keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 133/28.09.2012 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, in vederea scutirii de la plata majorarilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale neachitate in termen constand in impozit/taxa pe cladire si/sau impozit/taxa pe teren datorate bugetului local de catre intreprinderile de pe raza administrativ-teritoriala a Municipiului Timisoara

28.09.2012

Hotararea Consiliului Local 133/28.09.2012
privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, in vederea scutirii de la plata majorarilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale neachitate in termen constand in impozit/taxa pe cladire si/sau impozit/taxa pe teren datorate bugetului local de catre intreprinderile de pe raza administrativ-teritoriala a Municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. IF2012-012665/14.09.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere:
- Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată;
- Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006;
- Art. 3 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat;
- Hotărârea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 - 2013;
- Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004;
- Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată,
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată,
- Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată,
În temeiul:
- Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera "d" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată,
- HG nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală,
- Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată,
- Pct. 221^1 din Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată,
- În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
- În temeiul art.45 alin.2 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Schema de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen, constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara, în conformitate cu Anexa care face parte integrantă din prezenta hotarâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.

Art.3 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara;
- Consiliului Concurenţei;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

1

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul. M.Eminescu, nr.2B, C.I.F. 21666630, Tel. 0256-408100, Fax. 0256-408191, www.dfmt.ro

Nr. IF2012-012665/14.09.2012

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

REFERAT privind aprobarea schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit/taxă pe clădire

şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara

În conformitate cu prevederile art. 125 alin. (1) şi (2) din OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, organul fiscal competent poate acorda, la cererea temeinic justificată a contribuabililor, înlesniri la plată, în condiţiile legii, pentru obligaţiile fiscale restante, atât înaintea începerii executării silite, cât şi în timpul efectuării acesteia. Autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, pentru obligaţiile bugetare locale, scutiri de la plata majorărilor de întârziere, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pentru perioada de amânare (art. 125 alin. 2 litera „d” C.pr.fisc.).

Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, acordă posibilitatea consiliului local de a acorda scutiri de la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, datorat de către persoanele juridice, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională şi în condiţiile îndeplinirii dispoziţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Potrivit prevederilor art. 3 alin.(3) din OUG nr. 117/2006: „acordarea de masuri de ajutor de stat impune autoritatilor publice elaborarea unor scheme de ajutor de stat sau ajutoare de stat individuale, care trebuie sa prevada cel putin urmatoarele elemente: obiectivul, modalitatea acordarii ajutorului de stat, precum si cuantumul fondurilor alocate in acest scop din bugetul autoritatii publice centrale sau locale, in conformitate cu legislatia in domeniu”. În vederea stimulării agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza administrativ- teritorială a Municipiului Timişoara, precum şi pentru atragerea cu celeritate de venituri la bugetul local al municipiului Timişoara, considerăm oportună aprobarea unei scheme de ajutor de stat „de minimis”, privind acordarea scutirii de la plata majorărilor de întârziere prevăzută la art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit. d din Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, aferente impozitului pe clădire şi/sau teren neachitate în termen, datorate bugetului local al municipiului Timişoara, de către contribuabilii persoane juridice, coroborat cu prev. art. 286 alin. (6) C. fisc., în conformitate cu anexa care face parte integrantă din prezentul referat. Apreciem că perioada relativ scurtă de implementare a schemei de ajutor „de minimis”, de 6 luni de la data aprobării (01.10.2012 – 28.02.2013), îi va stimula pe beneficiarii schemei de ajutor să procedeze la achitarea integrală a debitelor restante constând în impozit/taxă pe clădire şi/sau teren,

2

în vederea acordării scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente acestor obligaţii, asigurând colectarea la bugetul local a debitelor restante. În contextul actualei crize economice, raportat la dificultăţile cu care se confruntă agenţii economici în achitarea obligaţiilor fiscale, şi la creşterea numărului de agenţi economici supuşi procedurii de insolvenţă, care nu numai că îngreunează recuperarea obligaţiilor fiscale restante, dar pot avea drept finalitate şi imposibilitatea recuperării acestor obligaţii, considerăm că se impune accelerarea colectării debitelor restante, cu atât mai mult cu cât, în condiţiile ajutorului „de minimis”, aceasta reprezintă şi o stimulare a beneficiarilor. Având în vedere cele de mai sus,

În temeiul, Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera „d” din OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, HG nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Pct. 221^1 din HG nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Având în vedere, Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată, Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006, Art. 3 alin. (2) şi (3) din OUG nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, HG nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 – 2013, Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004,

Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată, Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată, Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată,

PROPUNEM:

1. Aprobarea Schemei de ajutor de minimis, în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen, constând in impozit/taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ- teritorială a municipiului Timişoara, în conformitate cu anexa care face parte integrantă din prezentul referat.

DIRECTOR EXECUTIV

EC. ADRIAN BODO

AVIZAT JURIDIC

C.J. MARIANA ALINA JENARIU

Atasament: Anexa_1.pdf

ANEXA ANEXA 1 LA HCLMT nr. 33 2.05 DI SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS în vederea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen constând in impozit'taxă pe clădire şi/sau impozit/taxă pe teren datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara ART.1 DISPOZIȚII GENERALE (1) Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis denumită „4jutor de minimis în vederea scutirii, de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale neachitate în termen, constând în impozit/taxă pe clădire şi/sau impozittaxă pe teren, datorate bugetului local de către întreprinderile de pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara”. (2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene O.J.L. 379/28.12.2006 (actual art. 107 şi 108 din Versiunea consolidată a Tratatului privind funcţionarea uniunii Europene, publicat în OJL C83/30.03.2010). (3) Prezenta schemă de ajutor nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene OJJ.L. 379/28.12.2006. (4) Prezenta schemă se aplica pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara si va fi adoptată prin hotărâre a Consiliului Local. ART.2 OBIECTIVUL ȘI SCOPUL SCHEMEI Obiectivul prezentei scheme constă în susţinerea agenților economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara şi în atragerea cu celeritate de venituri la bugetul local al municipiului Timişoara, prin acordarea scutirii de la plata majorărilor de întârziere prevăzută la art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit. d din Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, aferentă impozitului pe clădire şi/sau teren neachitate în termen, datorate bugetului local al municipiului Timişoara, de către contribuabilii persoane juridice. ART.3 BAZA LEGALA (1) Regulamentului Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art. 87 si art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene in cazul ajutoarelor de minimis, publicat in jurnalul oficial al Uniunii Europene O.JL. 379/28.12.2006 (actual art. 107 și 108 din Versiunea consolidată a Tratatului privind funcţionarea uniunii Europene, publicat în OJL C83/30.03.2010).

(2) Art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit. d din Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată. (4) 0UG. nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat aprobată prin Legea nr. 137/2007. ART. 4 AUTORITATEA PUBLICĂ COMPETENTĂ SĂ IMPLEMENTEZE SCHEMA (1) Autoritatea publica ce implementează prezenta schema de ajutor de minimis este Municipiul Timisoara prin Consiliul Local al municipiului Timişoara. (2) Prezenta schemă este adoptată potrivit art. 3 alin (3) din O.U.G. 117/2006 privind procedurile naţionale in domeniul ajutorului de stat aprobată prin legea nr.137/2007. ART.5 DOMENIUL DE APLICARE (1) Prezenta schema se adresează întreprinderilor care, la data intrării în vigoare a prezentei scheme, datorează majorări de întârziere bugetului local al municipiului Timişoara. (2) Majorările de întârziere pentru care se acordă ajutorul de minimis sunt cele aferente impozitului/taxei pe clădire şi/sau pe teren, a căror vechime nu este mai mare de 5 ani raportat la anul fiscal de referință. (3) Scutirea se aplică doar majorărilor aferente obligațiilor principale achitate în perioada 01.10.2012 —28.02.2013. (4) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei scheme : a) întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele de pescuit şi acvacultura, reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 publicat in Jurnalul Oficial al UEL 17/21.01.2000; b) întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea in producţia primara a produselor agricole aşa cum sunt enumerate în Anexa 1 la Tratatul Instituind Comunitatea Europeană; c) întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în Anexa 1 la Tratatul Instituind Comunitatea Europeană în următoarele cazuri: e Când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauza achiziționate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile in cauza; e Când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari; d) activitățile legate de export către state terţe sau State membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, ajutoarele destinate înființării si funcţionarii unei rețele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export; e) activităţile care favorizează utilizarea produselor naţionale in detrimentul celor importate; f) întreprinderile care activează in sectorul cărbunelui, aşa cum este definit in Regulamentul Comisiei Europene nr.1407/2002; g) achiziţionarea vehiculelor de transport rutier de marfa acordat întreprinderilor, care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport marfa contra cost: h) întreprinderile aflate in dificultate, definite conform Liniilor Directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Comunității Europene nr. C244/01.10.2004.

ART. 6 DEFINIŢII In sensul prezentei proceduri următorii termeni se definesc astfel: a) b) d) Produse agricole — desemnează produsele listate in Anexa 1 a Tratatului Comisiei Europene, cu excepţia produselor piscicole; Transformarea produselor agricole — înseamnă o operaţiune asupra produsului agricol în urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare; Comercializarea produselor agricole — înseamnă deținerea sau expunerea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori şi a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare, în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi; Rata de actualizare — este rata de referinţă stabilita de către Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicata în jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe Internet. Furnizor — în cadrul prezentei scheme, este Municipiul Timisoara prin Consiliul Local al municipiului Timişoara; Întreprindere — orice entitate implicata intr-o activitate economica, indiferent de forma legala a acesteia; Alocare specifica individuala — reprezintă valoarea totala a scutirii la plata majorărilor de întârziere aferente impozitelor şi taxelor locale, care poate fi acordata unei întreprinderi în cazul prezentei scheme de ajutor de minimis; Investiţie — valoarea capitalizata a clădirilor construite in baza unei autorizaţii de construire in condițiile legii; Investitor — persoana juridica romana, organizata conform Legii nr.31/1990 privind societăţile comerciale, cu modificările si completările ulterioare; Profil de activitate — reprezintă activitatea desfășurata de investitor corespunzător clasificației activităţilor din economia naţională cu ponderea cea mai mare înscrisă în situaţiile financiare ale investitorului. ART.7 DURATA SCHEMEI DE AJUTOR DE MINIMIS Prezenta schemă se aplică pe perioada 01 octombrie 2012 — 28 februarie 2013. ART.8 BENEFICIARII ȘI BUGETUL SCHEMEI d) Numărul estimat de beneficiari este de 2.450 de întreprinderi, plătitori de impozite şi taxe locale. (2) Valoarea totală estimată a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme pe întreaga durată de aplicare a acesteia este de 24.737.199 lei. 3) Valoarea în euro a ajutorului de minimis acordat in temeiul prezentei scheme, se va calcula prin raportare la cursul BNR de la data acordarii facilitatii.

(4) De prevederile prezentei scheme beneficiaza persoanele juridice angajate total sau partial in activitati comerciale, indiferent de forma de organizare, inclusiv institutiile publice in calitatea lor de "intreprinderi”, doar pentru activitatea economica pe care o desfasoara. ART.9 CONDIŢII DE ELIGIBILITATE A SCHEMEI (1) Măsurile de sprijin financiar ce vor fi acordate prin prezenta schemă, sunt cele prevăzute de Codul de procedură fiscală, in cuprinsul art.125 alin. (1) si (2) lit. d, respectiv scutiri de majorări de întârziere aferente impozitului/taxei pe clădire şi/sau pe teren; (2) Pot beneficia de masurile de ajutor de minimis prevăzute în prezenta schemă, întreprinderile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a) achită integral, în perioada 01.10.2012 — 28.02.2013, obligaţiile principale constand in impozit/taxa pe cladire si/sau pe teren, datorate bugetului local al municipiului Timişoara; b) la data acordării ajutorului, beneficiarul trebuie sa nu figureze in evidenta Directiei Fiscale a Minicipiului Timisoara cu obligatii principale si accesorii aflate in executare silita, anterioare celor 5 ani fiscali pentru care se aplica prezenta schema; c) Sunt persoane juridice cu sediul în România, înregistrate la Registrul Comerţului ca societăți comerciale conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare sau ca societăți cooperative în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, respectiv în Registrul asociațiilor şi fundațiilor, conform OG nr.26/2000, sau în Registrul asociațiilor religioase, potrivit Legii nr.489/2006, care desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei si au calitatea de contribuabili ai bugetului local al Municipiului Timisoara ; d) Nu se află în stare de insolvenţa, lichidare, dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricții asupra activităţilor sale comerciale iar acestea să nu fie puse la dispoziţia creditorilor; e) Nu este întreprindere în dificultate, în sensul privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate in dificultate publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din data de 01.10.2004; f) Nu au facut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanța integral recuperată; g) Nu a fost constatată o faptă ce constituie infracțiune de evaziune fiscală, pentru care s-a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă; h) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 Euro (100.000 Euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transporturilor). Aceste plafoane se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanțat din surse naţionale sau comunitare. (3) Dacă întreprinderea are mai multe tipuri de obligaţii la bugetul local al municipiului Timişoara, reprezentând impozite locale si/sau taxe locale şi face plata integrală, numai pentru un anumit impozit sau taxă, în condițiile alin. (2) lit. a) din prezenta schema, scutirile de la plată se vor aplica, în mod corespunzător, numai pentru majorările de întârziere, aferente respectivului impozit local/ taxă locală. (4) Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme, persoanele juridice angajate partial in activitati economice, trebuie sa tina evidente contabile separate fata de celelalte activitati desfasurate (contabilitatea trebuie sa evidentieze separat cheltuielile, veniturile si rezultatele aferente acestei activitati, nefiind permisa subventionarea incrucisata).

ART. 10 MODALITATEA DE IMPLEMENTARE A SCHEMEI (1) Pentru a beneficia de scutirea prevăzută la art.2, întreprinderile solicitante vor depune la registratura Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, până la data de 28.02.2013 inclusiv, o cerere motivată, însoţită de urmatoarele documente justificative: * situaţiile financiar-contabile aferente perioadei de referință; * actele de înființare ale societatii comerciale ale asociatiilor, fundațiilor şi cooperațiilor (actul de infiintare, statut, sentinta judecătoreasca de dobândire a personalității juridice); - Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Timis, care sa nu fie mai vechi de 30 de zile de la eliberare, privind : datele de identificare; codul unic de înregistrare; asociaţii şi reprezentanții legali ai întreprinderii; domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate; punctele de lucru ale întreprinderii; data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia; dacă întreprinderea este sau nu în stare de faliment, reorganizare judiciară sau alte situaţii de lichidare a activității prevăzute de lege ; daca persoana juridica a fost condamnata pentru o faptă ce constituie infracţiune de natură economică sau fiscală, pentru care s-a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă ; + Cazierul fiscal eliberat de organul fiscal, în condițiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru; + Codul unic de inregistrare sau codul fiscal al societatii ; * În cazul in care sunt cladiri, terenuri nedeclarate, precum si modificari (intrari/iesiri) in cursul anului aferente conturilor de terenuri, cladiri se vor prezenta documentele justificative aferente, respectiv: contractul de vanzare-cumparare si factura; raportul de reevaluare efectuat asupra proprietatilor detinute si procesul verbal incheiat in urme sedintei Consiliului de Administratie prin care s-a aprobat noua valoare a cladirii; procesele verbale de receptie aferente lucrarilor de construire/modernizare cuprinse in autorizatiile de construire, cu valoarea finala a lucrarilor receptionate * declaraţie pe proprie răspundere, dată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante în forma scrisa şi autentificată cu privire la sectorul principal şi secundar de activitate; * declaraţie pe proprie răspundere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa şi autentificată cu privire la faptul că întreprinderea nu se află în stare de insolvenţa, lichidare sau dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricții asupra activităților sale comerciale iar acestea să nu fie puse la dispoziţia creditorilor; * declaraţie pe proprie răspundere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa şi autentificată cu privire la faptul că nu este întreprindere în dificultate, în sensul privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor aflate in dificultate publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din data de 01.10.2004, însoţită de bilanţurile contabile ale perioadei de referință; * declaraţie pe proprie răspundere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa şi autentificată cu privire la faptul că aceasta nu a facut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanţa integral recuperată; * declaraţie pe proprie răspundere, data de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în forma scrisa şi autentificată privind orice alt ajutor de minimis primit pe perioada ultimilor doi ani fiscali si a anului fiscal curent; + declaraţie pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi cu privire la ajutoarele de minimis primite în cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ani fiscali anteriori. Notă: Declaraţiile notariale pe proprie răspundere precizate la alin. (1) pot fi prezentate separat, sau pot fi cuprinse într-un sigur înscris.

(2) Administratorul schemei va verifica dacă solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare). (3) Cuantumul ajutorului de minimis pentru fiecare beneficiar este reprezentat de cuantumul majorărilor de întârziere aferente impozitului/taxei pe clădire şi/sau teren achitat integral, în condițiile prezentei scheme. (4) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi pe o perioadă de trei ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 Euro (100.000 Euro pentru întreprinderile care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracțiune din ajutor care nu depăşeşte acest plafon. (5) Ajutorul de minimis prevăzut în prezenta schemă se va cumula cu alte ajutoare de stat acordate pentru aceleași costuri eligibile. Daca din acest cumul rezulta o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensității stabilite in Regulamentele comunitare de exceptări in bloc sau intr-o decizie de autorizare a unui ajutor de stat, ajutorul de minimis nu poate fi acordat. (6) Cererea si documentatia privind scutirea de la plata majorărilor de întârziere aferente impozitelor şi taxelor locale va fi analizată în termen de 45 zile de la data înregistrării de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara. (7) Serviciile de specialitate vor verifica îndeplinirea cerinței de achitare a obligațiilor față de bugetul local al municipiului Timişoara. (8) În cazul în care cererea pentru acordarea de facilități fiscale este incompletă, nu conţine informaţii corecte, nu este însoţită de toată documentaţia necesară sau există neconcordanţe în informațiile furnizate, Direcţiei Fiscală a Municipiului Timişoara prin serviciile de specialitate, va transmite o înştiinţare prin care se solicită completarea cererii sau documentaţiei. In acest caz termenul de evaluare prevăzut la alineatul (6) curge de la data la care cererea este considerată completă. (9) În cazul societatilor comerciale care au ca obiect de activitate secundar, activitati exceptate de prezenta schema, se va verifica daca in declaratia pe proprie raspundere se precizeaza expres ca societatea nu desfasoara activitati comerciale dintre cele exceptate, prevazute ca obiect secundar de activitate in actul de constituire al acesteia; in cazul in care in declaratia pe proprie raspundere se face referire doar la obiectul de activitate principal, se va solicita depunerea unei declaratii complete, in care sa se indice expres faptul ca societatea nu desfasoara activitatile exceptate si se va verifica in contabilitatea beneficiarului daca societatea obtine venituri din aceste activitati. In cazul in care societatea nu desfasoara activitati din cele exceptate, daca indeplineste conditiile prevazute in prezenta schema, va beneficia de prevederile acesteia. In situatia in care, in urma verificarilor, va rezulta ca societatea efectueaza activitati dintre cele exceptate, inscrise ca obiect secundar de activitate in statut, aceasta nu va beneficia de ajutorul de minimis. Rezultatul verificarilor efectuate va fi inscris in referat in mod explicit, facandu-se referire atat la declaratia pe proprie raspundere cat si la verificarile efectuate. (10) În urma analizei efectuate, se va emite decizia de impunere privind obligatiile accesorii si se va întocmi un referat de către serviciul de specialitate, privind acordarea sau neacordarea scutirii, care va fi verificat de către directorul executiv al Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara, va fi avizat juridic de catre Biroul Contencios din cadrul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara şi supus spre aprobare Primarului municipiului Timişoara, fără a fi necesară aprobarea fiecărei cereri prin hotărâre a consiliului local. În baza referatului de acordare/neacordare, se va emite catre serviciul de specialitate decizia privind acordarea sau neacordarea ajutorului de minimis.

(11) Operarea efectivă a facilităților acordate se va efectua în baza referatului aprobat de către Primarul municipiului Timişoara si a deciziei privind acordarea ajutorului de minimis. Majorările de întârziere aferente impozitelor şi taxelor, datorate bugetului local al municipiului Timişoara pentru care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art. 9 alin. (2) din prezenta schemă de ajutor de minimis, vor fi scăzute din evidențele fiscale, despre acest lucru fiind înştiinţată întreprinderea ce a depus cererea. (12) Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, prin serviciul de specialitate, verifică: îndeplinirea condiţiei privind achitarea integrală, la data solicitării, a impozitelor si taxelor locale datorate bugetului local al municipiului Timişoara; declaraţiile depuse de solicitant, precum şi respectarea oricărei alte prevederi a prezentei scheme. De asemenea, va duce la îndeplinire hotărârea Consiliului Local adoptată in aplicarea prezentei scheme. In cazul in care va constata depăşirea plafonului prevăzut in prezenta schema va propune Consiliului Local recuperarea totală sau parțială, după caz, a ajutorului acordat. (13) În cazul în care întreprinderea nu este eligibilă raportat la condițiile prezentei scheme de ajutor de minimis, administratorul schemei de ajutor de minimis, prin serviciul de specialitate, îi comunică în scris acest lucru. ART.11 TRANSPARENŢA ŞI MONITORIZAREA PREZENTEI SCHEME (1) Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul primăriei municipiului Timişoara www.primariatm.ro, secţiunea Consiliul Local, Proiecte de hotărâri, respectiv pe site-ul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara www.dfmt.ro. (2) Municipiul Timişoara în calitate de furnizor, are obligația de a face publică utilizarea integrală a bugetului alocat pentru această schemă. ART. 12 REGULI PRIVIND RAPORTAREA ȘI MONITORIZAREA AJUTORULUI DE MINIMIS (1) Fumizorul prezentei scheme de minimis, prin Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, la acordarea unui ajutor de minimis, va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat in baza prezentei scheme si despre caracterul său de minimis, facând referință expresă la Regulamentul Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene OIL. 379/28.12.2006. (2) Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislația comunitara şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea 1, nr. 436 din data de 28.06.2007. (3) Furnizorul de ajutor de minimis, prin Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, păstrează evidenţa detaliata a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Aceasta evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat. (4) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate in derulare, și de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislaţia națională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv. (5) Furnizorul, prin serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, are obligaţia de a transmite Consiliului Concurentei, în formatul şi în termenul

prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele și informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel național. (6) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la fata locului. (7) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative. (8) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la 31 martie a anului următor anului de raportare. (9) Furnizorul, prin Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din O.U.G. nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 137/2007 referitoare la procedura de pregătire a notificării şi informării.