Anexa 1 la HCL nr. …………………..
INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI AI INVESTIŢIEI “CENTRU DE ZI PENTRU ÎNGRIJIREA COPIILOR ÎN COMUNA DUMBRĂVIŢA ”
VALOAREA TOTALĂ A PROIECTULUI (T.V.A. inclusă) : 7.898.468,40 lei din care: C + M (T.V.A. inclusă) : 6.800.964,51 lei
STRUCTURA DE COST Cheltuieli eligibile, din care: 7.035.988,82 lei
o Baza 5.687.984,61 lei o TVA eligibil 1.348.004,21 lei
Cheltuieli neeligibile 695.629,92 lei TVA neeligibil 166.849,66 lei TOTAL PROIECT (T.V.A. inclusă) 7.898.468,40 lei SURSE DE FINANŢARE ALE PROIECTULUI (cheltuieli eligibile): - Asistenţă financiară nerambursabilă (F.E.D.R + Buget de stat) 6.895.269,04 lei - Buget local al Comunei Dumbrăviţa 140.719,78 lei
Contribuţia proprie din Bugetul Local al Comunei Dumbrăviţa (eligibile şi neeligibile):
1.003.199,36 lei Contribuţia Comunei Dumbrăviţa la cheltuieli eligibile: 140.719,78 lei Contribuţia Comunei Dumbrăviţa la cheltuieli neeligibile fără TVA: 695.629,92 lei TVA neeligibilă 166.849,66 lei Asistenţă financiară nerambursabilă solicitată: 6.895.269,04 lei Sumă totală (cheltuieli eligibile şi neeligibile) alocată în Bugetul Local al Comunei Dumbrăviţa: 140.719,78 + 166.849,66 (TVA neeligibil) + 1.532.282,01 (avans execuţie) = 1.839.851,45 lei Avansul necesar execuţiei va fi rambursat de Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, conform legislaţiei în vigoare în condiţiile rambursării/decontărilor ulterioare. PERIOADA DE REALIZARE: 27 luni DATE TEHNICE :
Arie construită propusă clădire existentă: 62,00 mp Arie construită propusă parter: 1.500,76 mp Arie construită propusă etaj: 1.500,76 mp Total arie construită desfasurată: 3.063,52 mp
Se vor efectua lucrări de reabilitare extindere a unei clădiri existente, pentru locarea activităţii de bază a centrului de zi pentru îngrijirea copiilor, respectiv: asigurarea utilităţilor, lucrări de construcţie, închideri (pereţi exteriori, interiori, planşee), dulgherie, tâmplărie, instalaţii (sanitare, termice, încălzire, climatizare, aerisire), finisaj (realizare scări, zugrăveli, pardoseli) şi lucrări de amenări exterioare.
Director Direcţia Dezvoltare Serviciul Dezvoltare Locală Şi Integrare Europeană,
Aurelia Junie Daniela Ghinea
Anexa 2 la HCL nr………din …………………….. Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – „Planuri integrate de dezvoltare urbană” Sub-domeniul: Poli de creştere
1
Acord de parteneriat Art. 1. Părţile 1) MUNICIPIUL TIMIŞOARA, având sediul în str. C.D. LOGA, nr. 1, TIMIŞOARA, judeţul TIMIŞ,
cod poştal 300030, România, cod de înregistrare fiscală RO 14756536, reprezentată legal de dl. ROBU Nicolae, având funcţia de primar, identificat prin C.I seria ……… nr. ……….., CNP …………., în calitate de lider al parteneriatului, (Partener 1),
2) COMUNA DUMBRĂVIŢA, având sediul în str. Petofi Sandor, nr. 31, DUMBRĂVIŢA, judeţul
TIMIŞ, cod poştal 307160, România, cod de înregistrare fiscală 4663480, reprezentată legal de dl. MALAC Victor, având funcţia de primar, identificat prin C.I seria …. nr. ………., CNP ………….., în calitate de partener (Partener 2)
au convenit încheierea prezentului Acord de Parteneriat, după cum urmează: Art. 2. Scopul şi obiectivele Acordului de Parteneriat Scopul acestui parteneriat este de a stabili care sunt drepturile şi obligaţiile părţilor, contribuţia fiecărei părţi la cofinanţarea cheltuielilor totale, precum şi responsabilităţile ce le revin în implementarea activităţilor aferente proiectului „Centru de zi pentru îngrijirea copiilor”, care este depus spre finanţare, în vederea accesării în comun a fondurilor europene, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul: Poli de creştere. Obiectivul colaborării partenerilor în cadrul acestui parteneriat este următorul: 1. Reabilitarea unei clădiri neutilizate în vederea creării unui nou serviciu social în comuna Dumbrăviţa, respectiv Centru de zi pentru îngrijirea copiilor din comunitatea aflată în arealul de influenţă a polului de creştere Timişoara. Art. 3. Durata Acordului de Parteneriat Prezentul acord de parteneriat intră în vigoare la data semnării acestuia de cei 2 (doi) parteneri şi încetează la data încetării funcţionării Centrului de zi pentru îngrijirea copiilor din comuna Dumbrăviţa, dar nu mai devreme de data de 31 decembrie 2020. Art. 4. Drepturile şi obligaţiile fiecăruia dintre parteneri Art. 4.1. Liderul de proiect - Municipiul Timişoara are următoarele drepturi: (1) Dreptul de a solicita şi de a primi de la Partenerul 2 orice informaţii, date, documente, inclusiv facturi emise către Partenerul 2 de către contractorii acestuia, care îi sunt necesare în vederea transmiterii către AM POR/OI a rapoartelor de progres tehnice şi financiare, a cererilor de pre- finanţare/rambursare a cheltuielilor şi a oricăror alte documente/rapoarte solicitate prin contractul de finanţare, precum şi de a transmite aceste documente în numele parteneriatului; (2) Dreptul de a solicita şi primi orice informaţii, date, documente, inclusiv copii (certificate „conform cu originalul”) de pe dosarul procedurii de atribuire, precum şi de a efectua orice verificări necesare, inclusiv la faţa locului, în vederea asigurării corectitudinii şi legalităţii activităţilor prevăzute în proiect, inclusiv a procedurilor de atribuire a contractelor, derulate de către Partenerul 2; (3) Dreptul de a folosi documentele puse la dispoziţie de Partenerul 2, în scopul proiectului şi în conformitate cu bugetul acestuia; (4) Dreptul de a semna în numele parteneriatului, Cererea de finanţare pentru proiect, Contractul de finanţare pentru proiectul individual „Centru de zi pentru îngrijirea copiilor” inclus în Planul integrat al Polului de Creştere Timişoara pentru care solicită finanţare în cadrul Axei prioritare 1, domeniul major de intervenţie 1.1. al POR, cu respectarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă şi a Normelor de aplicare cu modificările şi completările ulterioare; (5) Dreptul de a fi consultat în prealabil cu privire la orice intenţie a partenerului 2 de modificare a funcţiunii „Centrului de zi pentru îngrijirea copiilor” în comuna Dumbrăviţa şi în mod special cu
Anexa 2 la HCL nr………din …………………….. Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – „Planuri integrate de dezvoltare urbană” Sub-domeniul: Poli de creştere
2
privire la acelea care ar contraveni condiţiilor de acordare a finanţării, pe toată durata prezentului Acord. Art.4.1.1. Liderul de proiect - Municipiul Timişoara are următoarele obligaţii: (1) Obligaţia de a-şi asuma rolul de lider al proiectului, cu tot ceea ce implică aceasta, în conformitate cu Ghidul Solicitantului aferent Axei prioritare 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul: Poli de creştere şi de a acţiona în numele parteneriatului şi în scopul proiectului; (2) Obligaţia de a semna, prin reprezentantul său legal, Cererea de finanţare şi Contractul de finanţare, precum şi orice alte documente necesare (rapoarte de progres, cereri de pre- finanţare/rambursare împreună cu documentele justificative etc.) în vederea derulării Proiectului, în numele parteneriatului, precum şi de a le transmite către AM POR/OI; (3) Obligaţia de a asigura derularea financiară a proiectului din fonduri ale UE, conform bugetului aprobat al proiectului; (4) Obligaţia de a deschide un cont distinct pentru proiect, conform prevederilor Ghidului Solicitantului aferent Axei prioritare 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub- domeniul: Poli de creştere; (5) Obligaţia de a vira către Comuna Dumbrăviţa, în contul de proiect deschis în acest scop, fondurile nerambursabile primite în baza cererilor de rambursare/prefinanţare, în cotele prevăzute la art. 4.5. şi modalităţile prevăzute la art.6; Art. 4.2. Liderul de proiect – Municipiul Timişoara este delegat să semneze şi să transmită către AM POR/OI, prin reprezentantul său legal, în numele ambilor parteneri, Cererea de finanţare pentru proiectul individual „Centru de zi pentru îngrijirea copiilor” inclus în Planul integrat al Polului de Creştere Timişoara pentru care solicită finanţare în cadrul Axei prioritare 1, domeniul major de intervenţie 1.1. al POR, Contractul de finanţare pentru proiect, precum şi orice alte documente necesare (rapoarte de progres, cereri de prefinanţare/rambursare împreună cu documentele justificative etc.) cu respectarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul de convergenţă şi a Normelor de aplicare cu moficările şi completările ulterioare, în vederea derulării Proiectului. Art.4.3. Partenerul 2 - Comuna Dumbrăviţa are următoarele drepturi: (1) Dreptul de a fi reprezentat de către liderul de proiect, prin reprezentantul său legal, în faţa AM POR/OI în numele parteneriatului şi în scopul proiectului; (2) Dreptul de a fi implicat în toate fazele de implementare a proiectului, prin includerea în echipa de proiect a membrilor contractaţi în conformitate cu cererea de finanţare şi bugetul proiectului şi delegaţi de Partenerul 2; (3) Dreptul de a beneficia de rezultatele finanţării, în scopul proiectului şi în conformitate cu menţiunile cuprinse în cererea de finanţare şi planul de reutilizare; (4) Dreptul de a fi reprezentat în echipa de proiect de către consultantul contractat conform normelor legale în vigoare; (5) Dreptul de a solicita şi de a primi copii după orice rapoarte, cerere de pre-finanţare, cererile de rambursare a cheltuielilor etc., depuse pe parcursul implementării proiectului; Art.4.3.1. Partenerul 2 - Comuna Dumbrăviţa are următoarele obligaţii: (1) Obligaţia de a transmite către Liderul de Proiect (Partenerul 1) orice informaţii, date, documente, inclusiv facturi emise către Partenerul 2 de către contractorii acestuia, care îi sunt necesare în vederea transmiterii către AM POR/OI a rapoartelor de progres tehnice şi financiare, a cererilor de pre-finanţare/rambursare a cheltuielilor şi a oricăror alte documente/rapoarte solicitate prin contractul de finanţare; (2) Obligaţia de a furniza Liderului de Proiect (Partenerul 1) orice informaţii, date, documente, inclusiv copii (certificate „conform cu originalul”) de pe dosarul procedurii de atribuire, precum şi de a-i permite efectuarea oricăror verificări necesare, inclusiv la faţa locului, în vederea asigurării corectitudinii şi legalităţii activităţilor prevăzute în proiect, inclusiv a procedurilor de atribuire a contractelor, derulate de către Partenerul 2;
Anexa 2 la HCL nr………din …………………….. Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – „Planuri integrate de dezvoltare urbană” Sub-domeniul: Poli de creştere
3
(3) Obligaţia de a furniza Liderului de proiect orice informaţii de natură tehnică sau financiară legate de proiect, solicitate de către Autoritatea de Management, Organismul Intermediar, Autoritatea de Plată/Certificare, Autoritatea de Audit, Comisia Europeană sau orice alt organism abilitat să verifice sau să realizeze auditul asupra modului de implementare a proiectelor cofinanţate din instrumente structurale; (4) Obligaţia de a asigura implementarea proiectului, şi în acest sens va da mandat de reprezentare consultantului în domeniul managementului proiectului finanţat, contractat în urma selecţiei organizate, conform normelor legale în vigoare; (5) Obligaţia de a consulta în prealabil Liderul de proiect cu privire la orice intenţie de modificare a funcţiunii „Centrului de zi pentru îngrijirea copiilor” în comuna Dumbrăviţa şi în mod special cu privire la acelea care ar contraveni condiţiilor de acordare a finanţării, pe toată durata prezentului Acord; (6) Obligaţia de a desfăşura procedurile de achiziţie publică, conform normelor în vigoare; (7) Obligaţia de a prevedea în bugetul propriu şi de a asigura toate resursele financiare necesare derulării în condiţii optime a proiectului (avansarea sumelor necesare din cheltuieli eligible, co- finanţarea cheltuielilor eligibile şi cheltuielilor ne-eligibile, inclusiv TVA) în cotele şi valorile prevăzute la art.4.5 şi în conformitate cu prevederile articolului 6 din prezentul Acord; (8) Obligaţia de a deschide un cont distinct pentru proiect, conform prevederilor Ghidului Solicitantului aferent Axei prioritare 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub- domeniul: Poli de creştere; (9) Obligaţia de a utiliza infrastructura şi utilităţile aferente create prin proiect în scopul pentru care aceasta a fost creată, în scopul proiectului şi conform bugetului aprobat al acestuia, cu respectarea tuturor prevederilor proiectului, a Cererii de finanţare şi a planului de reutilizare, pe tot parcursul derulării prezentului Acord. Art.4.4. Rolurile şi responsabilităţile partenerilor Rolurile şi responsabilităţile fiecăruia dintre cei doi parteneri în implementarea proiectului individual „Centru de zi pentru îngrijirea copiilor” sunt descrise în tabelul de mai jos:
Instituţia Roluri şi responsabilităţi Municipiul Timişoara Lider de Proiect (Partener 1)
- are rol de lider de proiect, cu tot ceea ce implică aceasta în conformitate cu ghidul solicitantului; - participă cu resurse umane în echipa mixtă de implementare a proiectului; - colaborează la desfăşurarea tuturor
activităţilor necesare derulării proiectului (achiziţii, lansare proiect, execuţie, raportări, recepţii, etc), în conformitate cu bugetul aprobat al acestuia;
- participă la urmărirea derulării activităţilor contractate conform bugetului proiectului şi graficului de activităţi, prin membrii desemnaţi în echipa de implementare a proiectului - asigură controlul şi monitorizarea implementării proiectului; - asigură promovarea proiectului.
Comuna Dumbrăviţa (Partener 2)
- constituie o echipă mixtă de implementare a proiectului şi participă în echipa mixtă de implementare a proiectului
- organizează toate activităţile necesare derulării proiectului (achiziţii, lansare proiect, execuţie, raportări, recepţii, etc), în conformitate cu cererea de finanţare şi bugetul aprobat al acestuia;
- în acest sens îşi deleagă răspunderea către
Anexa 2 la HCL nr………din …………………….. Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – „Planuri integrate de dezvoltare urbană” Sub-domeniul: Poli de creştere
4
consultantul selectat, căruia îi va da mandat de reprezentare şi care îi va reprezenta interesele, în numele său şi în interesul proiectului;
- pune la dispozitia consultantului extern toate informatiile/documentele necesare în vederea întocmirii rapoartelor de progres, cererilor de rambursare, precum şi alte rapoarte solicitate de catre AMPOR/OI/Lider
- organizează procedurile de achiziţie publică pentru activităţile aprobate în bugetul proiectului;
- asigură pregătirea terenului pe care va fi amplasată investiţia „Centru de zi pentru îngrijirea copiilor;
- urmăreşte modul de derulare a activităţilor contractate conform bugetului proiectului şi graficului de activităţi, prin consultantul selectat şi mandatat în acest sens şi prin membrii desemnaţi în echipa de implementare a proiectului; - participă la derularea activităţilor administrative necesare pe parcursul implementării proiectului, inclusiv prin transmiterea de informaţii, date, raportări etc. către Liderul de proiect; - asigură Liderului de proiect toate informaţiile necesare pentru derularea activităţilor de control şi monitorizare a proiectului; - asigură managementul proiectului, inclusiv prin desemnarea unui manager de proiect; - asigură promovarea proiectului
Art. 4.5. Contribuţia financiară la cofinanţarea cheltuielilor totale ale proiectului: (1) Valoarea totală a proiectului este de 7.898.468,40 lei, din care: - maxim 98% din totalul cheltuielilor eligibile reprezintă asistenţă financiară nerambursabilă şi diferenţa de cel puţin 2% din total este co-finanţarea asigurată din bugetul local al comunei Dumbrăviţa la cheltuielile eligibile ale proiectului. Comuna Dumbrăviţa va asigura în cotă-parte de 100% cheltuielile neeligibile ale proiectului, inclusiv TVA aferentă cheltuielilor neeligibile ale proiectului. (2) În vederea asigurării implementării optime a proiectului, în condiţiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor conform legislaţiei în vigoare, Comuna Dumbrăviţa va contribui cu următoarele sume: - 140.719,78 lei reprezentând contribuţia Comunei Dumbrăviţa la cheltuielile eligibile ale proiectului, respectiv 2% din total cheltuieli eligibile; - 695.629,92 lei reprezentând cheltuieli neeligibile asigurate din bugetul local al Comunei Dumbrăviţa; - 166.849,66 lei reprezentând TVA aferentă cheltuielilor neeligibile asigurate din bugetul local al Comunei Dumbrăviţa. (3) Municipiul Timişoara gestionează derularea proiectului în calitate de Lider de proiect, fără a avea contribuţie financiară (0%); (5) Liderul de proiect va urmări recuperarea cheltuielilor eligibile plătite în avans de către Comuna Dumbrăviţa inclusiv TVA nedeductibilă aferentă cheltuielilor eligibile în conformitate cu legislaţia în vigoare şi va asigura transferul acestor sume către Partenerul 2, în cuantumul certificat ca eligibil de AM POR;
Anexa 2 la HCL nr………din …………………….. Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – „Planuri integrate de dezvoltare urbană” Sub-domeniul: Poli de creştere
5
(6) Comuna Dumbrăviţa va suporta, din bugetul local, orice alte cheltuieli conexe şi suplimentare care pot să apară pe parcursul implementării proiectului. Art.5. Modalităţi de luare a deciziilor în cadrul parteneriatului (1)Toate deciziile legate de implementarea proiectului se iau de cei 2 parteneri împreună. În acest sens, Partenerul 2 va fi reprezentat de către consultantul selectat pentru oferirea de servicii de consultanţă în domeniul managementului proiectului finanţat, căruia îi va da mandat de reprezentare şi care îi va reprezenta interesele, în numele său şi în interesul proiectului. (2) În luarea unei decizii vor fi respectate toate prevederile cererii de finanţare. În alte aspecte ce exced cererea de finanţare, decizia va fi luată în sensul cel mai benefic pentru proiect, respectând prevederile Ghidului Solicitantului pentru Axa prioritară 1 a Programului Operaţional Regional, astfel încât orice decizie luată să nu afecteze condiţiile de eligibilitate prevăzute pentru domeniul de intervenţie 1.1. (3) Toate comunicările între parteneri se fac în scris (prin poştă, fax, mail cu confirmare de primire), prin transmiterea lor la sediul fiecăruia, menţionat în preambulul prezentului acord. Art. 6 . Modalităţi de efectuare a plăţilor/transfer al fondurilor (1) Toate plăţile pentru proiect se vor efectua de către Partenerul 2, care va asigura resursele financiare necesare implementării în condiţii optime a proiectului. În acest sens, Liderul de proiect şi Partenerul 2 vor deschide fiecare câte un cont distinct pentru proiect. Transferul fondurilor nerambursabile acordate de AM POR pentru proiect se face exclusiv în contul deschis de către liderul de proiect (Partener 1) iar Liderul de proiect va asigura transferul acestor sume în contul deschis de către Partenerul 2; (2) Comuna Dumbrăviţa îşi va aloca în bugetul local şi va asigura în avans toate sumele necesare implementării în condiţii optime a proiectului (avans în execuţie, co-finanţarea cheltuielilor eligibile şi neeligibile, inclusiv TVA) urmând a se recupera conform legislaţiei în vigoare; (3) Liderul de proiect va transmite către AMPOR cererile de rambursare/prefinanţare întocmite de către partenerul 2 în baza documentelor justificative şi va asigura transferul sumelor certificate ca eligibile către Partenerul 2, in cel mai scurt timp posibil cu respectarea termenelor si prevederilor OUG 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul de convergenţă şi a Normelor de aplicare cu moficările şi completările ulterioare. Art. 7 Modificarea Acordului de Parteneriat (1) Orice modificare a prezentului acord este valabilă numai atunci când este convenită de către ambii parteneri şi acceptată în prealabil de AM POR, fără a se aduce atingere proiectului, dar şi drepturilor vreunuia dintre parteneri; (2) Nu este permisă modificarea prezentului Acord de parteneriat într-un sens care contravine prevederilor din contractul de finanţare sau care are sau poate avea ca efect imposibilitatea sau crearea de dificultăţi în implementarea corespunzătoare şi în termenele stabilite a proiectului; (3) În cazul unei modificări a prezentului Acord de parteneriat care periclitează finanţarea, care poate produce retragerea sau încetarea finanţării sau care afectează condiţiile de eligibilitate pentru domeniul major de intervenţie 1.1. Planuri Integrate de Dezvoltare Urbană, Axa 1 Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, partenerii înţeleg că proiectul poate fi declarat neeligibil, contractul de finanţare poate fi reziliat iar sumele acordate până în acel moment vor fi recuperate în conformitate cu legislaţia în vigoare şi prevederile contractuale. (4) Nu este permisă în nici o situaţie înlocuirea unui partener. (5) Retragerea oricăruia dintre cei doi parteneri duce la modificarea condiţiilor de eligibilitate şi, implicit, va avea aceleaşi consecinţe ca şi cele menţionate la aliniatul (3) al articolului 7 din prezentul acord. Art. 8 Dreptul de proprietate (1) Dreptul de proprietate asupra clădirii şi asupra terenului aferent realizării proiectului – Centrul de zi pentru îngrijirea copiilor - revine Partenerului 2, în conformitate cu actele de proprietate doveditoare; (2) Dreptul de proprietate, inclusiv cea intelectuală, şi/sau de utilizare asupra terenului şi oricăror bunuri – mobile sau imobile – create/achiziţionate ca urmare a implementării proiectului „Centru de zi pentru îngrijirea copiilor în comuna Dumbrăviţa”, precum şi asupra rezultatelor proiectului va reveni Partenerului 2 – Comuna Dumbrăviţa - cota de participare la proiect şi la cheltuielile fiecărei achiziţii fiind de 100% a Partenerului 2.
Anexa 2 la HCL nr………din …………………….. Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – „Planuri integrate de dezvoltare urbană” Sub-domeniul: Poli de creştere
6
(3) Partenerul 2 are obligaţia să menţină proprietatea imobilului realizat şi natura activităţii pentru care s-a acordat finanţare, pe o perioadă de cel puţin 5 ani după finalizare/dare în exploatare şi să asigure exploatarea şi întreţinerea în această perioadă; (4) Partenerul 2 are obligaţia de a asigura funcţionarea tuturor bunurilor, echipamentelor achiziţionate în proiect din finanţarea nerambursabilă, la locul de desfăşurare a proiectului şi exclusiv în scopul pentru care au fost achiziţionate; (5) Partenerul 2 are obligaţia să nu înstrăineze, închirieze, gajeze bunurile achiziţionate ca urmare a obţinerii finanţării prin Programul Operaţional Regional, pe o perioadă de 5 ani de la finalizarea proiectului; Art.9 Răspunderea (1) În cazul în care unul dintre parteneri nu îşi îndeplineşte obligaţiile ce îi revin cu privire la implementarea proiectului „Centru de zi pentru îngrijirea copiilor”, conform prevederilor contractului de finanţare, ambii partenerii răspund solidar şi indivizibil faţă de AM POR/OI. (2) Partenerul 2 îşi asumă toate obligaţiile ce îi revin în calitate de proprietar şi utilizator al infrastructurii sociale create prin proiect astfel încât să nu existe riscul retragerii finanţării. (3) În cazul nerespectării termenilor finanţării sau a oricăror alte acţiuni care pot duce la sancţiuni sau la retragerea finanţării ulterior finalizării proiectului, pe perioada de monitorizare a acestuia de către AM POR, responsabilitatea, inclusiv cea financiară, revine în totalitate Partenerului 2. Art. 10 Forţa Majoră (1) Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă. (2) Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează. (3) Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără aprejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. (4) Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor. Art. 11 Dispoziţii finale (1) Orice modificare a prezentului acord în sensul prevederilor articolului 7 va trebui aprobată în prealabil de consiliile locale ale celor doi parteneri. (2) Toate posibilele dispute rezultate din prezentul acord sau în legătură cu el, pe care părţile nu le pot soluţiona pe cale amiabilă, vor fi soluţionate de instanţele competente. (3) Părţile sunt de acord că prezentul acord este guvernat de legea română. Întocmit în 3 exemplare, în limba română, câte unul pentru fiecare partener în parte, urmând ca un (1) exemplar în original să fie anexat Cererii de Finanţare. Semnături Municipiul Timişoara Nicolae Robu, Semnătura Data şi locul Lider de proiect Primar al Municipiului Timişoara semnării (PARTENER 1) Comuna Dumbrăviţa Victor Malac, Semnătura Data şi locul (PARTENER 2) Primar al Comunei Dumbrăviţa semnării