 10 zile sa instiinteze in scris Primaria Municipiului Timisoara. Art. 4 - Documente Necesare (1) In vederea exercitarii dreptului de acces in infrastructura municipala, solicitantul – furnizor de retele de comunicatii electronice - va transmite o cerere catre Primaria Municipiului Timisoara, Directia..., Serviciul... in atentia dl.. (2) În termen de maxim 20 de zile de la data publicării prezentului Regulament, deţinătorii de reţele de comunicaţii electronice aeriene şi/sau subterane neautorizate din zona în care a fost realizată infrastructura municipală au obligaţia de a transmite o cerere de acces la aceasta, catre Primaria Municipiului Timisoara, Directia..., Serviciul... in atentia dl.. (3) Cererea de acces in infrastructura municipala va conţine informaţii cu privire la: a) datele de identificare şi de contact ale furnizorului de reţele de comunicaţii electronice; b) spatiile publice în care intenţionează să instaleze reţea de comunicaţii (strada, piata); c) date tehnice privind accesul; d) lucrările ce urmează a fi efectuate; e) scopul solicitării dreptului de acces în zona respectivă; f) numărul şi dimensiunile tuburilor/tubete/cablurilor pentru care solicită accesul, justificat; g) durata estimativă a realizării lucrărilor şi durata menţinerii reţelelor. (4) Titularul dreptului de proprietate - Municipiul Timişoara, prin aparatul de specialitate al primarului, va analiza îndeplinirea condiţiilor de acces prevăzute şi va comunica solicitantului soluţia motivată, în termen de maxim 15 de zile de la data inregistrarii cererii şi a documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor de acces. (5) În cazul transmiterii unei cereri incomplete, se va solicita completarea acesteia în cel mult 10 zile de la primirea cererii, termenul prevăzut la alin. (3) prelungindu-se în mod corespunzător cu intervalul de timp în care solicitantul va completa cererea. (6) Acordarea dreptului de acces poate fi refuzată doar în cazuri obiective şi temeinic justificate. Motivele care au determinat respingerea cererii se comunică în scris solicitantului. Criterii obiective de refuz al accesului pot fi următorele: - imposibilitatea tehnică; - lipsa spaţiului disponibil; - afectarea integrităţii şi securităţii reţelelor deja instalate; - riscul de interferenţe semnificative cauzate de furnizarea serviciilor pe elemente de reţea care ar urma să fie instalate. Refuzul acordării dreptului de acces poate fi atacat de către solicitant direct la instanţa competentă. (7) Atunci cand sunt indeplinite conditiile de acces in infrastructura municipala de comunicatii, Municipiul Timisoara va incheia cu solicitantul un contract prin care se stabilesc condiţiile de exercitare a acestui drept, in termen de maxim 7 zile. (8) Contractul de acces in infrastructura municipala de comunicatii pentru spatiile publice prevăzute la art. 2 în vederea instalării, întreţinerii, înlocuirii şi mutării reţelelor publice de comunicaţii electronice va fi anexa la prezentul regulament şi face parte integrantă din aceasta. (9) În termen de 15 zile de la data încheierii contractului, Municipiul Timisoara – titularul dreptului de proprietate asupra infrastructurii municipale de comunicatii are obligaţia de a publica acest contract pe pagina sa de internet.

7

(10) Furnizorii de reţele de comunicaţii electronice care exercită dreptul de acces in infrastructura municipala de comunicatii au obligaţia de a transmite o copie de pe aceste contracte la ANCOM, care are obligaţia de a le pune la dispoziţia oricărei persoane interesate. (11) Furnizorii au obligaţia să îşi amplaseze reţelele proprii de comunicatii electronice în infrastructura municipală de comunicatii in termen de maxim 30 de zile de la data incheierii contractului. La expirarea acestui termen reţelele aeriene de comunicaţii şi retelele subterane de comunicaţii neautorizate pozate in spatiile publice mentionate la art. 2 in afara infrastructurii municipale de comunicatii electonice vor fi dezafectate. In situaţii temeinic justificate (condiţii meteorologice nefavorabile pentru desfăşurarea lucrărilor, indisponibilitatea personalului de supraveghere al Primăriei, spaţiu fizic insuficient pentru personal datorită suprapuneri de lucrări, simultan, in aceleaşi camere de tragere, etc.), la solicitarea justificată a furnizorului, acest termen se va prelungi corespunzător. (12) În situaţia în care contractul de acces in infrastructura municipala de comunicatii, nu se poate încheia în termen de două luni de la data primirii solicitării de încheiere a contractului de acces la canalizaţie sau în cazul refuzului de acordare a dreptului de acces, oricare dintre părţi se poate adresa instanţei competente. (13) În cazul în care cererea este găsită întemeiată, instanţa poate pronunţa o hotărâre care ţine loc de contract între părţi. (14) Judecarea litigiilor se face de urgenţă şi cu precădere. (15) Hotărârea judecătorească pronunţată de instanţă ca urmare a unei cereri înaintate în condiţiile prevederilor art. 4, alin. (11) poate fi atacată cu recurs. (16) În termen de 15 zile de la data rămânerii irevocabile a hotărârii, Municipiul Timisoara prin aparatul de specialitate al primarului, are obligaţia de a o face publică pe pagina sa de internet. (17) Furnizorii de reţele de comunicaţii electronice care exercită dreptul de acces in infrastructura municipala de comunicatii au obligaţia de a transmite o copie de pe această hotărâre la ANCOM, cu obligaţia acesteia de a o pune la dispoziţia oricărei persoane interesate. Art. 5 - Instalarea, intretinerea, inlocuirea sau mutarea retelelor in infrastructura municipala de comunicatii electronice (1) Instalarea, intretinerea, inlocuirea sau mutarea retelelor de comunicatii in infrastructura municipala de comunicatii electronice se poate face numai după transmiterea unei notificări cu cel puţin două zile lucrătoare în avans, catre Primaria Municipiului Timisoara, cu excepţia cazului în care este necesară efectuarea unor lucrări de reparaţii cu caracter de urgenţă. (2) Pentru efectuarea lucrărilor de reparaţii cu caracter de urgenţă impuse de asigurarea continuităţii furnizării serviciilor de comunicaţii electronice, pentru prevenirea/înlăturarea consecinţelor generate de producerea unei calamităţi naturale/sinistru deosebit de grav, reprezentantul furnizorului are drept de acces in infrastructura municipala de comunicatii, pe baza unei notificări telefonice a reprezentantului Primariei Municipiului Timisoara, confirmata ulterior in scris, in maxim doua zile lucratoare. (3)Notificarea este necesara si pentru dezinstalare, măsurători, inventariere, configurare, cât si pentru alte lucrări asociate reţelei de comunicaţii electronice a furnizorului. (4) Operatorul are obligaţia să întreţină reţeaua proprie de comunicaţii pe toată durata contractului, în vederea asigurării siguranţei în exploatare, în condiţiile legii; (5) Autoritatea publică locală nu are dreptul de a refuza accesul persoanelor împuternicite de furnizorii de retele de comunicaţii electronice, în cazul în care acesta se realizează în condiţiile stabilite potrivit contractului încheiat. (6) Persoanele împuternicite de furnizorii de reţele de comunicaţii electronice să efectueze lucrări au dreptul de acces numai în măsura în care este necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, pe baza unei împuterniciri scrise din partea furnizorilor în cauză, cu acordul Primariei Municipiului Timisoara. (6) Toate lucrările executate in infrastructura de comunicaţii se realizează numai sub supravegherea unui reprezentant desemnat de autoritatea publică si se vor finaliza prin semnarea unui Proces verbal de către reprezentantul furnizorului si reprezentantul Primariei Municipiului Timisoara. Furnizorul va

8

instala tuburile/tubetele/cablurile, în canalul alocat de catre proprietarul infrastructurii municipale de comunicatii. (8) Fiecare Operator are obligaţia sa eticheteze tuburile/tubetele/cablurile instalate în infrastructură, cu etichete aprobate ca format de către Primăria Municipiului Timisoara. (9) Pentru efectuarea lucrărilor, operatorul va folosi doar unelte adecvate pentru fiecare operaţiune în parte: deschiderea capacelor, instalare/dezinstalare cablu, taiere/conectare monotuburi, etc. Montarea elementelor de reţea se va realiza corect din punct de vedere tehnic, conform celor mai bune practici în domeniu. (10) Lucrările care se desfăşoară în acelaşi interval de timp de către doi sau mai mulţi operatori pe acelaşi tronson/element de infrastructura vor fi coordonate de către reprezentantul Primariei Municipiului Timisoara. (11) Operatorul este obligat să instaleze corespunzător tuburile/tubetele/cablurile, fără a afecta ceilalţi utilizatori ai infrastructurii. Capitolul IV REFERINŢE NORMATIVE Art. 6 - Cadrul legal:

- Legea nr. 10/18.01.1995 cu modificarile si completarile ulterioare - privind calitatea în constructii;

- Ordonanţa de urgenţă nr. 111 / 2011 (actualizată) privind comunicaţiile electronice; - Legea nr. 50 / 1991 republicata 2004 cu modificarile si completarile ulterioare - privind

autorizarea executarii lucrarilor de constructii; - Hotararea nr. 272/14.06.1994 cu modificarile si completarile ulterioare - pentru aprobarea

Regulamentului privind controlul de stat al calitatii în constructii; - Hotararea nr. 273/14.06.1994 cu modificarile si completarile ulterioare - privind aprobarea

Regulamentului de receptie a lucrarilor de constructi si instalatii aferente acestora; - Hotararea nr.622/21.04.2004 cu modificarile si completarile ulterioare - privind stabilirea

conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii (republicata in 2007); - Hotararea nr. 766/ 21.11.1997 cu modificarile si completarile ulterioare - pentru aprobarea unor

regulamente privind calitatea in constructii; - Ordinul nr. 777/26.05.2003 pentru aprobarea Reglementarilor tehnice „Indrumator pentru

atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii”; - Ordin nr. 839/2009 - pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991

privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii; - Hotararea nr. 925/20.11.1995 pentru aprobarea regulamentului de verificare si expertiza tehnica

de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor; - SR 6290/2004 – Incrucisari intre liniile de energie electrica si liniile de telecomunicatii; - SR 8591/1997 – Retele edilitare subterane. Conditii de amplasare;

Art. 7 Specificatii tehnice (1) Lucrarile se executa cu respectarea prevederilor din urmatoarele normative si specificatii: - SR EN ISO 9001:2008- Sisteme de management ale calitatii. Cerinte - SR ISO 161-1:2008 Ţevi din materiale termoplastice pentru transportul fluidelor.Diametre exterioare nominale şi presiuni nominale. Partea 1: Serie metrică - NTR 912/79 -Rama si capac de fonta pentru camere de tragere. - STR-MTTc 775/88 -Reglete pentru camere de tragere. - STR-MTTc 713/88 -Suporti de cablu pentru camere de tragere. - ST-1 PR -Specificatie tehnica pentru cabluri tc. urban - ST-2 PR -Specificatie tehnica pentru conectoare - ST-3 PR -Specificatie tehnica pentru reglete terminale utilizate in reteaua de telecomunicatii. - ST-4 PR -Specificatie tehnica pentru cutii terminale. - ST-5 PR -Specificatie tehnica pentru mansoane termoretractabile pentru cabluri tc.

9

- ST-6 PR -Specificatie tehnica pentru mansoane universale pentru cabluri tc. - MTTc- ICPTTc - Detalii tip pentru retele telefonice, constructii si instalatii telecomunicatii. Editia 1983, Vol. I, II si III. - ID-47-83 -Normativ departamental privind proiectarea si instalarea cablurilor tc. in retele publice locale; - ID-48-83 - Normativ departamental pentru proiectarea si constructia canalizatiei telefonice; - STAS 12604/4 – 89 Prescripţii instalaţii electrice fixe protecţia împotriva electrocutărilor; - STAS 6271-81- Prize de pamant pt. instalatii de tc. Rezistenta electrica; - SR 6290:2004- Incrucisari intre linii de energie electrica si linii de telecomunicatii; - SR 8591:1997 - Retele edilitare subterane. Conditii de amplasare; - RTX 133 500 - Instructiuni de proiectare retele de campus; - RTX 133 501 - Specificatie Tehnica de instalare in micro-sant; - RTX 133 502 - Specificatie Tehnica de instalare in mini-sant; - RTX 132 500 - FO Telecommunication Infrastructure for Greenfields; - RTX 133 003, 4, 5 – Specificatie Tehnica pentru cabluri urbane de telecomunicatii; - RTX 133 203- Reguli generale pentru implementarea retelelor de tc; (2) Lucrarile se executa utilizand materiale corespunzatoare. (3) Inainte de a incepe lucrul in camerele de tragere se va proceda la aerisirea acestora pentru a evita producerea de accidente datorate prezentei gazelor . (4) Abaterile si modificarile fata de indicatiile din planurile de executie se vor admite numai cu acordul prealabil al reprezentantului autorităţii publice; (5) Operatorul va respecta conditiile impuse de proprietarul infrastructurii. (6) Operatorul are obligatia de a anunta proprietarul infrastructurii in cazul in care se ivesc situatii deosebite, neprevazute sau daca datele nu corespund prevederilor legale. Rezolvarea acestor probleme se va face de comun acord Operator- Proprietar infrastructură si vor fi cuprinse in procese verbale de constatare. Art. 8 Securitatea muncii si PSI

(1) La execuţia lucrărilor operatorii trebuie să respecte urmatoarele reglementari legale: - Ordin nr. 163/2007 - pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor - Ordin nr. 166/2010 - pentru aprobarea Dispozitiilor generale privind apararea impotriva incendiilor la constructii si instalatiile aferente; - HG nr. 300/2006 - privind cerinte minime de securitate si sanatate pentru santierele temporare sau mobile; - Legea nr. 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca; - Legea nr. 307/2006 - privind apararea impotriva incendiilor; - HG nr. 355/2007 cu modificarile si completarile ulterioare - privind supravegherea sanatatii lucratorilor; - Legea nr. 481/2004- Legea privind protectia civila; - Ordin nr. 712/2005 - pentru aprobarea Dispozitiilor generale privind instruirea salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta; - HG nr. 971/2006 - privind cerinte minime pentru semnalizarea de securitate si/sau de sanatate la locul de munca; - HG nr. 1022/2002 - privind regimul produselor si serviciilor care pot pune in pericol viata, sanatatea, securitatea muncii si protectia mediului; - HG nr. 1028/2006 - privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare; - HG nr. 1029/2008 - privind condiţiile introducerii pe piaţă a maşinilor; - HG nr. 1051/2006 - privind cerinte minime de securitate si sanatate pentru manipularea manuala a maselor care prezinta riscuri pentru lucratori, in special de afectiuni dorsolombare; - HG nr. 1048/2006 - privind cerinte minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca;

10

- HG nr. 1091/2006 - privind cerinte minime de securitate si sanatate pentru locul de munca; - HG nr. 1136/2006 - privind cerinte minime de securitate si sanatate referitoare la expunerea lucratorilor la riscuri generate de campuri electromagnetice; - HG nr. 1146/2006 - privind cerinte minime de securitate si sanatate pentru utilizarea in munca de catre lucratori a echipamentelor de munca; - Ordinul nr. 1184/2006 - pentru aprobarea Normelor privind organizarea si asigurarea activitatii de evacuare in situatii de urgenta; - HG nr. 1242/2011 - pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin Hotărarea Guvernului nr. 1.425/2006; - H.G. nr. 1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare - Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006; - HG nr. 1876/2005 - privind cerinte minime de securitate si sanatate referitoare la expunerea lucratorilor la riscuri generate de vibratii; - Instructiuni proprii de securitatea muncii RTC (pe domenii de activitate). Art. 9 Recomandari:

(1) Se va acorda atenţie deosebită depozitării materialelor pentru a nu stânjeni circulaţia pietonală şi auto, marcând cu indicatoare sectoarele aflate în lucru . (2) La executarea lucrarilor vor fi respectate cerintele legale cu privire la dotarea lucratorilor cu echipamente individuale de protectie si echipamente de munca necesare, conform riscurilor evaluate si activitatilor desfasurate. De asemenea vor fi aplicate masurile prevazute in planul de prevenire si protectie. (3) Se va efectua instructajul periodic şi la locul de muncă conform Legii nr. 319/2006 si H.G. nr. 1425/2006 pentru sanatate si securitate in munca si Ordinului nr. 712/2005 pentru situatii de urgenta. Capitolul V DISPOZIŢII FINALE Art. 10 - (1) Prezentul Regulament care stabileşte condiţiilor de acces in infrastructura municipala de comunicatii electronice realizata in Cartierul Cetatea Timisoarei, in spatiile publice prevazute la art. 2, a primit avizul de conformitate al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

PRIMAR NICOLAE ROBU

DIRECTOR DIRECŢIA DEZVOLTARE ŞEF SERVICIU PFLRN AURELIA JUNIE GABRIELA BICA ŞEF BIROU GENERARE PROIECTE CONSILIER DANIELA GHINEA MARINELA TOPOR